Isät kertokaa miksi...

envoiymmärtäääää

isä ei välitä pojistaan. Mieheni isä asuu n. 15 km päässä ja hänellä on uusi vaimo erostaan mieheni äidin kanssa jälkeen. Vaimolla pari aikuista tyttöä. Mieheni isä ei pidä yhteyttää mieheeni, eikä mieheni veljeen jotka ovat 30 vuotiaita. Oikeastaan vuosien varrella ja eron jälkeen yhteydenotot ovat hiipuneet ja hiipuneet. Onnittelut tulevat tekstiviestein ja soittaa pojilleen ehkä kerran vuodessa (ainakaan miehelleni). Molemmat pojat ovat töissä ja kunnon kansalaisia, mutta isä vaan ei pidä kontaktia poikiinsa. Isä vakityössä, keski-ikäinen mutta jonkin verran käyttää alkoholia.
Miten kukaan kohtelee varsinkaan isänä, omia poikiaan noin kylmästi? Mistä voisi johtua?
Todella paha mieli mieheni puolesta koska esim. oma isäni kuollut ja aina olen toivonut itselleni kunnon isää. Miehelläni se on, mutta ei vaan välitä...

8

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kokemusta

Valietettavasti näitä tunnekylmiä miehiä on vaan olemassa. Ne isät eron tullessa häviää lastensa elämästä ja eikä ne pidä myöhemminkään yhteyttä Eikä lasten iällä ole väliä,Mieheni isä erosi n 50v eikä ole kuin tasan 2 kert käynyt -ja silloinkin nopeasti.Kävi kun lapsi oli(2 lasta) syntynyt-nyt ovat jo nuorukaisia eikä pappaansa tunne kumpikaan lapsistamme.Väkisin ei voi.Olen kyllä selittänyt lapsille että pappa on sairas eikä kykene sen vuoksi pitämään yhtetyttä.

• ÄITI#3

Suomessa yh-äitejä kohta 100 %! KAIKKI ISÄT ON MUNATTOMIA VÄTYKSIÄ!

ETTE OSAA HOITAA LASTA, PITÄÄ RYYPÄTÄ JA OLLA KAVEREITTEN KANSSA!

KOTITÖISSÄ EI AUTETA!

EN IHMETTELE, ETTÄ ISILLÄ EI OLE TAPAAMISOIKEUTTA LAPSIIN JA PIDÄN MYÖS TULEVAISUUDESSA KIINNI SIITÄ OMALLA KOHDALLANI.

• c..

Isät ja aikuiset pojat hoitaa asiat tavallaan..mitäs jos kaikki muut on hiljakseen tyytyväisiä tilanteeseen, ja sie vaa höyryyt ku oot nainen.

Myö pidetään ukon kanssa muutaman kerran vuodessa parin minuutin juttutuokio puhelimessa, eli toivotetaan joulut ja juhannukset ja kerron mite miun tyttö on kasvanut.

Miehet ja naiset on erillaisia näissä asioissa.. Tavallaan näen omanlaista arvokkuutta ja jylheyttä kun isä ja poika jättää sen turhan lätisemisen sikseen. Ne hoidetaan sitten päissään häissä yms..

Tämä oli vaan miun mielipide.

• holhottavia

Tuon ikäiset miehet usein ovat tottuneet, että ympärillä pyörivät naiset ottavat ne kontaktit, tyyliin tulkaa meille, milloin tavattais, mitä teette juhannuksena jne. Meillä oli samoin, kunnes kyllästyin "äitinä" toimimiseen. No nyt ukot jurottavat kukin tahoillaan, niin vanhemmat kuin nuoremmatkin. Pitävät kyllä toisistaan mutta tarvitsisivat jonkun konsultiksi hoitamaan ihmissuhteitaan. Mieheni kysyi kerran isästäni, että mitä sille kuuluu, niin työnsin puhelimen kouraan että soita sille. Ei soittanut. Tylsää.

• Isätönisällinen

Vanha ketju mutta haluan kertoa omasta isästä. Olen kiltti tyttö ollut aina. Kaiken tehnyt miellyttääkseni vanhempiani. Olen jo keski- ikäinen. Oma isäni ei ota millään tavalla yhteyttä. Itse soitan synttärit ja isänpäivät. Hän ei ole onnitellut mistään. Ei kolmen lapsenlapsen syntymästä, ei valmistumisista, ei synttäreistäni. Moitteita kyllä tulee hiljaisesti ja ääneen kun tavataan. Olen ollut tosi masentunut ja vihainen itseni ja lapsieni puolesta. Isä kyllä mielellään näkee lapsenlapsia mutta ei halua itse tulla katsomaan ym. Terveys kyllä sen sallii. Olenkin alkanut miettiä sitä jos isä tulee huonoon kuntoon niin onko minulla velvollisuus auttaa tunne kylmää isääni. Ei siis mitään tunnesidettä ja turhaan olen koko elämäni tuntenut itseni huonoksi tyttäresi. Nyt vai vihaa. Terapeutin kanssa 3 vuotta asioita käyty läpi. Masennus on kuulemma sisäänpäin kääntynyttä vihaa. Että sellainen purkaus. Että miettikää isät että olette tyttärillenne tärkeitä. Itse jatkuvassa hyväksikäyttö suhteessa kun tunnen olevani naisena ja tyttärensä nolla.

• Saivarteleminen

Aika harvoin keski-ikäisellä isällä on 30 vuotiaita poikia!
      Suomalaisen miehen keski-ikä on 40, 9 ja naisen 43,6 eli hemmetin nuorena eli noin 10 vuotiaana on tuossa avaajan tapauksessa tultu isäksi.

• Anonyymi

Keski-ikä tarkoittaa ihmisen ikäkautta nuoruuden ja vanhuuden välissä.

Ajanjaksoa on yritetty määrittää useiden yritysten kautta, ja monet näistä päätyvät ihmisen keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 40–60.[1] Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65.

• johtuulapsenäidistä

ja peräätömistä "viranomais" selvityksistä, lausumista
      mm. tuomioistuimessa; lapsen äidin ja "viranomaisten" vieraannuttaessa lapset tarkoitushakuisesti erotessa
      eron yhteydessä omasta isästään, isänpuoleisista iso vanhemmista ym. suvustaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe