Kokemuksia vasektomiasta?

Nips ja naps

Ensi vuonna syntyy perheeseemme 4. lapsi ja kun ikääkin on jo 37, niin meidän perheemme on saavuttanut täyden laajuutensa.Vaimo on samaa mieltä.

Olen pikkuhiljaa kypsytellyt ajatusta vasektomiasta: varma ja helppo ehkäisy houkuttelee... naisten e-pillerit ja muut hormonituotteet ovat paitsi hinnakkaita, niin sisältävät myös riskinsä. Kondomi taas ei ole sieltä luotettavimmasta päästä ja saattavat joskus olla lopussa huonolla hetkellä. Eli tuon puolesta vasektomia kuulostaa hyvältä.

Pikkuriikkisen minua silti huolettaa tuon vasektomian mahdolliset riskit... tai lähinnä ettei se vaan vaikuta kykyyn tuntea seksuaalista mielihyvää. Netistä mitä lukee, niin ei tuollaisia vaikutuksia kai juuri ole ollut. Löytyykö täältä iseistä tai muista miehistä ketään, jolle olisi tehty vasektomia? Uskallatteko suositella? Onko ilmennyt mitään odottamatonta?

15

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei 100 % varma

      No meillä kävi niin, että muutama vuosi aikaisemmin tehty vasektomia petti ja syntyi vielä yksi lapsi. Ihan omani oli, tehtiin isyystesti.

      Niin se taitaa olla, että edes vasektomia ei vapauta muiden ehkäisyjen käytöstä, vaan tuplaehkäisy on aina varminta. Minulle korjattiin se vasektomia myöhemmin, mutta en ole uskaltanut heilua enää ilman kondomia. Koomistahan se kai on. Onneksi vaimo alkaa olla pian vaihdevuosi-iässä, niin muutaman vuoden päästä uskaltaa jo jättää kumit pois.

    • ritva lpr

      Meillä tehtiin se miehelle.Menetti täysin tämän kyvyn, josta kirjoitit.Siis aivan kokonaan! halut meni ja miehestä tuli lopulta impotentti.Nykyään käyn vieraissa avoimesti myös meidän kammarissa kun mies katsoo tv:tä.Muutenhan me ollaan onnellinen perhe.Tsemppiä !

      • Juu juu juu

        Vasektomia tehdään AINÀ miehelle. Naiselle tehdään sterilisaatio.


    • Vaivaton

      Mulle tehty vasectomia pari vuotta sitten. Toimenpiteellä ole ollut vaikutusta haluihin, eikä itse kokemukseen. Spermanäytteen antoon asti käytettiin kondomia. Näytteessä ei ollut siittiöitä ja nyt on harrastettu seksiä ilman muuta ehkäisyä. Ei mitään ongelmia!

    • hyvinmeni tääl

      Ritvan mies tais todeta, että nyt voi käydä vieraissa huoletta, joten Ritva luulee imponentiksi

    • Hand made.

      Miesten kannattaa masturboida ainakin viisi kertaa viikossa. Masturbointi voi alentaa eturauhassyövän riskiä.

      Iltalehti 19.11.2013.
      http://www.iltalehti.fi/terveys/2013111917737912_tr.shtml
      ------------------------

    • kannatan

      Naisena suosittelen. Mun miehelle on tehty eikä vaikuta tuntoon eikä toimintaan. Pillerit aiheutti mulle kauheeta päänsärkyä eikä tarvitse enää kärsiä. 100 % toimii, ei oo käyny vahinkoja.

    • mousku1

      Minä teetin vasektomian. Paras juttu ehkäisyn suhteen ja lisäksi sopiva symbolinen lausuma sille, että minä olen omat lapseni tehnyt. Ei ongelmia, halut vaan parani, kun voi työntyä sisään suoraan lähentelyn aikana. Pikkusen pussit pullotti operaation jälkeen, mutta ei sattunut.

    • leskivaimo

      En ole mies mutta voin silti suoditella vasektomiaa. Edesmenneelle miehelleni tehtiin vasektomia ja oli kyllä hienoa kun ei tarvinnut enään miettiä sitä ehkäisyä. Mieheni sanoi ettei se ole vaikuttanut mihinkääm tuntemuksiin tms...vaan on pystynyt nauttimaan seksistä ihan toisellatapaa kun ei tarvii miettiä mahdollista raskautta (meillä oli jo 4 lasta) eikä tarvinnut sählätä kondomien kanssa tms.

      Suosittelen :)

      ps. Toimenpide kesti vain pienen hetken ja kipuja oli vain ehkä noin viikonajan...siis sellasia ettei voinut harrastaa seksiä. TOIMII .

    • ...........

      Minulle tehtiin vasektomia parisen vuotta sitten. Päiväkirurginen tomenpide ja pari tuntia homman jälkeen pääsin kotiin. Illalla tuli kuitenkin lähtö takaisin sairaalaan komplikaatioiden vuoksi ja siellä vietin pari vuorokautta. Noin kahteen viikkoon en pystynyt käytännössä kävelemään, istumaan, seisomaan tai makaamaan muuten kuin selälläni. Siitä tilanne hiljalleen parani, puolen vuoden päästä kärsi jo pyöräillä. Vuosi meni, että operaatio vihdoin ei aiheuttanut mitään tuntemuksia ja ei siis ole pidemmän päälle vaikuttanut haluun tai kykyyn. Sen ensimmäisen vuoden aikana olisin kyllä milloin vain vaihtanut toimenpiteen pariin vauvaan.

      Loppu hyvin, kaikki hyvin. Henkisesti kannattaa kyllä varautua pidempäänkin parantumisprosessiin.

    • Mualaismies

      Minulle tehtiin n. 7 vuotta sitten vasektomia. Oli elämäni ja parisuhteemme paras päätös. Meillä jo 3 lasta ennestään.

      Nautimme molemmat rakastelusta / seksistä enemmän , kun ei tarvitse miettiä / ajatella ehkäisyä ja "huseerata" esim. kumien kanssa.

      Olemme molemmat sitä mieltä että sänkyelämämme parani entisestään tämän vasektomian jälkeen.

      On ilo yllättää vaimo milloin missäkin - ja saada hänellekin orgarmi kerta toisensa jälkeen.

    • 4+2

      Meillä kanssa 4 lasta ja ikää yli 30. Autoon ei mahdu enää enempää väkeä :D jonossa oltiin puolisen vuotta ja sit pääsikin nopeesti leikkaukseen. Kuulemma (olen siis frouva) siellä oli hyvännäköinen nuori naislääkäri ja muutama isotissinen hoitsu kaikki hepin kimpussa ja mies vähän oli kipeenä pari päivää ja pienet mustelmat oli kasseissa mutta pian oltiin jo täydessä touhussa.

      On ollut ihanaa kun ei tarvitse miettiä ehkäisyä, meillä on ainakin meno vaan parantunut ei kuulemma ole mitään vikaa tullut päin vastoin haluja riittää kun ei tarvitse pelätä lasten putkahtamista.

    • siemenlinko

      Minulle tehtiin vasektomia, koska sen piti olla "helppo ja varma". Toimenpide tehtiin julkisella puolella ja oli ERITTÄIN kivulias. Haavat paranivat hitaasti, ehkä noin kuukauden verran. Leikkausta lukuunottamatta kipuja ei juuri ollut. Mitään ongelmia tuntemusten eikä toiminnan suhteen tullut, kaikki toimii niinkuin ennenkin. Ainoastaan sellainen pikkuvaiva jäi, etten ole steriili, mikä kai olisi ollut toimenpiteen tavoite. Eli turhaan koko kärsimysnäytelmä. Se siitä helposta ja varmasta.

    • ggfrq

      Vasektomia on pikku juttu ja varma ehkäisymenetelmä.

      Lestatko noita höpöjuttuja tänne kirjoittelee?

    • ajatus

      Teet itsestäsi hedelmättömän. Entä, jos vaimo ja kaikki lapsesi menehtyvät onnettomuuessa vaikkapa vuoden päästä. Jäät lapsettomaksi sitten.. :( onko se sulle okei? aina kannattaa jättää takaportti auki -elämä on arvaamatonta..säilö vaikka spermaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6710
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4007
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2035
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe