Terve
kysyisin sellaista neuvoa, kun minulla on kommandiittiyhtiö ja omistan henkilö kohtaisesti erään liikehuoneiston, joka on vaimoni ja minun nimissä puoliksi. Yritykseni ei toimi näissä tiloissa. Nyt huoneisto on tyhjänä kun edellinen vuokralainen lähti syyskuussa ja ajattelin laittaa firman varastotilan siihen. Onko ihan ok jos firmani maksaa tilasta vuokraa minulle ja vaimolle, toki ilmoitamme nämä vuokratuloina henk koht verotuksessa. Voiko huokra olla ihan käypä hinta eli se mitä oerisimme ulkoouoliselta vuokralaiseltakin?
Vuokran maksu "itselle"
9
2337
Vastaukset
- errrkki
Anteeksi kirjoitusvirheet, älypuhelin = :)
- errrkki
Anteeksi kirjoitusvirheet, älypuhelin = :)
- Juu voi...
Toiminemellä ja avoimena yhtiönä toimiessa ei ole mahdollista mutta ky on jo ihan oikea yritysmuoto jossa erotetaan omistajan ja yhtiön varat toisistaan joten se mikä on sinun omaa voit vuokrata sitä firmalle.
Vuokrasin omaa hallia omalle ky:lle 5 vuotta, sen jälkeen muutin Oy:si ja vuokraus jatkui ja jatkuu edelleen.- KyAyKyAyKyAyKyAyKyAy
Tarkennus: Kommandiitti- ja Avoin yhtiö ovat samanarvoisia verottajan ja lain
edessä.
Ainoa ero on Ky:n äänettömät yhtiömiehet, jotka saavat koron sijoitukselleen ennen kuin tulos jaetaan varsinaisille yhtömiehille.
toiminimi on sitten oma juttunsa
- Erkkipelimerkki
Mikä on hyöty? Ky vähentää verotuksessa, sinä maksat omassasi.
- 7+18
On se mahdollista, mutta varaudu siihen, että verottaja pitää kyllä huolen, että maksat käyvän vuokran, etkä ainakaan liikaa....
- stasin urkkija
katoppas vaan, palstan kommari pomppasi taas esittämään kantansa, miten verottaja näkee, kuulee, tietää ja pitää kaikesta huolen.
- Hkdtvgjg
stasin urkkija kirjoitti:
katoppas vaan, palstan kommari pomppasi taas esittämään kantansa, miten verottaja näkee, kuulee, tietää ja pitää kaikesta huolen.
Se pn kuule kokemus, joka puhuu....
- 13+12
Aivan hyvin voit tehdä yrityksen ja sinun välisen vuokrasopimuksen. Muista kuitenkin että joudut itse maksamaan kyseisestä vuokrasta pääomaveroa. Ja vuokra kannattaa tosiaan arvioida käyvän arvon mukaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747