Niin, kertokaapa hyviä liikuntavinkkejä! Olen viiskymppinen nainen ja haluaisin tehdä yhä kunnon treenit. Uinti olisi varmaan parasta, mutta hallille matkaa 30km. Hiihtokelejä odotellessa vertaistukea, kiitos! :-)
Kulumaa polvessa -haluan silti liikkua
12
257
Vastaukset
- oireeton.
Mulla läks oireet ravinnolla.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm - Hohohoijaa
Just joo. Ja varmaan sulla parani myös muut vaivat ihan vaan meditoimalla. Nää on niin turhia kommentoijia kun olla ja voi. Kusihätä kyllä lähtee kusemalla, mutta kuluma ei parannu syömällä. Hulluja juttuja hölmöjen suusta.
- oireeton.
Noh.
Jätän omat konstini kertomatta.
Tuolla asenteella mun puolesta voit sitten vaan kärsiä.
Hyvää jatkoa. - ensisijaisesti
Ravintohoitoja kannattaa kokeilla, niitä on erilaisia.
- Hohohoijaa
Älähän nyt suutu, sillä minä en ole tuo aloittaja. Mieti nyt ihan oikeasti järjellä mitä höpötät. Jos jokin tietty ravintoaine auttaa jotain nivelen kuluman kivuissa, niin se ei tarkoita kokonaisvaltaisesti ravintoa. Nämäkin on niin yksilöllisia apuja, että ei voi varmaksi sanoa yhtään mitään. Omalla kohdalla ei ole auttaneet mitkään ravinteet eikä lisäravinteet pätkän vertaa. Ainut mikä alkuun vähän helpotti oli kukonhelttaa piikillä niveleen.
Sinun oireetkin ovat saattaneet helpottaa ihan muusta syystä kun ravinnosta. Esimerkiksi nivelesi tulehdus on vähentynyt siinä määrin, että kivutkin ovat hellittäneet. Syy voi olla vaikka oma immuunijärjestelmä.
Onnea kuitenkin kummallekin yrityksissä pysyä kivuttomana. Oli sitten keinot millaiset vain. - Duunari
Valitettavasti hohhoijaa on oikeassa. Ei kuluma millään parane. Ainoa parantava leikkaus on proteesi.
Itse taistelen kipujen kanssa, kun ei pääse kunnolla kävelee enää ja opiaattejen kanssa yritän jotenki pärjäillä. Magneettikuva otettu ja leikkaus edessä. Nyt jo kuukaisia sairaslomalla. Toiset valittaa, ettei pääse urheilee... Miettikää, että toiset ei pysty käymää töissä!- oireeton.
Olen ollut oireeton jo 1 vuoden.
Tosin, jos nivel on jo päässyt kulumaan liikaa, niin eihän siihen auta kuin keinonivel,
Itse otin selvää, mikä auttaisi ja muutin ravinnon saannin ja nyt polveni on täysin oireeton.
Lekurien hoito on keinonivel. - ettäsesiitä
Nivelrustot on elävää ainetta, eivätkä ne kulu sen enempää kuin muutkaan osat, kestäähän ihokin jatkuvassa käytössä koko elämän ajan ilman että kuluu kovin kummoisesti, vaikka ohenee tietysti vanhemmiten.
Ruokavaliolla on minunkin nivelet parantuneet ja jäseniin palautunut entinen taipuisuus. Onneksi ymmärsin riittävän ajoissa.
- sauvakävelyä
Mulle taas sanottiin ettei näin nuorella 53v. tehdä leikkausta. Sain painoa pudotettua hiukka ja ihmeekseni motifene dual pillerit ovat tepsineet liikekipuun. Olen onnellinen etten ole vielä lepokipua kokenut muutoin kuin nukkuessa polvea väärään asentoon muuttaessa. Muuallakin jalassa tuntuu kipua mm. nilkassa jonkin matkaa kävellessä mutta ei se tohtoreita kiinnosta. Kävellyt olen kun olen voinut, sauvat on apuna joilla saa tukea ja polkenut kuntopyörällä. Näitäkin nivelrikkoja on pahempia ja vähempi pahempia, yritetään kuitenkin jaksaa liikkua kivusta huolimatta. Itse noidun että koske p-le kun kerran kosket, mitäpä sitä muuta voi.
- Lvm_
Jonkin verran käytetään myös niveleen annettavana injektiona Synvisc nimistä lääkettä, jolla on monesti saatu varsin hyviä kipua lievittäviä ja liikuntakykyä edistäviä vaikutuksia. En tiedä miten mahtaa julkisella puolella käytössä olla, mutta privaatin puolelta tätä ainakin saa.
- ravinto.
Nivelrikko ja ravinto:
Osa 4/5 (4:16)
Osa 5/5 (5:08)
http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/- ravinto.
Nivelrikko ja ravinto:
17.11.13
Osa 4/5 (4:16)
Osa 5/5 (5:08)
http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809