Mistä apua 7 henkiselle perheelle jouluna?

Äiti, isä & 5 lasta

Mistä jouluksi apua perheellemme?
Ruoka apu olisi enemmän kuin tervetullut & lapsille joululahjat.
Me vanhemmat emme mitään tarvitse.
Kuhan lapset saisivat edes pienen joulun niin ruuassa kuin lahjoissa.
Ei haittaa jos ovat käytettyjä.

Perheellämme on takana todella rankka vuosi.
Asuimme kaupungin homeasunnossa jonka takia isoimmilla lapsillamme on astma.
Lapset ovat iältään 9v. - 2kk.
Jouduimme homeen takia hävittämään käytännössä kaikki huonekaluja myöten.
Apu tulisi todella tarpeeseen!

Jos sinulta tai tutultasi pieni apu meidän perheelle löytyisi, olemme sydämmellisesti todella kiitollisia.

[email protected]

11

1049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti, isä & 3 lasta

      Sama täälä. Jo niin monta vuotta ja joka vuosi pahempi. Vähä apua on kyllä kiva saada. [email protected]

    • Diakonia-toimistoon

      Ottakaa yhteyttä paikkakuntanne seurakunnan diakonia-toimistoon.Jospa he keksisivät jotakin apua teille jouluksi.Toivotaan, että joulustanne tulisi parempi.
      Mutta elämää on toki joulun jälkeenkin ja se on hyvä saada kuntoon, taloudellista tilannettanne ajatellen, jos perheessänne näin pieniä lapsiakin.

    • ahjo

      Viidentenätoista makkarapaskana sanotaan.
      perkele mitä touhua kun silsavarastot korvataan kalkkunapaskalla saatana
      ikkunanpesijäkään ei enää saa levittää rauhasiaan toljanteriin
      Ruumiillistuman paskaisuus vanhuudessa ikääntyy hiessä vittu
      ei jumalauta minkäkokoinen raaka paska visva sahtiperserupi

      • Ahjo hoitoon.

        Sinulle tekisi todella hyvää hakeutua hoitoon joulun ajaksi.
        Päässäsi vippaa enemmän kuin tontut.


    • stefu1

      miten olisi iskän töihin meno???

      • Jospa ja kun?

        Jospa iskät ovat työttömiä?

        Perheet saavat apua paremmin kuin YH äidit ja isät, jostain syystä.
        Itselläni on tapana auttaa yksinhuoltajia, mieluummin niin, että pystyn todentamaan oikean tarpeen.

        Kerran laitoin ilmoituksen auttamisesta rahalla tai lahjakortilla. Siellä oli mukana hyvin erilaisia onnen onkijoita. Lopulta valitsin neljä autettavaa. Kahdesta heistä ei kuulunut kiitoksen sanaa sen jälkeen.


      • Harkitsen-tarkkaan

        Samoja kokemuksia. Aiempina vuosina olen auttanut täällä suomi24 kautta vähävaraisia vaikka itsekään en ole kuin tavallinen eläkkeen ja osin palkan nauttija.
        Olen ilmoittanut ja löytänyt autettavia. Eräskin joulu autoin viittä ihmistä/perhettä. Uusia vaatteita lapsille, lahjakortteja tai rahana. Vain kahdelta sain kiitokset.
        Tänä vuonna kesän jälkeen olen avustanut ainoastaan Apua vähävaraisille palstan kautta.


    • Joulumuori

      No mutta mukavaahan se on jos lapset näkevät joulun ilman kaikenlaista materialistista hössötystä. Ei ole pakko olla niitä perinneruokia ja lahjoja! Kynttilät, piparin tuoksu ja jouluohjelmat tv:stä pyörimään. Se on tunnelmasta kiinni, ei ulkoisista tekijöistä.

    • Antaaollakokojoulun

      Osui tämä kirjoitus kohdalleni kun yritin kartoittaa olisiko jotain apua saatavilla meidän lapsettomalle perheelle. Törmäsin ensimmäisenä siihen että lapsettomille tai itse asiansa sössineille ei apua juurikaan heru. Mielellään kyllä kaikki haluavat kuulla tarinan jolla sitten voi mielessään mässäillä. Katkeria ja epäluuloisia ihmisiä valtavasti. Kynnys apua pyytää on hirvittävä eikä sen takaa löydy vaaleanpunaista kohtalon julmaa pilaa sisältävää tarinaa. Eli olemme siis osamme ansainneet eikä avun tarvitse kohdata meitä ja olen törkeä kun edes moista ajattelen. Elämä ei ole musta valkoista ja mielestäni kaikki ihmiset ovat avun ansainneet oli syyt avun tarpeeseen mitkä hyvänsä. Huoli siitä ettei kukaan saa liikaa on suurempi kun aito auttaminen. No enpä asialle minkään mahda mutta te jotka olette ihmisiä auttaneet, keskittykää siihen että autoitte ettekä siihen oliko nyt varmasti tarpeeksi huono-osainen että henki oli lähteä ilman apuasi. Ongelmiakin on niin monitasoisia kun on perheitäkin.
      Hui, tuleekohan minustakin kyyninen ja katkera.

      • Yritän.viisastua

        Mitäpä jos olisitte töihin menneet? Tai ette olisi kaikkea tuhlanneet silloin kun sitä rahaa vähän enemmän oli?
        Koko vuoden on kirjoitettu, että ainakin Pohjois-Ruotsiin ja -Norjaan pääsee töihin. Hyville ansioille! Siellä on poliitikot olleet viisaampia kuin täällä, eivät ole karkottaneet yrityksiä ulkomaille vaan työllistävät omiaan. Miksi ette ole hakeutuneet sinne? Lienette sen verran nuorempia, että pakkoruåtsia olette saaneet oppia. Ja englantia, jolla pärjää melkein kaikkialla.
        Minä vain haluan neuvoa. Itse lähdin 1969 ulkomaille hanttihommiin täysin ilman mitään kielitaitoa ja sieltä takaisin sitten kun löysin töitä Suomesta. Miksi ette tee samoin? Onko se sohvalla löhöily ja kaljan juonti parempaa? Tunnen montakin sellaista peräkammarin poikaa, mutta pariskuntia en tunne vaikka niitäkin lienee.
        Kokemuksesta kirjoitan, että kun sellaista auttaa, joka ei osaa asioitaan hoitaa, niin ne avustusrahat tuhlataan johonkin täysin tarpeettomaan ja sitten ollaan heti taas ruikuttamassa lisää. Ja tämä on taivahan tosi! Eli avustan vain sellaisia, jotka riittävän hyvin tunnen. Näissäkin olen aina erehtynyt, turhuuteen on apurahat poikkeuksetta menneet. Ei kannettu vesi kaivossa pysy eikä annettu raha auta.


    • Antaaollakokojoulun

      Voi voi. Mikähän olisi sellainen turvallinen keskustelunaihe josta ei tule tälläistä asioiden vääntämistä. Hassua kuinka helposti ne saadaan ihan eri valoon alkuperäisestä kirjoituksesta.
      On myös sanonta tuon veden kannon vastakohdaksi jonka ydin oli jotakuinkin että walk A mile in my shoes.
      Nyt poistun koko keskustelupalstalta. Kokeiltu ja huonoksi havaittu. Eriävät mielipiteet on yleensä kehittäviä mutta täällä laskee älykkyysosamäärä nopeammin kun lämpötila.
      Onneksi on näin paljon uhrautuneita auttajia ja valitettavaa ettei ole tullut riittävästi selkään taputuksia teille kiitokseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe