Ollut jonkin aikaa tämä kolmipyttynen sandero. Kesällä kulutus 6l/100km.
nyt marraskuu 6,6l/100 km. nyt vielä pidemmillä ajokerroilla,optinen harha että nämä kulkee pelkillä höyryillä. Todellisen kulutuksen perusteella ei ainakaan kannata ostopäätöstä tehdä.
Dasia sanderon kulutus
24
841
Vastaukset
- kukaan ei usko
Ei pidä paikkaansa nuo tehtaan ilmoittamat lukemat ikinä.ne tulokset ajetaan hallissa rullien päällä ihanteellisissa olosuhteissa.daciahan ei varmasti toimi näin ja kukaan ei usko väittämääsi kulutuksesta.ei ole mahdollista, renun kone maailman paras, luotettavin ja vähä kulutuksisin ym.sun liirum laarumia rupeaa tulemaan seuraavaksi.
- seurakuntapastori
Kyllä tojota kuluttaa neljä litraa sadalla eli sen minkä luvataankin.
- Sama kaikilla
Joo ilman muuta kaikki muut kuin Rellu pääsee luvattuihin kulutuksiin, jopa litratolkulla alle luvattujen kulutusten...
Ainakin kun Saksalaista useiden käyttäjien spritmonitoria katsoo, ollaan aika kaukana luvatuista lukemista merkistä riippumatta. Spritmonitorin kolmipyttyisten 1,0 ecoboost 125 Focuksien miltei 8 litran keskikulutukset ovat aivan muuta verrattuna mainosmiesten teksteihin, joissa luvataan lyödä laudalta dieselit ja jopa hybridit 5,1 litran keskikulutuksella.
Samalla sivustolla Volkswagen Polo 1,2 Tsi moottorien 6,7 litran kulutuksetkin ovat enemmän kuin luvatut 5,4 litran keskikulutukset.
Dacia kuskit voivat olla huoletta, sama linja kaikilla ja täällä Suomessa asia vielä korostuu. Dacia ei ole tuossa suhteessa huonompi tai parempi.
Spritmonitorissa 0,9 Tce Sanderojen keskikulutus on noin 7 litran pinnassa. Valmistaja lupaa tasan 5 litraa, joten tuo kahden litran sääntö pitää aika hyvin kutinsa melkein valmistajalla kuin valmistajalla. - sykli
Sama kaikilla kirjoitti:
Joo ilman muuta kaikki muut kuin Rellu pääsee luvattuihin kulutuksiin, jopa litratolkulla alle luvattujen kulutusten...
Ainakin kun Saksalaista useiden käyttäjien spritmonitoria katsoo, ollaan aika kaukana luvatuista lukemista merkistä riippumatta. Spritmonitorin kolmipyttyisten 1,0 ecoboost 125 Focuksien miltei 8 litran keskikulutukset ovat aivan muuta verrattuna mainosmiesten teksteihin, joissa luvataan lyödä laudalta dieselit ja jopa hybridit 5,1 litran keskikulutuksella.
Samalla sivustolla Volkswagen Polo 1,2 Tsi moottorien 6,7 litran kulutuksetkin ovat enemmän kuin luvatut 5,4 litran keskikulutukset.
Dacia kuskit voivat olla huoletta, sama linja kaikilla ja täällä Suomessa asia vielä korostuu. Dacia ei ole tuossa suhteessa huonompi tai parempi.
Spritmonitorissa 0,9 Tce Sanderojen keskikulutus on noin 7 litran pinnassa. Valmistaja lupaa tasan 5 litraa, joten tuo kahden litran sääntö pitää aika hyvin kutinsa melkein valmistajalla kuin valmistajalla.Ei ole "luvattuja kulutuksia". Ne ovat vain testituloksia jostakin "ajosyklistä". Tuskin kukaan ajaa syklin mukaisesti käytännössä.
- hadfhfda
Minulla vastaava auto 0.9Tce ja alin kulutus kesällä 4.8L 100km
Nyt talvella vie sen 5.6l-6.0L vaikka yrittämällä polkisi.
Niin minulla Eco -asetus päällä ja ilmaa rengaissa aina 2.6bar.
Näyttää ajotyylillä olvan merkitystä.- kulutus kuormalla
Sehän vie todellisessa elämässä vähemmän kuin nuo TSI-koneet.
- sgaögdsl
kulutus kuormalla kirjoitti:
Sehän vie todellisessa elämässä vähemmän kuin nuo TSI-koneet.
Niin nämä siis ajotietokoneen lukemia.
4.8L sadalla välillä Porvoo Helsinki.
Ajonopeus oli alle 100km/h
Jos ajonopeus olisi ollut 120km/h olisi kulutus varmasti noussut 6-7l välille
ehkä?
- ryewyrew
Daciassa kulutusvalehtelu on normaalia pienempi. Edes pakkasilla kulutus ei pompannut pahasti yli 7 litran.
Tämä Iltasanomien Autoliitteestä lainattu koskien 1.2Tce moottoria. - Ompelukoneet
Minulla on Citron C4 -2007 1,6l bensakoneella, eikä sekään vie enempää, kuin nämä teidän ompelukoneet. 6-7 litran kulutuksella pääsee ihan normaalisti ajamalla.
- gddags
Mutta se kaupungikulutus onkin sitten eri juttu.
Nämä 1.6 l koneet vievät sen 8-9l vaikka kuinka säästelisi,
mutta 0.9 kuluttaa siellä 6l-7 välillä
Suurempi ero tulee siis kaupungissa ajaessa. - juupa juu..
Onhan se ompelukone, 0,9 tce pikkuturbo ajossa hieman jouheampi kuin sun vanha citikka-perinne-kierrosmoottori TU5 1,6 16 valve.
1,2 tce suorasuihku onkin sitten aivan eri maata, kulustuskin jo suhteessa parempi kuin tuossa pienemmässä.. Lodgyssahan tuo on jo, tulossa 125 heppasena versiona Dusteriin ja varmaan myöhemmin muihinkin.
Kulutus ei pääse pikkuturboissa aivan luvattuihin lukemiin, mutta ajon helppous on toista maata kuin vanhoissa kierrosvapareissa.
- adaadgs
No edellinen autoni 150hv turbo bensa vei ajotitokoneen mukaan 5.8l satasella
hyvissä olosuhteissa. Tämän alle ei sillä päässyt millään. - aggrabagra
Tietokone rikki?
- aggrabagra
Se olikin titokone, sorry!
- mielipiteeni
aggrabagra kirjoitti:
Se olikin titokone, sorry!
Tuli käytyä koeajamassa sandero 0,9 litranen tuhnu.No, muotoilu oli hienompi kuin dusterissa.Mutta, kytkin otti todella ylhäältä.Ala vääntö, sitä ei ollut.Karmivaa kaupunki ajossa väännön puute.Motarilla piti polkea kuin viimeistä päivää että kiihtyi, ohittaa sillä ei voi 2 kaistaisella tiellä.Ehkä maaseudulle autoksi.Käynti ääni oli kuin mopo autossa.Ohjaus tuntuma ihan ok, istuimet kurjat.Kaikissa autoissa puutteita, tässä oli liikaa.Kyllä, ajokortti ollut jo 20v ja useita erimerkkisiä autoja.Ei, ei jaksa psa tekemää "huippu"laadukasta moottori paska lässyn läätä tähän.Ei,ei en omista tojotaa tai klonks wagenia tai marsua, skeidaa autia.
- aj48ndsr8skjs
mielipiteeni kirjoitti:
Tuli käytyä koeajamassa sandero 0,9 litranen tuhnu.No, muotoilu oli hienompi kuin dusterissa.Mutta, kytkin otti todella ylhäältä.Ala vääntö, sitä ei ollut.Karmivaa kaupunki ajossa väännön puute.Motarilla piti polkea kuin viimeistä päivää että kiihtyi, ohittaa sillä ei voi 2 kaistaisella tiellä.Ehkä maaseudulle autoksi.Käynti ääni oli kuin mopo autossa.Ohjaus tuntuma ihan ok, istuimet kurjat.Kaikissa autoissa puutteita, tässä oli liikaa.Kyllä, ajokortti ollut jo 20v ja useita erimerkkisiä autoja.Ei, ei jaksa psa tekemää "huippu"laadukasta moottori paska lässyn läätä tähän.Ei,ei en omista tojotaa tai klonks wagenia tai marsua, skeidaa autia.
Kannataa säädättää se kytkin, sillä omassa ei ota ylhäältä vaan keskeltä.
Kyllä 0.9l Tce Turbossa on vääntöä enemmän kuin esi. Touota Yariksessa 1.3l vapari.
Ajanut olen molemmat ja selvä ero on 0.9Tce:n hyväksi.
Tosin se Yaris tuntuu tehokkaammalta 4000 kierroksen jälkeen.
Mutta hinta on Daciaa kalliimpi ja tavartila paljon pienempi.
Tällä hintaerolla saa kyllä Recaron penkit Daciaan ja rahaa jää vielä
muihin sijoituksiin. - just taas.
mielipiteeni kirjoitti:
Tuli käytyä koeajamassa sandero 0,9 litranen tuhnu.No, muotoilu oli hienompi kuin dusterissa.Mutta, kytkin otti todella ylhäältä.Ala vääntö, sitä ei ollut.Karmivaa kaupunki ajossa väännön puute.Motarilla piti polkea kuin viimeistä päivää että kiihtyi, ohittaa sillä ei voi 2 kaistaisella tiellä.Ehkä maaseudulle autoksi.Käynti ääni oli kuin mopo autossa.Ohjaus tuntuma ihan ok, istuimet kurjat.Kaikissa autoissa puutteita, tässä oli liikaa.Kyllä, ajokortti ollut jo 20v ja useita erimerkkisiä autoja.Ei, ei jaksa psa tekemää "huippu"laadukasta moottori paska lässyn läätä tähän.Ei,ei en omista tojotaa tai klonks wagenia tai marsua, skeidaa autia.
Luulis 20 vuoden aikana autojen kanssa pelatessa kirkastuneen, , että Dacian emomerkki Renault ei ole PSA-konsernia nähnytkään. Oletko nyt aivan varma, että et ole unessasi käynyt ajamassa jotain Peugeotin tai Citroenin mallia?? Silloinkin tosin olet väärällä palstalla.
Jos nyt kuitenkin ajoit Dacian, ota todellakin huomioon, että kyseessä on 0,9 (alle ltranen siis) moottori. Useimmille 90 hevosvoimaa ja 1,4 litraisten vapareiden tyypilliset 135 nm riittävät, kun Sandero on vielä suht kevytkin.Tehopainosuhde on esimerkiksi parempi kuin Golf 1,2 tsi:ssä tai samalla koneella olevassa Octaviassa.
Jos ei, kannattaa tähyillä jotain muita malleja, tuo 0,9 ei ole tehty kilvanajoon, eikä mihinkään sporttikäyttöön.
Joskin Sanderon kiihtyvyys 0-100 km/h 11,1 sekuntia on mielestäni suht hyvä arvo alle tonnisella koneella olevalle pienelle edulliselle perheautolle. Samaa luokkaa kuin esim. upouudessa BMW 316d:ssä. - Mielipiteeni
aj48ndsr8skjs kirjoitti:
Kannataa säädättää se kytkin, sillä omassa ei ota ylhäältä vaan keskeltä.
Kyllä 0.9l Tce Turbossa on vääntöä enemmän kuin esi. Touota Yariksessa 1.3l vapari.
Ajanut olen molemmat ja selvä ero on 0.9Tce:n hyväksi.
Tosin se Yaris tuntuu tehokkaammalta 4000 kierroksen jälkeen.
Mutta hinta on Daciaa kalliimpi ja tavartila paljon pienempi.
Tällä hintaerolla saa kyllä Recaron penkit Daciaan ja rahaa jää vielä
muihin sijoituksiin.Meinaatko että autoliike olisi lähtenyt viemään kytkimen siltä seisomalta säädettäväksi kun se otti koeajossa ylhäältä?Odota vartti se on kunnossa vai?Oletteko kaikki dacistit heti tuolla ajattelu kannalla, vai mikä teitä oikein risoo?
- tottumiskysymys
Mielipiteeni kirjoitti:
Meinaatko että autoliike olisi lähtenyt viemään kytkimen siltä seisomalta säädettäväksi kun se otti koeajossa ylhäältä?Odota vartti se on kunnossa vai?Oletteko kaikki dacistit heti tuolla ajattelu kannalla, vai mikä teitä oikein risoo?
Kytkimen liikerata on puhtaasti makuasia. Ranskalaisissa yleensä ottaa aika ylhäältä.
Samaa on sanottu esim. Audinkin kytkimistä kautta aikojen. Ja kummasti niihin vaan kuskit ovat tottuneet.
Vanhoissa autoissa, missä oli vielä usein vaijerikäyttöiset kytkimet, kytkimen irroittaminen vasta lattian rajasta (vaikka vaijeri oli säädetty) kieli loppuun kuluneesta kytkimestä.
Ehkä olet tottunut ajamaan tälläisellä ritsalla ja upouuden auton kokeileminen tuntui oudolta? Kiinnititkö huomioo myös välyksettömään ohjaukseen, hiukan uutuuden nahkeasti liikkuvaan vaihdekeppiin tai napakkaan kuskinoveen, joka ei avattuna heilu 3 senttiä pystysuunnassa?? - Mielipiteeni
tottumiskysymys kirjoitti:
Kytkimen liikerata on puhtaasti makuasia. Ranskalaisissa yleensä ottaa aika ylhäältä.
Samaa on sanottu esim. Audinkin kytkimistä kautta aikojen. Ja kummasti niihin vaan kuskit ovat tottuneet.
Vanhoissa autoissa, missä oli vielä usein vaijerikäyttöiset kytkimet, kytkimen irroittaminen vasta lattian rajasta (vaikka vaijeri oli säädetty) kieli loppuun kuluneesta kytkimestä.
Ehkä olet tottunut ajamaan tälläisellä ritsalla ja upouuden auton kokeileminen tuntui oudolta? Kiinnititkö huomioo myös välyksettömään ohjaukseen, hiukan uutuuden nahkeasti liikkuvaan vaihdekeppiin tai napakkaan kuskinoveen, joka ei avattuna heilu 3 senttiä pystysuunnassa??En ole tottunut moisiin kotteroihin, olen aina ajellut autoilla.Ja vuosia nauttinut automaatilla ajamisesta.Kyllä, käsivalintaisilla vaihteistolla ajoin kauan, niissäkin kytkin pelitti oikein.Ohjaus pelitti, surkeat istuimet vei huomion.En uskaltanut koeajo autosta ovea nykiä, laatu oli sen verran jälkeen jäänyttä etten viitsinyt maksaa oven laittoa.
- Mielipiteeni
Henkeen ja vereen asti jaksat väittää samaa.Harmittaa varmasti kun en omista niitä autoja mitä luulet.Mikset kärsi mielipidettä ja totuutta daciasta?
- peruskamaa
MIksi selkeitä työ- ja vapaa-ajan matkoja varten pitäisi olla joku tykki ajettavana, kun pikkukokeisella perusautolla hoitaa samat asiat yhtä lailla ja vielä edullisesti. Kuitenkin joudut taittamaan pääosan noista matkoista ruuhkaliikenteessä.
Jos ajaa pitkiä maantietaipaleita, niin valinta on joku toinen.- voi teitä
Miksi kuvittelet että daciat on maailman napa.
- perusautolla
voi teitä kirjoitti:
Miksi kuvittelet että daciat on maailman napa.
Merkistä en puhunut mitään, mutta todettakoon, että perus-Almerakin on ihan riittävä työmatkoille. Kunhan välttää ne viheliäiset vikamagneetit eli volkkarit.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802