Onko lonkan tekonivel irtoamassa?

Sökö lonkka?

Olen 36-vuotias ja lonkassa ollut tekonivel 13 vuotta. Tämä jo toinen tekonivel eli kerran vaihdettu (eka kesti 5 vuotta). Lonkka kipeytyi keväällä, kesällä otettiin rtg, jossa näytti ok. Mutta en pysty nousemaan portaita, kumartamisen jälkeen sattuu ja liikkeelle lähtö hyvin vaivalloista. Istumisen jälkeen ei voi lähteä suorilta käsin liikkeelle. Lisäksi jalka "ei pidä" ja käcellessä keinahdan aina kipeän jalan puolelle ja jalka tuntuu lyhyemmältä.

Kävin siis julkisella ortopedillä kk sirtten ja tuijotti vaan röntgeniä (jo kesäkuussa otettu eli jo vähän vanha kuva) ja kuvassa ei näkynyt ihmeellisyyksiä. Mutta ortopedi ei kuunnellut oireitani. No viikko sitten lonkassa napsahti ja nyt se naksuu kävellessä. Lisänä tullut nivuskipu ja kipua melkeinpä jokaisella askeleella. Pitkän työmatkan jälkeen lonkka särkee autossa istumisesta. Nyt tullut myös lepokipua, kun meen nukkumaan. Itselläni hyvin vahva tuntemus, että nyt ei ole nivel ok. Onko muilla ollut tilanteita, että muutokset eivät välttämättä näy röntgenissä? Oon menossa yksityiselle, koska tilanne alkaa olla se, että tarvitsen kohta kepin tueksi ja oma mielenrauha järkkyy. Mulla on vakuutus ja taidan vaati tt-kuvaa, se kertoo enemmän kuin röntgen?

Ärsyttää tosiaan, että potilaan tuntemuksia ei huomioida, kyllä mä tiedän lonkkani ja nyt tuntemukset muuttuneet rajusti.

Onko Muilla kokemuksia, jos lonkka löystynyt/irtoamassa? Tai miltä tuntuu, jos nivelessä irronnutta "hiukkasta"? Ihan sökönä oon henkisesti, jos tässä iässä jo kolmas leikkaus tulossa, viimeksi tuli hermovaurio.

2

2417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piikko

      Hei löysin tekstisi vasta nyt 0150518 netistä, mikä tuossa lonkassa tuolloin oli, kuvaat minun tämän hetkisiä oireita, minua ei vaan lääkärit usko, kivut ja oireet vielä pahemmat kuin kuvaamasi

    • KKKKKKIK

      No mites näissä on käynyt, itsellä kanssa rtg ok mut jalka ei pidä istumisen jälkeen yhtään. Tuntuu et lääkärit ei nimenomaan kuuntele yhtään vaan luottaa sokeasti tohon rtg kuvaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe