Suomen tililuotto

opetus

Otin pari tililuottoa alkusyksystä Suomen tililuotolta, lainasin pojalleni rahaa. Laskuja ei tullut missään vaiheessa kunnes huomasin sähköpostissani laskun joka oli erääntynyt, maksoin sen.

Sähköpostiin tulee älyttömästi mainoksia ja lainatarjouksia, joista puolet siirrän lukematta roskakoriin. Kun sinne oli tullut postia Gothialta, siirsin sen roskiin -ihan outo firma -en ollut kuullutkaan.

Nyt tuli postissa ihan paperinen lasku Gothialta 2800 euroa, maksuaikaa 2 viikkoa. Selvitin asiaa ja kyseessä oli 1000 euron elokuussa otettu tililuotto, josta olin maksanut yhden erän 200 euroa ja se oli mennyt perintään ja ne gothian viestit oli siis perintätoimistolta.

No, ei siinä mitään oma moka mutta onpa todella suolainen korko. Älkää ikinä lainatko suomen tililuotolta mitään. Olisivat voineet edes laittaa paperisen kirjeen ennen perintään menoa. Pitänee mennä pankkiin hakemaan rahaa sitten, että saa tuon maksettua.

58

6400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex_vippaaja

      Jos ihan väen väkisin noita ottaa niin kannattas olla tarkkana. Miten 1000€ voitulla 2800€ lasku, sitä en voi käsittää. Itse en maksais vaan alkaisin ensin kysellä...

    • Juuhpuuh

      Mikset mennyt pankkiin alunperin???? Olisit selvinnyt sillä 1000 eurolla.

    • 7+3

      Voisitko kertoa miten alkuperäinen laina voi mukamas kolminkertaistua noin pienessä ajassa?!? Kertoisitko erittelyt siitä laskusta.

    • opetus

      Ei tässä laskussa lue muuta kuin että "Emme ole vastaanottaneet suorituksianne maksuehtojen mukaisesti otsikossa mainittuun tililuottoon liittyen. Kehotamme suorittamaan tililuoton velkasaldon kokonaisuudessaan kahden viikon kuluessa. Velkasaldo kirjeessä mainittuna päivänä (14.11.2013) on 2848,29 euroa sisältäen korot ja kulut." Pääomaa, korkoja ja kuluja ei ole mitenkään eritelty.

      Soitan sinne tänään ja kysyn mikä on korkojen ja mikä kulujen osuus, alkuperäistä lainaa on jäljellä siis n 800 euroa, joten n. 2000 on korkoja ja kuluja, laina on nostettu elokuussa.

      Omaa tyhmyyttä - ei auta muita syyttää - mutta en ole tajunnut tätä tililuottojuttua, ettei laskuja tule postissa ja että ne tulevat sähköpostiin, en edes lue henkilökohtaista sp kovin usein kun käytän pääosin työsähköpostiani. Omaan sähköpostiini tulee pääasiassa hirveä määrä mainoksia jotka lukematta vedän roskikseen. Posti tuli Gothialta -jota firmaa en lainkaan tuntenut- eikä tililuotolta, olisi kai pitänyt seurata paremmin. Minulla ei ole yli eräpäivän menneitä laskuja, kaikki on maksettu mitä posti kantaa. Ja tämän olisin hyvin voinut maksaa, ihan huolimattomuutta olla seuraamatta laskujaan.

      En viitsinyt hakea pankista, koska ajatelin maksavani tuollaisen luoton muutamassa kuukaudessa pois ja koska olin syyskuussa juuri ostanut asunnon ja tehnyt ne lainapaperit, en halunnut sekoittaa tähän pankkia. Kuitenkin niin pieni summa.

      • 2+4

        "Omaa tyhmyyttä - ei auta muita syyttää"

        Tiesitkö, että on olemassa joku kohtuullisten perimiskulujen laki tai joku sellainen?


      • lycka till

      • s-posti hukassa

        Onko sulla Gmail? Sinne tehtiin kesällä tyhmä jako tärkeisiin, SoMe ja mainosviesteihin. Gothia menee luultavammin siihen mainosluokkaan. Kannattaa tehdä muutos asetuksiin että kaikki s-postit tulee samaan näkymään. Mulla on myös lasku Vivuksesta mennyt jonnekin outo juttu rahat tuli tilille muttei mitään laskua eikä lainanvahvistusta. Täytyy ruveta peräämään se lasku sieltä, kaipa ne laskee että saisivat minulta enemmän rahaa jos en huomaa ajoissa.


    • kk662

      jos lasku erääntyy heidän on pakko sillon lähettää postitse kirje ei sitä saa enää sähköpostiin laittaa..

      • maailmanmatkaaja4

        hei,Kokemusta löytyy nyt samasta firmasta ..tosin maksoin 3kk 300e k ja kokonaisluotonmäärä pieneni vajaan 100e.Otan kyllä kuluttajaasiamieheen yhteytt ja pyydän selvittämään mikä tässä on laillista,ja miten ihmeessä.Suosittelen pysymäännnnnnnhyvin hyvin kaukana tästä puljusta.


      • kothia
        maailmanmatkaaja4 kirjoitti:

        hei,Kokemusta löytyy nyt samasta firmasta ..tosin maksoin 3kk 300e k ja kokonaisluotonmäärä pieneni vajaan 100e.Otan kyllä kuluttajaasiamieheen yhteytt ja pyydän selvittämään mikä tässä on laillista,ja miten ihmeessä.Suosittelen pysymäännnnnnnhyvin hyvin kaukana tästä puljusta.

        Kehoitat pysymään hyvin kaukana PERINTÄTOIMISTOSTA ! ? Se on hellvetin helppoa kun vaan maksaa laskut ajallaan. Näin toimimalla jokaikinen perintätoimisto menee konkkaan !


      • Goy
        kothia kirjoitti:

        Kehoitat pysymään hyvin kaukana PERINTÄTOIMISTOSTA ! ? Se on hellvetin helppoa kun vaan maksaa laskut ajallaan. Näin toimimalla jokaikinen perintätoimisto menee konkkaan !

        Gothia ei ole perintätoimisto vaan Gothiagroup muodostaa ketjun erinäisten luottopaikkojen kanssa, mm. Suomentililuotto jne. eli se on rahoitusyhtiö. Laskuja maksettaessa ei laskuja makseta Suomentililuotolle vaan Gothia Oy:lle ne maksut menee. Sieltä ne laskut myös tulee.

        Olen joutunut laittamaan viestiä Gothiagroupille siitä, että tililuotto minkä jouduin ottamaan, koska pankista en saanut ko. summaa, on ollut nyt lyhennettävänä jonkin aikaa (300euroa kuukaudessa.) Ensin asiat toimivat hyvin ja summa pieneni vauhdilla, mutta nyt on sitten alkanut ihmeellisesti juoksemaan velka ylöspäin vaikka nostoja en ole tehnyt vaan ainoastaan 300e maksellut joka kuukausi.


    • huijattu4

      Itsekin lyhentänyt 2000 lainaa nyt 5kk 300e/kk ja jäljellä edelleen 1800... vähän pistää mietityttämään varsinkaan kun kulut ja korot EI OLE SELKEÄSTI ESILLÄ.

    • törpölleopetus

      Aloittaja on oikeassa, ei kannata lainata, jos ei aio maksaa velkaansa takaisin.

    • deidei

      Onko joku pyytänyt kuluttajaviranomaisia tutkimaan tämän puljun toimintaa?
      Itsellä sama juttu, 2000e laina, maksa 300e kuussa niin laina lyhenee 100 eurolla. Siitä voi laskea mitä tuon pääoman tuhoaminen tulee maksamaan...
      Kunpa olisin tajunnut nuo todelliset kulut ennen lainan nostoa...

      • peruskoulun ope

        Johan se tuossa etusivulla lukee että nimellinen vuosikorko on 106,8 % . Jos otat 2000 euron lainan , niin aluksi joka kuukausi korkojen osuus on liki 200 euroa , joka johtaa siihen että 300 euron laskusta vain 100 euroa menee lyhennyksiin. Todellinen vuosikorko on sitten vieläkin kovempi , koska siinä on sitten vasta huomioitu se 300 euron avausmaksu .

        Nyt on kuulkaas sellanen juttu että jos ei prosenttilasku ei ole tuon vertaa hansikkaassa niin kannattaa jättää noi ottamatta ja vaikka tulla takaisin peruskoulun neljännelle, jossa nuo opetetaan.

        On ihan tosi että tämä on kyllä ehdottomasti kallein ja sikaimaisin rahastus, mutta ei niitä ole pakko ottaa . Mitä se kuluttajavirasto tässä auttaa ? Tämä on se piste mihin sillä korkokattolailla haluttiin mennä ja kun se koskee vain alle 2000 euron lainoja , voi voi . Ei ole lakia joka suojelisi sitä idioottia joka tuon firman kanssa asioi !


      • ope jatkaa ...
        peruskoulun ope kirjoitti:

        Johan se tuossa etusivulla lukee että nimellinen vuosikorko on 106,8 % . Jos otat 2000 euron lainan , niin aluksi joka kuukausi korkojen osuus on liki 200 euroa , joka johtaa siihen että 300 euron laskusta vain 100 euroa menee lyhennyksiin. Todellinen vuosikorko on sitten vieläkin kovempi , koska siinä on sitten vasta huomioitu se 300 euron avausmaksu .

        Nyt on kuulkaas sellanen juttu että jos ei prosenttilasku ei ole tuon vertaa hansikkaassa niin kannattaa jättää noi ottamatta ja vaikka tulla takaisin peruskoulun neljännelle, jossa nuo opetetaan.

        On ihan tosi että tämä on kyllä ehdottomasti kallein ja sikaimaisin rahastus, mutta ei niitä ole pakko ottaa . Mitä se kuluttajavirasto tässä auttaa ? Tämä on se piste mihin sillä korkokattolailla haluttiin mennä ja kun se koskee vain alle 2000 euron lainoja , voi voi . Ei ole lakia joka suojelisi sitä idioottia joka tuon firman kanssa asioi !

        jatkoa pikku nassukoille ja mussukoille .. .

        Lainaehdoissa , jotka tietenkin olette lukeneet ja niihin suostuneet, sanotaan että osamaksulla kuukausikorko on 8,9 % . Sitten pieni laskutoimitus, ihan helpolla matematiikalla kun muuttujat tiedetään

        Velkasaldo 2300 euroa ( mukana se 300euron nostopalkkio ) . Tilillesi tuli 2000 euroa jota lainan summana pidät .


        1. erä 300 euroa , josta korkojen osuus 204,70euroa ja lyhennystä 95.30 euroa
        2. erä 300 euroa , josta korkojen osuus 196,20 ja lyhennystä 103,80 euroa
        3. erä 300 euroa, josta korkojen osuus 187 euroa ja lyhennystä 113 euroa

        NONIIN LAPSUKAISET :

        Olet nyt maksanut kolmessa erässä yhteensä 900 euroa , ottamaasi 2000 euron lainaa ( joka oli oikeasti 2300 euroa ) . PÄÄOMAA on vieläkin jäljellä on 1987,90 euroa !!! Olet siis maksamalla 900 euroa lyhentänyt velkapääomaa REILUN KYMPIN ! Miltäs nyt tuntuu ? Onko kusetettu olo ? Ei se mitään , seuraavassa 300 euron erässä menee korkoja enää noin 177 euroa !

        Tuolla sikamaisella vuosikorolla , pelkästään tuo 300 euron avausmaksu joka siis laitetaan velkasaldon päälle, kasvaa liki tuplaksi vuoden kuluessa koska velan saldo ei tuolla minimi 300 euron lyhennyksellä tipu aluksi juuri mihinkään


      • Pettynyt19
        ope jatkaa ... kirjoitti:

        jatkoa pikku nassukoille ja mussukoille .. .

        Lainaehdoissa , jotka tietenkin olette lukeneet ja niihin suostuneet, sanotaan että osamaksulla kuukausikorko on 8,9 % . Sitten pieni laskutoimitus, ihan helpolla matematiikalla kun muuttujat tiedetään

        Velkasaldo 2300 euroa ( mukana se 300euron nostopalkkio ) . Tilillesi tuli 2000 euroa jota lainan summana pidät .


        1. erä 300 euroa , josta korkojen osuus 204,70euroa ja lyhennystä 95.30 euroa
        2. erä 300 euroa , josta korkojen osuus 196,20 ja lyhennystä 103,80 euroa
        3. erä 300 euroa, josta korkojen osuus 187 euroa ja lyhennystä 113 euroa

        NONIIN LAPSUKAISET :

        Olet nyt maksanut kolmessa erässä yhteensä 900 euroa , ottamaasi 2000 euron lainaa ( joka oli oikeasti 2300 euroa ) . PÄÄOMAA on vieläkin jäljellä on 1987,90 euroa !!! Olet siis maksamalla 900 euroa lyhentänyt velkapääomaa REILUN KYMPIN ! Miltäs nyt tuntuu ? Onko kusetettu olo ? Ei se mitään , seuraavassa 300 euron erässä menee korkoja enää noin 177 euroa !

        Tuolla sikamaisella vuosikorolla , pelkästään tuo 300 euron avausmaksu joka siis laitetaan velkasaldon päälle, kasvaa liki tuplaksi vuoden kuluessa koska velan saldo ei tuolla minimi 300 euron lyhennyksellä tipu aluksi juuri mihinkään

        Ferratumissa vieläkin kalliimpi, sillä joustolainan korko on yli 200 prossaa.


    • daadalaaa

      hyvimpä oot asioista perillä...taitaa olla jopa omakohtainen kertomus;)

      • ei ole tarvetta

        Kyseisen sontaputkan nettisivut auki, ne "muuttujat" esille joita siellä ei mukamas ole ja päälle noin 2 minuuttia laskukoneen käyttöä -> siinäpä se tulos nyt seistä jököttää ettei kenenkään tarvitse sanoa ettei tiedä mitä tuon firman laina maksaa . Toki ymmärrän jos koron laskenta alenevalle pääomalle ei ole edes ala-asteen jälkeen hallussa, mutta jokaisen 18v täyttäneen pitäisi se jo osata


      • *************
        ei ole tarvetta kirjoitti:

        Kyseisen sontaputkan nettisivut auki, ne "muuttujat" esille joita siellä ei mukamas ole ja päälle noin 2 minuuttia laskukoneen käyttöä -> siinäpä se tulos nyt seistä jököttää ettei kenenkään tarvitse sanoa ettei tiedä mitä tuon firman laina maksaa . Toki ymmärrän jos koron laskenta alenevalle pääomalle ei ole edes ala-asteen jälkeen hallussa, mutta jokaisen 18v täyttäneen pitäisi se jo osata

        Näinhän se menee.....vaan kuitenkin Suomen lainsäädännössä on pykälä joka VAATII...myös Suomen Tililuottoa...ilmoittamaan TODELLINEN vuosikorko!
        Lainasin myös kerran viime kesänä tältä "luotettavalta" firmalta ko. 2000€ josta kertyi maksettavaa yli 3800€ !! JA TÄMÄ ON VIELÄPÄ LAILLISTA KORONKISKONTAA SUOMESSA.....eipä ne siellä eduskunnassa taida edes olla tietoisia ko. "firman"...mielestäni rikollisesta....(ehkäpä pesevät rikoksilla hankittuja rahoja) toiminnasta, eivät ainakaan mitenkään reagoi asiaan...samoin rikospoliisi ei puutu heidän tekemisiinsä...kun taitaa tämän "yrityksen" jäljet johtaa suureen naapurimaahamme...jonne eivät Suomen poliisit saa lupaa tutkia... EDES, vaikka kyseessä olisi RAHANPESU !!


    • epo

      Miksi ette maksa vähän enemmän per kk, teen itse niin yhteen toiseen paikkaan, pääoma lyhenee nopsempaa.

      • aukipers

        koska persaukinen luuseri


    • hohhoijaa44

      Tässä maailmassa on aina kusetettu tyhmiä ja ymmärtämättömiä. Itellä on tuo 2000e laina nostettuna ja pelattuna, mutta ei mulle ollu koskaan epäselvää miten kallista rahaa tuo oli.

      Pitää koittaa kituuttaa ja maksella saldoa pienemmäksi että jokupäivä vielä pääsee eroon..

      kahden tonnin summalle n. 45vrk korko on alussa sen 15% nostopalkkion lainasummasta, mikä on ihan kohtuullinen tilapäiseen rahantarpeeseen.
      Jos meinaa maksella pienissä osissa saa vaan syyttää laskutaidottomuuttaan.

      • Annuliinaaa

        Mun mielestä on kyllä tosi kallis hinta! Jos ajattelee, että näitä luottoja ei käytä yleisesti ottaen kuin vähävaraiset, niin se tekee vieläkalliimmaksi. Jos ei ole paria tonnia rahaa, tai sen säästäminen on hankalaa, ei todellakaan kannata ottaa tälläisiä luottoja.

        Kerää sitä vararahastoa! Jos ei ole varaa kerätä vararahastoa, niin ei todellakaan ole varaa maksaa tuollaisia korkoja.


    • piitu788

      Eli käytännössä en olut maksanut lainaamiasi rahoja? Ei kai niitä voi unohtaa, jos tämä keskustelu on talvella ja kesällä otetut lainat. Itse en uskaltaisi ottaa tuollasilta firmoilta, just jos kun ei maksa kerralla pois, ei tiedä mitä saa takasin.

    • nmknm

      Minulla myös tuota lainaa 3000. Olen sopinut maksusuunnitelmasta Gothiagroupin kanssa. Maksan 300 euroa kuussa. Sain postissa vahvistuksen maksusuunnitelmasta, johon on eritelty

      velan pääoma 2993e
      korot maksusuunnitelman loppuun laskettuna 1450e
      muut kulut 75e
      maksusuunnitelman laatimiskulu 50
      Yhteensä 4570e

      Korot on melkein puolet velan pääomasta. Ei se oo tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa. Niinpä.

      Just laitoin kyselyä vaihtoehdoista jos maksan velan kokonaan tai suuremmissa erissä. Kuinka paljon korot tippuu...

      He itse ehdottivat tälläistä suunnitelmaa, kun kysyin mahdollisuudesta sopia maksusta.

      • 1+178

        No elä helvetissä suostu!


      • dilledong !
        1+178 kirjoitti:

        No elä helvetissä suostu!

        Tuohan on ihan normaali korko tälläisissä luotoissa. Ei kait ne sitä maksusopimusta tee pienemmällä korolla kuin se alkuperäinen laina ! HALOO !


      • nmknm
        1+178 kirjoitti:

        No elä helvetissä suostu!

        Kyselin sähköpostitse kuinka paljon korot tippuisivat, jos maksaisin koko velan esim. toukokuussa. Ei sieltä osattu vastata...

        "Hei!
        Velan saldo tänään on 3669,55euroa. Eli jos maksaisit velkasi tänään niin tuo olisi maksettava summa. Toki, jos maksat enempi kuin sovittu niin korko pienenee huomattavasti. Tätä korkeampaa sopimuskorkoa(9%/kk) lasketaan siis vain 180pvää eräännyttämisestä jonka jälkeen korko tipahtaa siihen 7:n prosentin viivästyskorkolain mukaiseen."

        Kysyin uudelleen mitä tapahtuu koroille ja kuinka paljon tulisi maksaa, jos maksan kaiken toukokuussa.

        "Hei!
        En osaa vastata kysymykseesi, koska en voi laskettaa järjestelmässämme " haamusuorituksia", eli käytännössä järjestelmämme näyttää tilanteen aina sen mukaan , kuinka paljon on tullut maksuja. EN pysty siis sanomaan toukokuun tilannetta, koska Toukokuuhun mennessä olet todennäköisesti maksanut pari erää enempi kuin nyt, enkä saa niitä lisättyä tuohon summaan."

        Enkö minä vaan tajua vai eikö ne halua vastata minun kysymykseeni?

        Tänään kysyin uudestaan paljonko maksan, jos maksan koko velan tämän kuun viimeinen päivä.. Vastasivat sähköpostiini vartin sisällä

        "Hei!
        Saldo 30.4 on 3617,82 euroa."

        En ollut tähänkään viestiin vielä tyytyväinen, vaan pyysin velastani erittelyä.. minun laskujeni mukaan koko summa 4570 pienenee noin 400 eurolla, jos sen maksaa heti.. Maksusopimus olisi loppunut toukokuussa 2015. Olen maksanut jo kaksi 290e erää.. Asiakaspalvelija sanoi, että korot tippuvat huomattavasti, jos maksan "enempi" kuin sovittu. En tiedä onko koroissa huomattavaa eroa maksoi velan nyt tai erissä, kokonaissumma kuitenkin on noin iso niin ei muutama sata euro tunnu miltään.. Plaah.

        Huonoa asiakaspalvelua Gothialta.. Asiakaspalvelija kirjoittaakin kuin joku tollo..

        Minä tollo sain pankkilainan millä maksan kaikki tollot velkani pois!


      • nmknm
        nmknm kirjoitti:

        Kyselin sähköpostitse kuinka paljon korot tippuisivat, jos maksaisin koko velan esim. toukokuussa. Ei sieltä osattu vastata...

        "Hei!
        Velan saldo tänään on 3669,55euroa. Eli jos maksaisit velkasi tänään niin tuo olisi maksettava summa. Toki, jos maksat enempi kuin sovittu niin korko pienenee huomattavasti. Tätä korkeampaa sopimuskorkoa(9%/kk) lasketaan siis vain 180pvää eräännyttämisestä jonka jälkeen korko tipahtaa siihen 7:n prosentin viivästyskorkolain mukaiseen."

        Kysyin uudelleen mitä tapahtuu koroille ja kuinka paljon tulisi maksaa, jos maksan kaiken toukokuussa.

        "Hei!
        En osaa vastata kysymykseesi, koska en voi laskettaa järjestelmässämme " haamusuorituksia", eli käytännössä järjestelmämme näyttää tilanteen aina sen mukaan , kuinka paljon on tullut maksuja. EN pysty siis sanomaan toukokuun tilannetta, koska Toukokuuhun mennessä olet todennäköisesti maksanut pari erää enempi kuin nyt, enkä saa niitä lisättyä tuohon summaan."

        Enkö minä vaan tajua vai eikö ne halua vastata minun kysymykseeni?

        Tänään kysyin uudestaan paljonko maksan, jos maksan koko velan tämän kuun viimeinen päivä.. Vastasivat sähköpostiini vartin sisällä

        "Hei!
        Saldo 30.4 on 3617,82 euroa."

        En ollut tähänkään viestiin vielä tyytyväinen, vaan pyysin velastani erittelyä.. minun laskujeni mukaan koko summa 4570 pienenee noin 400 eurolla, jos sen maksaa heti.. Maksusopimus olisi loppunut toukokuussa 2015. Olen maksanut jo kaksi 290e erää.. Asiakaspalvelija sanoi, että korot tippuvat huomattavasti, jos maksan "enempi" kuin sovittu. En tiedä onko koroissa huomattavaa eroa maksoi velan nyt tai erissä, kokonaissumma kuitenkin on noin iso niin ei muutama sata euro tunnu miltään.. Plaah.

        Huonoa asiakaspalvelua Gothialta.. Asiakaspalvelija kirjoittaakin kuin joku tollo..

        Minä tollo sain pankkilainan millä maksan kaikki tollot velkani pois!

        Maksoin koko velan pois pari viikkoa sitten, juuri tuon summan jonka he ilmoittivat. Laskettu siis 30.4 asti.

        Noh tänään tuli postissa lappu, että olen tehnyt liikasuorituksen ja minun täytyy lähettää tietoni heille, jotta saan liikaa maksetun takaisin. Siitäkin peritään 5e. Missään ei lukenut kuinka paljon olen maksanut liikaa. Voiko summa muka muuttua paljon parissa viikossa kovinkaan paljon?? Vähän epäilyttää yrittääkö ne tuollaki lypsää rahaa.. kuitenki paljastuu, että summa on tosi pieni ja tuon viiden euron käsittelykulun myötä mun tilanne on plus miinus nolla!


    • säälittää

      Eikö tälle firmalle löydy mitään selvitysmiestä, tämähän on todella hirveää rahastusta. Pitäs ilmoittaa jonnekkin oikeustoimeen vai onko todella niin että ihmisiä saa suorastaan ryöstää noin vain.
      Ihmisiä on paljon työttömiä joten se raha voi olla joillekkin suoranainen pelastus alkuun kun pankit ei anna mitään.

    • minävaan88

      "jatkoa pikku nassukoille ja mussukoille .. .

      Lainaehdoissa , jotka tietenkin olette lukeneet ja niihin suostuneet, sanotaan että osamaksulla kuukausikorko on 8,9 % . Sitten pieni laskutoimitus, ihan helpolla matematiikalla kun muuttujat tiedetään

      Velkasaldo 2300 euroa ( mukana se 300euron nostopalkkio ) . Tilillesi tuli 2000 euroa jota lainan summana pidät .

      1. erä 300 euroa , josta korkojen osuus 204,70euroa ja lyhennystä 95.30 euroa
      2. erä 300 euroa , josta korkojen osuus 196,20 ja lyhennystä 103,80 euroa
      3. erä 300 euroa, josta korkojen osuus 187 euroa ja lyhennystä 113 euroa

      NONIIN LAPSUKAISET :

      Olet nyt maksanut kolmessa erässä yhteensä 900 euroa , ottamaasi 2000 euron lainaa ( joka oli oikeasti 2300 euroa ) . PÄÄOMAA on vieläkin jäljellä on 1987,90 euroa !!! Olet siis maksamalla 900 euroa lyhentänyt velkapääomaa REILUN KYMPIN ! Miltäs nyt tuntuu ? Onko kusetettu olo ? Ei se mitään , seuraavassa 300 euron erässä menee korkoja enää noin 177 euroa !

      Tuolla sikamaisella vuosikorolla , pelkästään tuo 300 euron avausmaksu joka siis laitetaan velkasaldon päälle, kasvaa liki tuplaksi vuoden kuluessa koska velan saldo ei tuolla minimi 300 euron lyhennyksellä tipu aluksi juuri mihinkään."

      Noinhan se valitettavasti menee.. miettikää tarkasti haluatteko ottaa, onko rahan tarve oikeasti niin suuri että haluaa sitten maksaa tämän saadun summan melkein tuplasti. Minä otin ferratumilta 2000e lainan ja juuri näin kävi. Minun onnekseni, isäni auttoi minut pulasta ja maksan iskälle takaisin joka kk kunnes olen sen 2000e maksanut ja iskälle ei tarvitse korkoja maksaa, onneksi!

      • minävaan88

        LISÄYSTÄ:

        opinhan ainakin sen, etten enää tee samaa virhettä. En kerennyt kuin kerran lyhentää ja maksaa helvetilliset korot ja ahdisti perkeleesti! Ottakaa pankista lainaa hyvät ihmiset!! sen minä ainakin jatkossa teen jos tulee tarvetta.


    • retut

      Pikavippi ? Pikavipistä voi ottaa korkoa 50.5 % Ylimenevää osaa ei tarvitse maksaa.
      Voi olla että se perintätoimisto on ahneuksissaan vetänyt välistä.

    • sklakgggsåsggoghådhi

      Sinun pitä lainatessa muistaa jatkossa valita joko sähköposti tai paperilasku.

      Laita sähköpostiin uudet asetukset tai avaa niitä mainoksia ja klikkaan "unsubscribe" eli lopetat mainossyötteen tilaamisen. Ne ovat riesa, josta voi luopua. Poista kaikki inboxista ja tyhjennä roskis ja "kaikki viestit"-kohdat.

    • damas

      Minä idiootti maksoin 1500 euroa,josta lyheni 41 EUROA! Onneksi pankki myönsi lainan johon realistiset kulut. Tuo firma on vihoviimeisin! Älkää ihmeessä käyttääkö sitä.

      • Kartta12

        Paljonko sulla oli sitten pääomaa kun laina lyheni vain tuon verran.
        Hirveä firma, kuka saisi tämän puulaakin vastaamaan ryöstömäisestä pelistä?


      • 2+20
        Kartta12 kirjoitti:

        Paljonko sulla oli sitten pääomaa kun laina lyheni vain tuon verran.
        Hirveä firma, kuka saisi tämän puulaakin vastaamaan ryöstömäisestä pelistä?

        Korkokattolaki koskee vain alle 2000 euron suuruisia lainoja. Miksiköhän? Isoissa lainoissa koroilla on nimittäin suurempi merkitys.Olisi kohtuullista, että yli 2000 euron lainoissa olisi joku 20 prosentin korkokatto. Satasen vipissä voisi korko olla suurempikin kuin nykyisin saisi lain mukaan olla. Tuskin kukaan tekee konkurssia, jos maksaa satasen vipistä 5 euroa korkoa, mutta jos on tyhmyyksissään ottanut 2000 euron suuruisen kulutusluoton yli 100 prosentin vuosikorolla, riistetyksi tulemisen tunne on lähellä. Nykyinen korkokattolaki tappaa viattomat pikkuvipit, mutta ei estä riistoa isommissa lainoissa..


      • Laillista_rahankeruuta

        Tästä syystä yli 2000 lainoilla rahastetaan.

        Säädös alle 2000 eur lainoille korkokatto ja tällä tapaa kitketään tehokkaasti maksukyvyttömät.

        Kun hakijalle myönnetään yli 2000 laina ja tarvitsisi vain 300 mutta koska tälle on myönnetty yli 2000 voidaan laskea koko myönnetylle lainalle korkoa 50%

        Tällä tapaa saadaan maksukykyisistä lisää asiakaskuntaa ulos ottoon asiakkaita.
        Maksukykyisiä asiakkaita tarvitaan ulosotossa.


    • TheyDon'tReallyCare.

      Joo, kyllä se niin on että tolla firmalla ei pääoma lyhene ja todella epäselvää on mihin kustannukset kohdistuvat kun olet laskun maksanut. Parin tonnin laina tuli ajallaan maksettua ja puolen vuoden jälkeen oli maksettu korot ja kustannukset eli 1800€. Pääoma oli edelleen palttiarallaa 2000... Ei oikeen täsmää tuohon ilmoitettuun vuosikorkoon mitenkään... Olisikohan syy tuossa nostopalkkiossa 300? Homma näyttää joustoluotolta, mutta jokin tuolla kusee ja pahasti...
      Sivustolta lainattua tietoa
      "Osamaksuvaihtoehdossa luoton nimelliskorko on 106,8%, kuukausikorko on 8,9%. Avoin saldo sisältää nostetun luoton, nostoprovision ja kertyneen kuukausikoron. Maksettavan minimi kuukausierän suruus näkyy aina laskussa. Osamaksuvaihtoehdossa ensimmäinen lasku erääntyy maksettavaksi seuraavan kuukauden lopussa ja siitä eteenpäin aina kuukauden välein. 2000€ lainasummalle ja 12kk takaisinmaksuajalle laskettu todellinen vuosikorko on 119,67%."

      Jep, suruushan tuolla näkyy aina laskussa, mutta kyllähän tässä harrastetaan rahastusta härskillä kädellä... Toivottavasti ko. puulaaki on syynissä toiminnastaan ja vahvasti epäilen että on ja tulee tuohon kusetukseen loppu...
      Selitelköön hintojaan sitten vaikkapa oikeudenkäynneissä jos ei muu tuohon Haminan mulqvistiin tehoa...

      • dbhcviWDB

        Ihan selkeästihän kulut on ilmoitettu. Ei kannata oikeasti ottaa luottoja, jos ei lue ehtoja ja osaa tuollaista tavallista prosenttilaskua. Yleisesti ottaen, jos taas osaa laskea, niin tajuaa ettei koskaan kannata ottaa tuollaisia luottoja tai pikavippejä.

        Säästä se vararahasto! Niinkuin joku jo edellä laittoi, niin jos ei ole varaa säästää vararahastoa, ei ole varaa maksaa korkoja.


      • Vipitön

        Hinnathan ovat lain mukaiset. Ei niitä vippejä pakko ole ottaa. Kovaa tulosta tekee kyseinen "pulju" ;)


    • toimihenkilö

      PERKELE...tollanen mulgvisti joka pyörittää "bussinesta" tollasilla ehdoilla....pitäs vetää kölin alta pari kolme kertaa....

      • Lasku 12 kk jo 4500e + k

        Pysykää KAUKANA tuosta luotosta. Vaikuttaa alkuun hyvältä. Rahaa tulee. Mut kun korko alkaa juokseen sitä ei pysäytä mikään. Näitä korkoja ei pysty maksamaa kukaan joka tarvii rahaa nopeasti. Ne jotka ei tarvitse pikavippiä ei myöskään tarvitse näitä lainoja!!!


    • adasdu

      Olen tekemässä rikosilmoituksen kyseisestä firmasta ja kyselyn myös Kuluttajaliittoon. . Laskuissa ei näy missään selkeästi se, miten kuukausittainen lasku muodostuu. Olen ottanut lainoja tässä "matkan varrella" myös muista firmoista, minkään kanssa ei ongelmia ja laskuissa näkyy selvästi lyhennyksen, koron, muiden kulujen ym. euromäärät vaan ei tämän firman laskuissa.

    • henminki

      Eriä vaan maksellaan, mutta laina ei lyhene senttiäkään. Tosi kuin vesi. Kyseessä Suomen Tililuotto Oy

    • Vesaaaa

      Otin lainan tuolta helmikuussa ja lyhennellyt yli alkupäöoman ja lainaa jäljellä 2100 euroa

    • eiperhana

      Sama juttu täällä... jotain hämärää tuossa on!!!

    • Käki66

      Joo..Minullakin 2000 euron laina...Meni perintätoimistoon..koko summa 4700 euroa..huh..nyt melkein maksettu!
      Viime kesänä otettu!

      • Hei! Kuinka moneen erään sait tuon summan?


    • jätäpyyntö

      Suomen tiiliskiven sisässä lainaa oyssa ei laina lyhene eikä unohdeta koskaan.

      Jätä avoin allekirjoitettu ilmoitus lainapaikalle etteivät anna.

    • Hellsangels1

      Sen firman yksi toimitila on Haminan vanhan tien varrella lähellä jamilahden kansanopisto. Vinkki...

    • Viisastuin

      Liekö kukkaan ilmoittanut kulutusasiamiehelle tämän firman tempuista?
      Siis ihan kun aattelee niin miten voi olla mahdollista repiä ihmisiltä tuollaista korkoa???
      Onneksi pääsin irti koko puljusta ja maksoin velan kerralla, toivottavasti laskutus laski kaiken oikein. Mutta minulla on kuitti tallessa samoin lasku.

    • hjhjghfh

      Paperinen lasku pitää nykyään tilata erikseen. Kaikkialta, maksua vastaan. Jos ei tätä ymmärrä, niin voi voi.

    • Juuse5743
    • Dexter67

      Mitä te oikein inisette? Korot ovat lain mukaiset, joten toiminta täysin laillista.

      • Kusetusuhri

        """Korot ovat lain mukaiset, joten toiminta täysin laillista."""

        ON, ON, ON laillista.



        MUTTA kun pyydän Gothialta selvityksen erittelyn kanssa miten tämmöinen summa on tämä..?? .,.Tämä meidän excel taulukkolaskenta antoi tän summan...


        Että totas, Dexter67:aa ei ole koskaan kukaan yrittänyt kusettaa????? Kaikki laskut mitä tulee on tietenkin oikein (mikäs firma tää olikaan)...................

        Olkoon nyt vaikka Suomen tililuotto. Dexter67 kertoo vilkaisulla onko
        korkopäivät, korko, perimiskulut yms. vilkaisulla oikein.

        KUUMAA KESÄPÄIVÄÄ, vitut jostain pikkuluotoista.


      • Ei_tajuu

        Se erittelyhän on siinä laskussa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe