Hankimme uuden modeemin TW-EA510 tilalle. Uusi modeemi on siis Asus asus dsl-n12u wireless-n ja ongelmana on että tuosta purkista wlania en saa kunnolla toimimaan koneellani. Muilla koneilla pelittää ongelmitta, mutta omassani netti on hyvin epävakaa: hidastelee ja signaalipalkki hyppii muutamasta palkista täysiin vähän väliä. Joskus myös ei yhdistä ollenkaan. Matkaa modeemille on semmoiset 7 metriä ja välissä yksi ohut seinä. Voiko vikana olla salaus, jota ennen netti toimi niin kuin pitääkin, mutta salauksen jälkeen alkoi temppuilemaan? Huomasin myös että kun laitan tietokonepelin päälle (Battlefield 4, Origin) niin signaalin vahvuus tipahtaa olemattomiin....rasituksesta?
Olen tuota asusta resetannut ja bootannut mutta ei näytä auttavan. Tuolla telewellillä taas wlani toimi ihan hyvin lukuunottamatta sitä että silloin tällöin katkaisi yhteyden kokonaan (syy jonka takia uusi modeemi ostettiin).
Ja sitten seuraavaan ongelmaan: tuohon asuksen purkin asetuksiin en ole selaimen kautta (192.168.1.1) päässyt koska oletussalasana ja käyttäjä ''admin'' ei päästä kirjautumaan sisään ollenkaan, vaan selain pyytää käyttäjätunnusta ja salasanaa aina uudelleen? Mikähän tuohon voisi olla syynä?
Ongelma wlanin/modeemin kanssa.
problemo1
1
386
Vastaukset
Tuo voi johtua myös koneen wlan kortista. Jos se on heikkotehoinen niin singaalin laatu ei välttämättä ole hyvä.
Asuksen modeemin hallintasivulle pitäisi päästä noilla tunnuksilla. Jos ei päästä niin kokeile resetoida se uudestaan tai kokeile kirjoittaa vaon käyttäjätunnus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 973533
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232872Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122431- 431875
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421623Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411555- 321547
- 281350
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201316- 951191