Yksityistien sorastus avustus vakituinen asukas / mökkiläiset ??

Neuvoton

Olen tiehoitokunnan yksi osakas/ vakituinen asukas taloni sijaitsee 500 metrin päässä päätieltä, koko tiehoitokunnan tie on 1000 metriä pitkä jonka päässä sijaitsee muutama kesämökki/mökkiläiset. Olemme tiehoitokunnan kokouksessa sopineet 10 vuotta sitten että kun minä haen kesäkunnossa pito avustusta kaupunkilta sorastus/ lanaus joka tehdään kaupungin toimesta ilmaiseksi vakituiselle asukkaalle.( kaupunki avustaa vain vakituisia asukkaita) niin sovimme silloin aikoinaan ettei minulla ei tarvi osallistua sitten loppupätkälle jatkossakaan sitten näin meni kymmenen vuotta. Mutta tänä syksynä en päässyt kokoukseen niin mökkiläiset päätti nyt että loppupätkä sorastetaan tiehoitokunnan piikkiin johon minäkin joutuisin osallistumaan suurimmalla osuudella koska olen vakituinen asukas, vaikka en loppupätkää käytä ollenkaan.

3

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfhg

Tieyksiköiden jyvityksessä varmaan huomioitu kunkin osakkaan käyttämä tiepituus? Jos jyvitystä ei ole tehty, kannattaisiko ajatella asiaa?

Käyttääkö muut maanomistajat tietä, vai onko tuo koko 1000 metriä tietä reunustettu vain sinun ja mökkiläisten mailla?

• Neuvoton

Jyvitys on tehty, itse käytän tien alkupäästä 500 metriä jossa taloni ja pieni tontti talon alla. Loppupätkä on 500 metriä eteenpäin järvenrantaan jossa on mökkejä. Itse maksan talviaurauksesta jyvityksen mukaan lähes puolet koska olen vakituinen asukas. Kesäkunnossa pitoa varten saamme tähän 500 metrin alkupäähän avustusta kaupunkilta sorana koska olen vakituinen asukas, aikoinaan otin asian sitten puheeksi tiekunnan kokouksessa että kun minä haen aina sorastus avustusta tähän alkupäähän niin eikö mökkiläisillä pitäisi sorastaa samassa suhteessa loppupäätä, mutta sanoivat ettei heille tarvitse olla niin hyvä tie kun käyttävät tietä harvemmin. Samalla sovimme ettei minulla tarvitse osallistua sitten loppupätkään kun huolehdin tähän alkupätkään soraa näin meni kymmenen vuotta, nyt alkupätkä 500 metriä on hyvä. Mutta nyt kokouksessa mihin een päässyt työesteiden takia niin mökkiläiset päätti että nyt sorastetaan sitten loppupätkä tieosuuskunnan laskuun josta minä joutuisin maksamaan lähes puolet, minusta tämä on tosi väärin koska en käytä tien loppupätkää ollenkaan. Mitä tehdä ? nimim. Neuvoton

• tieriidat rules

Kaupungin raha ei ole "sinun rahaa", vaan yhteisesti saatua avustusta tiekunnalle.

Olette joskus sopineet asiasta jotain, mutta sopimuksia ja päätöksiä voidaan myös muuttaa. Tämän vuoksi niissä kokouksissa olisi hyvä olla paikalla. Jos kokous oli päätösvaltainen, niin ... no, ainahan voi lähteä vääntämään kättä aiheesta, asianajajat tykkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      431
      2700
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      84
      2005
    3. 160
      1564
    4. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      64
      1479
    5. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1426
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      476
      1247
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      145
      1054
    8. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      50
      1044
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      44
      922
    10. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      892
    Aihe