kertokaa

KIITOS12v

Kaikki ihmiset kenellä on oma hevonen/poni tai vuokra poni/hevonen kertokaa hevosen hoidosta,koska jokaisella tytöllä (miksei pojallaki) on unelmana oma poni/hevonen. Elikkä kertokaa tosiasioita/tositarinoita,että kaikki tajuu mitä oikeasti on hevosen/ponin hoito. KIITOS JOS JAKSATTE KERTOA!!! ei tarvitse kertoa paljon pari lausetta vaan riittää.

2

160

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ponityttö

No hevosen hoitoon kuuluu niin paljon asioita, että vaikea parilla lauseella vaan kertoa jotain...

Mutta minulla on oma hevonen. Se asuu täysihoitotallilla, eli tallin puolesta hoitoon kuuluu karsinan siivous, tarhaus ja ruokinta 3x päivässä. Minun päivittäisiä tehtäviä on hevosen harjaus ja yleinen tarkistus (ettei haavoja yms.), tarvittaessa tietysti haavojen yms. hoito, hevosen liikutus, varusteiden huolto ja ruokien laittaminen valmiiksi ämpäreihin. Melkein joka päivä on kaikenlaista lisähommaa: joskus pitää pestä vesikuppi/ruokakuppi, pitää miettiä loimitusta ja ruokintaa, etsiä kadonneita tavaroita, siivota tarhaa jne...

Parasta on se, että voi itse päättää hevosen liikutuksesta ja hoidosta ja tehä hevosen kanssa mitä haluaa (järjen rajoissa...). Toisaalta ikävintä on ehkä se vastuu, tuntuu että hevosta saa miettiä jatkuvasti ja stressata milloin mistäkin (milloin hevosella on haava, milloin joku varuste epäsopiva ja pitäisi ostaa uusi, milloin hevonen käyttäytyy oudosti jne...).

• minävain...

Mulla on vuokrahevonen, jonka kanssa touhuilen 4-7 kertaa viikossa. Aloitan päivän hakemalla hepan tarhasta, harjaan perusteellisesti, sitten liikutan sen ja vielä laitan loimen niskaan/pesen/laitan sille vettä... Liikutuksesta sen verran että saan ratsastaa kentällä tai mennä maastossa, ilman satulaa tai satulalla... luvan kanssa saa myös hypätä (: On kivaa ratsastaa itsenäisesti, mutta käyn tän pollen kanssa tunneilla että kehittyisin ja saisin yhteispelin toimimaan kunnolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      134
      742
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      197
      700
    3. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      26
      638
    4. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      627
    5. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      99
      624
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      61
      619
    7. 42
      554
    8. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      521
    9. Kuinka hyvin kestäisit?

Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?
      Sinkut
      102
      520
    10. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      59
      515
    Aihe