Haukiputaan poliisiaseman lupapalvelut 2.krs

Yhden kysymyksen M

Ihan yleisesti on pakko kysyä Teiltä ihmiset. Onko poliisin toimistopalvelujen taso laskenut? En tarkoita nyt peruspoliiseja mutta toimistotyöntekijöitä. Minulle kävi seuraavasti:

Menin haukiputaan polilaitoksen yläkertaan ja otin vuoronumeron. Minua ennen oli asiakas jonka kanssa naisvirkailija n. 60 ikävuoden pintaan teki töitä. Asiakas lähti ja minun jälkeen ei ollut ketään muita vuoronumero asiakkaita. Tämä täti meni konttorin ovelle toiselle virkailijalle selittämään niitä näitä ja viipyi siinä n. 5minuuttia. Odotin yhä penkillä vaikka konttoristillä oli aikaa jutella joutavia muiden kanssa. Mutta eipä mitä, konttoristi tuli takaisin ja katsoi minuun mutta jatkoi omia hommiaan tiskillä. Alkoi latomaan edellisen asiakkaan papereita koneelle. Odotin 10minuuttia ja täti jatkoi naputtamista. Nousin ylös ja kysyin pienen kysymyksen, niin konttoristi töksäytti. Minulla on hommat kesken etkö näe? Olen itse asiakaspalvelu töissä ja en voi ymmärtää tälläistä käytössä. Normaali ihminen olisi edes kysynyt että miten voin teitä auttaa ja olisi tehnyt ne paperi hommat vaikka sen jälkeen. Miksi pitää ihmistä seisottaa ja alistaa tahallisesti. Minusta tämä on törkeää. Yleensä tämmöistä seisottamista ei tapahdu kuin valtion pisteissä. Koska he tietävät että asiakas ei muuta voi.

28

1455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vitt...tunut..

      Samassa paikassa menin uusimaan ajokorttiani,niin eiköhän konttorirotta huutanut,ettei tänne saa tulla noin vaan,pitää varata aika netistä.Paikka oli tyhjä ei yhtään asiakasta koko puljussa.Alkoi niin vit...tamaan,että päätimpä jättää kortin uusimatta.Paskempaa asiakaspalvelua en ole vielä saanut missään...

    • Palveluammatissa*

      Juu, monistamassa oli täti, joka vilkuili mua, kun odotin palvelua. Ei pitänyt mitään kiirettä. Luulin jo hänen olevan "aputyttö", joka ei ole palvelupisteessä, mutta eikö mitä sieltä se valui paikoilleen ja oli kuitenkin palvelupisteessä ja suvaitsi ottaa asiani vastaan lopultakin.

      Minun työpaikassa asiakas menee papereiden ja muiden töiden edelle.

    • Ei ikinä sinne

      Sama kohtelu oli. Virkailijan kellon mukaan olin myöhässä (olin 2 min ennen aikaa paikalla), jolloin menetin automaattisesti varaamani ajan ja jouduin jonoon joka käsittelee hakemuksia ilman ajanvarausta. Virkailija sitten sen mun vartin ajan järjesteli papereitaan. Missään en ole saanut näin byrokraattista ja joustamatonta "palvelua"! Ei pärjäis yksityisellä puolella tuolla asenteella.

      • oi aikoja

        Itsellä kävi niin kun uusin ajokortin ja tuli ilmoitus etää se on tullut, menin hakemaan korttia kolmen aikaan, eivät antaneet koska ne kuulemma pitää hakea aamulla ennen yhtätoista ja yllätys yllätys en nähnyt yhtään toista asiakasta.


      • Vaihtoon
        oi aikoja kirjoitti:

        Itsellä kävi niin kun uusin ajokortin ja tuli ilmoitus etää se on tullut, menin hakemaan korttia kolmen aikaan, eivät antaneet koska ne kuulemma pitää hakea aamulla ennen yhtätoista ja yllätys yllätys en nähnyt yhtään toista asiakasta.

        Sama juttu minulla, en ole saanut missään niin tylyä kohtelua, kuin Haukiputaan poliisilaitoksella. Minä erehdyin menemään tiskille heti edellisen asiakkaan lähdettyä ja minulle sanottiin, että etkö näe, minulla on työt kesken. Jäin piruuttani istumaan ja katsomaan "virkailijan" työskentelyä ja missään en ole nähnyt tehtävän töitä sellaisella etanavauhdilla. Akat vaihtoon sieltä!!!!!!


      • Tuleva kapinoitsija
        Vaihtoon kirjoitti:

        Sama juttu minulla, en ole saanut missään niin tylyä kohtelua, kuin Haukiputaan poliisilaitoksella. Minä erehdyin menemään tiskille heti edellisen asiakkaan lähdettyä ja minulle sanottiin, että etkö näe, minulla on työt kesken. Jäin piruuttani istumaan ja katsomaan "virkailijan" työskentelyä ja missään en ole nähnyt tehtävän töitä sellaisella etanavauhdilla. Akat vaihtoon sieltä!!!!!!

        Onhan se sairasta pompottamista luukulta toiselle tuolla lupavirastossa. Nyt jos koskaan on asiaa otta yhteys oikeusasiamieheen veronmaksajien nöyryyttämisestä. Kun ei virkailijoilta asiat suju niin virkasuhteen päättäminen on enemän kuin paikallaan ja nuoria innokkaita työntekijöitä tilalle. Herää epäilys koko nimismiespiirin toimintakelpoisuuteen asiakkaiden ylimielisen kohtelun vuoksi. Kaikilla ei ole mahdollisuutta eikä taitoa käyttää netin ajanvarausmahdollisuutta. Miksei peruuntuneen ajan voi käyttää jonottavien asiakkaiden hyväksi, vai onko laiskuus esteenä?


      • Ei vähennyksiä ei...
        Vaihtoon kirjoitti:

        Sama juttu minulla, en ole saanut missään niin tylyä kohtelua, kuin Haukiputaan poliisilaitoksella. Minä erehdyin menemään tiskille heti edellisen asiakkaan lähdettyä ja minulle sanottiin, että etkö näe, minulla on työt kesken. Jäin piruuttani istumaan ja katsomaan "virkailijan" työskentelyä ja missään en ole nähnyt tehtävän töitä sellaisella etanavauhdilla. Akat vaihtoon sieltä!!!!!!

        Vaihtoon

        Jäin piruuttani istumaan ja katsomaan "virkailijan" työskentelyä ja missään en ole nähnyt tehtävän töitä sellaisella etanavauhdilla. Akat vaihtoon sieltä!!!!!!



        Et varmaankaan ole asioinut ent.Postipankissa, siellä oli niin hidas palvelu. Pankin voi vaihtaa niin kuin teinkin,mutta poliisilaitosella harvemmin asiointia.Ei ne "akat" vaihtamalla parane jos ovat Postipankin "jämiä", jos tarkoitat lopputiliä, niin olen toistamieltä, ns. "putkavahti" olisi sopivavirka, juopot jos valittaa netissä niin se menee "känniläisten" piikkiin mutta selvät asiakkaat niin on jo vakavampi asia.


      • laiskimus
        Tuleva kapinoitsija kirjoitti:

        Onhan se sairasta pompottamista luukulta toiselle tuolla lupavirastossa. Nyt jos koskaan on asiaa otta yhteys oikeusasiamieheen veronmaksajien nöyryyttämisestä. Kun ei virkailijoilta asiat suju niin virkasuhteen päättäminen on enemän kuin paikallaan ja nuoria innokkaita työntekijöitä tilalle. Herää epäilys koko nimismiespiirin toimintakelpoisuuteen asiakkaiden ylimielisen kohtelun vuoksi. Kaikilla ei ole mahdollisuutta eikä taitoa käyttää netin ajanvarausmahdollisuutta. Miksei peruuntuneen ajan voi käyttää jonottavien asiakkaiden hyväksi, vai onko laiskuus esteenä?

