Suojakramppi

Hksieero

Olen venytellyt liian pitkään ja kovaa, ja saanut aikaiseksi fysioterapeutinkin mukaan ilmiselvän suojakrampin jonnekin pakaran piriformislihaksen alueelle. Nyt tuntuu kivuliasta vihlontaa, ja kaikki venyttely ja hieronta vain pahentavat asiaa. Syön Buranaa kipuun ja käytän myös lihasrelaksantteja, mutta niiden teho on hyvin rajallinen. Miten muuten voisin nopeuttaa tilanteen laukeamista? Tehoaisiko akupunktio?

4

2625

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koulutettu hieroja

Akupunktio voi toimia, mutta esimerkiksi hieronnalla voidaan saada hyviä tuloksia aikaan, jos on osaava hieroja kyseessä. Voihan se olla, että myös ympäröivät lihakset kaipaavat käsittelyä, vaikea sanoa näkemättä. Fysioterapeuttien koulutukseen ei juuri hierontaa kuulu, jos ei ole aikaisempaa manuaalisten menetelmien kokemusta.

Jos siellä on jokin tulehdus, niin burana kuurina auttaa. Älä nyt ainakaan venyttele sitä ja anna muutoinkin olla rauhassa jonkin aikaa, normaalia liikuntaa suosittelen kuitenkin, ettei vain lepoa.

• Hksieero

Kiitos! Jos menen mun fyssarille joka haluaa sitä hieroa, uskallanko antaa ettei vaan onnistu pahentamaan? Toisen osaamiseen ei ihan 100% pysty luottamaan. Vai onko iso riski et kramppi pahenee?

• Koulutettu hieroja

Sitä on vaikea mennä sanomaan, koska en tiedä fyssarin osaamista, perus fysioterapiakoulutukseen ei hirveästi hierontaa kuulu. Pitää vain löytää sellainen ihminen joka osaa.

Hieronnassa kyllä luottaisin hierojiin ja kuntohoitajiin. Aina on myös se riski, että kramppi pahenee, mutta sitten täytyy miettiä että ottaako sen riskin että helpottaa tai pahentuu. Joskus noiden hoidossa voi mennä montakin kertaa peräkkäin, lyhyen ajan sisällä, ennen kuin tulee tuloksia.

Oletko koittanut siihen pakaraan lämpöä esim. kaurapussilla tai kuumassa suihkussa? Kannattaa sen venyttely ainakin lopettaa joksikin aikaa.

• Anonyymi

Käy salilla kyykkää perse lattiaan pienillä painoilla aluksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      53
      1087
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      23
      1069
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      842
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      824
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      735
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      659
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      615
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      62
      609
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      38
      562
    Aihe