synnin hätä

mirk

olen nuori uskovainen, ja minulla on koko ajan kauhea synnin hätä, tai paha olo,enkä tiedä mitä tekisin. Minulla on uskovaisia ystäviä,joiden kanssa käyn seuroissa ja joiden kanssa voin jutella,mutta kaikesta ei pysty puhumaan,onko minulla oikeus uskoa synnit anteeksi,vain seuroissa?.

18

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+4

Voithan sinä uskoa yleisestä saarnastakin, nyt vaikka kuuntelet netistä
      puheita.

Voit olla ihan vapaa, sullahan on synnit anteeksi.

• Saarnat sikseen?

Kyllä minä suosittelisin yletöntä saarnaa.

Kannattaa kyllä muistaa, kuinka toinen ristin ryöväreistä sai syntinsä anteeksi. Oliko Jeesuksen saarna kuinkakin yleinen toiminnan laatu ja laajuus huomioon ottaen?

• kaksi kalaa
        Saarnat sikseen? kirjoitti:

Kyllä minä suosittelisin yletöntä saarnaa.

Kannattaa kyllä muistaa, kuinka toinen ristin ryöväreistä sai syntinsä anteeksi. Oliko Jeesuksen saarna kuinkakin yleinen toiminnan laatu ja laajuus huomioon ottaen?

Kyllä Jeesus saarnasi kansanjoukoillekin, jotka seurasivat häntä.
        Viisi leipää ja kaksi kalaa oli pienellä pojalla mukanaan ja Jeesus siunaisi niistä ruokaa niille ihmisille, jotka olivat tulleet kuulemaan hänen puheitaan.

• viisi leipää
        kaksi kalaa kirjoitti:

Kyllä Jeesus saarnasi kansanjoukoillekin, jotka seurasivat häntä.
        Viisi leipää ja kaksi kalaa oli pienellä pojalla mukanaan ja Jeesus siunaisi niistä ruokaa niille ihmisille, jotka olivat tulleet kuulemaan hänen puheitaan.

Muistavatko vl-puhujat tehdä samoin?

• kriik

Minusta Sinun kannattaa jättää synti hätäilemään itsekseen ja keskittyä vain omiin asioihisi, mm. vointiisi.

Ehkä ystäväpiirin vaihto auttaisi noissa puhumisongelmissa - näin oman kokemukseni perusteella arvioiden.

>onko minulla oikeus uskoa synnit anteeksi,vain seuroissa?.
      Tuo oli aika sekava kysymys! Miksei Sinulla olisi yhtä hyvin oikeus kuin velvollisuus uskoa synnit anteeksi ihan missä tahansa kuten aamiaispöydässä, puistonpenkillä, polkupyörän satulassa jne jne?

• painaakaan

Minua ei paina synti ei ole ikinä painanut tuskin

• Noguam

Älä hätäile. Jos haluat uskoa päästäksesi taivaaseen, muista mitä Jeesus sanoi. ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muutoin kuin minun kauttani.” Usko häneen riittää. Hän ei asettanut pelastumisen ehdoksi mitään muuta, ei sääntöjä, ei käytäytymismalleja, ei syntisaarnoja, jne. Kaikki tämä muu on ihmisten keksimiä juttuja oman uskonkulttuurin luomiseksi.

• laupiis

Ilmoittauru poliisille jos olet rikoksiatehnyt. Synti on kuoleman ja kiinnijoutumisen pelkoa.

• Aloittaja, minulla herää epäilys että vaivasi voi johtua masennuksestakin. Se on tosi salakavala sairaus, joka naamioituu moneen oloasuun

• Pitihän se arvata

No jopahan asiantuntija taas asialla.

• Tarvit sielunhoitoa

Sinulla voi olla myös liian herkkä omatunto, minulla on kokemusta siitä.
      Noudatat SRK:n syntilistaa, tässä pieni osa siitä:

-ei lävistyksiä, meikkiä, hiusväriä yms.
      -ei musiikkia (muuta ku virsiä ja siioninlauluja)
      -ei seksiä ennen avioliittoa
      -ei ehkäsyy (yleensä sen huomaa lapsien määrästä :D )
      -ei tanssia, elokuvia, teatteria
      -ei televisiota
      -ei saa seurustella "epäuskovaisen" kaa
      -ei alkoholijuomia
      -ei kilpaurheilun seuraamista livenä / keikat ym. myös

SINUN EI TARVITSE NOUDATTAA TÄTÄ SRK:N SYNTILISTAA, VAAN SAAT AIVAN ARMOSTA USKOA ITSESI JUMALANLAPSEKSI.

Kauheaa, että nuoret ihmiset väsyvät uskomiseen, kun SRK ei kumoa tätä kammottavaa syntilistaa, vaan antaa ihmisten nääntyä sen alle.

• raitis vl

Tuossa syntilistassa on yksi asia, mitä minäkin noudatan, eli ehdotonta raittiutta.

• lopeta valehtelu

Seksi kuuluu vain avioliittoon kyllä ihan Raamatunkin mukaan. Ei ole mikään SRK:n keksintö.

• Kestääkö kantti?
        raitis vl kirjoitti:

Tuossa syntilistassa on yksi asia, mitä minäkin noudatan, eli ehdotonta raittiutta.

Sanoppa tuo uskonveljillesi.

• raitis vl
        Kestääkö kantti? kirjoitti:

Sanoppa tuo uskonveljillesi.

Lisäys
        -ei lävistyksiä, meikkiä, hiusväriä yms. (lävistyksiä en hyväksy minäkään, korkeintaan korvakorut)
        -ei musiikkia (muuta ku virsiä ja siioninlauluja)
        -ei seksiä ennen avioliittoa
        -ei ehkäsyy (yleensä sen huomaa lapsien määrästä :D )
        -ei tanssia, elokuvia, teatteria
        -ei televisiota
        -ei saa seurustella "epäuskovaisen" kaa
        -ei alkoholijuomia (alkoholia en hyväksy minäkään)
        -ei kilpaurheilun seuraamista livenä / keikat ym. myös

• konservatiivinen vl

Saat uskoa syntisi anteeksi eli Jeesuksen syntiesi sovittajaksi ihan koko ajan, syödessäsi, nukkuessasi, töitä tehdessäsi/koulua käydessäsi, harrastaessasi jne.

Nytkin tätä lukiessasi saat uskoa, että Jeesus on kaikki syntisi sovittanut. Ole turvallisella mielellä! Kun näin uskot, olet koko ajan taivaskelpoinen.

Seuroissa käyminen ja evankeliumin kuuleminen vahvistaa ja rohkaisee tätä uskoa. Seuroissa käyminen ei ole EHTO sille, että saa uskoa. Seuroissa kuultavan evankeliumin on tarkoitus AUTTAA JA ROHKAISTA MEITÄ USKOMAAN.

Jos mieltäsi painaa jokin konkreettinen lankeemus, siitä on tietysti hyvä kertoa jollekulle ja kuulla synninpäästö, jotta asia lakkaa vaivaamasta. Syntien tunnustaminenkaan ei ole kuitenkaan autuuden ehto. Se on vain sitä varten, jotta jaksaisimme uskoa armon omalle kohdallemme.

Jos Sinulla ei ole läheistä, jolle kertoa asioistasi, rukoile Jumalaa, että hän antaisi Sinulle sellaisen. Kyllä niitä jossain vaiheessa elämää tulee. Sitä odotellessa luota turvallisesti Jeesuksen sovitustyön täydellisyyteen. Jeesuksessa olet puhdas ja taivaskelpoinen vaikket rohkene kaikkia syntejäsi vielä tunnustaakaan.

• konservatiivinen vl

Niin, ja jatkuva paha olo voi olla myös merkki masennuksesta. Se on psyykkinen eikä hengellinen juttu. Jos näin, kannattaa hankkia ammattiapua. Rohkeasti vain, sitäkään ei kannata turhaan pelätä!

• auttaja sellainen

Aloittaja oletko masentunut,tuo hkirjoituksesi huokuu sitä.Ei normaalisti tarvitse tarkkailla itseään,Nuo mitä tässä on edell olevia sääntöjä jotka on ihmiset ilkeyksissään kirjoittaneet.Älä ota niitä vakavasti,emme elä lain vaan armon alla.
      Ei kannata sotkea henkistä puolta ja uskontoa,apua löytyy ammatti-auttajista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      70
      5747
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      27
      4827
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      18
      2976
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      178
      2398
    5. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      182
      2064
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      2036
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      103
      1501
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1184
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1156
    10. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      307
      1118
    Aihe