Israelin ylistäminen uskovien keskuudessa

olawi

Minua askarruttaa suuresti, minkä takia useat Suomen kristityt ovat menneet Amerikanmalliin ylistämään Israelia ja sen toimia perusteenaan se, että he olisivat "Jumalan valittu kansa". Siksi haluan vastauksen myös sinulta.

Itse en voi käsittää moista potaskaa. Raamatussahan Kristus toteaa, että "tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni". Hän myös lunastaa KAIKKIEN uskovien synnit kuollessaan ristillä juutalaisten kiihkoilijoiden vuoksi. Nähdäkseni tässä vaiheessa Jumala sanoo sopimuksensa irti Israelin kanssa (Vanha liitto loppuu ja alkaa Uusi liitto, siis uusi testamentti).

60

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Israel on Jumalan valittu kansa. Israel on esimerkki Jumalan rakkaudesta. Jumala puhuu Israelista usein, että se on poispoikennut, niskurikansa. Siitä huolimatta Jumala on valinnut Israelin. Siitäkin huolimatta, mitä Israel on, ettei kukaan voisi kerskata, että Jumala on valinnut minut erinomaisuuteni tähden.

Israelin, niin kuin kaikkien muidenkin asema pelastuksen suhteen on sama Jumalan edessä. Israelin ja kaikkien muidenkin pelastustie on aivan sama niin kuin muillakin, Jeesus Kristus.

Se, että Jumala tahtoo, että me siunaamme Israelia ei tarkoita, että me siunaamme heidän tekojaan, vaan, että me rukoilemme ja johdatamme Israelia Jeesuksen tykö.

• vanha ja vakaa

aika pöyhkeä ajatus että joku kansa olisi muka jotenkin etuoikeutettu muihin kansoihin nähden.
        Sitäpaitsi juutalaiset ovat kohdelleet palestiinan kansaa tosi jumasti ja muutekin laimilyöneet YK_n turvaneuvoston päätöksiä.

• tiekarttaa
        vanha ja vakaa kirjoitti:

aika pöyhkeä ajatus että joku kansa olisi muka jotenkin etuoikeutettu muihin kansoihin nähden.
        Sitäpaitsi juutalaiset ovat kohdelleet palestiinan kansaa tosi jumasti ja muutekin laimilyöneet YK_n turvaneuvoston päätöksiä.

Palestiinalaisten tulisi sulautua Israelin Jumalan tahtoon,. eikä pullikoida missään asiassa Israelin lakeja vastaan niin heidät rakennettaisiin.

Palestiinalaisten olisi aika luopua kaikista vaatimuksistaan ja aseistaan.

Länsimaat oikein vielä yllyttävät heitä.

Palestiin. tuki on lopetettava jos yksikin raketti tai terrori isku suoritetaan.

• vaha a vakaa
        tiekarttaa kirjoitti:

Palestiinalaisten tulisi sulautua Israelin Jumalan tahtoon,. eikä pullikoida missään asiassa Israelin lakeja vastaan niin heidät rakennettaisiin.

Palestiin. tuki on lopetettava jos yksikin raketti tai terrori isku suoritetaan.

Itäjerusalemista tulee tehdä Palestiian pääkaupunki, siellä on muslimien pyhä paikka ja komiat moskeijat.
        Onneksi juutalaiset nyt säikähtivät Abbasia ja panivat siirtokuntahankkeet jäihin..

• Allahu akhbar
        vaha a vakaa kirjoitti:

Itäjerusalemista tulee tehdä Palestiian pääkaupunki, siellä on muslimien pyhä paikka ja komiat moskeijat.
        Onneksi juutalaiset nyt säikähtivät Abbasia ja panivat siirtokuntahankkeet jäihin..

Pyhä on Jerusalem ,sieltä nousi Muhammed hevosella taivaaseen.Juutalaiset väittävät paikalla oli ikivanha juutalaisten viljan puinti paikka.

• Tiekartan laatija
        vaha a vakaa kirjoitti:

Jakaminen ei tule toteutumaan; Sillä näin sanoo Israelin Pyhä!

Jesaja:
        43:1 Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun. >> Jakeen lisätiedot
        43:2 Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
        43:3 Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban.
        43:4 Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
        43:5 Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan.
        43:6 Minä sanon pohjoiselle: Anna tänne! ja etelälle: Älä pidätä! Tuo minun poikani kaukaa ja minun tyttäreni hamasta maan äärestä -
        43:7 kaikki, jotka ovat otetut minun nimiini ja jotka minä olen kunniakseni luonut, jotka minä olen valmistanut ja tehnyt.

• kannataa varoa
        Allahu akhbar kirjoitti:

Pyhä on Jerusalem ,sieltä nousi Muhammed hevosella taivaaseen.Juutalaiset väittävät paikalla oli ikivanha juutalaisten viljan puinti paikka.

Sakarja 12Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä. 
        Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

Pahoin pelkään että myös Abbas joukkoineen tulee siinä asiassa vain repimään itsensä.

• abram
        tiekarttaa kirjoitti:

Suomi ei aikoinaan alistunut NL:n ateismin tahtoon. Miksi palestiinalaisten pitäisi alistua juutalaisten tahtoon? Pitäisikö afganistanilaisten alistua talibanien tahtoon. Hehän ovat tosiuskovaisia omassa uskossaan.

Myönnetään, juutalaisilla on ainoa oikea uskonto. Kristitytkin ovat siitä hairahtuneita vääräuskoisia vaikka moni ei sitä tunnusta.

• Tutkikaa asiaa
        abram kirjoitti:

Suomi ei aikoinaan alistunut NL:n ateismin tahtoon. Miksi palestiinalaisten pitäisi alistua juutalaisten tahtoon? Pitäisikö afganistanilaisten alistua talibanien tahtoon. Hehän ovat tosiuskovaisia omassa uskossaan.

Myönnetään, juutalaisilla on ainoa oikea uskonto. Kristitytkin ovat siitä hairahtuneita vääräuskoisia vaikka moni ei sitä tunnusta.

Suomi ei taistellut Jumalan Sanaa vastaan, vaan jumalattomia neukkuja vastaan.

