Puoliso "kiristää"

16+9

Miten pitäisi suhtautua puolisoon joka "kiristää" jos jokin asia ei toteudu hänen mielen mukaan tai minulla on asiaan jotain ehdotuksia tai yleensäkkin jotain painavaa sanottavaa niin nainen kiristää sillä että hän laittaa talon myyntiin ja muuttaa lasten kanssa pois. Aivan uusi asia meikäläiselle tämä käyttäytyminen. Ja kaikille jo tiedoksi. Olen tavallinen töissä käyvä isä joka ei ryypiskele ja joka osallistuu kotihommiin kuin lasten hoitoon/harrastuksiin samassa määrin kuin nainen. Onkos kellään samoja kokemuksia?

80

7877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommunikaatiokatkos

      Kysy uutta osoitetta? Ja jos kertoo, asiathan ovat vielä hyvin.

      Itse erosin miehestäni 3 vuotta sitten, eikä vieläkään ole kertonut osoitettaan. Ainoastaan valittaa että estän tapaamasta lapsia, kun en anna viedä heitä tuntemattomaan paikkaan. (väkivaltaisen historian jälkeen)

      Ei mut vakavasti. Ootteko keskustelleet mistä kenkä puristaa? Mitähän mahtavat olla ne asiat joita puolisosi haluaisi. Parisuhdeleiri vois olla aika hyvä juttu tälläisten pumattomuuksien avaamiseen. Jotta saisit puolisosi puhumaan omista tahdoistaan. Aivan ilmeisesti hän ei jostain syystä ole onnellinen noin. Ota selvää miten saada hänet avautumaan. Siitä se sitten lähtee. Nyt selvästikin ette kommunikoi tarpeeksi keskenänne. Puhumattomana tilanne räjähtää silmillesi ennemmin tai myöhemmin.

      • Kokemusta

        Tosi sairasta vallankäyttöä parisuhteessa! Ei aikuiset tee noin.
        Olisiko Läheisriippuvuus taustalla.
        Parempi antaa erota ja jatkaa matkaa jollei toinen suostu muutokseen.


      • http://ilmaisiabitco
        Kokemusta kirjoitti:

        Tosi sairasta vallankäyttöä parisuhteessa! Ei aikuiset tee noin.
        Olisiko Läheisriippuvuus taustalla.
        Parempi antaa erota ja jatkaa matkaa jollei toinen suostu muutokseen.

        http://ilmaisiabitcoineja.blogspot.fi/


    • Kommentoija69

      Kummalla teistä on suuremmat tulot? Kuinka monta kertaa suuremmat tulot suurempituloisella on? Kuinka vanhoja lapsenne ovat? Ajan tässä takaa sitä, että kuinka realistiset mahdollisuudet puolisollasi toteuttaa uhkauksensa.

      Kuinka kauan puolisosi on uhkaillut tuolla tavoin? Oletteko olleet yhdessä jo kauan? Minkälaisissa asioissa puolisosi ajaa tahtonsa lävitse uhkailemalla lähtemisellä? Minkälaisessa kunnossa parisuhteenne on muuten? Onko elämässänne tapahtunut uhkailun alkamisen aikoihin suuria muutoksia?

    • Lapset pelinappulana

      Äidit ovat tottuneet siihen, että he voivat käyttäytyä ihan niinkuin haluavat.

      Lasta käytetään vaikeissa eroissa julmasti pelinappulana
      Helsingin Sanomat 20.11.2013.

      http://www.hs.fi/kotimaa/Tutkimus Lasta käytetään vaikeissa eroissa julmasti pelinappulana/a1384916065594?ref=hs-art-top-5
      ---------------

    • vinku

      Sanot muijallesi että senkun lähtee, mutta lapset eivät lähde. Sanot myös, että vielä kerran tuollainen uhkailu, niin ilmoitat sosiaalitädeille, että lasten äiti on sadistinen kiristäjä, ja uhkailee lähtemisellä yms. Ja eihän vaimo yksin voi laittaa taloa myyntiin.

      Millainen lammas olet, jos kuuntelet tuollaista? Parisuhteessa pitää olla tasa-arvoinen, siis tarkoitan että oikeudet ovat samanlaiset. Toisaalta, tuntuisi että anna vaimosi lähteä ja laittakaa talo myyntiin. Miksi kuuntelet tuollaista. Mutta pidä lapset itselläsi.

      Uhkaa vaimollesi, että puhumassa sosiaaliviranomaisille, että lasten äiti kiristää ja uhkailee ja häne ei tule saamaan lapsia koskaan itselleen. Selitä se vaimollesi, että tuollainen uhkailu ei ole tätä päisää. Ei ollenkaan täysikasvuisen meninikiä.

      • ougikg

        Voi hyvää päivää... Siis

        "Uhkaa vaimollesi, että puhumassa sosiaaliviranomaisille, että lasten äiti kiristää ja uhkailee ja häne ei tule saamaan lapsia koskaan itselleen. Selitä se vaimollesi, että tuollainen uhkailu ei ole tätä päisää. Ei ollenkaan täysikasvuisen meninikiä. "

        Eli koska vaimon uhkailu ei ole täysikasvuisen meininkiä, pitää itse vajota samalle tasolle??????

        Herätkää. Eiköhän asiat voi hoitaa ihan puhumalla. Se että vaimo on uhkaillut lähtemisellä yms, ei vaikuta mitenkään siihen, mihin lapset tositilanteessa päätyvät. Useimmiten jos kerran molemmat vanhemmat ovat aiemminkin lasten elämään osallistuneet aktiivisesti, molemmat ovat siinä aktiivisesti mukana myös eron jälkeen.


      • neljän äitee
        ougikg kirjoitti:

        Voi hyvää päivää... Siis

        "Uhkaa vaimollesi, että puhumassa sosiaaliviranomaisille, että lasten äiti kiristää ja uhkailee ja häne ei tule saamaan lapsia koskaan itselleen. Selitä se vaimollesi, että tuollainen uhkailu ei ole tätä päisää. Ei ollenkaan täysikasvuisen meninikiä. "

        Eli koska vaimon uhkailu ei ole täysikasvuisen meininkiä, pitää itse vajota samalle tasolle??????

        Herätkää. Eiköhän asiat voi hoitaa ihan puhumalla. Se että vaimo on uhkaillut lähtemisellä yms, ei vaikuta mitenkään siihen, mihin lapset tositilanteessa päätyvät. Useimmiten jos kerran molemmat vanhemmat ovat aiemminkin lasten elämään osallistuneet aktiivisesti, molemmat ovat siinä aktiivisesti mukana myös eron jälkeen.

        Jos lasten äiti uhkailee ja kiristää lapsilla, on se syy kyllä ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, lapset eivät ole pelinappuloita sille että joku saa tahtonsa läpi.


      • Wyoiwyg

        Juuri prkln näin. Laki on nykyään, ja ollutkin, tasa-arvoinen (huonosti käytetty), mutta kun on näitä tossukkaäijiä jotka sopeutuvat sossutanttamaatuskoiden sanaan siitä että "lapsen on hyvä olla äitinsä vierellä". P....nmarjat!
        Hävetkää kaikki edes jossain määrin mieheltä näyttävät ja jotain munanjäännöksiä omistavat.
        Missään ei ole lakiin kirjattu, että se kolmen tai neljänkympinkriisissään piehtaroiva narttu, olisi yhtään sen etuoikeutetumpi lapsisiisi kuin. sinä.
        Nämä neljänkympin kriisiään läpikäyvä, anteeksi terminologia, narttukansa,
        jolle kaikki on sallittu parisuhteessa ja sen ulkopuolella vain sillä tekosyyllä, "että on tylsää".
        Voi, voi!
        Mitähän teidän äijänne, todennäköisesti täysin munattomat vierestä seuraajat, ovat joutuneet seuraamaan ties kuinka monta vuotta.
        Tämä vuodatus ei nyt ollut tarkoitettu tyhmille nartuille vaan niitäkin typerämmille äijille.
        Sorry jos pahoitin jonkun mielen.
        Olen vaan nähnyt niin monta munatonta äijää ja moraalitonta muijaa lähipiirissäni että oksettaa.


      • SAUNATAKKI
        ougikg kirjoitti:

        Voi hyvää päivää... Siis

        "Uhkaa vaimollesi, että puhumassa sosiaaliviranomaisille, että lasten äiti kiristää ja uhkailee ja häne ei tule saamaan lapsia koskaan itselleen. Selitä se vaimollesi, että tuollainen uhkailu ei ole tätä päisää. Ei ollenkaan täysikasvuisen meninikiä. "

        Eli koska vaimon uhkailu ei ole täysikasvuisen meininkiä, pitää itse vajota samalle tasolle??????

        Herätkää. Eiköhän asiat voi hoitaa ihan puhumalla. Se että vaimo on uhkaillut lähtemisellä yms, ei vaikuta mitenkään siihen, mihin lapset tositilanteessa päätyvät. Useimmiten jos kerran molemmat vanhemmat ovat aiemminkin lasten elämään osallistuneet aktiivisesti, molemmat ovat siinä aktiivisesti mukana myös eron jälkeen.

        "Eiköhän asiat voi hoitaa puhumalla" Hei missä pilvilinnoissa elelet, si sinulla ainakaan elämänkokemusta ole. Hienoja ajatuksia, jotka ei aina toteudu siellä tosielämässä. Minusta tuo aloittajan vaimo on lähinnä narsistinen, joka pitää saada hoitoon ennen kun pahempaa tapahtuu. Ja sinulle vielä, usko nyt että ei elämä mene niin kuin on ajatellut, ei kaikkien kanssa pysty eikä voi puhua.. Se on vaikeaa se yksin puhuminen


      • koettu on
        neljän äitee kirjoitti:

        Jos lasten äiti uhkailee ja kiristää lapsilla, on se syy kyllä ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, lapset eivät ole pelinappuloita sille että joku saa tahtonsa läpi.

        sossut kyllä puoltaa ja kannustaa tuollaiseen !


      • näin on
        koettu on kirjoitti:

        sossut kyllä puoltaa ja kannustaa tuollaiseen !

        jos on pillu, niin sosiaalitädit puoltaa


    • Naisia riittää aina

      Anna sen hullun mennä.

      • niinkö?

        Miksi sitten miehet valittaa aina naisten puutetta? Miehiä ilman kumppania tuntuu riittävän ainakin näiden palstojen keskustelujen mukaan.


    • mek

      Jos teillä yhteinen talo niin e itoinen sitä voi laittaa ja sanoppa kerran muijallesi että siitä vaan mutta kun kerran lähdet niin takaisin ei ole tulemsita. Tyypillenen henkilö tuo naisesi on että yrittää tahdä perheessä kaikki oman pään mukaan ja jos ei mene niin töksäytellään iahn mitä vaan ja voi olla laspuuden kodista opiittu tapa tehdä ja hoitaaasioita.

      • voipass

        Jos tulee ero ja talo on yhteinen niin talo on myytävä omaisuuden jakamiseksi. Toinen voi tietenkin maksaa toisen ulos. Se on myös vaihtoehto.


      • mek
        voipass kirjoitti:

        Jos tulee ero ja talo on yhteinen niin talo on myytävä omaisuuden jakamiseksi. Toinen voi tietenkin maksaa toisen ulos. Se on myös vaihtoehto.

        Jos ei ole naimisissa niin ei mene jakoon tai sitten naimissa olevalla ei ole avioehtoa.
        Tämän kaltaisten tilanteiden takia ei naimisiin kannata mennä niin pääsee erossa paljon helpommalla koska avoerossa vain yhteinen omaisuus jaetaan ja ei muuta.


    • Typerää

      Sano, että lähde sitten. Kiristäminen ja uhkailu on lapsellista ja epäreilua ja väärin.
      Itseäni on uhkailtu muutamia kertoja erolla riitatilanteessa, mutta ei ihan sentään noin usein tai köykäisessä tilanteessa. Itse en ottaisi eroa puheeksi muuta kuin, jos todella haluan erota. Ehkä voisit ottaa asian vakavasti puheeksi, että haluaako puoliso todella erota vai mitä meinaa. Ja että olet saanut tarpeeksi uhkailusta!

    • ohoh77

      No varsin moni on joko itse kiristänyt tai tullut kiristetyksi jollain asialla. "Mä jätän sut" tyyppiset jutut usein kertovat menettämisen pelosta. Mikäli teillä menee todella huonosti, saattaa olla toki kyse siitäkin, että vaimo oikeasti miettii eroa?

      Tähän asiaan on vähän vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedä millaisista asioista te tappelette, olette eri mieltä. Miksi ne asiat ovat vaimolle niin tärkeitä? Kohteletteko te muuten toisianne hyvin, vai sisältyykö suhteeseen muuten henkistä väkivaltaa tms?

      Itse uhkaukseen voit hyvin RAUHALLISESTI kommentoida, että yhteistä kotia ei ole lupaa myydä ilman toisen suostumusta (vaikka vain toinen omistaisi asunnon), ja lasten huoltajuudesta, asuinpaikasta ja etävanhemman tapaamisista päätetään sitten, jos siihen on aihetta, ja että nainen ei koskaan voi lasten asioita yksin päättää. (Esimerkiksi minun seurustelukumppani, mies, sai lasten lähivanhemmuuden, kun exä päätti muuttaa muualle.)

      Sinuna pyrkisin keskustelemaan asiasta silloin, kun ei ole riita päällä. Vaimon käytös ei ole hyväksyttävää. Sinulla on oikeus mielipiteisiin. Toki se ei tarkoita sitä, että sitten vaimon on taivuttava mukisematta sinun painavaan sanaan... Teillä on ongelmia keskustelussa ja kompromissien teossa. Opetelkaa!!!

      • Typerää

        Kirjoitin epäselvästi, mutta tarkoitin vain erolla kiristämistä ja uhkailua. Toivon mukaan ainakaan sillä ei moni ole tullut kiristetyksi tai kiristänyt. Mielestäni oli syy mikä tahansa niin jatkuva kiristäminen on väärin, ero pitäisi ottaa esille vain silloin kun oikeasti haluaa erota. Kiristäminen on henkistä väkivaltaa.


    • Kuinkasittenkävikään

      Yleensähän erojutut menee niin, että se joka uhkailee erolla, ei tule olemaan tulevassa erossa aktiivinen osapuoli. Vaan se joka uhkailuja aikansa kuulee, kasvaa pikkuhiljaa ajatukseen, että erohän tästä ennemmin tai myöhemmin kuitenkin tulee ja hän sen eron sitten toteuttaa lapsellisen uhkailijan suureksi hämmästykseksi.

