kertokaa

KIITOS12v

Kaikki ihmiset kenellä on oma hevonen/poni tai vuokra poni/hevonen kertokaa hevosen hoidosta,koska jokaisella tytöllä (miksei pojallaki) on unelmana oma poni/hevonen. Elikkä kertokaa tosiasioita/tositarinoita,että kaikki tajuu mitä oikeasti on hevosen/ponin hoito. KIITOS JOS JAKSATTE KERTOA!!! ei tarvitse kertoa paljon pari lausetta vaan riittää.

2

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ponityttö

      No hevosen hoitoon kuuluu niin paljon asioita, että vaikea parilla lauseella vaan kertoa jotain...

      Mutta minulla on oma hevonen. Se asuu täysihoitotallilla, eli tallin puolesta hoitoon kuuluu karsinan siivous, tarhaus ja ruokinta 3x päivässä. Minun päivittäisiä tehtäviä on hevosen harjaus ja yleinen tarkistus (ettei haavoja yms.), tarvittaessa tietysti haavojen yms. hoito, hevosen liikutus, varusteiden huolto ja ruokien laittaminen valmiiksi ämpäreihin. Melkein joka päivä on kaikenlaista lisähommaa: joskus pitää pestä vesikuppi/ruokakuppi, pitää miettiä loimitusta ja ruokintaa, etsiä kadonneita tavaroita, siivota tarhaa jne...

      Parasta on se, että voi itse päättää hevosen liikutuksesta ja hoidosta ja tehä hevosen kanssa mitä haluaa (järjen rajoissa...). Toisaalta ikävintä on ehkä se vastuu, tuntuu että hevosta saa miettiä jatkuvasti ja stressata milloin mistäkin (milloin hevosella on haava, milloin joku varuste epäsopiva ja pitäisi ostaa uusi, milloin hevonen käyttäytyy oudosti jne...).

    • minävain...

      Mulla on vuokrahevonen, jonka kanssa touhuilen 4-7 kertaa viikossa. Aloitan päivän hakemalla hepan tarhasta, harjaan perusteellisesti, sitten liikutan sen ja vielä laitan loimen niskaan/pesen/laitan sille vettä... Liikutuksesta sen verran että saan ratsastaa kentällä tai mennä maastossa, ilman satulaa tai satulalla... luvan kanssa saa myös hypätä (: On kivaa ratsastaa itsenäisesti, mutta käyn tän pollen kanssa tunneilla että kehittyisin ja saisin yhteispelin toimimaan kunnolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe