alapää ongelmia. vuoto ja kohjut

helppiä

hei,
olen 25-vuotias ja raskausviikolla 15.
tässä viikon sisään minulle on iskenyt toiseen jalkaan suonikohjuja. mietin, että miltäköhän ne suonikohjut näyttää tuolla alapäässä, koska tänään peilin kautta alapäätäni tiiraillessa (nyt puolestaan iski peräpukamat!) huomasin samassa tasossa olevat, molemmassa uloimmassa häpyhuulessani kaksi ison peukalonpään kokoista tummaa sinertävän harmahtavaa pehmeätä pattia, jotka eivät ole ollenkaan kipeitä.
ovatko nämä suonikohjuja? ovat aika karun näköiset...

lisäksi emättimestäni valuu kellertävää vuotoa. joudun käyttämään sidettä ja vaihtamaan sen kolmesti päivässä. todella inhottavaa ja ärsyttävää. vuoto tulee "ryöpsähdyksinä", juuri tuon mainitsemani 3.krt päivässä. joskus harvoin vuoto oikein polttaa.
kuuluukoo raskauteen tällainen vuoto?
eikä vaivat tähän loppuneet. kun käyn pissalla, niin pyyhkiessäni tuntuu inhottavalta. se on kutinan ja kivun välimaastoa. en tiedä kumpaa.
tätä ja vuotoa ollut nyt n. kuukauden verran.
olen käyttänyt bebanthen voidetta

5

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikka kolmonen

Ovat varmaan juuri suonikohjuja.

Raskauteen kuuluu lisääntynyt valkovuoto, jota voi tulla todellareilustikin. Se voi olla myös kellertävää.

Tuo pissalla käydessä tuntuva kutinan ja kivun sekoitus ei kuulosta normaalilta. Olisikohan sinulla jokin tulehdus? Hiivatulehdus aiheuttaa kutinaa ja pahimmillaan kipuakin, mutta myös muu tulehdus voisi olla mahdollinen. Kannattaisi käydä lääkärillä tuosta. Tulehdukset pitää hoitaa pois jos sellaisia on, koska niistä voi olla haittaa raskaudelle.

• mamsi rv29

Kyllä suonikohjuilta kuulostaa, harmi että niitä on tullut noin aikaisin. Kirvely/kutina ei ole normaalia, eikä yleensä liity suonikohjuihin, mulla alkoi noin rv 25 kauheat suonikohjujomottelut häpyhuulissa ja pelkäsin tulehdusta, mutta lääkäri kertoi, että kyse oli juurikin suonikohjujen kipuilusta. Sinullakin ne varmaankin jossain vaiheessa kipeytyvät, jos niitä on nyt jo näkyvissä. Onneksi häpyhuulista suonikohjut lähtevät raskauden jälkeen pois, toisin kuin muualta kehosta.

• helppiä

no voi kuinka kiva. tässähän muuttuu suonikohjuksi pian koko ihminen!
      kiitos vastauksista.
      täytyypä poiketa lääkärissä tästä virtsaamis asiasta

• Gjlönnyi

Alapään suonikohjuthan voivat tihkua myös verta, joten kirvely voi kyllä liittyä myös niihin, mutta tietenki kannattaa siitä kertoa neuvolassa niin voivat tarkistaa ettei ole esim tulehdusta.
      Mulle tuli suonikohjut ekassa raskaudessa (joka paikkaan) ja nyt tokassa raskaudessa ne vain lisääntyy jalkoihin ja alapäähän pomppasivat jo alkuraskaudessa (kun siis - Luojan kiitos! - hävisivät synnytyksen jälkeen). Saapa nähä jaksaako ne monesta raskaudesta palautua...
      Jalkojen suonikohjut ajattelin hoidattaa sitten tämän raskauden jälkeen, kun ei ole tarkoitus raskautua vähään aikaan...

• helppiä

voi kohtalotoveri. enpä ole sentään ainoa joka on suonikohjujen peitossa :D
      hyvä, että kohjut häviää alapäästä! juuri rupesi itseänikin mietityttämään, että kuinka upeat kohjut saan seuraavalle kierrokselle, jos sellaista tulee.

---

jotenkin tuntuu, että tämä virtsatieongelma voisi johtua myös kuivuudesta? sillä kun pyyhin virtsaamisen jälkeen, niin pääasiassa vain silloin on tämä epämukava tunne, juuri sillä pyyhkimishetkellä.
      olen nyt bebanthenia laittanut virtsatien suulle ja helpottanut hieman sitä vaivaa.

peräpukamakin nyt hieman jo hellittänyt, kun olen sitä kovasti tässä sitä pessyt ja voiteella hoitanut ja syönyt kaiken maailman luumuja, maitohappobakteereita, activiaa, leseitä sun muita, että vatsa toimisi hyvin, ettei tarvitse pöntöllä enää niin pungertaa.

samoin jalkojen kohjuja olen hoitanut tukisukilla, hieromisella ja nostamalla jalat koholle. eipä ole ainakaan pahentuneet.
      ehkä tämä tästä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1397
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1210
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      5
      1139
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      855
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      800
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      693
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      83
      682
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      25
      649
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      646
    Aihe