Mistä Joensuussa voisi saada töitä?

junaanko..

Olen muualta puolison mukana vuosi sitten tullut. Miehellä on töitä mutta itse en saa mitään. Ei edes haastatteluihin pääse mihinkään. Eikö täällä oikeasti ole töitä vai mikä tässä mättää? Olen amk-tasoa mutta lähes kaikki kelpaisi. Siivouskin, jos löytyisi muuta kuin osa-aikaisia hommia. Vinkatpaaka vähän, mistä kannattaisi kysellä!

90

3952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • lhujgtfr

        ja paskat, laitoin hakemuksia aika moneen mutta mitään ei kuulunut.
        Eivät edes vastaa sähköposteihin jos sen laittaa. (miksi siis sähköpostiosoite ilmoituksessa ja osassa maininta et lisätietoja saa sähköpostilla.
        Paskat!


      • Vai niin.
        lhujgtfr kirjoitti:

        ja paskat, laitoin hakemuksia aika moneen mutta mitään ei kuulunut.
        Eivät edes vastaa sähköposteihin jos sen laittaa. (miksi siis sähköpostiosoite ilmoituksessa ja osassa maininta et lisätietoja saa sähköpostilla.
        Paskat!

        Kaikesta päätellen ne sinun "hakemuksesi" on olleet samaa tasoa kuin tuo kirjoittamasi viesti, joten eipä ole ihme jos niihin jää vastaus tulematta.
        Kuvitteletko ettei työnantajat kiinnitä huomiota niin elävässä elämässä kuin sähköpostissa / puhelimessa siihen mitä ja miten ihminen käyttäytyy ja esittää asiansa.
        Sitäpaitsi pätevimmät hakijat valitaan esitettävissä olevien todisteiden perusteella.


      • lhujgtfr
        Vai niin. kirjoitti:

        Kaikesta päätellen ne sinun "hakemuksesi" on olleet samaa tasoa kuin tuo kirjoittamasi viesti, joten eipä ole ihme jos niihin jää vastaus tulematta.
        Kuvitteletko ettei työnantajat kiinnitä huomiota niin elävässä elämässä kuin sähköpostissa / puhelimessa siihen mitä ja miten ihminen käyttäytyy ja esittää asiansa.
        Sitäpaitsi pätevimmät hakijat valitaan esitettävissä olevien todisteiden perusteella.

        No haloo, kai minä nyt kirjoitan asiallisesti hakemuksia ja kyselyjä.
        Eihän se ole tällainen keskustelupalsta....vai niinkö luulet.
        Asenne virallisissa aivan toinen ja yleensäkin, tänne nyt satuin purkamaan pahaa mieltä.
        Anteeksi jos sait väärän käsityksen. :)

        Suututtaa vaan kun kyselee lisätietoja kyseisestä työstä niin mitään vastausta ei saa.
        Voisi olla parempi ettei sitä sähköpostiosoitetta edes laittaisi ilmoitukseen jos ei ehdi tai halua vastata hakijoiden kysymyksiin.


      • Sekalaisia-hommia
        lhujgtfr kirjoitti:

        No haloo, kai minä nyt kirjoitan asiallisesti hakemuksia ja kyselyjä.
        Eihän se ole tällainen keskustelupalsta....vai niinkö luulet.
        Asenne virallisissa aivan toinen ja yleensäkin, tänne nyt satuin purkamaan pahaa mieltä.
        Anteeksi jos sait väärän käsityksen. :)

        Suututtaa vaan kun kyselee lisätietoja kyseisestä työstä niin mitään vastausta ei saa.
        Voisi olla parempi ettei sitä sähköpostiosoitetta edes laittaisi ilmoitukseen jos ei ehdi tai halua vastata hakijoiden kysymyksiin.

        Jo se nyt on kumma ettet sinä AMK -tason hakija saa töitä, mutta minua kysellään vaikka olen jo eläkkeellä. Ja miksi näin? No siksi kun ei saa muualta tekijöitä.
        Minä uskallan epäillä tuota tarinaasi silkaksi p-puheeksi.


    • kauan työtön

      Ei täällä tahdo töitä löytyä ja jos jotain paikkaa hakee niin yleensä ei pääse edes haastatteluun.
      Ensi sijaisesti suositaan sukulaisia tai tuttuja ja näin ollen jos et omaa isoa kaveripiiriä tai sukua täällä niin työtön olet ja kauan.

      Itsekin etsin töitä ja lähes miltä alalta tahansa mutta eipä noihin pääse.

      Mutta onnea sinulle työn etsintään toivotaan että jostain löytyy ja tärppää.

      • junaanko..

        Mol:n sivusto on minulle kyllä tuttu ja katson ne lähes päivittäin. Provikkapalkkaisia töitä olisi, hyvin harvoin mitään ns.oikeita työpaikkoja näkyy olevan haettavana. Ja kuulemma jopa satoja hakemuksia tulee, jos jokin paikka avautuu julkiseen hakuun. Ymmärrettävä sekin, että eivät jaksa jokaiseen sähköpostitiedusteluun vastata. Mutta kun töitä pitäisi minunkin saada. Yksi vaihtoehto olisi asua eri paikkakunnalla miehen kanssa mutta lapset vastustavat tätä kovasti.

        On se kumma, ettei tekevälle löydy palkkatyötä! Mitenkähän paikalliset nuoret, muuttavatko he pois täältä?


      • kauan työtön
        junaanko.. kirjoitti:

        Mol:n sivusto on minulle kyllä tuttu ja katson ne lähes päivittäin. Provikkapalkkaisia töitä olisi, hyvin harvoin mitään ns.oikeita työpaikkoja näkyy olevan haettavana. Ja kuulemma jopa satoja hakemuksia tulee, jos jokin paikka avautuu julkiseen hakuun. Ymmärrettävä sekin, että eivät jaksa jokaiseen sähköpostitiedusteluun vastata. Mutta kun töitä pitäisi minunkin saada. Yksi vaihtoehto olisi asua eri paikkakunnalla miehen kanssa mutta lapset vastustavat tätä kovasti.

        On se kumma, ettei tekevälle löydy palkkatyötä! Mitenkähän paikalliset nuoret, muuttavatko he pois täältä?

        Nuorethan täällä tuntuvat paremmin saavan töitä kuin me iäkkäämmät.
        Onni heille mutta pitäisi/haluaisi itsekin vielä töitä tehdä kun ikää ja terveyttä riittää.


      • Nykymenoa
        kauan työtön kirjoitti:

        Nuorethan täällä tuntuvat paremmin saavan töitä kuin me iäkkäämmät.
        Onni heille mutta pitäisi/haluaisi itsekin vielä töitä tehdä kun ikää ja terveyttä riittää.

        Voi saada töitä jos suostut tekemään pimeänä.

        "Pohjois-Karjalan poliisin ja muiden viranomaisten ulkomaalaisvalvonta paljasti luvatonta työntekoa pohjoiskarjalaisissa pizzerioissa.
        Poliisi, työsuojelu, verottaja ja rajan edustajat tekivät valvontaa ja tarkastuksia ulkomaalaisten yrittäjien pizzerioihin ja ravintoloihin Pohjois-Karjalassa 22. ja 23. marraskuuta. Pizzerioista poliisi tapasi kaksi työntekijää, joilla ei ollut työntekoon oikeuttavaa lupaa, sekä yhden maassa luvatta olevan henkilön.
        Lisäksi tarkastuksissa tuli esiin työvuoroluetteloihin, työnteko-oikeuksiin ja terveyshuoltoon liittyviä puutteita, joista työsuojelu antoi ravintoloiden vastuuhenkilöille huomautuksia ja opastusta"


      • Yrittäjä
        junaanko.. kirjoitti:

        Mol:n sivusto on minulle kyllä tuttu ja katson ne lähes päivittäin. Provikkapalkkaisia töitä olisi, hyvin harvoin mitään ns.oikeita työpaikkoja näkyy olevan haettavana. Ja kuulemma jopa satoja hakemuksia tulee, jos jokin paikka avautuu julkiseen hakuun. Ymmärrettävä sekin, että eivät jaksa jokaiseen sähköpostitiedusteluun vastata. Mutta kun töitä pitäisi minunkin saada. Yksi vaihtoehto olisi asua eri paikkakunnalla miehen kanssa mutta lapset vastustavat tätä kovasti.

        On se kumma, ettei tekevälle löydy palkkatyötä! Mitenkähän paikalliset nuoret, muuttavatko he pois täältä?

        Vai ei provisiopalkkainen työ ole työtä?!!! On sinulla asenne kohdallaan!!! Pysy vaan siellä tutussa turvallisessa kortistossa!!


    • Mie muutan pois

      Lehdessä huudetaan jatkuvaa pulaa venäläisten turistien palvelijoista. Pulan on oltava todella vakavaa, koska Itärajalla asuu kymmeniä tuhansia työttömiä venäläistaustaisia. Miksiköhän eivät kelpaa palvelemaan toisiaan? Työnantajat peräänkuuluttavat nimenomaan suomalaistaustaisia venäjän osaajia, mutta eivät kylläkään palkkaa heitäkään.

      Turisteille tarvitaan myös vessoja ja vessansiivoojia, mutta ongelmana on se että kukaan ei halua maksaa vessoista eikä vessan siivoamisesta.

      • Tosiasia

        Hei!Täällä Joensuussa saa Joensuulaiset töitä ei muualta tulleet!!!! Asia on näin. Olkoon muut muuta mieltä.


    • mestari

      Täällä alkaa olla ongelma kun ei saa ammattitaitoista ja motivoitunutta työvoimaa.Ei riitä että on työtä vailla vaan kun pitää olla ammattitaitoa ja siinäkin huipputasoa sekä motivaatio.Monesti on vain motivaatio palkan saamiseen.
      Osaltaan tähän on syynä koulutuksen romahdus.Kun ammatillisessa koulutuksessa lisättiin valinnaisuutta niin pojat valitsi maksimimäärän autoa-alan valinnaisaineita ja se on pois oman alan ammattiaineista.Sitten tuli kansainvälisyysopetusta ja muuta humpuukkia joita otettiin ammatti-ja matemaattisista aineista.Tuhotyö oli valmis.Nyt otetaan Itäeuroopanmaista työvoimaa kun omalla porukalla ei ole motivaatio ja ammattitaito kohdallaan.Jos joku on erimieltä niin lyö pöytään ammatillisen koulutuksen koulutustynnit eri aineissa

      • tääs näitä

        Tuo on aina se syy. Kyllä kouluttaminen kuuluu myös hyvälle työnantajalle. Jokaisessa yrityksessä kun on eri tarpeet eikä kaikkea yleismaailmallista voi koulussa opettaa.
        Noin oli ennen, entä nyt?


    • sussu340

      EI MISTÄÄN! Siinä on vastaus. Joensuussa ei ole kuin tosi huonoja töitä tarjolla, ja jos et osaa nuolla peffaa hyvin, ja ylitä itseäsi joka päivä niin takanasi on vino pino uusia halukkaita tulemaan. Täällä ei ole työntekijän vaan työnantajan markkinat, ja työnantajat ja esimiehet tasan sen tietävät että työntekijöitä voi kohdella ihan miten tykkää koska ne on korvattavissa sormien napautuksella. Kukaan koulutettu tuttavani ei ole saanut vakityötä kymmenen vuodenkaan aikana kun hesassa saaneet oman alansa työn ja vakipaikan Heti.

      Joten ei, ei täältä mitään oikeata työtä koskaan tule saamaan ainakaan nainen.

      • Herrra 47

        Ei se kouluja käyneellä miehellä ole sen kummempaa. Lähin elämä löytyy Kuopiosta.


    • En silti ole työtön

      Joensuu on työttömyyskatastrofia vuosikymmenestä toiseen. Itse olen kuluvana vuonna hakenut Savo-Karjalan alueelta viittä avoimeksi ilmoitettua työpaikkaa, joista yhtään ei ole ollut olemassa joko ollenkaan, tai sellaisena kuin on ilmoitettu.

      Yhtä ilmoitettua työpaikkaa ei koskaan täytetty, eos miksi. Yksi ilmoitettu vakituinen paikka muuttui määräaikaiseksi. Valtion Joensuuhun perstamaksi ilmoitetut työpaikat karkaavat säännönmukaisesti Vetelä-Suomeen. Valtion uusin muoti on ilmoittaa yksi ja sama työpaikka auki useammassa kaupungissa. Valittava sijoittuu johonkin ilmoituksessa mainituista paikkakunnista. Ilmoitusalueen peitto noin puoli Suomea ja sijoituspaikka voi olla mikä muu tahansa, mutat ei Joensuu. Ei Kannata nähdä vaivaa valtion työpaikan hakemiseen kun Joensuussa ilmoitetut työpaikat täytetään vetelä-Suomessa. Todennäköisesti paikat ovat korvamerkittyjä jo valmiiksi.

    • Yrittäjä

      Haimme työntekijöitä. Hakijoita n. 15. Hakijoiden hyvä taso yllätti ja palkkasimme lopulta enemmän, kuin olimme aikoneet. Kukaan ei ollut tuttu eikä tutun tuttu. Työ on provisipalkkaista ja sitä ei täällä näköjään pidetä työnä?!! Olen itse tehnyt työurastani yli puolet provisiopalkkaista työtä, enkä vaihtaisi kiinteäpalkkaiseen tylsään työhön. Asennevammaisten on turha valittaa!!! ps. otimme kaikenikäisiä, kokeneita ja kokemattomia. Tärkeintä oli, että oli asenne kohdallaan! Ja tulevat tienaamaan hyvin!!!

      • ikhujgtfvrdcs

        Oletko tämä pestipalvelua käyttävä jossa ei vastailla sähköposteissa esitettyihin kysymyksiin? (vaikka ilmoituksessa oli et lisätietoja sähköpostilla).
        Pettynyt!


      • 8:00

        Kerro nyt vielä kuinka tykkäät puhelinmyynnistä ja ovelta ovelle kaupustelemisesta.


      • Yrittäjä

        Vastasimme kaikkiin hakemuksiin ja emme ole puhelin/ovelta ovelle myyjiä :)


      • jmhnvbgfd
        Yrittäjä kirjoitti:

        Vastasimme kaikkiin hakemuksiin ja emme ole puhelin/ovelta ovelle myyjiä :)

        Vastasitte hakemuksiin mutta ette sit sähköpostikyselyihin niinkö?


      • Yrittäjä
        jmhnvbgfd kirjoitti:

        Vastasitte hakemuksiin mutta ette sit sähköpostikyselyihin niinkö?

        Meille ei tullut kyselyjä, vain hakemuksia. Meillä toki vastataan kysymyksiinkin :) Ei olla pestipalvelu.


      • Anonyymi

        No ihmistyypi joka hakeutuu provisiotyöhön on keinoja kaihtamaton ahne moottoriturpa jolle ei ole muulla väliä kuin tienaaminen hinnalla millä hyvänsä.Myyntimiehet ja naiset...verkostomarkkinointi hyypiöt puhelinmarkkinoijat.Ei ole työtä on keinottelua verrattuna rehelliseen työhön jota tehdään älyllä lapiolla tai kropalla eikä tyhjillä ja kieroilla puheilla milteipä huiputtamalla ihmisiä osta osta osta ja eteen huima tarina ja mielistelyä ja psykologista kikkailua tarpeen mukaan soviteltuna.

        Ennen näitä kutsuttiin torilla heleppoheikkilöiksi.


      • Anonyymi
        Yrittäjä kirjoitti:

        Vastasimme kaikkiin hakemuksiin ja emme ole puhelin/ovelta ovelle myyjiä :)

        Joo eivät ole sitten ovat rekry/vuokrafirman omistajia pitävät nollasopimuksia onnettomia heihin haksahtaneita sossuhäpeästä kärsiviä listoillaan.

        Ja halavalla männöö.


    • rrr

      olen asunut Pohjois-Karjalassa 18 vuotta. 2 % aika on ollut paikallista palkallista työtä. Kaikki muu on ollut vapaaehtoistyötä tai tukityötä. Ruuhka-Suomessa pääsin suoraan kiinni työelämään vähän aika sitten ja pärjään mainiosti. Olen vihainen P-K:lle.En halua asua kulttuurissa joka ei peilaa mitenkään sitä minkälainen olen ja mitä osaan. Kulttuuri siellä vääristää täysin tärkeän osan itsestäni.

      • no mut kiva

        että olet löytänyt paikkasi ja voit olla oma itsesi. Voi luoja näitä peikkoja :D Itse olin siellä pks 10 v ja kiitos riitti!


    • Tätä mieltä

      Vaikka on vanhan toistoa edelleen hyvä veli järjestelmä täällä vallitsee esim. joihinkin myynti töihin pääsee ilman koulutustakin. Ei tänne jos elämäntilanne sen sallii, kannata työttömäksi jäädä se se vasta on "mielenmurhaa".

    • Älä yritä!

      Asiat pitää laittaa oikeisiin mittasuhteisiin. Pari-kolme vuotta takaperin Kurjalaisessa oli juttu kun Carlsonin tavarataloon haettiin muutamaa vaatemyyjää. Hakemuksia oli tullut lähes 1000 kpl, vaikka osa myyjien paikoista oli osa-aikaisia.

    • Apuvaaaaaaaaaaaaa

      Soita RE/MAXIIN ne tarvitsee apua :)

      • sanokeeeeeeeeeeeee

        Mikä o n RE/maks?


    • Näin on

      No eiköhän tuo 1000 hakemusta lähinnä kerro opiskelukaupungista, eikä siitä että perustyöttömät olisi suuresti noita töitä hakeneet.

      • Älä yritä!

        Kertoo tai jakaa. Joensuussa on n 12.000 työtöntä, ollutkin jo kymmenien vuosiean ajan. Tuhat hakemusta on huomattavan iso määrä tästä joukosta. Joensuussa tuskin voi olla työssä olevia vaatemyyjiä enempää kuin muutamia kymmeniä.

        Saivatpahan kuitenkin valittua palveluhaluttomankin myyjän tästä valtavasta hakijoiden joukosta. -12 jouluna kävin ostamassa Carlsonista hajua eukolle. Neuvostoajalla alkunsa saanut maahanmuuttajataustainen myyjä oli täysin palveluhaluton eikä tiennyt myytävänä olleista tuotteista tuon taivaallista. Olin ostohetkellä ainoa asiakas osastolla. En vaivaa toiste, kiitos ja anteeksi.


      • kmhujngt
        Älä yritä! kirjoitti:

        Kertoo tai jakaa. Joensuussa on n 12.000 työtöntä, ollutkin jo kymmenien vuosiean ajan. Tuhat hakemusta on huomattavan iso määrä tästä joukosta. Joensuussa tuskin voi olla työssä olevia vaatemyyjiä enempää kuin muutamia kymmeniä.

        Saivatpahan kuitenkin valittua palveluhaluttomankin myyjän tästä valtavasta hakijoiden joukosta. -12 jouluna kävin ostamassa Carlsonista hajua eukolle. Neuvostoajalla alkunsa saanut maahanmuuttajataustainen myyjä oli täysin palveluhaluton eikä tiennyt myytävänä olleista tuotteista tuon taivaallista. Olin ostohetkellä ainoa asiakas osastolla. En vaivaa toiste, kiitos ja anteeksi.

        Palkattu sinne varmaan vaan sen venäjänkielentaidon takia.
        Pitäähän nykyisin olla joka kaupassa joku joka osaa venäjää, niin saavat edes venäläiset hyvää palvelua.


      • En tiedä (!!!)
        kmhujngt kirjoitti:

        Palkattu sinne varmaan vaan sen venäjänkielentaidon takia.
        Pitäähän nykyisin olla joka kaupassa joku joka osaa venäjää, niin saavat edes venäläiset hyvää palvelua.

        Ja Ville Haapasalo pysyy tyytyväisenä kun itämaa-taustaisest saavat käyttäytyä Suomessa kulttuurilleen ominaiseen tapaansa.


      • Anonyymi
        Älä yritä! kirjoitti:

        Kertoo tai jakaa. Joensuussa on n 12.000 työtöntä, ollutkin jo kymmenien vuosiean ajan. Tuhat hakemusta on huomattavan iso määrä tästä joukosta. Joensuussa tuskin voi olla työssä olevia vaatemyyjiä enempää kuin muutamia kymmeniä.

        Saivatpahan kuitenkin valittua palveluhaluttomankin myyjän tästä valtavasta hakijoiden joukosta. -12 jouluna kävin ostamassa Carlsonista hajua eukolle. Neuvostoajalla alkunsa saanut maahanmuuttajataustainen myyjä oli täysin palveluhaluton eikä tiennyt myytävänä olleista tuotteista tuon taivaallista. Olin ostohetkellä ainoa asiakas osastolla. En vaivaa toiste, kiitos ja anteeksi.

        Hän on ihan parhaasta päästä oleva myyjä vaan annas olla kun oli muinoin anttila niin siellä oli niin kopea tapaus ettei paremmasta väliä.

        Naapurissa kun on tapana palvella ulkonäköön katsoen tietämättä mitä lompakossa on.Sama juttu oli hesan stockmannilla aikoinaan katsoi nenänvarttapitkin naapurin myyjä mutta alkoi kieli lallattamaan ja palvelu pelaamaan kumman luistavasti kun ostettiin 300e kosmetiikkaostokset.

        No naurettavaahan se on mutta joka kulttuurissa on tapansa.


    • urbaanilegenda1011

      Täällä on tosi paljon näitä puhelinmyyntijuttuja tarjolla.. ja täyttä fiaskoa ja gusetusta.

    • kgfjdkfjdkjf

      ei joensuuhun kannata muuttaa ei siellä ole töitä eikä liioin asuntoja,asunnot saa vaan jos on pakolainen tai alkoholisti.

    • Työtä puoluekirjalla

      Joensuun kaupungin työtöt annetaan puoluekirjan mukaan. Hanki punainen puoluekirja. Ujuttaudu kaupungin johtavien miespäättäjien kekkereihin.
      Kansa kertoo, useimmille reittä vilauttamalla töitä on löytynyt.
      Valtakunnassa naiset etenee reittä vilauttamalla jotkut jopa politiikassakin. Usein naiset ovat valinnan edessä perhe onni tai työpaikka, aina molempia ei voi saada.

      • aloittaja_

        Voiko tää olla tottakaan! Viestejänne lukiessa epäusko, kauhistus ja huvittuneisuuskin ovat vyöryneet mieleen. Mihin tuli muutettua ja onko täällä minulle mitään tulevaisuutta. Voisin muuttaa pois. Uran murha jäädä vuosiksi työttömäksi. Miten niin vauraan ja virkeän oloisessa kaupungissa ei avaudu työpaikkoja juuri koskaan, täytyyhän niitä olla! Mitä kautta ne ihmiset valikoituvat työpaikkoihin. Missä sitä reittä pitää vilauttaa.. Ei taida mikään sivistyksen kehto tämä Joensuu olla.


      • En viitsi vastata
        aloittaja_ kirjoitti:

        Voiko tää olla tottakaan! Viestejänne lukiessa epäusko, kauhistus ja huvittuneisuuskin ovat vyöryneet mieleen. Mihin tuli muutettua ja onko täällä minulle mitään tulevaisuutta. Voisin muuttaa pois. Uran murha jäädä vuosiksi työttömäksi. Miten niin vauraan ja virkeän oloisessa kaupungissa ei avaudu työpaikkoja juuri koskaan, täytyyhän niitä olla! Mitä kautta ne ihmiset valikoituvat työpaikkoihin. Missä sitä reittä pitää vilauttaa.. Ei taida mikään sivistyksen kehto tämä Joensuu olla.

        Lisätään nyt vielä palkkatason surkeus. Jos muualla suomessa normi palkka jostain tehtävästä on 3000- e/kk, Joensuussa samasta saa ota tai jätä periaatteella 2000-2200 e/kk. Työttömien armeija pitää huolen siitä että kilpailua työpaikoista on.

        Joensuussa säällisen tulon saa kun ryhtyy yrittäjäksi, joko niin että tekee työnsä paremmin maksaviin suomen kolkkiin, tai sitten myy jotain välttämättömyyshyödykettä (tavaraa tai palvelua) jota ilman joensuulaiset eivät tule toimeen.

        Ihmettelen että Joensuu ei ole hyödyntänyt mainoksissaan chillailua ja softausta -ideaa. Elämänmeno on Joensuussa reilusti muuta maata verkkaisempaa. Harvalla täällä on kiire minnekään. Jos jotenkin saa hankittua toimeentulonsa, Joensuussa on helppoa ja luontaista viettää rauhallista elämää. Joillekin rauhallinen elämä sopii, joillekin ei. Mutta jos kysytään miten Joensuu erottuu muista kaupungeista, suurimat erot ovat kainuutakin pahempi työttömyys vuosikymmenien ajan ja rauhallinen elämänrytmi. Kun on saanut tottunut rauhalliseen elämänmenoon, työt eivät enää edes kiinnosta, jos vaan lämmintä ja ravintoa riittää vaikka tulonsiirtojen varassa. Vain Joensuussa voi kokea sen että lehdissä mainostavista yrittäjistä yksikään 10:stä ei tarjoa normaalia korjausrakennusurakkaa. Vain Joensuussa useammat yrittäjät jättävät hoitamatta sovittuja urakoita syytä ilmoittamatta.


      • Hyvä tulee hiljaa
        En viitsi vastata kirjoitti:

        Lisätään nyt vielä palkkatason surkeus. Jos muualla suomessa normi palkka jostain tehtävästä on 3000- e/kk, Joensuussa samasta saa ota tai jätä periaatteella 2000-2200 e/kk. Työttömien armeija pitää huolen siitä että kilpailua työpaikoista on.

        Joensuussa säällisen tulon saa kun ryhtyy yrittäjäksi, joko niin että tekee työnsä paremmin maksaviin suomen kolkkiin, tai sitten myy jotain välttämättömyyshyödykettä (tavaraa tai palvelua) jota ilman joensuulaiset eivät tule toimeen.

        Ihmettelen että Joensuu ei ole hyödyntänyt mainoksissaan chillailua ja softausta -ideaa. Elämänmeno on Joensuussa reilusti muuta maata verkkaisempaa. Harvalla täällä on kiire minnekään. Jos jotenkin saa hankittua toimeentulonsa, Joensuussa on helppoa ja luontaista viettää rauhallista elämää. Joillekin rauhallinen elämä sopii, joillekin ei. Mutta jos kysytään miten Joensuu erottuu muista kaupungeista, suurimat erot ovat kainuutakin pahempi työttömyys vuosikymmenien ajan ja rauhallinen elämänrytmi. Kun on saanut tottunut rauhalliseen elämänmenoon, työt eivät enää edes kiinnosta, jos vaan lämmintä ja ravintoa riittää vaikka tulonsiirtojen varassa. Vain Joensuussa voi kokea sen että lehdissä mainostavista yrittäjistä yksikään 10:stä ei tarjoa normaalia korjausrakennusurakkaa. Vain Joensuussa useammat yrittäjät jättävät hoitamatta sovittuja urakoita syytä ilmoittamatta.

        Verkkainen elämänmeno on totta. Kaupunki on tiennyt 10 vuoden ajan että Joensuu Areenan katto vuotaa ja ainoa mitä asiassa on saatu aikaiseksi on surkuttelu. Voi, voi kun se vuotaa. Eivät raukat osaa edes rakennuttaa, saati perätä tilajaan oikeuksia. Millä ansioilla lienevät päässeet virkoihinsa? Mikään yksityinen taho ei olisi katsellut katon vuotamista 10 vuotta. Joensuulla olisi mahdollisuus palkata konsultteja ja lakimiehiä hoitamaan katto kuntoon oikeusteitse, mutta eihän ne tuhnut saa sitäkään aikaiseksi. Kaupungilla on vielä oma lakimies. Neuvoteolaan, neuvotellaan ja odotetaan. Kaupunkilaisten verotulot ovat pohjaton rahasampo.


    • Itsekin

      vain vähän aikaa sitten tänne muuttanut ja jo nyt tuntuu siltä, että voisi lähteä pois. Tultiin kun olin määräaikaisessa työssä täällä vuosi sitten ja vähän lupailtiin mahdollista jatkoa muttei sitä ole kuulunut. Olen hakenut mutta samoin en edes haastatteluun ole päässyt. Luulen, että varsinkin julkisen puolen toimet ja virat ovat ns. "avoinna" olevia, niihin on tekijät talon sisällä olleet jo pidemmän aikaa. Ja asuminen täällä on tosi kallista.

    • mitä välii

      Tällainenkin näkökulma soppaan:

      Työpaikassani on tällaisia nuorehkoja miehiä, jotka ovat ottaneet asenteen "mitä väliä". Työpanoskin on mitä sattuu ja milloin sattuu. Tulee vain mieleen, että oikeitakin työntekijöitä olisi varmaan tulossa firmaamme.

      • seuraa laivaa

        Asenne tarttuu työnjohdon myötämielisellä asenteella, ovatko itse vielä pahempia?


    • reittä vilauttamalla

      Naisten työpaikat katoa tiskin alta.

    • dii49

      Täällä töitä saa vaan hyväveli- ja sukulaissuhteilla. Muutoin on toivotonta.

    • ewesdds

      Tarpeeksi vaan ahdistelee työnantajia cv:llä, niin jospa joku jonkun työn tökkäisi.

      • 262621

        Muutaman vuoden päästä olet kokemusta viisaampi. Ei nimittäin tökkää. Hakojoita on lähes aina 50-100 per ilmoitettu "oikea" työpaikka.


    • Minimipalkkalainen

      Jos ei sinulla ole vaikutusvaltaisia sukulaisia tai kavereita, luulenpa, että on tyytyminen osa-aikaisiin siivoustöihin tai puhelinmyyntiin.
      Valitettavasti...

    • Rohkea rotan syö

      Työllistä itse itsesi,ei se muiden velvollisuus ole.Voisi olla vaikkapa vanhuspalvelua kotona asuville,maksajana vanhus itse,tai lapset.Iso ilmoitus karjalaiseen ja siitä se lähtee.

    • eioota

      tilastojen mukaan joensuussa oli tammikuun alussa 8.944 työtöntä työnhakijaa, eikä se luku ainakaan vähene.
      väkiluku oli 74 477, virallinen työttömyysaste 16,4 %

    • eioota

      tilastojen mukaan joensuussa oli tammikuun alussa 8.944 työtöntä työnhakijaa, eikä se luku ainakaan vähene.
      väkiluku oli 74 477, virallinen työttömyysaste 16,4 %

    • eioota

      tilastojen mukaan joensuussa oli tammikuun alussa 8.944 työtöntä työnhakijaa, eikä se luku ainakaan vähene.
      väkiluku oli 74 477, virallinen työttömyysaste 16,4 %

    • kateellinen1
    • ilo elää täällä

      Tule lieksaan, tänne on jo otettu työvoimapulan paikkaajia jo 500, joten voisin olettaa että muutama vielä mahtuisi.

    • Ollaan Karjalas!

      Hei!
      Olen 50v nainen Varsinais-Suomesta tänne muuttanut. Olen kouluni käynyt, reipas, aktiivinen ja haluan tehdä töitä.
      Varsinais-Suomessa minulla riitti tehdä kahta työtä päällekkäin, kokoaikaista aamuisin ja iltaisin ja viikonloppuisin myyjän töitä. Olinpa yrittäjänäkin vielä reilusti yli 10 vuotta. Opiskelin lisää 3v 2000-luvulla. Eli todella aktiivinen.
      Muutimme tänne niin, että minulla oli työpaikka ennen asuntoa, minä lopetin leikkauksen jälkeisen sairasloman yli 1kk ennen kesken leikanneen kirurgin luvalla, kun olin jo niin terve ja parantunut ja tehnyt kuntoutusharjoitukset niin, etten enää kotona voimistunut lisää.
      Mies oli saanut jo töitä, mutta se alkoi sitten, kun pääsi asumaan myös ja vanhasta paikasta tänne.
      Vähän nämä pienet paikalliset työnantajat ovat olleet hyväksikäyttäjiä ja Karjalaisen kieroja, mutta nyt olen päässyt tällä hetkellä isoon yritykseen töihin, jossa noudatetaan sääntöjä.
      Olen ollut onnekas, kun tämän ikäisenä on päässyt haastatteluun ja työpaikkaankin, sillä vuosimallin perusteella olen tullut ohitetuksi monesta paikasta välittömästi, eli ei ole niistä kuulunut mitään.

      Yhteen paikalliseen kauppaan olisin päässyt, he hakivat kokoaikaista ja vakituista. Kun tuli työsopimuksen aika, oli paikka osa-aikainen ja määräaikainen 3kk: "Ei me kenellekään kirjoiteta toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia." ... Mitäs etsivät?

      Onnea myös sinulle, sillä sitä rutkasti myös tarvitaan omasta aktiivisuudesta huolimatta.

    • ikä voi vaikuttaa

      työmarkkinathan ovat ikärasistiset, joensuu ei tee siinä poikkeusta, yli 50v, valitettavasti kukaan ei palkkaa, varsinkaan yli 50v miehiä.

    • Rannikolla on kylmää

      Olemme nuoren perheemme kanssa haaveilleet jo pitkään muutosta takaisin entiselle kotiseudulle Pohjois-Karjalaan. Noin 10 vuotta sitten meille sanottiin lukiossa, että viimeistään vuonna 2010 iskee Suomeen sellainen työvoimapula, että jokaiselle riittää töitä. Opiskelimme kaikessa toivossa yliopistotutkinnot ja suoritimme kaiken niin taiten kuin vain ihmiseltä voi odottaa.

      Karu totuus alkoi kuitenkin paljastua jo opintojen aikana. Pohjois-Karjalan seutu ei pysty työllistämään mihinkään muihin tehtäviin kuin hoitoalalle. Kaikkiin muihin tehtäviin on niin kova kilpailu, että ilman sosiaalialan ammattipätevyyttä ei ole mitään mahdollisuutta saada töitä. Kaikki muut harvat tehtävät menevät valitettavasti rekrytoinneista vastaavien esimiesten tutuille tai sukulaisille. Nepotismi on vallallaan luultavasti voimakkaammin kuin koskaan. Etenkin 80-luvulla syntynyt sukupolvi saa kärsiä tästä paljon. Kyse ei siis ole siitä, että vain ikääntyneitä syrjitään työmarkkinoilla. Mitään eläköitymisen vuoksi vapautuvia työtehtäviä ei enää täytetä.

      Onneksi pääkaupunkiseudulla työnantajilla ei ole painetta valita vain perhetuttuja avoimiin tehtäviin. Unelma omasta tontista ja omakotitalosta elää yhä, mutta ainoaksi todelliseksi vaihtoehdoksi tulee jäämään se, että saisi neuvoteltua etelä-suomalaisen työnantajan kanssa etä-työskentelyoikeudet. Pääkaupunkiseudulla palkansaajan tulot saattavat riittää hädintuskin kerrostalokolmioon, mutta Itä-Suomessa samalla rahalla saisi ison talon omine pihoineen.

      Kärsin, koko tämä sukupolvi kärsii. Onneksi unelma paluumuutosta auttaa jaksamaan. Se on vain karua, että 10-20 vuotta elämästä menee siihen, että joutuu asumaan elinkelvottomissa olosuhteissa pääkaupunkiseudulla, jotta saa kerättyä riittävän työkokemuksen itäsuomalaisen työnantajan tarpeeseen.

      Vinkki kaikille vanhemmille, joiden lapset suunnittelevat tulevaisuuttaan ja mahdollisia opintoja: Hankkikaa sellainen tutkinto, mikä mahdollistaa työllistymisen myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Pääkaupunkiseudulla asumista voi harkita vain väliaikaisesti, mutta suunnitelma paluun varalle on hyvä tehdä.

      • pendulum1

        Sitä työvoimapulaa on toitotettu TE-keskuksen kursseilla myös Joensuussa. 2000-luvun alkuvuosina ja todennäköisesti pitkälle sen jälkeen hihkuttiin kuinka työpaikkoja rupeaa vapautumaan kunhan suuret ikäluokat saadaan eläkkeelle. Totuus joka ei pala tulessakaan on se että Joensuun alueen työttömyys ei ole muuttunut miksikään 1990-2000-luvun taitteesta. Samat 12 kilotyötöntä löytyvät säilöstä edelleen ja lisäksi reserviin on haalittu satamäärin pohjois-afrikkalaisia insinöörejä.

        Joensuusta ei tarvi matkata kuin 130 km Kuopion seudulle, jossa työllistystilanne koulunsa käyneelle on jo aivan erilainen.


    • entinen orava

      tuo on kyllä totta, viihtyminen helsingin seudulla on kukkarosta kiinni, rikkailla siellä on kivaa, peruspalkalla aika kädestäsuuhun eloa.

    • Helppoa!

      Ei minun mielestäni Helsingissä niin rikas tarvitse olla viihtyäkseen, sieltä pääsee autolla nopeasti pois!

      Rakensimme talon aikanaan täysin maaseudulle 90km päähän metsään. Motaria ajomatka ja mikä rentous ja rauha ja maaseudun meno ja tutut mukavat ihmiset.

      Nyt asun Pohjois-Karjalassa Joensuun kaupungin rauhallisella kalleimmalla uudella alueella ja kaipaan taas metsään ja rauhaan. Mökillä täällä viihdyn mainiosti, taidan muuttaa sinne, ajomatka sieltä töihin vain 100km suunta, kunhan saan vielä miehen suostumaan.

    • Ohikulkija_

      Joensuun työmarkkinoita vaivaa monien muiden suomalaisen pikkukaupungin tapaan sama ongelma. Minkä suurempi osa kunnan tai kaupungin asukkaista on ikänsä asunut samassa kunnassa tai kaupungissa, sen vaikeampi on ulkopuolisen päästä sisälle yleensä mihinkään yhteisöön.

      Joensuussakin ainakin isompien yritysten rekrytoinneissa aina löytyy joku hakija, jonka joku talon väestä tuntee entuudestaan. Ymmärrettävästä he ovat etusijalla. Hakijaan johon ei olla törmätty jo leikkikoulun hiekkalaatikolla tai puhu "omaa" murretta suhtaudutaan aina hieman enemmän varauksella. Puhumattakaan ulkomaalaisisa tai peräti eri näköisitä ihmisistä.

      Paikkakuntalaiset eivät välttämättä koe tätä ongelmaksi. Ongelma se on kuitenkin paikkakunnalle. Umpimielinen, sisäänpäin lämpiävä ja erilaisuuteen varauksella suhtautuva paikkakunta tulee aina näivettymään omiin pikku ympyröihinsä.

      Tämän jos kaikki joensuulaisetkin ymmärtäisivät, voisin minäkin nähdä tulevaisuuteni Joensuun hyvinvointia rakentamassa.

      • Nolla-Joonas

        Toisaalta sukulaisten ja tuttavien suosiminen on kuitenkin inhimillistä toimintaa. Kun omat voimat ei riitä, ensksi kysellään apuja lähipiiristä, sitten hieman kauempaa ja vasta loppuviimeksi tahoilta joita kukaan ei tunne.

        Joensuun työttömyysongelmien ydin on työpaikkojen vähälukuisuus. Vaatemyyjän paikkaan tulee tuhat hakemusta, opettajan virkaan sata. Kertoo reservin suuruudesta. Yleisellä tasolla puhuen Joensuussa raha ei vaan kierrä.

        Kotimaisen suosiminen johtaa ensiksi aina yrittäjävoittojen maksimointiin. Naapurissa kirvesmiesporukka rakensi taloa. Rakentajista osa oli virolaisia tai venäläisiä ja loppusiivoojista samoin. Joensuusta varmuudelle olisi löytynyt ammattityövoimaa TES-palkalla, mutta ulkomaalaiset tekivät halvemmalla ja yrittäjälle jäi enemmän näppiin. Muumimukien kanssa kävi samoin; ahneus voitti ja muumimukeja tehdään Thaimaassa.


      • Anonyymi

        Tästä tilanteesta juurikin omaa kokemusta näin ulkopaikkakuntalaisena puolison mukana takaisin hänen kotikonnuille tänne työttömyyden luvattuun kehtoon.

        Entisellä paikkakunnalla tarjottiin työuran arvoisia tehtäviä, mutta Pohjois-Karjalassa homma tyssää viimeistään haastattelussa kun huomaavat murteen puuttumisen tai joku muu ulkoinen seikka haittaa. Työnantajat eivät tätä suoraan myönnä, mutta hyvin on huomannut asian niin työ kuin siviilielämässä miten paikallisten suhtautuminen on.

        Tämä röyhkeä ylimielisyys näyttäytyy erityisesti miesvaltaisilla aloilla joissa kyykytetään työnhakijoita valtatripeissään. Mikäli et halua SOTE-alalle mennä töihin polttamaan itseäsi loppuun tai tehdä muita hanttihommia koko työurasi niin ei täällä kyllä mitään ole ihmiselle joka haluaa elämässä saavuttaa edes vanhempiensa elintason ja perustaa perheen jonka pystyy elättämään.

        Ulkopaikkakuntalaista vierastetaan ja tuntuu että koetaan jopa tietynlaiseksi tunkeiluksi tai uhaksi jos joku haluaisi yrittää rakentaa elämäänsä täällä maaseudun rauhassa.

        Ihmetyttää suuresti miten vain reilu 100km päässä oleva Kuopio voi olla aivan eri planeetalta työmarkkinoiden suhteen kuin Joensuu.

        2 ammattia lisää lukeneena ja satoja työhakemuksia lähettäneenä koen että taitaa olla tämä muuten niin rauhallinen ja kaunis maanosa tullut katsottua.


    • hyväveliklubi

      Sama show edelleen jatkuu Joensuussa. Mikään ei muuttunut eikä muutu.

    • työnhausta

      Soitin avoimeen työpaikkaan Joensuussa.sanoivat jotta emme tunne sinua,jotta soitappas sille ja sille,niillä saattaa olla töitä.Ei ollut.Kokemusta ja opiskeluja takana..

    • Hammaslahti

      Joko olet työllistynyt ?

    • TyöUraTakana

      Työtön:Varmaan kannattaa ottaa yhteyttä: Anu Vehviläinen Kunta- ja uudistusministeri Joensuu.
      Kova rakentaa ympyröitä ja siltoja.
      Nyt tosin miettii,että tehdäänkö sote 6 kuukauden kuluttua vai puolen vuoden päästä

    • Anonyymi

      Ota yhteyttä Luotsi Joensuuhun. Ilmainen neuvonta. www.luotsijoensuu.fi

      • Anonyymi

        Taas joku mainostaa luteista luotsia. ha ha ha ... eipä kannata sekaantua luotsiin... täyttä kuraa


    • Anonyymi

      Röitä...? Mitä ne on? Ellet sitten tarkoittanut vöitä? Töitä ei kyllä ole tuttu sana...

    • Anonyymi

      Kyllä ensimmäinen taho kontaktointiin on työkkäri. Varaa aika asiakaspalvelijalta ja jos olet ollut noin pitkään työttömänä, niin palkkatukimahdollisuus saattaisi johtaa tuloksiin. Toki siinä on erilaisia kriteereitä, mutta jokunen vuosi sitten riitti määrätyn mittainan työttömyys. Yksi mahdollisuus voisi olla erilaiset hankkeet, joiden kautta kymmenet ihmiset ovat saaneet pysyvän työpaikan. Yleinen tavoite ja menetelmä hankkeissa on, että työntekijä tavallaan pätevöityy hankkeessa ja kun sieltä saa suosituksen ja tietenkin sitä ennen on vakuuttanut hankehenkilöt sopivuudestaan määrätynlaiseen työhön, niin työnantajat luottavat heille tarjotun työntekijän olevan ok. Liian monta kertaa arastellaan työnhaussa sitä, että ei osata haussa olevaa tehtävää - ei tarvitsekaan, koska työnantaja hakee työntekijää, jolle opetetaan tehtävät. Työnantaja tutkailee ehdokkaita sillä silmällä, että saataisiinko henkilöstä sopiva työntekijä meille - opetetaan tehtävä sitten valinnan jälkeen. Ja tärkeää on, että osaa käyttäytyä siivosti hakutilanteessa ja muulloinkin. - Tutkimusten mukaan myös ulkoinen olemus merkitsee työnantajalle - tulee olla siisti ja terveen näköinen - ei huoli kulkea muotivaatteissa, mutta hyvä tapakäyttäytyminen on plussaa.

      • Anonyymi

        Joo, kyllä se huonompikin työkkärin virkailija aina sen verran töitä järjestää minkä meikä kehtaa tehdä...


    • Anonyymi

      Palkatonta työtä saa helposti joensuusta. 9e/pv kulukorvaus töitä saa vähällä kyselyllä. Töitä siis löytyy, ei sitä palkkaa päättäjien mukaan välttämättä tarvitse olla.
      Palkattomista töistä on hyvä aloittaa jos ei palkkatyötä heti löydä.
      Sen 9e/pv voi saada myös käymällä jotain kurssia.
      Halpoja ratkaisuja kyllä löytyy työttömyys ongelmaan.

      • Anonyymi

        Jostainhan se työntekeminen on aloitettava. Työnantajat arvostavat sitä, että on näyttöjä siitä, että mikä tahansa työ kelpaa. Työnantaja opettaa varsinaisen työn sisältöineen ja menetelmineen. Nykyiset työnantajat hakevat sopivaa tyyppiä porukkaan ja sitten hänet koulitaan tekijäksi. Aika paljon vaikuttavat mm. sosiaaliset taidot ja asenne työtä kohtaan. Ja juuri vähän aikaa sitten valmistui jo toinen tutkimus työnhakijan habituksen vaikutuksesta rekrytointiin ja sehän oli kyllä julmaa luettavaa. Nimittäin edelleenkin ne ylilihavat ihmiset jätetään valitsematta. Ja ongelma korostuu erityisesti naisten kohdalla. Julmaa, mutta tutkittua todellisuutta. Sen ymmärtää, jos yli satakiloinen olisi ehdolla vaikkapa peltikattojen asentamiseen, niin johan se olisi riski 120 -kiloiselle itselleenkin. (saattoi olla huono esimerkki?) . Mutta kuitenkin työ, jossa joutuu liikkumaan, kyykistymään ja nousemaan kymmeniä kertoja päivän aikana...


    • Anonyymi

      Ei kannata töitä hakea. ITe juon vain kaljaa ja lepäilen. tämä on elämätä parhaimmillaan.

      • Anonyymi

        Voi Siuta... mitenkähän maksasi suhtautuu tuohon päätökseen. Ja muutkin sisäeritysrauhasesi. Vai oletko tekemässä pitkitettyä itsemurhaa. Millainen lienee ollut elämäsi varhaisimmat kympit, jos tyydyt ihmisenä vain lepäilemään ja hörppimään kaljaa. Olet kuitenkin täysi-ikäinen eli vastaan itsestäsi vain itsellesi (suorastaan toivon, ettei sinulla ole vastuullasi muita ihmisiä). Terveydenhuollon puolella alati niukkenevat resurssit ovat aiheuttaneet sen, että asiakkaatkin priorisoidaan: kun ulkonäkösi kertoo siut kaljaveikoksi, niin joudut aina jonon viimeiseksi, ts. et saa kuin silitystä ja pään kallisteluja. - Käypä peilin edessä ja pidä itsellesi puhuttelu ja laadi elämääsi tavoitteellinen suunnitelma eli hautaan vai elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Siuta... mitenkähän maksasi suhtautuu tuohon päätökseen. Ja muutkin sisäeritysrauhasesi. Vai oletko tekemässä pitkitettyä itsemurhaa. Millainen lienee ollut elämäsi varhaisimmat kympit, jos tyydyt ihmisenä vain lepäilemään ja hörppimään kaljaa. Olet kuitenkin täysi-ikäinen eli vastaan itsestäsi vain itsellesi (suorastaan toivon, ettei sinulla ole vastuullasi muita ihmisiä). Terveydenhuollon puolella alati niukkenevat resurssit ovat aiheuttaneet sen, että asiakkaatkin priorisoidaan: kun ulkonäkösi kertoo siut kaljaveikoksi, niin joudut aina jonon viimeiseksi, ts. et saa kuin silitystä ja pään kallisteluja. - Käypä peilin edessä ja pidä itsellesi puhuttelu ja laadi elämääsi tavoitteellinen suunnitelma eli hautaan vai elämään.

        Mitäs tuota saarnaat? Jokaisen oma asia ja oma valinta. Huolehdi vain omasta mainiosta elämästäsi.


    • Vissiinniinkaet katutyötä ois tarjolla Joensuussa?

    • Anonyymi

      KK jengillä on jatkuva rekry, jos olet tekijämies ja vihaat kilpailevia jengejä. Olet valmis menettämäään henkesi veljien puolesta

    • Anonyymi

      Mitä sie töillä, terve mies?
      Eihän työnteko kannata. Aikoinaan hyvin asian kiteytti eräs vähemmistöheimoon kuuluva hevosurheilua harrastava mies, joka sanoi olleensa viikon sahalla töissä ja hävinneensä rahassa viisi tuhatta sinä aikana.

    • Anonyymi

      Kysymyksenasettelussa on selvä virhe. Ei Joensuussa voi saada töitä. Turha siis kysyä miten voi saada. Joensuu on maan johtava chillailupääkaupunki.

    • Anonyymi

      Joensuusta sain käsityöalalta töitä.Ensimmäisenä työpäivänä työkamut kyselivät miksi en työllistynyt edellisessä firmassa...eivät toivottaneet tervetulleeksi joukkoon.Tälläistä kokemuksia olen kuullut muiltakin.Harmi.

      • Anonyymi

        Täällä nyt ei toivoteta mihinkään joukkoon yleensäkin,varsinkaan jos erehdyt töitä saamaan.Kateus vie kalatkin järvestä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe