Verotiedoista ansiotulot vuodelta 2012
Thelma Åkers: 73053€
Lentoemännän palkka
46
1206
Vastaukset
- dhdhd
Se tekee kahta työtä. On siis hädintuskin keskituloinen. En suostuisi sellaiseen työmäärään noin pienellä palkalla.
- ggug
Finnairin tj Pekka Vauramo: kk-palkka 51500€/kk*12=618000€. Kaikki valtionyhtiön rahoista ilman yrittäjän riskiä. Thelma saa sentään suurimman osan palkasta SLSY:ltä joka rahoitetaan vapaaehtoisilla jäsenmaksuilla.
- Bank
Keskitulo Suomessa oli 2011 3111€ /kk, eli vuodessa 37332€
- ggug
Bank kirjoitti:
Keskitulo Suomessa oli 2011 3111€ /kk, eli vuodessa 37332€
37332€*2=74664€. Thelma saa vähemmän.
- Bank
ggug kirjoitti:
37332€*2=74664€. Thelma saa vähemmän.
Eipä SLSY tunnu arvostavan johtajaansa, kun noin huonosti maksavat.
- Asiat vaan tapahtuu
ggug kirjoitti:
Finnairin tj Pekka Vauramo: kk-palkka 51500€/kk*12=618000€. Kaikki valtionyhtiön rahoista ilman yrittäjän riskiä. Thelma saa sentään suurimman osan palkasta SLSY:ltä joka rahoitetaan vapaaehtoisilla jäsenmaksuilla.
Thelma tekee tulosta palvelemalla maksavia asiakkaita, kun taas Pekka vastaa siitä että tulosta... Pekalle juoksee Thelmlan vuosiansion veroinen palkka vaikka tulos... Onneksi sentään pääkonttorin rakennuttamista ei tarvinnut kilpailuttaa. Nyt on Finnairille ilmeisesti tuhannen dollarin paikka investoida uusiin toimitiloihin.
Finnairin kannattaisi ostaa selitysosaamista Kevalta. Kevalla on sana hallussa teknisiä virheitä myöten.
- 5+7
Thelma Å:n mukaan tonni on 20% emon palkasta, eli tuolla perusteella saisivat 5000,- kuussa
http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2013111617728970_pk.shtml - Terveydenhoitaja
Jos vertaa yliopisto- tai korkeakoulututkinnon suorittaneisiin naisvaltaisiin aloihin tai esim. sairaanhoitajatutkintoon, lentoemännät ovat ylipalkattuja. Heidän työtään voi verrata tarjoilijan työhön eli heidän palkkansa pitäisi olla tarjoilijan palkan kanssa samalla viivalla. Lentoemännältä ei vaadita mitään erityisosaamista ( lukuunottamatta tyydyttävää englannin kielen taitoa ), jonka vuoksi palkan pitäisi olla noin suuri ( Thelma Åkers ). Lentoemännän työ on yliarvostettua palkkaan nähden.
- sefse13
Kansaivälinen työ joten kansainvälinen palkka, ja emojen palkat ovat keskivertoa.
Ps.taidat olla kateellinen. - luksustarjoilijat!
Näin on. 9 viikon koulutus ja keskipalkaksi 4200 euroa kuussa PLUS päivärahat. Aivan ylipalkattua ja vain sossu-Suomessa ay-liike voi KIRISTÄÄ työnantajaa sikamaisiin palkkoihin uhkaamalla kavereidensa kanssa pysäyttää koko maan ulkomaankaupan.
Vaikka olen vahvasti Finskin kannalla toivon toisaalta, että firma pantaisiin konkkaan ja perustettaisiin uusi johon näitä ylipalkattuja emoja ei enää otettaisi neuvottelupöytään. Åkersin kaverit vetävät yli 4900 euroa kuussa PLUS päivärahat tarjoilemalla kahdesti työpäivän aikana. Samalla kehuskelevat blogeissaan miten hienoa on päästä shoppailemaan Nykiin ja yöpyä hienostohotelleissa. 2010 lakon aikaan Finskin oma purseri kertoi totuuttaa duunista, työ on niin kevyttä että monilla toinen duuni runsaan vapaa-ajan takia. Ja kahden kerroksen väen systeemin takia nämä virkaikäiset haalivat suuripalkkaiset reitit ja antavat kanssasisarten ja -veljien kärsiä jättäen heidät sahaamaan Helsinki-Vaasa -väliä ilman mitään lisävapaita.
JOKA NELJÄS FINSKIN EMO TIENAA YLI 4900 EUROA KUUSSA PLUS PÄIVÄRAHAT.
Todella härskiä. Hävetkää SLSY. Omat nuorenne kertovat miten syrjitte omianne, siellä hyvät veljet sikailevat eivätkä edes viitsi tehdä duuniaan kunnolla.
Ja se kielitaito? En yhtään ihmettele, jos Finski haluaa oikeasti palkata oikeasti englantia osaavia palvelemaan kansainvälisiä matkustajia. Suomalaisen keski-ikäiset kielitaito englanninksi riittää suunnilleen sen kahvin ja teen tarjoitluun, sitten jos pitäisi keskustella maahantulokäytännöistä tms. niin myötähäpeä on valtava.
"Tuu tii tu töötituu." - analyysi töötituu
luksustarjoilijat! kirjoitti:
Näin on. 9 viikon koulutus ja keskipalkaksi 4200 euroa kuussa PLUS päivärahat. Aivan ylipalkattua ja vain sossu-Suomessa ay-liike voi KIRISTÄÄ työnantajaa sikamaisiin palkkoihin uhkaamalla kavereidensa kanssa pysäyttää koko maan ulkomaankaupan.
Vaikka olen vahvasti Finskin kannalla toivon toisaalta, että firma pantaisiin konkkaan ja perustettaisiin uusi johon näitä ylipalkattuja emoja ei enää otettaisi neuvottelupöytään. Åkersin kaverit vetävät yli 4900 euroa kuussa PLUS päivärahat tarjoilemalla kahdesti työpäivän aikana. Samalla kehuskelevat blogeissaan miten hienoa on päästä shoppailemaan Nykiin ja yöpyä hienostohotelleissa. 2010 lakon aikaan Finskin oma purseri kertoi totuuttaa duunista, työ on niin kevyttä että monilla toinen duuni runsaan vapaa-ajan takia. Ja kahden kerroksen väen systeemin takia nämä virkaikäiset haalivat suuripalkkaiset reitit ja antavat kanssasisarten ja -veljien kärsiä jättäen heidät sahaamaan Helsinki-Vaasa -väliä ilman mitään lisävapaita.
JOKA NELJÄS FINSKIN EMO TIENAA YLI 4900 EUROA KUUSSA PLUS PÄIVÄRAHAT.
Todella härskiä. Hävetkää SLSY. Omat nuorenne kertovat miten syrjitte omianne, siellä hyvät veljet sikailevat eivätkä edes viitsi tehdä duuniaan kunnolla.
Ja se kielitaito? En yhtään ihmettele, jos Finski haluaa oikeasti palkata oikeasti englantia osaavia palvelemaan kansainvälisiä matkustajia. Suomalaisen keski-ikäiset kielitaito englanninksi riittää suunnilleen sen kahvin ja teen tarjoitluun, sitten jos pitäisi keskustella maahantulokäytännöistä tms. niin myötähäpeä on valtava.
"Tuu tii tu töötituu."Katkeran kirjanpitäjän kateellinen vuodatus.
Onko sulla faktaa,tai linkkiä? - siitä alkuun
analyysi töötituu kirjoitti:
Katkeran kirjanpitäjän kateellinen vuodatus.
Onko sulla faktaa,tai linkkiä?Tottahan toki, s. 49
http://www.finnairgroup.com/linked/fi/konserni/Finnair_Vastuullisuusraportti_2012.pdf
Purseri kertoi 9.12.2010 Iltalehdessä tarinansa, tuossa tänne kirjoitettua kommentointia mutta siitä puuttuu osa raflaavista heitoista, lähinnä juuri ettei työtä voi rasittavana pitää.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9522172
Ei perusteltu kritiikki ole kateutta ;) - drrdgd
siitä alkuun kirjoitti:
Tottahan toki, s. 49
http://www.finnairgroup.com/linked/fi/konserni/Finnair_Vastuullisuusraportti_2012.pdf
Purseri kertoi 9.12.2010 Iltalehdessä tarinansa, tuossa tänne kirjoitettua kommentointia mutta siitä puuttuu osa raflaavista heitoista, lähinnä juuri ettei työtä voi rasittavana pitää.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9522172
Ei perusteltu kritiikki ole kateutta ;)Se on kateutta kun valitetaan ja halutaan laskea palkkoja alalta joka on paljon vastuullisempaa ja rankempaa kun oma konttorirotta meno.
- no ei. herää jo.
drrdgd kirjoitti:
Se on kateutta kun valitetaan ja halutaan laskea palkkoja alalta joka on paljon vastuullisempaa ja rankempaa kun oma konttorirotta meno.
Oma ala on rankempi, vastuullisempi ja paremmin palkattu. En ole kateellinen. Pidän törkeänä tapaa, jolla SLSY yrittää säilyttää oman liiton sisällä tietyn pienen porukan epätasa-arvoiset edut, nuoria syrjitään ja vanhat käärivät suhteettomat palkat ja vapaat.
Lentomatkustamisen glamour on mennyt vuosikymmeniä sitten, mutta edelleen Finskilläkin on 500 erilaista palkan lisää, mm. se 700% tuntipalkkaa jos työajan pituus on 13 tuntia tai enemmän. Monella alalla on vastaavia työaikoja eikä korvaus todellakaan ole 700%. Näihin yli 13 tunnin työpäiviin pääsevät lähinnä ikäihmiset, jotka epätasa-arvoisen kuponkijärjestelmän avulla valitsevat pitkiä lentoja, joilla hektisyys on paljon vähäsempää kuin lyhyillä rykäisyillä, joita tehdää usempia päivässä. Silti kaukolentojen palkkiot ovat aivan eri luokkaa ja niihin nuoret eivät pääse käsiksi.
Avaa silmäsi ja huomaa, että kateuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Kritiikki on aivan eri asia kuin kateus. Ehkä sinä et tunne muuta kuin kateutta etkä siksi osaa erottaa näitä toisistaan. - trööööt..
no ei. herää jo. kirjoitti:
Oma ala on rankempi, vastuullisempi ja paremmin palkattu. En ole kateellinen. Pidän törkeänä tapaa, jolla SLSY yrittää säilyttää oman liiton sisällä tietyn pienen porukan epätasa-arvoiset edut, nuoria syrjitään ja vanhat käärivät suhteettomat palkat ja vapaat.
Lentomatkustamisen glamour on mennyt vuosikymmeniä sitten, mutta edelleen Finskilläkin on 500 erilaista palkan lisää, mm. se 700% tuntipalkkaa jos työajan pituus on 13 tuntia tai enemmän. Monella alalla on vastaavia työaikoja eikä korvaus todellakaan ole 700%. Näihin yli 13 tunnin työpäiviin pääsevät lähinnä ikäihmiset, jotka epätasa-arvoisen kuponkijärjestelmän avulla valitsevat pitkiä lentoja, joilla hektisyys on paljon vähäsempää kuin lyhyillä rykäisyillä, joita tehdää usempia päivässä. Silti kaukolentojen palkkiot ovat aivan eri luokkaa ja niihin nuoret eivät pääse käsiksi.
Avaa silmäsi ja huomaa, että kateuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Kritiikki on aivan eri asia kuin kateus. Ehkä sinä et tunne muuta kuin kateutta etkä siksi osaa erottaa näitä toisistaan.Olet vaan kateellinen ja vingut asioista mistä sinulla ei ole mitään asiaa vinkua.
Tuskin se sinun konttorissa istuminen,kahvinjuominen ja pas.kanpuhuminen edes työtä on kun itse töitä teet vähemmän kun kaksi tuntia kahdeksan tunnin sisällä.
Läppä käy kokoajan ja asut netissä työaikanakin. - Osuiko totuus
sefse13 kirjoitti:
Kansaivälinen työ joten kansainvälinen palkka, ja emojen palkat ovat keskivertoa.
Ps.taidat olla kateellinen.Ei, vaan hän on looginen.
Ja vaikka olisikin kateellinen, niin ei se asiaa muuksi muuta; tarjoilijoille kuuluu tarjoilijan palkka.
- typerykset
Åkers edustaa lentoemäntiä, hän ei itse toimi sellaisena.
Lentoemännän peruspalkka on jossain 2-3 tonnin välissä. Työkokemus ja reitit määräävät sen mitä sitten lopulta tienaa. Kun on ollut 10 vuotta töissä, niin voi helposti tienata 4-5 tonnia kuukaudessa.
Muistakaapa kuitenkin kuinka paljon he viettävät ajastaan poissa kotoa, ei se ole kuitenkaan sama asia kuin käydä 8 tuntia töissä ja mennä kotiin. Jos minulle maksettaisiin 2 tonnia siitä että joudun viettämään työpaikallani ylipitkiä päiviä (koska vuoro voi koneessa vaihtua, mutta ei sieltä koneesta pois pääse), niin en lähtisi siihen hommaan.- ...
Tuo on juuri se fakta minkätakia Finnairin lentoemoja arvostelevat idiootit ovat automaattisesti väärässä.
Itse he istuvat 8h jossain konttorissa josta 6h menee kahvinjuomiseen,pas.kanpuhumiseen,ruokailuun ja tupakkatauoilla olemiseen.
He itse eivät pärjäisi päivääkään kunnollisessa työssä niinkuin lentoemona,lentäjänä ja mekaanikkona oleminen todellisuudessa on.
Valittajat eivät tiedä vastuusta eikä työhön omistautumisesta pätkääkään. - kermaperseet.
Peruspalkalla ei ole mitään väliä, kokonaisansiot ratkaisevat.
Keskipalkka on 4200 euroa kuussa PLUS päivärahat. Neljännes tienaa yli 4900 kuussa PLUS päivärahat. Ja vapaita niin että voi pitää halutessaan toista duunia.
Hävetkää SLSY. - ...
kermaperseet. kirjoitti:
Peruspalkalla ei ole mitään väliä, kokonaisansiot ratkaisevat.
Keskipalkka on 4200 euroa kuussa PLUS päivärahat. Neljännes tienaa yli 4900 kuussa PLUS päivärahat. Ja vapaita niin että voi pitää halutessaan toista duunia.
Hävetkää SLSY.Mites itselläsi? tekisitkö kolmen päivän kestäviä työvuoroja peruspalkalla? ei ilta- yölisiä??
Helppohan sinun on siellä konttorissa valittaa kun kahvikuppi kädessä ja pas.kapuheet laiskojesi kavereitesi kanssa päivät pitkät. - ei. se. ole. pointti
... kirjoitti:
Mites itselläsi? tekisitkö kolmen päivän kestäviä työvuoroja peruspalkalla? ei ilta- yölisiä??
Helppohan sinun on siellä konttorissa valittaa kun kahvikuppi kädessä ja pas.kapuheet laiskojesi kavereitesi kanssa päivät pitkät.Älä jankuta. Turha kitistä peruspalkasta, jos neljällä Pekingin lennolla saa 3000-4000 e/kk. Moni bisnesmies tai -nainen tekee samat lennot kuussa mutta tekee oikeat duunit siihen vielä päälle. Ei se todellakaan ole niin raskasta. Jos olisi, kuinka virkaiältään vanhimmat kansoittavat juuri ne "raskaimmat" lennot?
Ei kannata arvailla toisten töitä, kun ei ole mitään perusteita. Metsään menee taas. - ...
ei. se. ole. pointti kirjoitti:
Älä jankuta. Turha kitistä peruspalkasta, jos neljällä Pekingin lennolla saa 3000-4000 e/kk. Moni bisnesmies tai -nainen tekee samat lennot kuussa mutta tekee oikeat duunit siihen vielä päälle. Ei se todellakaan ole niin raskasta. Jos olisi, kuinka virkaiältään vanhimmat kansoittavat juuri ne "raskaimmat" lennot?
Ei kannata arvailla toisten töitä, kun ei ole mitään perusteita. Metsään menee taas.Tiedätkö kuinka monta työtuntia tulee neljän peking lennon aikana kuukaudessa???
Tiedätkö??
Tuskin sinä edes tiedät mitään, heti vaihdoit puheenaihetta ja rupesit vinkumaan asisoista mistä et tiedä mitään.
Tuskin sinäkään teet kuukaudessa 192tuntia töitä vaan taidat olla enemmänkin semmoin 160h perseelläsi istuva kahvinjuoja.
Et tiedä lentomenojen työstä oikeataan yhtikääs mitään ja se on huomattu päivästä toiseen. - Alle sata.
... kirjoitti:
Tiedätkö kuinka monta työtuntia tulee neljän peking lennon aikana kuukaudessa???
Tiedätkö??
Tuskin sinä edes tiedät mitään, heti vaihdoit puheenaihetta ja rupesit vinkumaan asisoista mistä et tiedä mitään.
Tuskin sinäkään teet kuukaudessa 192tuntia töitä vaan taidat olla enemmänkin semmoin 160h perseelläsi istuva kahvinjuoja.
Et tiedä lentomenojen työstä oikeataan yhtikääs mitään ja se on huomattu päivästä toiseen.Emot tekevät keskimäärin 90-95 tuntia kuussa. On se raskasta.
- hae apua
ei. se. ole. pointti kirjoitti:
Älä jankuta. Turha kitistä peruspalkasta, jos neljällä Pekingin lennolla saa 3000-4000 e/kk. Moni bisnesmies tai -nainen tekee samat lennot kuussa mutta tekee oikeat duunit siihen vielä päälle. Ei se todellakaan ole niin raskasta. Jos olisi, kuinka virkaiältään vanhimmat kansoittavat juuri ne "raskaimmat" lennot?
Ei kannata arvailla toisten töitä, kun ei ole mitään perusteita. Metsään menee taas."Älä jankuta. Turha kitistä....."
Sulla on tuhansia samoja itkuviestejä toisten palkoista.Sitten syytät muita jankuttamisesta.
Olet mitä ilmeisemmin melkoinen kitisijä lentokoneessa,mikäli ikinä lennät tai olet lentänyt.
Mutta,saisit ehkä nukuttuakin,kun yrittäisit unohtaa katkeruuden ja kateuden lentohenkilökuntaa kohtaan.
Onko muita ammattikuntia joita kohtaan tunnet samoin?
- Keskipalkat...
Niin ja meinaatte että noista on verot jo vähennetty? Haha.
- "haha"?
Ei... Eihän kukaan niin ole kirjoittanut. Miksi sekoilet?
- Miettikääpäs vähän
Tiedättekö te mitä progressiivinen vero tarkoittaa? Jos sinä tienaat 2000 ilman veroja ja lentoemäntä 4000 ilman veroja, niin lentoemäntä myös usein maksaa huomattavasti enemmän veroja, tulo ei siis todellakaan ole tuplat sen minkä sinä maksat.
En siis lähtisi väittämään, että lentoemännälle jää verojen jälkeen hirveästi ylimääräistä, kun ottaa huomioon laskut, perheen jne. Paljonko siitä sitten jää yli? Saisi kyllä jäädä tuplat sen minkä sinä tienaat, koska lentoemäntä joutuu usein viettämään työpaikallaan ja työmatkallaan reilusti enemmän aikaa kuin moni muu suomalainen.
Joku voi ajatella, että onpas helppoa tienata Helsinki-Oulu lennosta 5000 euroa kuukaudessa. No ei tule onnistumaan. Ensinäkin sama miehistö vetää samaa reittiä tai useampaa lyhyttä reittiä monta kertaa päivässä ja palkka on huomattavasti huonompi kuin pitkillä lennoilla.
Jotkut lentoemännät joutuvat lentämään yli 10 tuntia, josta he työskentelevät vain osan ja viettävät lopun aikaa työpaikallaan eli koneessa. Sen jälkeen he yöpyvät ja lähtevät takaisin seuraavalla lennolla, jolloin he ovat taas osan lennosta töistä ja osan pakosta työpaikallaan. Kyllä siitä pitääkin maksaa enemmän kuin tavalliselle tallaajalle.- ylipalkattuja.
Progressiivinen verotus tarkoittaa sitä, että 24 000 e/v tienaavan kokonaisveroaste on 22,2 % ja 48 000 e/v vastaavasti 30,6 %, käteen jäävät osuudet 18 700 e ja 33 300.
Tuplapalkasta jää siis käteen 1,78 kertainen määrä. Pienempituloinen maksaa 5300 e veroja, tuplapalkalla 14 700 e. Tuplapalkkaiselle jää kuitenkin siis melkein tuplaliksa käteen (1,78x).
Muistetaas vielä, että tuohon lasketaan päivärahat päälle. Kaukomaiden päiväraha on noin 70 e/vrk. Jossain oli kirjoitus, että neljällä Pekingin reissulla ainsaitsee 3000-4000 euroa (en muista tarkkaa summaa, olikohan YLE:n ohjelmassa tämä esimerkki.) Jos siis on 12 matkapäivää, niin siitä räpsähtää 12 x 70 e = 840 euroa lisää. Päivärahoja ilmoitettujen palkkojen päälle.
Olet oikeassa, ettei Helsinki-Oulu -väliä sahaamalla saa samoja liksoja kuin kaukoreiteillä. Nehän ovatkin todella rasittavia... Miksi sitten eläkeikäiset emot vetävät kuponkijärjestelmällä juuri rahakkaimmat (ne raskaat...) itselleen ja nostavat korkeimmat palkat ja viettävät pisimmät vapaat?! Kannattaisiko antaa reippaiden nuorten tehdä niitä "raskaita" reittejä... - töötituu
ylipalkattuja. kirjoitti:
Progressiivinen verotus tarkoittaa sitä, että 24 000 e/v tienaavan kokonaisveroaste on 22,2 % ja 48 000 e/v vastaavasti 30,6 %, käteen jäävät osuudet 18 700 e ja 33 300.
Tuplapalkasta jää siis käteen 1,78 kertainen määrä. Pienempituloinen maksaa 5300 e veroja, tuplapalkalla 14 700 e. Tuplapalkkaiselle jää kuitenkin siis melkein tuplaliksa käteen (1,78x).
Muistetaas vielä, että tuohon lasketaan päivärahat päälle. Kaukomaiden päiväraha on noin 70 e/vrk. Jossain oli kirjoitus, että neljällä Pekingin reissulla ainsaitsee 3000-4000 euroa (en muista tarkkaa summaa, olikohan YLE:n ohjelmassa tämä esimerkki.) Jos siis on 12 matkapäivää, niin siitä räpsähtää 12 x 70 e = 840 euroa lisää. Päivärahoja ilmoitettujen palkkojen päälle.
Olet oikeassa, ettei Helsinki-Oulu -väliä sahaamalla saa samoja liksoja kuin kaukoreiteillä. Nehän ovatkin todella rasittavia... Miksi sitten eläkeikäiset emot vetävät kuponkijärjestelmällä juuri rahakkaimmat (ne raskaat...) itselleen ja nostavat korkeimmat palkat ja viettävät pisimmät vapaat?! Kannattaisiko antaa reippaiden nuorten tehdä niitä "raskaita" reittejä...Lopeta ryyppääminen,nuku,älä valvo öitäsi katkerana toisten palkoille.
Mene itsekin töihin. - sesefs
töötituu kirjoitti:
Lopeta ryyppääminen,nuku,älä valvo öitäsi katkerana toisten palkoille.
Mene itsekin töihin.Hän on niitä konttorirottia jotka valvovat yöt ja sitten tirsailevat töissä.
- Mietitään lisää
Progressiivinen vero tarkoittaa sitä, että kaikilla ei ole samansuuruinen veroprosentti, sen näes voi ihan itse muuttaa.
Kokeneemmat työntekijät ovat yleensä aina "paremmissa" hommissa tai saavat kenties ilmailualalla jopa päättää mitä tekevät. Nuorien on ansaittava tiensä paremmille palkoille. Työkokemuksestahan palkka kasvaa lentoemännillä.
Painotan edelleen sitä, että vaikka lentoemäntä saisi tuplapalkan sinuun verrattuna, hän viettää työpaikallaan yli tuplat enemmän kuin sinä. Yksi "työpäivä" Aasiaan on oikeasti kolmen päivän reissu, josta oikeasti työtä on alle puolet tai ehkä juuri se puolet koko matkan kestosta.
Kysyn edelleen, viettäisitkö sinä vapaa-aikaasi työpaikallasi, etkä näkisi perhettäsi jatkuvasti? Minä en niin ainakaan tekisi. Vapaa-aikaa ja perheen kanssa yhdessäoloa ei mielestäni voi rahalla korvata. - Aika puuttua
Sama homma lennonjohtajilla.
Kolmen vuoden opistotasoinen koulutus. Palkka samaa tasoa kuin terveyskeskuslääkärillä...
Tätä se on, kun on sellainen toimiala, että voi lakkoilemalla ja pelkällä lakon uhalla kiristää kohtuuttomia ökyetuja.
Sietäisivät hävetä. Eivät ole herrat ainoita ahneita... löytyy niitä duunareistakin.- Yksinkertainentotuus
Ilmailuala on täynnä liittoihin kuuluvia kommareita.
- ei huolta
Sulla vaan katkeruutta riittää.
Oo mullekin kateellinen,tienaan hyvin ja bisnekset pyörii. - Over 1 000 000/y
ei huolta kirjoitti:
Sulla vaan katkeruutta riittää.
Oo mullekin kateellinen,tienaan hyvin ja bisnekset pyörii.Hyvin pyörii bisnekset mullakin. Onneksi meidän alalla ei elätetä liittoihin kuuluvia änkyröitä niin kuin ilmailualalla. Enkä todellakaan ole kateellinen millekään neliraidalle joka tekee vuorotyöläisen hommia huonolla palkalla.
- nyt selvä?
Olet hankala potilas.Itket lentoemäntien liian korkeita palkkoja.Sitten kun tilanne muuttuu tukalaksi,loihet lausumaan:
"Enkä todellakaan ole kateellinen millekään neliraidalle joka tekee vuorotyöläisen hommia huonolla palkalla. "
Kello näyttää viestillesi 23:50.Se olut,seolut.....- Life is
Hakekaa kaikki lentoemänniksi kun kerran palkat ovat niin hyvät. Vuosia alalla olevana peruspalkkani on 1700e/kk brutto. Omalla kohdallani lisät eivät koskaan ole tehneet 4000e siitäkin huolimatta että olen yli 10 pv./kk yöpyvillä pois kotoa.
Jos taas jollakin on hyvä palkka, niin mitä sitten. Ei siitä minulle tai kenellekään muulle tulisi yhtään enempää palkkaa vaikka jonkun toisen palkkaa alennettaisiin.Täytyisi vaan yrittää tehdä omat ammatinvalintansa niin ettei tarvitsisi olla kateellinen toisille. - halveksuntaa.
Life is kirjoitti:
Hakekaa kaikki lentoemänniksi kun kerran palkat ovat niin hyvät. Vuosia alalla olevana peruspalkkani on 1700e/kk brutto. Omalla kohdallani lisät eivät koskaan ole tehneet 4000e siitäkin huolimatta että olen yli 10 pv./kk yöpyvillä pois kotoa.
Jos taas jollakin on hyvä palkka, niin mitä sitten. Ei siitä minulle tai kenellekään muulle tulisi yhtään enempää palkkaa vaikka jonkun toisen palkkaa alennettaisiin.Täytyisi vaan yrittää tehdä omat ammatinvalintansa niin ettei tarvitsisi olla kateellinen toisille.No teidän mediaanipalkka on kuitenkin 4200 e/kk ja sen päälle päivärahat. Sanoit, että sulla "lisät eivät ole koskaan tehneet 4000e". Tarkoititko summalla kokonaisansioita? Teistä vain neljännes tienaa alle 3489 e/kk mutta senkin päälle tulevat päivärahat.
Nämä faktat eivät ylläpidä julkisuudessa yritettyä imagoa matalapalkkaisista työn raatajista. Mediaanipalkkanne on siis 4200 e (plus ne päivärahat) ja suomalaisten mediaanipalkka 2011 lopussa oli 2776 e. Teidän mediaanipalkka on siis 51,3 % tavallista tallaaja parempi (plus päivärahat). Työaika keskimäärin 95 tuntia kuussa. Oman purserinne mukaan työ on niin kevyttä, että usealla on toinenkin duuni kun vapaata ja voimia riittää.
Näiden etuuksien puolustaminen valtioyhtiössä lakkokiristyksillä ei tunnu enää oikeudenmukaiselta. Olen rehellisesti sitä mieltä, että ala kaipaisi täysremontin. Uhkailette ja kiristätte yhteiskuntaa 70-luvun saavutetuilla eduilla.
Sinunkin palkkasi voisi kohentua, jos niiltä virkaikäisiltä tasattaisiin ansioita liiton sisällä tasapuolisemmin. - Karmea kohtalo
Life is kirjoitti:
Hakekaa kaikki lentoemänniksi kun kerran palkat ovat niin hyvät. Vuosia alalla olevana peruspalkkani on 1700e/kk brutto. Omalla kohdallani lisät eivät koskaan ole tehneet 4000e siitäkin huolimatta että olen yli 10 pv./kk yöpyvillä pois kotoa.
Jos taas jollakin on hyvä palkka, niin mitä sitten. Ei siitä minulle tai kenellekään muulle tulisi yhtään enempää palkkaa vaikka jonkun toisen palkkaa alennettaisiin.Täytyisi vaan yrittää tehdä omat ammatinvalintansa niin ettei tarvitsisi olla kateellinen toisille.No sulla on ainakin asiat huonosti kun olet lentävä tarjoilija.
- totuus esiin
halveksuntaa. kirjoitti:
No teidän mediaanipalkka on kuitenkin 4200 e/kk ja sen päälle päivärahat. Sanoit, että sulla "lisät eivät ole koskaan tehneet 4000e". Tarkoititko summalla kokonaisansioita? Teistä vain neljännes tienaa alle 3489 e/kk mutta senkin päälle tulevat päivärahat.
Nämä faktat eivät ylläpidä julkisuudessa yritettyä imagoa matalapalkkaisista työn raatajista. Mediaanipalkkanne on siis 4200 e (plus ne päivärahat) ja suomalaisten mediaanipalkka 2011 lopussa oli 2776 e. Teidän mediaanipalkka on siis 51,3 % tavallista tallaaja parempi (plus päivärahat). Työaika keskimäärin 95 tuntia kuussa. Oman purserinne mukaan työ on niin kevyttä, että usealla on toinenkin duuni kun vapaata ja voimia riittää.
Näiden etuuksien puolustaminen valtioyhtiössä lakkokiristyksillä ei tunnu enää oikeudenmukaiselta. Olen rehellisesti sitä mieltä, että ala kaipaisi täysremontin. Uhkailette ja kiristätte yhteiskuntaa 70-luvun saavutetuilla eduilla.
Sinunkin palkkasi voisi kohentua, jos niiltä virkaikäisiltä tasattaisiin ansioita liiton sisällä tasapuolisemmin.Faktaa tai linkiiä,kiitos.
- tässä, ole hyvä.
totuus esiin kirjoitti:
Faktaa tai linkiiä,kiitos.
Useasti jo linkitetty keskusteleluihin. Lupaatko keskustella faktoilla, jos taas kerran tarjoan linkit vai loppuuko homma taas siihen?
Palkat Finnairin yhteisvastuuraportista 2012, s. 49.
http://www.finnairgroup.com/linked/fi/konserni/Finnair_Vastuullisuusraportti_2012.pdf
Suomalaisten mediaanipalkka
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288509044112.html
95 tunnin työaika Finnairin blogista
http://blogit.finnair.fi/2010/11/19/yhteista-tulevaisuutta-etsimassa/
Purserin avautuminen Iltalehti 9.12.2010 edellisen lakon aikana, käy kirjastossa tai etsi lehti jostain, sisältö löytyy mm. FlightForumista penkomalla. - fiktioooo
tässä, ole hyvä. kirjoitti:
Useasti jo linkitetty keskusteleluihin. Lupaatko keskustella faktoilla, jos taas kerran tarjoan linkit vai loppuuko homma taas siihen?
Palkat Finnairin yhteisvastuuraportista 2012, s. 49.
http://www.finnairgroup.com/linked/fi/konserni/Finnair_Vastuullisuusraportti_2012.pdf
Suomalaisten mediaanipalkka
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288509044112.html
95 tunnin työaika Finnairin blogista
http://blogit.finnair.fi/2010/11/19/yhteista-tulevaisuutta-etsimassa/
Purserin avautuminen Iltalehti 9.12.2010 edellisen lakon aikana, käy kirjastossa tai etsi lehti jostain, sisältö löytyy mm. FlightForumista penkomalla.http://www.finnairgroup.com/koulutus/koulutus_3_13_2.html
Tuossa yksi linkki,ei täsmää noiden muiden kanssa.
Faktaa tällä sivustolla ei ole,eikä tule.
Linkit ei todista mitään. - XD XD XD
fiktioooo kirjoitti:
http://www.finnairgroup.com/koulutus/koulutus_3_13_2.html
Tuossa yksi linkki,ei täsmää noiden muiden kanssa.
Faktaa tällä sivustolla ei ole,eikä tule.
Linkit ei todista mitään.Heheh, ensin pyydät faktaa tai linkkiä ja kun antaa hyvät linkit niin eipä kelpaa, tyypillistä touhuilua täällä.
Palkkatietojen kohdalla todetaan "Taloudellisen vastuun kohdalla luvut ovat pääasi- assa tilinpäätöstiedoista." Olet siis sitä mieltä, että nuo luvut eivät ole faktaa vaan Finnair on julkaissut vääristellyn tilinpäätöksen? Eiköhän pörssivalvontaa kiinnostaisi näin jymyuutinen ja suoraan Suomi24:n asiantuntijoilta.! XD - vastuutilireportteri
XD XD XD kirjoitti:
Heheh, ensin pyydät faktaa tai linkkiä ja kun antaa hyvät linkit niin eipä kelpaa, tyypillistä touhuilua täällä.
Palkkatietojen kohdalla todetaan "Taloudellisen vastuun kohdalla luvut ovat pääasi- assa tilinpäätöstiedoista." Olet siis sitä mieltä, että nuo luvut eivät ole faktaa vaan Finnair on julkaissut vääristellyn tilinpäätöksen? Eiköhän pörssivalvontaa kiinnostaisi näin jymyuutinen ja suoraan Suomi24:n asiantuntijoilta.! XDMerkanttikoulussa et näköjään oppinut erottamaan erilaisia raportteja toisistaan.
- faktaa kehiin
XD XD XD kirjoitti:
Heheh, ensin pyydät faktaa tai linkkiä ja kun antaa hyvät linkit niin eipä kelpaa, tyypillistä touhuilua täällä.
Palkkatietojen kohdalla todetaan "Taloudellisen vastuun kohdalla luvut ovat pääasi- assa tilinpäätöstiedoista." Olet siis sitä mieltä, että nuo luvut eivät ole faktaa vaan Finnair on julkaissut vääristellyn tilinpäätöksen? Eiköhän pörssivalvontaa kiinnostaisi näin jymyuutinen ja suoraan Suomi24:n asiantuntijoilta.! XDSaisko linkkiä tilinpätöksestä,jossa ilmoitetaan lentoemon palkka?
- palkkansa ansainnut
Mun mielestä tuolla katkeroituneella emovihaajalla menee huonosti.
Se ei kyllä taida sitä ymmärtää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042895Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2381538Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911396- 881312
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1471172Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116950Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763