Tetralysal annostus

Apua tarvitseva

Moikka

Millä annostuksella te olette syöneet tetrasykliinejä akneen?

Itselläni on Tetralysal 300mg 2 kertaa tabl päivässä. Ja lääkäri sanoi, että otetaan silloin kun näyttää, että finnit "aktivoituu". Eli noin vko ennen kuukautisten alkua esim. Mutta me emme sopineet mitään tiettyä aikaa, kuinka kauan syön sitä, "kun siltä näyttää" niin lopetat.

Eli, onko teille annettu aknen hoitoon jotain tietyn pituista kuuria? Olisi mukava tietää. Koska itselläni tuntuu olevan vähän hakusessa, että miten kauan sitä pitäisi yleensäkin syödä, että vaikuttaa. Eikös yleisesti ottaen antibioottikuurit kestä n 1-2vko?

13

17977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juba

      Olen syönyt satoja ja taas satoja tetrasykliinitabletteja ja yhden 6 kk roaccuttain kuurin. Nyt olen taas antibiootilla kun eihän se tuo roa lopulta auttanut.

      Antibiootilla ei aknea lopullisesti voiteta - ainakaan minun tapauksessa ja samaa olen kuullut/lukenut muualtakin. Siksi riittävä määrä on se, millä finnit pysyy poissa. Se on tuon antibiootin ainoa vaikutus.

      Itse syön vain yhden tabun päivässä. Sillä iho pysyy hyvänä. Jos lopetan kokonaan, iho on paskana parissa viikossa. Kahtakin voisin syödä, mutta mitäpä sitä turhaa elimistöä rassaamaan.

    • Titta

      onko sulla ihan aknea tm ? nimittäin minä söin ton saman kuurin mun aknee ja se pahens vaa mun aknee. Vannon siis roaccuttanin nimeen ! tosin sivuvaikutukset saattaa olla rankat.

      • Apua tarvitseva

        Tosissaan aloitin viime vuonna Diane Novat ja söin 7kk Roaa. Ja finnit lähti.

        Nyt on vaan se ongelma, että olen lopetanut e-pillerit, koska en halua olla pillerikierteessä. Ja kuitenkin se naama räjähtää jossain vaiheessa kun pillerit lopettaa. Ja pilsuista tuli muutenki pahat sivuoireet, en kestänyt sitä enää.

        Lääkäri sanoi, että heti ei palata Roaccutaniin takaisin, eli yritetään ensin lievemmillä eli Tetrasykliinillä...

        Puhuttiin kuitenkin, että jos naama RÄJÄHTÄÄ, niin saan sitten Roaccutania taas...

        Ja ihan AKNE mulla oli kun alotin Roan ja Dianet.
        Ollut siihen mennessä n.6-7 vuotta. Vasta sitten kuulin Roasta. Se paha ongelma Roassa vaan on, että sen kanssa pitäis syödä e-pillereitä. Ymmärrän kyllä miksi, mutta se vaan että ennemmin tai myöhemmin lopetat ehkäisypillerit ja siinä se on taas finnipainajainen edessä... kamalaa...

        Mulla on Tetralysalia 200 tabl. Eli 3 kk:n kuuri.
        Että, kaipa sit otan niitä kun naama rehottaa :)Ja enintään 2 vko. Eiköhän se olis sitten ok annostus?


      • jäpä
        Apua tarvitseva kirjoitti:

        Tosissaan aloitin viime vuonna Diane Novat ja söin 7kk Roaa. Ja finnit lähti.

        Nyt on vaan se ongelma, että olen lopetanut e-pillerit, koska en halua olla pillerikierteessä. Ja kuitenkin se naama räjähtää jossain vaiheessa kun pillerit lopettaa. Ja pilsuista tuli muutenki pahat sivuoireet, en kestänyt sitä enää.

        Lääkäri sanoi, että heti ei palata Roaccutaniin takaisin, eli yritetään ensin lievemmillä eli Tetrasykliinillä...

        Puhuttiin kuitenkin, että jos naama RÄJÄHTÄÄ, niin saan sitten Roaccutania taas...

        Ja ihan AKNE mulla oli kun alotin Roan ja Dianet.
        Ollut siihen mennessä n.6-7 vuotta. Vasta sitten kuulin Roasta. Se paha ongelma Roassa vaan on, että sen kanssa pitäis syödä e-pillereitä. Ymmärrän kyllä miksi, mutta se vaan että ennemmin tai myöhemmin lopetat ehkäisypillerit ja siinä se on taas finnipainajainen edessä... kamalaa...

        Mulla on Tetralysalia 200 tabl. Eli 3 kk:n kuuri.
        Että, kaipa sit otan niitä kun naama rehottaa :)Ja enintään 2 vko. Eiköhän se olis sitten ok annostus?

        nimenomaan syöt kuurin loppuun (3 kk) jos ei lääkäri muuta sano. Mulla on kans 200 tabl (3-6 kk) tetrasykliiniä ja lääkäri sano, että katsotaan kuukauden päästä tilanne uudestaan...jos vaikka tarvisin roaa. Eli noin kuukauden päästä voit alkaa miettimään lääkkeen vaihtamista jos ei tetrasykliini auta.


      • Vanhus
        jäpä kirjoitti:

        nimenomaan syöt kuurin loppuun (3 kk) jos ei lääkäri muuta sano. Mulla on kans 200 tabl (3-6 kk) tetrasykliiniä ja lääkäri sano, että katsotaan kuukauden päästä tilanne uudestaan...jos vaikka tarvisin roaa. Eli noin kuukauden päästä voit alkaa miettimään lääkkeen vaihtamista jos ei tetrasykliini auta.

        Muistakaa, että pitkistä antibioottikuureista saatatte joutua hiivatulehduskierteeseen. Nuorempana söin pitkään tetrasykliiniä ja taistelin hiivan kanssa. Kun lopetin antibiootit niin siihen loppu hiivat. Valitsin ennemmin finnit. Hyvin on elämä sujunut finnienkin kanssa. Ellei joku voi naamaani katsoa niin katsokoot muualle..


    • blah

      Mä aloitin Tetralysal- kuurin jo heinäkuussa, enkä oo huomannu mitään muutosta. Alkaa pikkuhiljaa kyrpimään!! Äiti on lääkäri ja se sano että ei nyt vielä lopeteta. E-pillereitä en voi syödä, äiti sano että migreeni pahenee.
      SAAMARI MENEE HERMOT!!!!!
      Mä voisin keksiä oman pikku pillerin johon mä tunkisin jotain sokeria ja paskaa, sitten laittaisin sille hintaa ja väittäisin epätoivoisille aknesta kärsiville henkilöille että tää auttaa, ei vaan heti. Sitte ne ostais ja ostais ja oottais että millon alkaa vaikuttaa. Siinä vaiheessa ku ne tajuais että oon kusettanu niitä, mä oisin jo Tahitilla.
      taas tää naama kukkii ihan piruuttaan, en oo suklaatakaan syöny.

    • apuva

      tetralysalia nyt toista vai kolmatta viikkoa. samalla yasmineita. mulla on perioraalidermatiitti eli leukapieli on todellakin kukkinut kivasti. nyt olen huomannut, että finnejä tulee yksi ehkä viikossa:) todellakin parannusta! by the way, antibioottikuurin kanssa syödään yleensä maitohappobakteereita, ettei hiiva tulisi. mulla ovat ainakin tehonneet, eikä hiiva ole vielä iskenyt.

      tetralysalia syön minimissään kuusi viikkoa, mutta maximissaan 3kk. täytynee katsoa miten finnit pysyvät poissa. mulle ei ainakaan ole mitään erikoisempa sivuvaikutuksia tullut. alussa sitä kuvitteli että nyt iskee se ja se sivuvaikutus.. muta hengissä vielä ollaan. niin, annostus on 300mg aamuin ja illoin.

    • Mimmi

      Lääkäri määräsi mullekin juuri saman annostuksen Tetralysalia eli 2 kapselia/päivä. Mitään kuuria ei lääkäri määrännyt vaan sanoi et syö niin kauan et iho paranee.. Söin niitä 3kk ja iho hyvä joten lopetin. Viikossa kaikki finnit uusiutui joten aloitin uudelleen.. Tätä jatkui vielä vajaa vuosi jolloin sitten päätin etten enää jaksa antibiiootteja syödä koska niistä ei ole pitkäaikaista tehoa finneihin.. Lopetin, finnit palas viikossa ja aloitin samaan aikaan Diane Nova e-pillereiden syönnin ja nyt 3vk syönyt niitä ja iho on paranemassa hyvää vauhtia. Kyllä tää aika paljon kyrpii kun kesällä iho oli täydellisessä kunnossa eikä tarvinnut pistää mitään meikkiä..

    • Decies

      Seuraavia vaikutuksia on raportoitu tetrasykliinien käytön yhteydessä:

      Ruoansulatuskanava: anoreksia, pahoinvointi, oksentelu ja ripuli ovat yleisiä, varsinkin suuria annoksia käytettäessä. Myös suun kuivumista, glossiittia ja kielen värjäytymistä, stomatiittia ja nielemishäiriöitä on raportoitu. Ruokatorven ulseraatiota on raportoitu tapauksissa, joissa lääke on nielty riittämättömän nestemäärän kera nukkumaan mennessä.

      Yliherkkyysreaktiot: lääkeaineihottuma, hilseilevä dermatiitti, urtikaria, anafylaktinen purppura, angioödeema, astma perikardiitti.

      Iho: makulopapulaarinen ja punoittava ihottuma, valoyliherkkyys, johon liittyy voimistunut auringonpolttama, kynsien irtoaminen ja värjäytyminen.

      Veri: hyvin harvinaisena on raportoitu verimuutoksia (hemolyyttinen anemia, neutropenia, trombosytopenia ja eosinofilia).

      Munuaisvaikutukset: lisääntynyttä typen eritystä virtsaan sekä kohonneita seerumin ureatypen pitoisuuksia on raportoitu. Munuaisten vajaatoiminnasta kärsivillä potilailla saattaa esiintyä jatkuvasti suurenevaa seerumin kreatiniinipitoisuutta, hyperfosfatemiaa ja asidoosia.

      Maksa: vaikeaa ja joskus fataalia maksatoksisuutta, joka ilmenee rasvoittumisena ja liittyy joskus pankreatiittiin on raportoitu raskaana olevilla naisilla, joilla on pyelonefriitti sekä munuaisten tai maksan vajaatoimintaa sairastavilla potilailla tai maksatoksista lääkitystä saavilla potilailla.

      Hermosto: hyvälaatuista kallonsisäistä painetta, johon liittyy pyörrytystä, päänsärkyä, näköhäiriöitä ja huimausta on raportoitu aikuisilla ja imeväisikäisillä on raportoitu pullistuvia aukileita. Vaikka tällaiset oireet yleensä häviävät tetrasykliinihoidon lopettamisen jälkeen, pysyvien vaurioiden syntyminen on mahdollista.

      Epäherkkien organismien liikakasvusta johtuvat haittavaikutukset: suun kandidoosia, vulvovaginiittia ja peräaukon kutinaa esiintyy pääasiassa Candida albicansin liikakasvun seurauksena ja ripulia aiheuttavaa resistenttien coliformien, kuten Pseudomonas spp. ja Proteus spp., liikakasvua saattaa esiintyä. Clostridium difficilen aiheuttamaa pseudomembranoottista koliittia on joskus raportoitu. Resistenttien stafylokokkien aiheuttamat superinfektiot voivat aiheuttaa fulminantin enterokoliitin.

      Pitkäkestoinen tetrasykliinihoito voi aiheuttaa vitamiinipuutoksia.

      Jarisch-Herxheimerin reaktioita on joskus raportoitu, kun tetrasykliinejä on käytetty bruselloosin tai spirokeettainfektioiden hoitoon.

      Luuston kehityksen ja kasvun retardaatiota on esiintynyt sikiöllä ja lapsella, kun lääkettä on käytetty raskauden aikana. Koska tetrasykliinit kulkeutuvat kehittyvän hampaan hammasluuhun ja -kiilteeseen, niiden käyttö hampaiden kehityksen aikana saattaa aiheuttaa kiilteen vajaakehitystä ja pysyvää hampaiden värjäytymistä kellanharmaasta ruskeaan.

    • tämmöstä..

      Joo oon käyny jo kahden lääkärin luona ja yhen ihotautilääkärin luona eikä kukaan osannu sanoo mitään tähän miks mulla käsistä on alkanu kynnet irtoilla. Ei onneks viel kokonaan oo irti lähteny. Alusta asti oon ollu sitä mieltä että tetrasykliinillä on asiaan jotain vaikutusta. Ja nyt kahdelta eri netti sivulta oon jo lukenu että tetrasykliinillä voi sellanen vaikutus olla. Kai se on sit niin harvinaista kun ei lääkäritkään asiasta mitään tiedä. Voiko hampasta lähteä vielä kiille aikuis iälläkin tetran takia? Kun jotain muutosta on mielestäni hampaissakin havaittavissa.

    • samoja ongelmia..

      Hei,
      minullakin 3 kk kuuri tetralysalia ja puttivarpaista meinaa kynnet irrota. Pystyn saksen terän työntämään kynnen alle, se on ihan irti. Todella mukava homma näin kesällä.. Kuuria syöty nyt n. 1,5 kk. Pakkausselosteessa ei mainita mitään tällaisesta sivuvaikutuksesta. Ja kaiken lisäksi tämä tetralysalin syöminen on aivan turhanpäiväistä, ihotautilääkäri sanoo että joo tämä auttaa. Paskat. Antaisi kunnon lääkkeen, eli roan.

    • annenelli

      Minulla oli aikoinaa tosi paha akne. Kokeilin kaikenlalsia voiteita,pesuaineita kaikkea mitä kuulin että vois auttaa. Iho meni kasvoissa niin pahaksi,että ihan halkeili. Löysin jostain jutun hivenaineista,vitamiineista ja otin yhteyttä hivenaine lääkäriin. Tehtiin analyysi verestä ja hiuksista.
      Sain niitten tulosten perusteella hevoskuurin erilaisia vitamiineja ja hiven-kivennäisaineita. Puolen vuoden päästä ihoni oli täsin parantunut,toki pieniä arpia jäänyt näppylöiden puristelusta.
      Olen senjälkeen käyttänyt joka päivä monivitamiinitabletteja ja hivenaineita ja iho voi oikein hyvin.

    • Helkutti

      Hei annenelli! Mistä löysit hivenainelääkärin? Ja mitä hivenaineita ja vitamiineja syöt? Itse monta tetralysal kuuria syöneenä tullut siihen tulokseen että pakko tuo iho on saada paremmaksi ilman antiboottiakin, joku konsti on varmasti...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe