Turhaa kai menneitä miettii, tehtyä ei saa tekemättömäksi.
Itse kadun, etten saattanut opintojani loppuun. Kun tarjottiin hyvää työtä, ne jäivät kuin Jämsän äijät.
Tuskin parempaa työtä olisin saanutkaan, mutta silti kaduttaa.
Suurempia mokia en kadukaan.
Elämäsi suurin erehdys?
208
3871
Vastaukset
- tiina@
täytyy sanoo että oon elämäni elänyt sillei etten kadu mitään oon aina eläny tätä päivää en murehti eilistä en miettiny huomista viimeiset seitsemäntoista vuotta meinas viedä mukanaan mutta en niistäkään antaisi ainuttakaan pois se oli sitä aikaa nyt eletään tätä aikaa näillä mukavuuksilla tää päivä on hyvä huomisen tulosta ei kukaan tiedä mitään ei voi sanoo että erehdyin kerran... kun ei oo sitä tunnetta.
- kerran....
Kyllä minä muutaman päivän toisin eläisin, kuin elin.
Mutta kun mennyttä ei voi muuttaa, en sitä sen enempää sure. - tiina@
kerran.... kirjoitti:
Kyllä minä muutaman päivän toisin eläisin, kuin elin.
Mutta kun mennyttä ei voi muuttaa, en sitä sen enempää sure.niin täytyy sanoo ettei elämä suinkaan ole ollut ruusuilla tanssimista läheskään aina mutta mulle ei yksinkertaisesti tuu yhtään päivää mieleen minkä eläisin toisin elämään on mahtunut kaikkea kivaa kaikkea ikävää iloa surua mutta kaikki ne vaan on tullut elettyä ja tästä eteenkin päin otan kaiken tulevan avoimin mielin vastaan.
- Ei Miu eikä Mie
Mitään ei kannata ryhtyä julkisesti katumaan. Aina riittää mieleltään kieroutuneita ihmisiä, jotka iskevät TOISEN JULKISESTI PALJASTAMAAN heikkoon kohtaan.
Jos kerrot julkisesti katuvasi maitolasin kaatumista, kiusaaja alkaa kertoa verkossa sinun katuvan maitotonkan tai pahimmassa tapauksessa maitoauton kaatamista!
Montaa toimintatapaani voisin katua, mutta olen tuolloin toiminut silloin omaamani (puutteellisen) tiedon valossa - parhaaksi katsomallani tavalla. Jälkiviisaushan on aina helppoa: Kun tietää asioista enemmän toimisi toisin. - Robert McKeancy
Niin varmaan taidatkin katua ainoastaan liittymistä Suomen Poliisin palvelukseen, ja ennenkaikkea että osallistuminen poliisien suunnittelemaan vallankaappaus yritykseen ja kansanmurhaan tuhosi elämäsi.
- ...
Erehdyin vastaamaan yhteen tuntemattomasta numerosta tulevaan puhelinsoittoon. Yksityiskohtiin menemättä, typerin teko, mitä ikinä olen tehnyt.
=DW=- kerran..
Minen vastaa, tiedä mikä maksuhirviö soittaa.
- Kaupunkilainen
Minulla on ihan sama tilanne. Olen viimeiset 13 vuotta ollut juuri sellaisissa tehtävissä, joihin olisin halunnut jo 70-luvulla, mutta ilman loppututkintoa en onnistunut pääsemään kuin välillä vähäksi aikaa sijaiseksi. Sitten onnistuin hyvällä tuurilla pääsemään tehtävään, josta selviytyminen vakuutti nykyisen yksikköni pomon niin, että hän uskalsi palkata minut pysyvästi.
Olen kyllä opiskellut työurani aikanakin, mutta täysmittaiseen korkeakoulututkintoon ei energia riittänyt kokopäivätyön ohessa, varsinkaan kun olin kiinnostunut myös muista aikaavievistä asioista. Olen varmaan kyllästymiseen asti hokenut kaikille harjoittelijoille, että mitä tahansa eteen tuleekin, hoitaisivat opintonsa loppuun.
Minulla oli aikanaan kiire päästä ansaitsemaan asuntorahoja, enkä silloin tajunnut, kuinka tärkeä korkeakoulututkinto on varsinkin julkisella sektorilla. Se on tullut aina vain tärkeämmäksi, kun yleinen koulutustaso on noussut. Enää ei uskota kenenkään pystyvän pätevöitymään pelkällä työkokemuksella, vaikka useimmat tavalliset työtehtävät eivät oikeasti niin ihmeellistä teoreettista tietopohjaa vaadi.- kerran..
Totta.
Vuosi tai pari nuoruudessa on loppujen lopuksi lyhyt aika myöhempään elämään suhteutettuna.
Koulutus on aina pääomaa, jota ei voi ostaa, ei anastaa.
Vaikkei se edes muuta nosta, niin ainakin omaa itsetuntoa.
Nykyisin entistä enemmän kunnon koulutus on erittäin arvokasta. Säälin monia urheilijoita, sun muita elämän nuoria taiteilijoita, joilta koulutus jää rahan/kunnianhimon taka-alalle.
Kunnia ja maine kun on halpaa elämän evästä useinmiten. - UtopiaIsBiutiful
kerran.. kirjoitti:
Totta.
Vuosi tai pari nuoruudessa on loppujen lopuksi lyhyt aika myöhempään elämään suhteutettuna.
Nykyisin entistä enemmän kunnon koulutus on erittäin arvokasta. Säälin monia urheilijoita, sun muita elämän nuoria taiteilijoita, joilta koulutus jää rahan/kunnianhimon taka-alalle.
Kunnia ja maine kun on halpaa elämän evästä useinmiten.mitä se koulutus sitten antaa?
kyllä itse olisin nhl-pelaaja miljooninensa mieluummin kuin yliopistossa persettä penkissä ja omaa terveyttään alkoholibileissä kuluttava opiskelija jonka tulotaso on käytännössä 0 ja mitään taetta ei työstä ole...
ja mitä tulee muihin opiskelijoihin niin en kadehdi ketään
joutuvat elämään kädestä suuhun ja kuka mitenkien pummien
ja edes siivoojaksi eivät tohtorit tänä päivänä välttämättä pääse...
panostakaa siis urheiluun ja taiteeseen
hyvä lätkänpelaaja tai formulamies tai tennisässä tienaa yhdessä kaudessa enemmän kuin moni lääkäri elämänsä aikana
uskokaa unelmiinne, loppu meitä kuitenkin kaikkia odottaa - lifelonglearning2
kerran.. kirjoitti:
Totta.
Kunnia ja maine kun on halpaa elämän evästä useinmiten.Hei!
Kyllä tuo koulutuksen loppuunsaattaminen on tärkeää, vaikka
joku sanoo: joo, olen menestyvä yrittäjä peruskoulupohjalta,
niin varmasti häntäkin harmittaa, vaikka ei tunnusta.
Aivan, vaikka nykyään hyvillä tutkinnoila ja koulutuksilla
ei tunnu aina olevan mitään merkitystä työmarkkinoilla, kyllä
se itsetuntoa nostaa viimeistään iän karttuessa, uskokaa pois
varsinkin nuoret.
Opintolainat voivat mennä ulosottoon, jos oikein heikosti käy, mutta
kukaan ei voi ottaa pois tietojasi ja taitojasi, vaikka olisi mikä
rahallinen konkurssi. Toistaiseksi opintolainan panttina
ei ole tutkintotodistus.
Ja toisaalta, kun vihdoin päästään töihin ja urakin ehkä voi edetä,
kyllä sitä (korkeakoulu)tutkintoa sitten viimeistään edellytetään, jos
ihan huipulle aikoo ja vähän alemmaskin, siis tutkinto ihan kaiken
varalta, jos kumminkin aiot urakiituriksi.
lifelonglearning - läpyläpy
UtopiaIsBiutiful kirjoitti:
mitä se koulutus sitten antaa?
kyllä itse olisin nhl-pelaaja miljooninensa mieluummin kuin yliopistossa persettä penkissä ja omaa terveyttään alkoholibileissä kuluttava opiskelija jonka tulotaso on käytännössä 0 ja mitään taetta ei työstä ole...
hyvä lätkänpelaaja tai formulamies tai tennisässä tienaa yhdessä kaudessa enemmän kuin moni lääkäri elämänsä aikana
uskokaa unelmiinne, loppu meitä kuitenkin kaikkia odottaaSinä se itten et kuitekaan ole nhl-pelaaja, ETKÄ MYÖSKÄÄN opiskellut ..
- Kummallinen porukka
uskokaa unelmiinne, loppu meitä kuitenkin kaikkia odottaa- uusosaamattomien joukko kirjoittelee tänne aivan ihmeellistä tekstiä yhteen pötköön kuin metrilenkkiä.
Missä tällaisia uusosaamattomia "koulutetaan?"
Onko siellä äidinkielen tunneilla vain pelattu kännykällä pelejä ja tekstailtu kavereille? - aloittaja.
Kummallinen porukka kirjoitti:
- uusosaamattomien joukko kirjoittelee tänne aivan ihmeellistä tekstiä yhteen pötköön kuin metrilenkkiä.
Missä tällaisia uusosaamattomia "koulutetaan?"
Onko siellä äidinkielen tunneilla vain pelattu kännykällä pelejä ja tekstailtu kavereille?Tämähän on 60 palstalta. Eihän me sen ikäiset ole käyty kuin lyhennetty kiertokoulu.
- ap.
aloittaja. kirjoitti:
Tämähän on 60 palstalta. Eihän me sen ikäiset ole käyty kuin lyhennetty kiertokoulu.
Se oli witsi, ettei kenenkään kantsi nokkautua. ;))
- Kuuleppas
uskokaa unelmiinne, loppu meitä kuitenkin kaikkia odottaaHöpö höpö, vain pieni osa urheilijoista tai taiteilijoista pääsee kunnon rahoihin kiinni. Eikä korkeasti kouluttautuneilla mitään työttömyyttä ole.
Tuskimpa itse olet nhl-pelaaja - Selviytyjä
kerran.. kirjoitti:
Totta.
Kunnia ja maine kun on halpaa elämän evästä useinmiten.Kadun että koskaan olen suostunut menemään töihin!
Sossun ja työkkärin painostuksesta yritin joitakin kertoja mennä töihin miellyttääkseni yhteiskuntaa, ollakseni "kunnon kansalainen" ja "tehdäkseni velvollisuuteni."
Hirveän paha olo siitä tuli joka kerralla! Kauheaa työpaikkakiusaamista ja suoranaista silmät revitään päästä -meininkiä!
Vaikea masennus ja burn out siitä seurasi ja nuorella ihmisellä meni vuosia toipua tuosta rääkistä, eikä täysin ehjäksi saa enää koskaan.
Oli kauhea rikos pakottaa itsensä tekemään jotain jota vihaa vain muiden mieliksi ja altistaa itsensä sellaiselle hirviökohtelulle kuin suomalaisissa työpaikoissa saa!
Nyt olen syrjäytynyt pitkäaikaistyötön enkä KOSKAAN enää mene töihin ja olen onnellinen ja sisällä ihana rauha kun ei joudu väkisin pahojen ihmisten kanssa tekemisiin!
Huolehdin pitämällä itseni täysin kouluttamattomana, että minulla ei ole myöskään tulevaisuudessa minkäänlaisia mahdollisuuksia saada töitä, jotta saan olla rauhassa kotona ja elää omaa elämääni. :)
Kaikki muu paitsi Jyskälän Ralli.
Minä en ala selittelemään, kuten nää tulevat toiset.
H.- tiina@
ootko nyt kumminkaan ihan varma että kaikkee muuta kadut...
- kerran..
Ai se oli Ralli, ensin luin, että Raili.
Nuorena minäkin olin jäärallien tähti, nyt kai vain tähde. tiina@ kirjoitti:
"tiina@"
Juu, mutta tota....työnsit minut nyt vähän nurkkaan....
Toisaalta, kiva on olla puristuksessasi.
Aah! uuh! tuli yks toinenkin asia mieleeni.
Muuta en kyllä tunnusta.
Vaikka et koskaan enää laittaisi YT.
YH.- oppia ikä kaikki.
tiina@ kirjoitti:
Voisi katua, mutta parempi kun antaa asian olla kun se ei mitään auta, tehty mikä tehty ja elämästä oppineena voi viimeiset vuodet elää viisaammin, miten lie kun virheistä oppii lisää.
- tiina@
hunksz kirjoitti:
"tiina@"
Juu, mutta tota....työnsit minut nyt vähän nurkkaan....
Toisaalta, kiva on olla puristuksessasi.
Aah! uuh! tuli yks toinenkin asia mieleeni.
Muuta en kyllä tunnusta.
Vaikka et koskaan enää laittaisi YT.
YH.joo se vaan jäi tosta vahingossa pois.
yt tiina@ kirjoitti:
joo se vaan jäi tosta vahingossa pois.
yt"tiina@"
Kuhan kehut, pahuksen ämmänläyskä.
Joku taka-ajatus sinulla varmaan on :)
Tiedä vaikka ostaisin dösan, ja alkaisin ajamaan teille päin kauppa-autoa, kyydissä vain yksi artikkeli.
Sekin ilmainen näyte.
Olkoot lumi-kolasi täydessä iskussa.
Ja mielesi edelleen iloinen.
Pii, Baa, Dii, Tyy...
D-duuri
"Lunta tulvillaan, on Keski-Suomen maa,
se meille pöllyää, on tupa täynnä taas.
Nuo kaikki tunnistan, tuon lauman ystäväin,
ne mulle aina sirkuttaa, oon kauheen onnellinen"
YH.
Minä olen aina myös katunut sitä en en lukenut loppuun korkeakouluopintojani Suomessa ennen kuin lähdin maailmalle seikkailemaan. Viisi kertaa olen ollut kaikenkaikkiaan opiskelemassa jossain yliopistossa tai collegessa yai vastaavassa kolmessa eri maanosassa ja loppujen lopuksi tutkintoni on vain pakon sanelema esikoulunopettajantutkinto jonka kouluviranomaiset vaativat että sain johtaa omaa esikouluani ja ala-astetta Kolumbiassa. Ongelmani ei ole ollut niinkään lukupään puute vaan pitkäjännitteisyyden puute ja sitten elämäntilanteet ovat muuttuneet niin mullistavasti että opinnot ovat keskeytyneet.
Mutta...tiedä häntä, miten elämäni olisi mennyt jos olisin lukenut valmiiksi Turussa. Suuri vaara että aivan toisella tavalla. Ja että olisin jossain keskisuomalaisessa maalaistalossa lypsämässä lehmiä ja leipomassa ruisleipää.- kerran...
Sama vika Rahikaisella.
Mutta tuskinpa olisin siltikään saanut parempaa ja innostavampaa työtä, kuin sain.
Moni korkeakoulututkinnon suorittanut emäntä varmaan onnellisena käyttää lypsykonetta ja leivoskelee leipäsiään.
Nykyisin kun harva on enää sukunsa ensimmäinen yliopistossa opiskeleva. kerran... kirjoitti:
Sama vika Rahikaisella.
Mutta tuskinpa olisin siltikään saanut parempaa ja innostavampaa työtä, kuin sain.
Moni korkeakoulututkinnon suorittanut emäntä varmaan onnellisena käyttää lypsykonetta ja leivoskelee leipäsiään.
Nykyisin kun harva on enää sukunsa ensimmäinen yliopistossa opiskeleva.Niin tai siis voihan akateemista ammattia ja maalaistalon juttuja hoitaa samalla kertaa. Tiedän lääkäreitä jne. jotka viljelevät maata ja käyvät sairaalassa leikkomassa ihmisiä puolipäiväisesti. Maistereita joille riittää aikaa ruisleivän nostattamiselle. Ihan oppineita ihmisiä joilla on POTTUMAA.
No jaa... avioliitto taisi olla elämäni suurin moka. Tosin jäi siitä ihan mukava jälkikasvu.
Mutta tehty mikä tehty, virhe korjattu ja toivottavasti jotakin siitä myös opittu...- tiina@
voiko sitä pitää mokana epäonnistunutta avioliittoa onhan siinä pitäny olla tunteita että edes on asian päästänyt siihen jamaan että pappi sanoo aamen mutta jos se ei toimi niin se ei toimi ja pääasia että tajuaa irtisanoutua hyvissä ajoin että molemmilla on vielä mahdollisuus hyvään elämään asiat ei vaan joskus onnistu niinkun niitten haluaisi onnistuvan mutta mää en pidä sitä mokana jos johonkin asiaan hyppää mukaan niin se on aina oma valinta eikä mikään erehdys lopputulosta vaan ei kukaan voi ennustaa.
tiina@ kirjoitti:
voiko sitä pitää mokana epäonnistunutta avioliittoa onhan siinä pitäny olla tunteita että edes on asian päästänyt siihen jamaan että pappi sanoo aamen mutta jos se ei toimi niin se ei toimi ja pääasia että tajuaa irtisanoutua hyvissä ajoin että molemmilla on vielä mahdollisuus hyvään elämään asiat ei vaan joskus onnistu niinkun niitten haluaisi onnistuvan mutta mää en pidä sitä mokana jos johonkin asiaan hyppää mukaan niin se on aina oma valinta eikä mikään erehdys lopputulosta vaan ei kukaan voi ennustaa.
Voi sitä, mie ainakin, avioliiton kun on tarkoitus onnistua...
- vai miten
yohuuhkaja kirjoitti:
Ethän naimisiin mennessäsi tiennyt kuinka käy, joten ei se voinut ola moka. Lopputulos saattoi olla pettymys.
- tiina@
yohuuhkaja kirjoitti:
mutta kun se vaan ei ikävä kyllä aina onnistu eikä siitä kannata kenenkään itseään syyttää ei koskaan oo syy yhdessä jos kaksi ihmistä tule toimeen keskennään.
vai miten kirjoitti:
Ethän naimisiin mennessäsi tiennyt kuinka käy, joten ei se voinut ola moka. Lopputulos saattoi olla pettymys.
Totta kai miulla oli tarkoitus että se onnistu. Siksi se oli moka.
Et taida olla kovin viisas.tiina@ kirjoitti:
mutta kun se vaan ei ikävä kyllä aina onnistu eikä siitä kannata kenenkään itseään syyttää ei koskaan oo syy yhdessä jos kaksi ihmistä tule toimeen keskennään.
No oma vika se on kun valitsee väärin.
Ja parempi muistaa virheensä kuin toistaa niitä.- niin olisit
yohuuhkaja kirjoitti:
Totta kai miulla oli tarkoitus että se onnistu. Siksi se oli moka.
Et taida olla kovin viisas.Olisit pysynyt poikamiehenä ja selipaatissa
- räntäilee
tiina@ kirjoitti:
Vois niitä välimerkkejäkin laittaa,mihin niitä kuuluukin,jos siis koulua on käyty.Joku jo aiemmin ehdotteli.
- Katumaton
Suurin erehdykseni lienee ollut se kun alle 2-kymppisenä eräs ulkonäöltä tuttu, hyvännäköinen nainen haki läheisempää yhteyttä.
Minua hieman vanhempi nainen osoittautui masokistiksi ja minä ressukka pelästyin enkä osannut tehdä mitään pitemmästä suostuttelusta huolimatta.
Muuten en ole tehnyt erehdyksiä.
On vain ollut tilanteita joissa jouduin valitsemaan kahden tai useamman vaihtoehdon välillä.
Joskus on käynyt mielessäni ajatus, että millähän mallilla elämäni olisi jos.
RUK:ssa ehdoteltiin kadikseen.
Ruotsiin muuton jälkeen harkitsin matkan jatkamista Kanadaan tai Australiaan.
Olisin hoitanut opiskeluni Ruotsissa.
Työpaikkavaihtoehdot Suomessa. Konsulttiyritys, Sitran projekti, 3,5 vuotta Irakissa jne. jne.
Pohdiskelut olivat harvoin esiintyviä ja lyhytaikaisia ilma harmittelua ja nekin loppuivat ikäännyttyäni.
Nyt otsikointi herätti muistoja.
Enemmän on ollut onnistumisen tunteita ja tyytyväisyyttä hyvistä valinnoista - Enkä mennyt
No kun kaverini , yksi naapurinpoika kerran kysyi ruokaa syödessään kun odottelin häntä ulos, et tuutko sitten mun äitiks kun ollaan isoja. Se oli todellista rakkautta.
- Ikuinen häpeä
En lähtenyt naimaan kun naapurin pari vuotta vanhempi Kaisa ehdotti. En tiennyt silloin mitä se tarkoittaa.
- ++ ++
Jospa voisit muuttaa tekemäsi erheen?
- tiedäks sä nyt?
Mitäs se sit tarkottaa?
- Kaisan ex
Menet nyt Kaisan luokse ja kerrot harkinneesi asiaa tässä hätäilemättä ja huolellisesti muutamia vuosikymmenniä. Ilahdutat sitten häntä ilmoittamalla päätyneesi myönteiseen vastaukseen.
- Mitä häpeämistä?
Kiiiittooos päivän hilpeimmästä hetkestä.
- tutkintaan RYN -
toiminta !
Peliriippuvuus on elämäni suurin virhe,
RAY: pitää voida panna korvausvelvolliseksi, jos ihmisestä tulee peliriippuvainen,
ja kun ihminen tulaa kaikki luulenevät rahansa peleihin,,
RAY on tehny rikoksen kansalaisia kohtaan, viemällä koneet kaikkiin kauppoihin , marketeihin,
pelikoneet on sijotettava erillisiisn peliluoliin, EI kaikkiin avoimiin paikkoihin jossa ihmisvirtat kulkee,
RAY korvatkoon peliriippuvuuteen sairastuneen ihmise n kaikki hoitokulut, ja huolehtikoon että ihminen varmasti toipuu pelihimostaan,
RAY:sta ON tehtävä rikosilmoitus, se on tuhonnu liian monen ihmisen elämän ilon ja terveyden,
ÄLKÄÄ hyvät ihmiset ikinä tutustuko pelikoneisiin ne vie taatusti teidän rahanne,
rahat menee vain muutaman jo rikkaan taskuun, ja sivusta seuraa kun kansa kiemurtelee pelihimonsa kanssa,- ,,,,,
Samalla logookalla voitaisiin vaatia Alkolta ja tupakkatehtailta korvaukset tuottamistaan kärsimyksistä.
Mutta kun ihminen itse on vastuussa itsestään, ja tekemisistään.
Isä ja äiti huolehtivat lapsesta, myöhemmin on itse otettava oma vastuu.
Toivottavasti pystyt olemaan erillään riipppvuudestasi. Et ole ainoa.
- demeter1
No, minulla on sellainen lattea elämänfilosofia, että kaikella tapahtuneella on ollut jokin tarkoitus. Valitsemalla toisin, olisin luultavasti päässyt helpommalla, mutta elämä ei ehkä sitten olisi ollut niin rikas, enkä olisi oppinut niitä asioita, jotka koen oppineeni näin.
Opetustyössä (sijaisuudet peruskoulussa, tuntiopettajan töitä aikuiskasvatuksen puolella) kaipasin kyllä pätevyyttä, vaikka niistä selvisinkin. Minusta ei kuitenkaan olisi ollut kovin pitkäkestoisiin opintoihin, joten epäpätevyys on ollut osani opetustehtävissä ja melkein kaikessa muussakin, mitä olen työkseni tehnyt. Ehkä se on opettanut nöyryyttä, epävarmuuden sietokykyä ja myös näkemään pitkäjänteisen työskentelyn arvon.Olen joskus miettinyt miten elämäni olisi mennyt jos tietyissä käänteentekevissä tilanteissa olisin valinnut sen toisen tien. Periaatteessa en kadu valintojani, mutta tunnustan että jos saisin valita uudelleen niin ... tai sitten en. Tuo kesken opintojen lähtö Suomesta, etelään lähto P-Amerikasta ja sitten ne valinnat jotka tein mieheni kuoleman jälkeen. Jäänkö USA'han kasvattamaan yksin kahta pintä lasta? Jatkanko opintojani siellä? Palaanko E-Amerikkaan jossa minulla on tuki ja turva mieheni perheen luona ja taloudellinenkin apu jos tarvitsen? Valitsin oman tieni: siis palasin Pohjolaan, muutamien vuosien jälkeen.
Luultavasti olisin menestynyt kohtalaisesti missä tahansa kulisseissa, mutta mitkä seuraukset valinnoistani ovat olleet lapsilleni? Valitsi heille pohjoiseurooppalaisen kasvatuksen ja meidän arvomaailmamme: en voinut nähdä lapsistani tulevan jotain mainstream jenkkejä enkä myöskään 100% latinoja. Vastuu perheestä viitoitti pitkälle minun tieni.Minulle olisi kokemusten puolesta riittänyt vähän köyhempikin elämä, mutta jospa sitten seuraavassa elämässä :)
- demeter1
Paloma.se.co kirjoitti:
Olen joskus miettinyt miten elämäni olisi mennyt jos tietyissä käänteentekevissä tilanteissa olisin valinnut sen toisen tien. Periaatteessa en kadu valintojani, mutta tunnustan että jos saisin valita uudelleen niin ... tai sitten en. Tuo kesken opintojen lähtö Suomesta, etelään lähto P-Amerikasta ja sitten ne valinnat jotka tein mieheni kuoleman jälkeen. Jäänkö USA'han kasvattamaan yksin kahta pintä lasta? Jatkanko opintojani siellä? Palaanko E-Amerikkaan jossa minulla on tuki ja turva mieheni perheen luona ja taloudellinenkin apu jos tarvitsen? Valitsin oman tieni: siis palasin Pohjolaan, muutamien vuosien jälkeen.
Luultavasti olisin menestynyt kohtalaisesti missä tahansa kulisseissa, mutta mitkä seuraukset valinnoistani ovat olleet lapsilleni? Valitsi heille pohjoiseurooppalaisen kasvatuksen ja meidän arvomaailmamme: en voinut nähdä lapsistani tulevan jotain mainstream jenkkejä enkä myöskään 100% latinoja. Vastuu perheestä viitoitti pitkälle minun tieni.Minulla olisi kyllä mennyt pää sekaisin noin suurten valintojen kanssa (Paloma). Nämä kotoisetkin ovat saaneet minut välistä kestokykyni rajamaille. Tai sitten ei. Tuo vähän fatalistinen elämänkatsomukseni on ehkä sittenkin auttanut siihen, ettei isompaa angstia ole päässyt sytymään.
Samma här. Ilman lapsia olisin kyllä muttanut kauemmaksi appivanhemmistani, mutta heidän kuvioitaan en halunnut tärvellä enempää kuin olin jo tehnyt. - demeter1
ludzia kirjoitti:
Minulle olisi kokemusten puolesta riittänyt vähän köyhempikin elämä, mutta jospa sitten seuraavassa elämässä :)
Kunhan vähän vanhenet ludzia, opit antamaan arvoa "rikkaalle" elämälle..))
Kai siinä painaa ihmisen kokemistapa. Joku voi pitää rikkaana verrattain tavallistakin elämää. - Lusiina
demeter1 kirjoitti:
Kunhan vähän vanhenet ludzia, opit antamaan arvoa "rikkaalle" elämälle..))
Kai siinä painaa ihmisen kokemistapa. Joku voi pitää rikkaana verrattain tavallistakin elämää.En usko että sen " rikkauden" arvo muuttuu koskaan..Vai olikos se sittenkin "köyhyyttä". Ja onhan toki eroja "kokemuksilla" ja kokemuksilla.
- demeter1
Lusiina kirjoitti:
En usko että sen " rikkauden" arvo muuttuu koskaan..Vai olikos se sittenkin "köyhyyttä". Ja onhan toki eroja "kokemuksilla" ja kokemuksilla.
No omalla kohdallani ainakin vaikuttaa siltä, että on armollisempi itselleen, saattaa nähdä asioita eri valossa kuin aikaisemmin. Vai onko se vain merkki siitä, että polttimo alkaa himmetä..))
demeter1 kirjoitti:
No omalla kohdallani ainakin vaikuttaa siltä, että on armollisempi itselleen, saattaa nähdä asioita eri valossa kuin aikaisemmin. Vai onko se vain merkki siitä, että polttimo alkaa himmetä..))
No minä en niinkään itsestäni niin perusta, mutta kun näissä pienissä piireissä on pyörinyt muitakin :). Eikös se ole armollistakin jos ja kun "polttimo" alkaa himmetä :).
demeter1 kirjoitti:
Minulla olisi kyllä mennyt pää sekaisin noin suurten valintojen kanssa (Paloma). Nämä kotoisetkin ovat saaneet minut välistä kestokykyni rajamaille. Tai sitten ei. Tuo vähän fatalistinen elämänkatsomukseni on ehkä sittenkin auttanut siihen, ettei isompaa angstia ole päässyt sytymään.
Samma här. Ilman lapsia olisin kyllä muttanut kauemmaksi appivanhemmistani, mutta heidän kuvioitaan en halunnut tärvellä enempää kuin olin jo tehnyt.En tiedä oliko ne suuria, mutta vaikeita ne kyllä oli. En ole katunut valintojani eikä ne ole muuten vaivanneet päätäni, paitsi että joskus käväisee mielessä, mitä olisi tapahtunut jos olisin valinnut toisin. Tätä olen miettinyt etenkin lasteni kannalta. Jos olisin jäänyt jenkkeihin olisnko koskaan pystynyt kouluttamaan lapsiani niin pitkälle kuin he itse halusivat. Poikani oli ns.gifted child, äö yli 130. Ruotsissa hän joutui käymään uudelleen luokan koska oli nuorempi kuin muut, samoin tyttäreni. He olivat aloittaneet koulun 6-vuotiaina. Mielestäni se oli väärin ja heidän itsetunnolleen se ei tehnyt hyvää. Osasin silloin liian huonosti ruotsia voidakseni taistella asian puolesta. Se kaduttaa nyt. jälkeenpäin ajateltuna.
Jos olisimme jääneet USA'han poikano plisi todennäköisesti saanut jonkun stipendin hyvään yliopistoon. Tai sitten ei.
Teemme niin monia valintoja elämämme aikana, toiset oikeita, toiset mahdollisesti vääriä, mutta koska meillä ei ole koskaan kaikkea faktaa hallussamme ja etenkään ei kristallipalloa joka kertoo tulevaisuuden meidän kai on vain yritettävä jatkaa eteenpäin pää korkealla ja katse suunnattuna eteen, ei taaksepäin.- warum?
Paloma.se.co kirjoitti:
En tiedä oliko ne suuria, mutta vaikeita ne kyllä oli. En ole katunut valintojani eikä ne ole muuten vaivanneet päätäni, paitsi että joskus käväisee mielessä, mitä olisi tapahtunut jos olisin valinnut toisin. Tätä olen miettinyt etenkin lasteni kannalta. Jos olisin jäänyt jenkkeihin olisnko koskaan pystynyt kouluttamaan lapsiani niin pitkälle kuin he itse halusivat. Poikani oli ns.gifted child, äö yli 130. Ruotsissa hän joutui käymään uudelleen luokan koska oli nuorempi kuin muut, samoin tyttäreni. He olivat aloittaneet koulun 6-vuotiaina. Mielestäni se oli väärin ja heidän itsetunnolleen se ei tehnyt hyvää. Osasin silloin liian huonosti ruotsia voidakseni taistella asian puolesta. Se kaduttaa nyt. jälkeenpäin ajateltuna.
Jos olisimme jääneet USA'han poikano plisi todennäköisesti saanut jonkun stipendin hyvään yliopistoon. Tai sitten ei.
Teemme niin monia valintoja elämämme aikana, toiset oikeita, toiset mahdollisesti vääriä, mutta koska meillä ei ole koskaan kaikkea faktaa hallussamme ja etenkään ei kristallipalloa joka kertoo tulevaisuuden meidän kai on vain yritettävä jatkaa eteenpäin pää korkealla ja katse suunnattuna eteen, ei taaksepäin.Perusilmeesi kuvissasi on kovin totinen?
- voisiko olla?
Paloma.se.co kirjoitti:
En osaa hymyillä valokuvissa.
Huonot hampaat?
voisiko olla? kirjoitti:
Huonot hampaat?
Hampaat on ok. mielestäni posket on liian leveät hymykuvissa ja silmät katoavat.
- demeter1
Paloma.se.co kirjoitti:
Hampaat on ok. mielestäni posket on liian leveät hymykuvissa ja silmät katoavat.
Heh, täällähän kysellään kuin päiväkodissa. Siellä minunkin hampaitani katsottiin tarkoin ja kun joku kulmahammas kellersi, väitettiin, etten ole pessyt hampaitani...))
- nainen
demeter1 kirjoitti:
Heh, täällähän kysellään kuin päiväkodissa. Siellä minunkin hampaitani katsottiin tarkoin ja kun joku kulmahammas kellersi, väitettiin, etten ole pessyt hampaitani...))
Toisilla on keltanenhammasluusto.
- ....................
warum? kirjoitti:
Perusilmeesi kuvissasi on kovin totinen?
Vihaan valehtelijoita enemmän kuin koskaan.
Kaikki tälläiset peli-ihmiset olisin voinut välttää, jollen olisi ollut niin kiltti. - Se on niin
ludzia kirjoitti:
Minulle olisi kokemusten puolesta riittänyt vähän köyhempikin elämä, mutta jospa sitten seuraavassa elämässä :)
yhdentekevää, niin on tosiaan niin yhdentekevää, kunhan edes joskus pärjäät pelikuvasi kanssa.
Tuossa on paras oppi jonka olen saanut Suomesta, ja suomeksi.
http://www.youtube.com/watch?v=zqKUA-As96A
- katuminen ei auta
Tehtyä ei saa tekemättömäksi.
- suomimuori
Niin, katumalla ja jauhamalla asioita mielessään tekee vain oman elämänsä vaikeaksi. On silti kai ihmisluonnolle ominaista vaeltaa mielikuvituksessaan muualle, eli pähkäillä, missä olisi, jos olisi valinnut toisin. Itse olen aikuisiällä monesti katunut sitä, etten jäänyt lastenkotiin, kun kerran sinne karkasin mattopiiskaselkäsaunan saatuani. Vaikka lastenkotielämästä -60 luvulla on kirjoiteltu kaikenlaista, olisi se ollut aina parempi vaihtoehto kuin mielisairaan vanhemman jokapäiväisen pahoinpitelyn kohteena oleminen. Kun lapsi kokee olevansa koko lapsuusaikansa vanhempansa vihan ja halveksunnan, sekä väkivallan purkamisen oikeutettuna kohteena, on ihmissuhteiden solmiminen aikuisena jokseenkin vaikeaa. Usein erehtyy ihmissuhteisiin, joista malli on kotoa saatu, nuoruusiässä kun ei ole muunlaisia malleja pahemmin kertynyt.
Nyt kun on eläkeikään päässyt, voisi tehdä kaikenlaista ilman aikatauluja ja ilman pomojen silmälläpitoa, kunhan vain osaisi ja uskaltaisi..- demeter1
Korutonta kertomaa, suomimuori. Mutta että olet kuitenkin selvinnyt noilla eväillä , on mielestäni näitä arjen ihmeitä. Anna palaa vain. Ei kai sinulle pahempaa voi tapahtua kuin mitä lapsena koit... Ja nyt sinulla on aikuisen voimat käytössäsi.
Sukunimeni vaihdoin onneton.
- vanhaluuta
Ammateista en kadu mitään,työtä on ollut ilman korkeakoulutustakin,70-luvulla oli työpaikkakoulutus ja oikein pyydettiin töihin.Olen tehnyt mitä vain,pisin jakso 24v samojen naamojen kans.
Kumppaneita on ollut pitempiaikaisia ja kertakäyttöisiä,viimeisen eron jälkeen päätin pysyä yksin.Se kaduttaa että olen ollut niin sinisilmäinen,uskonut liian helposti ja viimeiset kokemukset meni alta riman.
Kun ei ole mitään elämänoppeja kotoa annettu aikoinaan,suhteissa ihmisiin, eihän sitä opi muuta kuin kantapään kautta.
Ne kohellukset ja sinisilmäisyydet voisin poistaa deletellä,jos olisi mahdollista.olen lähinnä vihainen omalle typeryydelleni ja niille miehille joihin törmäsin.
Sen pituinen se.- ap.
Ei minunkaan päähäni kotona isketty yhtään mitään. Mutta kai äidin rehellisyys ja luotettavuus ovat iskostuneet itseenikin, onnekseni.
Itse kiitän, jos ketään kiitettävää on, sain elämänlotossa parhaan potin.
Ihmisen, joka on rakas ja luotettava.
Turhaan kai tehtyjä ja tekemättömiä katuu.
Aika on viisastuttanut, opettanut, näyttänyt, mutta mennyt on mennyttä.
Tämä aika riittää omine oppeineen ja vaikeuksineen, jos myös iloineen ja jopa joskus riemuineenkin.
He elivät onnellisina elämänsä loppuun asti. "Sen pituinen se. "
.
- reppuriika
Varmaan avioliitto väärän henkilön kanssa ja hänen kanssaan tehdyt valinnat: yhteisen yrityksen perustaminen, asunnon hankinnat ym. ovat olleet niitä eniten elämääni pitkälle hankaloittaneita asioista. Se etten lähtenyt opiskelemaan yliopistoon, ei ole koskaan kaduttanut.
Ihminen ei tiedä tulevaisuuttaan ja jälkiviisaana on hyvä olla. En oikeastaan kadu mitään. Olisihan voinut mennä valinnat paljon huonomminkin.- ap.
Kun monesti kuulee, kuinka on ollut huono tuuri, joutua vaikkapa onnettomuuteen.
Mutta kuinka monesta pahasta olemme sattumalta välttyneet?
Sattuman satoa.
- lapin muija
Kun sitä nuorena lähti maailmalle , ei sitä osannut pelätä tulevaa .
Työtä tehtiin mitä saatiin, jos ei kiinostanut vaihedetti toiseen.
Ainakin minä olin aina utelias kokeilemaan uusia toimia.
Perhe perustettiin ja lapset tehtiin sen kummemmin suunnittelematta.
Olihan sitä iloa ja surua vuosien saatossa..
Nyt kun taakse käsin katson elämään,niin näistä vuosista haluaisin kahden vuoden pätkän tuolla taipaleella elää uudelleen. Katumus ja anteeksipyynnöt ei tuota aikaa saa mitättömäksi, mutta toivon että joskus saan rauhan . - "elämälle kiitos "-
sain siltä paljon ,,,
eipä ole mitään katumista, eletty on täysillä elämää, se harmittaa eniten ku puoliso poistui ennen minua tuonpuoleiseen,
elämä on rajallista
kiittäkäämme siitä mitä on ollu, ja mitä vielä tuleman pitää,- some122
Elämä on rajallista vain illuusion tasolla, kuolemaa ei ole olemassakaan. Sen tulet näkemään :)
Hienoa että sinulla on hyvä elämänasenne, onni kumpuaa kiitollisuudesta! - jkoiu
some122 kirjoitti:
Elämä on rajallista vain illuusion tasolla, kuolemaa ei ole olemassakaan. Sen tulet näkemään :)
Hienoa että sinulla on hyvä elämänasenne, onni kumpuaa kiitollisuudesta!Mistä tiedät? Vai luuletko vain?
- Elämä on paradoksi
Näin jälkiviisaasti voisi sanoa, että elämäni suurin erehdys oli se, mikä oli myös elämän kovin koulu ja teki, kasvatti meikäflikasta tällaasen, kuin nyt olen. Jotta paha panna erehdyksen piikkiin eikä siitä syyttää voi ainakaan ketään muuta kuin itseään. Siis mistään, tehdyistä eikä tekemättömistä. Ohjeitten antajaa ei ollut, kaikki on tullut / mennyt jakeluun hitaasti kantapään kautta, mutta meikästä on tullut kokonainen.
- Dorapaksi
Oho, 'se' unohtui: avioliittoa tarkoitan.
- Yön tuuli toi ajatuk
Tulipas rehvasteltua. Melkein kokonaanen voisi osua lähemmäs, palasia eli palikoita uupuu.
- i-a**'
Sanotahan jotta...
Kaikkea muuta katuu mutta ei nuorena naimistaan. Näin se vaan kävi. Minä 20 v, vaimoni 17 v. Kesti 43 vuotta kunnes "tuomI" erotti... - Fru Janatuinen
Elämän suurin erehdys on ollut se, että jos jokin pysyvämpi "elementti" (tietty koulu, tietty seurustelukumppani) tuntui väärältä, roikuin epävarmana siinä kiinni enkä uskaltanut viheltää peliä poikki ja yrittää uudelleen, vaan pitkitin kärsimystä suotta kun kaikki kuitenkin meni päin helvettiä.
Yksi asia minkä vanhusten tutkimuksessa on ilmennyt, että kaikki katuivat sitä kun eivät olleet matkustelleet enempää. Johtopäätös oli että kannattaa parhaiten sijoittaa aikaa ja rahaa hankkiakseen elämyksiä. Toinen asia oli aikanaan omien, pienten lasten kanssa vietetyn ajan vähäisyys, kun ei saa takaisin eikä voi lykätä myöhemmäksi. - TFSI rikki 24tkm
Ostin Audin...
- elämä on
Menin vääristä syistä naimisiin vedin viinaa ja pillereitä sekasin kaikkee paskaa tuli tehtyä vaan nyt olen tyytyväinen en käy töissä en ole aviossa nautin elämästä kukaan ei kyttää mitä teen ja sitä viinaanin otan joskus
- poijoijoi...
ei elämässä voi oikeesti tehä toisin, joka päivä on erinlainen ja siihen ontyydyttävä ja sillä sipuli..
- Risto
Olishan se Kokkolan reissu saanu jäähä tekemättä.
- billy-boy
Muakin pistelee vielä vuosien perään, kun Vaasassa suomenkielisinä saatiin aivan kakkapizza.
- Eräs katuva
Minkäs reissun kokkolassa tehny ? Kadun että 23-24 v luulin etten kelpaa kellekkään (2 suhdetta loppui) ja menin naimisiin ekan kanssa jolle kelpasin vaikken niin rakastanutkaan enkä ottanut selvää oliko eräs muu kiinnostunut minusta.. Ainakin uskoin että oli, mutten rohjennut asiaa selvittää. Itse olisin ollut halukas tutustumaan häneen syvemmin.. Nuorempi hän oli.. Pelkäsin että pitää minua liian vanhana.. No, kadun siis että niin nuorena luulin jo olevani liian vanha kenellekään , yksin jääväni jen .. ja nain sitten ihmisen jota en olisi oikeastaan edes halunnut.. Jee..
- Samalla mitalla
Mitä tekisin toisin?
Vetäisin turpaan kiusaajille. Antaisin pesäpallomailasta niin että korvat heiluisivat.- hätä kädessä
Mutta jos löymäsi isä tulisi lihaksineen paikalle, juoksisit pakoon häntä koipien välissä?
- Yhtä nolo tapaus
Miten sinä siinä tapauksessa olisit paree kuin kiusaajasi?
- Samalla mitalla
hätä kädessä kirjoitti:
Mutta jos löymäsi isä tulisi lihaksineen paikalle, juoksisit pakoon häntä koipien välissä?
:DDDDDD Niinkö luulet ?
Kuule hätä kädessä, olen valmis hautaan. Minut on kiusattu kuoliaaksi. Minulla ei ole mitään menetettävää. - pommi perseeseen
Yhtä nolo tapaus kirjoitti:
Miten sinä siinä tapauksessa olisit paree kuin kiusaajasi?
Minusta on tullut paljon huonompi kuin kiusaajistani .
- Persoonallisuuspommi
pommi perseeseen kirjoitti:
Minusta on tullut paljon huonompi kuin kiusaajistani .
Se on sinun oma syysi, ei kiusaajien. Olisit niiden kiusaksi tehnyt itsestäsi paremman.
- pommi ppp
Persoonallisuuspommi kirjoitti:
Se on sinun oma syysi, ei kiusaajien. Olisit niiden kiusaksi tehnyt itsestäsi paremman.
Juu oma syynihän se on. Niin tietenkin.
- ,,,,,
Persoonallisuuspommi kirjoitti:
Aika nolosti sanottu. Jos henkiseltä kyvyltään alimittaiset kiusaajat vievät ihmiseltä jopa elämänhalun, voitko sinä jotain erinomaista häneltä vaatia?
Olitko itse aikoinasi luokkasi pahin kiusaaja? - Totuuden siemen vain
,,,,, kirjoitti:
Aika nolosti sanottu. Jos henkiseltä kyvyltään alimittaiset kiusaajat vievät ihmiseltä jopa elämänhalun, voitko sinä jotain erinomaista häneltä vaatia?
Olitko itse aikoinasi luokkasi pahin kiusaaja?En. Minua kiusattiin. Mitä tulee sanoa kiusatun henkisistä mitoista, jos päästää kiusaajan viemään "jopa elämänhalun"? Kaikki voivat vaatia, mutta vain itseltään.
- turha elämä.
Opiskelin 3 ammatiin ihan turhaan koska töitä en ole saanut. Joten jos olisin tiennyt sen aikaisemmin niin olisin opiskellut vain amiksen
- kauan kadutti
Mielistelin liikaa puolisoani, ja luulin sen olevan aina oikeassa?
- orgasmi erehdys
jooo oooo oooo hooo hooo hooooooohiiiihaaaa olen samaa mieltä näiden miljardöri huiputtajien kanssa, opinnot ja paperit, paperi tai onhan se paperia muistuttavaa raha vieläkin, ensiksi paperirahat ja sitten opinnoitta tai opinnoitta ja paperirahoitta tai ... aivan loputtomiin .... ANNA JUMALA anna viisautta jumala anna ... OLEN AINA OLLUT SiTÄ MIELTÄ SUOMALAISENA AINOALAATUISENA ... orgasmi ja huiputtajien, tosin hyväntahtoisten ja tuossa tavataan kohdata, aivan sattumalta erehdys, päristelin kovasti, vieraan naisen perään (toisen vaimo anna olla) ... siis, elämäni suurin erehdys, ....
- Moon a orgasm man
panin läpi lennossa nää ja totean myös, tuli alkoholi revanssi kaupungin tapaan ja -... viimehetkellä en saanut vetoa sammumaan kokea orgasmi, tai se, mistä sanotaan, puhutaan kuiskaillen ja huutaen "kuiskauksia ja huutoja", se viinipullollinen ja aiettakaan enää kesätöihin tai koulutusta edeltävään ja koulutuksen jatkona ja sitten vielä töihin, niin heikossa kunnossa kuin olinkin ja hoitamaton, parhaassa naima iässä (olen mies) ... ei parasta naima ikää, asiahan kuuluu naisille ensitöiksi, vakuuttaa nais asian ... se ja se, "kuule" ... siis, huutelin työpaikkaa ulkopuolella laitoksen ja sainkin huudelluksi, se siitä, ei mitää ja sateinen kesä -aihetta enenpää ei, mutta, rukoile puolestani, kuka lienetkin vanhurskautettu/vanhurskas, vielä olisi kiinnostavaa koota näissä virallisen eläke-iän ja suomen kansalaisuuden puitteissa ruotia, mitä jäljellä
- huonojavalintoja
...aikaa mennyttä on turha tavoittaa...
- Jussi Varis
Viimeiset 20 vuotta jos saisin niin vaihtaisin. Paljon paskaa duunia, lutkahtavaa muijaa, juottolan kusiränniin vedetty koko vitun elämä.
- Hah !
No mut oma moka.
- 4+3
Luin jostakin, että useimmat ihmiset katuvat sitä, etteivät he ole eläneet oman tahtonsa mukaisesti, ja se pitää varmasti paikkansa. Useimmat ihmiset oppivat tavoittelemaan ympäristön asettelemia "hyviä" tavoitteita, ja oma tahto ohitetaan niinkin täydellisesti, että me unohdamme mitä se oikeasti edes tarkoittaa. Asian ja oman tahdon voi kyllä selkeyttää jos ymmärtää mitä tapahtui, miksi se tapahtui ja miten se tehdään, ja minä löysin tarvittavan tiedon siihen hommaan sellaisesta kuin Alkuajatuksesta. Sitä voin suositella myös muille, Googlaava löytää.
- Pekka Gronow
En joisi pisaraakaan viinaa. En kiusaisi koulukavereita, enkä muitakaan.
- Jeesa
Kari tapioo juon nytkin ja hyvin maistui eilenkin, joskus pitää osata lopettaa
- Ask-Ites
Jeesa kirjoitti:
Kari tapioo juon nytkin ja hyvin maistui eilenkin, joskus pitää osata lopettaa
Tapio oli munkin peruseväs, kunnes 2,5 vuotta sitten lääkäri heitti: "Se on sit maksakirroosi". Askitesta poistettiin kahteen otteeseen, yhteensä 33 litraa. Kävin todella heikossa hapessa, mutta jotenkin onnistuin toipumaan.
Jos jotain olis voinu tehdä toisin, niin ne olis ollu ne sadat Tapsat.
Ei oo maistunu enää. - hgjh
Ask-Ites kirjoitti:
Tapio oli munkin peruseväs, kunnes 2,5 vuotta sitten lääkäri heitti: "Se on sit maksakirroosi". Askitesta poistettiin kahteen otteeseen, yhteensä 33 litraa. Kävin todella heikossa hapessa, mutta jotenkin onnistuin toipumaan.
Jos jotain olis voinu tehdä toisin, niin ne olis ollu ne sadat Tapsat.
Ei oo maistunu enää.Et olisi pystynyt tekemään tuota toisin ennen kuin henki oli vaarassa. Helppo sen on jälkeenpäin katua. Mutta sinä halusit imeä viinaa.
- kyllo
Fiksu ihminen ei tee virheitä jotka johtaa pettymyksiin - se ennakoi. Teen jutut sen verran harkitusti, että ei oo virheille sijaa.
- :::::
Kukaan ei voi ennakoida kaikkea mahdollista tulevaa, joten kukaan ei ole erehtymätön.
Jos ei tee mitään, ei tee erehdyksiäkään. - Jeesa
::::: kirjoitti:
Kukaan ei voi ennakoida kaikkea mahdollista tulevaa, joten kukaan ei ole erehtymätön.
Jos ei tee mitään, ei tee erehdyksiäkään.20 erehdystä ennenkuin osaa. Ainakin omalla kohdalla ja oon pöljä ingenjör
- Jeesa
Homo Sapiens on aina ottanut takkiinsa ja tehnyt virheitä, muuten ei voi ottaa mistään oppiva,
- Jeesa
Et sinä ELÄ!
Vieheet kuuluvat aina omaan oppimiseeni ja hyvä jos opin niistä jotain. - kyllo
Jeesa kirjoitti:
Homo Sapiens on aina ottanut takkiinsa ja tehnyt virheitä, muuten ei voi ottaa mistään oppiva,
Nykyinen ihmislaji on homo sapiens sapiens. 100v myöjässä, se siitä. Ihmiset nimittää virheitään kokemuksiks mikä on vaan heikomman aineksen tekosyy, kun ei pärjää.
- Aivan kaikki tekevät
kyllo kirjoitti:
Nykyinen ihmislaji on homo sapiens sapiens. 100v myöjässä, se siitä. Ihmiset nimittää virheitään kokemuksiks mikä on vaan heikomman aineksen tekosyy, kun ei pärjää.
Otapa tollo selville, miten paljon virheitä tekevät ne ihmiset, jotka menestyvät. Pointsi on siinä, että he eivät jumiudu eivätkä jämähdä virheisiinsä, vaan jatkavat eteenpäin ja ovat oppineet jotain.
- kyllo
Aivan kaikki tekevät kirjoitti:
Otapa tollo selville, miten paljon virheitä tekevät ne ihmiset, jotka menestyvät. Pointsi on siinä, että he eivät jumiudu eivätkä jämähdä virheisiinsä, vaan jatkavat eteenpäin ja ovat oppineet jotain.
Saisko esimerkkiä siitä moniako virheitä Usain Bolt on tehny 100m juostessaan, tai Bill Gates Microsoftinsa kanssa? Se on näitten suoli24 tyyppien itkua, että ei virheille mitää voi ku asuu ny yksiös mis on pelkkä mikro ja muksulla on autismi
- Ääliö-öykkäri(kö?)
kyllo kirjoitti:
Saisko esimerkkiä siitä moniako virheitä Usain Bolt on tehny 100m juostessaan, tai Bill Gates Microsoftinsa kanssa? Se on näitten suoli24 tyyppien itkua, että ei virheille mitää voi ku asuu ny yksiös mis on pelkkä mikro ja muksulla on autismi
No kuule selvitäpä, niin voit lakata paukuttamasta peukkua itelles.
- Jeesa
Titarikurssi-40-jäi suorittamatta ja se on jäänyt kääivelemaan , Titi tita taa tii.
Noksun osakkeilla oon tehnyt kuitenkin tilivä.- Jeesa
Niin ja klamydian pattikselta olisin halunnut välttää myös
- Yh-äiti, nyt 57v.
En ikinä olis tehnyt lapsia, olisin satsannut uraani ja omaan elämääni.
40 vuotta meni hukkaan elämästä, kun kasvatin lapseni liian hyvin ja heillä nousi raha päähän. Nyt ei enää tarvita yksinhuoltajaäitiä, joka teki kaikkensa, että he olisivat onnellisia. Unohdin oman onneni!! Lapset olivat sitä, nyt ei ole enää mitään.- Jeesa
Kannattaa 4elää mutta lapset voi antaa kasvaa omillaan kunhan iskä hieman avitaa ja kyllä tytät tulevat käymään kAVEREIDENSA KANSSA, AINA tERVETULOA!
Sori caps lock - Mikä sinua estää?
Sorry, että en ole kanssasi samaa mieltä. Jos sinä kasvatit lapsesi itsesi uhraamalla ja olet katkeroitunut siitä, niin ei se ole lastesi syy. Kuin ei sekään, että nyt he ovat, kasvatuksesi ansiosta, poispilattuja eivätkä ymmärrä mistään mitään. Tai ainakaan yksin jääneen äidin osasta.
Nyt on se aika ja hetki, kun sun pitää huolehtia omasta itsestäsi ja onnestasi, joten alahan puuhaan heti. Aloita ajatuksella, mitä kaikista eniten maailmassa haluaisit ja tahtoisit tehdä, sitten lähde sitä kohti vaikka kuinka pienin askelin. Ala elää omaa elämääsi vihdoin, unohda penskat, jos he ovat unohtaneet sinut ja näytä niille närhen munat. - ghjk66
Yh-äiti, saanko näyttää tuon viestin lapsillesi? Oma asenteesi lapsiasi kohtaan ei näytä olevan kunnossa.
- Lapseton
ghjk66 kirjoitti:
Yh-äiti, saanko näyttää tuon viestin lapsillesi? Oma asenteesi lapsiasi kohtaan ei näytä olevan kunnossa.
Jos jotain kadun tässä elämässä, niin nuorena tehtyä aborttia. Olin paniikissa, häpesin enkä pystynyt ajattelemaan järkevästi. Olisin kyllä selvinnyt yksinhuoltajanakin. Löysin myöhemmin mukavan miehen, mutta emme saaneet lasta. Kävimme läpi hedelmöityshoidot, mutta olin siinä vaiheessa jo lähes nelikymppinen, eikä raskaaksi tuleminen onnistunut.
Aina voi tietysti jossitella, että olen säästynyt paljolta, voinut elää omaa elämää ilman yövalvomisia, huolta nuoresta joka on omilla teillään jne. Kuitenkin, kaiken sen olisin ottanut jos voisin muuttaa tehdyn tekemättömäksi.
- tämä on rikos
Kadun, että annoin henkilötietoni. Iltalehteen ja S-foorumiin, toivotaan että joku muu on viisaampi. Tiedot lähti liikkeelle, josta olen hyvin tietoinen. Annan vielä kuulua itsestäni.
- vcbfgnm
En tekisi mitään toisin ,sillä olen elämänkokemusteni summa. Muut vaihtoehdot elävät rinnakkaistodellisuuksissa , joiden välillä liikumme aina valintojemme mukaan.
- ====================
Jumala Siunatkoon Sinua
- F******
Minua ei tarvitse satuolentojen siunata.
En tekisi mitään toisin. Jos tekisin jotain toisin, siitä saattaisi aiheutua, että olisin jo kuollut. Tai pärjännyt vielä huonommin.
Ja olisin joka tapauksessa tämän ikäinen.- Jeesa
Hymyän
- Kannattaa harkita
joten vielä ehtii kuolema ei ole vielä ehkä lähellä mennä vaikka kanslaisopistoon opiskelemaan äidinkieltä ja suomea ettei mene pilkut ja pisteet yhdyssanoista puhumattakaan sekaisin ei siis ole myöhäistä käydä hammaslääkärissä tekarit saa aina eikä etsiä uutta eukkoa tai ukkoa tai erota tehdä lapsia tai ei olla elää ja asua suomessa olla kunnon junttipää liittyä puolueeseen mikä ei koskaan tee mitään tai sitten tekee enemmänkin kuin pitäisi ja pääsee joka lehden otsikkoon tai otsikon alle saaden potkut tai hyvässä lykyssä bemarin ja puolet valtakuntaa ole siinä nyt sitten iloinen tai muussa tapauksessa hyvin surullinen
- lepotuolista
Nyt on tullut kakarat söhläämään joilla ei ole edes paljon kaduttavaa vielä,eläkäähän maltillisemmin ettei tarvitse katua kun tuki katseltua katua.
Näin vanhemman leelian lepotuolista katseltuna elämääni taaksppäin kadun paria viimeistä tuttavuutta eräisiin miehiin,jos olisin tiennyt - mitä nyt tiedän ja kohtasin,ei harmittaisi niin paljon.
Siinäpä tärkeimmät,muuten pyyhkii jollainlailla.- Miksi harmitella?
Mutta heiii; jos et olisi tavannut "paria viimeistä tuttavuutta", niin et tietäisi sitä, mitä tiedät nyt. Sitä sanotaan elämäksi, eteenpäin menoksi, kasvamiseksi, kehittymiseksi ... jotta sitten ei enää tee sellaista, mitä joutuu katumaan.
Miksi harmitella? kirjoitti:
Mutta heiii; jos et olisi tavannut "paria viimeistä tuttavuutta", niin et tietäisi sitä, mitä tiedät nyt. Sitä sanotaan elämäksi, eteenpäin menoksi, kasvamiseksi, kehittymiseksi ... jotta sitten ei enää tee sellaista, mitä joutuu katumaan.
Nimenomaan. Oppia ikä kaikki :). Kai me tarvimme kaikki kokemukset mitä elämä tarjoaa tällä kasvu/kehittymispolulla. Ei kannata jäää tuleen makaamaan.
- ...?
Tulen varmasti katumaan myöhemmin elämässä enemmän joitain asioita, mutta tällä hetkellä eniten kaduttaa, etten mennyt CERN:iin kun olisi luonnontiedelukion puolesta ollut mahdollisuus siihen. Toista tilaisuutta tuskin tulee.
- vinkku
Miksi pitää murehtia eilistä? Ihmiset saisivat paljon enemmän aikaan, jos senkin ajan, minkä käyttävät eilisen murehtimiseen, keskittyisivät elämään nykyhetkeä eivätkä roikkuisi menneessä. Ei sillä olle mitään väliä, mitä oli eilen, koska tänään se on jo historiaa, mennyttä. Jos et ole tyytyväinen, tämä,huominen on mahdollisuus tehdä asiat paremmin!
- kyllo
Historia määrittää tulevaisuuden ratkasut. Suurin syy miks historiaa ylipäänsä opiskellaan laajasti - sillä on tapana toistaa itseään. Kaikki ratkasut mitkä on tehty menneisyydessä on muovannu tän hetken, tässä ja nyt.
- Ajatuksen kanssa
Historian ja eilisen virheistä tulee oppia jotakin. Sen perusteella voi, on mahdollista, tehdä asiat ja elämä paremmin - tai ainakin mahdollisimman hyvin.
- Rehellisyys
Joka vuosi on tullut tapauksia, että rehellisyydestä on ollut haittaa, lapsuudesta alkaen. Näin ollen neuvon teitä muita suosimaan narraamista ja valehtelua, kun olette muiden ihmisten kanssa tekemisissä.
- sormi
Kaameet haameet joo se on nyt meenneet, daameet, mutta minä, minä, olisin tehnyt sen toisin ...
- ei tarvi auttaa!!
Joo kyllä siinä sellasia rakosia on jota en olisi halunut kokea, mutta niiden kanssa on opittu elämään, silti vaan aina mielessä vaikka ei pitäisi :((((
- mökin ukkeli
Maaiman turhin asia jonka tein oli kaupunkiin muutto.
olin siellä töissä 20 vuotta.
Se aika oli turhaan elettyä elämää.
Kyllä suuttuttaa vieläkin.
Onneksi viisastuin ja palasin takaisin kotiseudulleni. - elettykuitenkin
jos saisin valita niin ensimmäinen yhdeksänvuotinen suhde oisi saanut jäädä väliin. vaikka kuinka ajattelen sitä niin se oli vain ajanhukkaa.
- erheistä oppii
Nyt vasta olen oivaltanut, että vanhoja murheita ei kannata raahata perässään. Ei siihen mennytkään kuin 20 vuotta. Aina voi aloittaa uudestaan tai antaa vain menneitten olla. Joka päivä tulee uusia mahdollisuuksia. Ihminen joka ei tee mitään, ei tee virheitäkään Olen siis ainakin jotain tehnyt elämässäni.
- Ei Miu eikä Mie
Mitään ei kannata ryhtyä julkisesti katumaan. Aina riittää mieleltään kieroutuneita ihmisiä, jotka iskevät TOISEN JULKISESTI PALJASTAMAAN heikkoon kohtaan.
Jos kerrot julkisesti katuvasi maitolasin kaatumista, kiusaaja alkaa kertoa verkossa sinun katuvan maitotonkan tai pahimmassa tapauksessa maitoauton kaatamista!
Montaa toimintatapaani voisin katua, mutta olen tuolloin toiminut silloin omaamani (puutteellisen) tiedon valossa - parhaaksi katsomallani tavalla. Jälkiviisaushan on aina helppoa: Kun tietää asioista enemmän toimisi toisin. - Espoolainen <3
Se että erosin miehestäni. Nuori ja kokematon. Sit elämääni astui kaiken maailman tenukepit josta ei oo ollu muuta kun harmia. Noh eteenpäin kohti iloa ja valoa.
- Taivas Jumalan
haluaisin meidän rukoilevan olojemme viestin mukaan, mitä missäkin meni elämää eletyksi, vain tämä, etei sitä tarvitsisi katua, rukoilemme, rukoile puolestasi ja puolestamme ja puolesta siinä, missä vielä voisit ihmeitä saada aikaan Jumalan sormella
- eletty + elämätön
Murehtimista kadun.
Sitä kun ei ole oikeaa ratkaisua, kun siirtää päätöstä ja kun ei ole olemassakaan sellaista ratkaisua, joka ei olisi kuin kaksiteräinen miekka.. jolla yrität olla sohimatta..
Silloin kun itsellä on kaikki hyvin, on huoli toisesta - toisista. Ja kun on huoli muista, ei salli itselleenkään aina niin hyvää - ainakaan ilman huonoa omatuntoa. Eli kunhan muilla on asiat hyvin ei aina toimi. Eikä sekään, että kunhan mulla on kaikki hyvin.
Ajatukset on hyvästä. Mutta se murehtiminen.. - mies38_1
kadun sitä, että en nuoruudessani uskaltanut iskeä naista elämääni. Aina kun menin baariin, niin koskaan en uskaltanut tehdä aloitteita. Näin jälkikäteen mietittynä, mitä ne pakit haittaa. Parempi yrittää ja ottaa ne pakit ku jättää kokonaan yrittämättä
- ,.--.,
Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan?
- mies38_1
,.--., kirjoitti:
Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan?
En haluis olla ilkeä mutta mahdotonta löytää lapsetonta suhteellisen kivan näköistä naista enään. Viimeistään 25 on hyvät naiset viety. Yleensä kyllä siinä 22.
- .,-.-,.
mies38_1 kirjoitti:
En haluis olla ilkeä mutta mahdotonta löytää lapsetonta suhteellisen kivan näköistä naista enään. Viimeistään 25 on hyvät naiset viety. Yleensä kyllä siinä 22.
No mutta uusianeitejähän tulee eron jälkeen laumoittain. Eikä kaikilla ole lapsia, jos se on sinulle este.
- mannekemanne
mies38_1 kirjoitti:
Miksi pitäisi olla lapseton? Ja mitä väliä ulkonäöllä enää on? Katso peiliin, ennen kuin alat toisen ulkonäöstä kovin suuria vaatimuksia esittämään.
- liian vanha korjata
Minä en uskaltanut mennä sinne baariinkaan. Muinoin minut käännytettiin ovelta puuttuvan kravatin takia ja siihen se jäi. Toisaalta tuskin ne baarin naisetkaan kotona olisivat viihtyneet.
- Mällin lento
Jätin kerran polokasemasta ja sitä kadun.
Ois ollu hyvä antaa mällin lentää.- ois pitäny uskua...
Polokasin tuosa sängyllä vähän viistosa poikettain palijaalla ja annon mällin mennä.
Ois saanu jättää tekemättä tai käyttää kumia. Siitä sain maksaa helevettiä ja rahaa 20 vuotta ja ikuset vihat mielisairailta.
Vaston parempaa tiuani minä sen tein vaan kun annoin periksi jatkuvalle ruikutukselle.
Ei tämän suurempaa virhettä pysty tekemään!
- Lahna vai ruutana
Kadun sitä kun tässä jokin aika sitten tutustuin tamperelaiseen naiseen jonka luulin olevani minulle se ainoa oikea. Rakkautta vannonut valehtelija jätti kuitenkin silloin kun olisin tarvinut häntä enemmän. Jäin työttömäksi ja seurasin kuolemaa tekevää lähimmäistä. Tästä hyvästä hän kaikenlisäksi jätti.
En ikinä itse ole ollut koskaan niin lähellä kuolemaa mitä hän teollaan sai aikaan.
Kadun tuota kohtaamista ikäni sillä se vei myös aikaa siltä että tapasin sen oikean rakkaan joka aidosti välittää vaikka itse olisi kuinka maassa.
Toivottavasti emme koskaan törmää missään on ainoa toive mitä hänelle enään annan.- Luule vähemmän
Tästä jutusta tuli mieleen se heppu Tmpr:lta, jonka kanssa ystävättäreni seukkasi vähän aikaa. Heppu sai lempinimen: Kävelevä Katastrofi.
- Lahna vai ruutana
Luule vähemmän kirjoitti:
Tästä jutusta tuli mieleen se heppu Tmpr:lta, jonka kanssa ystävättäreni seukkasi vähän aikaa. Heppu sai lempinimen: Kävelevä Katastrofi.
Tämä ei ainakaan ole se heppu vaikka kylmästi toivot ilmeisesti edellä mainittua kohtaloa muille.
Vihjailuistasi huolimatta ja tähän asiaan liittymättä vastauksesi en kerro minkä lempinimen tuo ämmä sai kavereiltani.
Se ero meillä on että minulla on omaisuutta reippaasti mutta hän on kaulaansa myöden veloissa että jos joku kosto osu kohdalleen niin se.
Kaikille ei kannata varakkuuttansa kertoa tuskin olisi muuten lähtenyt elämästäni. Se tässä tarinassa oli tärkeä opetus ja positiivinen sellainen. Niin kauan kun exäsi kuohuttaa vielä sinua noin paljon, et ole päässyt hänestä irti ja silloin uusikin suhe voi mennä päin petäjikköä.
- rouvaxxx
Lahna vai ruutana kirjoitti:
Tämä ei ainakaan ole se heppu vaikka kylmästi toivot ilmeisesti edellä mainittua kohtaloa muille.
Vihjailuistasi huolimatta ja tähän asiaan liittymättä vastauksesi en kerro minkä lempinimen tuo ämmä sai kavereiltani.
Se ero meillä on että minulla on omaisuutta reippaasti mutta hän on kaulaansa myöden veloissa että jos joku kosto osu kohdalleen niin se.
Kaikille ei kannata varakkuuttansa kertoa tuskin olisi muuten lähtenyt elämästäni. Se tässä tarinassa oli tärkeä opetus ja positiivinen sellainen.Jospa silläkin sinua haavottaneella tapaamisella oli tarkoitus? Et ehkä koskaan olisi tavannut tuota aidosti sinua rakastavaa ihmistä,en tiiä kunhan pohdin näitä.Kaikkea hyvää elämääsi jatkossa kuitenkin.
- 20+13
ludzia kirjoitti:
Niin kauan kun exäsi kuohuttaa vielä sinua noin paljon, et ole päässyt hänestä irti ja silloin uusikin suhe voi mennä päin petäjikköä.
Turha tuollaista idiootti naista on puolustella vai haluaisitteko itse naisena vastaavanlaisia kokemuksia. Suhteesta ylipääseminen ei tarkoita ilkeyksien hyväksymistä. Käsittämättömiä näkökulmia. Itse olen onnellisessa avioliitossa elänyt kymmenen vuotta enkä kuuna päivänä halua kohdata paria exääni. Yhtälailla en ilmeisesti ole päässyt yli. Ei herranjumala näitä kaikkitietäviä!
- Selvennä molempia
Lahna vai ruutana kirjoitti:
Kaikille ei kannata varakkuuttansa kertoa tuskin olisi muuten lähtenyt elämästäni. Se tässä tarinassa oli tärkeä opetus ja positiivinen sellainen.Jep, Kävelevä Katastrofikin oli varakas heppu. Onko sun elämä muuten yhtä sekaista kuin tekstisikin?
20+13 kirjoitti:
Turha tuollaista idiootti naista on puolustella vai haluaisitteko itse naisena vastaavanlaisia kokemuksia. Suhteesta ylipääseminen ei tarkoita ilkeyksien hyväksymistä. Käsittämättömiä näkökulmia. Itse olen onnellisessa avioliitossa elänyt kymmenen vuotta enkä kuuna päivänä halua kohdata paria exääni. Yhtälailla en ilmeisesti ole päässyt yli. Ei herranjumala näitä kaikkitietäviä!
En puolustele. Kuitenkin tosiasia on että itse kunkin elämässä on näitä idiootteja ja mahdollisesti jollekin myös minä tai sinä itse saatamme olla se "idiootti". Kyse on mielestäni nyt vain siitä, minkälaisen vallan/painoarvon näille "idiooteille" elämässämme annamme.
Kypsä ja suuri ihminen mielestäni on se joka pääsee näistä "idiooteista" yli, osaa suhteuttaa ne oikeisiin mittasuhteisiin, viimeistään ajan kanssa. Ainakin yrittää ymmärtää näiden merktyksen omassa elämässään tai omaan elämäänsä. Elämässä kannattaa katsoa eteenpäin eikä tuhlata suuria tunteita sellaiseen, mistä irti on päässyt.Se kun nyt vain on nii että emme kauheasti pysty vaikuttamaan toisten ihmisten ratkaisuihin.
Minä olen omien "exieni" kanssa ihan asiallisissa väleissä, ja kyllä vaan ymmärrän että aikoinaan tehdyt ratkaisut ovat olleet erinomaisen oikeita.- Miumaumummo
Selvennä molempia kirjoitti:
Jep, Kävelevä Katastrofikin oli varakas heppu. Onko sun elämä muuten yhtä sekaista kuin tekstisikin?
Joko tunnet kirjoittajan, tai purat omaa katkeruuttasi miehiin, sillä tuo viha miestä kohtaan on niin läpinäkyvää.
Älä tee itsestäsi enempää idioottia, vaan niele ylpeytesi.
Käsittääkseni avauksessa kysyttiin elämän suurimpia mokia, niin joku ongelma elämässäsi on, jos purat energiaa yhteen vastaajaan.
Ehdottaisin katsomaan peiliin, tai mennä puhumaan ammattiauttajalle, sillä kukaan täys järkinen ei toivo kenellekään ihmiselle vastaajan kaltaisia elämän kokemuksia. Vaikka tässä onkin vain toinen näkökulma ei se silti lukiessa saanut muutakuin pahan mielen.
Toivon syvästi, että vastaaja ei lähde enään kiukutteluusi mukaan. - Se on laiffiii ...
Miumaumummo kirjoitti:
Joko tunnet kirjoittajan, tai purat omaa katkeruuttasi miehiin, sillä tuo viha miestä kohtaan on niin läpinäkyvää.
Älä tee itsestäsi enempää idioottia, vaan niele ylpeytesi.
Käsittääkseni avauksessa kysyttiin elämän suurimpia mokia, niin joku ongelma elämässäsi on, jos purat energiaa yhteen vastaajaan.
Ehdottaisin katsomaan peiliin, tai mennä puhumaan ammattiauttajalle, sillä kukaan täys järkinen ei toivo kenellekään ihmiselle vastaajan kaltaisia elämän kokemuksia. Vaikka tässä onkin vain toinen näkökulma ei se silti lukiessa saanut muutakuin pahan mielen.
Toivon syvästi, että vastaaja ei lähde enään kiukutteluusi mukaan.En tunne. En ole katkera enkä vihaa ketään. Eikä minua tee idiootiksi se, jos joku katastrofi panee kommenttinsa nm:ksi "Lahna vai ruutana". Se kertoo kommentoijan asenteesta ja sielunmaisemasta melkein kaiken eikä peiliin katsomisensa häntä auta.
Enkä minä kiukuttele, minä kommentoin juuri niin kuin mieleni tekee, jos joku urvelo panee elämänsä epäonnen jonkun naisen syyksi. Ihmisillä on paljon pahempia ja huonompiakin elämänkokemuksia, joille sovinistijuntin jutut kalpenevat.
Vai oletko sinä "mummo" oikeasti niin tyhmä - sori - että ajattelet, että joku jättää siitä "hyvästä", että jää työttömäksi ja saattelemaan jotakuta hautaan?
- mmmmmfn
En kadu mitään, olen onnistunut avaamaan itselleni uusia mahdollisuuksia. Ikää on toisaalta alle 30, joten paljon helpompaa nuorempana.
- Näkökulmia
Minua harmittaa, kun suoritin aikoinaan opinnot loppuun.
Nyt tajuan, että uravalinta johon nuo opinnot johtivat oli ihan väärä, ja urani on nyt ohi.
Pitkään kuitenkin sinnittelin, ja ikää on jo sen verran, että hirvittää alkaa opiskelemaan uutta alaa varten. - sinisilmäinen tyhmä
Väärän miehen rinnalleni valitsin. Tässähän sitä nyt sitten on kiduttu 30 vuotta.
- Voi sentäs
Sinisilmä, eroa, älä kidu!
- Omat polut
Tai jos ei jostain syystä eroa, niin kandee järjestää oma elämä mahdollisimman mukavaksi väärästä mieähestä huolimatta.
- sinisilmäinen tyhmä
Omat polut kirjoitti:
Tai jos ei jostain syystä eroa, niin kandee järjestää oma elämä mahdollisimman mukavaksi väärästä mieähestä huolimatta.
Näin olenkin tehnyt, makuuhuonetta myöten. Välillä vain tuntee kaipauksen sydämessä, rakkautta, läheisyyttä ja sielunkumppanuutta kohtaan.
Elämä on...... - ap.
Rahako liimaa yhteen, kuin maamies lyhteen?
- Tehtymikätehty
Ehdottomasti moka ylitse muiden on avoliitto. Lähdin siihen vain koska biologinen kello tikitti (muka jo) ja halusin lapsen ja lapsella piti olla isä. Ristiriitainen olo kihlajaisissa: toisaalta olin kuin päässyt maaliin, toisaalta olo surkea. Mutta ihana lapsi hyvittää tämän kaiken. Ja minä hyvitän koko elämäni hänelle sitä, että hän vietti lapsuutensa hirveän riitaisessa kodissa. En voi tietää, olisiko minulla lasta, jos olisin valinnut toisin. Toisaalta minulla voisi olla useampikin lapsi. Takaisin ei aikaa saa, enkä ala virhettäni murehtimaan.
Toinen, mitä tekisin toisin, olisi koulutus. Olin lukenut avoimessa yliopistossa tutkinnosta yli kolmanneksen, enkä rohjennut lähteä satojen kilometrien päähän suorittamaan tutkintoa, vaikka markkaakaan ei ollut velkaa, olin sinkku ja vakituisesta työpaikasta olisi saanut opintovapaata. - fdghghjhkf
En palaisi Suomeen, jossa ei saa yrittää, ei ole varaa opiskella, eikä töitäkään ole. En tulisi tänne Eurostoliittoon elättämään virkamiesloisia.
- Prrrrrt!
Suomessahan opiskelu on ilmaista toisin kuin monessa muussa maassa.
- menetetyt vuodet
Uskoin ukkomiehen valheisiin.
- nkiik
Minulle kävi niin, että opiskeluaikana en ottanut tarjottua työtä vastaan, koska halusin opinnot loppuun hyvin arvosanoin. Valmistuin kymmenen vuotta sitten, mutta työtä en ole saanut kertaakaan sen jälkeeen. Joten sanoisin, ettei aloittajan kannata katua mitään.
- wow woe
Muutin savoon vuonna 2000, pois en pääse, eikä taida enää oikein halutakaan. No Jouluksi sentän menen ja hautapaikkakin on jo varattu ja se ei ole savossa xD
- mummikin
Pari mokaa olisin nuorena voinut jättää tekemättä, onneksi elämäni on mennyt kuitenkin ihan hyvin. Ainoastaan harmittaa se, etten tajunnut enää lasten syntymän jälkeen huolehtia hyvin fyysisestä kunnostani ja nyt sitten eläkeläisenä liikkuminen on ratkaisevasti vaikeutunut. Ajattelin aina, että eläkkeellä sitten matkustelen joka vuosi jonnekin päin maailmaa tutustumaan muiden maiden kulttuureihin ja nähtävyyksiin. Onneksi ehdin terveenä tehdä muutamia reissuja ulkomaille.
Toivottavasti ihmiset tajuaisivat, miten tärkeää on pitää kunnostaan hyvää huolta! - 669
nuorena tehdyt mokat ja naisvalinnat
- Metallicaptain
Hieman enemmän olisi voinut 2-kymmpisenä 90-luvulla parhaassa iskussa hakata ruutia tauluun niin olisi nyt keski-iässä paremmat hotellit.
- Lyydia3
Ajatelkaa mitä ajattelelette, mutta minä pidän elämäni suurimpana erehdyksenä nykyisin jo aikuista lastani, tai hänen alulle laittamistaan silloin aikoinaan. En ole koskaan tuntenut häntä kohtaan mitään lämmintä, ja hänen kasvattamisensa oli hirveä taakka, aina oli jotakin ongelmia hänen kanssaan. Nyt aikuisena on sitten vielä ilmennyt homoseksuaaliksi. Olen pessyt käteni koko ihmisestä, mutta 25 vuotta hän elämästäni vei, ja pelkkää paskaa sain.
- Vanhempiaan e voi va
Lapsraukka ei ole saanut vanhempansa (kummankaan?) rakkautta koskaan. Lieneekö ongelmat johtuneet siitä.
- ,j,j,
Vanhempiaan e voi va kirjoitti:
Lapsraukka ei ole saanut vanhempansa (kummankaan?) rakkautta koskaan. Lieneekö ongelmat johtuneet siitä.
...eivätkä vanhemmat voi valita millainen lapsi tulee. Joskus tosiaan tulee sellaisia lapsia, jotka vievät energiaa ja aikaa kymmeniä kertoja enemmän kuin keskimäärin, eikä niiltä tule takaisin muuta kuin suunsoittoa ja häiriköintiä. He ovat tällaisia pienestä pitäen, vaikka heitä on kohdeltu ihan samalla tavalla kuin muitakin.
- Ei h-i !
,j,j, kirjoitti:
...eivätkä vanhemmat voi valita millainen lapsi tulee. Joskus tosiaan tulee sellaisia lapsia, jotka vievät energiaa ja aikaa kymmeniä kertoja enemmän kuin keskimäärin, eikä niiltä tule takaisin muuta kuin suunsoittoa ja häiriköintiä. He ovat tällaisia pienestä pitäen, vaikka heitä on kohdeltu ihan samalla tavalla kuin muitakin.
Kyllä se on kuule niin, että lapsi ei voi valita, millaiset vanhemmat saa. Kaikkia lapsia ei voi kohdella samalla tavalla, eihän kaikkia aikuisiakaan voi. Esim. lahjakas lapsi tarvitsee aivan erilaista ohjausta ja tukea kuin lahjattomampi, joskaan sellaisia ei juurikaan ole. - Toivottavasti sinä et ole vanhempi.
- ,j,j,
Ei h-i ! kirjoitti:
Kyllä se on kuule niin, että lapsi ei voi valita, millaiset vanhemmat saa. Kaikkia lapsia ei voi kohdella samalla tavalla, eihän kaikkia aikuisiakaan voi. Esim. lahjakas lapsi tarvitsee aivan erilaista ohjausta ja tukea kuin lahjattomampi, joskaan sellaisia ei juurikaan ole. - Toivottavasti sinä et ole vanhempi.
...eivätkä vanhemmat voi valita millaisen lapsen saavat.
- ,,--..,
,j,j, kirjoitti:
Vanhemmat voivat valita lapsettomuuden, lapsella ei ole sitä valtaa.
- Oma moka
,j,j, kirjoitti:
Ei siis mennyt jakeluun. Koetataan kangesta: lapsi on aina ohjauksen ja kasvatuksen tulos, joten lapsi on juuri sellainen, kuin mihin sinä olet pystynyt. Jos lapsen tavat eivät sinua miellytä, niin mene peilin eteen ja kysy kuvaltasi, mitä sinä et osannut, mihin sinä et pystynyt.
- qazqazqazaa
Harmittaa eniten, että aloin seurustelemaan liian nuorena ja se vei suuren osan nuoruudestani.
- ei olisi pitänyt
se että kun luovuin nuorena uskossa jumalaan.
- H.J. Kiu
Olen töissä eräässä matkapuhelimia valmistamassa firmassa. Olen, miten sen nyt ilmaisisi, nimittäin vähän korkeammassa asemassa. Tähän menessä suurin erehdys mitä olen tehnyt on ylivoimisesti se kun palkkasin Stephen Elopin johtamaan firmaa. Ei ole koskaan mennyt firmalla sen jälkeen yhtä huonosti.
- Herrojen Eeva
Se että jaoin liikaa parhaastani. Hyviä miehiä en pitänyt tarpeeksi jännittävinä ja kaikkien renttujen kanssa juoksin.
- Gunwor
Viime viikonloppuna join bileissä punkkua vaikka makkarissa olis ollut tarjolla runkkua.
daanila kirjoitti:
selvääkin selvenpää ... jatketaan ...
Kadun ihmisiä kohdelleena, arvioneena elämääni yksikantaan, arvelematta äly ymmärys viisaus ... on totisesti salassa, joissa osallisuus ei siinä missä, osallisuus äly ymmärrys viisaus ... --- sanoisimmeko ettei se ollut selvää mitä voi olla tilillä, olipa se ilmi tai salassa, julkisuus ihmisiä varmasti soveltaa myös mukaan, voi olla .... "parasta kattoo enctex" jo 1900 - luvulla ...
- en luota enää.
Iltalehteen ja S-24 foorumeihin ei kannata antaa henkilö tietoja, koska niitä ei pidetä salassa.
- niinnon
Elkää luottako mihinkään missään koskaan. Henkilökohtaiset asiat eivät oikeasti ole koskaan salaisia.
- Pahani Julmu
Komisarion kanssa ryssittiin.
- 44564
En kadu mitään. Kaikki mennyt on mennyttä, minkäs noille enää voi.
- Donationerande
Hei! Haarukaiset! Eliitti! Se ettei De Onanerande menetä saavuta voi ... jättää alcohol .... se on terveyttä ... olisi Jumala minua auttaa tässä, kadun varhaimmin ja varmimmin menetettyä aikaa, jolloin en Jumalalta selvyyteen, onko De Onanerande oikein, nääs, ikinä ei oikein minulla ja kyllä, kyllä, kadun sitä, etten mennyt Jumalani tykö ja kysynyt, saako täällä De Onanerande mennen ja tullen.
- 0,,,,0,,,,,0
kadun sitä kun ensimmäinen makkara jota maistoin oli elannon lenkkiä. siitä lähtien kasvissyöjä
- ap.
Minä kadun, kun kovan laihiksen jälkeen aloin syömään kaurapuuroa.
- jussi5
Päivääkään en vaihtaisi pois, pari aamua joutaisi mennä!
- 1968 R/T
vieläkin wituttaa kun 2000 alkupuolella menin ostaan japsi käyttöauton kun samalla rahalla olis saanut 68 dodgen 70000 suomen markkaa maksoi molemmat.
No tilanne nyt japsi 300€ ja dodge 30000€ että näin. - oraakkeli
Mistä tietää?
Kadun opintojen jatkamista. Valmistun syvän laman aikana eikä ollut raollaan olevia ovia, ei ikkunoita, vain leipäjonoja. Ne, jotka saivat jalkansa ovenrakoon pari vuotta aikaisemmin, ovat saaneet myöhemmin hyviä töitä. Mutta nyt on tullut muita huolia ja kaikki on jossittelua. Hitostako sen tietää, miten olisi käynyt, jos olisi valinnut yhdessä asiassa toisin, kun ei tiedä, mitä eteen olis sillä tiellä vielä saattanut tulla. Vaikka hirvikolari ja neliraajahalvaus. - akka on pirun sisko
Naimisiinmenoa kadun.
Exakasta ei pääse eroon ennenkuin se kuolee, jos kuolee koskaan.
Iäikäinen kidutus kumminkin.
Kukin eläköön omillaan ja vastatkoon tekosistaan ja naikoon kenen kanssa synkkaa ja olkaa uskollisia suhteen ajan ja asukoon sen ihmisen kanssa joka tuntuu mukavalta mutta älkää menkö naimisiin ja älkää tehkö sidonnaisuuksia.- ap.
Anteeksi, kun alkoi naurattamaan aloituksesi. Ei asiana, vaan millä lailla sen sanoit.
Lopista olen ihan eri mieltä. Jos jotain, niin naimisiin menoa en ole vielä koskaan katunut.
Onni ei tule kello kaulassa, eikä etukäteen tiedä kellä se kestää, kellä ei. - :))
ap. kirjoitti:
Anteeksi, kun alkoi naurattamaan aloituksesi. Ei asiana, vaan millä lailla sen sanoit.
Lopista olen ihan eri mieltä. Jos jotain, niin naimisiin menoa en ole vielä koskaan katunut.
Onni ei tule kello kaulassa, eikä etukäteen tiedä kellä se kestää, kellä ei.Lopista. :))
Luotin lääkäreihin vaikka jokainen ihokarvanikin huusi,älä suostu.
Olin oikeassa , lääkärit väärässä.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1066756KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3786387Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei613198Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521132689Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082330- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro201677Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341495Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247