Entä jos, palestiinalaiset sotivat itse Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa vastaan ja tuota Jumalaa vastaa on mahdotonta taistella.

Tehkää parannus ja kääntykää niin saatte elää.

Ruosin vallan alla oleminen oli vieläkin hankalampaa kuin Venäjän alaisuudessa. Mutta, kun Venäjä muuttui kommunistiseksi valtioksi, niin se oli liikaa Suomelle.

• Tehkää sovinto
        kannataa varoa kirjoitti:

Sakarja 12Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä. 
        Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

Pahoin pelkään että myös Abbas joukkoineen tulee siinä asiassa vain repimään itsensä.

Sakarja:
        Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
        Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
        Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella.
        Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa."
        Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa - Jerusalemissa.
        Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.
        Sinä päivänä on Herra suojaava Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen heidän seassansa on sinä päivänä oleva niinkuin Daavid, ja Daavidin suku on oleva niinkuin jumal'olento, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä.

>Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan

• kumpi voittaa
        Tehkää sovinto kirjoitti:

Sakarja:
        Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
        Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
        Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella.
        Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa."
        Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa - Jerusalemissa.
        Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.
        Sinä päivänä on Herra suojaava Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen heidän seassansa on sinä päivänä oleva niinkuin Daavid, ja Daavidin suku on oleva niinkuin jumal'olento, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä.

>Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan

Tuon mukaan Yk, EU, palestiinalaiset ja yleinenmielpide on törmäys kurssilla
        Jumalan ja Mestarimme Jeesuksen Kristuksen kanssa.

• Ilmiselvästi
        kumpi voittaa kirjoitti:

Tuon mukaan Yk, EU, palestiinalaiset ja yleinenmielpide on törmäys kurssilla
        Jumalan ja Mestarimme Jeesuksen Kristuksen kanssa.

Eipä tule olemaan epäselvää häviävästä puolesta.

• "että joku kansa olisi muka jotenkin etuoikeutettu"

Itänaapurimmekin katsoo olevansa etuoikeutettu jos vaikka mihin. Vaikka on kuin vastasyntynyt Israelin historiaan verrattuna. Onhan Israelin kirjoissa historia Aatamista ja Eevasta lähtien, joka ilmenee meidän Uudesta Testamentista mm. lääkäri Luukkaan evankeliumin 3. luvussa

Jeesuksen sukuluettelo

23 Jeesus oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen aloittaessaan työnsä. Hän oli -- näin luultiin -- Joosefin poika. Joosefin isä oli Eeli, [Matt. 1:1-17 : Luuk. 4:22; Joh. 6:42]
        24 tämän isä Mattat, tämän Leevi, tämän Melki, tämän Jannai, tämän Joosef,
        25 tämän Mattitja, tämän Amos, tämän Nahum, tämän Hesli, tämän Naggai,
        26 tämän Mahat, tämän Mattitja, tämän Simei, tämän Josek, tämän Joda,
        27 tämän Johanan, tämän Resa, tämän Serubbabel, tämän Sealtiel, tämän Ner, [1. Aik. 3:17; Esra 3:2]
        28 tämän Melki, tämän Addi, tämän Kosam, tämän Elmadam, tämän Er,
        29 tämän Joosua*, tämän Elieser, tämän Jorim, tämän Mattat, tämän Leevi, [Tämän juutalaisen nimen Je ) kreikkalainen muoto on Jeesus.]
        30 tämän Simeon, tämän Juuda, tämän Joosef, tämän Jonam, tämän Eljakim,
        31 tämän Melea, tämän Menna, tämän Mattata, tämän Natan, tämän Daavid, [Ruut 4:18-22; 1. Aik. 2:9-15]
        32 tämän Iisai, tämän Obed, tämän Boas, tämän Salma, tämän Nahson,
        33 tämän Amminadab, tämän Admin, tämän Arni, tämän Hesron, tämän Peres, tämän Juuda,
        34 tämän Jaakob, tämän Iisak, tämän Abraham, tämän Terah, tämän Nahor, [1. Moos. 11:10-26; 1. Aik. 1:24-27]
        35 tämän Serug, tämän Reu, tämän Peleg, tämän Eber, tämän Salma,
        36 tämän Kenan, tämän Arpaksad, tämän Seem, tämän Nooa, tämän Lemek, [1. Moos. 5:1-32; 1. Aik. 1:1-4]
        37 tämän Metuselah, tämän Henok, tämän Jered, tämän Mahalalel, tämän Kenan,
        38 tämän Enos, tämän Set, tämän Aadam, tämän Jumala. [Ap. t. 17:29]

• Israel taistelee olemassaolostaan Jumalan avulla suurta vihollista vastaan. Jos ei arabit työntäisivät Juutalaiset välimereen

• -..-

" aika pöyhkeä ajatus että joku kansa olisi muka jotenkin etuoikeutettu muihin kansoihin nähden."
        Pöyhkeä tai ei, mutta näin se vaan on ! Miksi luulet,saa tanan olevan jatkuvasti Israelin kimpussa, jos Israel oli ihan tavismaa ja juutalaiset pakanoita, ei niitä olisi vainottu, kuten on tehty vuosisadat.

SAKARJA 2
        ... Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.

ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 17

7. Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa,

sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala,
        8. ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut,
        koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa."
        9. Ja Jumala sanoi Aabrahamille:
        "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.

• pegu.
        Tutkikaa asiaa kirjoitti:

Suomi ei taistellut Jumalan Sanaa vastaan, vaan jumalattomia neukkuja vastaan.

Entä jos, palestiinalaiset sotivat itse Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa vastaan ja tuota Jumalaa vastaa on mahdotonta taistella.

Tehkää parannus ja kääntykää niin saatte elää.

Ruosin vallan alla oleminen oli vieläkin hankalampaa kuin Venäjän alaisuudessa. Mutta, kun Venäjä muuttui kommunistiseksi valtioksi, niin se oli liikaa Suomelle.

"Ruosin vallan alla oleminen oli vieläkin hankalampaa kuin Venäjän alaisuudessa"

Etkö halua kiittää ruotsalaisia omististajiasi siitä että toi kristinuskon sinun elämääsi?

• stan.
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

Israel taistelee olemassaolostaan Jumalan avulla suurta vihollista vastaan. Jos ei arabit työntäisivät Juutalaiset välimereen

Miksei työntäisi? Israelilaisethan ne ovat jotka maata on itsellensä varastanut? tuskin sinä venäläisiälään suomeen avosylin ota vastaan.

• vanha ja vakaa
        -..- kirjoitti:

" aika pöyhkeä ajatus että joku kansa olisi muka jotenkin etuoikeutettu muihin kansoihin nähden."
        Pöyhkeä tai ei, mutta näin se vaan on ! Miksi luulet,saa tanan olevan jatkuvasti Israelin kimpussa, jos Israel oli ihan tavismaa ja juutalaiset pakanoita, ei niitä olisi vainottu, kuten on tehty vuosisadat.

SAKARJA 2

sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala,
        8. ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut,
        "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.

Juutalaisten olisi pitänyt asua palestiinassa aina eikä sinne väkisin jälkeenpäin änkeytyä.
        Rasistinen jumala ei huomioi palestiinan kansaa ollenkaan lupauksissaan.

• Sukukansa
        -..- kirjoitti:

SAKARJA 2

Niin miksi saatana on jatkuvasti Israelin kimpussa? Israel on hylännyt jeesuksen! Israel elää vanhan lain mukaan, Mooseksen lain mukaan. Jeesus oli juutalainen ja tuli tuomaan kristinuskoa juutalaisille mutta he eivät ole koskaan tunnustaneet Jeesusta! Jeesus sanoi: En minä tullut kumoamaan lakia vaan TÄYDENTÄMÄÄN sitä. Mutta juutalaiset eivät kuunnelleet. Jumalan viha on juutalaisten päällä. Kolmannessa maailmansodassa Israel tullaan tuhoamaan kokonaan. Raamatussa lukee että Jumala ohjaa sitten Israeliin Pohjoisen klansan Juudean sukukunnan jonka on aikaisemmin ohjannut Pohjolaan. Se olemme me Suomalaiset! Sen jälkeen juutalaiset levittävät OIKEAA kristinuskoa kaikelle maailmalle. Jumala valitsi juutalaiset levittämään tätä uskoa mutta juutalaiset ovat tyrineet! Kolmannessa maailmansodassa Venäjä ja arabit yhdistävät voimansa ja alkaa paukkumaan! Suomi liitetään Venäjään. Aika on lähellä!

• eksyttäjä
        Allahu akhbar kirjoitti:

Ei Muhammed mihinkään taivaaseen mennyt hevosella. Hän oli suuren eksytyksen keksijä. Hän on vastuussa miljoonien ihmisten eksyttämisestä. Kuolevainen, syntinen mies - varsinainen lopunajan eksyttäjä.

Eksytyksen huomaa siitä, kuinka muslimit vihastuvat ja raivostuvat, kun kertoo totuuden heidän uskonnon perustajasta. Vihainen uskonto se on.

• hohhoijaa

Käsittämätöntä että tällä vuosituhannella joku uskoo moiseen roskaan :)

• anna arvo muillekin

" Käsittämätöntä että tällä vuosituhannella joku uskoo moiseen roskaan :) "
        Ja se on vielä käsittämättömämpää, että jonkun idiootin pitää tuo kommenti lykätä joka keskusteluun.
        Sinäkin voit uskoa vaikka heinäseipääseen, ei mua haittaa.

• Siunataan yhdessä

Mutta Jumala sanoi Bileamille: "Älä mene heidän kanssaan äläkä kiroa sitä kansaa, sillä se on siunattu."
      Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"

Minä ainakin siunaan Israelia joka päivä.

• aihetta kiitokseen

Emme suinkaan ylistä Israelia, vaan Jumalan ihmeellistä valintaa.

Hän valitsi omaisuuskansan kantaisäksi Abramin, jonka kanssa hän teki liiton ja lupasi hänen kauttaan siunata kaikkia kansoja, jotka tulevat elämään Aabrahamin tavoin uskomalla siihen mitä Jumala Sanassaan sanoo.
      Kuitenkin Aabrahan epäili Jumalan lupausta koska Saarain ehdotuksesta suostui makaamaan Haagarin kanssa ja tuon vuoksi lähidässä on vieläkin ongelmia.

Jumala lupasi Aabrahamille oman maan ja tuon lupauksen Hän antoi erikseen myös Iisakille ja Jaakobille. Ja Heidän lapsilleen ikuisiksi ajoiksi, jos he vain vaeltavat Jumalan sanan mukaan oikein.

Israel valitsi oman tiensä ja Jumala hajoitti heidät ympäri maapalloa, mutta Juutalaiset säilyttivät oman identtiteettinsä, eivätkä lakanneet luottamasta Jumalan lupaukseen, että he saavat vielä kerran takaisin muuttaa luvattuun maahan ja Jerusalemiin.

Ja tuon Jumalan uskollisuuden vuoksi kiitän ja ylistän Jumalaa Israelista ja siitä että tuon kansan kautta, Jumala antoi myös meille mahdollisuuden päästä hänen lapsekseen Jeesuksessa Kristuksessa.

Sillä Jeesuksen Ristinkuoleman kautta Jumala sovitti, kaiki ne, jotka uskovat ja antavat sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

Tämän vuoksi me kiitämme Jumalaa ja ylistämme Hänen nimeään kansojen keskellä.

• vanha ja vakaa

jumala on mielikiuvitusolento ja raamattu fiktiota. Juutalaiset harjoittavat aparheid-politiikkaa ja rasismia palestiinalaisia kohtaan.
        He ryöstävät maat palestiinalaisilta ja jopa pohjavedenkin ja antavat likaveden tilalle.
        Juutalaisten olisi pitänyt asua aina alueella eikä sinne jälkeenpäin tunkeutua.

• saa...

jumala on mielikiuvitusolento ja raamattu fiktiota. Juutalaiset harjoittavat aparheid-politiikkaa ja rasismia palestiinalaisia kohtaan.
        He ryöstävät maat palestiinalaisilta ja jopa pohjavedenkin ja antavat likaveden tilalle.

Se joka asioita ajattelee hengellisesti tajuaa, että Jeesus asetti uuden liiton. Tuolloin asetettiin hengellinen Israel johon kuuluu kaikki, Kristukseen uskovat. Jumala on hyljönnyt Israelin kansan mutta jokainen Juutalainen voi tulla uskoon Jeesukseen Kristukseen ja päästä osalliseksi tästä uudesta liitosta.

Olen itse Helluntailainen sananpalvelija enkä vielä koskaaan ole suostunut rukoilemaan maallisen Israelin puolesta. En ole siitä puhunut enkä ylistänyt, enkä koskaan sitä tule tekemään.

• tässä on tie

Am Yisrael Chai 2.10.2013 22:41Israelin arabimuslimit tukevat yhä suuremmassa määrin Israelin valtiota. Israelin arabi puhuu. Kasvava joukko Israelin arabeja tulee esiin ja puhuu julkisesti Israelin valtion puolesta. He eivät yhdy ajatukseen, että arabit Israelissa ovat juutalaisvaltion sorron kohde.
        Ryan Jones keskusteli arabimuslimi Anet Haskian kanssa. Haskia asuu Akon kaupungissa. Hän on ylpeä siitä, että on saanut lähettää kolme lastaan palvelemaan Israelin armeijassa. Israel on hänelle rakastettu kotimaa. Ryan Jones: Mikä teki sinusta Israelin tukijan? Anet Haskia: On selvää, että minun tulee tukea Israelin valtiota. Se on kotimaani ja lasteni kotimaa. RJ: Kun esität näitä mielipiteitä, pelkäätkö turvallisuutesi puolesta? AH: Mieluimmin kuolen vakaumukseni takia kuin että eläisin pelkurina ja houkkana, joka hellii vihaa. RJ: Monet Israelin arabit, myös arabikansanedustajat Knessetissä, sanovat Israelin sortavan arabejaan. AH: Israelin arabit eivät ole sorrettuja. Me elämme hyvin. Joka maassa on rasismia. Mutta Israelissa arabit elävät paremmin kuin missään arabimaassa. Israelin arabien puolestaan tulisi olla lojaaleja juutalaisvaltiolle. Heidän tulee vastustaa Hamasia ja olla heiluttamatta Palestiinan lippuja terroristien tueksi. Heidän tulee lopettaa valitus ja tajuta omaavansa kaikki perusoikeudet ja ymmärtää, että he voivat hyötyä vielä enemmän, kun itse antavat enemmän. RJ: Et siis hyväksy syytöstä, jonka mukaan Israel harjoittaa ”rodullista puhdistusta” arabeja vastaan? AH: Gazan arabit hyötyivät Israelin läsnäolosta jopa viimeisen sodan aikana. Israel auttoi heitä enemmän kuin heidän omat johtajansa. Se toimitti apua Gazaan ja on osoittanut olevansa mitä humaanein valtio arabeja kohtaan. RJ: Oletko harvinaisuus yhteisössäsi vai onko muitakin samoin ajattelevia? AH: En ole ainoa mutta toki kuulun vähemmistöön. Useimmat Israelin tukijat eivät uskalla puhua julkisesti. He eivät uskalla astua arabiyhteisön asettamien perinteisten rajojen yli. Näin he eivät myöskään saa juutalaisen väestön hyväksyntää. Se on ristiriita, jonka olen itsekin kokenut. Silti pitää mennä eteenpäin eikä elää menneessä. Haluan elää nykyisyydessä ja tehdä tulevaisuudesta paremman lapsilleni. RJ: Mitä Israelin tulisi tehdä auttaakseen arabeja näkemään asiat? AH: Mielestäni tarvitsemme lisää kouluja, joissa juutalaiset ja arabit opiskelevat ja viettävät aikaa yhdessä. Se on hyvä tapa tulla tuntemaan toisensa ja avaa mahdollisuuden todelliselle rauhalle. RJ: Onko lapsillasi ollut vaikeuksia Israelin armeijassa, etenkin kun he tietävät voivansa joutua taistelemaan muita arabeja ja muslimeja vastaan? AH: Heillä ei ole sen suhteen vaikeuksia. He ovat israelilaisia arabimuslimisionisteja. Terroristeja vastaan tulee taistella, aikovat he sitten tappaa kenen tahansa israelilaisen: juutalaisen, arabin, afrikkalaisen tai mitä tahansa alkuperää olevan. RJ: Olet aikeissa ryhtyä poliitikoksi. Mitä asioita aiot edistää? AH: Tulen toimimaan sen puolesta, että Israelin arabit palvelevat maataan, yhtäläisiä oikeuksia kaikille armeijassa palveleville. Myös arabien kunniamurhakäsitys pitää muuttaa ja lopettaa sekä monia muita asioita.
        RJ: Mitä ajattelet Knessetin arabiedustajista, kuten Hanin Zoabi, jotka edustavat palestiinalaismielistä ja Israel -vastaista näkökantaa? AH: Zoabi, kuten useimmat Knessetin arabiedustajat ovat pettäneet Israelin ja Israelin arabiyhteisön. He vihaavat valtiota mutta eivät häpeä nauttia sen suomista hyödyistä ja eduista sekä omasta asemastaan. He haluavat edustaa palestiinalaisia, jotka eivät edes ole Knessetin vaikutusvallassa. Suurin osa Israelin arabeista ei luota heihin. Heidän tulisi muuttaa Gazaan. RJ: Voidaanko Israelin ja arabimaiden välille saada rauha ja tuleeko Israelin luovuttaa maata rauhan saamiseksi? AH: Jumalan tahdosta rauha tulee koko maailmaan. Haluan jakamattoman Israelin. Gaza luovutettiin ja sen tuloksena saatiin vain lisää väkivaltaa. Hamasin kanssa rauhaa ei synny koskaan ja Abu Mazen (pres. Mahmoud Abbas) on vain sätkynukke.
        Ryan Jones, Israel Today 4-13
        http://www.kristitynfoorumi.fi/israelnews2013.html

• vanha ja vakaa
        saa... kirjoitti:

Se joka asioita ajattelee hengellisesti tajuaa, että Jeesus asetti uuden liiton. Tuolloin asetettiin hengellinen Israel johon kuuluu kaikki, Kristukseen uskovat. Jumala on hyljönnyt Israelin kansan mutta jokainen Juutalainen voi tulla uskoon Jeesukseen Kristukseen ja päästä osalliseksi tästä uudesta liitosta.

Olen itse Helluntailainen sananpalvelija enkä vielä koskaaan ole suostunut rukoilemaan maallisen Israelin puolesta. En ole siitä puhunut enkä ylistänyt, enkä koskaan sitä tule tekemään.

jeesuksia on ollut paljon, John Lennon oli ehkä viimeisin. Seuraava jeesus inkarnoituu ehkä johonkin muslimimaahan. Venäjäkään ei ole mahdoton ajatus.

• Halleluujaa

Israel on maailman paras maa, koska se on Jumalan silmäterä. Kuka siunaa Israelia tulee siunatuksi ja kuka kiroaa Israelia tulee kirotuksi. Yhdysvallat on maailman toiseksi paras maa, koska se tukee Israelia ja tulee olemaan hyvä maa kunhan jaksaa tukea Israelia. Tämä on minun henkilökohtainen mielipiteeni. Saa olla eri mieltä, mutta itse olen Kristitty siionisti. Olen myös käynyt Israelissa ja rakastan sitä kulttuuria ja Juutalaiset ovat sivistyneitä. Tietenkin toivoisin, että Kristillisyys valloittaisi koko Pyhän Maan ja Juutalaiset kääntyisivät Kristinuskoon.

• fered..

Miksi kukaan jumala siunaisi raiskaajia,lastenmurhaajia ja maiden varastelijoita?

• ...
        fered.. kirjoitti:

Miksi kukaan jumala siunaisi raiskaajia,lastenmurhaajia ja maiden varastelijoita?

Nyt vaan kristity ajamaan homojen oikeuksiakin samalla tavalla kun Israel ajaa, Israelissa homot menevät naimisiin mennentullen ja Israel on maailman homomyönteisin maa.

http://www.gaytlvguide.com/

• KTS (Ei kirj.)

Meillä kristityillä on monta hyvää kanavaa tukea Palestiinaa:

Kirkon Ulkomaanapu:
      http://www.eappi.fi/

FIDAn Palestiina-apu:
      http://www.fida.info/tyomme/kummilapsityo/kummikohteet/lahi-ita/palestiinalaisalueet-gazan-majakka-koulu/

http://www.rauhanpuolustajat.fi/lahi-ita/suoma/fida.html

Patmoksen arabityö:

Humanitaarinen apu- ja mediaevankelioimistyö (videot, kasetit, TV-työ). Länsirannan palestiinalaisten keskuudessa Jerusalem Evangelistic Outreach -järjestön kautta. Bethlehem Bible College -raamattukoulun työn tukeminen. Kummilapsityö Abu Joosefin sosiaalikeskuksessa Beit Jalassa. Seurakuntatyön tukeminen Gazan evankelisen seurakunnan kautta ja Jerusalem Evangelistic Outreach -järjestön kautta.

HYVÄ!

• KTS (Ei kirj.)

Edistyjksellistä Israelin osaa toki aina siunaamme.

Tuemme rukouksillaamme edistyksellisiä israelilaisia (Shalom Nyt -rauhanliikettä, rabbien rauhanliikettä, Tzelem ihmisoikeusliikettä), jotka suojaavat palestiinalaisia ja heidän satoaan siirtokuntien agrressiivisia äärijuutalaisia vastaan.

Ollaan valvovaisia eikä unohdeta näitä Israelin toivoja ja rukoillaan heille menestystä heidän ja palestiinalaisten yhteisessä työssä.

HYVÄ!

• vanha ja vakaa

tukekaamme myös uutalaisia aseistakieltäytyjiä. Jo nelännes juutalaisnuorista kieltäytyy nykyään asepalveluksesta.

• Tässä kaksi

tukekaamme myös uutalaisia aseistakieltäytyjiä. Jo nelännes juutalaisnuorista kieltäytyy nykyään asepalveluksesta.

täysin johdateltuja henkilöitä, joilla ei ole halua tunnustaa mitään historian tosiasioita ja kansainvälisiä sopimuksia.
        Milloinkahan he ymmärtävät ketkä todella hylkäsivät esim. päätöslauselman 181, joka siis ei enää ole lainvoimaisuutta ja kukahan ei hyväksy päätöslauselmaa 242 saati sitten päätöslauselmaa 51.
        Nämä herrat esiintyvät vain tämän median tuottaman huuhaa-ja poliittisten suuntauksien valtavirrassa, jolla ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa.
        He juoksevat oman mielihyvän mukana.
        Luulisi jo tänä päivänä ihmisten ottavan selvää ennenkuin alkavat heittelmään noita tyhjiä herjojaan ja yhtä kansakuntaa vääristeleviä juttujaan.

• KTS (Ei kirj.)
        Tässä kaksi kirjoitti:

täysin johdateltuja henkilöitä, joilla ei ole halua tunnustaa mitään historian tosiasioita ja kansainvälisiä sopimuksia.
        Milloinkahan he ymmärtävät ketkä todella hylkäsivät esim. päätöslauselman 181, joka siis ei enää ole lainvoimaisuutta ja kukahan ei hyväksy päätöslauselmaa 242 saati sitten päätöslauselmaa 51.
        Nämä herrat esiintyvät vain tämän median tuottaman huuhaa-ja poliittisten suuntauksien valtavirrassa, jolla ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa.
        He juoksevat oman mielihyvän mukana.
        Luulisi jo tänä päivänä ihmisten ottavan selvää ennenkuin alkavat heittelmään noita tyhjiä herjojaan ja yhtä kansakuntaa vääristeleviä juttujaan.