        Onhan se sairasta pompottamista luukulta toiselle tuolla lupavirastossa. Nyt jos koskaan on asiaa otta yhteys oikeusasiamieheen veronmaksajien nöyryyttämisestä. Kun ei virkailijoilta asiat suju niin virkasuhteen päättäminen on enemän kuin paikallaan ja nuoria innokkaita työntekijöitä tilalle. Herää epäilys koko nimismiespiirin toimintakelpoisuuteen asiakkaiden ylimielisen kohtelun vuoksi. Kaikilla ei ole mahdollisuutta eikä taitoa käyttää netin ajanvarausmahdollisuutta. Miksei peruuntuneen ajan voi käyttää jonottavien asiakkaiden hyväksi, vai onko laiskuus esteenä?

        laittakaa tänne sen laiskan akan nimi niin alan hommaamaan sille lopputilin.
        Minulla on konstit,ei laiskat kukkoile asiakkaille.


    • 50-luku

      Maailma on menossa siihen suuntaan, ettei lähimmäisestä välitetä, ei ole enään palvelua, toiminta joustamatonta.
      "Pikkuherrat" keksivät lisää byrokratiaa.

      Ei ihme, että kansa voi huonosti!

    • roba

      Taannoin noudin uuden ajokortin Hputaalta ja todistin sen luokan kyykytystä, että teki mieli mennä väliin mutta "herran pelko" piti minut odotuspenkissä hammasta purren. Itselleni tuli vahva tunne, ettei nykyään näin byrokraattisia konttoreita tulisi olla. Joko se on ammattitaidottomuutta taikka sitten kiusantekoa ettei yhdessä asiakkaan kanssa etsitä ratkaisua vaan odotetaan, jotta asiakas osaa pyytää juuri oikean asian oikeassa muodossa ennen kuin käsitely nytkähtää eteenpäin. Ihaillen katsoin kuitenkin vanhemman rouvan asian toimitusta ( 30 minuuttia) sillä vaikka taksimittari nakutti pihalla hän malttoi toimittaa ja jankata asiansa loppuun saakka ja vaati oikeuksiaan.

    • pers

      Voi veljet,jos on varattava aika niin se on tehtävä.Voihan sinne yrittää tuollaisella röyhkeydellä ja haukkua sitten virkailija.Hyvä että pitävät kiinni säännöistä mitkä joka paikassa on selvästi ilmoitettu ja pitäisi niiden mukaan toimia niinkuin hekin.
      En usko että hankalia ovat mitä itse asioinut,hyvää palvelua saanut.
      Varmaan oltava vaan kovana ja pitää järjestys.Minkä takia heidän siellä pitäisi sinkoilla joidenkin takia???

      • PalveltavaVeronmaksa

        Olen kokenut samassa paikassa todella palveluhaluttomuutta muutaman kerran.

        Mutta kun kysyy tietääkö he mitä sanotaan "halllintomenettelylaissa" joka on ollut jo voimassa vuosikausia, asiakaiden palvelusta? niin silloin alkaa useimmiten asiat sujua ja varsinkin jos haluaa kirjoittaa heikkoa palvelutasoa harrastavan virkailijan nimen paperille muistiin niin kyllä kaikissa virastoissa on palvelutyyli parantunut.

        Vielä tietysti voi kysäistä että tiedättekö kenen maksamana olette täällä töissä ja ketä varten??

        Tämä Oulun poliisilaitoshan sai muuten nuhteet asiakkaiden kohtelusta ja "pakollisesta" nettiajan varauksesta joltain korkealta valvonta viranomaiselta.


      • Hallintoalamainen

        Kaikilla kansalaisilla ei todellakaan ole nettiä käytettävissä ajanvaraukseen. Ja mistä ihmeestä näille akoille maksetaan palkkaa kun peruuntuneen ajan ne kuluttavat paperita selaamalla ottamatta jonottavia asiakkaita toimittamaan asioitaan. Ei noita ainakaan työt rasita!


      • Mietiskelijä
        Hallintoalamainen kirjoitti:

        Kaikilla kansalaisilla ei todellakaan ole nettiä käytettävissä ajanvaraukseen. Ja mistä ihmeestä näille akoille maksetaan palkkaa kun peruuntuneen ajan ne kuluttavat paperita selaamalla ottamatta jonottavia asiakkaita toimittamaan asioitaan. Ei noita ainakaan työt rasita!

        Oletko ajatellut asiaa virkailijan kannalta? Heillä voi oikeasti olla edellisen asiakkaan paperihommat kesken. Ja se on aika riski ottaa vuoronumero jonosta asiaskas peruuntuneen asiakkaan tilalle, kun ei tiedetä tuleeko sieltä 1 vai 4 asiaa saman aikaisesti. Ajanvarauksessa on oltava ajallaan!


      • kirkirkirk

        Voi veljet,jos on varattava aika niin se on tehtävä.Voihan sinne yrittää tuollaisella röyhkeydellä ja haukkua sitten virkailija.Hyvä että pitävät kiinni säännöistä mitkä joka paikassa on selvästi ilmoitettu ja pitäisi niiden mukaan toimia niinkuin hekin.
        En usko että hankalia ovat mitä itse asioinut,hyvää palvelua saanut.
        Varmaan oltava vaan kovana ja pitää järjestys.Minkä takia heidän siellä pitäisi sinkoilla joidenkin takia???

        Kirjoittaja on itse tämä laiska vätys


    • xxx11

      Minulla ainakin ajokortin uusiminen ennen joulua sujui joutuisasti ja juuri ajallaan, palvelu oli ihan ok ja virkailija ystävällinen. Ei ollenkaan paha paikka.

    • Rauni2

      Pitääkö nämä kirjoitukset paikkansa? Menen maanantaina asioimaan ko. paikkaan.

    • …….

      Viime kesänä hain aamulla kyseisestä paikasta passia. (Olin käynyt sen tilaamassa Pudasjärveltä, kun Putaalta ei aikoja saanut.) Odotin ja odotin vuoronumeron kanssa, samoin kun täällä jo aikaisemmin on kerrottu, että virkailija hitaasti ottaa kopioita, juttelee toiselle virkailijalle jne. Noh, kaiken huippu hommassa oli, että minua ennen oli tullut vanha herra, joka tarvi passin. Hän oli tiskillä ja virkailija ei tietenkään suostunut passia tilamaan, kun herralla ei ollut ajanvarausta. Pitkän keskustelun jälkeen virkailija suostui varaamaan herralle ajan, kun hänellä itsellä ei ollut nettiä. Aivan ihmeissäni katsoin tapausta, nimittäin virkailija olisi ehtinyt kahteen kertaan tilaamaan passin siinä välissä, kun he varasivat aikaa passin tilaukseen. Vaikka on säännöt, niin kyllä pitää olla vähän joustoa ja maalaisjärkeä tuossa hommassa.

    • Toivoa on

      Hei! On hyvä, että monet ovat kirjoittaneet kokemuksistaan Haukiputaan poliisiaseman lupapalvelussa. Kohtelu on tosiaan ollut huonoa. Kirjoitukset on ilmeisesti otettu huomioon ja asenteita muutettu. Sain siellä erittäin hyvää ja asiallista palvelua äskettäin. Toivottavasti asiakkaat saavat jatkossakin kunnioittavaa ja inhimillistä kohtelua. Kiitos!

    • keskitysja"säästöt"

      kuulimpas tuossa että mm. lupapalvelut Haukiputaalta siirtyvät Ouluun tulevana kesänä, eivät työntekijätkään tästä tietoa saaneet kuin monen mutkan kautta ohimennen... että kiitos teille valittajat ja muut..

      • Hiljaisuus jatkuu

        Yksi viikko jäljellä käydä Haukiputaan poliisilla toimittaa asiansa, vko 21 lähtien asiat siirtyy Ouluun eli kaikki asiat pitkittyy ja mutkistuu.


      • Sampo5
        Hiljaisuus jatkuu kirjoitti:

        Yksi viikko jäljellä käydä Haukiputaan poliisilla toimittaa asiansa, vko 21 lähtien asiat siirtyy Ouluun eli kaikki asiat pitkittyy ja mutkistuu.

        Heinäkuun on lupapalvelut Haukiputaalla kiinni, mutta elokuussa palvelu pelaa entiseen malliin.


      • Kaapron
        Sampo5 kirjoitti:

        Heinäkuun on lupapalvelut Haukiputaalla kiinni, mutta elokuussa palvelu pelaa entiseen malliin.

        Onko Puttaan poliisilaitos vielä toiminnassa, pitäisi anoa passi.


      • rapia
        Sampo5 kirjoitti:

        Heinäkuun on lupapalvelut Haukiputaalla kiinni, mutta elokuussa palvelu pelaa entiseen malliin.

        Mikäli samaan malliin, niin eipä ole asiaa eikä rapiaa!


      • pyylevä

        Olen pitkään hoitanut aselupaasiat Haukiputaan pisteessä ja palvelu on ollut erinomaista. Nyt kun siirryttiin Oulun alaisuuteen niin tuli yksi uusi virkailija jonka kanssa on aina ongelmia ja jos niitä ei heti ole niin sitten niitä keksitään. Jotenkin tuntuu kun hänen toimintaa seuraa niin on ihan pakko saada pompottaa ja nöyryyttää asiakkaita. Itse kävin viimeksi ilman ajanvarausta ja reilu tunti meni odottaessa mutta ajattelin että hoidan asian ja ei väliä vaikka aikaa menisi tuntitolkulla. Kahdesti tuona aikana kävi niin että muita asiakkaita ei ollut mutta virkailija siirteli paperipinoja niinkauan että seuraava ajan varannut asiakas tuli paikalle.;) Minua edeltävällä asiakkaalla oli varattu aika passin uusimista varten ja samalla hän halusi uusia ajokortin kun oli mennyt vasta naimisiin mutta sehän oli myrkkyä tälle virkailijalle kun hän ei ollut varannut kahta eri aikaa:)) Asiakas yritti sanoa että hänellä on hankala käydä päiväsaikaan lasten kanssa mutta virkailija totesi vain että hän ei voi sille mitään. Katselin hommaa sivusta ja itselläkin alkoi pikkuhiljaa ärsyttämään virkailijan käytös mutta onneksi toinen virkailija tuli paikalle jolloin toisenkin virkailijan käytös muuttui ja asiakas sai hoidettua molemmat asiat samalla kertaa. Koomisinta hommassa oli se että molemmat asiat saatiin hoidettua 15min aikana joka oli varattu tuota passin uusimista varten eli mistään muusta tuossa ei ollut kysymys kuin virkailijan halusta olla hankala ja hinku saada näyttää että hän määrää. Siellä on pari todella loistavaa virkailijaa mutta kun tämän yhden saisi siirrettyä takahuoneeseen paperihommiin niin väitän että palvelun taso nousee 99%.


    • hexpert

      Ei ole kansliapalvelut, mutta eihän ne toimineet aiemminkaan henkilöstön saamattomuuden takia. Nyt täytyy varata ensin aika Oulun Poliisilaitokselta ja poiketa sitten siellä.

    • SHP

      Ei sinne niin vaan mennä asioimaan, vaan sinne pitää VARATA AIKA. Mikä tässä on niin h...vetin vaikeaa? Varaa aika netistä, niin pääset asioimaan minuutilleen varaamallasi ajalla. Muulla ajalla virkailijat hoitavat paperitöitään, joita heillä on liiankin kanssa. Ennen siellä tosiaan hyppäsi jos jonkinlaista kyselijää, jotka olisivat voineet googlettamalla selvittää niin maan perusteelisen tärkeät asiansa tai samat asiat olisivat selvinneet vaikka katsastuskonttorilla. Nyt on hyvä systeemi, loppuu se ilmanaikainen ramppaaminen.

      • mulla on netti

        Varaa aika netistä...Juu, juu, mutta kun kaikilla ei ole nettiä. Tämä asia tuskin on poliisiasemalla istuvien virkailijoiden syytä, vaan syy on siellä päättäjä tasolla. kiukutelkaa sinne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe