Lakihenkisyys!

Jossain ketjussa vilahti tuo sana. Minun mielestäni sitä sanaa käytetään hiukan liian yleistävästi. Siinä joutuu leimatuksi varmasti moni, joka ei ymmärrä koko sanaa tai ei tunnista itsessään sitä.

Paavali oli Sauluksena erittäin lakihenkinen. Hän oli korottanut itsensä toisten tuomariksi ja oman laittamattoman vaelluksensa perusteella katsoi oikeudekseen tuomita kristittyjä kadotettaviksi.Lakihenkinen siis korottaa itseään juuri näillä asioilla joita noudattamalla voi saada hurskauden kaavun.

Minun näkökulmani ilmiöön, jota sanotaan lakihenkisyydeksi, on toinen hyvin monissa tapauksissa. Kysymys on yksinkeraisesti äärimmilleen viedystä kuuliaisuuden harjoituksesta, joka vie ihmisen aina pelokkuuteen asti, ettei vain näkisi tai kuulisi jotain harhaoppia.

Ihan tässä aamutuimaan juolahti mieleeni ne kymmenen spitaalista miestä, jotka Jeesus paransi. Vain yksi palasi kiittämään.
Tämä kertoo minulle sitä, että vain yksi uskalsi tunnustaa: MInua auttoi taho, jota ei vairallisesti tunnusteta. Muut noudattivat orjallisesti käsitystä, että pappi tietää milloin ihminen on terve.

30

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu,

      Ei tässä ollut kyse siitä , edttä pappi tiesi milloiun ihminen on terve .
      Vaan siit'ä Että kun Jeesus sanoo menkää ja näyttäkää Rappille
      hän sanoo että olette terve .

      Silloin oli tiettyjen sairauksien määrityksessä ja havainnossa tietyt
      henkilöt joille se tehtiin ,tämä Spitalisuus sattui vabhastaan olemaan
      tälläinen määritys ,Rappi..

      Johtui varmasti siitä että Lääkereitä ei monia ollut , tietenkin oli
      mutta harvoja

      Sauluksen silloinen lakihenkisyys ei vaikuta myöhenpään aikaan
      mitään verrattuna Paavalin aikaansaantoihin ,sen jälkeen kun hän
      tapasi NÄYSSÄ Kristuksen , joka ilmoitti kuinka hgänm saa kärsiä
      paljon niistä aikaisemmista tapauksista..

      Toiseksi Paavali oli laitettu Herran aseeksi , ja kaikinpuolin hän sitä
      toteutti hyvin ja oikeesti . On ihana lukea niitä asioita joita Paavali
      toi esiin sen jälkeen Kun hänet oli 32 jKr .pysäytetty Damaskossa
      aivan vasta porteilla .-> ja mitä hän sai aikaan -68 mennessä .

      Vaikkei hän ollut ensimmäinen kirjoittaja , oli hän kuitenkin työteliäiän

      Markuksen Evankelium valmistui jo -45 jKr. Se oli ensimmäinen ,

      Paavalin ensimmäinen oli Galattaiskirje -49 jKr.

      Mitä tulee Lakihenkisiin , Siitä sanoi Jeesus , En minä ole tullut vanhur-
      skaitä päästämään , vaan minä olen tullut syntisiä päästämään , tämä
      on sanottu silloin kun Hän toi esiin Lahkolaisuuden /t.

      On aivan kaksi eriasiasas , puhua lakihenkisestä , ja Lahjauskoisesta ja
      mikäöhän ero siinä onkaan .

    • Nyt meni pahasti sivuraiteelle. Kun toisen, kolmannen tai neljännen sukupolven lestadiolaiset luokittelevat edellisiä sukupolvia lakihenkisiksi, niin aina ei ole siitä kyse. En nyt halua sotkea tähän ketään erityisesti, mutta tiedän, että monet ovat melkein verille asti kuuliaisia sille opetukselle mitä ovat saaneet vanhemmiltaan ja seuratilaisuuksissa.

      Sellainen opetuksen seuraaminen ei ole lakihenkisyyttä vaan kuuliaisuuden sairastuttava muoto ja silloin ihminen tarvitsee lyömisen sijasta rakkautta ja sääliä.

      • teu,

        Lukisikko uusiks , minä en sanonut sanallakaan tästä porukasta , ja tiedän
        että esimerkiksi tesa on sellainen kuuliainen , minä tietenkin halusin tuoda ,
        esiin Oikeate asiatr n.1983 vuotta sitten .

        en ymmärrä sanaasi pahasti pieileen enkä sitä että sinullakin taitaa olla
        spitali . niinkuin Jeesus sanoi. Jos ei pole pyydän ANTEEKSI.


      • muuttis

        Niinpä. Yliherkät sairastuvat waatimuksen hengen seurauksena. Silloinhan puhujilla ja kasvattajilla on itsellään lakihenki ja he opettavat siitä, koska siinä elävät itse. Eivät ole itse ymmärtäneet armoa ja rakkautta omalle kohdalleen.

        Waatijat useimmiten vaativat kuuliaisuutta itselleen tai johtoryhmän käskyille/neuvoille. Erittäin vaikeaksi käy kun se tehdään Jumalan nimissä.

        Kyllä minä itsessäni tunnistan tuon saman hengen vaikutusta, mutta pidän sen syntinä. Inhottaa suorastaan kun huomaan sen puskevan esiin ajatuksiin ja jopa sanoihin. Siitä jsaan tehdä parannusta usein.


      • tesa..
        teu, kirjoitti:

        Lukisikko uusiks , minä en sanonut sanallakaan tästä porukasta , ja tiedän
        että esimerkiksi tesa on sellainen kuuliainen , minä tietenkin halusin tuoda ,
        esiin Oikeate asiatr n.1983 vuotta sitten .

        en ymmärrä sanaasi pahasti pieileen enkä sitä että sinullakin taitaa olla
        spitali . niinkuin Jeesus sanoi. Jos ei pole pyydän ANTEEKSI.

        >mutta tiedän, että monet ovat melkein verille asti kuuliaisia sille opetukselle mitä ovat saaneet vanhemmiltaan ja seuratilaisuuksissa.<
        >tiedän että esimerkiksi tesa on sellainen kuuliainen. teu<

        Huonosti tiedät, vanhempani ja ex seurakuntani pitää minua mielummin luopiona.
        Ojentaudun kyllä verille asti ja enemmänkin Pyhälle Hengelle kuuliaisuutta.
        Mutta en tee tätä yhdenkään ihmisen mieliksi, en edes itseäni miellyttääkseni.
        Ainoa syyni ojentautumiseen on se että saisin polvistua Jumalani eteen, (taipua kaikessa Hänen tahtoonsa).

        Tämä loukkaa usein lähimmäisiäni, ja saan jatkuvasti kuulla syytöksen että olen ylpeä koska en ota muilta mitään vastaan jos Pyhä Henki ei anna lupaa.
        Pyhä henki puhuu mitä tahtoo ja miten tahtoo, ja se on usein ristiriidassa sen kanssa miten luonnolliset silmäni näkee. Joskus säälittää ja haluaisin puhua oikein lempeästi, mutta Pyhä Henki voi olla eri mieltä ja siihen loukkaannutaan niin että menee ovet vuosiksi kiinni.


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        Lukisikko uusiks , minä en sanonut sanallakaan tästä porukasta , ja tiedän
        että esimerkiksi tesa on sellainen kuuliainen , minä tietenkin halusin tuoda ,
        esiin Oikeate asiatr n.1983 vuotta sitten .

        en ymmärrä sanaasi pahasti pieileen enkä sitä että sinullakin taitaa olla
        spitali . niinkuin Jeesus sanoi. Jos ei pole pyydän ANTEEKSI.

        "teu"
        Kullä minä myönnän että minä tiedän huonosti , melkein ain mutyta
        Luulen että joku minua kohentaa milloin mistäkin .

        Kenen kään ei pidä ojentaa itseän Verille , vaan kaikkien on tiedettävä
        mikä on oikein , Nimitgtäin Jeesuksella oli Rakkauttakin .

        Ja sellainen tekijä että ei meillä ole kellään kovin vaativaa Pyhää Hengeä.
        vaan kaikki on Hyvän ja Pahan tiedon kasutta korjattu..


      • tesa..
        teu, kirjoitti:

        "teu"
        Kullä minä myönnän että minä tiedän huonosti , melkein ain mutyta
        Luulen että joku minua kohentaa milloin mistäkin .

        Kenen kään ei pidä ojentaa itseän Verille , vaan kaikkien on tiedettävä
        mikä on oikein , Nimitgtäin Jeesuksella oli Rakkauttakin .

        Ja sellainen tekijä että ei meillä ole kellään kovin vaativaa Pyhää Hengeä.
        vaan kaikki on Hyvän ja Pahan tiedon kasutta korjattu..

        >Kenen kään ei pidä ojentaa itseän Verille...teu<

        Hebrealaiskirje:
        12:4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,


    • tesa..

      >Tämä kertoo minulle sitä, että vain yksi uskalsi tunnustaa: MInua auttoi taho, jota ei vairallisesti tunnusteta. Muut noudattivat orjallisesti käsitystä, että pappi tietää milloin ihminen on terve.<

      Olen huomannut tämän saman ilmiön. Ne jotka "noudattivat orjallisesti käsitystä, että pappi tietää milloin ihminen on terve". Niillä on erikoinen tapa myös ulkoistaa lakihenkisyys. Nämä löytää lakihenkisyyden toisista mutta ei itsestään.
      Jos kurkistaisi oman paidan alle, niin ei tarvitsisi muuta kuin myöntää että tässäkin asiassa on valvottava.

      Lakihenkeä on kaikki ojentautuminen mitä teemme ilman Kristusta (ilman Jumalan voimaa).
      Laittomuudenhenkeä on kaikki mikä ei ole okentautumista oikeaan ja hyvään.

      • tesa..

        Korjaus.
        ojentautumista oikeaan...


      • muuttis
        tesa.. kirjoitti:

        Korjaus.
        ojentautumista oikeaan...

        Lakihenkeä on kaikki ojentautuminen mitä teemme ilman Kristusta (ilman Jumalan voimaa).
        Laittomuudenhenkeä on kaikki mikä ei ole okentautumista oikeaan ja hyvään -tesa-

        Mielestäni tesa määritteli tuossa yllä oikein.

        Kysymys: Tunnistaako ihminen aina milloin on kyse lakihenkisyydestä tai laittomuuden hengestä?

        Mielestäni laittomuus on helpompi tunnistaa itsessäänkin (toisistahan kaikki näkyy selvästi) Mutta saattaahan ihminen selitellä itselleen ettei se minulle mitään meinaa, koska olen armon alla.

        Laillisuuden tunnistaminen lieneekin visaisempaa. Koska se näyttää itsensä jumalallisena valkeuden enkelinä. Siinä menee helposti lankaan. Tiedän tuon omana kokemuksena.


      • näin on asiat
        muuttis kirjoitti:

        Lakihenkeä on kaikki ojentautuminen mitä teemme ilman Kristusta (ilman Jumalan voimaa).
        Laittomuudenhenkeä on kaikki mikä ei ole okentautumista oikeaan ja hyvään -tesa-

        Mielestäni tesa määritteli tuossa yllä oikein.

        Kysymys: Tunnistaako ihminen aina milloin on kyse lakihenkisyydestä tai laittomuuden hengestä?

        Mielestäni laittomuus on helpompi tunnistaa itsessäänkin (toisistahan kaikki näkyy selvästi) Mutta saattaahan ihminen selitellä itselleen ettei se minulle mitään meinaa, koska olen armon alla.

        Laillisuuden tunnistaminen lieneekin visaisempaa. Koska se näyttää itsensä jumalallisena valkeuden enkelinä. Siinä menee helposti lankaan. Tiedän tuon omana kokemuksena.

        Jehovantodistajat eivät tunnusta Kristusta JUMALAKSI. Siksi HEILLÄ EI OLE OSAA EIKÄ ARPAA JUMALAN VALTAKUNNASSA. Miten he voisivat opettaa Jumalan lapsia? Eivät mitenkään. Hehän perustavat autuutensa omaan itseensä. SE ei ole edes lakihenkisyyttä, vaan täydellistä harhaoppia ja omavanhurskautta.


      • tesa..
        muuttis kirjoitti:

        Lakihenkeä on kaikki ojentautuminen mitä teemme ilman Kristusta (ilman Jumalan voimaa).
        Laittomuudenhenkeä on kaikki mikä ei ole okentautumista oikeaan ja hyvään -tesa-

        Mielestäni tesa määritteli tuossa yllä oikein.

        Kysymys: Tunnistaako ihminen aina milloin on kyse lakihenkisyydestä tai laittomuuden hengestä?

        Mielestäni laittomuus on helpompi tunnistaa itsessäänkin (toisistahan kaikki näkyy selvästi) Mutta saattaahan ihminen selitellä itselleen ettei se minulle mitään meinaa, koska olen armon alla.

        Laillisuuden tunnistaminen lieneekin visaisempaa. Koska se näyttää itsensä jumalallisena valkeuden enkelinä. Siinä menee helposti lankaan. Tiedän tuon omana kokemuksena.

        >Kysymys: Tunnistaako ihminen aina milloin on kyse lakihenkisyydestä tai laittomuuden hengestä? muuttis<

        Voisin vastata kahdella sanalla EI TUNNISTA, mutta tiedän ettet kysynyt tätä.

        Vastaat itse hyvin. Uskonnollisissa piireissä lakihenkisyys yritetään välttää ottamalla tilalle laittomuuden henki. Tämä on sama kun addikti vaihtaisi addiktinsa toiseen hyväksytympään addiktiin.

        Ilman Kristusta (Jumalan voimaa) kukaan ei voi tehdä muuta kuin vaihtaa addiktinsa. Tämä on myös tekiä ulkoistamiselle (ikävät hommat ulkoistetaan), annetaan jonkun toisen olla lakihenkinen, omavanhurskas, vääräoppinen yms.
        Eli tässä on valvomisen paikka, pysyä Kristuksessa, pysyä oksastettuna.
        Jumalan voima virtaa oksiin jos oksa pysyy kiinni rungossa.


      • tesa..
        näin on asiat kirjoitti:

        Jehovantodistajat eivät tunnusta Kristusta JUMALAKSI. Siksi HEILLÄ EI OLE OSAA EIKÄ ARPAA JUMALAN VALTAKUNNASSA. Miten he voisivat opettaa Jumalan lapsia? Eivät mitenkään. Hehän perustavat autuutensa omaan itseensä. SE ei ole edes lakihenkisyyttä, vaan täydellistä harhaoppia ja omavanhurskautta.

        Heppamies. Jos tiedät mitä tarkoittaa rukouskammio, niin mene sinne ja kysy Jumalalta mitä tarkoittaa Jumalan pelko.


    • Viärin men avaus

      Sauluksella ennen herätystä ja kääntymystä ei ole lakihenkisyyden kanssa mitään tekemistä. Saulus oli judaisti rabbi. Judaismilla ja kristinuskolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

      ***) Lakihenkinen henkilö on sellainen KRISTITTY, joka ei ole käsittänyt uskonvanhurskautta. Hän perustaa autuutensa omiin tekemisiinsä ja tekemättä jättämisiinsä, eikä elä USKOSSA, siis synnit jo sovitettuina Jeesuksessa Kristuksessa.

      • Jeesus oli myös rabbi! Hän tuli omilleen, eli juutalaisuus oli Jeesuksenkin usko, johon Hänet kasvatettiin.


      • teu,
        vihne kirjoitti:

        Jeesus oli myös rabbi! Hän tuli omilleen, eli juutalaisuus oli Jeesuksenkin usko, johon Hänet kasvatettiin.

        Joo Jeesus oli mys Rappi ,mutta ei ollut Juutalainen enää
        Siksi toiseksi olen kuullut ,selitettävän , että hän oli se
        kaikkein koekein Jumalan pappi joka AABRAHAMILLE ,
        antoi LEIVÄN ja VIININ milloin , n. 2087, eKr.


      • Jeesus, ei judaisti
        vihne kirjoitti:

        Jeesus oli myös rabbi! Hän tuli omilleen, eli juutalaisuus oli Jeesuksenkin usko, johon Hänet kasvatettiin.

        Juutalaisuus ei ollut Jeesuksen usko. Eikä juutalaistenkaan usko, he olivat olevinaan kyllä mooseksenuskoisia, ja Aabrahamin lapsia, mutta kuten Jeesus totesi: Jos teillä OIKEASTI olisi Aabrahamin usko, niin ette te tavoittelisi minua tappaaksenne minut.

        Juutalaista me tiedämme, että kansa haahuili milloin minkinlaisten jumalien perään, ja luopui Herrasta. Kovien koettelemusten aikana he hetkeksi uskoivat ja tekivät parannuksen, mutta kohta he taas palvoivat eri nimisiä baaleja ja astartea, joka oli naarasjumala. Käytännössä 1000 huo'raa palveli juutalaisten seksitarpeita.


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        Joo Jeesus oli mys Rappi ,mutta ei ollut Juutalainen enää
        Siksi toiseksi olen kuullut ,selitettävän , että hän oli se
        kaikkein koekein Jumalan pappi joka AABRAHAMILLE ,
        antoi LEIVÄN ja VIININ milloin , n. 2087, eKr.

        "teu"

        Korjaan , vuosi oli n.2 vuotta ennen Iisakkia joka syntyi 2067 jKr.
        eli sen täytyy olla vusi 2069. Se pappi oli Melkiseedek.


    • Olen edelleen sitä mieltä, että asiaa sekottaa koko maailman syleileminen. Minun ajatukseni oli se, että näissä suljetuissa seurakuntapiireissä on kyllä lakihenkisyyttä, mutta kaikkea ei saa laittaa samaan könttiin.

      Perheiden keskuudessa on tullut ongelmaksi juuri nämä erkaantuneet. Jos joku lankeaa vaikkapa ihan julkisyntiin, se ei ole niinkään paha, koska aina pidetään yllä toivoa tuhlaajapojan paluusta.

      Tilanne muuttuu vaikeaksi, jos joku löytää hengellistä kotia toisaalta. Silloin lakihenkinen tuomitsee harhaoppiseksi ja hylkää. Osa on pelokkaita, jotka eivät uskalla edes keskustella, ettei vain tule saastutetuksi väärän opin kauhistuksella. Perherakkaus sanoo yhtä ja yhteisön paine toista.

      • muuttis

        Tilanne muuttuu vaikeaksi, jos joku löytää hengellistä kotia toisaalta. Silloin lakihenkinen tuomitsee harhaoppiseksi ja hylkää. Osa on pelokkaita, jotka eivät uskalla edes keskustella, ettei vain tule saastutetuksi väärän opin kauhistuksella. Perherakkaus sanoo yhtä ja yhteisön paine toista.
        -vihne-

        Koskaan hylkääminen ei ole Jumalan tahto, sillä raamatussahan sanotaan, että Hän vihaa hylkäämistä.

        Tuota arkuutta olen kohdannut hyvinkin läheltä. Ja olen sitä itsessänikin havainnut. Olen omalta osaltani ollut avoin saarnaviralle, että en olisi kaksinaamaisena joukossa mukana. Nyt onkin kyse enimmin kiintymys ja rakkaus ystäviin, enkä halua olla hylkäämässä heitäkään, jotka ajattelevat eri tavoin yhteisössäni. Eli joidenkin kanssa ei voi ottaa puheeksi joitain asioita ollenkaan. Kyllä Jumalan koulu opettaa ja kirkastaa totuutta aikanaan, itselleni ja muille. Rukous on paras ase oman itseni ja toisten puolesta.


      • muuttis

        Olen edelleen sitä mieltä, että asiaa sekottaa koko maailman syleileminen. Minun ajatukseni oli se, että näissä suljetuissa seurakuntapiireissä on kyllä lakihenkisyyttä, mutta kaikkea ei saa laittaa samaan könttiin -vihne-

        En tiedä tarkoititko samaa mutta tuli mieleeni tämä:
        Koska totuus ja rakkaus tulee olla yhdessä kristityn koko elämässä, ei mielestäni voi syleillä kaikkia uskontoja menettämättä sekä rakkautta että totuutta.

        Todellista rakkautta on varoittaa eksymisestä, opettaa kristinusloa, eli kertoa ilosanomaa ja rukoilla. Kyse on ikuisuusasiasta, ei yhtään vähemmästä.

        Heräämättömien herättely onkin sitten vaativimmasta päästä tässä asiassa. Kuinka sinä vihne lähestyt ihmistä, jolla ei ole näkyvissä tarvetta muutokseen elämässään?


    • Jeesus oli juutalainen kuolemaansa asti inhimillisen luontonsa puolesta.

      Hän tuli osoittamaan mitä Isä oikeasti tarkoitti kaikella mitä Hän oli puhunut patriarkoille ja Moosekselle, kun ihmiset eivät käsittäneet.

    • su***

      Lakihenkisyys, mitä se oikein on. No minä tietysti en ihan kaikkea tietävänä, menin vilkaisemaan sitä oikein täältä netistä mitä se oikin on. Siellä sanottiin, että sen on kirjaimellisesti uskonsa sääntöjä ja oppeja noudattava. Uskon lahkoissa kaikissa näin pitäisi tehdä.

      Tuossa ylempänä joku jo ehti arvostella Jehovan todistajia myös koska he eivät tunnusta Jeesusta pelastajana. Tunnen muutaman jehovalaisen ja todella he kuuluvat joukkoon lakihenkiset. He ovat näitä suoraan vain eteensä katsojia, He eivät näe ketään ulkopuolista sivuillaan, varsikin jos eivät ota kauppaamaansa oman uskonsa pää-äänenkannattajaa. Olen tämänkin kokenut.

      Mitä tulee Jeesuksen10 pitalisten parantamiseen ja yksi vain tuli kiittämään. Toivottavasti ne loput 9 olivat myös parantuneet. Tämä parantamis tehtävä on myös kaikilla lahkolaisilla, ei kai kirkon piireissä sitä ainakaan yleisesti tapahdu. Helluntailaiset ovat mestareita tässä parantamisessa, vaikeitakin sairaita on usko parantaa. Näitä kiittäjiäkin on hetkellisestä parantumisesta. Että Jeesuksella on kilpailijoita ja seuraajia. Ainakin yritys on kova.
      Tämä yksi hihhuli homopastori Nokialta oli mestari parantamaan. Ei nyt sitten tiedä kuinka parantuneita on vielä jäljellä, mutta meteli, tanssi ja hurmio oli ainakin parantamisen vahvikkeena. Kai ne roctanssit eivät ole kovin purreet, koska ei paljon ole perästä kuulunut, kun vain syytteitä.

      Että jos tällainen hurmos henki on yllä, ja tällaisen sekamelskan johdosta halutaan saadä kuulijat niin sekaisin, että hyllä siinä ainkin jokunen luulee parantuneensa. Joku on sanonut, että suurin osa sairauksista on ihmisen luulosaitautta. Tarkoitan tällä vain niitä päänsärystä varpaitten kiristykseen. Tosisairaus on todellista, eikä sillä saisi leikkiä. Lääkärit ovat parantamisessa apuna. Ja kyllä siinäkin Jumalaa tavitaan sen sairauden elvyttämisessä. Herra suojelee siinäkin.

      Vielä siitä lakihenkisyydestä. Onko se myös lakihenkisyyttä Jos haluaa tarkasti uskoa kaiken mitä isokirja sanoo ja yrittää myös noudattaa sen oppeja täydellisesti, vaikka voimat eivät riitä. Ja on sitten pahoilla mielein, kun ei itse onnistu ja tyrkkii parannusta toisille, Nyt en kumoa raamatun hyviä neuvoja. Mutta pitää ymmärtää, että sen kirjoittajat ja he jotka ovat kaiken Jumalan sanana sinne laittaneet eivä kaikki voineet olla täydellisiä ja ottaneet oman lakihenkisyytensä mukaan.
      Joku kerkesi jo mainita tuon Paavalin. Hän oli todellinen taikuri. Tapasi Jeesuksenkin, vaikka ei todellisuudessa tavannutkaan.

      • su***

        ...jatkan. Sananen vielä parantumisesta vaikeasta sairaudesta. Kyllä se on vain niin, että kun on parantunut sairaudestaan, se tunne on kyllä kiitosta, ensiksi tietysti lääkäreille, mutta kyllä useimmille kiitos kiirii Jumalalle asti.

        Ei tarvits muuta kuin mennä tutkimukseen ja tähystykseen syövän epäilyn tarkastamiseksi. Jos on puhdas ja vapaa tarkastuksen jälkeen, kohoaa kiitos Herrallemme siitä. Tämä on koettu juttu usealle meille. Ei niin kovapintaista ateistiakaan ole, joka jonnekkin päin kiitoksensa lähettäisi itsensä terveydestä.

        Että olivat nämä 9 pitallista kiittämättömiä lurjuksia.


      • teu.

        " su "

        Paljon erhdit jo kirjoitytaa , vaikka ei kaikki ollut jämtisti niin.
        Kyllä voidaan sanaoa ,että läkihenkisyys tulee muka varoivaiseksi
        että varovaiseksi ja tarkastri tulee noudattaa Isoakirjaa .

        Kuitenkin ei aivan täydellisesti ihmisen voimat voi rittaa aivan
        kokonaan , vaan enkää kumoa Raamatun hyviä neuvoja ,enkä
        ymmärrä sellaista että kaikki ei voi olla täydellisiä .

        Jos joku ajattelee ottaa Lakihenkisyytensä ,mukaan , hän ei tiedä
        että siinä asiassa synti on tarkkaa , eikä se parane. Sauilus .
        morkkaamisen mukaan .Eikä poista sitä asiaa että Hän tapasi
        Jeesuksen oo32. Damaskon porteilla ,

        Hän sai 2-3 muutakin Näkyä sen 3 pv, aikana , ja Hänelle annettiin 5-6 näkyä
        loppu elämänsä aikana , tähän asti olen läytänyt 9-10 paavalin näkyä.
        joka tarkoittaa sitä ett' joka kerta he ovat päässeet keskusteluun .

        Taikuuden kanssa ei varmasti ollut mitään aihetta.
        Kysymys oli siis vuosista 32/-68. jolloin Paavali oli Herransa palvelija .


      • teutatess
        su*** kirjoitti:

        ...jatkan. Sananen vielä parantumisesta vaikeasta sairaudesta. Kyllä se on vain niin, että kun on parantunut sairaudestaan, se tunne on kyllä kiitosta, ensiksi tietysti lääkäreille, mutta kyllä useimmille kiitos kiirii Jumalalle asti.

        Ei tarvits muuta kuin mennä tutkimukseen ja tähystykseen syövän epäilyn tarkastamiseksi. Jos on puhdas ja vapaa tarkastuksen jälkeen, kohoaa kiitos Herrallemme siitä. Tämä on koettu juttu usealle meille. Ei niin kovapintaista ateistiakaan ole, joka jonnekkin päin kiitoksensa lähettäisi itsensä terveydestä.

        Että olivat nämä 9 pitallista kiittämättömiä lurjuksia.

        " su "

        ne 9 miestä' jotka eivät tulleet kiittämään , niiden teko oppi ei kannattanut
        sitä , vaan nä'mä 9 oli esimerekiski kuin me nykyään , vaikka Juudaan miehiä
        olikin , mutta se yksi oli vieraankansan mies , ja se oli hänelle kunnia-asia
        että hän meni kiittämään Jeesusta ,,Terveydestään .
        Nuo muut miehet käyttäyti , kuin kuka tahansa nykyään . Tästä
        voimme laskea karkeesti , kuinka monta ihmistä pelastuu ...


    • vihne ei huomannut k

      Otan riskin, kun sanon seuraavan asian. Olen joskus ollut niin lapsellinen, että ystävät rakastavat oikeasti ja joku uskalytautuisi tulla toteamaan miten harhaoppinen olen. Nimittäin olen saarnannut joskus kirkossa pari kertaa ja esimerkiksi Kansanlähetyksen paikassa ja SLEY:n paikassa. Kun on nimi ollut lehdessä olen odottanut, että jokukin tulisi kuulemaan ja sitten saisi syystä tuomita jos aihetta on. Yksi ainoa henkilö. Hän joka toimii Satakunnassa pappina tällä hetkellä.

      Tämän sanon sydän kipeänä, kun tiedän miten valoisaa sanaa joskus saa kuulla. Monessakin paikassa.

      • muuttis

        vihne, olen itse käynyt kirkossa kuulemassa eri herätysliikkeiden saarnoja ja iloinnut niistä. Yksi ainoa puhuja eksyi puhumaan Bibliaseurasta enimmän aikaa ja se jätti vähän viileäksi, vaikka asia sinänsä ei ollut mitenkään pahennusta herättävää.

        Eipä paikalliset essut tule kuulemaan muutamia uskalikkoja lukuunottamatta, jotka eivät ole moksiskaan yleisestä mielipiteestä.

        Eräs paikallissaarnaaja totesi kerran puolustaessaan vainme-oppia, ettei hän mistään muualta ole kuullut elävää Sanaa. Mutta eihän sitä kuule kun koskaan ei käy kuuntelemassa. Hänkin on lapsesta lähtien ollut esikoinen. Sitäpaitsi, elävä Sanahan on raamatussa, ei sen kauempana. Eihän se muutu eläväksi vain essusaarnaajan suussa. Eihän?


      • muuttis kirjoitti:

        vihne, olen itse käynyt kirkossa kuulemassa eri herätysliikkeiden saarnoja ja iloinnut niistä. Yksi ainoa puhuja eksyi puhumaan Bibliaseurasta enimmän aikaa ja se jätti vähän viileäksi, vaikka asia sinänsä ei ollut mitenkään pahennusta herättävää.

        Eipä paikalliset essut tule kuulemaan muutamia uskalikkoja lukuunottamatta, jotka eivät ole moksiskaan yleisestä mielipiteestä.

        Eräs paikallissaarnaaja totesi kerran puolustaessaan vainme-oppia, ettei hän mistään muualta ole kuullut elävää Sanaa. Mutta eihän sitä kuule kun koskaan ei käy kuuntelemassa. Hänkin on lapsesta lähtien ollut esikoinen. Sitäpaitsi, elävä Sanahan on raamatussa, ei sen kauempana. Eihän se muutu eläväksi vain essusaarnaajan suussa. Eihän?

        Juuri näin.
        Jostain on tullut sellainenkin myytti, että muualla ei ole synnintuntoa. Yksi hupaisa lause helluntailaisista tulee mieleen: Tuuli se purjeita pullistaa ja Kaanaaseen on matka!

        Tietysti siinä on riski, että joutuu tarkastelemaan perustuksiaan, jos sen altistaisi erilaiselle yhdistykselle.
        Minua on puhutellut Jeesus Syykarin kaivolla, miten Hän sanoi : Tulee aika ja jo nyt on, että Isää rukoillaan Hengessä ja Totuudessa. Jeesus itse romuutti sen ajatuksen, että Jerusalem on ainoa kelvollinen paikka Jumalan palvelemiselle rukoillen.

        Toinen assia, joka on puhutellut on Paavalin roomalaiskirjeessä kertoma asia:
        P. Paavalin Epistola Roomalaisille 15

        1. Mutta meidän, jotka väkevät olemme, tulee heikkoin voimattomuutta kärsiä, eikä itsellemme kelvata.
        2. Niin jokainen meistä kelvatkoon lähimmäisellensä siinä, mikä hyvä on, parannukseksi.
        3. Sillä ei Kristuskaan itsellensä kelvannut, vaan niinkuin kirjoitettu on: heidän pilkkansa, jotka sinua pilkkasivat, lankesivat minun päälleni.
        4. Sillä mitä ennen kirjoitettu on, se on meille opiksi kirjoitettu, että meillä kärsivällisyyden ja Raamattuin lohdutuksen kautta toivo olis.
        5. Mutta kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala antakoon teille, että te keskenänne yksimieliset olisitte Jesuksen Kristuksen perään:
        6. Että te yksimielisesti yhdestä suusta kiittäisitte Jumalaa ja meidän Herran Jesuksen Kristuksen Isää.
        7. Sentähden korjatkaat toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on meitä Jumalan kunniaksi korjannut.
        8. Mutta minä sanon: Jesus Kristus on ollut ympärileikkauksen palvelia Jumalan totuuden tähden, vahvistamaan sitä lupausta, joka isille tapahtunut oli.
        9. Mutta että pakanat laupiuden edestä Jumalaa kiittäisivät, niinkuin kirjoitettu on: sentähden kiitän minä sinua pakanain seassa ja veisaan sinun nimelles.
        10. Ja taas hän sanoo: iloitkaat pakanat hänen kansansa kanssa!
        11. Ja taas: kiittäkäät Herraa, kaikki pakanat, ja kaikki kansa ylistäkään häntä!
        12. Ja taas sanoo Jesaias: sen pitää oleman Jessen juuren, joka on nouseva pakanoita hallitsemaan, jonka päälle pakanat toivoman pitää.
        13. Mutta toivon Jumala täyttäköön teitä kaikella riemulla ja rauhalla uskossa, että teillä Pyhän Hengen voiman kautta yltäkylläinen toivo olis.
        14. Mutta minä tiedän hyvästi, rakkaat veljeni, teistä, että te olette hyvyyttä täynnä, kaikella tuntemisella täytetyt, että te voitte toinen toistanne neuvoa.


      • teu,
        vihne kirjoitti:

        Juuri näin.
        Jostain on tullut sellainenkin myytti, että muualla ei ole synnintuntoa. Yksi hupaisa lause helluntailaisista tulee mieleen: Tuuli se purjeita pullistaa ja Kaanaaseen on matka!

        Tietysti siinä on riski, että joutuu tarkastelemaan perustuksiaan, jos sen altistaisi erilaiselle yhdistykselle.
        Minua on puhutellut Jeesus Syykarin kaivolla, miten Hän sanoi : Tulee aika ja jo nyt on, että Isää rukoillaan Hengessä ja Totuudessa. Jeesus itse romuutti sen ajatuksen, että Jerusalem on ainoa kelvollinen paikka Jumalan palvelemiselle rukoillen.

        Toinen assia, joka on puhutellut on Paavalin roomalaiskirjeessä kertoma asia:
        P. Paavalin Epistola Roomalaisille 15

        1. Mutta meidän, jotka väkevät olemme, tulee heikkoin voimattomuutta kärsiä, eikä itsellemme kelvata.
        2. Niin jokainen meistä kelvatkoon lähimmäisellensä siinä, mikä hyvä on, parannukseksi.
        3. Sillä ei Kristuskaan itsellensä kelvannut, vaan niinkuin kirjoitettu on: heidän pilkkansa, jotka sinua pilkkasivat, lankesivat minun päälleni.
        4. Sillä mitä ennen kirjoitettu on, se on meille opiksi kirjoitettu, että meillä kärsivällisyyden ja Raamattuin lohdutuksen kautta toivo olis.
        5. Mutta kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala antakoon teille, että te keskenänne yksimieliset olisitte Jesuksen Kristuksen perään:
        6. Että te yksimielisesti yhdestä suusta kiittäisitte Jumalaa ja meidän Herran Jesuksen Kristuksen Isää.
        7. Sentähden korjatkaat toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on meitä Jumalan kunniaksi korjannut.
        8. Mutta minä sanon: Jesus Kristus on ollut ympärileikkauksen palvelia Jumalan totuuden tähden, vahvistamaan sitä lupausta, joka isille tapahtunut oli.
        9. Mutta että pakanat laupiuden edestä Jumalaa kiittäisivät, niinkuin kirjoitettu on: sentähden kiitän minä sinua pakanain seassa ja veisaan sinun nimelles.
        10. Ja taas hän sanoo: iloitkaat pakanat hänen kansansa kanssa!
        11. Ja taas: kiittäkäät Herraa, kaikki pakanat, ja kaikki kansa ylistäkään häntä!
        12. Ja taas sanoo Jesaias: sen pitää oleman Jessen juuren, joka on nouseva pakanoita hallitsemaan, jonka päälle pakanat toivoman pitää.
        13. Mutta toivon Jumala täyttäköön teitä kaikella riemulla ja rauhalla uskossa, että teillä Pyhän Hengen voiman kautta yltäkylläinen toivo olis.
        14. Mutta minä tiedän hyvästi, rakkaat veljeni, teistä, että te olette hyvyyttä täynnä, kaikella tuntemisella täytetyt, että te voitte toinen toistanne neuvoa.

        Room. 15:1-3 . Lähimmäisile mieliksi , oleminen .
        15:4. Siihen aikaan "ennen kirjoitettuihin "pyhiin kirjoituksiin kuuluivat pääasiassa VT:n kirjat ... UT:n kirjoista oli vain Markus -45 ja Paavalin Gal. -49 . Samoihin aikohin , Jaakob kirjoitti omansa . , Muista järjestyksistä teen jatkon . Kaikki Raa-
        matun kirjoitukset "on kirjoitettu meille opiksi , että meillä kärsivällisyyden ja
        Raamatun lohduttuksen kautta olisi toivo" . Kristitty ,, joka laimin lyö Raamatun
        tutkimisen ja Rukouksen , jää tätä kaikkea vaille ja on vaarassa langeta pois Armosta

        15:5. Ysimielisyys kristuksen mielen mukaan on mahdsollista Hänen Hengensä
        hallinnassa pysymällä uskollisesti Raamatun sanassa ja noudattamalla 1-3 selitystä' .
        Rukoillen Jumalan armoa ja apua..

        15:8-11. Jeesus sanoi itsestään , että hän edi ollut "tullut palveltavaksi , vaan palvelemaan ja antamaan hengensä lunnaiksi monen edestä".Mt. 20:28.; Fil. 2:7.
        ISRAELILAISILLE kristus oli "ISÄLLE annettujen "VT:ssä olevien lupausten täyttäjä. Joka juuri siten osoittaa niiden Totuuden /Paikkansapitävyyden . Erikoisesti Matteuksen Evankeliumi viittaa kertas toisensa jälkeen siihen, mitä , VT:n prfetiazt , sekä suoranaiset että tyypit /esikuvat täyttyisivät Hänessä .;Mat.2:15. . PAKANOILLE , EI ISRAELILÄISILLE Kristus on ennen muuta syntisten
        armahtaja ,ja he ylistävät Häntä saamastaan armosta..

        15:12. Seurakunta kautena Krisatus (ihmisluontonsa puolesta , Iisain , Daavidin
        isän , juurivesa/jälkeläinen . Hallitsee Hänen uskovia ja pakanoita /ei-juutalaisia
        sanansa ja Hengensä kautta sananpalvelijain avulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe