Maalasin seinät ja jotenkin onnistuin hajottamaan valokatkaisimesta jonkin osan sitä repiessä, joten tuo katkasiisja piti nyt sitten vaihtaa. Asunto on 70-luvun vaihteesta, ja kiinni oli ilmeisesti alkuperäinen katkaisin. Seinästä tulee musta ja punainen johto, joista musta oli kiinni vanhan katkaisimen vasemman ruuvin alla ja punainen oikean ruuvin alla
http://aijaa.com/3G4mIy
Kävin kaupasta ostamassa uuden katkaisijan (Jussi kytkin 1 vipu), mutta nyt meni sormi suuhun, että mikä on oikea kytkentä. http://aijaa.com/FGZZjU
Eli jos ystävällisesti joku voisi kertoa, mihin musta ja punainen johto menevät. Itse olettaisin, että toinen menee oikeanpuoleiseen X:ään ja toinen oikean puoleiseen nuoleen?
Valokatkaisimen kytkentään apuja
7
9899
Vastaukset
- ei vaan...
Toinen L:ään ja toinen jompaan kumpaan nuoleen.
- gasgsagsdg
Musta johdin kytkimen L:ään ja punainen yläpuolella olevaan nuoleen niin kytkin toimii kuten pitääkin.
- Voima ei toimi
Suuret kiitokset, 50 euroa säästyi. Nyt palaa lamppu komeasti.
Kyllä täältä näköjään tietoa löytyy. Hyvä, että en alkanut itse säätämään :) - asento myös
Voima ei toimi kirjoitti:
Suuret kiitokset, 50 euroa säästyi. Nyt palaa lamppu komeasti.
Kyllä täältä näköjään tietoa löytyy. Hyvä, että en alkanut itse säätämään :)Jos kytkimen asento jää kytkentäsi jälkeen vääräksi ( Päällä kun vipu on alaspäin) käännä kytkin ympäri tai vaihda johtimen paikka keskenään. (Jospa edes luet enää tätä palstaa, kun asia on kunnossa)
- ei vaan...
asento myös kirjoitti:
Jos kytkimen asento jää kytkentäsi jälkeen vääräksi ( Päällä kun vipu on alaspäin) käännä kytkin ympäri tai vaihda johtimen paikka keskenään. (Jospa edes luet enää tätä palstaa, kun asia on kunnossa)
Sen takia en neuvonutkaan kumpaan nuolella merkittyyn liittimeen lähtevä johto kannattaa kytkeä, koska kytkimen oikein päin toimiminen riippuu kuitenkin siitä kummin päin se on asennettu.
ABB:n 1/6-kytkmissä muistaakseni L:n yläpuolella oleva on sulkeutuva kosketin, joten siihen kai lähtevä johdin oikeaoppisesti pitäisi 1-kytkin-käytössä kytkeä, mutta muistaakseni siinä tapauksessa kytkin täysyy asentaa juurikin "ylösalaisin" eli, että L-kirjain on väärin päin ja nuolet osoittavat alaspäin, jolloin se toimii "oikein", eli alareunasta painettaessa sammuu valot ja yläreunasta painettessa syttyy. - asento myös
ei vaan... kirjoitti:
Sen takia en neuvonutkaan kumpaan nuolella merkittyyn liittimeen lähtevä johto kannattaa kytkeä, koska kytkimen oikein päin toimiminen riippuu kuitenkin siitä kummin päin se on asennettu.
ABB:n 1/6-kytkmissä muistaakseni L:n yläpuolella oleva on sulkeutuva kosketin, joten siihen kai lähtevä johdin oikeaoppisesti pitäisi 1-kytkin-käytössä kytkeä, mutta muistaakseni siinä tapauksessa kytkin täysyy asentaa juurikin "ylösalaisin" eli, että L-kirjain on väärin päin ja nuolet osoittavat alaspäin, jolloin se toimii "oikein", eli alareunasta painettaessa sammuu valot ja yläreunasta painettessa syttyy.En neuvonutkaan sinua, vaan kysyjää, joka ei olekkaan yhtä viisas kuin sinä.
Kysyjä varmastikin tarvitsee tiedon 1/6 kytkin??? - ei kiinnosta...
asento myös kirjoitti:
En neuvonutkaan sinua, vaan kysyjää, joka ei olekkaan yhtä viisas kuin sinä.
Kysyjä varmastikin tarvitsee tiedon 1/6 kytkin???Ei minua kiinnosta ketä neuvot. Kunhan sanoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883