RKP Kaarina

pappa 22

kielellisen vähemmistön vaatimukset torjuttava. kun saavat vähemmistöaseman niin pian on määräävä vähemmistö ja saadaan kunnan talous kuralle kaksinkertaisen järjestelmän takia. kyllä suomessa tulee pärjätä suomen kielellä sillä ruotsinkieliset eivät ole ainoa vähemmistökieliryhmä. naapurikunnassa on niin että ruotsinkielisillä on kaikki oikeudet ja etuudet ,suomenkielisillä vain velvollisuuksia noin karkeasti ottaen. eli pian ollaan tilanteessa jossa vähemmistöllä on kaikki oikeudet jaetuudet ja soumenkielisillä vain ylläpitäjän rooli rajoitetuilla oikeuksilla

6

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En mie mittään tiiä

      Mites oli vuonna 1946, kun 1000 asukkaan Kaarinaan sijoitettiin 3000 kielivähemmistömamua, saivat kertalinttuulla koko kunnan kuralle.

      Sillä tiellä ollaan vieläkin.

      • H. Ovirinta

        Pienet on murheet teilläkin ja muutenkin vähän kaukaiset.
        Kyllä totuus on että kunnan talouden saavat kuralle nykyiset pummit, joita Kaarina on pullollaan.
        Tällainen pieni taantuma on vaan hyväksi niin saadaan noita pöhöttyneitä tukijärjestelmiä vähän realistisemmiksi.


    • World Jewar III

      Kehitys saattaa realisoitua ennalta arvaamattomassa muodossa koko Euroopassa.

      Kroonisen taantuman vuoksi on jo syrjäytetty kokonaisia sukupolvia nuoria.....miten sitten suut pannan, kun joku saa nämä miljoonat nuoret aikuiset tiedostamaan voimansa?

      Jotkut osaavat ennustaa seuraukset historiankirjojen perusteella, toiset toistavat historiaa, kaikki kärsii.

    • 250tuh.tienaava

      Minä olen ruotsinkielinen Kaarinassa ja vaadin, että kaikki Kaarinan virkamiehet, kaupan kassat ja muut Kaarinan liikkeet palvelevat minua ruotsiksi!
      Toivottavasti Kaarinasta tulee kaksikielinen kunta, jolloin saan myös terveyskeskuspalvelut ruotsiksi.

      Ja jos palvelut ei ruotsinkielellä suju, niin jokaikinen kerta teen kirjallisen valituksen ylemmälle taholle.

      • Lisää rahaa kassaan

        Lisää vaan Kaarinaan 250 tuhatta tienaavia, niitä täällä onkin aivan liian vähän. Pummeja on jo liikaakin ja verorahaa kuluu ylläpitoon valtavasti.
        Ruotsinkielellä saa palveluja Kaarinassa jo nyt erinomaisesti ja kaksikielinen tarkoittaa sitä, että voidaan puhua kahta kieltä ei yhtä. Virkamiehillä on kielitaito vaatimus jo muutenkin aina koko Suomessa.
        Nuorisotyöttömyys ei koske tätä aihetta pätkääkään, se johtuu aivan muista tekijöistä. Globaalista taantumasta ja Suomalaisten uusavuttomuudesta. Pullamössö kansa on nykyisin yhtä laiskaa ja saamatonta, kuin Ruotsalaisetkin.


    • Veronkiertäjät ry

      Mitä rikkaampi sitä vähemmän veroja makselevat, tämä on vanha totuus Suomessa,

      Tosirikkaat ei maksele veroja olleenkaan.

      Tämän syyn takia näitä ei kannata ottaa Kaarinaan loisimaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1836
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1354
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      68
      916
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      818
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe