Yksityistien sorastus avustus vakituinen asukas / mökkiläiset ??

Neuvoton

Olen tiehoitokunnan yksi osakas/ vakituinen asukas taloni sijaitsee 500 metrin päässä päätieltä, koko tiehoitokunnan tie on 1000 metriä pitkä jonka päässä sijaitsee muutama kesämökki/mökkiläiset. Olemme tiehoitokunnan kokouksessa sopineet 10 vuotta sitten että kun minä haen kesäkunnossa pito avustusta kaupunkilta sorastus/ lanaus joka tehdään kaupungin toimesta ilmaiseksi vakituiselle asukkaalle.( kaupunki avustaa vain vakituisia asukkaita) niin sovimme silloin aikoinaan ettei minulla ei tarvi osallistua sitten loppupätkälle jatkossakaan sitten näin meni kymmenen vuotta. Mutta tänä syksynä en päässyt kokoukseen niin mökkiläiset päätti nyt että loppupätkä sorastetaan tiehoitokunnan piikkiin johon minäkin joutuisin osallistumaan suurimmalla osuudella koska olen vakituinen asukas, vaikka en loppupätkää käytä ollenkaan.

3

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfhg

Tieyksiköiden jyvityksessä varmaan huomioitu kunkin osakkaan käyttämä tiepituus? Jos jyvitystä ei ole tehty, kannattaisiko ajatella asiaa?

Käyttääkö muut maanomistajat tietä, vai onko tuo koko 1000 metriä tietä reunustettu vain sinun ja mökkiläisten mailla?

• Neuvoton

Jyvitys on tehty, itse käytän tien alkupäästä 500 metriä jossa taloni ja pieni tontti talon alla. Loppupätkä on 500 metriä eteenpäin järvenrantaan jossa on mökkejä. Itse maksan talviaurauksesta jyvityksen mukaan lähes puolet koska olen vakituinen asukas. Kesäkunnossa pitoa varten saamme tähän 500 metrin alkupäähän avustusta kaupunkilta sorana koska olen vakituinen asukas, aikoinaan otin asian sitten puheeksi tiekunnan kokouksessa että kun minä haen aina sorastus avustusta tähän alkupäähän niin eikö mökkiläisillä pitäisi sorastaa samassa suhteessa loppupäätä, mutta sanoivat ettei heille tarvitse olla niin hyvä tie kun käyttävät tietä harvemmin. Samalla sovimme ettei minulla tarvitse osallistua sitten loppupätkään kun huolehdin tähän alkupätkään soraa näin meni kymmenen vuotta, nyt alkupätkä 500 metriä on hyvä. Mutta nyt kokouksessa mihin een päässyt työesteiden takia niin mökkiläiset päätti että nyt sorastetaan sitten loppupätkä tieosuuskunnan laskuun josta minä joutuisin maksamaan lähes puolet, minusta tämä on tosi väärin koska en käytä tien loppupätkää ollenkaan. Mitä tehdä ? nimim. Neuvoton

• tieriidat rules

Kaupungin raha ei ole "sinun rahaa", vaan yhteisesti saatua avustusta tiekunnalle.

Olette joskus sopineet asiasta jotain, mutta sopimuksia ja päätöksiä voidaan myös muuttaa. Tämän vuoksi niissä kokouksissa olisi hyvä olla paikalla. Jos kokous oli päätösvaltainen, niin ... no, ainahan voi lähteä vääntämään kättä aiheesta, asianajajat tykkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe