Mihin katosi keskusteluketju: Oliko cornelius jo uskovainen ennen Pietarin taapaamista.
Mihin katosi?
9
123
Vastaukset
Näyttää poistetun, kopioin senkin varalta:
*******Jumalahan oli jo valinnut Hänet, ja Pietarin piti vain kastaa ja siunata.
Kopointi; Missä Galatalaiskirjeessä Cornelius mainitaan? Ei missään muualla, kun APt;ssä.
Cornelius tuli uskoon ennen Pietarin tapaamista, sillä Jumala kutsui Häntä, kuten jo Johannes sanoo, 6;44; Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Jumala oli jo valinnut sotapäällikön omakseen, Poikansa seuraajaksi, josta APT puhuu lisää.
Apt 10;2 sanoo asian ihanasti; Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä, niin kuin koko hänen perhekuntansakin, hän antoi runsaasti almuja juutalaisille ja rukoili alati Jumalaa.
Siinä on uskovan perikuva, antoi almuja köyhille, huolehti näin lähimmäisistä, kuten tuleekin.
Se, ettei mitään jää arvauksen varaan, Jumala pani enkelin Kaikkivaltiaana Hänen luokseen.
Jae 3. Kerran hän iltapäivällä yhdeksännen tunnin vaiheilla näki näyssä selvästi Jumalan enkelin, joka tuli hänen luokseen ja sanoi: "Cornelius!"
Tilanne kehittyy, enkeleitä ei ilmesty laestadiolaisille, mutta muille kristityille kylläkin ja nyt päähenkilölle.
Jae 4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut
Enkeli sanoi; Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut!!!
Sanooko Hän näin epäuskoisille, eli C. oli jo uskossa.
Tämä on mainittu muuallakin Raamatussa, uskon teot. Mm Gal 6 luku, jae 10.
Mutta Enkeli käski hakea Pietarin, tuomaan sanomaa Jeesuksesta ja kastaa heidät, sekä perhekunnan.
On hyvin SRK vastaista se, mitä Pietari sanoi, Hänethän piti saarnata synnit anteeksi, vaan KYSYY TOISELTA USKOVALTA; Siksi lähdin vastustelematta, kun minua tultiin hakemaan. Nyt tahtoisin tietää, miksi te pyysitte minua tulemaan."
Eikö ole ihmeellistä.
Jakeesta 36; Hän lähetti Israelin kansalle sanansa, ilmoitti HYVÄN SANOMAN ( EVANKELIUMIN) rauhasta, jonka Jeesus Kristus on tuonut -- hän, joka on kaikkien Herra
37.Te tiedätte, mitä on tapahtunut ensin Galileassa ja sitten kaikkialla Juudeassa sen jälkeen kun Johannes saarnasi ja kastoi.
38 Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan.
Hänen tehtävä oli vain kertoa, että nasaretilainen on Messias ja kastaa.
Näin me teemme, kristityt.
Missä siinä ilmenee synnin tunnustus, ja jokin saarna sen anteeksi antamisesta.******- 37+44
Olisin vastannut nim. "tyttö savosta", mutta nyt en voi!
Sanoppa minkä sisältöinen savon tytön viesti oli, johon halusit vastata. Palautan senkin viestin tänne.
- 37+44
Oli kysymys Room. 3 luvusta ja hän vastasi etsivä-xx:lle ja sanoi olevansa eri mieltä siitä, kun etsivä-xx viittasi vain ympärileikkaukseen jne, mutta "tyttö savosta taas piti sitä lukua osoituksena oikeasta uskosta Jeesukseen Kristukseen ja Hänen lahjavanhurskauden vastaanottamisesta uskossa.
- Siirtäjä.
Keskustelu on siirretty "Tiede ja Kulttuuri"-keskustelun alle!
- Petri Mäkeläinen
Luin myös itse sitä ketjua ja olin "tyttö savosta" kanssa samaa mieltä sen Room. 3. luvun sanomasta, että usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa ihmisen ja Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen kaikkiin ja kaikille erotuksetta. Ei tarvita erikseen enää mitään synninpäästöä (joltakin ihmiseltä tai seurakunnalta), koska Jeesuksen Kristuksen sovitus ei kaipaa tuekseen enää mitään, vaan siinä on kaikki.
Miksi se ketju sitten poistettiin. Itselleni tuli mieleen lukemani viimeinen kommentti, jossa joku vähän arvosteli etsivä-xxää ja sanoi jotenkin, että hän on korkeakirkollinen eikä ymmärrä syvällisesti henkilökohtaista uskoa Jeesukseen Kristukseen. Voisiko se olla poiston aihe?
Älä ole huolissasi 37 44 etkä sinä tyttö savosta, sillä maailma on julma ja kova(uskovaistenkin).- etsivä-xx
Minun on vaikea uskoa että minun kutsumiseni korkeakirkolliseksi olisi mikään poiston aihe.
En ole tytön vastausta lukenut eli olo illalla jo poissa.
Room 3 samoin kuin Room 2 sitä ennen käsittelee lain ja evankeliumin suhdetta. Luterilaista opin ydintä mutta se ei kerro miten ihminen tekee parannuksen, se kertoo mikä vanhurskauden perusta eli Kristuksen sovitustyö.
"eikä ymmärrä syvällisesti henkilökohtaista uskoa Jeesukseen Kristukseen."
En ymmärrä tätä kommenttia ollenkaan.
Ei henkilökohtainen usko Jeesukseen Kristukseen ole ollut kadoksissa Raamatussa apostolien aikaan niiltä, jotka ovat kuuleet evankeliumin ennen uskoneilta. Itse asiassa sitä todistavaa oli siinäkin aineistossa jonka kokosin siihen poistuneeseen aineistoon.
Minulle on yksi ja hailee miten palstalle kirjoittavat uskovat. Mutta sitä en hyväksy että esitetään sellaisia tulkintoja luterilaisuudesta tai lestadiolaisuudesta mitä siinä ei ole.
- horiskot
Hankkikaa elämä- säälittävää jos ei ole muuta tekemsitä kuin kopioida tämän palstan höpötyksiä ja uskoa vielä niihin.
- kenen aikaa
Säälittävää, että käytät aikaasi täällä nimimerkki horisko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302315
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292248Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti131615Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131494Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001155
- 171097
- 93947
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19848Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks129828