      • utrduliygiuj

        Totta. Minua uhkailtiin jättämisellä kolme vuotta, vähintään parin viikon välein. Usein useamminkin. Eikä uhkailu ollut mitenkään sivistynyttä, vaan tyyliin "painu v...uun mun elämästä" tyyppisiä juttuja. Ilman mitään syytä, eli mitään väärää en tehnyt.

        Eräänä päivänä sain tarpeekseni. Pakkasin tavarani ja lähdin, lasten kanssa.

        Exä yritti puoli vuotta kaikin keinoin saada minua takaisin, mutta lopulta luovutti. Erosta on nyt kaksi vuotta. (Lasten tapaamisista ollaan sovittu.)


      • gjkgvh

        Juuri noin muuten kävi minulla. Vaimo uhkaili ja kiristeli asioita kertomalla, että lähtee jos ei saa niitä kanssani. Lopulta aika monen vuoden jälkeen hain avioeron. Vaimo ei suostunut allekirjoittamaan edes hakemusta.

        Lopulta sitten meni juuri niin kuin noista vaikeista eroista voi lukea.

        Neuvona kysyjälle: ei saa antaa kiristäjälle periksi ja lähde. Lopulta tuo eroon päättyy. Kyse on ensisijaisesti siitä, että olet kohdannut tunneimurin. Hän ei ole onnellinen, vaan luulee että sinun tehtäväsi on tehdä hänet onnelliseksi. Eikä toista voi tehdä onnelliseksi jos hän ei ole yksin onnellinen.


      • kikka23

        Niinpä kävi meille. Ex mies uhkaili aina erolla. Neljä vuotta kuuntelin. Sitten riitti. Siinnä sitten ihmetteli et mikäs nyt ja jos et tule takaisin...kirsitäminen jatkui asialla kuin asialla.


    • kroisosmamma

      Onko sinun puolisosi maksanut talon?

      Kyllähän emännällä alkaa olla pinna kireällä.

      Alkaa sun olla aika kertoa, että olet vuokrannut asunnon ja aiot muuttaa sinne lasten kanssa.

      Menkää hyvät ihmiset avioliittoneuvontaan.

    • Edelleen kimpassa

      Avioliitto on sellasta ,aina tulee fragiksia ja sit uhataan lähtee. Aikoinaan muula emäntä aloitti mykkäkoulun kun tuli riitaa .Kerran oli riidanjälkeen hiljasuus jatkunut pidempään. Kun tulin töistä kotiin niin oli pöydällä lappu jossa luki. Herätä aamulla kun lähdet. Aamu kun koitti niin join kahvit ja söin aamupalan ja lähdin töihin ,jätin kyllä sängylle lapun jossa luki. Kultaseni herää kello on seitsemän.Mykkäkoulut loppu siihen.Jossainvaiheessa alko tulee et kohta loppuu,joku kaunispäivä mä lähden täältä. Kuuntelin aikana ja sitten kerran kun sanoi . Joku kaunispäivä mä lähden täältä niin mä siihen et. Täänäänhän on kaunispäivä ja mahdollisesti huommenakin . Ei ole lähtenyt ja kimpassa on menty 42 vuotta. Koita sopia.

      • Pisamah

        Säälittävä toi mykkäkoulu-muistilappu - juttu, se on siitä yhdestä vitsistä -.-


    • kolli1

      Ota ero vaan jos kiristää :) .Kus pää se on!

    • kultalusikka1

      Minullakin on hullu vaimo,uhkaa kokoajan sillä,että tossa on toi ovi lähde vetään.
      Lapsia et näe sen jälkeen jne....
      Harmi kun kukaan muu tutuista ja hänen sukulaisistaan ei tiijä hänen luonteestaan.
      Huutaa minulle ja lapsille milloin mistäkin,ja ei edes kunnon aihetta huutaa.
      Mitään ei puutu häneltä? On iso omakotitalo,autoja kaksi,koira,puutarha,kasvihuone,3 ihanaa lasta jotka ovat tottelevaisia ja kilttejä.
      Keskustelu hänen kanssa ei auta,menee huutamiseksi.
      Siis hän huutaa kun joku hullu,ajatella,että maailmassa on monella huonomminkin asiat,
      Miksi ihmiset ei voi olla tyytyväisiä siihen mitä on jo saavuttaneet jne..
      Saa nähä koska minulla palaa pinna,en tiijä kaunko tommosta jaksaa.
      Ps töitä kyllä myös teen siinä missä muutkin.
      .

      • Nauhoita tarpeeksi todisteita ja jaa ne sitten epäilijöille. Toimii voin kertoo!
        ( sanelin verkkokaupasta )


      • Epäilevä
        Argentatus kirjoitti:

        Nauhoita tarpeeksi todisteita ja jaa ne sitten epäilijöille. Toimii voin kertoo!
        ( sanelin verkkokaupasta )

        Eri asia hyväksytäänkö nauhoitus todisteeksi. Jos se salaisesti tehty. Se ei aina riitä.


      • Tumpelo
        Epäilevä kirjoitti:

        Eri asia hyväksytäänkö nauhoitus todisteeksi. Jos se salaisesti tehty. Se ei aina riitä.

        Mihkäs avioreoon todisteita tarvitaan? Ei mihinkään. Tuo Argentatuksen kirjoitus on höpöhöpöä.
        Lähtökohtaisesti kaikki omat keskustekut saat nauhoittaa.


    • Vedä sille akalle kenkä perseeseen , niin loppuu turhasta valittaminen / tai ottaa oman oikean position.

    • Tee aloitus

      Kannattaa valita sopiva paikka ja hetki jossa on hyvä keskustella parisuhteessa hiertävistä vaikeuksista pikimmiten.

    • plööpl

      Sanot vain tyynesti, että tee kuten haluat - ei minun kanssani ole pakko olla. :)
      Tiedän itse erolla uhkailusta/sen esille tuomisesta, että ero jossain vaiheessa tulee. Itse otin usein asian esille ja lopulta lähdinkin..Mä olen sitä mieltä, et silloin suhde kestää ja voi hyvin,kun eroa ei ajatella..
      Mä luulen, et sun olis viisainta itse ottaa ero, lyöt sille vaan eropaperit käteen.

    • Sanatonta

      Uhkaili ja kiristys eivät kuulu avioliittoon - valitettavaa jos tilanne on mennyt näin huonoksi - eipä oikein neuvojakaan osaa antaa. Ehkä joku parisuhdejutska voisi auttaa, muuta en tiedä.

    • aikas munaton

      pitää olla, jos ei ämmää saa kuriin.
      Nait perseeseen, niin johan oppii ämmä nöyryyttä prkele!!!
      Prinsessa-syndrooma ja yleinen feminismin lisääntyminen
      on tehnyt ämmistä itsekkäitä kusipäitä.
      Ei se mitään, naisviha tulee kasvamaan entisestään.

    • harryhevonen

      Ymmärtääkseni ihan normaali tilanne tuo.Elämä on uhkapeliä,mutta toki tuo tulee raskaaksi ajan mittaan.Ihan yksinkertainen juttu laittaa tuolle piste.Sanot vain että toteuta tahtosi.Näkee että onko se tosissan.Ja joka tapauksessa tuo on mahdotonta pitkän päälle.Ennuste on tosi huono.Pieni oljenkorsi on se että se vain kiristää ja kun on tosi kyseessä niin ei se lähdekään

    • ajatus

      Käykö vaimosi töissä? Jos , tai hankkii huonommin kuin sinä, anna vaimon mennä!

