hyväparempi käyttön(i) parasvarustus l. kamakeskustelun juurta.

herttarouva73

Hei! Olen liittynyt kajakkiseuraan ja meillä on rannassa mökillä kajakki. Mietin että mitä ja minkälaisia varusteita kannattaa tämmöisen ei kauhean kunnianhimoisen, mutta innokkaan melojan hankkia. Olen 40 v nainen ja alinomaa työtön, joten rahakin on tiukalla ja pitää todella tietää mitä tahtoo. Melontahupparit semmoisella tiivillä kayluksella vaikuttaa tosi kalliilta ,samoin kuivapuvut.Toisaalta tuskin kuivapuku lähinnä kesä aikaan sijoittuvaan meloskeluun tarpeellinen edes on. Mikä on mielipiteenne? Milloin hankitte mitäkin? Nepreenisia märkäpukujakin on olemassa. Semmoinenkin on minusta jo hintava. Kertokaa varustekokemuksianne.

3

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S. Sontag

Hanki melontaliivit vaikka Biltsusta, jos melot lämpimän veden aikaan. Tuskin tarvitset muuta - eli märkäpukuun tms. ei ehkä kannata sijoittaa. Vesitiivis kännykkäpussi voi olla toinen harkittava ja edullinen turvahankinta. Ja vesipullo.

Melojan varustelu on loputon suo, jossa kattoa ei ihan äkkiä tule vastaan. Samoin kajakkien suhteen voi käydä niin, että uutta alkaa tehdä mieli... Käytetyllä rahamäärällä saisikin sitten moottoriveneen tai purkkarin mennen tullen...

• Tähän aikaan vuodesta varusteita tarvii aika paljon :) Monia jokia on auki, jos järvi sattuisi oleen jäässä.

Käsineet voisi olla yksi ensimmäisistä "erikoisvarusteista". Siinäkään ei heti tarvii neopreemihanskoja. Toisaalta joku ranteenlämmitin voi olla paikallaan -- edullinen hankkia.

Melakelluke myös voisi olla yksi edullisita hankinnoista, varsinkin jos sitä opettelee käyttään. Kajakin saa tyhjennettyä isolla pesusienellä. Halvempi kuin pumppu. Ehkä nämä perusturvavarusteet olikin jo? Märkä- tai kuivapukua tuskin kannattaa ihan alkuun suunnitella, paitsi jos näillä pakkaskeleillä meloo, mutta se ei kai ollut aloittajan suunnitelmissa??

• melokkkiiii

Perusmelojan kesävarusteet ovat:
      Aukkopeite,
      pelastusliivit.
      Sadeviitta,sellainen lyhyehkö tai
      Mikä vaan vettäpitävä takki/pusakka,joka ei hiostu ihan kamalasti.
      Aurinkolasit,sillä vedestä heijastuva aurinko voi aiheuttaa kirvelyä,ns "lumisokeutta" joka ei ole hyväksi silmille.

Muuten vaatteet saavat olla ihan tavalliset.Joskin se,että ovat nopeasti kuivuvaa materiaalia,on etu.
      Tosin itse hommasin lippiksen jossa on sellainen helma takaraivolla,niin ei niska pala aurinfossa.
      Jalkineet samoin nopsasti kuivuvaa.
      EI KUMIKENKIÄ!
      Ne jos kaaduttaessa täyttyy vedellä niin johan on raskas uida!
      Meloessa jalkaan jotakin sellaista,mikä ei kastuessaan pilaannu.
      Itse olen käyttänyt ihan tavan lenkkareitakin.
      Sandaalitkin menettelee,mutta itseltäni puutui kerran pahasti jalkoterien ulkosyrjät kun meloin yli 10 kilsaa ja sandaalien hihnat painoivat.
      Tunto palasi vasta kolmen kuukauden kuluttua!

Ja kai saat vinkkejä uusilta kavereiltasi melontaseurassa?
      Kannattaa osallistua seuran toimintaan ja koulutuksiin jos kerran jäsenmaksun maksaa.
      Sillonhan saat myös käyttää seuran vajalla olevia kajakkeja ja osallistua heidän retkilleen ja iltamelonnoille.
      Itse kuulun seuraan,jolla on myös talvella allasharjoituksia paikallisessa uimahallissa.
      Sinne vaan jengiin ja tietoisuus kasvaa kummasti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      165
      3704
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      14
      3061
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      25
      2781
    4. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      55
      2661
    5. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      53
      2543
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      88
      2537
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      11
      2310
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      83
      1987
    9. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      202
      1827
    10. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      141
      1809
    Aihe