Honda käyttää jo 0W-10 moottoriöljyä uusimmissa autoissaan.

0W-20 NYT 0W-10

77

2880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Honda öljyä
      • saggasdfds

        Jos katsotaan virallista SAE J300 -standardia, niin sellaista öljyluokkaa ei ole olemassakaan kuin SAE 0W-10. Sen takia tuossa Hondan purkissa lukeekin "0W-10 equivalent".

        Uusin luokka on SAE 16, joka on standardoitu. Tämäkin on vain nykyisen SAE 20 -luokka, joka on jaettu kahteen osaan. Käytännössä öljyt ovat yhtä ohuita kuin aiemminkin.


      • Matalakitkaöljyt

        Idemitsun aloitti 0W-16 öljyn kehittämisen jo 10v sitten. Japani on kehityksen kärjessä. Turbottomat Atkinson kierrolla varustetut moottorit vaatii matalakitkaista öljyä. Päästöt ja polttoaineen kulutuksen minimointi vaatii sitä.

        Euroopassa ja Etelä-Koreassa ollaan vielä jäljessä, mutta tilanne muuttuu.


      • 0W-20
        Matalakitkaöljyt kirjoitti:

        Idemitsun aloitti 0W-16 öljyn kehittämisen jo 10v sitten. Japani on kehityksen kärjessä. Turbottomat Atkinson kierrolla varustetut moottorit vaatii matalakitkaista öljyä. Päästöt ja polttoaineen kulutuksen minimointi vaatii sitä.

        Euroopassa ja Etelä-Koreassa ollaan vielä jäljessä, mutta tilanne muuttuu.

        Toyota siirtyy myös 0W-20 täyssynteettisiin.

        http://www.jimbarkleytoyota.com/OW20-Oil.aspx


      • 0W-20

      • 0W-20

      • 0W-20

      • 0W-20

      • Dexos-1

      • hksjfhskdjfhasdkfjhs

      • 0W-20
        hksjfhskdjfhasdkfjhs kirjoitti:

        Ameriikassa ajetaan noilla sikaohuilla öljyillä CAFE-määräyksistä johtuen. Hyvällä voitelulla ei asialla ole mitään tekemistä.

        Tarkasti koneistettu moottori hyötyy 0W-20 öljyn käytöstä. Myös moottorin kuluminen vähenee. Muuttuva-ajoitetetut venttiilit vaatii sitä ja monimutkainen virtauskanavarakenne. NÄMÄ UUDET MOOTTORIT VAATII 0W-20 moottoriöljyä.

        Toyotan, Hondan moottori kestää kevyesti miljoona kilometriä, kun öljyt vaihdetaan huolto-ohjelman mukaisesti. Kiitos 0W-20 öljyn.

        Japanilainen bensiinimoottori kestää, kuten turboton diesel.


      • 11121111
        0W-20 kirjoitti:

        Tarkasti koneistettu moottori hyötyy 0W-20 öljyn käytöstä. Myös moottorin kuluminen vähenee. Muuttuva-ajoitetetut venttiilit vaatii sitä ja monimutkainen virtauskanavarakenne. NÄMÄ UUDET MOOTTORIT VAATII 0W-20 moottoriöljyä.

        Toyotan, Hondan moottori kestää kevyesti miljoona kilometriä, kun öljyt vaihdetaan huolto-ohjelman mukaisesti. Kiitos 0W-20 öljyn.

        Japanilainen bensiinimoottori kestää, kuten turboton diesel.

        Mikäli se moottori on rakennettu sille kyseiselle ohuelle öljylle. Muutoin nykymoottorit eivät sitä vaadi.

        Nykymoottorit eivät kestä enää edes muutamaa sataa tuhatta johtuen korkeasta litratehosta.


      • Vapari kestää
        11121111 kirjoitti:

        Mikäli se moottori on rakennettu sille kyseiselle ohuelle öljylle. Muutoin nykymoottorit eivät sitä vaadi.

        Nykymoottorit eivät kestä enää edes muutamaa sataa tuhatta johtuen korkeasta litratehosta.

        Ongelmia tulee jos konetta revitetään ja kaikki tehoreservit käytetään. Korkeaviritteinen vaapaasti hengittävä kestää maailman tappiin jos reservejä ei käytetä. Autobahn kuluttaa moottoreita.

        litran turbot joista revitään lähes 200 kaakkia. Ne hajoo. Turbotkin on kulutustavaraa ja DSG vaihteet. Puhumattakaan huonoista nokkaketjuista....


      • Anonyymi
        0W-20 kirjoitti:

        Tarkasti koneistettu moottori hyötyy 0W-20 öljyn käytöstä. Myös moottorin kuluminen vähenee. Muuttuva-ajoitetetut venttiilit vaatii sitä ja monimutkainen virtauskanavarakenne. NÄMÄ UUDET MOOTTORIT VAATII 0W-20 moottoriöljyä.

        Toyotan, Hondan moottori kestää kevyesti miljoona kilometriä, kun öljyt vaihdetaan huolto-ohjelman mukaisesti. Kiitos 0W-20 öljyn.

        Japanilainen bensiinimoottori kestää, kuten turboton diesel.

        Eekä kestä. Priuksissa öljynsyönti alkaa 250 tkm jälkeen.


      • Anonyymi
        0W-20 kirjoitti:

        Tarkasti koneistettu moottori hyötyy 0W-20 öljyn käytöstä. Myös moottorin kuluminen vähenee. Muuttuva-ajoitetetut venttiilit vaatii sitä ja monimutkainen virtauskanavarakenne. NÄMÄ UUDET MOOTTORIT VAATII 0W-20 moottoriöljyä.

        Toyotan, Hondan moottori kestää kevyesti miljoona kilometriä, kun öljyt vaihdetaan huolto-ohjelman mukaisesti. Kiitos 0W-20 öljyn.

        Japanilainen bensiinimoottori kestää, kuten turboton diesel.

        Joku puhui 1000000KM Honda kestää moottorilla 0-20w öljyllä?Näkis vaan.Itse olen mieltänyt koneen voitelukalvon paksuus antaa koneelle kestävyyden.Huom!väärässä saatan olla vai täytyykö moottoriöljyä vaihdella 5000km välein kuten aikoinaan tehtiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eekä kestä. Priuksissa öljynsyönti alkaa 250 tkm jälkeen.

        Kuten huomaatte, meikäpoika se vänkää kaikkia faktojakin vastaan. Tämä sairauteni skitsofrenia sallii sen kevyesti eikä hullulla ole enää mitään hävittävää.


    • gjhfgsdfsdfwrteytret

      Tämä meidän Euroopan vanhin autoalusto ei tarvitse muuta kuin 10W-40 tai 5W-40 öljyjä.

      • 2X Suomi budjetti

        Tämä muuttuu, kun VW aloittaa hybridien valmistuksen...



        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/vw sijoittaa satumaisia summia uuteen tekniikkaan/201311574079



    • Tulevaisuutta 2016

      0W-20 vaaditaan Amerikassa. Päästömääräykset vaatii kohta Euroopassa. 0W-10 on tulossa..

      PAO:n käyttö lisääntyy. Ei onnistu muuten.

      • hyttrew

        0W-10 ei ole tulossa. 0W-16 on tulossa.


      • tietoeilöydynetistä

        SAE 0W-10 eqivalent.

        Edelleenkään ei ole olemassa SAE 0W-10 -luokkaa. SAEJ300, mikä määrittelee moniasteöljyjen viskositeettiluokat, tuntee edelleen vain 0W-16 -luokan, mikä on uusin lisäys sitten 0W-20. Että näin.


    • Honda 0W-10
      • tietoeilöydynetistä

        Tuo öljy on 0W-20 -öljyä tai 0W-16. Vaikea olla 0W-10 vastaavassa luokassa, kun koko luokkaa ei ole määritelty. Savvy?


    • Ultra Green

      Tuota öljyä myydään Japanissa uusiin Hondiin. Se on sitten luokatonta öljyä.
      Öljy alitta nykyisen 0W-16 luokan.

      • Uskon mitä vaan

        Voi poika rukka...

        Oletko henkilökohtaisesti Japanista sitä käynyt ostamassa?

        Yksi mikä on varma, yksikään öljy-yhtiö ei myy yhtään purkkia kellekkään luokittelematonta öljyä.
        Ensin haetaan luokitukset ja sitten voidaan aloittaa tuotanto.
        Tässä tapauksessa se saattaa kestää vielä tovin, koska kyseistä luokitusta ei vielä ole, ainakaan tässä maailmassa.

        Tieto ei löydy netistä pitää jälleen paikkansa.

        Kusettaako Japanilaiset?
        TB kusettaa, Mobil kusettaa, Neste kusettaa = Suomalaiset kusettaa.
        Saksalaiset kusettaa, sekin selvinnyt, ei voi luottaa.
        Japanilaiset kusettaa, voi hyvänen aika ja pyhä ydinvoimalan pamaus. Ei olisi ikinä uskonut.

        Yksi vihi olisi kansasta jolla moraali korkea ja rehellistä tietoa. Ei tarvitse epäillä onko tuokin totta. Saisikohan sieltä tilattua öljyä?
        Pohjois-Korea.


    • Honda power
      • qg33g3w

        Kukaan ei kuseta. Etelä-Koreasta tulee hyviä GrpIII -öjyjä. Sen tietää kusettajatkin.


      • tyyliy

        Eihän se ole kusettamista. Moottori ei tiedä mistä raaka-aineista öljy on tehty. Se tietää vain toimiiko se vai ei.


    • pekku123

      lainaus "On saatavana Venäjällä. Siperiassa uudet Honda Camry hybridit on esitäytetty sillä."

      Onko tuo honda camry jokin hondan ja toyota camryn risteytys.

    • tojo Camry
    • 0W öljy ok OK

      olen ajanut Toyota 2,2D konetta 5 vuotta Mobil 1, 0W30 New Life'lla, 250 tuh ajettu, kaikki toimi, polttoaineen kulutus ca 0,5 l pienempi kui 5W tai 10W öljyllä
      öljyt ostan vain saksasta, tietiusti nettikaupasta ca €7,5/litra

    • kestoa.

      Kyllä. Ei ole tarkoituskaan että noilla litkuilla ajetaan 10 vuotta. Paaliin menee auto ennen sitä.

    • 3L kulutus sadalla
      • q34htr

        Semmoista luokkaa ole olemassakaan kuin 0W-10. Ehkä sitten joskus.


      • 678761654
        q34htr kirjoitti:

        Semmoista luokkaa ole olemassakaan kuin 0W-10. Ehkä sitten joskus.

        Kyllä on, useitakin merkkejä.


      • q34htr
        678761654 kirjoitti:

        Kyllä on, useitakin merkkejä.

        Ei ole. Koko 10 -luokkaa ole edes määritelty.


      • 12342344767567
        q34htr kirjoitti:

        Ei ole. Koko 10 -luokkaa ole edes määritelty.

        Kyllä on. KVG.


      • q34htr
        12342344767567 kirjoitti:

        Kyllä on. KVG.

        Näytä esimerkki.


    • 0W-10
      • 0W-10

        Tulevaisuudessa jopa 0W-5 on kartassa.


      • q34htr

        Taas postaat lappusia 0W-16 - öljystä. Tuo onkin uusin virallinen luokka, mutta mitään 0W-10 - öljyä ei ole. Jos joku sen merkinnän on lykännyt purkin kylkeen, kysymyksessä ei silloin ole SAE-viskositeettiluokka vaan joku muu höpöhöpö-luokitus millä ei ole mitään arvoa. Nämä tuotteet menee suoraan TV-Shopin Motor Up -kerhoon.


      • jhrgiuyhr
        q34htr kirjoitti:

        Taas postaat lappusia 0W-16 - öljystä. Tuo onkin uusin virallinen luokka, mutta mitään 0W-10 - öljyä ei ole. Jos joku sen merkinnän on lykännyt purkin kylkeen, kysymyksessä ei silloin ole SAE-viskositeettiluokka vaan joku muu höpöhöpö-luokitus millä ei ole mitään arvoa. Nämä tuotteet menee suoraan TV-Shopin Motor Up -kerhoon.

        0W10 öljyjä on useita tarjolla.


      • q34htr
        jhrgiuyhr kirjoitti:

        0W10 öljyjä on useita tarjolla.

        Näytä esimerkki.


    • Q35HTR

      ON TOTTA, ETTÄ 0W-10 EI OLE VIELÄ HYVÄKSYTTY. JAPANISSA SITÄ JO MYYDÄÄN.

      • Q36HTR

        Eli kysymyksessä on 0W-16 -öljy. Vai onko sillä lainkaan SAE-luokitusta?


    • Diskoa

      formula 1 autoissa käytetään SAE 5 luokan öljyä, joten ei ohuita öljyjä kannata vieroksua ne on hyviä kunhan raaka-aineet on parasta laatua

      • Q34HTR

        Tuollaista luokkaa ei valitettavasti ole olemassakaan. SAE 5W -luokka on.


    • pro stock
      • Q34HTR

        Niinkuin linkin takaa näkee tuo öljy on yksiaste SAE 0W -luokkaan kuuluvaa öljyä. SAE 0W-5 -luokkaa ole olemassakaan.

        0W-5 on höpöhöpö-merkintä, jolla ei ole mitään tekemistä normaalien öljyviskositeettimerkintöjen kanssa.


      • 0W100W100W10
        Q34HTR kirjoitti:

        Niinkuin linkin takaa näkee tuo öljy on yksiaste SAE 0W -luokkaan kuuluvaa öljyä. SAE 0W-5 -luokkaa ole olemassakaan.

        0W-5 on höpöhöpö-merkintä, jolla ei ole mitään tekemistä normaalien öljyviskositeettimerkintöjen kanssa.

        Mikä helevetin luokka? Merkintä perustuu ihan samoihin viskositeettitaulukoihin kuin muillakin öljyillä.


      • Q34HTR
        0W100W100W10 kirjoitti:

        Mikä helevetin luokka? Merkintä perustuu ihan samoihin viskositeettitaulukoihin kuin muillakin öljyillä.

        Oletpas hölmö jos et ole tutustunut eri SAE J300 -standardin viskositeettiluokkiin, mutta kuitenkin auot täällä päätäsi ihan kuin tietäisit asiasta jotain.

        Rautalankaa:

        SAE eli Society of Automotive Engineers on yhdysvaltalainen autoalan standardisointijärjestö, joka on perustettu 1905. Tunnetuimpia SAE-standardeja on voiteluöljyjen luokittelu viskositeettien mukaan (SAE J300).

        Tämä taulukko, siis jonka mukaan ne "helvetin luokat" tulevat niihin öljykannujen kylkiin ovat:

        0W
        5W
        10W
        15W
        20W
        25W
        16
        20
        30
        40
        50
        60


        Mitään muita mahdollisuuksia ei ole olemassa. Öljypurkin kyljessä, joka on siis SAE-luokiteltu, löytyy joko jokin noista erikseen esim. SAE 0W, jolloin puhutaan yksiasteöljystä tai noiden yhdistelmä esim. 0W-40, jolloin kysymys on moniasteöljystä.

        Tästä seuraa se, että jos joku TV SHOP -öljytoimittaja laittaa öljypurkin kylkeen merkinnän 0W-10, tarkoittaa tämä sitä, että tämä ei perustu SAE J300 -standardiin jonka mukaan kaikki oikeat öljymerkit perustuu vaan johonkin höpöhöpö-luokitukseen. Tämä johtuu siitä, etä edelleenkään tuota 10 ei ole olemassakaan, ainakaan vielä.


      • Q34HTR
        Q34HTR kirjoitti:

        Oletpas hölmö jos et ole tutustunut eri SAE J300 -standardin viskositeettiluokkiin, mutta kuitenkin auot täällä päätäsi ihan kuin tietäisit asiasta jotain.

        Rautalankaa:

        SAE eli Society of Automotive Engineers on yhdysvaltalainen autoalan standardisointijärjestö, joka on perustettu 1905. Tunnetuimpia SAE-standardeja on voiteluöljyjen luokittelu viskositeettien mukaan (SAE J300).

        Tämä taulukko, siis jonka mukaan ne "helvetin luokat" tulevat niihin öljykannujen kylkiin ovat:

        0W
        5W
        10W
        15W
        20W
        25W
        16
        20
        30
        40
        50
        60


        Mitään muita mahdollisuuksia ei ole olemassa. Öljypurkin kyljessä, joka on siis SAE-luokiteltu, löytyy joko jokin noista erikseen esim. SAE 0W, jolloin puhutaan yksiasteöljystä tai noiden yhdistelmä esim. 0W-40, jolloin kysymys on moniasteöljystä.

        Tästä seuraa se, että jos joku TV SHOP -öljytoimittaja laittaa öljypurkin kylkeen merkinnän 0W-10, tarkoittaa tämä sitä, että tämä ei perustu SAE J300 -standardiin jonka mukaan kaikki oikeat öljymerkit perustuu vaan johonkin höpöhöpö-luokitukseen. Tämä johtuu siitä, etä edelleenkään tuota 10 ei ole olemassakaan, ainakaan vielä.

        Lisäystä:

        Vaihteistoöljyjen viskositeettiluokat määrittelee puolestaan SAE J306 -standardi. Ja siellä onkin ihan erilaiset uudet jännät luvut.


      • jghtyr
        Q34HTR kirjoitti:

        Oletpas hölmö jos et ole tutustunut eri SAE J300 -standardin viskositeettiluokkiin, mutta kuitenkin auot täällä päätäsi ihan kuin tietäisit asiasta jotain.

        Rautalankaa:

        SAE eli Society of Automotive Engineers on yhdysvaltalainen autoalan standardisointijärjestö, joka on perustettu 1905. Tunnetuimpia SAE-standardeja on voiteluöljyjen luokittelu viskositeettien mukaan (SAE J300).

        Tämä taulukko, siis jonka mukaan ne "helvetin luokat" tulevat niihin öljykannujen kylkiin ovat:

        0W
        5W
        10W
        15W
        20W
        25W
        16
        20
        30
        40
        50
        60


        Mitään muita mahdollisuuksia ei ole olemassa. Öljypurkin kyljessä, joka on siis SAE-luokiteltu, löytyy joko jokin noista erikseen esim. SAE 0W, jolloin puhutaan yksiasteöljystä tai noiden yhdistelmä esim. 0W-40, jolloin kysymys on moniasteöljystä.

        Tästä seuraa se, että jos joku TV SHOP -öljytoimittaja laittaa öljypurkin kylkeen merkinnän 0W-10, tarkoittaa tämä sitä, että tämä ei perustu SAE J300 -standardiin jonka mukaan kaikki oikeat öljymerkit perustuu vaan johonkin höpöhöpö-luokitukseen. Tämä johtuu siitä, etä edelleenkään tuota 10 ei ole olemassakaan, ainakaan vielä.

        Sä katselet liikaa telkkaria. Tutki hieman öljynvalmistajien tarjontaa vaahtoamisen sijasta.


      • Q34HTR
        jghtyr kirjoitti:

        Sä katselet liikaa telkkaria. Tutki hieman öljynvalmistajien tarjontaa vaahtoamisen sijasta.

        Anteeksi vain, että oma työ sijaitsee öljy-yhtiön laboratoriossa ja nämä asiat ovat arkipäivää.

        Meillä "vaahtoiaminenkin" on vakava asia ja tämän takia testaamme moottoriöljy myös vaahtoamisen varalta.

        Jos asia ei kiinnosta, ole hiljaa.


      • hphphphph
        Q34HTR kirjoitti:

        Anteeksi vain, että oma työ sijaitsee öljy-yhtiön laboratoriossa ja nämä asiat ovat arkipäivää.

        Meillä "vaahtoiaminenkin" on vakava asia ja tämän takia testaamme moottoriöljy myös vaahtoamisen varalta.

        Jos asia ei kiinnosta, ole hiljaa.

        Höpö höpö.


      • Q34HTR
        hphphphph kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Löpö löpö.


    • IV ja V luokka

      Namä ultraohuet öljyt on TÄYSSYNTEETTISIÄ ! Krakattu mineraaliöljy eli III ryhmän oljyt ei kestä. Eikä niistä saa näitä .

      • 12312312

        Miksi pitäisi saada?


    • IV ja V luokka

      http://www.bakerprecision.com/neo/0w5.htm

      Matalakitka ja alhainen kulutus. Tulevaisuudessa täyssynteettiset korvaa krakatut mineraaliöljyt eli III ryhmän öljyt.

      Jo nyt krakatuissa mineraaliöljyissä on suuri ylituotanto.

      • 198275343523

        Ensin pitäisi Suomen autokannan uusiutua sellaiseksi, että ne tarvitsisivat Grp IV, V jne. öljyjä. Ja tämä ei tule toteutumaan vielä piiiiiiiiitkään aikaan nykymenolla.


      • Q34HTR

        GTL-öljyt tulevat korvaamaan nykyiset Grp III -öljyt osittain. Tosin niissäkin viskositeetti-indeksi ei ole yhtä hyvällä tasolla kuten esim. Exxonin Visom -krakatuissa.

        PAO:n ongelma on ja tulee aina olemaan heikko tuotantokapasiteetti, sekä jäätävän kallis hinta ominaisuuksiin nähden. Tuo yhtälö vain ei toimi. Jos kysyntä kasvaa tuotantokapasiteettia suuremmaksia ---> hinta nousee.


    • Uuteen autoon

      Hintaa pitää käsitellä aikajanalla ja ominaisuuksilla. Huippuöjyt maksaa sen satasen kannu ja ne kestää 3X normiöljyn iän.

      Uusimmat japsi turbottomat vaatii sitä.

    • IV ja V öljyt

      0W-30 on parasta vanhaan autoon. Muista valita se TÄYSSYNTEETTINEN versio.

      • Q34HTR

        Ja perustat tämän väitteesi mihin?


    • Muaaahhhhh

      Erikoiseksi on nestetiikka menny kun nesteen viskositeetti ei voi olla muuta kuin mitä J300 standardi sanoo. :)

      • Q34HTR

        "Nestetiikka" hahahahah. Oikea tieteenala on reologia = oppi fluidin (nesteen) muodonmuutoksista ja virtauksista.

        Näin se aina on ollut öljyjen osalta. Tottakai nesteen viskositeetti voi olla mitä vain, mutta jos halutaan, että kaksi samanlaista asiaa on jotenkin verrattavissa täytyy käyttää yhteisiä pelisääntöjä joihin kumpaakin tuotetta verrataan. Moottoriöljyn viskositeetin osalta tämä on SAE J300 -standardi.

        Jos valmistat öljyn, mikä on kaikkein ohuinta mitä maailmassa on koskaan nähty. Tämä öljy kuuluu silloin SAE J300 -standardin ohuimpaan luokkaan, esim. 0W.

        Se mitään kukaan ei halua, on, että rustaat purkin kylkeen jotkut omat numerot esim. 0W-5, koska kenellään ei ole hajua, kuinka ohutta öljyn täytyy olla saavuttaaken suo "vitos-luokan", koska niitä arvoja ei ole missään määritetlty. Muutakuin sen höpöhöpö-valmistajan märissä unissa.


      • supsupsup
        Q34HTR kirjoitti:

        "Nestetiikka" hahahahah. Oikea tieteenala on reologia = oppi fluidin (nesteen) muodonmuutoksista ja virtauksista.

        Näin se aina on ollut öljyjen osalta. Tottakai nesteen viskositeetti voi olla mitä vain, mutta jos halutaan, että kaksi samanlaista asiaa on jotenkin verrattavissa täytyy käyttää yhteisiä pelisääntöjä joihin kumpaakin tuotetta verrataan. Moottoriöljyn viskositeetin osalta tämä on SAE J300 -standardi.

        Jos valmistat öljyn, mikä on kaikkein ohuinta mitä maailmassa on koskaan nähty. Tämä öljy kuuluu silloin SAE J300 -standardin ohuimpaan luokkaan, esim. 0W.

        Se mitään kukaan ei halua, on, että rustaat purkin kylkeen jotkut omat numerot esim. 0W-5, koska kenellään ei ole hajua, kuinka ohutta öljyn täytyy olla saavuttaaken suo "vitos-luokan", koska niitä arvoja ei ole missään määritetlty. Muutakuin sen höpöhöpö-valmistajan märissä unissa.

        Mulla meni pari minuuttia aikaa laskea putki jossa 0W-10 ja 0W-5 öljyjen viskositeetin tulisi olla J300 standardin arvoja noudattaakseen. Ei se sen vaikeampaa ole.


      • Q34HTR
        supsupsup kirjoitti:

        Mulla meni pari minuuttia aikaa laskea putki jossa 0W-10 ja 0W-5 öljyjen viskositeetin tulisi olla J300 standardin arvoja noudattaakseen. Ei se sen vaikeampaa ole.

        Höpö höpö... niitä arvoja ei ole määritetty 0W-10 ja 0W-5 -luokalle. Joten sitä ei voi tehdä interpoloimalla. Esim. Minkä annoit alarajaksi 5 -luokalle. Aivan.


      • ?????????
        Q34HTR kirjoitti:

        Höpö höpö... niitä arvoja ei ole määritetty 0W-10 ja 0W-5 -luokalle. Joten sitä ei voi tehdä interpoloimalla. Esim. Minkä annoit alarajaksi 5 -luokalle. Aivan.

        Aivan mitä?


      • Anonyymi

        Myö ollaan käytetty aina melkoista siirappia koneessa, nyt vuon ohennetan tuotakin.


    • Enhän minä Kajaanin kauppakoulun merkanttina ja skitsofreenikkona mistään mitään tajua enkä ymmärrä mutta on mukavaa änkyröidä täällä päivät pitkät.

    • Anonyymi

      Teboilin sivuilta löytyy - tietoa voiteluaineista ja suorituskykyluokitukset. Moottoriöljyissä kuuman puolen vikositeeteissa SAE taulukko menee 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60, 70. Näille siis ainakin on tehty luokitukset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1516
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1399
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      321
      1051
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      291
      970
    9. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      964
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    Aihe