Kysymykseni koskee siis vuosimallia 2003 ja Daewoo matiz star -merkkistä autoa. Eli ostamassani autossa on tällä hetkellä kasettisoitin ja nyt haluaisinkin tietää, onko ko. autoon mahdollista vaihtaa cd-soitin? Tietysti tarvitsisin vinkkejä myös itse asennuksesta ja myös siitä, minkä merkkinen soitin sopisi autooni parhaiten, vai käykö kasettisoitimen paikalle melkein mikä tahansa markkinoilla oleva soitin? Lisäksi onnistuuko asennus aloittelijalta ja tarvitseeko mitään asennuspaloja?
Pahoittelen, että kysymyksiä on näin paljon mutta siitä huolimatta toivoisin, että joku voisi neuvoa.
Olen yrittänyt netistä löytää jo tietoa ko. asiasta, mutta en ole onnistunut ollenkaan, joten nettisivutkin on tervetulleita.
matiz: kasettisoittimen tilalle cd-soitin?
6
1624
Vastaukset
- Pee
Eiköhän tuohon passaa ihan kaikki "normaalikokoiset" soittimet. En ole tosin Daewoon omistaja, mutta näyttää kyllä ihan standardikokoiselta paikalta, mihin soitin on lykätty.
- ... vaihtaja
... se kehys ja kiinnikkeet ei ole Iso-standardia eli sekin pitää vaihtaa.
Jossain lukee, että soitin on Blaukkarin mallia, mutta soittimen je kehyksen välinen irroitus mekanismi näyttää samalta kuin Daewoo-merkkisten autosoittimien, joita Kesko myi aikoinaan Mustissa pörsseissä.
Sellaiset litteät ja vahvat reilun 10cm pituiset metalliliuskat pitää olla, että lukituksen saa kauniisti auki. Ruuvarilla ei kannata alkaa vääntämään, paikat hajoaa. Ota ohjauspaneli irti ja katso sinne sivureunoihin niin näet ne lituskat reiät sivuilla. mistäköhän niitä liuskoja voisi saada???? Itse tein ne pellistä, oli muuten puuhaa.
Sitten vain soitin irti niillä metalliliuskoilla ja uuden soittimen mukana tuleva kehyspaikalle ja soitin kehykseen.
Ai niin ja johdot tietenkin oikeisiin paikkoihin.
ne on luultavsti aika standardi tavaraa, mutta en katsonut sen tarkemmin, sillä itse en vaihtanut soitinta, vaan vedin sieltä aux-johdon mp3-jukeboxiin tai kannettavaan cd/mp3-levysoittimeen, kun molemmat vempaimet oli jo ennestään, johdolle tuli hintaa muistaakseni 8 euroa ja musaa on riittävästi
Mulla tosin ei ole Matiz vaan Tacuma, mutta luultavasti sama kasettisoitin.- KALOS
Kasettisoittimen irroitus Kalossissa.Soittimen sivuilta koristelistat varovasti ruuvimeisselillä taivuttaen irti.Alla 4kpl ruuveja, joilla soitin kiinnitty. Soittimen takana 20 pinninen liitin. Mistä johto kannettavaan CD soittimeen 3,5mm plugi?
- löytyy..
KALOS kirjoitti:
Kasettisoittimen irroitus Kalossissa.Soittimen sivuilta koristelistat varovasti ruuvimeisselillä taivuttaen irti.Alla 4kpl ruuveja, joilla soitin kiinnitty. Soittimen takana 20 pinninen liitin. Mistä johto kannettavaan CD soittimeen 3,5mm plugi?
http://www.helsinginautoradio.com/
löytyy varmasti. On muten Hgin paras paikka kaikkiin autosoiin asioihin! - soitin?
KALOS kirjoitti:
http://www.blaupunkt.de/7641040510_main.asp
Tacumassa on tuo malli 2.
- raaka
Ainaski kalossiin saa lisäksi mallikohtaisen CD-vaihtajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2824751Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353056Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k502959Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.7986Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52969Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78961