Hei! Olen liittynyt kajakkiseuraan ja meillä on rannassa mökillä kajakki. Mietin että mitä ja minkälaisia varusteita kannattaa tämmöisen ei kauhean kunnianhimoisen, mutta innokkaan melojan hankkia. Olen 40 v nainen ja alinomaa työtön, joten rahakin on tiukalla ja pitää todella tietää mitä tahtoo. Melontahupparit semmoisella tiivillä kayluksella vaikuttaa tosi kalliilta ,samoin kuivapuvut.Toisaalta tuskin kuivapuku lähinnä kesä aikaan sijoittuvaan meloskeluun tarpeellinen edes on. Mikä on mielipiteenne? Milloin hankitte mitäkin? Nepreenisia märkäpukujakin on olemassa. Semmoinenkin on minusta jo hintava. Kertokaa varustekokemuksianne.
hyväparempi käyttön(i) parasvarustus l. kamakeskustelun juurta.
3
296
Vastaukset
- S. Sontag
Hanki melontaliivit vaikka Biltsusta, jos melot lämpimän veden aikaan. Tuskin tarvitset muuta - eli märkäpukuun tms. ei ehkä kannata sijoittaa. Vesitiivis kännykkäpussi voi olla toinen harkittava ja edullinen turvahankinta. Ja vesipullo.
Melojan varustelu on loputon suo, jossa kattoa ei ihan äkkiä tule vastaan. Samoin kajakkien suhteen voi käydä niin, että uutta alkaa tehdä mieli... Käytetyllä rahamäärällä saisikin sitten moottoriveneen tai purkkarin mennen tullen... Tähän aikaan vuodesta varusteita tarvii aika paljon :) Monia jokia on auki, jos järvi sattuisi oleen jäässä.
Käsineet voisi olla yksi ensimmäisistä "erikoisvarusteista". Siinäkään ei heti tarvii neopreemihanskoja. Toisaalta joku ranteenlämmitin voi olla paikallaan -- edullinen hankkia.
Melakelluke myös voisi olla yksi edullisita hankinnoista, varsinkin jos sitä opettelee käyttään. Kajakin saa tyhjennettyä isolla pesusienellä. Halvempi kuin pumppu. Ehkä nämä perusturvavarusteet olikin jo? Märkä- tai kuivapukua tuskin kannattaa ihan alkuun suunnitella, paitsi jos näillä pakkaskeleillä meloo, mutta se ei kai ollut aloittajan suunnitelmissa??- melokkkiiii
Perusmelojan kesävarusteet ovat:
Aukkopeite,
pelastusliivit.
Sadeviitta,sellainen lyhyehkö tai
Mikä vaan vettäpitävä takki/pusakka,joka ei hiostu ihan kamalasti.
Aurinkolasit,sillä vedestä heijastuva aurinko voi aiheuttaa kirvelyä,ns "lumisokeutta" joka ei ole hyväksi silmille.
Muuten vaatteet saavat olla ihan tavalliset.Joskin se,että ovat nopeasti kuivuvaa materiaalia,on etu.
Tosin itse hommasin lippiksen jossa on sellainen helma takaraivolla,niin ei niska pala aurinfossa.
Jalkineet samoin nopsasti kuivuvaa.
EI KUMIKENKIÄ!
Ne jos kaaduttaessa täyttyy vedellä niin johan on raskas uida!
Meloessa jalkaan jotakin sellaista,mikä ei kastuessaan pilaannu.
Itse olen käyttänyt ihan tavan lenkkareitakin.
Sandaalitkin menettelee,mutta itseltäni puutui kerran pahasti jalkoterien ulkosyrjät kun meloin yli 10 kilsaa ja sandaalien hihnat painoivat.
Tunto palasi vasta kolmen kuukauden kuluttua!
Ja kai saat vinkkejä uusilta kavereiltasi melontaseurassa?
Kannattaa osallistua seuran toimintaan ja koulutuksiin jos kerran jäsenmaksun maksaa.
Sillonhan saat myös käyttää seuran vajalla olevia kajakkeja ja osallistua heidän retkilleen ja iltamelonnoille.
Itse kuulun seuraan,jolla on myös talvella allasharjoituksia paikallisessa uimahallissa.
Sinne vaan jengiin ja tietoisuus kasvaa kummasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592