Miten saada lisää työmotivaatiota?

motivaatiovamma

Meikäläisellä on ollut ongelmana pitkin syksyä kova työmotivaation puute. Päivät tahtovat mennä vaan peukaloita pyöritellessä. Hommia olisi, mutta niihin tarttuminen on aivan helvetin vaikeaa, koska ne eivät ole enää mielenkiintoisia. En saa niistä tarpeeksi haastetta. Mutta pakko niitä olisi kuitenkin tehdä ja jostain se motivaation kipinä olisi sytytettävä. Mistä siis?

82

3624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on parasta.

      Et ainakaan roikkumalla palstoilla.

      Se motivaatio istuu siellä näyttöpäätteen edessä. Mutta turha toivo. Elät elämääsi muiden varassa ja muiden mielipiteiden orjana.

      • motivaatiovamma

        Miten tuo muiden mukaan eläminen liittyy motivaationi puutteeseen?


      • Ikisti motivoitunut
        motivaatiovamma kirjoitti:

        Miten tuo muiden mukaan eläminen liittyy motivaationi puutteeseen?

        Ilmeisesti siksi, että kyselet sitä muilta ja olet riippuvainen siitä, et löydä ja keksi motivaatiota omasta takaa, vai?


      • motivaatiovamma
        Ikisti motivoitunut kirjoitti:

        Ilmeisesti siksi, että kyselet sitä muilta ja olet riippuvainen siitä, et löydä ja keksi motivaatiota omasta takaa, vai?

        Entäs jos on niin pattitilanteessa, ettei löydä sieltä tietä ulos? Pakkohan se on silloin yrittää etsiä apua muualta, vaikka keskustelupalstalta.


      • motivaatiovamma kirjoitti:

        Entäs jos on niin pattitilanteessa, ettei löydä sieltä tietä ulos? Pakkohan se on silloin yrittää etsiä apua muualta, vaikka keskustelupalstalta.

        Kannattaa hakeutua hoitoon mm. työpsykologin juttusille. Minä olen käynnyt juttelemassa muutaman kerran juuri tästä ko.aiheesta. Katsotaan pärjäänkö nyt tämän pimeimmän ajankohdan. Työmotivaatio minullakin on nollassa! Tosin se on ollut jo muutenkin jo pitkään! Jotain uutta pitäisi keksiä ja uusi virikkeitä!


      • .montako merkkiä
        motivaatiovamma kirjoitti:

        Miten tuo muiden mukaan eläminen liittyy motivaationi puutteeseen?

        Voi hyvät hyssykät -testi


      • hosuli2
        motivaatiovamma kirjoitti:

        Entäs jos on niin pattitilanteessa, ettei löydä sieltä tietä ulos? Pakkohan se on silloin yrittää etsiä apua muualta, vaikka keskustelupalstalta.

        Hei motivaatiovamma ,
        tää typerä palsta ei ole mikää lääkäri ! Mene psykiatrille ajoissa . Mulla alkoi samalla tavalla tympiä , ja sitten myös kaikki muut asiat alkoi oli ylipääsemäntötä hoitaa .
        Minulla syy olikin sitten niin vakava että jouduin sairaseläkkeelle . Jos minua olisi alettu hoitaa ajoissa , olisin varmasti
        nyt suht työkykyinen .
        En halua missään tapauksessa pelästyttää sinua . Mene psykiatrille , niin voit saada ajoissa apua . Tsemppiä ! : )


      • tee jotakin
        motivaatiovamma kirjoitti:

        Miten tuo muiden mukaan eläminen liittyy motivaationi puutteeseen?

        Kyllä se vaan liittyy. Pakoilet sitä oikeaa vastausta ongelmaasi. Hanki vaikka jokin mielenkiintoinen harrastus. Ala vaikka keräilemään jotakin. Se että liikut välillä ei pitkän päälle riitä antamaan energiaa, jos et tee mitään muuta. Sohvalla makoilu vie kaiken energian.


      • kummasti piristää
        tee jotakin kirjoitti:

        Kyllä se vaan liittyy. Pakoilet sitä oikeaa vastausta ongelmaasi. Hanki vaikka jokin mielenkiintoinen harrastus. Ala vaikka keräilemään jotakin. Se että liikut välillä ei pitkän päälle riitä antamaan energiaa, jos et tee mitään muuta. Sohvalla makoilu vie kaiken energian.

        Itse suosittelen masturbaatiota kahvitaukojen lomassa..


    • Yläpeukku

      Ihan nopea vinkki: pyörittele vaihteeksi jotain muuta kuin peukaloasi.

      • Työpsykologini sanoi minulle kerran. että ota välillä kynä käteen, pyörittele sitä ja sulje silmät. Älä tee mitään muuta kuin hengität syvään ja anna ajatuksen pysähtyä.. Valitettavasti itse en ole sitä muistanut kokeilla. Pitää heti huomenna kokeilla, jospa joku hakisi sitten hoitoon! :)


    • tämähän on hyvä kysymys, itsekin ilman joitakin hauskoja työkavereita tylsistyisin töissä kuoliaaksi ,.
      psyykkaaminen ei varmaan auta, sehän olisi kuin yrittäisi piiskata kuollutta hevosta liikkeelle ,.
      Tämä syksyinen pimeys ei kyllä auta asiaa.

    • Energinen nyt.

      Itselläni työmotivaatio on kuumimmillaan syyskuu - tammikuu välillä. On pimeää on ankeaa, pystyy keskittyä olennaiseen, työntekoon, kun ei ole häiritseviä virikkeitä kuten kaunis ilma ja silleen.
      Kesällä ei huvita mikään, on kuumakin. Pidän pitkiä lomia ja nautin vapaa-ajasta.
      Suomalaisen miehen (myös naisen) pitää olla se, joka rattuu toimeen kuin toimeen ja hoitaa homman. Eihän se ole kuin 8 vaivaista tuntia. Sen seisoo vaikka päällään.

    • elämä on.

      Mä katon tilin saldon ja laskupinkan. Sillä yleensä on työmotivaatiota lisäävä vaikutus.

      • +3k€/kk

        Itsellä tuo vie ne viimeisetkin motivaation rippeet - kun näkee ettei työssäkäynnissä ole edes mitään hevonvtun järkeä. PA voi olla paljon pienemmälläkin vaivalla.


    • motivaatiovamma

      Johan tätä duunia on tehtykin kuusi vuotta, joten moni olisi varmaan siinä ajassa vaihtanut työpaikkaa. Eihän minua sinkkua oikeastaan pidättele mikään, mutta en vaan ole lähtenyt etsimään uutta työtä. Luotan jatkuvasti siihen, että löydän tästä työsä vielä jotain mielekästä.

    • 5+12

      Voidaan vaihtaa, minä tulen täältä työttömyydestä tekemään sun töitä ja sä voit ryhtyä työttömäksi. Luulen, että aika pian löytyy motivaatiota. Ei ole herkkua rustata hakemuksia kelaan ja sossuun ja työhakemuksia, joihin kukaan ei vastaa. Vielä siihen päälle syyllistetään, että elää pummilla ja on huono ihminen. Mitään en haluaisi niin kovasti kuin töitä eikä taatusti olisi motivaatio-ongelmia.

      • Perjantaikassi

        Mutta tuohan kuulostaa juuri tyypilliseltä huonon ihmisen selittelyltä? Pidät sen suusi kiinni ja menet vain töihin, pusket läpi pakolla, teet niin kuin jokainen kunnon suomalainen tekisi!


    • sdkjfkojgoer

      Kunpa saisi edes palkankorotuksen niin se lisäisi työmotivaatiota kun saisi vaivan vastineeksi kunnollisen palkan. Niin sanottu palkan palkkio-osuuskin on vesitetty niin että ahkeroinnilla ei siihen voi vaikuttaa, se näyttää olevan työnantajalle pelkkä työkalu jolla palkan yleiskorotukset vesitetään niin ettei tarvitse maksaa lisää palkkaa työntekijöille, muutetaan vaan palkkioperusteita niin että tuloksena työntekijä saa ehkä jopa entistäkin vähemmän palkkaa käteen!
      Todella motivoivaa... NOT! Kaikenlaisia v1tun mu1kkuja sitä työnantajissa onkin prkele...

      • werwerer

        Työnteko on vapaaehtoista, voit aina ottaa lopputilin tai vaihtaa firmaa.


      • Tekijälläviimevalta.
        werwerer kirjoitti:

        Työnteko on vapaaehtoista, voit aina ottaa lopputilin tai vaihtaa firmaa.

        Pitää paikkansa tosi näppärästi.
        Maailmassa kun ei ole olemassa lakia, ei ainakaan suomessa, että työn tekeminen on pakkovelvollisuus.
        Sellaista tosin moni poliitikko himoitsee ja onhan niitä jotakin työllisyyspakkoja, jotka mielestäni ovat vähintäänkin orjuuttamista, simputtamista ja eritoten KIRISTÄMISTÄ, siis rikos ihmisyyttä kohtaan.
        Itse teen kun/jos huvittaa. Sitten taas en tee mitään, nautin.


      • EK on syöpä
        Tekijälläviimevalta. kirjoitti:

        Pitää paikkansa tosi näppärästi.
        Maailmassa kun ei ole olemassa lakia, ei ainakaan suomessa, että työn tekeminen on pakkovelvollisuus.
        Sellaista tosin moni poliitikko himoitsee ja onhan niitä jotakin työllisyyspakkoja, jotka mielestäni ovat vähintäänkin orjuuttamista, simputtamista ja eritoten KIRISTÄMISTÄ, siis rikos ihmisyyttä kohtaan.
        Itse teen kun/jos huvittaa. Sitten taas en tee mitään, nautin.

        Suomeen ollaan jatkuvasti ajamassa lakia, että työnteon tulisi olla pakollista jokaiselle - myös työttömille ilman palkkaa. Kokoomus rulez...


      • EI MOTIVAATIOTA
        werwerer kirjoitti:

        Työnteko on vapaaehtoista, voit aina ottaa lopputilin tai vaihtaa firmaa.

        NIIN ,ONNEKSI! ,FIKSU PÄÄSEE VÄHEMMÄLLÄ!


      • tee jotakin
        EK on syöpä kirjoitti:

        Suomeen ollaan jatkuvasti ajamassa lakia, että työnteon tulisi olla pakollista jokaiselle - myös työttömille ilman palkkaa. Kokoomus rulez...

        Toinen vaihtoehto on se, että nukutetaan ihmiset sohville. Se tulee kalliiksi.


      • kok politiks
        tee jotakin kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto on se, että nukutetaan ihmiset sohville. Se tulee kalliiksi.

        Ei, vaan toinen vaihtoehto on, että yritykset alkavat palkkaamaan ihmisiä sen sijaan, että odottavat ilmaisia orjia.


      • kok sukx
        kok politiks kirjoitti:

        Ei, vaan toinen vaihtoehto on, että yritykset alkavat palkkaamaan ihmisiä sen sijaan, että odottavat ilmaisia orjia.

        Ja joku kokoomushinttari käynyt näemmä peukuttamassa miinusta...


    • jssss

      Ite alotin D-vitamiinin syönnin ja hommasin kirkasvalolampun. Voin sanoa, että oon huomannut fiiliksissä ja jaksamisessa eroja. Jopa muut ovat huomanneet minussa muutosta. Ei voi olla siis ihan pelkkää "placeboo". ;) Kuten sanottua, näinä aikoina D-vitamiini on ehdottoman tärkee; huoletta voi ottaa 50 mikrogrammaa.

      • logiikkaa, pyydän

        Jos jokin vaikuttaa mielialaasi, niin se näkyy muille joka tapauksessa. Vitamiinit ja kirkasvalolamppu voivat silti olla placeboa.


      • hahhhhaa
        logiikkaa, pyydän kirjoitti:

        Jos jokin vaikuttaa mielialaasi, niin se näkyy muille joka tapauksessa. Vitamiinit ja kirkasvalolamppu voivat silti olla placeboa.

        Aivan sama oliko placeboa vai ei, jos vaikuttaa positiivisesti :) Hieno juttu, jos on toiminut...en koe tarvetta alkaa korjailla toisen kirjoittamia asioita ihan vaan päteäkseni...kuten joku :D
        Minäkin taidan ostaa kirkasvalolampun :) Ja odotan innolla tuloksia - vaikka sitä placeboa;)


      • logiikkaa, pyydän
        hahhhhaa kirjoitti:

        Aivan sama oliko placeboa vai ei, jos vaikuttaa positiivisesti :) Hieno juttu, jos on toiminut...en koe tarvetta alkaa korjailla toisen kirjoittamia asioita ihan vaan päteäkseni...kuten joku :D
        Minäkin taidan ostaa kirkasvalolampun :) Ja odotan innolla tuloksia - vaikka sitä placeboa;)

        Itseään voi myös huijata ilmaiseksi, joten miksi maksaa?


    • uudeltamaalta

      mulla taas on sellainen ongelma että arvostan työntekoa vapaata enemmän.jokainen palkkapussi sisältää roimasti ylitöitä.nykyään järjestelen lomia niin ettei niistä tule liian pitkiä .itseasiassa odotan jo kauhulla tulevia joulun pyhiä.
      joka vapaapäivä mietin millon pääsis töihin eli lomat ja muu vapaa on kohdallani pelkkää luppoaikaa.rahaa olisi touhuta ja harrastaa mutta olen mielummin töissä. enkä tee tätä siksi että olisin velkavankeudessa.tämä vaan on minun tapani elää ja olla.

      • perin valitettavaa

        Hulluutta on monenlaista.


      • 9+4

        Ai sellaisiakin töitä on vielä, joissa ylityöt maksetaan rahana. Meillä ne voi saada vain vapaina, ja tilaisuuksia niiden vapaiden viettämiseen onkin sitten aika harvoin. Kuluneelta viikolta kertyi taas noin 16 tuntia, jotka ehkä ja toivottavasti onnistuu pitää joskus joulun ja loppiaisen välillä.


      • Ai miksi ei ole?
        9+4 kirjoitti:

        Ai sellaisiakin töitä on vielä, joissa ylityöt maksetaan rahana. Meillä ne voi saada vain vapaina, ja tilaisuuksia niiden vapaiden viettämiseen onkin sitten aika harvoin. Kuluneelta viikolta kertyi taas noin 16 tuntia, jotka ehkä ja toivottavasti onnistuu pitää joskus joulun ja loppiaisen välillä.

        Täh. Neljänkymmenen vuoden työurallani en ole törmännyt yhteenkään firmaan joka antaisi ylityöt vapaina. Rahana olen saanut aina (ottanut) ja tulen saamaan (ja ottamaan). Nytkin elokuusta alkaen olen paukuttanut ylitöitä reippaasti. Ja paukutan. Yli rajojen ja "lakien".
        En kuulu mihinkään liittoon, en tule koskaan kuulumaan. Joten en ole tilivelvollinen mihinkään suuntaan. Kun asiat hoituu rahana ja virallisesti, eipä siinä ole nokan koputtamista kenelläkään taholla.
        Jos joku puuttuisi, on muita mahdollisuuksia saada korvaus. Vaikka pimeänä. Niinkin olen saanut rahaa urani aikana, etenkin silloin kuin se oli erittäin yleistä, esimerkiksi rakennusalalla ja telakkateollisuudessa.
        Nykyään sitä ei harrasta yksikään pitemmän aikaa toiminut, rehellinen firma. Tosin sitä rehellisyyttäkin on monen sorttista. Ja kierrättääkin voi vaikka ateria -ja kilometri korvauksina.


      • nykyaikaa
        Ai miksi ei ole? kirjoitti:

        Täh. Neljänkymmenen vuoden työurallani en ole törmännyt yhteenkään firmaan joka antaisi ylityöt vapaina. Rahana olen saanut aina (ottanut) ja tulen saamaan (ja ottamaan). Nytkin elokuusta alkaen olen paukuttanut ylitöitä reippaasti. Ja paukutan. Yli rajojen ja "lakien".
        En kuulu mihinkään liittoon, en tule koskaan kuulumaan. Joten en ole tilivelvollinen mihinkään suuntaan. Kun asiat hoituu rahana ja virallisesti, eipä siinä ole nokan koputtamista kenelläkään taholla.
        Jos joku puuttuisi, on muita mahdollisuuksia saada korvaus. Vaikka pimeänä. Niinkin olen saanut rahaa urani aikana, etenkin silloin kuin se oli erittäin yleistä, esimerkiksi rakennusalalla ja telakkateollisuudessa.
        Nykyään sitä ei harrasta yksikään pitemmän aikaa toiminut, rehellinen firma. Tosin sitä rehellisyyttäkin on monen sorttista. Ja kierrättääkin voi vaikka ateria -ja kilometri korvauksina.

        Aivan normiaalia isoissa pörssiyhtiöissä, että ylityöistä ei makseta. Vapaana saat pitää jos pystyt. Viikonverran kertyneiden ylitöiden jälkeen, jos et saa niitä pidettyä pois niin ylimääräisiä ei edes voi pitää.


      • OOT TYHMÄ,AHNE
        9+4 kirjoitti:

        Ai sellaisiakin töitä on vielä, joissa ylityöt maksetaan rahana. Meillä ne voi saada vain vapaina, ja tilaisuuksia niiden vapaiden viettämiseen onkin sitten aika harvoin. Kuluneelta viikolta kertyi taas noin 16 tuntia, jotka ehkä ja toivottavasti onnistuu pitää joskus joulun ja loppiaisen välillä.

        ja sinä HULLU VIELÄ MEET SITTEN TEKEMÄÄN YLITÖITÄ! OOT VISIIN NIITÄ KORVAAMATTOMIA!


      • 5+10
        OOT TYHMÄ,AHNE kirjoitti:

        ja sinä HULLU VIELÄ MEET SITTEN TEKEMÄÄN YLITÖITÄ! OOT VISIIN NIITÄ KORVAAMATTOMIA!

        Jotkut työt vaan on sellaisia, että on pakko tehdä joku työ loppuun, vaikka työaika olisi jo päättynyt. Esim. terveydenhoitoalalla. Meilläkään ei saa rahana enää, vain vapaana. Kun viettää sitä vapaata, työt joutuu sitten joku työkaveri tekemään omien töiden lisäksi, kun sijaisiakaan ei saa palkata. Nykyään näin.


    • 13+5

      Ihminen kasvatetaan toteuttamaan valmiin mallin mukaista elämää, eli ne valinnat joita hän tekee eivät pohjaudu omaan tahtoon ja häneen itseensä, ne pohjautuvat valmiin mallin tarjoamiin vaihtoehtoihin. Oman tahdon unohtuessa saattaa raha tai asema toimia korvaavana motivaationa, mutta jos ei oikein onnistu pettämään itseään tai jos jossakin vaiheessa huomaa, etteivät ne oikeasti kiinnosta niin sen keinotekoisen motivaation kupla puhkeaa saman tien. Olin samassa tilanteessa joitakin vuosia sitten, juuri mikään ei maistunut miltään, mutta törmättyäni Alkuajatukseen onnistuin selkeyttämään asian itselleni sen avulla, ja nyt tavoitteeni ovat omiani, ei opittuja. Sitä voin suositella muillekin.

      • Skillex

        Aivan uskomatonta roskaa kirjoitat! Raha on se joka ratkaisee! Wub Wub ja silleen!


    • finmannn

      Työmotivaatio löytyy kun hankkii itselleen vähintään kolme ammattia. Kun yksi alkaa maistumaan puulta, ottaa lomien jälkeen loparit ja vaihtaa toiseen työhön. Karkeasti voi sanoa, että 10 vuodessa tulee kyllästyminen. Itselläni on koulutus 3 ammattiin. Naurattaa se kun hesarissa on 3-4 kertaa vuodessa NAISTOIMITTAJAN kokosivun juttu, jossa valitetaan kuinka vähän on naisia suuryritysten hallituksissa. Annetaan sellainen kuva, että asiat luistaisi jotenkin naisilta paremmin kuin miehiltä. Viime päivinä olemme lukeneet lehdistä kuinka Kevan hallituksen puheenjohtaja (nainen) ja toimitusjohtaja (nainen) ovat mallikkaasti hoitaneet ja valvoneet eläkelläisten ja itsensä rahankäyttöä :D

    • 44564

      Ala syödä D-vitamiinia 125µg päivässä, niin väsymys kaikkoaa varmasti kuukauden sisällä.

    • vapaana kaupunkiin

      Helposti riittää motivaatiota vaikka mihin. Nukun säännöllistä yörytmiä ja aamulla heräilen kaikessa rauhassa klo: 7.00.

      Työttömänä voi tehdä ihan mitä lystää, ei työpaineita, ei huonoja työkavereita ja yleinen stressitaso on alhainen.

      Talvella kuuntelen autojen lasien rappausääniä ja käännän vain kylkeä, kun ramaisee niin mukavasti. Sitten keitän kahvit ja luen hyvää kirjaa tai istun tietokoneella.

      • wwerwerwer

        >Sitten keitän kahvit ja luen hyvää kirjaa tai istun tietokoneella.

        Muuhun rahat ei sitten riitäkään.


      • vapaus > kaikki
        wwerwerwer kirjoitti:

        >Sitten keitän kahvit ja luen hyvää kirjaa tai istun tietokoneella.

        Muuhun rahat ei sitten riitäkään.

        Tarvitseeko riittääkään? Elämä on mukavampaa, kun ei ole keinotekoista tarvetta ryntäillä kaikenmaailman vouhotusten perässä rahaa polttaen.


      • joopajoo
        vapaus > kaikki kirjoitti:

        Tarvitseeko riittääkään? Elämä on mukavampaa, kun ei ole keinotekoista tarvetta ryntäillä kaikenmaailman vouhotusten perässä rahaa polttaen.

        Kiva kun elelet muiden rahoilla...toivottavasti on hyvä omatunto :D Toivon että olet ainakin oman kortesi kantanut verokekoon edes hetken aikaa joskus, ettet ole ihan pelkkä loinen.


      • vapaus > kaikki
        joopajoo kirjoitti:

        Kiva kun elelet muiden rahoilla...toivottavasti on hyvä omatunto :D Toivon että olet ainakin oman kortesi kantanut verokekoon edes hetken aikaa joskus, ettet ole ihan pelkkä loinen.

        Nykyään kaikille ei ole työpaikkaa kuitenkaan, joten eikö se ole ihan sama, jos jään vapaa-ehtoisesti oravanpyörän ulkopuolelle ja jätän oman paikkani siellä jollekulle toiselle, joka haluaa sen? Minä en paljoa tarvitse, ne jotka luulevat tarvitsevansa saavat mielihyvin ravata puolestani.


      • runonlaulaja
        vapaus > kaikki kirjoitti:

        Nykyään kaikille ei ole työpaikkaa kuitenkaan, joten eikö se ole ihan sama, jos jään vapaa-ehtoisesti oravanpyörän ulkopuolelle ja jätän oman paikkani siellä jollekulle toiselle, joka haluaa sen? Minä en paljoa tarvitse, ne jotka luulevat tarvitsevansa saavat mielihyvin ravata puolestani.

        Kun porvari osti työväen sielut, möi moni hyvään hintaan.
        Porvari osti sielut, möi moni pilkkahintaan.
        Ne osti kaikkien sielut, vaan moni ei myynyt ollenkaan.
        Ei moni saa työtä kuitenkaan, vain hullut enää tahtookaan.


    • Kroi$os

      Parhaat asiat elämässä on ilmaisia...D:

      Rahaa on mutta en tiedä mitä sillä tekisin.

      • Epäkroisos

        Anna mulle ylimääräiset. Menee hyötykäyttöön, en tuhlaa turhuuteen.


    • aina vaan töitä

      Työmotivaatiota harvalla ja se ei johdu mistään pimeydestä, valoisuudesta tai muustakaan tuulen suunnasta.

      Terve ihminen vaan ei oikeasti työtä kaipaa, vaan vapautta!

    • miettijä n

      Tutkija vinkkaa: näin pääset jahkailusta

      http://www.kauppalehti.fi/etusivu/tutkija vinkkaa nain paaset jahkailusta/201311566593

      Ongelmana tuossa jutussa on, että 5 minuutin tauko ei palkitse minua millään tavalla. Pitäisi olla enemmän aikaa. Ehkä pitää olla tavoitteet, tehdä vähän kerrallaan ja taukoja. Ja vaihtaa toiseen hommaan välillä. Pitää tavoite mielessä. Miten Flow saavutetaan?

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Flow

      Sitten oli kerran artikkeli että pitäisi tehdä minuutti töitä, niin pääsee alkuun. Ja sen jälkeen taas sujuu. Tiedä sitten toimiiko se. Ainakin kannattaa syödä, juoda ja liikkua välillä, heikolla verensokerilla ei aina suju. Ja että olisi hyvin nukkunut. Mutta pimeys ja pahat takapakit elämässä voivat masentaa ihmisiä, jolloin työ voi olla takkuilevaa. Auttaisiko valo ja sitten kun on parempi vaihe. Tee tai kaakao voi piristää. Olisko parempia neuvoja kenelläkään? 4 tuntia tutkimusten mukaan ihmiset saavat aikaan, luulen että joillakin paljon vähemmän. Toki riippuu ihan työstä, mutta jos työ on istumista tai samanlaista. Ellei saa sitä keskittymistä ja Flowta. Kaikilla ei ole keskittymiskykyä jos joku hermostuttaa, esim. on tullut jätetyksi koko elämänsä ja kaikki painaa päälle. Jos työ on mielenkiintoista tai monipuolista, voi olla että saa sellaisen Flown? Tai sitten ei.

    • fantastista

      Jos saat palkkaa niin mitä murehdit motivaatiosta?
      Tietysti tommosessa suojatyöpaikka ei tunne itseään kovin tärkeäksi, mutta voithan esim. parantaa maailmaa eli poistaa vaikka pakkoruotsia jollain nohevalla keskustelupalstalla. Ei meinaan ihan ihan pikkujuttuja etä kovimpia fennomaaneja on ollut markka aikana seteleissäkin. Voisit edustaa siis jotain suurta tässä valtiossa ja johan motivaatiota on kuin talvisodan hengessä.

    • vokki

      onko sama motivaation puute myös työajan jälkeen ja vapaalla. Jos on niin mieti mahdollista masennusta.

    • Töitä tehdään kelistä ja vuodenajasta riippumatta..ööö

    • duunari

      eihän nyt voi tehdä kun pimeitä hommia vaan .

    • Oppinut A-tyyppi

      Kirkasvalolamppu aamulla pari tuntia töissä pöydällä. Ja anna kotona itsellesi armoa lepäillen ja tehdä mitä tykkäät. Itse lojun sohvalla ja katson äänittämiäni ohjelmia, sellaisia helppoja ja kuuntelen musiikkia, siivouksista viis. Jonain päivän kuten joka vuosi ennenkin, energia taas palaa ja lähtee lenkille ja töihin on mukava mennä.

    • Työniloa

      Syksyllä pimeitä hommia? Pistäkäähän valot päälle vaan, viranomaiset kaivaa vaikka pimeästä kellaristakin tiedot, vuosienkin jälkeen ja yleensä siinä selvittelyssä tuppaa jäämään häviölle.
      Liitot on ihan p:stä, ei kai niiden palveluja enää kukaan kaipaa, nehän on mennyttä vuosisataa, en tosin tarvinnut niitä silloinkaan, omin ehdoin työt on tehty ja leipä tienattu, joskus vähän metuakin.
      Syksy on muutoinkin hyvää työaikaa, kesä on retosteltu, niin syksyllä jaksaa taas painaa pidempääkin päivää, mitä sitä pimeässä kämpässä iltoja viettäisi, käyttää hyödyksi senkin ajan...

    • Ihan sama vika täällä, Nyt jo kolmas syksy kun pimeys iskee kuin tauti. Olen väsynyt ja motivaation kipinä sammunut . Ei jaksa ei!!

    • Avantouinti

      4 vuotta työeläkkellä olleena minulle antaa kummasti virtaa avantouinti, siis kunnon uinti eikä mikään pieni pulahdus. Samalla tulee pientä sosiaalista kanssakäymistä kun mukana on monesti kaveri turvallisuussyistäkin.
      Joskus on tosiaan sellaisia päiviä, että ei edes imuriin viitsisi tarttua ennen kuin on avannossa käynyt. Nykyään melkein kaikissa kunnissa alkaa olla lämpimiä koppeja joissa voi vaihtaa vaatteita uintia silmällä pitäen. Saunaa ei välttämättä tarvita.

    • Minä vain

      Pidä itsestäsi huolta liikkumalla, eli säännöllinen liikunnan harrastus ja vitamiinit. Soffalta ylös ja lenkille ja kunnon yöunet. Jaksat paremmin työssä ja olet virkeempi.

    • optimisti

      pimeetä ja synkkää on , pelkkää kurjuutta .
      parempi laittaa naru kaulaan ja hanskat naulaan.
      voi voi voi voi kun elämä on mälsää.
      tulis sota ja tappais köyhät.
      ei oo ruokaa ....,mut ei oo kyl nälkäkään.
      ja kakkoselta tulee vaan pelkkää paskaa.
      muijallekkin pitäis saada töitä .... pitäis ensin saada muijakin jostain.
      tukkakin on sekaisin ja taskut puhki.
      ei jaksa edes valittaa.
      ja äpyli poikii kohta.
      halot on hakkaamatta.
      tuli jäätyy hellaan.
      ei tuu mittään.

    • Fabio

      Kyllä syyskelit masentaa. Aurinkoiset päivät kummasti piristävät. Onneksi vuosi vaihtuu kuitenkin pian ja elämä voittaa :)

    • minä vain

      Auringon valo piristää kummasti...

    • Alin kasti

      Motivaatiota tulee kun opit tietämään miten työtöntä kohdellaan TE-toimistoissa. Tilallesi on kyllä tulossa muita. Toki se on luonnollista jos motivaatio vaihtelee, ja onhan jos työnä tehtävä sellaistakin millä ei ole merkitystä. Pidä hyvä ihminen kiinni työpaikastasi.

      Jos kyselet motivaation perään, saattaa kyse olla liika motivaatio mutta työtehtävissä on jotakin vikaa. Liikunta voisi nyt korvata työtä.

    • Huonoa motivaattoria

      ..kannattaa voidella aina säännöllisin väliajoin.

      Koko viikonlopun työt tuli tehtyä vain korillisella voiteluainetta, kyllä nyt kelpaa viikon levätä

    • motivaatiovamma

      Sama motivaation puute vaivaa myös työajan ulkopuolella. Ainoa mihin on innostusta, on säännöllinen liikunta ja siitä johtuen kotiaskareisiin ei enää tahdo löytyä energiaa. Ei vaan yksinkertaisesti jaksa tehdä kotona mitään treenien päätteeksi ja tämä varmaan näkyy sitten seuraavan päivänä töissäkin. Tietenkin syön säännöllisesti ja terveellisesti sekä pidän unirytmistä kiinni (paitsi viikonloppuisin). Söin juuri loppuun yhden vitamiinikuurinkin, mutten vielä ole huomannut suurta vaikutusta. Veriarvot ovat miltei huippuluokkaa, sillä kävin vastikään kokeissakin. Pitäneekö vähentää tuota liikuntaa sitten..

    • eikö olekin niin

      Ongelma tuskin on työssä, vaan se on vapaa-ajalla.
      Sinulla ei ole muuta ajateltavaa kuin se työ.

      • motivaatiovamma

        Ai jos harrastan liikuntaa vapaa-ajalla, niin eikö todellakaan silloin ole muuta ajateltavaa kuin työ?


      • Narsisminlähde
        motivaatiovamma kirjoitti:

        Ai jos harrastan liikuntaa vapaa-ajalla, niin eikö todellakaan silloin ole muuta ajateltavaa kuin työ?

        Rupeaisit tutkimaan erilaisia hevosille annettavia lääkkeitä raveissa, niillä alkaa tossu nousemaan. Tunnetusti, kun osaaminen loppuu, niin otetaan motivaatio avuksi. Tiedän monta taitavaa paskanpuhujaa. Tyhmistä kuuntelijoista he saavat motivaationsa.


      • PS4+BF4
        motivaatiovamma kirjoitti:

        Ai jos harrastan liikuntaa vapaa-ajalla, niin eikö todellakaan silloin ole muuta ajateltavaa kuin työ?

        Töissä kuuntelin musiikkia kuulokkeista. Nyt työttömänä odottelen PlayStation4:sta ja Battlefield4:sta.


      • älä selitä
        motivaatiovamma kirjoitti:

        Ai jos harrastan liikuntaa vapaa-ajalla, niin eikö todellakaan silloin ole muuta ajateltavaa kuin työ?

        Joo. Jotenkin köyhältä kuulostaa. Kai sinulla on muutakin sisältöä elämässä, kuin liikunta? Tuskinpa liikut kaikkea vapaa-aikaasi?


    • 35 v. opiskelija

      Mieti mitä itse haluat elämältä ja alal tavoitella sitä. Itse olen kokenut tuon saman motivaation puutteen ja lähdin opiskelemaan juuri sitä mikä kiinnostaa itseäni, eli markkinointia. Yllättävästi tulee motivaatiota tekemiseen kun löytyy asioita joista pitää ja nauttii. Voi olla että nykyisessä työssäsi et ole parhaimmillasi. Kannattaa silloin miettiä kouluttautumista johonkin mikä kiinnostaa. Ja kukaan ei ole liian vanha koulunpenkille.

    • Kiintoisia puolia

      Meikäläisillä vaikuttaa ihan sesonki, työn määrään, eli vapaalla joutuu olemaan enemmän, nytkin aamu on vapaa, noin 0,5 h vajaan vuoron alkuun. Motivaatio on jotenkin, mut ei nämä osatyöpäivät kenelläkään kivaa ole, ja epävarmuus jopa huomisen töistä. Yksityinen fyysisempi ala.
      Viime vko: 1,5 h- 5 h työpäiviä, ei kiva... huvittaisi muuta työtä jo saada.
      Te jotka näyttötyötä, pyytäkää vaikka taukotunti ulkoiluun... eikös monessakin paikassa tstotöitä olekin helpompi tehdä kun pahin hulina ohi lafkasta? Esim. se ulkoilutaukotunti ja normiruokkis, mutta iltap. pitempään hommia.

      Kaamosjutuilta kuullostaa.
      Tai kirkasvalo lähelle- Eikös se ole ammatinvalintakysymyskin, tykkääkö tehdä tstohommia... Minä en. Omassa työssäni näen puutuneita tstoihmisiä ajoittain. Eivät ole taukoliikuntaihmisiä. Mutta esim. toimitusjohtajat osaa lähteä välillä ulkoilemaan, palaten säteillen, ja jatkaen töitään kuin tylkkäisivät niistä.

    • Fiilistä töissä

      Itse teen niin että aamulla vähän ennen töihin menoa otan pari tölkkiä
      olutta niin tulee parempi fiilis. Sitten ruokatunnilla pari ja iltapivällä
      pari. Olet pienessä hönössä mutta et kännissä. Tietty ei voi silloin
      jo läheisessä tekemisissä muiden kanssa kun henki haisee.
      Totuushan on se ettei töitä niin vakavasti kannata ottaa suurin osa toistä täysin hyödyttömiä ja ihmiset siellä tekotärkeitä.

    • Kokeile!

      Ota aamulla ennen töihin lähtöä Berocca Boost! Itselleni tehosi ja kummasti, usko tai älä!

    • Tällä tavalla
    • 2b-smart

      Lisää liksaa, kyl se siitä. Liksalla on suurin merkitys motivaation synnylle tai motivaation lisäämiselle. Toki ei kaikille sekään tehoa, mut lähes tulkoon kaikkiin se tehoaa. Sillä liksaa on kaikkeen sytyttämisen alku, koska sillä saa kaikkea mitä tahtoo kun se on rahalla ostettavissa. Mä menisin vaikka kilpisjärvelle keskellä talvea töihin jos mul maksettais 10 000 euroa kk puhtaana käteen, sillä rahaa lämmittää hyytävässä talvessa ja viilentää paahtavan kuumassa kesässä. Se siitä.

    • Palkankorotus

      Pyydä palkankorotus, jos saat sen niin ainakin itselläni lisäsi motivaatiota. Jos taas et saa, niin kuulet luutavasti syyn miksi ja lisäksi jonkun tavoitteen jonka jälkeen se on mahdollista. On taas motivaatiota pyrkiä johonkin.

    • höhöö

      Onneksi olen työtön! Ei työstressiä!

    • ettäsilleesti

      Vaihda alaa ja tutkiskele hieman itseäsi ja elämääsi. Huomaat, että ennen arvostit eri asioita kuin nykyään. Olet kasvanut ihmisenä taas askeleen verran paremmaksi ja nykyinen työ ei jaksa antaa sinulle sellaista mitä tarvitset. Eli säästele kolmen kuukauden menot ja sitten alaa vaihtamaan. Työpäivät ovat hyvin erikoisia ja hyvin erilaisen tuntuisia kun tekee työtä, jolle itse kokee tarkoituksen. Tee työtä jolla on tarkoitus. Sinulle itsellesi.

    • symppis

      Palkankorotus, kivat duunikaverit, uusi harrastus tai parisuhde. Mä jaksaisin taas tehdä duunia, kun oon hetken aikaa ollut työttömänä. Nyt on motivaatio todella korkealla, joten toivottavasti saan uuden työpaikan ja pian. Olkaa ihmiset onnellisia siitä, mitä teillä on. Jos kaikki asiat on ok, nauttikaa elämästä.

    • laiska olet

      Aloittajalta pitäsi palkanmaksu lopettaa, jos hän ei tee töitä. Selville ei tullut missä työskentelee, mutta otaksun ettei ainakaan missään yksityisessä firmassa. Kunnan ja valtion töissä varmaan voi vain pyöritellä peukaloita. Toivon että aloittajan kaltaiset laiskat työntekijät erotettaisiin töistä. Eiköhän se ala sitten työkin maittaa.

      Ihmettelen, miten voi ola töissä ja tehdä töit äjos huvittaa. Eikä kukaan puutu tuollaiseen. Taitaa olla aloittajalla myös huono esimies, joka ei ole tehtäviensä tasalla, että laittasi alaisensa tekemään töitä. Siitähän se palkka maksetaan

      Ihan tuntuu tosi pahalta että joku hehkuttaa vielä täällä pyrittelevänsä työpaikalla peukaloitaan... Toivon että on provo.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe