hyväparempi käyttön(i) parasvarustus l. kamakeskustelun juurta.

herttarouva73

Hei! Olen liittynyt kajakkiseuraan ja meillä on rannassa mökillä kajakki. Mietin että mitä ja minkälaisia varusteita kannattaa tämmöisen ei kauhean kunnianhimoisen, mutta innokkaan melojan hankkia. Olen 40 v nainen ja alinomaa työtön, joten rahakin on tiukalla ja pitää todella tietää mitä tahtoo. Melontahupparit semmoisella tiivillä kayluksella vaikuttaa tosi kalliilta ,samoin kuivapuvut.Toisaalta tuskin kuivapuku lähinnä kesä aikaan sijoittuvaan meloskeluun tarpeellinen edes on. Mikä on mielipiteenne? Milloin hankitte mitäkin? Nepreenisia märkäpukujakin on olemassa. Semmoinenkin on minusta jo hintava. Kertokaa varustekokemuksianne.

3

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S. Sontag

      Hanki melontaliivit vaikka Biltsusta, jos melot lämpimän veden aikaan. Tuskin tarvitset muuta - eli märkäpukuun tms. ei ehkä kannata sijoittaa. Vesitiivis kännykkäpussi voi olla toinen harkittava ja edullinen turvahankinta. Ja vesipullo.

      Melojan varustelu on loputon suo, jossa kattoa ei ihan äkkiä tule vastaan. Samoin kajakkien suhteen voi käydä niin, että uutta alkaa tehdä mieli... Käytetyllä rahamäärällä saisikin sitten moottoriveneen tai purkkarin mennen tullen...

    • Tähän aikaan vuodesta varusteita tarvii aika paljon :) Monia jokia on auki, jos järvi sattuisi oleen jäässä.

      Käsineet voisi olla yksi ensimmäisistä "erikoisvarusteista". Siinäkään ei heti tarvii neopreemihanskoja. Toisaalta joku ranteenlämmitin voi olla paikallaan -- edullinen hankkia.

      Melakelluke myös voisi olla yksi edullisita hankinnoista, varsinkin jos sitä opettelee käyttään. Kajakin saa tyhjennettyä isolla pesusienellä. Halvempi kuin pumppu. Ehkä nämä perusturvavarusteet olikin jo? Märkä- tai kuivapukua tuskin kannattaa ihan alkuun suunnitella, paitsi jos näillä pakkaskeleillä meloo, mutta se ei kai ollut aloittajan suunnitelmissa??

    • melokkkiiii

      Perusmelojan kesävarusteet ovat:
      Aukkopeite,
      pelastusliivit.
      Sadeviitta,sellainen lyhyehkö tai
      Mikä vaan vettäpitävä takki/pusakka,joka ei hiostu ihan kamalasti.
      Aurinkolasit,sillä vedestä heijastuva aurinko voi aiheuttaa kirvelyä,ns "lumisokeutta" joka ei ole hyväksi silmille.

      Muuten vaatteet saavat olla ihan tavalliset.Joskin se,että ovat nopeasti kuivuvaa materiaalia,on etu.
      Tosin itse hommasin lippiksen jossa on sellainen helma takaraivolla,niin ei niska pala aurinfossa.
      Jalkineet samoin nopsasti kuivuvaa.
      EI KUMIKENKIÄ!
      Ne jos kaaduttaessa täyttyy vedellä niin johan on raskas uida!
      Meloessa jalkaan jotakin sellaista,mikä ei kastuessaan pilaannu.
      Itse olen käyttänyt ihan tavan lenkkareitakin.
      Sandaalitkin menettelee,mutta itseltäni puutui kerran pahasti jalkoterien ulkosyrjät kun meloin yli 10 kilsaa ja sandaalien hihnat painoivat.
      Tunto palasi vasta kolmen kuukauden kuluttua!

      Ja kai saat vinkkejä uusilta kavereiltasi melontaseurassa?
      Kannattaa osallistua seuran toimintaan ja koulutuksiin jos kerran jäsenmaksun maksaa.
      Sillonhan saat myös käyttää seuran vajalla olevia kajakkeja ja osallistua heidän retkilleen ja iltamelonnoille.
      Itse kuulun seuraan,jolla on myös talvella allasharjoituksia paikallisessa uimahallissa.
      Sinne vaan jengiin ja tietoisuus kasvaa kummasti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe