s80 keskuslukituksen korjaus

s80 vm 2000

Itselläni s80 vm.2000 ja kuskinpuolen keskuslukitus mykkä. Samoin takakannen.
Molemmat moottorit sinisellä 200-250e /kpl, joten halvempia ratkaisuja tarvitaan.
Ensisijassa ei innosta myöskään romarin tuotteet, koska eivät pakosta ole kestäviä.

Pari kysymystä:
-voiko tarvikemoottoria (esim.motonet) saada räplättyä originaalin tilalle mitenkään?
-voiko tarvikemoottorista ottaa osia rikkimenneeseen moottoriin (esim. kuluneen rattaan tilalle)? Saako Volvon omaa lukkomoottoria edes auki?
-pitääkö lasi irroittaa kuskin ovesta, että saa moottorin irti?

Ajattelin ryhtyä PellePelottomaksi tässä viikonlopun aikana ja yrittää jotain em. konstia. Palailen asiaan, mutta sitä ennen vinkit tervetulleita!

5

3672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S80 2,4T

      Itselläni V80:nen 2001 ja siinä olen vaihdattanut kaikki muut paitsi kuskin oven lukon. Hain lukot Biliasta ja ne tosiaan on 230-250 €/kpl. Lukot ovat muovisia koteloita paitsi takaluukun lukko, enkä usko että niitä saa tarvike muodossa jos ei sitten ole tullu nyt vuoden sisällä. Ikkunoita ei tarvitse irroittaa. Yritä hommata vaihto ohjeet vaikka Biliasta niin homma onnistuu. Minä vaihdatin lukot kaverilla joka on autoasentaja. Takaluukusta meni jokunen kuukausi sitten se johtonippu joka menee lukolta sulakerasialle. Siinä tuli joku oikari ja se rupesi polttamaan takaluukun sulaketta.

      • s80 vm 2000

        ...niin ja takaluukun keskuslukon sain myös toimimaan: oli kuitenkin yksi johto poikki ja sulake myös palanut sieltä takalokasuojan sisältä. Uusin johdon, vaihdoin sulakkeen, toimii.


    • s80 vm 2000

      Moi! Kiitti vastauksesta. Nyhdin kuskin lukon irti (melko kova homma kieltämättä). Sahasin kotelon auki ja siellä 2kpl sähkömoottoreita, joista toinen oli väsähtänyt. Toinen siis lukitsee salpalukon ja toinen sen normilukon tms..

      Ostin motonetistä (kun oli aika vähän kortilla) keskuslukkomoottorin hintaan 20€ ja purin sen sisältä sähkömoottorin ja asensin tuohon originaalin kotelon sisään. TOIMII!

      Moottori oli Volvossa sivuilta litistetty ja motonetin vastaava oli pyöreä. Piti siis vähän muokata volvon koteloa. Vaasan elektroniikkakeskuksesta löytyy ainakin samanmuotoista moottoria näköjään täällä:

      http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=18257

    • surinaa

      terve... minulla s80 -99 kuskinpuolen molemmat ovien lukot pitää kauheeta surinaa käytettäessä ja kaukosäätimestä lukittaessa kuskin ovi ei mene aina lukkoon tai ei aina aukea, takaovi jää yleensä lukituksen jälkeen lukkoon ja pitää sisäpuolelta avata. että oliko teillä kysyeisiä ongelmia ja onkohan nuo minun ogelmat jostain muusta johtuvia kuin noista moottoreista. ja kuinkas kun olit noita lukkoja räplänny niin pitikö lukkokoodi ohjelmoida uudestaan...

    • s80 vm 2000

      Toinen vaihtoehto kai on, että sieltä on lähtenyt rattaista hampaita. Siellä on nimittäin moottorin päissä metalliratas vasten muoviratasta. Pitää kuulemma melkoista raplatusta.

      Sitten voi olla, että se moottori ei jaksa pyörittää (minulla se jaksoi hätinä pyöriä pari kierrosta, kun antoi sille erikseen virtaa ja sitten lämpökytkin sammutti koko moottorin). Voisi selittää sen, että joskus menee lukkoon ja joskus ei.

      Ei tarvinnut ohjelmoida mitään. Jos saat lukkkoyksikön irti sieltä ovesta niin suosittelen, että irroitat ainoastaan sen mustan muovikannen sinisestä. Itse irroitin turhaan sen metallisen rungonkin, jossa oli monimutkainen lukkomekaniikka irrallaan (ikävä saada kaikki palikat kohdalleen takaisin asennettaessa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe