Sellaista olen itselleni katsellut, koska työajoja kuukaudessa tulee 2500 km. Isolle tielle iso auto. Onko millaiset huoltokustannukset ja miten 90 kw liikuttaa autoa. Kyseessä on 2005 vuoden mallli manuaaliaskilla..
Millainen moottori 200cdi on E-sarjalaiseen
17
4879
Vastaukset
- -Laatuautoilija-
Olen moisella joskus ajellut. Laiska lahnahan se on mutta mistään en myöhästynyt kun läksin ajoissa. Kytkin on pitkäliikkeinen ja jäykkä joten kohta on polvi paskana jos vähänkin on taipumusta polvivammaan. Kytkimen liikeratakin on järkyttävä. Huomaa että suunnittelijat ovat paneutuneet enemmän automaatteihin kuin vanhanaikaisiin hämmennettäviin.
Jos noin paljon on työajoa niin osta C-sarjan 220 CDI automaatilla. Et kadu. Tilat ovat tietysti pienemmät mutta on parempi ajaa ja kulutus on pienempi.
Huomioi Saksan käytetyistä että ne ovat tehty lämpimiin maihin. Jäähdytys on erilainen kuin suomiautoissa. Sakemmannit eivät lämpiä eikä pysy lämpiminä talvella ilman Webastoa joka on kallis ja vikaherkkä laite. Eikä noita niissä saksanvaihdokeissa yleensä ole. Suomivaihdokkia on vaikea löytää.
Itse kuitenkin päätät, aja vaikka Buicilla.- Eemelillä eteenpäin
Itselläni on 2005 uitettu 220 E mallin farmari ja ensimmäinen auto missä talvella korvalehdet eivät pala ja varpaat ole yhtä aikaa jäässä. Toisinkuin edellenin kirjoittaja väittää niin varmasti tarkenee. Lisäksi lämmittimen putkessa on sähköinen lisälämmitin joka on käytössä kun ulkoilman lämpötila on 5 C tai alempi. Kyllä sillä 200 pärjää ihan hyvin, silläkin saa kortin kuivamaan tarvittaessa. Mitä tulee C ja E mallin kokoeroon niin C on viiden hengen ja E on viidelle ihmiselle tarkoitettu auto.
- -eemeli-
Eemelillä eteenpäin kirjoitti:
Itselläni on 2005 uitettu 220 E mallin farmari ja ensimmäinen auto missä talvella korvalehdet eivät pala ja varpaat ole yhtä aikaa jäässä. Toisinkuin edellenin kirjoittaja väittää niin varmasti tarkenee. Lisäksi lämmittimen putkessa on sähköinen lisälämmitin joka on käytössä kun ulkoilman lämpötila on 5 C tai alempi. Kyllä sillä 200 pärjää ihan hyvin, silläkin saa kortin kuivamaan tarvittaessa. Mitä tulee C ja E mallin kokoeroon niin C on viiden hengen ja E on viidelle ihmiselle tarkoitettu auto.
Kyllä komppaan edellistä. Itsellä pari vuotta tuoreempi face-lift eemeli ollut pari vuotta. Kyseessä 220 cdi, eikä ole tarvinnut palella Suomen talvessa. On pienikulutuksellinen ja tehokas ja silti lämpöäkin vielä riittää kabiiniin. Ajon jälkeenkin pysyy pitkään lämpimänä seuraavaan starttiin pakkasellakin. Tuosta tila-asiastakin olen samaa mieltä. Sanoisin, että ehdottomasti E. Jos yksilö on kaikin puolin ehjä niin onhan se "miesten" henkilöauto. Et kadu, jos laitat moisen.
- S211 2008
-eemeli- kirjoitti:
Kyllä komppaan edellistä. Itsellä pari vuotta tuoreempi face-lift eemeli ollut pari vuotta. Kyseessä 220 cdi, eikä ole tarvinnut palella Suomen talvessa. On pienikulutuksellinen ja tehokas ja silti lämpöäkin vielä riittää kabiiniin. Ajon jälkeenkin pysyy pitkään lämpimänä seuraavaan starttiin pakkasellakin. Tuosta tila-asiastakin olen samaa mieltä. Sanoisin, että ehdottomasti E. Jos yksilö on kaikin puolin ehjä niin onhan se "miesten" henkilöauto. Et kadu, jos laitat moisen.
Kompataan kuten myös ja aito 200 cdi ja kokonaiset 136hv käytössä ja hyvin kerkiää nyt juuri kotiuduttu yli 600km matkalta ja kulutus 5,5l/100km eli todella vähän en kadu miten paljon autoa saa kohtuu rahalla.
Manuaalilla ei paljoa tarvitse matkaajossa kepitellä antaa mennä.
Kokemusta WV,n 2,0tdi ja en ihan vakuuttunut meteliä ja kilinää kuuluu joka puolelta oli sitten mikä lienee malli ja tekemä ikävää mutta totta.
Manuaalina kaikki millä ajettu. - jjkll
Eemelillä eteenpäin kirjoitti:
Itselläni on 2005 uitettu 220 E mallin farmari ja ensimmäinen auto missä talvella korvalehdet eivät pala ja varpaat ole yhtä aikaa jäässä. Toisinkuin edellenin kirjoittaja väittää niin varmasti tarkenee. Lisäksi lämmittimen putkessa on sähköinen lisälämmitin joka on käytössä kun ulkoilman lämpötila on 5 C tai alempi. Kyllä sillä 200 pärjää ihan hyvin, silläkin saa kortin kuivamaan tarvittaessa. Mitä tulee C ja E mallin kokoeroon niin C on viiden hengen ja E on viidelle ihmiselle tarkoitettu auto.
Taisi automaatti-ilmastointi olla mersumiehelle täysin uusi tuttavuus, ei sitä tietysti mersumies ymmärrä että suurten massojen autoissa se on jo melkein vakiovaruste kun käytettyihin mersun romuihin alkaa ilmestyä ensimmäiset ...mikäli edellinen omistaja on ruksinut varusteisiin.
- mbman
jjkll kirjoitti:
Taisi automaatti-ilmastointi olla mersumiehelle täysin uusi tuttavuus, ei sitä tietysti mersumies ymmärrä että suurten massojen autoissa se on jo melkein vakiovaruste kun käytettyihin mersun romuihin alkaa ilmestyä ensimmäiset ...mikäli edellinen omistaja on ruksinut varusteisiin.
Ei Suomea varten mitään omaa lämmityslaitetta mersun tehtaalla asenneta, ne lämmitys- ja ilmastointilaitteet on täsmälleen samat kuin saksan malleissakin.
- Eemeli on hulppeampi
Minulla on C220 cdi farkku. 143 hepoa. Ihan tarpeeksi rivakka automaatilla ja pieni kulutus. Takatilathan ovat ahtaat ja tavaratilakaan ei päätä huimaa mutta ajelen pääsääntöisesti yksin tai kaksin.
Auto on suomiauto ja talvella tarkenee, lämpiää tosin hitaammin kuin bensakoneiset. Kerran hajosi se moottorin kyljessä oleva sähköinen lisälämmityselementti. Oli kesäaika joten sen lämmitysvaikutusta ei huomannut. Imaisi vain aina akun tyhjäksi ja siksi vaihdettiin. (n. 800 € töineen)
Tutulla oli saksasta ostettu sedankoppainen cdi 320. En tiedä onko siinä sähköelementtiä, vai oliko rikki ja minkälainen jäähdytyin siinä on mutta se oli niin kylmä ettei talvella tarjennut sisällä eikä koneen lämmöt noussu. Vaihtoi bensakoneiseen. Lämpiää hyvin mutta kuluttaakin. Tosin jos ajaa vähän ei polttoaineella ole hirveästi merkitystä kun huomioi kaikki kulut. Koneen lämpeneminen on termostaatista kiinni. Etenkin 3-litrainen kone lämpiää aivan pomminvarmasti vaikka -30C kelissä jos vain termostaatti toimii.
- 212
Minulla oli E 220 CDI A 2005 vuosina 07-12. Kilometrit 68-115 tkm. Ei pahaa sanottavaa, mutta huolto oli kallista. Joka vuosi piti laittaa palloniveliä etupäähän. Vuosihuolto Vehossa tai Alppilassa maksoi aina suunnilleen 1.700,- Eur. Kilometrejä vuosittain tuli siis n 12.000 km. Nyt W212 mallissa samanlaista pallonivelrumbaa ei ole ollut.
- tehostamassa
212 kirjoitti:
Minulla oli E 220 CDI A 2005 vuosina 07-12. Kilometrit 68-115 tkm. Ei pahaa sanottavaa, mutta huolto oli kallista. Joka vuosi piti laittaa palloniveliä etupäähän. Vuosihuolto Vehossa tai Alppilassa maksoi aina suunnilleen 1.700,- Eur. Kilometrejä vuosittain tuli siis n 12.000 km. Nyt W212 mallissa samanlaista pallonivelrumbaa ei ole ollut.
320 kone pitää vähintään olla jos haluat että mesesi ei jää kaiken sortin vw ja skoda tdi demareiden jalkoihin
212 kirjoitti:
Minulla oli E 220 CDI A 2005 vuosina 07-12. Kilometrit 68-115 tkm. Ei pahaa sanottavaa, mutta huolto oli kallista. Joka vuosi piti laittaa palloniveliä etupäähän. Vuosihuolto Vehossa tai Alppilassa maksoi aina suunnilleen 1.700,- Eur. Kilometrejä vuosittain tuli siis n 12.000 km. Nyt W212 mallissa samanlaista pallonivelrumbaa ei ole ollut.
Outoa.
Ostin tuossa kesällä itse W211:n. Olen nyt ajanut sillä pari kymppiä, eikä vielä ole tarvinnut palloniveliin koskea. Olisikohan ollut yksilössä joku vika, jos noin söi?
Vehossa ei meseä kannata huollattaa. Mitä vähän asiasta tiedän, niin siellä kyllä raha palaa, mutta kunnon jälkeä ei synny.- Mesenaattos
tehostamassa kirjoitti:
320 kone pitää vähintään olla jos haluat että mesesi ei jää kaiken sortin vw ja skoda tdi demareiden jalkoihin
heh.. onko kaikki kadut ja tiet kilparatoja ... kyllä 200/220cdi:llä pärjää ihan hyvin normaali liikenteessä, miksi pitää aina olla se "kilpakone" jos kilpaa ei aja.
- S211
The_Rat kirjoitti:
Outoa.
Ostin tuossa kesällä itse W211:n. Olen nyt ajanut sillä pari kymppiä, eikä vielä ole tarvinnut palloniveliin koskea. Olisikohan ollut yksilössä joku vika, jos noin söi?
Vehossa ei meseä kannata huollattaa. Mitä vähän asiasta tiedän, niin siellä kyllä raha palaa, mutta kunnon jälkeä ei synny.Starin omaava korjaamo riittää.
Noita niveliä menee tai ei mene syytä ja yhteyttä ei tiedä kukaan ja eikös ne ole kulutustavaraa toisaalta. - Hj hgllkbvj Hunley
S211 kirjoitti:
Starin omaava korjaamo riittää.
Noita niveliä menee tai ei mene syytä ja yhteyttä ei tiedä kukaan ja eikös ne ole kulutustavaraa toisaalta.Ei renkaita täysin linkkuun ikinä ja soratiellä ei saa ajaa niin mersu voi alkaa kestämään.
- OOOO + Q
Hj hgllkbvj Hunley kirjoitti:
Ei renkaita täysin linkkuun ikinä ja soratiellä ei saa ajaa niin mersu voi alkaa kestämään.
VW konsernin omistajille tuttua hommaa (nivelet)
- kulutustavara?
S211 kirjoitti:
Starin omaava korjaamo riittää.
Noita niveliä menee tai ei mene syytä ja yhteyttä ei tiedä kukaan ja eikös ne ole kulutustavaraa toisaalta.Minun autolla on ajettu 235 tkm ja ostohetkellä oli ajettu 30 tkm ja ainuttakaan niveltä ei ole tarvinnut vaihtaa, eikä mitään muutakaan ylimääräistä norm huoltojen lisäksi... auto tosin ei ole mersu. Tuntuu mersu olevan samanlainen kuin citikka missä foorumilla kehutaan että 15 tkm ajettu ilma ongelmia...
- Tehostamassa
Mesenaattos kirjoitti:
heh.. onko kaikki kadut ja tiet kilparatoja ... kyllä 200/220cdi:llä pärjää ihan hyvin normaali liikenteessä, miksi pitää aina olla se "kilpakone" jos kilpaa ei aja.
Olet oikeassa. Mutta silti vähintään joka kolmas lähtee kiihdyttelemään vieressä uudellä toyotallaan ja on se kivaa jos saa kuitattua takaisin ja opetettua pappoja. Lapsellista kyllä toki on. 320 koneella hauskempaa ajaa siksi kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305742Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144334Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522941Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391539Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2251184- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161