Jo on aikoihin eletty kun dieselin tankissa leväkasvusto elää ja voihyvin.
Iltasanomien autosivulla on kuvat. Väittävät tankatessa menee pakteerija tankkiin.
Saanko arvata mistä johtuu, kasviperäinen pioöljy. Siinä kehoitettiin kurkkaamaan
onko suotattimessa mönjää.
Leväkasvusto
2
248
Vastaukset
- asdfadsfasffdhsgfhsg
Työkaveri törmäsi kanssa bussin tankissa olevan levää. Kyse oli mitä todennäköisemmin biodieselistä. Jos minulla olisi diesel auto, niin välttäisin kyllä kaikenlaista jatkuvaa biodiesel tankkaamista... vain satunnaisesti korkeintaan.
En usko pätkääkään että tankatessa jotain biomönjää leijailisi ilmassa ja ihmeen kaupalla pääsisi tankkauspistoolin ohi tankkiin sekä onnistuisi kasvamaan suuremmaksi kasvustoksi pienen pienestä itiöstä. :) - 04260
Suomalaisen journalismin taso... Iltalehden juttuhan oli Merina Oyn mainos tuotteelle Grotamar32. Tuote on biosidi eli miksrobikasvustomyrkky.
Kaikissa polttoainetuotteissa mikrobikasvusto on mahdollista, jos tankissa on irtovettä. Nykyisissä bensiineissä ei etanolin vuoksi juuri vettä ilmene, mutta dieseleissä ja polttoöljyissä irtovesi on mahdollista. Näin on ollut aina. Vedessä mikrobit elää ja käyttää polttoainetta ravinnoksi (kai). Jos hoitaa asiansa kunnolla, niin ei ole ongelmia. Vesipitoisuutta kannattaa tarkkailla.
Biodiesel (FAME-tuote) voi olla hieman mikrobiystävällisempi, koska sitoo vettä enemmän eli kuljettaa mukanaan. FAME-tuotteet sopii myös mikrobien ravinnoksi hieman paremmin.
Mikäli hoitaa tuotehygienian hyvin ei ongelmaakaan ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2214420Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223359Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2621935Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,61593Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381227Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611179Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96895- 63755
- 30747
- 176740