Luulisi jo tänä päivänä ihmisten ottavan selvää ennenkuin alkavat heittelemään vanhaa kulunutta jargonia muka tyhjästä maasta joka asutettiin kun siihen eivät enää usko edes israelilaiset:

http://www.kaapeli.fi/akys/WhyPalestine.html

Kyllä JÄMPTI on NIIN!

• Mikä on
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Luulisi jo tänä päivänä ihmisten ottavan selvää ennenkuin alkavat heittelemään vanhaa kulunutta jargonia muka tyhjästä maasta joka asutettiin kun siihen eivät enää usko edes israelilaiset:

Kyllä JÄMPTI on NIIN!

jämpti???
        Esitä faktat äläkä heittele jonnenjoutavia juttujasi.
        Tuskinpa pystyt esittämään mitään faktaa omien juttujesi tueksi.
        Luulisi jo tänä päivänä ihmisten ottavan selvää ennenkuin alkavat heittelemään vanhaa kulunutta jargonia, jota tänä päivänä hoetaan eikä samalla edes ymmärretä mistä on kyse ja mitä on tapahtunut.
        Samaa vanhaa jargonia hoetaan kun se on niin "nykyaikaa" ja samalla ummistetaan silmät tosiasioilta.
        Millaisia tällaiset henkilöt ovat?
        Hehän ovat juuri niitä keitä on helppo jallittaa kaikenlaisilla hektisillä jorinoilla.
        Ovathan helposti jallitettavissa.

• vanha ja vakaa

Kyllä JÄMPTI on NIIN!

jos juutalaiset eivät olisi väkisin tunkeutuneet Palestiinaan se oli nyt itsenäinen Palestiinan valtio niinkuin muutkin arabivaltiot lähi-idässä ja Välimeren alueella.
        Paljolta tappamiseltakin olisi säästytty.
        Kun ne nyt siellä kuitenkin on niin eläköön sovussa tulevan Palestiinan valtion kanssa. Ja luopukoon atomipommeistaan, sekin jämpti

• ilm.pukinsorkkaa

Hätä Suomen puolesta
      31.12.2012 15:11
      0
      TÄMÄ ON SUURI ILOSANOMA, MUTTA MYÖS VAKAVA VAROITUS!
      Päivätty 31.12.2012

Ensin suuresta ilosanomasta: Vuonna 2013 tapahtuu maassamme suuri hengellinen herääminen, mutta vasta suurten vastoinkäymisten jälkeen.

Sitten lähemmin vakavasta varoituksesta:

Vuonna 2013 tapahtuu Suomessa todella ikäviä asioita! Se johtuu yksinomaan siitä, miten Suomen hallitus tulee suhtautumaan Israelin oikeuteen omaan maa-alueeseensa! Jo nyt vuonna 2012 on alkanut näkyä taivaallisen ruoskan heilahduksia esim. menetetyn loistoristeilijätilauksen muodossa ja paljon pahempaa on vielä tulossa!

Israelin Pyhä tahtoo kuitenkin olla armollinen kaikkia luomiaan kansoja kohtaan, joten kaikki Suomen Kristityt: Ylistäkää tapettua Karitsaa ja rukoilkaa armoa ja aitoa Pyhän Hengen vuodatusta kansallemme ja ymmärrystä poliitikoillemme, ettei sitä 'vielä paljon pahempaa' tapahtuisi, mikä on jo kiitäen tulossa tänne näkymättömien maailmojen halki!

JOS johtavat poliitikkomme ja kirkkokuntien ylin johto EIVÄT SELVÄSTI MUUTA suhtautumistaan Israeliin valtiona ja ala siunata sitä vuonna 2013 ja toimia sen mukaisesti kansallisella ja kansainvälisellä areenalla, niin on täysin väistämätöntä se, että SUURI KIROUS saavuttaa Suomen kansan ja valtion monella eri tavalla!

Yksi niistä on todella mittava katastrofi suuressa asutuskeskuksessa. En tiedä tarkemmin missä ja millainen, ettei tulisi paniikkia ja hallitsematonta muuttoa paikasta toiseen.

Poikkeuksena kirouksesta ovat vain ne suomalaiset ja Suomessa asuvaiset Israelia siunaavat kristityt ja lisäksi kaikki ne täällä oleskelevat, joiden etsikkoaika ei ole vielä vuonna 2013 kulunut umpeen!

Yhdenkään Israelin Pyhään turvaavan heikoimmankaan kristityn ei tarvitse olla peloissaan tämän profetian vuoksi, sillä hänen iankaikkiset käsivartensa suojaavat teitä siellä, minne hän on teidät johdattanut, koska hän rakastaa teitä iankaikkisella Isän rakkaudellaan!

Biblia 1776, 1. Moos. 12:1-3

1. Ja \Herra\ oli sanonut Abramille: Lähde maaltas, ja suvustas, ja isäs huoneesta: sille maalle, jonka minä sinulle osoitan.
      2. Ja minä teen sinun suureksi kansaksi, ja siunaan sinun, ja teen sinulle suuren nimen, ja sinä olet siunaus.
      3. Minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroon niitä, jotka sinua kiroovat. Ja sinussa pitää kaikki sukukunnat maan päällä siunatuiksi tuleman.

Jakeiden mukaan Herran kirous saavuttaa kaikki ne, jotka kiroavat Israelia, joten edellä esitetty profetia ankkuroituu täysin Raamattuun ja RAAMATTU EI VOI RAUETA TYHJIIN, kuten Vapahtajamme itse sanoi: Joh. 10:35

"Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin."

(Tämän profetian kirjoittaja on nöyrä Israelin Pyhän palvelija, joka ei etsi ihmiskunniaa ja tahtoo siksi pysyä poissa parrasvaloista)

• KTS (Ei kirj.)

Me kristityt toki tietenkin toki siunaamme ja tuemme kaikkia vähäosaisia ja sorrettuja, kuten myös palestiinalaisia. Sehän on selvä ja ei siihen puolta sanaa!

HYVÄ!

• parannus

Herra siunaa myös Israelin vihollisia kun he luopuvat vääryydestää. ja antavat sovittaa itsensä Israelin Jumalan kanssa Jeesuksen Veressä ja vain tuossa nimessä ja ristiinnaulitun Jeesuksen veressä on pelastus.

• Tämä eapin

Me kristityt toki tietenkin toki siunaamme ja tuemme kaikkia vähäosaisia ja sorrettuja, kuten myös palestiinalaisia. Sehän on selvä ja ei siihen puolta sanaa!

HYVÄ!

juttu joutaa roskakoriin.
        Siinä oli niin paljon tietämättömyyttä ja suorastaan vääristelujä että on todella oltava hiukan honkkeli jos tuohon uskoo.
        Lisäksi täytyy olla täysin johdateltavissa kaikenlaisten pinnallisten juttujen mukaan eli täyttä populismia.
        Jos edes sen verran vaivautuu tutkimaan, joka ei pitäisi normaalin järjen omaavalle olla mitenkään vaikeaa, huomaa heti tuonkin tutkimuksen pinnallisuuden ja selvän johdattelun.
        Taitaa KTS kuulua johonkin tähän sorttiin vai?
        Kristitty??? Ålä naurata, jo edelliset juttusi ovat huvittaneet meitä lukijoita aivan tarpeeksi, ovat siksi yksinkertaisia.

• KTS (Ei kirj.)
        Tämä eapin kirjoitti:

juttu joutaa roskakoriin.
        Siinä oli niin paljon tietämättömyyttä ja suorastaan vääristelujä että on todella oltava hiukan honkkeli jos tuohon uskoo.
        Lisäksi täytyy olla täysin johdateltavissa kaikenlaisten pinnallisten juttujen mukaan eli täyttä populismia.
        Jos edes sen verran vaivautuu tutkimaan, joka ei pitäisi normaalin järjen omaavalle olla mitenkään vaikeaa, huomaa heti tuonkin tutkimuksen pinnallisuuden ja selvän johdattelun.
        Taitaa KTS kuulua johonkin tähän sorttiin vai?
        Kristitty??? Ålä naurata, jo edelliset juttusi ovat huvittaneet meitä lukijoita aivan tarpeeksi, ovat siksi yksinkertaisia.

Tunnen monia helluntailaisia ja muita kristittyjä, jotka menevät eappiin israelfanittajina ja palaavat totuuden nähtyään Palestiinan kansan ystävinä!

HYVÄ!

• ...
        parannus kirjoitti:

Herra siunaa myös Israelin vihollisia kun he luopuvat vääryydestää. ja antavat sovittaa itsensä Israelin Jumalan kanssa Jeesuksen Veressä ja vain tuossa nimessä ja ristiinnaulitun Jeesuksen veressä on pelastus.

Onko mielestäsi sitten israelin vihollisten pahin rikos se että he nyt vaan sattu asumaan siellä ensiksi?

• Tästä syystä

"minkä takia useat Suomen kristityt ovat menneet Amerikanmalliin ylistämään Israelia"

Osittain varmaan kiitollisuudesta:
      "Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista. "

Tämä siunaus ei ole rauennut:
      "Kansat palvelkoot sinua, kansakunnat sinua kumartakoot. Ole veljiesi herra, ja äitisi pojat kumartakoot sinua. Kirottu olkoon, joka sinua kiroaa, siunattu, joka sinua siunaa." "

Tämäkin on edelleen täysin totta:
      "Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan."

• kirjoitettu on

Nouse korkealle vuorelle, Siion, sinä ilosanoman tuoja; korota voimakkaasti äänesi, Jerusalem, sinä ilosanoman tuoja. Korota, älä pelkää, sano Juudan kaupungeille: "Katso, teidän Jumalanne!"
      Katso, Herra, Herra tulee voimallisena, hänen käsivartensa vallitsee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä.
      Niinkuin paimen hän kaitsee laumaansa, kokoaa karitsat käsivarrellensa ja kantaa niitä sylissään, johdattelee imettäviä lampaita.
      Kuka on kourallaan mitannut vedet ja vaaksalla määrännyt taivaitten mitat? Kuka on kolmannesmittaan mahduttanut maan tomun, puntarilla punninnut vuoret, vaa'alla kukkulat?
      Kuka on Herran Henkeä ohjannut, ollut hänen neuvonantajansa ja opettajansa?
      Kenen kanssa hän on neuvotellut, joka olisi hänelle ymmärrystä antanut ja opettanut oikean polun, opettanut hänelle tiedon ja osoittanut hänelle ymmärryksen tien?
      Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän.
      Ei Libanon riittäisi polttopuiksi eikä sen riista polttouhriksi.
      Kaikki kansakunnat ovat niinkuin ei mitään hänen edessään, ne ovat hänelle kuin olematon ja tyhjä.

• KTS (Ei kirj.)

On olemassa lössi, joka tekee tästä israelasiasta poliittisen myntin ja yrittää vääristellä Raamattua sillä tavalla että se muka antaisi oikeuden Israelille toimia vääryydellä muita kohtaan ja sitten meillä muilla ei muka ole muuta sanomista kuin lakkia pyöritellä.

Jos näin olisi, niin eivät Jeesus, Paavali ja kumppanitkaan olisi puolta sanaa uskaltaneet sanoa Israelia vastaan.

Kyllä JÄMPTI on NIIN!

• on kirjoitettu

"Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani." Näin sanoo Herra: "Kansa, miekalta säästynyt, löysi erämaassa armon; minä menen saattamaan sen, Israelin, rauhaan." Kaukaa ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta. Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel. Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon. Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; ne, jotka istuttavat, saavat korjata hedelmätkin. Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö.' Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä.' Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne. Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni. Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajotti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa. Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä. Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny. Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä. Minä muutan heidän surunsa riemuksi, annan heille lohdutuksen ja ilon heidän murheensa jälkeen.

• KTS (Ei kirj.)
        on kirjoitettu kirjoitti:

"Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani." Näin sanoo Herra: "Kansa, miekalta säästynyt, löysi erämaassa armon; minä menen saattamaan sen, Israelin, rauhaan." Kaukaa ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta. Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel. Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon. Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; ne, jotka istuttavat, saavat korjata hedelmätkin. Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö.' Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä.' Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne. Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni. Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajotti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa. Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä. Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny. Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä. Minä muutan heidän surunsa riemuksi, annan heille lohdutuksen ja ilon heidän murheensa jälkeen.

JA ON MYÖS KIRJOOTETTU:

5 Moos
        28:9 Herra korottaa sinut hänelle pyhitetyksi kansaksi, niinkuin hän valalla vannoen on sinulle luvannut, JOS sinä noudatat Herran, sinun Jumalasi, käskyjä ja vaellat hänen teitänsä.
        28:15 MUTTA JOS sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.

Kyllä JÄMPTI on NIIN!

• Jeesuksen veri puhd.

Kun pakanai täysi luku on uudesti syntyneet elävään toivoon, niin senjälkeen kaikki Israel on pelastuva. Lue vaikka Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
      5Moos. 4:30 Kun olet ahdistuksessa ja kaikki tämä kohtaa sinua aikojen lopussa, niin sinä palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö ja kuulet hänen ääntänsä.
      Ps. 14:7 Oi, että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.
      Jes. 59:20 Mutta Siionille se tulee lunastajana, niille Jaakobissa, jotka synnistä kääntyvät, sanoo Herra.
      Koska nyt olemme vielä armotalouskaudessa on arabeilla ja suomalaisilla mahdollisuus pelastua vihan ajasta Taivasten Valtakuntaan. Kun ihminen katuu ja tunnustaa syntinsä niin Jeesuksen Veri puhdistaa kaikesta synnistä. Taivaalliseen paratiisiin ei pääsi tappamalla Juutalaisia noin tehden löytää itsensä kadotuksesta, sillä murhamiehet eivät peri taivasten valtakuntaan.

• KTS (Ei kirj.)

Jeesuksen ajan juutalaisten suurin synti oli yltiöisänmaallisuus ja rotuylpeys, joiden seurauksena monet luulivat olevansa parempia kuin muut kansat ja samarialaiset.

Jeesus ampui tämän harhaluulon alas useaan kertaan:

Matteuksen evankeliumi:
      3:9 älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.

Matteuksen evankeliumi:
      21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

Ja myös apostolit nopeasti hiffasivat Jeesuksen sanoman, hylkäsivät shovinismin ja ymmärsivät yskän:

Ap.teot.
      10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
      10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

Galatalaiskirje:
      3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa

Efesolaiskirje:
      2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,

Ei langeta takaisin vanhaan. Ollaan Jeesuksen aitoja seuraajia ylikansallisella veljeyden tiellä.

Ei eksytä!

HYVÄ!

• Ylistys Jumalalle

Bileam vastasi Jumalalle: Baalak, Sipporin poika, Mooabin kuningas, on lähettänyt heidät tuomaan minulle tämän sanan:
      Mutta Jumala sanoi Bileamille: "Älä mene heidän kanssaan äläkä kiroa sitä kansaa, sillä se on siunattu."

Israel on siunattu peruuttamattomalla siunauksella.

Jumala tekee heidän kauttansa vieläkin väkeviä tekoja näin lopunaikoina.

• Kirjan Kansa

Jumala vannoi itse kauttansa tuovansa Juutalaiset takaisin hänen luoksensa lupauksen maahan ja nyt siellä on ensimmäinen osa jo palaitettu.

Hän hakee ja tuo sinne loputkin Juutalaiset, tahdoittepa tai ette.

Tuo maa on Herran ja Hän antoi sen Juutalaisille!

• ...
        Kirjan Kansa kirjoitti:

Jumala vannoi itse kauttansa tuovansa Juutalaiset takaisin hänen luoksensa lupauksen maahan ja nyt siellä on ensimmäinen osa jo palaitettu.

Ei sitä ketään harra antanut vaan YK-sitten israelilaiset rupsivat laittomasti laajentamaan muiden maihin.

• vanha ja vakaa
        Kirjan Kansa kirjoitti:

Juutalaisten olisi pitänyt aina asua Palestiinassa eikä ängetä sinne väkisin jälkeenpäin. Mutta nyt kun ovat siellä niin palestiinalaisten sorto ja rasistinen kohtelu pitää loppua ja palestiinalaisten pitää saada tasavertaiset oikeudet juutalaisten kanssa.

• terrori terrori

Aivan samanlaista tämä Israel-kiihko kuin ennen oli kommunistien yksisilmäisyys Neuvostoliiton suhteen. Kaikki mitä siellä on, on parasta maailmassa. Israel on maailman pahimpia valtioterroria käyttäviä maita. Pohjois-Korea on toinen samanlainen. Se on ihanaa, Jumala suojelee ja auttaa tappamaan Palestiinalaisia.

• Näin on Näreet

Et ole kuullut ja nähnyt vielä mitään. Tulossa on uusi onnen ja ihanuuden aika, jonka alkamisen edellä Jumala auttaa tappamaan miljardeja palestiinalaisia tai heidän kannattajiaan.

• The Hebrew Hammer
        Näin on Näreet kirjoitti:

Et ole kuullut ja nähnyt vielä mitään. Tulossa on uusi onnen ja ihanuuden aika, jonka alkamisen edellä Jumala auttaa tappamaan miljardeja palestiinalaisia tai heidän kannattajiaan.

Minäkin olen Israelilaisten ortodoksijuutalaisten kanssa samaa mieltä siitä että kaikki kristityt tulee kerätä yhteen myttyyn ja polttaa hengiltä vääräuskoisina koirina mitä olette.

Ortodoksijuutalaiset tekivät täysin oikein hakatessaan hengilä jenkkiläisen saarnaajan viime kesänä ja heittivät ruumiin roskikseen, poliisia ei kiinnosta edes asian tutkiminen.

• tööt..

Hassu sota sillä Israelilaisilla ja Muslimeilla on sama Jumala.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      1926
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      56
      1407
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      198
      1197
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      56
      1142
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      78
      1092
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      38
      1027
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      62
      946
    8. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      67
      937
    9. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      212
      883
    10. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      156
      846
    Aihe