      Lapsella , lapsilla on paremmat edellytykset olla luonasi( tai yhteishuoltajuus)

      Vaimo ( jos työtön, ei ammattia yms.) Joutuu sossun elätiksi. " silmätikuksi "

      • Kultalusikka1

        Olemme molemmat työssä,tulot suurinpiirtein samat?vaimo julkisessa virassa.


    • ryhti

      RYHDISTÄYTYKÄÄ MIEHET


      VAI VIELÄ AKKOJEN NOKKIA SUORASSA PITÄÄ:

    • vaan kun ei jaksa...

      Tuttu kaava täälläkin.2v samaa kuuntelin,vaimon haukkumista ja uhkailua kuinka sillä ja tällä on hienosti asiat kun ottivatten puoli milliä velkaa ja reissaavatten ja asuvatten yli varojen.viimein 10:nennen ero uhkauksen jälkeen sain itsestäni sen verran irti ja hain itse eron.käräjä oikeudelta kirjeen saanut vaimo alkoi uhkailemaan etten nää lapsiani enää koskaan ja provosoimaan lapsia kuinka isä haluaa rikkoa perheen.nyt hän on pitkään yrittänyt lämmitellä "suhdettamme" mutta onneksi ex vaimo kylmetti sisimpäni niinä 2vuotena että minulla ei ole mitään tunteita enään häneen...nyt olen onnellinen ja näen lapsia joka toinenvkloppu ja 2pv viikolla ja on hyvät välit lapsiin...olin 15v yhdessä josta 10v naimisissa ja nyt 2v yksin ja henkisesti että fyysisesti onnellinen....vanha sananparsi:ennemmin yksin kuin huonossa suhteessa...

      • Taavi Tukia

        Hieno homma. Nyt jää aikaa vaikka kansalaisopiston äidinkielenkursseille.
        Eikä tämä ollut v....ilua vaan vinkki että tytöt tykkää korrektista kielenkäytöstä.
        Ainakin aluksi...., ;)


    • ...

      Lapsellista. Käskeppä sen emännän kasvaa aikuiseksi. Nyt olisi sen aika, lapsiperheessä ei ole sijaa sille, että äitikin käyttäytyy kuin ipana. Pahoitteluni sinulle siitä että olet yleensä eksynyt yhteen noin epäkypsän naisen kanssa.

      PS. Jos talo on yhteistä omaisuutta? niin sitähän ei silloin toinen puoli myy ilman toisen lupaa. Tuossa jo mennään laittomuuksien puolelle. Toinen laiton asia jonka naisesi tekee on uhkaus. Suomen laissa ainoa laillinen uhkaus on uhkasakko ja sitä vaimosi ei voi sinulle antaa.

      • Laki on laki

        Ellei avioehtoa talo menee jakoon. Avioehtoa ei pakko hyväksyä.
        Näin avioliitto laki sanoo.
        Naisellakin oikeutensa ei vaan miehillä!


    • ETTÄSILL.

      HUUSIN MINÄKIN AIKOINAAN KUN EI MIES ANTANUT. KEHU VAIN MUITTENKANS PANNEEN. JOPA KERTO NIITTEN NIMET YM. HUUTOA SIITÄ TULI LISÄÄ , SITTEN ÄLYSIN LÄHTIÄ. JA OTTAJISTA EI OLE OLLUT PULAA SAIN PAREMMAN . KUN AJAN KANS VALITA

    • aada2

      Heitä esimerkkejä "ehdotuksista" ja "painavista sanottavista" joista kerroit niin me arvioidaan että reagoisimmeko samoin kuin puolisosi.

    • eronnut

      ala vaan järjestellä asioita eron varalle...se tulee joskus jokatapauksessa, kun tuolle tielle on lähdetty.
      Anna erota, kokeilee miten helppoa se on.Kun tuollasia sammakoita päästelee, on osoitus että on harkinnut eroa jo jonkin aikaa, pelaa vaan aikaa puheilla. Toiseksi on huomannut että saa tahtonsa läpi tuolla tavalla. Rakkaudesta ei ole enää kysymys.

    • Mies 28

      Joo minun ex-vaimo kiristi ja uhkaili erolla jatkuvasti, kunnes sitten yksi kaunis päivä toteutti uhkauksensa. Meinas totaalisesti mielenterveys sen kans mennä, jatkuvaa riidan haastoa, huutoa ja tavaroiden heittelyä..

      Teki mitenpäin vaan niin aina oli väärin. Otin jopa lopputilin töistä naisen vaatimuksesta ja olin koti-isänä 3 vuotta (hoitelin kaikki kotihommelit ja 2 lasta), kun hän oli niin väsynyt kodin hoitoon ja halusi töihin, ja vittuili että sulla on niin pieni palkka ja hän haluais ulkomaan matkoja jne. Sitte kun hän meni töihin niin alko vittuilu siitä että sinä vaan kotona makaat ja hän elättää... Oltiin yhdessä 6 vuotta

      Aluksihan se ero kirpas, mutta nyt jälkeen ajatellen se oli parasta mitä on mulle tapahtunu, koska ite en olis ikinä pystyny perhettä jättämää. Ja melkein heti löysin uuden naisen, joka on kiltti ja ihana tavallinen tervejärkinen ihminen. Ja itelläki on paljon parempi olla. Vaikea se on jaksaa olla mieliksi jos akan naama on silti kuin myrkkypullon etiketti.

      • Kohta pinna palaa

        Kuulostaa tutulta,aivan kuin olisin itse kirjottanut ton.
        Itse myös kaikkeni yrittäneenä,ei koskaan tiiä milläpäällä akka on kun kotiin tulee,
        Kotiakin hoitanut,talonrakentanut,lapsia hoitanut,
        Kaikki harrastukset lopettanut olen,ei vanhoja ystäviäkään ole enää.
        Tuntuu ettei mikään enää riitä ihmisille.
        Seksiäkin hän on saanut ainakun on halunut,ja varmasti ihan tarpeeksi?
        Vaikka kuinka kiltisti yrittää sanoa/keskustella niin kilarit hän vetää.
        Ja sit mökötetään 2kk,
        Itse olen rauhallinen luonteeltaan ja en koskaan tieten tahtoen aloita riitaa.
        Olen varmaan liian kiltti luonteeltani?


    • Kokemus....

      Reilu kymmenen vuotta sitten vamoni teki samaa, kiristi avioerolla.
      Olin ja olen edelleen yrittäjä, hänen taktiikkaan kuului illalla ja yöllä pikku asioilla häiriköinti etten saanut nukkua.
      Sitten teki katoamistemppuja, viikonkin oli poissa ja jätti lapset mulle hoidettavaksi.

      Kerrottakoon vielä että vaimoni ei käynyt töissä, talossamme kävi myös siivooja, pihahommia ei vaimoni suostunut tekemään.
      Hän vaati lisää huomiota.
      Kun tein töitä ja rahaa tuli oli riidan aiheena se että en ollut passaamassa häntä, kun tuli huonoja aikoja ja olin paljon kotona oli riidan aihe raha.

      Vaatimus oli jatkuvasti että muutu tai otan eron.
      Jotenkin tuntui että minulta vaadittiin enemmän työtä mutta samaan aikaan piti yötä päivää palvella häntä, mahdoton yhtälö.

      Jotenkin tuntui että jumala on sittenkin olemassa, 9,5 vuotta sitten lääkäri ilmoitti rutiinileikkauksen jälkeisestä komplikaatiosta ja vaimoni menehtymisestä, vaimo sai eronsa ja pienen yksiön.

      Tämän jälkeen olen kasvattanut 3 lastaniaikuisiksi ja huolehtinut pyykkäykset ja siivoukset itse sekä hoitanut yritystoimintaa.

      Yhteenvetona voin todeta että helpommalla pääsin kun ei tarvinnut vaimosta huolehtia.

    • urpo!toi mikää suhde oo!!

    • on vaikea nöyrtyä

      Kannattaa harkita tarkoin. Jos et voi vaikuttaa vaimoosi, niin kannattaa harkita tarkoin onko alistuminen sittenkin paras vaihtoehto. Vaihtoehto jossa talo menee myyntiin ja lapset todennäköisesti vaimolle ja sinä maksat elatusmaksuja ja tapaat lapsia vaimosi ehdoilla.
      On naisia ja miehiä ehkä enemmän jotka ovat niin hallitsevia, että heitä on pakko totella, jos ei katso eroa paremmaksi vaihtoehdoksi. Jos toinen toimii täysin mielettömästi vaikkapa raha-asioissa tai muutoin, niin kyllähän se ongelmallista on.

    • nainen 60

      Vaimosi uhkailee, ei toteuta talonmyyntiä, hän on itse heikoilla. Sanot suoraan että selvä asia sitten heti järjestykseen. Niin eiköhän rupea anelemaan että ei erotakaan. Sinä olet ilmeisesti vahvempi kuin vaimosi, se johtuu siitä. Eikä tuollainen käytös kuulu perhe-elämään sano sekin vaimollesi.

    • kariitta58

      Ei ehkä ole niin helppoa, mutta sano että eihän siinä sitten muuta kuin lusikat jakoon.
      Katso,koe miten tämä lapsellinen osa puoli reakoi.
      Voi tulla toinen ääni kelloon tai sitten se asia toteutuu,mutta onko se sitten todellinen syy eroon, tuo asia, et hän kiristää sinua jos ei saa tahtoaan läpi?

    • 17+11

      Suosittelen jättämään koko parisuhteen. Jos eroa käytetään kiristämiseen niin silloin kannattaa viheltää peli poikki suoraan eikä jatkaa tota pelleilyä.

    • click klik

      AP:lle sanoisin, että sinun pitää itse päättää, että haluatko saada suhteen toimivaksi vai oletko jo valmis eroamaan. Vaihtoehdot:

      - teet kuten tähän astikin eli kuuntelet kiltisti ja teet vaimon tahdon mukaan. Nielet kiukkua ja yrität opetella pysymään tyynenä, ettei mielenterveys mene. Opetat siinä sivussa lapsetkin siihen, että äiti voi huutaa mitä vaan, niin aina vaan totellaan

      - sanot vaimollesi täysin tyynesti, että ota sitten ero jos haluat ja on niin kurjaa elää tätä elämää. Katso, että mitä siitä seuraa.

      - odota jotakin hetkeä, jolloin vaimo on rauhallinen ja kysy, että mitä se erolla uhkailu on ja että pitäisikö tästä lähteä johonkin parisuhdeterapiaan tai eroleirille? Esim. seurakunnalla on avioerouhan alla oleville parisuhdeterapiaa maksuttomasti. Tarjoudu maksamaan, koska sinulle parisuhteen ja perheen koossa pysyminen on tärkeää.

      - täyttele tärkeän näköisenä keittiön pöydän ääressä avioeropapereita. Kysy vaimoltasi, että laittaako hän nimen myös alle samantien vai mietitäänkö asiaa vielä hetki?

      Avioero voi merkitä riitaisaa eroa, taloudellisen tilanteen huononemista ja sitä, että vaimo voi pelata likaista peliä ja vaatia huoltajuuden itselleen esim. uhkailemalla, että hän syyttää pedofiliasta miestään. Elatusmaksuja joutuu maksamaan lapsesta vähintään hänen 18-v ikään asti. Toisaalta jos lapset ovat jo koululaisia, niin voi käydä niinkin, että lapset itse haluavatkin isän luokse asumaan...:)

    • Yleensä.

      Tällainen käyttäytyminen on saanut vastapuolelta vahvistusta. Jos vastapuoli hallitsee vuorovaikutustaidot, silloin ei kiristäminen onnistu eikä siihen ole edes tarvetta.

    • sinkkuäiti

      Moi AP.jos talo yksin naisen niin hän saa sen myydä ilman sinun suostumusta.sinuna katselisin omaa asuntoa ja ottaisin yhteyttä lastenvalvojaan sopiaksesi lasten asioista.Mitä nopeammin sen parempi.törkeää henkistä pahoinpitelyä hän harrastaa!välimatka mun mielestä järkevin tällä hetkellä ja ehkä parisuhdeterapia jos itse sitä haluat.epäilen kyllä vaimoasi,olisiko hänestä lähtijäksi..yksinkin voit tilanteesta käydä keskustelemassa.olen itse nainen ja kunnioitan parisuhdetta.miehen ei tarvitse kestää tällaista!kirjoittele!

      • Eipäs höpistä....

        Asuntoa ei voi myydä yksin jos on naimisissa.
        Vaikka omistaisi asunnon yksin ei siitä huolimatta voi myydä, aina tarvitaan puolison lupa.
        On olemassa avioliittolaki joka määrittelee nämä asiat.

        Veljen vaimo teki myös tuollaista uhkailua, muutti jopa kaupunkiin asumaan.
        No velipoika pisti eropaperit vetämään, parkuhan siinä eukolla tuli, ei ollut kuuleman tarkoittanut erota.

        Mutta mitä mieltä olette yhteiselon jatkumisesta jos miehelle lykätään lastenhoito ja pitäisi vielä elättää eukko joka asuu muualla?


    • Koettu on

      Hei AP!
      Tuossa ylempänä click-klik kertoikin pääpiirteissään vaihtoehtosi. Voit siis joko alistua vaimosi kiristykseen tai erota. Ero tulee kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.

      Pari vaikuttavaa asiaa kannattaa huomioida:
      - onko teillä avioehto?
      - minkä ikäisiä lapsenne ovat?

      Jos teillä on avioehto, niin silloin yleensä kumpikin pitää oman omaisuutensa. Pitkässä avioliitossa (yli 10 v) yhteinen asunto voidaan ehdosta huolimatta jakaa. Kumpikaan EI SAA myydä yhteistä asuntoa ilman toisen suostumusta, omisti sen kumpi tahansa ja oli avioehto tai ei.

      Jos teillä ei ole avioehtoa, menee KAIKKI omaisuus jakoon. Jos asunto on ainoa omaisuus, niin joudut joko lunastamaan toisen puolikkaan vaimoltasi tai sitten se tosiaan on pakko myydä. Jossakin vaiheessa, ainakaan harkinta-aikana (6 - 12 kk) sitä ei ole pakko myydä!

      Lasten ikä vaikuttaa jonkin verran siihen, miten oikeus käsittelee heidän huoltajuuttaan. Yleensä nykyään lapset määrätään yhteishuoltajuuteen, jossa viikon tai kahden välein lapset siirtyvät toiselle vanhemmalle. Jos on väkivaltaa tai toisen taloudellinen tilanne on heikko tai on esim. henkisiä ongelmia, voidaan lapset määrätä toiselle vanhemmalle yksin ja toinen saa tapaamisoikauden.

      Jos lapset ovat kouluikäisiä, kuullaan heitä tätä päätöstä tehtäessä. Yhteishuoltajuus lienee kaikille kuitenkin se paras vaihtoehto. mutta jos lapset haluavat ehdottomasti olla vain toisen luona, niin se kyllä toteutuu. Hyvin nuoret lapset yleensä määrätään äidilleen.

      Mielestäni ei ole hullumpi se jonkun ehdotus, että nauhoitat salaa joitakin riitatilanteita, joissa vaimosi kiukuttelee ja uhkailee. Se ei ehkä sellaisenaan kelpaa oikeudessa todisteeksi (kysy lakimieheltä!), mutta onpahan kuitenkin osoitus tilanteesta ja voit näyttää sillä tilannetta esimerkiksi sukulaisille, jos nämä eivät tiedä oikeasta tilanteesta mitään.

      Itse vastikään eronneena tiedän, että uusia naisia löytyy hyvin helposti. Jos mies on suhteellisen raitis ja siisti, niin tarjokkaista ei ole pulaa! Varsinkaan, jos ei edes tupakoi. Yhtä kiukuttelevaa naista ei kannata jäädä suremaan, parempia vaihtoehtoja löytyy paljon!

    • ei mitään uutta

      ei se voi myydä yksin taloa jos se on teidän yhteinen talo !

    • akka kuriin

      Ilmoita sille, että paperit on jo vetämässä. Siinähän ihmettelee miten yh-äitinä hoitaa lapset. Toteat vaan että elatusmaksuja on turha odottaa. Ulosoton kautta kun niitä hakee niin menee äkkiä vuoden päivät. Talojakaan kun ei myydä tässä tilanteessa ihan tuosta vaan. Toteat vielä että muutat itse talosta pois ja annat 3 kk aikaa maksaa osuutesi talosta.

    • juu,u.

      Tee niin kuin vaimosi sanoo. Sano vaan. Kyllä rouva, heti kun ehdin niin näin teen.
      Olet ihan oikeassa. Niinku tälleen teet.

    • tee kuten vaimo halu

      Liitto on liitto. Jos mies ei hoida liittoon kuuluvia sopimuksen ehtoja, liitto purkautuu. Näinhän nnäissä on aina asiat. mies ei siivoa, eikä tee ruokaa. Lopulta liitto mitätöityy.
      Äläkuuntele näitä "no anna sen lähteä" kommentteja. Sinä et ole pitänyt sopimuksesi ehtoja. Olet tehnyt jotain miksi vaimosi on saanut tarpeeksi. Et siivoa, et hoida lapsia, et anna vaimollesi tarpeeksi vapaa-aikaa, et laita ruokaa. Ole rehellinne, kumpi teistä tekee enemmän kOTITALUOSTÖITÄ?

      • Vai kotitaloustöitä.

        Meillä oli tilanne että elätin yksin eukon ja lapset, eukko ei siis käynyt töissä.
        Lisäksi oli siivooja joka kävi kerran viikossa.
        Tämäkään ei eukolle riittänyt, hän odotti ja mitä nyt tekikään minun ollessa töissä ja kun tulin kotia niin silloin olisi pitänyt tehdä kotitaloustyöt puoliksi.

        Pyysin häntä laittamaan tunnit ylös mitä hän päivän aikana tekee, ei suostunut.

        Jotenka lopettakaa ne höpinät tasa-arvosta kun jotkut ottavat ne tosissaan.
        Kaikkia töitähän ei tarvitse jakaa, vain kotityöt.


    • Vapaasuhde

      Seurustelin Jehovan todistajan kanssa ja hän oli samanlainen. Hän jäi kiinni uskottomuudesta, kaksoiselämästä ja muutenkin käyttäytyi moraalittomasti.

      Yleinen käsitys uskovaisista on että ovat rehellisiä tai puhtaita niin kuin itse itseään kutsuvat. Minulla on eri käsitys puhtaudesta ja rehellisyydestä.

      Kun puoliso on diktaattori, narsisti, patologinen, parisuhteen topedoija ja terroristi ja kiristäjä, suhdetta ei pelasta mikään. EI kannata olla tekemisissä hänen kanssaan.

      Näitä vastaavia tapauksia on todella paljon. Akat ovat valmiita tekemään mitä tahansa jotta pääsevät päämääräänsä.

      Mikä nopeammin lähdet sitä paremmin voit ja elät ilman tressiä. Hanki asunto ja lähde suhteesta mahdollisimman pian äläkä palaa takaisin tai kuuntele enää sitä. Rakenna omannäköinen elämä. Unohda tollanen hyypiö.

    • Riskaabelia

      Liekkö asiallista ryhtyä kerjäämään leidiä . mieti mikä tuollaisen suhteen tulevaisuus on ? Ei ole tulevaisuutta , joten torppa rahaksi ja uusi elämä .Älä jää pilaamaan elämääsi jos et kelpaa niin anna olla .

    • savusaunalla

      MInä sain tekstiviestin ex-vaimoltani töihin, että hän ei voi pitää lupauksiaan ja lähtee vetämään avioliitosta. Kun menin toistä kotiin, oli hän kerännyt kimpsunsa ja kampsunsa sekä jättänyt "laivan". Tämä on uutta SOME-yhteiskunnan käytöstapaa.

      Viikon päästä tuli Niemi paikalle ja muutti kaiken lopun.

      Asiasta ei ollut ollut mitään puhetta, joten täytenä yllätyksenä tuli minulle. Vaimoni oli järjestellyt itselleen asunnon ja hoitanut koko homman täysin itsekseen ja omatoimisesti. Ei täysijärkinen aikuinen käyttäydy tuolla tavalla. Loppupelissä onkin selvinnyt syyt miksi hän toimi niin kuin toimi. Syyt olivat ns. sisäsyntyisiä.

      Asunnon lunastin itselleni. Olen huomannut, että poikamiehen elämä on varsin mielenkiintoista, enkä haikaile enää epävakaan ihmisen kanssa liittoon.

    • exänäkivaolla

      toimiiko teillä seksi
      jos nainen ei saa orgasmia niin se alkaa reuhumaan
      muistelen että exäkin oli ihan rauhallinen kun kengitin sille parit orkut, muutaman päivän oli rauhassa sit alkoi taas kiukkuaminen
      parikytä vuotta se muistaakseni uhkasi erolla aina kun ei saanut tahtoaan läpi
      sit lähdin.
      nykyään olo on seesteistä kukaan eiuhkaile eikö lyö, sillä ex saaatoi lyödä suuttuessaan ihan millä käsiin vaan otti ihan kauhuissani joskus olisn.
      sit pyyyteli anteeksi kun rauhoittui

    • ivglbigblib

      Paska akka. Jos teillä ei olis lapsia niin se olis helppo pistää muijan kävelemään, mutta teidän tapauksessa muijas käyttää lapsia kilpenä. Nyt kun tilanne on näin pitkällä, niin sulla on kaks vaihtoehtoa, jotka kumpikaan ei ole helppoja. Ensimmäinen vaihtoehto on että kestät akkaas ja teet justiin niinku se sanoo. Toinen vaihtoehto on se että sä lähdet kävelemään tosta suhteesta. Joo huoltajuus on muijallas lapsista, mutta usko pois.... taistelun jälkeen asiat loksahtaa paikalleen ja kun teidän lapset on vanhempia, niin ne tajuaa miksi lähdit suhteesta.

    • jere

      Anna ero ja äkkiä!

    • Parisuhteen kiemurat

      Ensinnäkin taloa ei voi laittaa myyntiin yksin jos se on teidän molempien. Siihen tarvitaan molempien suostumus avioliitossa.
      Toisen kiristäminen eri tavoilla on kasvamattomuuden merkki. Sellaiselle pitää sanoa suorat sanat että tuossa on ovi jos siltä tuntuu. Usein kiristyskeinona käytetään eron uhkauksia. Kaikki kiristyskeinot ovat niiden aikuisten ihmisten tapoja jotka eivät ole kasvaneet aikuisiksi. Puolisolla voi olla tarve että hänet huomioidaan jossakin asiassa, mutta ei ole muuta keinoa sanoa asiaansa normaalisti keskustelemalla. Jos hän haluaa jotakin parannusta liittoonne, ei se ainakaan kiristämisellä tule.
      Sitten on ne manipuloivat ihmiset jotka haluaa kaiken menevän oman mielensä mukaan joustamatta itse mistään. Sellaisillekin on sanottava asiasta.

    • Että näin täällä

      meillä mies kiristää minua lapsella/lapsilla. Lapsen syntymän jälkeen olen naisena rauhottunut ihan totaalisesti. En jaksa riidellä, en jaksa huutaa, en jaksa haukkua. Meillä mies on itse piru. Hänellä on lapsi ex-ex-ex suhteestaan jolle on mustamaalannut minua koko ajan, väittää tettei olisi,,,joo...Tosi mukava lapsi ja näin mutta minkäs teet kun oma isä haukkuu avopuolisoaan lapselle ja tulee minulle huutaa kuinka lapsi pelkää minua.Monta kertaa olen kysynyt mitä olen tehnyt sellaista mikä on saanut hänet pelkäämään minua ? Ikinä en ole hänelle huutanut tai komentanut tai haukkunut. Ikinä en saa mitään muuta vastausta kun sen että kun meillä on näitä riitoja (??mitä riitoja ??) Mies hermostuu jos pyydän lasta esim. laittamaan astiat koneeseen, sanon miksei sitä voi hänelle opettaa ja sen jälkeen hän jo siinä huutaakin ja sitten viedään lasta pois asunnosta ym. Olen ihan vaiheessa siinä että jaksanko oikeasti hänen puoleltaan sitä henkistä väkivallantekoa. Ihan käsittämätöntä ja nämä aina vain silloin kun hänen vanhempi lapsi on meillä. Mies on ainoa lapsi ja ollut luultavasti aika äidin silmätikku on sitä edelleen. Miehen äiti paapoo poikaansa ja lapsen lastaan.

      Meillä on yhteinen pieni lapsi ja mieheni vanhemmat eivät edes onnitelleet kun saivat kuulla raskaudesta. odotusaikana mieheni äiti vain jankkasi sitä että kuinka pitää muistaa ottaa tätä vanhempaa lasta huomioon häntä ei saa jättää paitsioon . Sitä kuuntelin 9 kk, EI kysynyt kertaakaan miten minä jakselen masuni kanssa. Enpä kyllä heidän kanssaan ole missään tekemisissä kuin sen mitä on pakko.

      Mies ei huomioi tätä meidän yhteistä lasta samalla tapaa silloin kun hänen vanhempi lapsi on meillä (joka toinen viikonloppu) Hänen suhtautumisensa on ihan erilaista silloin. Ei kyllä juurikaan tee mitään hänen vanhemman lapsensa kanssakaan mutta juoksevat kyllä paljon kylillä (lapsi on 11-vuotias) Olen ollut kotiäitinä 1, 5 vuotta ja hoitanut 90 % lapsemme. Enkä siitä valita, se on vain mennyt niin, miehellä on omat harrastukset mitkä vie aikaa.

      viikko sitten jonkun ihme kilarin taas jostain:hänen vanhin lapsi oli meillä ja kun viikonloppu oli ohi hän käyttäytyi ihan oudosti ja sanoi että haluaa eron ja siitä lähti juttu taas rönsyilemään ja tultiin siihen kun kysyin miksi hänen lapsi pelkää minua, kun en ole tehnyt mitään mikä saisi hänet minua pelkäämään. sanoin siiten että jos menisin hänen kanssaa juttelemaan ja kysyisin mm. mikä minussa pelottaa niin mies huusi että sitä en tee tai hän ottaa eron samantien. Se on joko tai.

      Mies ei osaa katsoa itseään peiliin vaan syyttää aina minua. Hän on suuttunut ja pakannut lapsensa tavarat ja käynyt sanomaan hänelle että nyt lähdetään (klo 22 illalla) sen takia jos hän on tullut jostain asiasta minulle purnaa enkä ole siihen mitään sanonut on hän suuttunut ja pyytänyt lastaan pakkaa tavarat. Ja syyttänyt minua, minä olen se paha. Tämäkö ei vahingoita hänen lastaan ? Eikö hän itse tajua sitä mitä hän tekee ? Minusta tuo on niin typerää käytöstä ja ei todellakaan aikuismaista. No, miksipä hän siitä muuttuu...samanlainen ollut kuulemma edellisenkin kanssa. Olen nähnyt minkälainen hän on ja kyllä oikeasti kauhistuttaa antaa hänelle meidän yhteinen lapsemme kun tästä lähden vaikkakin vain joka toinen viikonloppu. Niin pitkään miettinyt näitä ja mieheni käytöstä tämän vanhemman lapsen läsnä (minä kun olen suuremman osan hiljaa niin saan kuulla miten p****a olen) En ikinä halua omalle lapselleni että sen isä käyttäytyy noin. En siedä että autossa poltetaan kun lapsi on kyydissä, ei siedä että toisia haukutaan lapsille, en siedä että lapsi otetaan mukaan kun lähdetään kaverille ryyppykuskiksi ja ollaan keskiyöhön asti , en siedä sitä että lasta ei kasvateta perusarjen askareiden opetteluun ilman että siitä suututaan ja raivotaan, en siedä sitä että lapselle lässytetään kun vauvalle ja opetetaan siihen että ei todellakaan tarvitse jos ei halua, en siedä sitä jos lapselle laitetaan kännykkä tai tietokone tai dvd pyörimään nenän eteen ja sanotaan että katopa näitä ja itse tehdään muuta, en siedä sitä että jos lapselle huudetaan naama punaisena jos ei ihan heti suostu nukahtamaan, en siedä sitä että lapsen ei anneta tehdä itse mitään vaan kaikki tehdään lapsen puolesta (miten lapsi muuten oppisi kun opastuksella?) , en siedä sitä ettenkö tiedä mitä lapselle voi tapahtua jos mies pystyy käymään naiseenkin kiinni.

      Kukaan ei voi hänen käytöstä toista lastaan kohtaa muuttaa, hänen on tehtävä se ihan itse mutta sitä hän ei tee. Miten hän voi kun ei itse näe sitä minkälainen on. Yliherkkä ja ylisuojelevainen. Mennyt niin yli monta kertaa. Kun hän on tuollainen , on toisen ihmisen todella vaikeata olla siinä. Niin hän sanoi edellisestäkin, ex oli joskus hänelle sanonut ettei heidän väliin pääse (lapsen ja isän) eli siis mukaan kuvioon.

    • Suhtaudu siten, että puoliso joko lähtee tai pitää suunsa kiinni. Tämä kannattaa viestiä myös hänelle mahdollisimman yksiselitteisesti. Lopputulemassa on vain hyviä vaihtoehtoja. Joko nainen lähtee ja osoittautuu, että hän ei halunnut kanssasi elää tai olisi lähtenyt viimeistään myöhemmin jossain vaiheessa. Tai sitten vaimo tajuaa, että hän on jotain muuta vailla eikä ollenkaan halua lähteä luotasi mihinkään. Kolmas vaihtoehto on, että nainen ei lähde, mutta jatkaa uhkailua, jolloin sinun kannattaa olla se lähtijä, sillä jos meno ei muutu, lähtisit kävelemään ennemmin tai myöhemmin kuitenkin.

    • raivotauti parani

      Oletko nyt aivan 100 % varma että vika on täysin tässä naisessa? Näitä juttuja kun lukee niin on ihan kuin omasta elämästä. Oltiin 7 vuotta exän kanssa yhdessä ja 2 lasta. Useamman kerran uhkasin erolla, huusin ja raivosin, masennuin ja se oli vaan ihan hirveetä. Sitten tuli viimeinen niitti kun mies jäi (jo toisen kerran) kiinni pettämisestä ja itse en saanut kuin kerran kuukaudessa tai kahdessa sellaista sääliseksiä tai sitten mies halusi että vedän käteen hänet ja oli silmät kiinni eikä koskaan katsonut minuun. Exä luuli että tekee kaikkensa, oikeasti ei tehnyt koskaan mitään, ainoa kotihomma oli tiskaaminen ja sitäkään ei koskaan tehnyt, mutta tiskikonettakaan ei saanut ostaa. Vuoden vanhaa lasta laittoi pimeään vessaan huutamaan ja piilotteli vaatteitani jätesäkkiin eikä kertonut missä ne oli kun "siivosi". Vuosia olin kamala raivoava akka.

      Nykyinen mieheni hoitaa asiansa ja seksinkin ja lapsiakin, olen ystävällinen, kiltti ja mieheni on ainakin jatkuvasti sanonut olevansa onnellinen kanssani. En tunnista itseäni enää ollenkaan samaksi ihmiseksi. Eron jälkeen raivo vaan oli poissa.

      Kyllä siihen ihminen väsyy kun loppuun ajetaan, lasten takia sitä yrittää väkisin vaikkei enää jaksaisikaan. Jos mies ei näe vikaa kuin vaan toisessa niin sehän on ennalta päättyväksi määrättyä olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa.

      En väitä että sinun kohdallasi olisi näin, voihan olla että naisesi on mielenterveysongelmainen tai narsisti. Puhu hänelle, kysy haluaako hän oikeasti erota ja kerro miltä tuntuu kun hän puhuu sellaisia. Kaipaako hän lisää läheisyyttä tai kommunikaatiota mutta ei osaa pyytää? Mielestäni erolla ei saa uhkailla ellei ole todella lähdössä.

      Minun mies sanoi kun asunnon hankin ettei olis koskaan uskonut että lähden. Vaikka sillä useamman kerran uhkasinkin. Meitä on moneksi.

    • :(((()

      Käske sen painua vittun!

    • järki päähän

      Eihän mikään ole sen parempi kiristyskeino kuin panna itsensä paksuksi. Sen jälkeen voi mielin määrin kiristää ukkoa mukulan varjolla. Esim. jos mun on pakko mennä töihin, niin mä lähen kiitään, etkä koskaan enää nää mukulaas. OtA hyvä mies se mukula kainaloos ja lähde, jälkeenpäin voit vain arvailla, kuinka paljon muijas maksaa sulle elareita, kuinka paljon sen elintaso laskee... hei haloo.....

    • ota rauhallisesti

      Jos vaimo uhkaa erolla, sano että okei erotaan vain, ja talo ja lapset jaetaan. Jos hän sittenkin vielä haluaa erota, on kai parasta että ero pannaan ainakin vireille ja hän joutuu tosiasioitten eteen.

      Jos hän huomaa että uhkailu tehoaa sinuun, hän käyttää sitä keinoa jatkossakin. Älä anna periksi uhkailun takia. Voisitte myös sopia yhdessä jonain rauhallisena hetkenä, että riidoissa ei käytetä aseena erouhkaa, vaan yhdessä päätetään pysyä ja ongelmat ratkaistaan muilla keinoilla.

    • mjaa.......

      No vaikea sanoa kun ei tiedä sitä kolikon kääntöpuolta. Mä olen uhannut miestä joskus erolla, mutta en tuollaisista syistä. Lähinnä siksi, koska hän on todella itseppäinen ja meillä se on niinpäin, että asoiden pitäisi mennä hänen tavallaan tai sitten ne eivät mene ollenkaan. Täysin kyvytön tekemään kompromisseja, joten hätätilassa olen sortunut erolla uhkaamisen ja hän kokee sen juuri noin kuin sinäkin.

      Se on jotenki tosi jännä miten hän kokee sen asian niinpäin kun itseasiassa hän on se joustamaton, jonka tavalla asiat pitäisi tehdä ja aina hänen ehdotuksensa ovat parempia kuin minun. Se on joko tai, mitään kultaista keskitietä ei hänellä tunnu asioihin olevan ja jos vaikka sovitaan jostain reissuista etukäteen niin se on ilmeisesti määräilyä jos minun kanssa täytyy sopiva ajankohta sopia. En ole estänyt lähtemästä mihinkään, mutta se että ajankohdasta täytyy keskustella on kuulemma sitä, että yritän jotenkin määräillä tai jotain...sanoi myös, että haluaisi meidän elävän erillistä elämää ja minun tekevän haluamani asiat yksin. Ei halua siis tehdä mitään yhdessä, koska se taas tarkoittaisi sitä, että pitäisi sopia mihin mennään ja mitä tehdään. Minulla kyllä ideoita riittäisi, mutta hänellä ei ole yhtään ainutta ehdotusta esittää vaikka saisikin itse päättää mihin mentäisiin.

      Jos mennään vaikka ulos syömään niin aina sinne minne hän haluaa. Koskaan ei ole kysynyt mihin minä haluaisin...että jaa...en tiedä kumpi tässä on se kiristäjä sitten kun jos ei mennä sinne mihin hän haluaa niin sitten ei mennä ollenkaan syömään jne. Mies kiristää minua kaikella muulla koko ajan, joten minä sitten vastineeksi kiristän erolla ja ihan ok raitis mies hän on. Ei silä ole asian kanssa mitään tekemistä jos on muuten luonteeltaan mulkero. Jollain lailla olen ehkä samanlaisessa tilanteessa sinun kanssasi...mutta meillä se päävallankäyttäjä on kylläkin mies vaikka minä häntä olenkin muutaman kerran erolla uhannut tiukan paikan tullen. Muuten joutuisin alistumaan ihan täysin ja se ei sovi minulle. Näen hänen vallankäyttönsä läpi ja kovaa ihmistä vastaan pitää taistella yhtä kovin argumentein.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8069
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4572
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2220
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe