Olen miettinyt hallintotieteiden opiskelua Lapin yliopistossa. Kai täällä joku on siellä opiskellut tai opiskelee - tai hallintotieteitä ylipäätään? Tutkinto kuulostaa varsin mielenkiintoiselta, mutta suuntaanko suosiolla kovemmille aloille, kuten kauppa- tai oikeustieteet?
Minua kiinnostaa erilaiset yhteiskunnalliset asiat ja päätöksenteko. Minulla on sellainen kuva, että HTM loisi työuransa varsin usein julkisella sektorilla virkamiehenä, mikä kuulostaa jostain syystä varsin hyvältä omaan korvaani. Olenko kuitenkin väärässä? Onko töiden saanti yhtä vaikeaa kuin monilla humanistisilla, monesti "tyhjänpäiväisiksi" haukutuilla, aloilla?
Hallintotieteet (Lapin yliopisto)
4
550
Vastaukset
- wwwww
Kauppatieteet/hallintotieteet kuuluvat mielestäni samaan sarjaan. Näissä ei suuria eroja ole. Olen opiskellut hallintotieteitä osana tutkintoani juurikin Lapissa ja meillä on ollut opettajina myös kauppatieteilijöitä.
Oikeustieteet on näistä se kovin tutkinto. Se vaatii paljon lukemista ja lisäksi saa laissa säädetyn pätevyyden. Oikkareita on sijoittunut/sijoittuu julkiseen halintoon virkamiehiksi.- htm ktm
Todellakin on eroja kauppa- ja hallintotieteillä! Opiskelen molempia ja eroa on kuin yöllä ja päivällä. Talous- ja kauppatieteissä lasketaan luvuilla paljon, hallintotieteissä ei lainkaan.
- entinen tt
htm ktm kirjoitti:
Todellakin on eroja kauppa- ja hallintotieteillä! Opiskelen molempia ja eroa on kuin yöllä ja päivällä. Talous- ja kauppatieteissä lasketaan luvuilla paljon, hallintotieteissä ei lainkaan.
Muista sivuaineet ja pääaineet. Esim. kauppiksen aineista johtaminen. Monet hailarit lukevat puolestaan käsittääkseni sivuaineena laskentatoimea. Toisaalta Tampereella käsittääkseni pääaineena voi lukea julkishallinnon laskentatoimea, joka kuuluu hallintotieteisiin. Markkinointi puolestaan kuuluu kauppatieteisiin ja ei siellä juuri lasketa.
- Minä
htm ktm kirjoitti:
Eikä muuten lasketa, jos ei ota laskentatoimea tai rahoitusta. Johtaminen ja markkinointi puolestaan eroaa noista kuin yö ja päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2435771Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k304234Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,212440Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3022241Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481461Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611319Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1381248Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331237- 351014
- 171944