Moikka
Paljonko olette valmiit maksamaan alle kouluikäisen hiustenleikkuusta? Olin pissiä tänään alleni kun vein poikani parturiin (poika 6v.) ja hinta oli 29e! En tiedä että onko se kallista vaiko eikö, mutta antakaa mielipiteitänne.
Lapsen hiustenleikkaus
53
2364
Vastaukset
- oho!!!
mä maksoin tytön koko tukan leikkuusta 18€ ja otsatukasta 5-6€, en enempää ois valmis maksamaan.
- 42365
Meidän neitin ohuet hiukset taannoin tasattiin parturissa ja se maksoi 18e. Se oli minusta kyllä hirveä hinta siihen nähden, että aikaa meni alle kymmenen minuuttia. Tuon 29 ne on periny minun tukan leikkuusta ja siinä kyllä menee jo hiukan enemmän aikaa ja tarvii osata muutakin, kuin leikata naps suoraan.
- Käsityö maksaa
Oma hiustenleikkaukseni maksoi viimeeksi 35 euroa. Muistaakseni värjäys ja leikkaus on lähes 90 euroa.
- piupau
Oppilaitoksissa ja kampaamojen opiskelija työt on edullisempia.Olisit ajatellut asiaa etukäteen turha sitä enää on jauhaa täällä.
- otsatukka poikki
Olen käynyt vasta leikkauttamassa tyttärelleni otsatukan. Teetin sen 2-vuotiaana, koska tukka valui jo naamalle asti eikä otsatukkaa uskalla välttämättä leikata ensimmäisellä kerralla itse, jos siitä tuleekin ruma ja väärin leikattu. Muutaman minuutin operaatio maksoi tammikuussa 2013 täällä Helsingin laitakaupungilla 10 euroa.
Sen enemmästä lasten hiustenleikkuusta ammattilaisella ei ole kokemusta, koska olen lyhentänyt otsatukkaa sen jälkeen itse ja kerran hiukan takatukkaakin. Tytöillähän se on toki helpompaa kuin että leikkaisi pojalle siistin lyhyen tukan. Tytölle riittää pitkälle latvojen tasaaminen ja se on helppo tehdä itse kotona. Ilmaiseksi. - -----
3-vuotiaan pojan hiusten leikkaus 15 euroa.
- -KK-
Riippuu ihan,missä kaupungissa asutte, täällä pikkukaupungissa sisämaassa tuolla hintaa saa jo naisten hiustenleikkauksen. Ja entisenä alan ammattilaisena voin kertoa, että ei se lasten hiustenleikkaus sen helpompaa ole kuin aikuisenkaan. Vaikka pää on pienempi ja hiusta ehkä vähempi, asiakas saattaa olla sen verran vilkkaampi..
- Jkjkjj
Espoossa vein 4v. poikani parturiin ja pesun kanssa hinta oli 36e. Vähän oli kovan kuuloinen hinta lapselle, mutta on kyllä hiustakin mistä leikata. Ei varmasti ole yhtään sen helpompaa kuin aikuisenkaan ja aikaakin kyllä meni :) eli suhteutettuna aikaan ihan oikea hinta... Mieheni käy koneajamassa hiukset ja maksaa 5 min. Työstä 20e. Käsityöllä on aina hintaa täällä Suomessa, mutta ehkä ensi kerralla etsin toisen parturiin ja kysyn hinnan etukäteen...
- yyyoyyyo
Jos miehellesi riittää koneella ajo, niin eikö kannata ostaa 40e hiustenleikkuukone ja teidän hoitaa homma kotona? Jo kahdella kerralla kone on maksanut itsensä takaisin! Itse leikkaan 5v pojalta sekä mieheltäni koneella hiuksen. Kotona ja ilman koulutusta. Ei ole kovin vaativaa hommaa.:)
Itselläni on pitkä tukka, joten latvojen tasaus riittää. Sen tekee joku kaveri 3 kertaa vuodessa. Kampaajalla olen käynyt joskus 5 vuotta sitten.
- säästäny monet eurot
On kallista jos lapsen hiukset maksaa 29!
Opettele itse leikkaan. Niin minä tein. Nyt oon leikannu jo aikuistenkin lasteni hiukset ilmatteeks ja heidän lastensa hiukset. Ei se niin vaikeeta ole, ja joka kerta oppii. Nyt menee jo rutiinilla.- jsbvkjbvkjabv
Opettelin itse leikkaamaan, leikkaan nyt koko suvun hiukset, luulevat kampaajaksi, mutta olenkin sairaanhoitaja, leikannut myös työkavereiden hiuksia..
Näinhän se on =D - verottaja
jsbvkjbvkjabv kirjoitti:
Opettelin itse leikkaamaan, leikkaan nyt koko suvun hiukset, luulevat kampaajaksi, mutta olenkin sairaanhoitaja, leikannut myös työkavereiden hiuksia..
Näinhän se on =DTeet harmaata taloutta, jos sinulle siitä myös maksetaan.
- jkcwreoehoif
verottaja kirjoitti:
Teet harmaata taloutta, jos sinulle siitä myös maksetaan.
En ota maksua, miksi ottaisinkaan omilta sukulaisilta, lapsilta tai työkavereiltani maksun siitä? Millainen ihminen ottaa maksun omilta ystäviltään? Sukulaisiltaan?
- valehtelija
jkcwreoehoif kirjoitti:
En ota maksua, miksi ottaisinkaan omilta sukulaisilta, lapsilta tai työkavereiltani maksun siitä? Millainen ihminen ottaa maksun omilta ystäviltään? Sukulaisiltaan?
Älä valehtele, en minä ainaskaan viiteis kenenkään työkaverin hiuksia leikata jollen siitä mittään lahjusta saa tai palvelusta omat lapset tietty ymmärrän, mutta en sitä, että hyvää hyvyyttään säännöllisesti leikkaa sukulaisten ja työkaverien hiuksia. Silkkaa valhetta
- ..--..--..
Mä leikkaan myös itse sekä miehen että pojan hiukset. Hyvin sujuu, vaikka en parturi olekkaan. Omia hiuksiaki tulee joskus napsittua, mutta se on kyllä jo huomattavasti vaikeempaa.
- psilö
valehtelija kirjoitti:
Älä valehtele, en minä ainaskaan viiteis kenenkään työkaverin hiuksia leikata jollen siitä mittään lahjusta saa tai palvelusta omat lapset tietty ymmärrän, mutta en sitä, että hyvää hyvyyttään säännöllisesti leikkaa sukulaisten ja työkaverien hiuksia. Silkkaa valhetta
Kuka käy kenenkään kotona kattelemassa kuin monen hiukset sä päivässä leikakat???? Hei haloooooooooo... ei kukaan! En usko että itsekkään olet yhtään rehellisempi mitä vaadit muitla. Teet aivan varmasti pimeitä hommia itsekin.
Jos minä ompelen tutavilleni verhoja, ja otan maksaun niin en mene siitä imoittamaan mitä olen ottanut.
Katsoppas mitä nuo ministerit y kansanaedustat tekee?? Huijaa jaktuvasti pimeillä maksuilla tai töillä. - näin meillä
psilö kirjoitti:
Kuka käy kenenkään kotona kattelemassa kuin monen hiukset sä päivässä leikakat???? Hei haloooooooooo... ei kukaan! En usko että itsekkään olet yhtään rehellisempi mitä vaadit muitla. Teet aivan varmasti pimeitä hommia itsekin.
Jos minä ompelen tutavilleni verhoja, ja otan maksaun niin en mene siitä imoittamaan mitä olen ottanut.
Katsoppas mitä nuo ministerit y kansanaedustat tekee?? Huijaa jaktuvasti pimeillä maksuilla tai töillä.Kuules, kun kysynys olikin valehtelusta olis sitte sanonut, että muutaman euron ottaa, ei kukaan tee säännöllisesti sukulaisilleen ja työkavereilleen palveluksia, jollei saa taas jotain vastapalvelukseski. tai toinen vaikka leikkaa sun ruohon ja sinä leikkaat sen hiukset, Tai sitte toinen on hyväksikäytetty tyhmä.
Olen minä leikannut just tuon ruohon naapurilta ja taas vastavuoroisesti naapurini on leikannut minun ruohoni, kun olen ollut poissa sillon kaikilla hyvä mieli ja ei jää kiitollisuuden velkaan. - jkbviaerbvirubv
näin meillä kirjoitti:
Kuules, kun kysynys olikin valehtelusta olis sitte sanonut, että muutaman euron ottaa, ei kukaan tee säännöllisesti sukulaisilleen ja työkavereilleen palveluksia, jollei saa taas jotain vastapalvelukseski. tai toinen vaikka leikkaa sun ruohon ja sinä leikkaat sen hiukset, Tai sitte toinen on hyväksikäytetty tyhmä.
Olen minä leikannut just tuon ruohon naapurilta ja taas vastavuoroisesti naapurini on leikannut minun ruohoni, kun olen ollut poissa sillon kaikilla hyvä mieli ja ei jää kiitollisuuden velkaan.En minä valehtele, se että sinä olet epärehhellinen verotuksissasi ei tee minusta sellaista.
MInä leikkaan itseltäni, perheeltäni ja monilta sukulaisilta hiuksia, myös potilailta jotka haluavat sekä työkavereilta. Ei se ole työtä, ennemminkin palvelus, minä autan muutenkin ihmisiä ja minusta nykyään hiusten leikkuu on kerrassaan naurettavan kallista ja koska sen osaan teen sitä niille jotka haluavat.
ILMAISEKSI! Ilman mitään vastapalveluksia tai lahjoja. - Ilmainen harmaa
jkbviaerbvirubv kirjoitti:
En minä valehtele, se että sinä olet epärehhellinen verotuksissasi ei tee minusta sellaista.
MInä leikkaan itseltäni, perheeltäni ja monilta sukulaisilta hiuksia, myös potilailta jotka haluavat sekä työkavereilta. Ei se ole työtä, ennemminkin palvelus, minä autan muutenkin ihmisiä ja minusta nykyään hiusten leikkuu on kerrassaan naurettavan kallista ja koska sen osaan teen sitä niille jotka haluavat.
ILMAISEKSI! Ilman mitään vastapalveluksia tai lahjoja.Juu ilmaiseksi leikkaa aika moni alan entinen ammattilainen nykyään kotona!
Kukas sitä nyt tulee kyttäämään..
Ja kun kerran ILMAISEKSI leikkaa. - älä selitä
jkbviaerbvirubv kirjoitti:
En minä valehtele, se että sinä olet epärehhellinen verotuksissasi ei tee minusta sellaista.
ILMAISEKSI! Ilman mitään vastapalveluksia tai lahjoja.Olet tyhmä, eihän tuo edellinen mikään epärehellinen ole, jos naapurit auttaa toisiaan matkan aikana, mitä epärehellistä siinä näet?
Sinä olet epärehellinen, vai ilmaiseksi teet melkeen toista työtä hehe ja lehmät lentää..... - iuuihuhuhuhu
valehtelija kirjoitti:
Miten hemmetissä tuo edellinen oli saanut miinusta ja tämä plussaa!!! En ole se hiusten leikkaaja, siis joka kavereiden tukkaa leikkaa, mutta...
Itse värjään kaikkien ystävieni hiukset. Ainakin pari kertaa kuussa värjään jonkun hiukset. Tasoitan myös latvoja, mutta mitään mallia en osaa leikata. Lisäksi olen ystäville usein lapsenvahtina, autoin ystävän talon siivouksessa kun hän sairasti, hoidan muiden lemmikkejä mielelläni jne... Pitäisikö kaikista tällaisista asioista ottaa kavereilta maksu??????????????????? Tuntuisi aivan järkyttävältä. Eiköhän ystäville asioita tehdä ihan vain siksi kun haluaa, ei siksi että saisi rahaa. En ottaisi rahaa vastaan, jos joku ystävä sellaista tarjoaisi. - etetetet
näin meillä kirjoitti:
Kuules, kun kysynys olikin valehtelusta olis sitte sanonut, että muutaman euron ottaa, ei kukaan tee säännöllisesti sukulaisilleen ja työkavereilleen palveluksia, jollei saa taas jotain vastapalvelukseski. tai toinen vaikka leikkaa sun ruohon ja sinä leikkaat sen hiukset, Tai sitte toinen on hyväksikäytetty tyhmä.
Olen minä leikannut just tuon ruohon naapurilta ja taas vastavuoroisesti naapurini on leikannut minun ruohoni, kun olen ollut poissa sillon kaikilla hyvä mieli ja ei jää kiitollisuuden velkaan."Ei kukaan tee säännöllisesti sukulaisilleen ja työkavereilleen palveluksia..." Mitä hemmettiä!!!!! Onko olemassa niin itsekeskeisiä ihmisiä, jotka eivät halua palveluksia tehdä? No, täytyy olla kiitollinen ihanista kavereistaan. Enpä ole tuollaiseen ajatteluun törmännyt.
Siis toki molemmat osapuolet tekevät palveluksia, mutta ei niitä lasketa. Ei se mene niin, että "ruoho ruohosta". Jos esimerkiksi eläkeläinen ei voi käydä kaupassa, häntä autetaan. Jos jollain on lapsia ja toisella ei, lapseton auttaa lapsenvahtina. JNE. Hyvä kiertää, mutta ei palveluksia suoraan korvata. Kiitos riittää.:) - gygyygy
valehtelija kirjoitti:
Mä ole ihan järkyttynyt näistä jutuista...:( Olen tähän ikään saakka kuvitellut, että ihmisissä on pääasiassa epäitsekkyyttä.
- auttaa ja tulla aute
iuuihuhuhuhu kirjoitti:
Miten hemmetissä tuo edellinen oli saanut miinusta ja tämä plussaa!!! En ole se hiusten leikkaaja, siis joka kavereiden tukkaa leikkaa, mutta...
Itse värjään kaikkien ystävieni hiukset. Ainakin pari kertaa kuussa värjään jonkun hiukset. Tasoitan myös latvoja, mutta mitään mallia en osaa leikata. Lisäksi olen ystäville usein lapsenvahtina, autoin ystävän talon siivouksessa kun hän sairasti, hoidan muiden lemmikkejä mielelläni jne... Pitäisikö kaikista tällaisista asioista ottaa kavereilta maksu??????????????????? Tuntuisi aivan järkyttävältä. Eiköhän ystäville asioita tehdä ihan vain siksi kun haluaa, ei siksi että saisi rahaa. En ottaisi rahaa vastaan, jos joku ystävä sellaista tarjoaisi.Aijaa, ja itse käyt kampaajalla värjäyttääs hiuksesi vai,?? eikö ne sun ystäväsi koskaan auta sinua, tai värjää sinun hiuksiasi, siitä oli tuolla kysymys ei kukaan tee palveluksia vain toiselle jollei itse hädässä saa myös apuja.
En minä ainakaan voi ystäviltäni jatkuvasti pyytää apua ,jollen myös ite auta heitä.
Ne olis kyl pian ex ystäviäni. - hyväksikäytetty
etetetet kirjoitti:
"Ei kukaan tee säännöllisesti sukulaisilleen ja työkavereilleen palveluksia..." Mitä hemmettiä!!!!! Onko olemassa niin itsekeskeisiä ihmisiä, jotka eivät halua palveluksia tehdä? No, täytyy olla kiitollinen ihanista kavereistaan. Enpä ole tuollaiseen ajatteluun törmännyt.
Siis toki molemmat osapuolet tekevät palveluksia, mutta ei niitä lasketa. Ei se mene niin, että "ruoho ruohosta". Jos esimerkiksi eläkeläinen ei voi käydä kaupassa, häntä autetaan. Jos jollain on lapsia ja toisella ei, lapseton auttaa lapsenvahtina. JNE. Hyvä kiertää, mutta ei palveluksia suoraan korvata. Kiitos riittää.:)Minulla hyvä esimerkki palvelusta, minun mieheni sisko, joka erosi ja löysi uuden miehen toi lapsensa aina mulle hoitoon, kun uuden suhteensa kanssa kiersi maailmaa olin kauheasti lapsen piikana ja koskaan ei edes kiittänyt eikä mitään tuonut mulle matkoiltaan, no tuli sitte minullekin menoa mieheni kaa niin tottakai pyysin häntä sitte lapsenpiiaksi minulle , voi kauheeta se ei hänelle käynyt ollenkaan, kun oli sitä, tätä ja tota, loukkaannuin siitä ja en enään koskaan ollut hänelle piikana.
Hän hyväksikäytti minua, kun olen kilttiluontoinen ihminen. - drdrdrdrdr
hyväksikäytetty kirjoitti:
Minulla hyvä esimerkki palvelusta, minun mieheni sisko, joka erosi ja löysi uuden miehen toi lapsensa aina mulle hoitoon, kun uuden suhteensa kanssa kiersi maailmaa olin kauheasti lapsen piikana ja koskaan ei edes kiittänyt eikä mitään tuonut mulle matkoiltaan, no tuli sitte minullekin menoa mieheni kaa niin tottakai pyysin häntä sitte lapsenpiiaksi minulle , voi kauheeta se ei hänelle käynyt ollenkaan, kun oli sitä, tätä ja tota, loukkaannuin siitä ja en enään koskaan ollut hänelle piikana.
Hän hyväksikäytti minua, kun olen kilttiluontoinen ihminen.Mitäs jos juuri sillä kerralla hänelle ei vaan oikeasti sopinut? Älä ole herkkähipiäinen.
- edel.
auttaa ja tulla aute kirjoitti:
Aijaa, ja itse käyt kampaajalla värjäyttääs hiuksesi vai,?? eikö ne sun ystäväsi koskaan auta sinua, tai värjää sinun hiuksiasi, siitä oli tuolla kysymys ei kukaan tee palveluksia vain toiselle jollei itse hädässä saa myös apuja.
En minä ainakaan voi ystäviltäni jatkuvasti pyytää apua ,jollen myös ite auta heitä.
Ne olis kyl pian ex ystäviäni.Värjään itse hiukseni. Olen yh äiti ja viimeisen vuoden aikana minulla on ollut lapset kerran hoidossa. En ole sairastanut ja lemmikkejä minulla ei ole. En ole apua tarvinnut.
Mutta tiedän kyllä, että minulla on hyviä ystäviä. Auttaisivat jos apua tarvitsisin. Mutta en minä heitä siksi auta, että saisin vastapalveluksia!!! Niin laskelmoiva ei saa olla. - hyväksikäytetty
drdrdrdrdr kirjoitti:
Mitäs jos juuri sillä kerralla hänelle ei vaan oikeasti sopinut? Älä ole herkkähipiäinen.
Hänellä ei ollut sillon mitään kuulin jälkeenpäin ja hän myös haukkui minut, kun en ihan jokakerta voinut hänen lapsiaan hoitaa, kun olin töissä iltavuorossa ja en kertakaikkiaan jaksanut niin ekaksi hän huusi minulle, kun hänen iltansa meni uusiksi, kun en ottanut lapsia, ja sitte oli haukkunut minut anopille siis omalle äidilleen .
- lwknlkwnvwjvn
älä selitä kirjoitti:
Olet tyhmä, eihän tuo edellinen mikään epärehellinen ole, jos naapurit auttaa toisiaan matkan aikana, mitä epärehellistä siinä näet?
Sinä olet epärehellinen, vai ilmaiseksi teet melkeen toista työtä hehe ja lehmät lentää.....Toki myönnän, että jos apua jossain tarvitsen minua herkästi autetaan ja aina saan apua. Minä entisöin apuna kalusteitakin anopille, siitäkään ei tarvitse maksaa. Mies korjasi juuri kaverini auton, ei tarvitse maksaa. Meitä autetaan kun tarvitsemme apua, me autamme kun muut tarvitsevat. En minä ymmärrä sellaista maailmanmenoa jossa kaikella on hinta, miksi minä en voisi auttaa ystäviäni jos he apua tarvitsevat.
Tiedän, että jos joskus kävisi niin, että minulle vaikka sattuisi jotain, on minulla todella vahva tuki takanani, teidän, että moni ihminen auttaa. Ei siksi että leikkasin heidän hiuksensa, vaan siksi koska olemme ystäviä.
Enkä toki sano, ettenkö silti saisi ystäviltäni apua moneenkin asiaan, eräs ystävä kutoo meidän sakile villasukat, koska pyysin.. =) Yhdessä säästetään ja autetaan.
Tätäpä maailma tarvitsisi enemmän.
Ikävää että suomikin on pullollaan monen ketjuun kirjoittaneen kaltaisia, mitään ei tehdä kuin maksusta =( Sitten syytetään huijariksi, yleensä nämä huijarit itse omaavat ne likaiset jauhot pussissaan, minun jauhoni ovat ihan puhtaat =)
Ja se ei muuten ole työtä jos kamu tulee kylään, vietetään yhdessä mukava hetki, samalla minä leikkaan hänen hiuksensa ja sitten seurustellaan lisää.. - älä selitä
lwknlkwnvwjvn kirjoitti:
Toki myönnän, että jos apua jossain tarvitsen minua herkästi autetaan ja aina saan apua. Minä entisöin apuna kalusteitakin anopille, siitäkään ei tarvitse maksaa. Mies korjasi juuri kaverini auton, ei tarvitse maksaa. Meitä autetaan kun tarvitsemme apua, me autamme kun muut tarvitsevat. En minä ymmärrä sellaista maailmanmenoa jossa kaikella on hinta, miksi minä en voisi auttaa ystäviäni jos he apua tarvitsevat.
Tiedän, että jos joskus kävisi niin, että minulle vaikka sattuisi jotain, on minulla todella vahva tuki takanani, teidän, että moni ihminen auttaa. Ei siksi että leikkasin heidän hiuksensa, vaan siksi koska olemme ystäviä.
Enkä toki sano, ettenkö silti saisi ystäviltäni apua moneenkin asiaan, eräs ystävä kutoo meidän sakile villasukat, koska pyysin.. =) Yhdessä säästetään ja autetaan.
Tätäpä maailma tarvitsisi enemmän.
Ikävää että suomikin on pullollaan monen ketjuun kirjoittaneen kaltaisia, mitään ei tehdä kuin maksusta =( Sitten syytetään huijariksi, yleensä nämä huijarit itse omaavat ne likaiset jauhot pussissaan, minun jauhoni ovat ihan puhtaat =)
Ja se ei muuten ole työtä jos kamu tulee kylään, vietetään yhdessä mukava hetki, samalla minä leikkaan hänen hiuksensa ja sitten seurustellaan lisää..Selitykset senkun paranee ja syytetään muita.......
- uhiuhoihoiho
älä selitä kirjoitti:
Selitykset senkun paranee ja syytetään muita.......
pöh ja pah teile =)
- Marjoja ja sieniä 16
etetetet kirjoitti:
"Ei kukaan tee säännöllisesti sukulaisilleen ja työkavereilleen palveluksia..." Mitä hemmettiä!!!!! Onko olemassa niin itsekeskeisiä ihmisiä, jotka eivät halua palveluksia tehdä? No, täytyy olla kiitollinen ihanista kavereistaan. Enpä ole tuollaiseen ajatteluun törmännyt.
Siis toki molemmat osapuolet tekevät palveluksia, mutta ei niitä lasketa. Ei se mene niin, että "ruoho ruohosta". Jos esimerkiksi eläkeläinen ei voi käydä kaupassa, häntä autetaan. Jos jollain on lapsia ja toisella ei, lapseton auttaa lapsenvahtina. JNE. Hyvä kiertää, mutta ei palveluksia suoraan korvata. Kiitos riittää.:)No säännöllisesti ja säännöllisesti... Kyllä minä ainakin teen sekä sukulaisille että kavereille pieniä käännöstöitä ihan vain auttamisen ilosta. Annan ihan ilmaiseksi kasveja ja niiden siemeniä ja saan niitä itsekin. Myös itse tehdyt säilykkeet ja viinit ovat kivoja antaa ihan muuten vaan. Kaverit ja sukulaiset puolestaan auttavat perhettämme tekemällä käsitöitä meille, kun tykkäävät tehdä ja minä olen varsinainen mämmikoura. Remontti- ja muuttoapuakin on aina saatavissa puolin ja toisin.
Mökkipaikkakunnalla katsomme naapureiden kanssa, ettei toisten mökeillä tapahdu mitään ihmeellistä. Eräälle vanhalle mökkinaapuripariskunnalle meillä on tapana antaa sieni- ja marjasatoa, kun he eivät enää itse pysty metsissä liikkumaan.
Lasten kavereiden vanhempien kanssa on aina ollut niin, että katsomme myös toisten lasten perään ja tarvittaessa annamme maitoa ja voileipää.
Olemme aina ajatelleet, että tällainen on normaalia sosiaalista kanssakäymistä. Sellaisesta nyt korvausta ottamaan?! No way!
- tukkahyvin
Käyn itse ja nyt jo nuorisoikäiset lapseni myös parturi-kampaaja-oppilaiden koulussa. Leikkaus maksaa 12 e .Viimeksi otin värin ja leikkauksen ja hiukset on puolipitkät ja maksoi 45e. Opettaja käy aina katsomassa suunitteluvaiheessa ja työvaiheen aikankin ja lopussa. Tosin aikaa menee moninkertaisesti mutta työn jälki on hyvää aina eikä hinta ole mahdoton.Muistelen että koenajo olis jotain 4-5e.
- tukkahyvin
siis koneajo 4.5e...
- totmaar maksutta
Täällä kans itse leikattu lasten ja sukulaisten hiuksia. Myös ystävät ja heidän miehet joskus parturoidaan -> sillä ehdolla tietysti että tuloksesta ei saa valittaa.
- hyvin toimii
Minäkin leikkaan sukulaismiesten hiuksia, mutta en veloituksetta, nämä miehet on hyviä nikkaroimaan , niin ne vastapalvelukseksi tekee mulle pieniä korjaushommia, joita en itse osaa.
- laitonta touhua
hyvin toimii kirjoitti:
Minäkin leikkaan sukulaismiesten hiuksia, mutta en veloituksetta, nämä miehet on hyviä nikkaroimaan , niin ne vastapalvelukseksi tekee mulle pieniä korjaushommia, joita en itse osaa.
Pitäisi silti ilmoittaa verottajalle.
- Kauhuleffassa Qq
laitonta touhua kirjoitti:
Pitäisi silti ilmoittaa verottajalle.
Kyllä ne verotoimistossa ilahtuisivat, kun sinne tulisi suunnaton määrä lappuja, joissa lukisi: "Annoin siskolle pullon viiniä ja hän kutoi minulle villasukat." "Sain mökkinaapurilta hakkuupölkyn ja annoin hänelle kuusi liljan sipulia." "Kannoin naapurin mamman kauppakassin kolmanteen kerrokseen ja hän tarjosi minulle kaksi kuppia kahvia ja tuoretta kääretorttua."
Tämä on todella kehittämisen arvoinen ajatus! ;-DDD - Koiralle luita 16
Kauhuleffassa Qq kirjoitti:
Kyllä ne verotoimistossa ilahtuisivat, kun sinne tulisi suunnaton määrä lappuja, joissa lukisi: "Annoin siskolle pullon viiniä ja hän kutoi minulle villasukat." "Sain mökkinaapurilta hakkuupölkyn ja annoin hänelle kuusi liljan sipulia." "Kannoin naapurin mamman kauppakassin kolmanteen kerrokseen ja hän tarjosi minulle kaksi kuppia kahvia ja tuoretta kääretorttua."
Tämä on todella kehittämisen arvoinen ajatus! ;-DDDJuuri näin! Nimimerkki "laitonta touhua" taitaa olla jollakin tavoin vähän vajaa. Usein kuulee sanottavan, että järjen käyttö on sallittua. Kyseinen nimimerkki on muuttanut sen muotoon:... ei ole sallittua.
Minuakin todella kutkuttaa ajatus, että ihan porukalla rupeaisimme ilmoittelemaan verotoimistoon esimerkiksi nimimerkin "Kauhuleffassa Qq" esittämiä asioita. Kyllä siellä jo viikon sisällä nauru muuttuisi epätoivoiseksi itkeskelyksi.
- foihpohöoij
Törkeä hinta. Huh.
Mun lasteni tarhassa on töissä aiemmalta koulutukseltaan parturikampaaja, ja hän pitää tarhassa ns. parturipäiviä. Koko pää 10e, pelkkä otsasukka 5e.
Helppoa, kun lapsilla on hiukset leikattu, kun hakee tarhasta.:) Vaikka tarhoissa ei omasta takaa osaavaa henkilöä oliskaan, niin vois olla melko hyvä idea mihin tahansa tarhaam tilata kampaaja, joka leikkaa kaikkien halukkaiden hiukset.- verottaja
Harmaata taloutta parhaimmillaan...
- tupla&kuitti
Saitko kuitin leikkauksesta?
- foihpohöoij
tupla&kuitti kirjoitti:
Saitko kuitin leikkauksesta?
Kyllä. Ei ole harmaata taloutta. Vain käytännöllistä, kun hoituu tarhapäivän aikana.
- iyagrdiuhg
verottaja kirjoitti:
Harmaata taloutta parhaimmillaan...
Kuka sanoi, että se tapahtuu harmaana taloutena???
- yrittäjä
foihpohöoij kirjoitti:
Kyllä. Ei ole harmaata taloutta. Vain käytännöllistä, kun hoituu tarhapäivän aikana.
Ai, onko tää tarhatäti myös yrittäjä, onko hänellä edelleen yritys sivutoimisena, jos ei ole y-tunnusta ja ole laillinen yrittäjä ja maksa veroja tekemästään työstä, on harmaan talouden tekijä.
- edel.
yrittäjä kirjoitti:
Ai, onko tää tarhatäti myös yrittäjä, onko hänellä edelleen yritys sivutoimisena, jos ei ole y-tunnusta ja ole laillinen yrittäjä ja maksa veroja tekemästään työstä, on harmaan talouden tekijä.
Hänellä on toiminimi. Hiustenleikkuun lisäksi kun hän tekee myös pientä myyntihommaa. Eiköhän maksa veronsa.:) Kamalaa miten ihmiset täällä heti olettavat pahinta...
- Alien Ssssssss
Minun ja 3 vuotiaan tyttäreni hiustenleikkaus maksoi yhteensä 29,50e. Vaihtorahan 50 centtiä tytär laittoi kampaajan tippipossuun....Me asumme landella...
- uuvatit asialla
Leikkaa itse niin ei maksa. Ihme uuvatteja taas asialla kun valitetaan, mutta olisi ollut vapaus valita se että leikataan itse kotona. Ei se ole mitään rakettitiedettä. Jokainen oppii leikkaamaan hiuksia itse kun viitsii vähän paneutua asiaan.
- kirjanpitäjä.
Itse olet uuvatti, kuuleppas, jos sinulla kaksi teinityttöä jotka haluu ns."emohiukset" niin ei tosiaanka sitä osaa leikata, kun ammattilainen, tytöt lähtis karkuun, jos edes ehdottaisin et minä leikkaan.
Jollekin alle kouluikäiselle vielä kelpaa itse tasoitetut hiukset, mutta ei enään teineille.
Minä myös arvostan kaikkia ammattilaisia, jotka ovat siihen koulunsa käyneet ja tekevät sitä työkseen. - meillä on rahaa
Hä! vai uuvatteja, minulla on rahaa ja voin viedä lapseni kampaajalle, mielummin teen sitä työtä josta mulle palkka maksetaan, kun alan kotona säheltämään saksien kaa, ja säästämään, on paljon töitä jotka ei ole mitään rakettitiedettä ja voi jotenkin oppia niitä tekeen.
Minulla käy myös viikkosiivooja vaikka osaanhan minä siivota, mutta sellainen työ, että en kerkee ja en jaksa siivota ja autoni vien myös korjaamolle vaikka mieheni osais hiukan korjata, mutta hänkin niin kiireinen ettei kerkee, ja korjaamossa kuitenkin ammattilainen tekee sen kunnolla. - sdfghjkl
kirjanpitäjä. kirjoitti:
Itse olet uuvatti, kuuleppas, jos sinulla kaksi teinityttöä jotka haluu ns."emohiukset" niin ei tosiaanka sitä osaa leikata, kun ammattilainen, tytöt lähtis karkuun, jos edes ehdottaisin et minä leikkaan.
Jollekin alle kouluikäiselle vielä kelpaa itse tasoitetut hiukset, mutta ei enään teineille.
Minä myös arvostan kaikkia ammattilaisia, jotka ovat siihen koulunsa käyneet ja tekevät sitä työkseen.Niin, jotkut mallit voi olla kinkkisiä... Pisti vaan silmään, ettei teineille käy enää itse tasotetut... Olen 35 vuotias nainen, joka on käynyt kampaajalla tasan kaksi kertaa elämänsä aikana. Kerran muuten vain kokeilemassa erilaista väriä ja kerran hääkampauksen takia. Olen aina ollut varsin tyylitietoinen, ja edelleen hiuksiani kehutaan. Silti ne aina vuodesta toiseen vaan tasottaa joku ystävä pari kertaa vuodessa, ja itse niitä värjäilen. Melko hyvin siis aikuinenkin pärjää ilman kampaajaa.:)
- midinetti.
sdfghjkl kirjoitti:
Niin, jotkut mallit voi olla kinkkisiä... Pisti vaan silmään, ettei teineille käy enää itse tasotetut... Olen 35 vuotias nainen, joka on käynyt kampaajalla tasan kaksi kertaa elämänsä aikana. Kerran muuten vain kokeilemassa erilaista väriä ja kerran hääkampauksen takia. Olen aina ollut varsin tyylitietoinen, ja edelleen hiuksiani kehutaan. Silti ne aina vuodesta toiseen vaan tasottaa joku ystävä pari kertaa vuodessa, ja itse niitä värjäilen. Melko hyvin siis aikuinenkin pärjää ilman kampaajaa.:)
Meikäläinen on joskus 25v takaisin viimeksi ostanut vaatteita, poislukien alusvaatteet, ite olen aina vaatteeni ommellut ja kaikki vielä kehuvat, et hienoja mistä olet ostanut ,en tarvii vaatekauppoja.
- Alien sssss
Voisin ihan hyvin leikata hiukset kotona, mutta miksi teksin niin? Lapsen hiustenleikkaus maksaa n. 7 euro ja kampaajalla käydään reilun kahden kuukauden välein. Vuositasolla puhutaan alle 50 euron investoinnista. Tällä rahalla lapsi oppii käyttäytymään kampaajalla, olemaan kohtelias ja maksamaan palvelusta. Ja samalla äidillä ja lapsella on yhteinen hemmottelu hetki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445832
- 475328
- 483708
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise943286- 313126
- 592884
- 572730
- 532390
- 381844