Olen miettinyt hallintotieteiden opiskelua Lapin yliopistossa. Kai täällä joku on siellä opiskellut tai opiskelee - tai hallintotieteitä ylipäätään? Tutkinto kuulostaa varsin mielenkiintoiselta, mutta suuntaanko suosiolla kovemmille aloille, kuten kauppa- tai oikeustieteet?
Minua kiinnostaa erilaiset yhteiskunnalliset asiat ja päätöksenteko. Minulla on sellainen kuva, että HTM loisi työuransa varsin usein julkisella sektorilla virkamiehenä, mikä kuulostaa jostain syystä varsin hyvältä omaan korvaani. Olenko kuitenkin väärässä? Onko töiden saanti yhtä vaikeaa kuin monilla humanistisilla, monesti "tyhjänpäiväisiksi" haukutuilla, aloilla?
Hallintotieteet (Lapin yliopisto)
4
542
Vastaukset
- wwwww
Kauppatieteet/hallintotieteet kuuluvat mielestäni samaan sarjaan. Näissä ei suuria eroja ole. Olen opiskellut hallintotieteitä osana tutkintoani juurikin Lapissa ja meillä on ollut opettajina myös kauppatieteilijöitä.
Oikeustieteet on näistä se kovin tutkinto. Se vaatii paljon lukemista ja lisäksi saa laissa säädetyn pätevyyden. Oikkareita on sijoittunut/sijoittuu julkiseen halintoon virkamiehiksi.- htm ktm
Todellakin on eroja kauppa- ja hallintotieteillä! Opiskelen molempia ja eroa on kuin yöllä ja päivällä. Talous- ja kauppatieteissä lasketaan luvuilla paljon, hallintotieteissä ei lainkaan.
- entinen tt
htm ktm kirjoitti:
Todellakin on eroja kauppa- ja hallintotieteillä! Opiskelen molempia ja eroa on kuin yöllä ja päivällä. Talous- ja kauppatieteissä lasketaan luvuilla paljon, hallintotieteissä ei lainkaan.
Muista sivuaineet ja pääaineet. Esim. kauppiksen aineista johtaminen. Monet hailarit lukevat puolestaan käsittääkseni sivuaineena laskentatoimea. Toisaalta Tampereella käsittääkseni pääaineena voi lukea julkishallinnon laskentatoimea, joka kuuluu hallintotieteisiin. Markkinointi puolestaan kuuluu kauppatieteisiin ja ei siellä juuri lasketa.
- Minä
htm ktm kirjoitti:
Eikä muuten lasketa, jos ei ota laskentatoimea tai rahoitusta. Johtaminen ja markkinointi puolestaan eroaa noista kuin yö ja päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768