hyväparempi käyttön(i) parasvarustus l. kamakeskustelun juurta.

herttarouva73

Hei! Olen liittynyt kajakkiseuraan ja meillä on rannassa mökillä kajakki. Mietin että mitä ja minkälaisia varusteita kannattaa tämmöisen ei kauhean kunnianhimoisen, mutta innokkaan melojan hankkia. Olen 40 v nainen ja alinomaa työtön, joten rahakin on tiukalla ja pitää todella tietää mitä tahtoo. Melontahupparit semmoisella tiivillä kayluksella vaikuttaa tosi kalliilta ,samoin kuivapuvut.Toisaalta tuskin kuivapuku lähinnä kesä aikaan sijoittuvaan meloskeluun tarpeellinen edes on. Mikä on mielipiteenne? Milloin hankitte mitäkin? Nepreenisia märkäpukujakin on olemassa. Semmoinenkin on minusta jo hintava. Kertokaa varustekokemuksianne.

3

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S. Sontag

      Hanki melontaliivit vaikka Biltsusta, jos melot lämpimän veden aikaan. Tuskin tarvitset muuta - eli märkäpukuun tms. ei ehkä kannata sijoittaa. Vesitiivis kännykkäpussi voi olla toinen harkittava ja edullinen turvahankinta. Ja vesipullo.

      Melojan varustelu on loputon suo, jossa kattoa ei ihan äkkiä tule vastaan. Samoin kajakkien suhteen voi käydä niin, että uutta alkaa tehdä mieli... Käytetyllä rahamäärällä saisikin sitten moottoriveneen tai purkkarin mennen tullen...

    • Tähän aikaan vuodesta varusteita tarvii aika paljon :) Monia jokia on auki, jos järvi sattuisi oleen jäässä.

      Käsineet voisi olla yksi ensimmäisistä "erikoisvarusteista". Siinäkään ei heti tarvii neopreemihanskoja. Toisaalta joku ranteenlämmitin voi olla paikallaan -- edullinen hankkia.

      Melakelluke myös voisi olla yksi edullisita hankinnoista, varsinkin jos sitä opettelee käyttään. Kajakin saa tyhjennettyä isolla pesusienellä. Halvempi kuin pumppu. Ehkä nämä perusturvavarusteet olikin jo? Märkä- tai kuivapukua tuskin kannattaa ihan alkuun suunnitella, paitsi jos näillä pakkaskeleillä meloo, mutta se ei kai ollut aloittajan suunnitelmissa??

    • melokkkiiii

      Perusmelojan kesävarusteet ovat:
      Aukkopeite,
      pelastusliivit.
      Sadeviitta,sellainen lyhyehkö tai
      Mikä vaan vettäpitävä takki/pusakka,joka ei hiostu ihan kamalasti.
      Aurinkolasit,sillä vedestä heijastuva aurinko voi aiheuttaa kirvelyä,ns "lumisokeutta" joka ei ole hyväksi silmille.

      Muuten vaatteet saavat olla ihan tavalliset.Joskin se,että ovat nopeasti kuivuvaa materiaalia,on etu.
      Tosin itse hommasin lippiksen jossa on sellainen helma takaraivolla,niin ei niska pala aurinfossa.
      Jalkineet samoin nopsasti kuivuvaa.
      EI KUMIKENKIÄ!
      Ne jos kaaduttaessa täyttyy vedellä niin johan on raskas uida!
      Meloessa jalkaan jotakin sellaista,mikä ei kastuessaan pilaannu.
      Itse olen käyttänyt ihan tavan lenkkareitakin.
      Sandaalitkin menettelee,mutta itseltäni puutui kerran pahasti jalkoterien ulkosyrjät kun meloin yli 10 kilsaa ja sandaalien hihnat painoivat.
      Tunto palasi vasta kolmen kuukauden kuluttua!

      Ja kai saat vinkkejä uusilta kavereiltasi melontaseurassa?
      Kannattaa osallistua seuran toimintaan ja koulutuksiin jos kerran jäsenmaksun maksaa.
      Sillonhan saat myös käyttää seuran vajalla olevia kajakkeja ja osallistua heidän retkilleen ja iltamelonnoille.
      Itse kuulun seuraan,jolla on myös talvella allasharjoituksia paikallisessa uimahallissa.
      Sinne vaan jengiin ja tietoisuus kasvaa kummasti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe