Autokoulu huijasi?

Hki87

Eli sain viikko sitten ajokortin. Teoriakoe sekä inssi meni kerrasta läpi. Ajotunteja on pakko olla 17h ja sen jälkeen jos tarve niin voi ottaa lisätunteja ennen inssiä. Mun autokoulu opettaja laski tunteja ja ilmoitti loppuvaiheessa monta tuntia ajettu sekä paljon jäljellä. Noh, inssin jälkeen autokoulu opettajan esimies löi mulle laskun kouraan että olen ajanut vahingossa 19h ja että tässä 90e lasku siitä. Sanoi että opettaja vahingossa mennyt laskuista sekaisin. Opettaja ensiksi sanoi että hänen moka, ettei tarvi maksaa mutta esimies oli erimieltä ja käski maksaa. Pahoitteli ja kertoi että näin on käynyt ennenkin. Itse aion olla uusiksi yhteyttä autokouluun ja pyytää että lasku peruutetaan koska ei ole mun vika jos autokouluopettaja laskee väärin. Oon ollut tosi tyytyväinen tähän autokouluun ja varsinkin hyvään opettajaan, mutta tuli kyllä kurja ja huijattu olo että pitää maksaa tunneista mitä ei olisi tarvinnut ajaa. Mitä mieltä muut ovat? Totta kai mäkin olisin voinut laskea ajotunteja, mutta sokeesti luotti siihen että opettaja kertoo.

14

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Älä maksa laskua ja autokoulu opettaja matikan tunnille :)

• näin on näreet

Jos ei sopua tule, niin yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan.

• voipi olla

Joo, tosin nimmarit ylimääräisten ajotuntien kohdalla tarkottaa melkein sitä, että olet ollut tietoinen. Kyllähän ne siinä kortissa ihan selvästi seisoo, joten kannattais vähän katella edelleen mihin niitä nimikirjoituksiaan kirjottelee.

• HKI87
        voipi olla kirjoitti:

Joo, tosin nimmarit ylimääräisten ajotuntien kohdalla tarkottaa melkein sitä, että olet ollut tietoinen. Kyllähän ne siinä kortissa ihan selvästi seisoo, joten kannattais vähän katella edelleen mihin niitä nimikirjoituksiaan kirjottelee.

Nimmareita laitoin 17 kohtaan, mutta kaksi ajotuntia oli kestänyt 1,5h joten yhteensä 19h... siitä ilmeisesti tämä laskuvirhe paholainen tapahtunut,

• ei auta..
        HKI87 kirjoitti:

Nimmareita laitoin 17 kohtaan, mutta kaksi ajotuntia oli kestänyt 1,5h joten yhteensä 19h... siitä ilmeisesti tämä laskuvirhe paholainen tapahtunut,

Jos ajoja yht. 19 h, olet laittanut 19:sta kohtaan nimen. Puoltoista (1 h 15 min.) tuntia merkataan kolmella ajokerralla eli ihan just niin paljon kun ajetaankin.

• HKI87
        ei auta.. kirjoitti:

Jos ajoja yht. 19 h, olet laittanut 19:sta kohtaan nimen. Puoltoista (1 h 15 min.) tuntia merkataan kolmella ajokerralla eli ihan just niin paljon kun ajetaankin.

En laittanut kuin 17 kohtaan nimen :O mutta kahdessa kohtaan oli merkinnät 1,5h ja muissa 1h. Pitää huomenna soittaa autokoululle ja siitä sitten kuluttajariitalautakuntaan jos sopua ei laskusta tule. Tosiaan olin kaiken lisäksi sairaalssa silloin kun autokouluopettaja soitti että 3 ajotuntia jäljellä ja sitten inssi... samalla sovittiin viikon päähän ajotunnit. Vaikea sairaalasta käsin muistella ajotunteja ym.

• no joh on
        HKI87 kirjoitti:

En laittanut kuin 17 kohtaan nimen :O mutta kahdessa kohtaan oli merkinnät 1,5h ja muissa 1h. Pitää huomenna soittaa autokoululle ja siitä sitten kuluttajariitalautakuntaan jos sopua ei laskusta tule. Tosiaan olin kaiken lisäksi sairaalssa silloin kun autokouluopettaja soitti että 3 ajotuntia jäljellä ja sitten inssi... samalla sovittiin viikon päähän ajotunnit. Vaikea sairaalasta käsin muistella ajotunteja ym.

Kyl ne pitäis merkata ajokerta kerrallaan... outoa ajo-opettajalta.. Kantsii valittaa jos asiat todella ovat noin. Jo ajokertojen merkkaamisessa on menty mettään.

• HKI87
        no joh on kirjoitti:

Kyl ne pitäis merkata ajokerta kerrallaan... outoa ajo-opettajalta.. Kantsii valittaa jos asiat todella ovat noin. Jo ajokertojen merkkaamisessa on menty mettään.

mulle sanottiin että se kaavake on muuttunut joku kerta sitten. oisko siinä noin 1-25 ajolle oma rivi johon erikseen merkataan ajotunnin pituus. ja kumpikaan meistä ei sitten muistanut eikä huomannut laskea tunneissa vaan ajokertoina.

• voi teitä hutiloita
        HKI87 kirjoitti:

mulle sanottiin että se kaavake on muuttunut joku kerta sitten. oisko siinä noin 1-25 ajolle oma rivi johon erikseen merkataan ajotunnin pituus. ja kumpikaan meistä ei sitten muistanut eikä huomannut laskea tunneissa vaan ajokertoina.

On se muuttunut, mutta edelleen siinä on omat rivit jokaiselle ajokerralle, eli 17 h on 34 ajokertariviä!!! Vieressä kulkee jopa sitten isommilla numeroilla kahden rivin välein numerointi 1 -18 eka sivulle ja jatkuu takasivulle. Kyllä olis pitänyt vaan olla tarkempi. Ikävä kyllä.. :(

• HKI87

tosiaan oisin itsekkin voinut laskea tunteja, mutta jotenkin luotti opettajaan. Kävin 2-3kertaa viikossa ajamassa, niin ehkä vikat 10 kertaa se sano aina paljon tunteja jäljellä.. ja se pomo sano että opettajat aiemminki laskenut väärin tunteja. Luulis että kun tällastä tapahtuu niin pomot pistää just puhutteluun tai matikan tunnille ettei noin kävis. Jos mun autokoulu opettaja olis ehdottanut lisätunteja ennen inssiä niin olisin ottanut kyllä. Mutta nää 2 ajotunteja oli vahinkoja.

• Opetusluvalla opettanut

Ehdota että käyt kakkos ja kolmos osan samassa autokoulussa jos ylimääräisten tuntien hinta hyvitetään kakkos osassa. Jos ei sovi tälle autokoululle niin käy kortti loppuun toisessa autokoulussa.

• HKI87
        Opetusluvalla opettanut kirjoitti:

Ehdota että käyt kakkos ja kolmos osan samassa autokoulussa jos ylimääräisten tuntien hinta hyvitetään kakkos osassa. Jos ei sovi tälle autokoululle niin käy kortti loppuun toisessa autokoulussa.

näin ajattelin... en ainakaan jatka tietenkään samassa autokoulussa jos ei tuu yhtään vastaan tossa laskussa. vielä kun pomo vahingossa möläytti että näin on käynyt aiemminki kun opettajat laskenut tunnit väärin.

• HKI87

No niin... eli jos joku vielä sattumalta tulee lukemaan tämän niin kerron tähän vielä miten homma selvisi. Suunnittelin paperille kunnon sotasuunnitelman mitä sanon autokouluun ennen kuin soitin sinne :D olin valmis sanomaan hyvin pahoja sanoja jos ei päästä hyvinmielin yhteisymmärrykseen. En ehtinyt melkein kissaakaan sanomaan kun pomo sanoi: sori meidän vika, älä maksa laskua :)

• Ei Kai

vaan ollut halpa autokoulu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      3354
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1364
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1296
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe