Koivuhaan autokatsastus Vantaa

Ei enään Koivuhaassa

Monestikko olette käyneet kyseisessä konttorissa, ennen oli hyvä ja asiallinen paikka, mutta nykyään täysin ala-aravoinen pulju. Antaa hyvän kuvan, kun menet sisään. En sanoisi ,että niillä etuvarustuksilla niin paljon mainostetaan liikkeen ammattitaitoa, mutta heillä ei kait enään mutta ole. Varsinkin diesel auton omistajat, kun he ottavat pakokaasupäästömittauksen, niin menkää katsomaan kuinka se tehdään. Siellä takapihalla on kaksi mittaria joilla mitataan päästöt ja jos on vanha auto, en sano kumpi niitä, muuta sata varmaan tulee hylky siitä toisesta mittarista. Ikävä kyllä satutetttiin siihen huonompaan mittariin ja tulos oli ,että K-arvo 6,5 ja hylkky tuli. Tiesin ,että auto ei ole niin huonossa kunnosa kuin heidän mittarit näytti. Käytin tunnetulla dieselkorjaamolla ja he hiukan hymyilivät noita arvoja joita oli saatu KOIVUHAAN AUTOKATSASTUKSESTA. Miksi, koska siellä mitattiin ja arvo oli 2,08, mun mielestä aika suuri ero, koska autolle ei oltu tehty yhtään mitään sillä välin. En usko ufoihin, enkä muuhunkaan, mutta kuinka nuo arvot muuttui noin paljon. Jos ette muuten saa asiakkaita, niin lopettakaa koko touhu.
Uudellamalla on mistä valita, ette ole ainoat, mutta jospa teillä on siellä hyvä olla, katselin vaan ,että hyvä firma, ei yhtään autoa hallissa, eikä pihalla, mutta,
"muutama insinööri" oikein asenteli Jouluvaloja konttooriin, et hyvin menee . Saattako täyrenpalka, noita Jouluhommista.

15

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meni- jo

      Kerran käynyt, toisten en mene. Kyllä, komeet puskurit, mutta, katsastetaanko auto, vai ulkonäkö. Siinäpä kysymys, Empä kyllä ole ennen nähnyt tuollaista firmaa, ja toisten en kyllä tule näkemäänkään. Mun mielestä bordellit ja autokatsatus ovat eri asia. Voin tietysti olla väärässä mutta, muta en pitänyt.. Jos vielä toimii, niin ehkä kannaitaisi suunnitella toimenkuvaa,, onko ehkä oikea.

    • äntinen stalinisti

      Veitsenterävää kritiikkiä. Minäkin olin kerran tyytymätön katsastuspäätökseen, mutta sinulle osui vielä väärä henkilökunnan ulkonäkö ja jouluvaloja asentelevat insinöörit.

      • sama-

        Ei, en ole tyytymätön katsastuspäätökseen, vaan siihen, että sen saat aiheetta. Olisi keksinyt vaikka mitä muuta, taikka voipi olla ettei silläkään "hapsutukalla" riittänyt järki tuon enenmpään. Tätä palstaa lukee joka ainut KOIVUHAAN OIKEA AUTOKATSASTAJA. Eihän vaan pelotta, että huijattavat ja leipä loppuu.
        Kun lähdin sieltä lupasin saattaa ihmisten tietoon teidän toiminnan ja lupaukseni pitää, elikkä seuraavaan katsastukseen asti tämä tarinatuokio tulee pysymään top 10, kysyn vaan ,että kannattiko.


      • Anonyymi
        sama- kirjoitti:

        Ei, en ole tyytymätön katsastuspäätökseen, vaan siihen, että sen saat aiheetta. Olisi keksinyt vaikka mitä muuta, taikka voipi olla ettei silläkään "hapsutukalla" riittänyt järki tuon enenmpään. Tätä palstaa lukee joka ainut KOIVUHAAN OIKEA AUTOKATSASTAJA. Eihän vaan pelotta, että huijattavat ja leipä loppuu.
        Kun lähdin sieltä lupasin saattaa ihmisten tietoon teidän toiminnan ja lupaukseni pitää, elikkä seuraavaan katsastukseen asti tämä tarinatuokio tulee pysymään top 10, kysyn vaan ,että kannattiko.

        Hyvin toimittu.mekin boikotoimme. Firmassamme autoja aika monta.


    • eräjorma

      Mitä siellä sitten oikein tapahtui kun menit takaisin? Mainitsitko että epäilet ongelmaa katsastusaseman laitteissa ja miten siihen reagoitiin?

      • aloittaja,,

        Yleensä kun tulee hylky, ei ole pakko, mutta on suotavaa, että käytetään samassa paikassa "jälkitarkastuksessa" maksaa vain sen 20 €. sanoin kylläkin hänelle , että epäilen suuresti heidän laitteitaan, mutta koska kyse on vuosikatsastuksesta ja jos olisimme menneet uudelleen mittamaan päästöarvot ja taas olisimme olleet samalla mittalaittella, niin eihän ne arvot olisi siitä muutuneet miksikään, taas olisi tullut hylky ja miksi, siksi että heidän laittet näyttää mitä milloinkin sattuu.

        Kun kävin tuolla OIKEALLA diesel huollossa, niin heti näki kuinka laitteita säilytetään ja kuinka niitä AMMATTIMIES käyttää. Sanon vaan ,että voiko todella olla noin "TYHMIÄ" ns: igenjöörejä, jollekin voi todella mennä läpi tuollainen "kusetus" mutta mulle ei mene.
        Jos et usko, niin käyppä seuraavan kerran kokeilemassa heidän palveluitaaan, ikävä kyllä, jos sinä päivänä on ollut vain muutama asiakas ja jollekin heistä on PAKKO antaa hylky, jos onni käy voit olla se onnellinen. Mutta saathan katsella siitä ilosta ,,, kerronko mitä. On monta tapaa palvella asiakkaita, mutten ole koskaan nähnyt tuollaista.


      • röhnö roope
        aloittaja,, kirjoitti:

        Yleensä kun tulee hylky, ei ole pakko, mutta on suotavaa, että käytetään samassa paikassa "jälkitarkastuksessa" maksaa vain sen 20 €. sanoin kylläkin hänelle , että epäilen suuresti heidän laitteitaan, mutta koska kyse on vuosikatsastuksesta ja jos olisimme menneet uudelleen mittamaan päästöarvot ja taas olisimme olleet samalla mittalaittella, niin eihän ne arvot olisi siitä muutuneet miksikään, taas olisi tullut hylky ja miksi, siksi että heidän laittet näyttää mitä milloinkin sattuu.

        Kun kävin tuolla OIKEALLA diesel huollossa, niin heti näki kuinka laitteita säilytetään ja kuinka niitä AMMATTIMIES käyttää. Sanon vaan ,että voiko todella olla noin "TYHMIÄ" ns: igenjöörejä, jollekin voi todella mennä läpi tuollainen "kusetus" mutta mulle ei mene.
        Jos et usko, niin käyppä seuraavan kerran kokeilemassa heidän palveluitaaan, ikävä kyllä, jos sinä päivänä on ollut vain muutama asiakas ja jollekin heistä on PAKKO antaa hylky, jos onni käy voit olla se onnellinen. Mutta saathan katsella siitä ilosta ,,, kerronko mitä. On monta tapaa palvella asiakkaita, mutten ole koskaan nähnyt tuollaista.

        http://www.youtube.com/watch?v=lsKKgIwObjw


      • Autoilija vai?
        aloittaja,, kirjoitti:

        Yleensä kun tulee hylky, ei ole pakko, mutta on suotavaa, että käytetään samassa paikassa "jälkitarkastuksessa" maksaa vain sen 20 €. sanoin kylläkin hänelle , että epäilen suuresti heidän laitteitaan, mutta koska kyse on vuosikatsastuksesta ja jos olisimme menneet uudelleen mittamaan päästöarvot ja taas olisimme olleet samalla mittalaittella, niin eihän ne arvot olisi siitä muutuneet miksikään, taas olisi tullut hylky ja miksi, siksi että heidän laittet näyttää mitä milloinkin sattuu.

        Kun kävin tuolla OIKEALLA diesel huollossa, niin heti näki kuinka laitteita säilytetään ja kuinka niitä AMMATTIMIES käyttää. Sanon vaan ,että voiko todella olla noin "TYHMIÄ" ns: igenjöörejä, jollekin voi todella mennä läpi tuollainen "kusetus" mutta mulle ei mene.
        Jos et usko, niin käyppä seuraavan kerran kokeilemassa heidän palveluitaaan, ikävä kyllä, jos sinä päivänä on ollut vain muutama asiakas ja jollekin heistä on PAKKO antaa hylky, jos onni käy voit olla se onnellinen. Mutta saathan katsella siitä ilosta ,,, kerronko mitä. On monta tapaa palvella asiakkaita, mutten ole koskaan nähnyt tuollaista.

        Itse olen ollut töissä asemalla jossa Diesel-mittari säilytetään sisällä yöt ja vedetään ulos aamulla. Mittari on pyörillä olevan kaapin sisällä, jossa on lämpöpatteri pitämään lämmön sopivana talvella.

        Eli mittari ei kestä ulkosäätä sellaisenaan vaan pitää säilyttää vedenpitävässä tilassa ja talvella lämmitettynä.

        Joskus on tullut sellaista vastaan että 2003 wolkkarista on tullut savutuksen keskiarvoksi 3.9 vaikka olin jo pihalla puhdistellut putkia puolen tusinan kertaa. Nappasin sitten mittarin letkun käteen ja pislarilla puhallsin vanhat noet pois ja tarkistin valolämpäisymittarin anturien puhtauden ja avot! Arvoksi tuli enää 2.1


        Laitteiden puhtaudesta huolehtiminen on erittäin tärkeää ettei tule noita haamuarvoja.

        Sinun olisi kyllä pitänyt vaatia katsomaan samalla mittarilla uudestaan, jos epäilit asiassa olevan jotain häikkää ja sen jälkeen sillä paremmalla mittarilla. Jos heille ei käy niin sitten Trafiin vain valitus.

        Nyt käytännössä mokasit homman, kun yritit vältää 20 € jälkitarkastusmaksua.
        Siinä suhteessa tämä itkuvirtesi on tyhmä, koska nyt ei oikeasti tiedetä oliko aseman toiminnassa ja laitteissa vikaa vai ei.

        Nimittäin on niitäkin tapauksia jossa diesel huollon mittarissa on ollut vikaa. Toki erittäin harvinaista. Voi olla hyvinkin niin että kun kerran autoa kierrätettiin jo konttorilla ja ajoit sitten 1 pv - 2 viikkoa myöhemmin auton diesel-huoltoon niin olet saanut tyhjennettyä sillä välin putkiston ja koneen karstasta.

        Eli kierrätitkö konetta ennen kuin menit diesel-huoltoon? Tällä tarkoitan sekä paikallaan tehtyjä polkaisuja että reippaita kiihdytyksiä, joissa olet käyttänyt pientä vaihdetta. Tietysti myös pienellä vaihteella ajoa suurilla kierroksilla.

        Jos jotain näistä olet mennyt tekemään niin voi olla että olet itse korjannut autossa olleen savutusvian.
        Katsastaja kun ei kumminkaan saa Trafin ohjeiden mukaan polkaista autoa kuin 9 kertaa, jonka jälkeen lasketaan keskiarvo. (3 tyhjää polkaisua 6 mittauspolkaisua)
        Todellisuudessa katsastajat polkevat autoa jo pihalla sen 5-10 kertaa ja sitten mittarilla vielä sen 9 kertaa. Elleivät sitten vielä mittaa kokonaan vielä toista kertaa.
        Muuten menisi tosi moni vanhempi auto jälkitarkastukseen.

        On toki mahdollista että mittarissa on vikaa, mutta sitähän ei nyt tiedetä.


      • nurksio
        aloittaja,, kirjoitti:

        Yleensä kun tulee hylky, ei ole pakko, mutta on suotavaa, että käytetään samassa paikassa "jälkitarkastuksessa" maksaa vain sen 20 €. sanoin kylläkin hänelle , että epäilen suuresti heidän laitteitaan, mutta koska kyse on vuosikatsastuksesta ja jos olisimme menneet uudelleen mittamaan päästöarvot ja taas olisimme olleet samalla mittalaittella, niin eihän ne arvot olisi siitä muutuneet miksikään, taas olisi tullut hylky ja miksi, siksi että heidän laittet näyttää mitä milloinkin sattuu.

        Kun kävin tuolla OIKEALLA diesel huollossa, niin heti näki kuinka laitteita säilytetään ja kuinka niitä AMMATTIMIES käyttää. Sanon vaan ,että voiko todella olla noin "TYHMIÄ" ns: igenjöörejä, jollekin voi todella mennä läpi tuollainen "kusetus" mutta mulle ei mene.
        Jos et usko, niin käyppä seuraavan kerran kokeilemassa heidän palveluitaaan, ikävä kyllä, jos sinä päivänä on ollut vain muutama asiakas ja jollekin heistä on PAKKO antaa hylky, jos onni käy voit olla se onnellinen. Mutta saathan katsella siitä ilosta ,,, kerronko mitä. On monta tapaa palvella asiakkaita, mutten ole koskaan nähnyt tuollaista.

        Jos ulosanti on tätä luokkaa, niin pistää miettimään että onkohan tässä nyt oikeasti edes yritetty kommunikoida katsastusaseman suuntaan mitenkään järkevällä tavalla, jotta asiaa olisi edes yritetty selvittää / korjata katsastusaseman toimesta. Kirjoittajan kierrosluku vaikuttaa aika korkealta, ja voisi olettaa että se on ollut katsastusasemalla ns. rajoitinta vasten, jolloin ulosanti on kenties vielävielä heikompaa (jos tästä voi vielä alemmas mennä).


    • Anonyymi

      En menisi minäkään enää tuohon paskalafkaan. Hylkyjä tulee aivan käsittämättömillä perusteilla. Kerran hylättiin helmakotelosta, joka ei ole edes kantava rakenne. Ja joka hemmetin kerta merkkaavat sen rekisterikilven valon, jolla ei ole mitään vaikutusta liikenneturvallisuuteen. Viimeinen tikki oli, kun alkoivat mussuttaa etulasien kalvoista. Niissä oli niin lievät tummennukset, että hyvä jos huomaa. Silti hylkäsivät. Liikenneturvallisuuteen tällä ei ole luonnollisesti mitään vaikutusta, kuten jokainen tolkun mies ymmärtää. Noilla tyypeillä ei ole autoista mitään ymmärrärystä. Luultavasti demareita tai vassareita koko porukka.

      • Anonyymi

        Ruostevaurioden arvostelussa ei katsastaja tee minkäänlaista arviota siitä, mikä komponentti on kantava tahi ei. Eikä sellaista jaottelua ole koskaan tehty. Jaotteluja korirakenteen mukaan on tehty, mutta sekin on jäänyt pois lähes kymmenen vuotta sitten. Kaikki ruostevauriot aiheuttavat hylkäyksen, mikäli ovat kooltaan yli 5*30 mm.

        Katsastuksella pyritään varmistamaan että ajoneuvo on tieliikennekelpoinen, ja että siitä ei aiheudu ylimääräisiä ympäristöhaittoja.

        Jos autossa on esim. tummennuskalvot etusivulaseissa, sitä ei saa myöskään käyttää liikenteessä, siitä seuraa sakko. Mainitsen tämän, koska se oli se perimmäinen syy miksi arvosteluperusteita tältä osin muutettiin. Nimenomaan poliisi vaikutti tässä voimakkaasti, koska heidän mielestään oli käsittämätöntä että sellainen auto jonka kuljettajaa kuuluu heidän sakottaa, saatettiin hyväksyä katsastuksessa. No ei hyväksytä enää, ja hyvä niin.


    • Anonyymi

      Nyt alkaa usko loppua! Nämä mulkut hylkäsivät autoni mukamas kuluneen ala pallo nivelen takia. Korjaamolla nivel todettiin ihan hyväksi, mutta vaihtoivat sen varalta. Kerroin korjaamon arvion nivelestä, mutta eivät hyvittäneet katsastus maksusta mitään, eivätkä edes myöntyneet antamaan ilmaista jälki tarkastusta. Auto olisi muka pitänyt tuoda samalla viallisella nivelellä takaisin. Ilmoitin kyllä selvästi etten tuo enään koskaan autoani tuonne rääkättäväksi ja itseäni simputettavaksi.

      • Anonyymi

        Suomessa katsastuksen insinööreillä on tiukemmat toleranssit pallonivelten suhteen kuin autonvalmistajien suunnitteluinsinööreillä. Suomen autokatsastaja -insinöörillä on valta poistaa auto liikenteestä, vaikka pallnivel olisi vielä autonvalmistajan spekseissä. Riittääkö huumori?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa katsastuksen insinööreillä on tiukemmat toleranssit pallonivelten suhteen kuin autonvalmistajien suunnitteluinsinööreillä. Suomen autokatsastaja -insinöörillä on valta poistaa auto liikenteestä, vaikka pallnivel olisi vielä autonvalmistajan spekseissä. Riittääkö huumori?

        Tuohan ei pidä lainkaan paikkaansa. Autonvalmistajan ohjeiden mukaan viat (tietenkin) arvostellaan.


    • Anonyymi

      Vaihda korjaamoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2462
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2257
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1837
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1094
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe