Millainen moottori 200cdi on E-sarjalaiseen

Kokemusta?

Sellaista olen itselleni katsellut, koska työajoja kuukaudessa tulee 2500 km. Isolle tielle iso auto. Onko millaiset huoltokustannukset ja miten 90 kw liikuttaa autoa. Kyseessä on 2005 vuoden mallli manuaaliaskilla..

17

4949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Laatuautoilija-

      Olen moisella joskus ajellut. Laiska lahnahan se on mutta mistään en myöhästynyt kun läksin ajoissa. Kytkin on pitkäliikkeinen ja jäykkä joten kohta on polvi paskana jos vähänkin on taipumusta polvivammaan. Kytkimen liikeratakin on järkyttävä. Huomaa että suunnittelijat ovat paneutuneet enemmän automaatteihin kuin vanhanaikaisiin hämmennettäviin.
      Jos noin paljon on työajoa niin osta C-sarjan 220 CDI automaatilla. Et kadu. Tilat ovat tietysti pienemmät mutta on parempi ajaa ja kulutus on pienempi.
      Huomioi Saksan käytetyistä että ne ovat tehty lämpimiin maihin. Jäähdytys on erilainen kuin suomiautoissa. Sakemmannit eivät lämpiä eikä pysy lämpiminä talvella ilman Webastoa joka on kallis ja vikaherkkä laite. Eikä noita niissä saksanvaihdokeissa yleensä ole. Suomivaihdokkia on vaikea löytää.
      Itse kuitenkin päätät, aja vaikka Buicilla.

      • Eemelillä eteenpäin

        Itselläni on 2005 uitettu 220 E mallin farmari ja ensimmäinen auto missä talvella korvalehdet eivät pala ja varpaat ole yhtä aikaa jäässä. Toisinkuin edellenin kirjoittaja väittää niin varmasti tarkenee. Lisäksi lämmittimen putkessa on sähköinen lisälämmitin joka on käytössä kun ulkoilman lämpötila on 5 C tai alempi. Kyllä sillä 200 pärjää ihan hyvin, silläkin saa kortin kuivamaan tarvittaessa. Mitä tulee C ja E mallin kokoeroon niin C on viiden hengen ja E on viidelle ihmiselle tarkoitettu auto.


      • -eemeli-
        Eemelillä eteenpäin kirjoitti:

        Itselläni on 2005 uitettu 220 E mallin farmari ja ensimmäinen auto missä talvella korvalehdet eivät pala ja varpaat ole yhtä aikaa jäässä. Toisinkuin edellenin kirjoittaja väittää niin varmasti tarkenee. Lisäksi lämmittimen putkessa on sähköinen lisälämmitin joka on käytössä kun ulkoilman lämpötila on 5 C tai alempi. Kyllä sillä 200 pärjää ihan hyvin, silläkin saa kortin kuivamaan tarvittaessa. Mitä tulee C ja E mallin kokoeroon niin C on viiden hengen ja E on viidelle ihmiselle tarkoitettu auto.

        Kyllä komppaan edellistä. Itsellä pari vuotta tuoreempi face-lift eemeli ollut pari vuotta. Kyseessä 220 cdi, eikä ole tarvinnut palella Suomen talvessa. On pienikulutuksellinen ja tehokas ja silti lämpöäkin vielä riittää kabiiniin. Ajon jälkeenkin pysyy pitkään lämpimänä seuraavaan starttiin pakkasellakin. Tuosta tila-asiastakin olen samaa mieltä. Sanoisin, että ehdottomasti E. Jos yksilö on kaikin puolin ehjä niin onhan se "miesten" henkilöauto. Et kadu, jos laitat moisen.


      • S211 2008
        -eemeli- kirjoitti:

        Kyllä komppaan edellistä. Itsellä pari vuotta tuoreempi face-lift eemeli ollut pari vuotta. Kyseessä 220 cdi, eikä ole tarvinnut palella Suomen talvessa. On pienikulutuksellinen ja tehokas ja silti lämpöäkin vielä riittää kabiiniin. Ajon jälkeenkin pysyy pitkään lämpimänä seuraavaan starttiin pakkasellakin. Tuosta tila-asiastakin olen samaa mieltä. Sanoisin, että ehdottomasti E. Jos yksilö on kaikin puolin ehjä niin onhan se "miesten" henkilöauto. Et kadu, jos laitat moisen.

        Kompataan kuten myös ja aito 200 cdi ja kokonaiset 136hv käytössä ja hyvin kerkiää nyt juuri kotiuduttu yli 600km matkalta ja kulutus 5,5l/100km eli todella vähän en kadu miten paljon autoa saa kohtuu rahalla.
        Manuaalilla ei paljoa tarvitse matkaajossa kepitellä antaa mennä.

        Kokemusta WV,n 2,0tdi ja en ihan vakuuttunut meteliä ja kilinää kuuluu joka puolelta oli sitten mikä lienee malli ja tekemä ikävää mutta totta.

        Manuaalina kaikki millä ajettu.


      • jjkll
        Eemelillä eteenpäin kirjoitti:

        Itselläni on 2005 uitettu 220 E mallin farmari ja ensimmäinen auto missä talvella korvalehdet eivät pala ja varpaat ole yhtä aikaa jäässä. Toisinkuin edellenin kirjoittaja väittää niin varmasti tarkenee. Lisäksi lämmittimen putkessa on sähköinen lisälämmitin joka on käytössä kun ulkoilman lämpötila on 5 C tai alempi. Kyllä sillä 200 pärjää ihan hyvin, silläkin saa kortin kuivamaan tarvittaessa. Mitä tulee C ja E mallin kokoeroon niin C on viiden hengen ja E on viidelle ihmiselle tarkoitettu auto.

        Taisi automaatti-ilmastointi olla mersumiehelle täysin uusi tuttavuus, ei sitä tietysti mersumies ymmärrä että suurten massojen autoissa se on jo melkein vakiovaruste kun käytettyihin mersun romuihin alkaa ilmestyä ensimmäiset ...mikäli edellinen omistaja on ruksinut varusteisiin.


      • mbman
        jjkll kirjoitti:

        Taisi automaatti-ilmastointi olla mersumiehelle täysin uusi tuttavuus, ei sitä tietysti mersumies ymmärrä että suurten massojen autoissa se on jo melkein vakiovaruste kun käytettyihin mersun romuihin alkaa ilmestyä ensimmäiset ...mikäli edellinen omistaja on ruksinut varusteisiin.

        Ei Suomea varten mitään omaa lämmityslaitetta mersun tehtaalla asenneta, ne lämmitys- ja ilmastointilaitteet on täsmälleen samat kuin saksan malleissakin.


    • Eemeli on hulppeampi

      Minulla on C220 cdi farkku. 143 hepoa. Ihan tarpeeksi rivakka automaatilla ja pieni kulutus. Takatilathan ovat ahtaat ja tavaratilakaan ei päätä huimaa mutta ajelen pääsääntöisesti yksin tai kaksin.
      Auto on suomiauto ja talvella tarkenee, lämpiää tosin hitaammin kuin bensakoneiset. Kerran hajosi se moottorin kyljessä oleva sähköinen lisälämmityselementti. Oli kesäaika joten sen lämmitysvaikutusta ei huomannut. Imaisi vain aina akun tyhjäksi ja siksi vaihdettiin. (n. 800 € töineen)
      Tutulla oli saksasta ostettu sedankoppainen cdi 320. En tiedä onko siinä sähköelementtiä, vai oliko rikki ja minkälainen jäähdytyin siinä on mutta se oli niin kylmä ettei talvella tarjennut sisällä eikä koneen lämmöt noussu. Vaihtoi bensakoneiseen. Lämpiää hyvin mutta kuluttaakin. Tosin jos ajaa vähän ei polttoaineella ole hirveästi merkitystä kun huomioi kaikki kulut.

    • Koneen lämpeneminen on termostaatista kiinni. Etenkin 3-litrainen kone lämpiää aivan pomminvarmasti vaikka -30C kelissä jos vain termostaatti toimii.

      • 212

        Minulla oli E 220 CDI A 2005 vuosina 07-12. Kilometrit 68-115 tkm. Ei pahaa sanottavaa, mutta huolto oli kallista. Joka vuosi piti laittaa palloniveliä etupäähän. Vuosihuolto Vehossa tai Alppilassa maksoi aina suunnilleen 1.700,- Eur. Kilometrejä vuosittain tuli siis n 12.000 km. Nyt W212 mallissa samanlaista pallonivelrumbaa ei ole ollut.


      • tehostamassa
        212 kirjoitti:

        Minulla oli E 220 CDI A 2005 vuosina 07-12. Kilometrit 68-115 tkm. Ei pahaa sanottavaa, mutta huolto oli kallista. Joka vuosi piti laittaa palloniveliä etupäähän. Vuosihuolto Vehossa tai Alppilassa maksoi aina suunnilleen 1.700,- Eur. Kilometrejä vuosittain tuli siis n 12.000 km. Nyt W212 mallissa samanlaista pallonivelrumbaa ei ole ollut.

        320 kone pitää vähintään olla jos haluat että mesesi ei jää kaiken sortin vw ja skoda tdi demareiden jalkoihin


      • 212 kirjoitti:

        Minulla oli E 220 CDI A 2005 vuosina 07-12. Kilometrit 68-115 tkm. Ei pahaa sanottavaa, mutta huolto oli kallista. Joka vuosi piti laittaa palloniveliä etupäähän. Vuosihuolto Vehossa tai Alppilassa maksoi aina suunnilleen 1.700,- Eur. Kilometrejä vuosittain tuli siis n 12.000 km. Nyt W212 mallissa samanlaista pallonivelrumbaa ei ole ollut.

        Outoa.

        Ostin tuossa kesällä itse W211:n. Olen nyt ajanut sillä pari kymppiä, eikä vielä ole tarvinnut palloniveliin koskea. Olisikohan ollut yksilössä joku vika, jos noin söi?

        Vehossa ei meseä kannata huollattaa. Mitä vähän asiasta tiedän, niin siellä kyllä raha palaa, mutta kunnon jälkeä ei synny.


      • Mesenaattos
        tehostamassa kirjoitti:

        320 kone pitää vähintään olla jos haluat että mesesi ei jää kaiken sortin vw ja skoda tdi demareiden jalkoihin

        heh.. onko kaikki kadut ja tiet kilparatoja ... kyllä 200/220cdi:llä pärjää ihan hyvin normaali liikenteessä, miksi pitää aina olla se "kilpakone" jos kilpaa ei aja.


      • S211
        The_Rat kirjoitti:

        Outoa.

        Ostin tuossa kesällä itse W211:n. Olen nyt ajanut sillä pari kymppiä, eikä vielä ole tarvinnut palloniveliin koskea. Olisikohan ollut yksilössä joku vika, jos noin söi?

        Vehossa ei meseä kannata huollattaa. Mitä vähän asiasta tiedän, niin siellä kyllä raha palaa, mutta kunnon jälkeä ei synny.

        Starin omaava korjaamo riittää.
        Noita niveliä menee tai ei mene syytä ja yhteyttä ei tiedä kukaan ja eikös ne ole kulutustavaraa toisaalta.


      • Hj hgllkbvj Hunley
        S211 kirjoitti:

        Starin omaava korjaamo riittää.
        Noita niveliä menee tai ei mene syytä ja yhteyttä ei tiedä kukaan ja eikös ne ole kulutustavaraa toisaalta.

        Ei renkaita täysin linkkuun ikinä ja soratiellä ei saa ajaa niin mersu voi alkaa kestämään.


      • OOOO + Q
        Hj hgllkbvj Hunley kirjoitti:

        Ei renkaita täysin linkkuun ikinä ja soratiellä ei saa ajaa niin mersu voi alkaa kestämään.

        VW konsernin omistajille tuttua hommaa (nivelet)


      • kulutustavara?
        S211 kirjoitti:

        Starin omaava korjaamo riittää.
        Noita niveliä menee tai ei mene syytä ja yhteyttä ei tiedä kukaan ja eikös ne ole kulutustavaraa toisaalta.

        Minun autolla on ajettu 235 tkm ja ostohetkellä oli ajettu 30 tkm ja ainuttakaan niveltä ei ole tarvinnut vaihtaa, eikä mitään muutakaan ylimääräistä norm huoltojen lisäksi... auto tosin ei ole mersu. Tuntuu mersu olevan samanlainen kuin citikka missä foorumilla kehutaan että 15 tkm ajettu ilma ongelmia...


      • Tehostamassa
        Mesenaattos kirjoitti:

        heh.. onko kaikki kadut ja tiet kilparatoja ... kyllä 200/220cdi:llä pärjää ihan hyvin normaali liikenteessä, miksi pitää aina olla se "kilpakone" jos kilpaa ei aja.

        Olet oikeassa. Mutta silti vähintään joka kolmas lähtee kiihdyttelemään vieressä uudellä toyotallaan ja on se kivaa jos saa kuitattua takaisin ja opetettua pappoja. Lapsellista kyllä toki on. 320 koneella hauskempaa ajaa siksi kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2224
    2. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      922
    3. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      904
    4. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      23
      874
    5. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      863
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      51
      821
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      117
      816
    8. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    9. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      743
    10. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      733
    Aihe