Uskaltaako asentaa 8.1

jaakopson

Olen päättänyt päivittää uuden win8 tietokoneeni win8.1, mutta olen lukenut tältä palstalta juttua windows 8.1 ongelmista, kun se on asennettu. Eli minkalaisia ongelmia se tuo? Toimiiko sovellukset enää hyvin sen jälkeen? Ja jos ei ole tyytyväinen 8.1 saako 8 takaisin? Joitain ajuri ongelmia se win8.1 kai tuo. Uskalla kyllä kokeilla tuota 8.1, koska koneeni on muutaman päivän vanha ja jos se hajoaa 8.1 niin takuun pitäis korjata asian.

15

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivitin tuttavan koneen 8.1 versioon ja ongelmia ei ole esiintynyt ( Ainakaan sellaisia mitkä johtuvat tuosta päivityksestä).

      Joitakin ohjelmia voi joutua asentamaan uudestaan.

      8 version saa palautettua yleensä takaisin palautusosion kautta.

      • Win-7 Pro

        Ei tule "ongelmia", jos seuraa ohjeita !

        Eilisenä asensin "uudelleen" (toiselle SSD levylle) kasista Win-8.1 päivityksen ja kuten "vapunen" sanoi, niin joitakin ohjelmia ja ajureita joutuuu uudelleen asentamaan, mutta mikään ei mene RIKKI koneessa, jos sattumalta tyriikin hiukan ja Windows korjaa pienet "hässäkät" !!!

        Kasista -- 8.1,een päivitys on aikaa vievää, mutta ei se ole kun kerran ja kaikki päivitykset sekä uudet lisäykset on asennettava, sillä kaikki on erittäin tärkeää onnistuneelle asennukselle.

        Siis rohkeasti asentamaan ja Win-8.1 on lähes valmis käyttis, vaikka lisää tulee ohjelmia seuraavina kuukausina.

        Minulla on pelannut KASIT alusta lähtien erinomaisesti, mutta pientä opettelua ja Windows-Blue on käyttisten JOHTOTÄHTI !

        Good luck ....................

        ps.
        Tässä allaolevassa linkissä on IT sivulta mahdollisista vastuksista ja niiden korjailuista !

        http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/home?category=w8itpro


      • Win-7 Pro

        Olet oikeassa ja minulta jäi se mainitsematta ! Mutta täyttä "peilikuvaa" ei saa Win-8.1 (Win-Blue)!

        Win-8 voi kopioida täysin USB kiintolevylle ja sillä voi palauttaa peruskasin takaisin koneeseen ! Siis ennenkun alkaa asentamaan Win-8.1 päivitystä on peilikuva kopio tehtävä, jotta saa kasin takaisin, ellei se 8.1 onnistunut.
        Olen sen testannut ja turha on väittää toisin, mutta toinen mahdollisuus on download Win-8 ISO netistä ja poltaa siitä DVD, jolla saa kasin takaisin "lähtökuoppiin".

        Good luck ...............


    • tyytyväine

      Heti päivitin 8.1-versioon kun tuli saataville, ei mitään onkelmia ole tullut esiin

      • Win-7 Pro

        Ei pitäisi olla mitään "vastamäkeä" Win-8.1 asennuksessa kasin päälle, sillä sehän asentaa itsensä ilman katkoja ja lopussa sitten "kirjaat" sen omille sommituksilleen ! Onneksi olkoon ............

        Tulevan vuoden alussa alkaa se XP käyttäjien ryntäys kasin asennukseen ainakin normi käyttäjien osalta kasi on hyvä uudistus entiseen käyttikseen !


      • Wee8
        Win-7 Pro kirjoitti:

        Ei pitäisi olla mitään "vastamäkeä" Win-8.1 asennuksessa kasin päälle, sillä sehän asentaa itsensä ilman katkoja ja lopussa sitten "kirjaat" sen omille sommituksilleen ! Onneksi olkoon ............

        Tulevan vuoden alussa alkaa se XP käyttäjien ryntäys kasin asennukseen ainakin normi käyttäjien osalta kasi on hyvä uudistus entiseen käyttikseen !

        Nimenomaan 32-bittisellä kasilla voi XP:n jälkeen jatkaa 32-bittisen järjestelmän käyttöä siten, ettei tarvitse uusia sellaisia oheislaitteita, joille ei ole 64-bittisiä ajureita.

        Seiskan 32-bittinen versio olisi tässä mielessä hieman huonompi vaihtoehto, sillä se käyttää enemmän muistia ja prosessoritehoa kuin W8 32. Lisäksi seiska eli oikeastaan Vista SP3 alkaa olla ja aika vanha. Sen etuna on kieltämättä varma tulevaisuus ainakin vuoteen 2020 asti, kun taas 8.1:stä ei tiedä. Se voi hyvinkin jäädä viimeiseksi 8.x-versioksi ennen ysiä - tai sitten tulee vielä versio 8.2, joka aiheuttaa omat asennussavottansa ja ihmettelynsä. Minulle olisi kelvannut 8.0:kin, mutta sen Windows-päivitykset loppuvat jo alle kahden vuoden kuluttua.


      • Pelmaria
        Wee8 kirjoitti:

        Nimenomaan 32-bittisellä kasilla voi XP:n jälkeen jatkaa 32-bittisen järjestelmän käyttöä siten, ettei tarvitse uusia sellaisia oheislaitteita, joille ei ole 64-bittisiä ajureita.

        Seiskan 32-bittinen versio olisi tässä mielessä hieman huonompi vaihtoehto, sillä se käyttää enemmän muistia ja prosessoritehoa kuin W8 32. Lisäksi seiska eli oikeastaan Vista SP3 alkaa olla ja aika vanha. Sen etuna on kieltämättä varma tulevaisuus ainakin vuoteen 2020 asti, kun taas 8.1:stä ei tiedä. Se voi hyvinkin jäädä viimeiseksi 8.x-versioksi ennen ysiä - tai sitten tulee vielä versio 8.2, joka aiheuttaa omat asennussavottansa ja ihmettelynsä. Minulle olisi kelvannut 8.0:kin, mutta sen Windows-päivitykset loppuvat jo alle kahden vuoden kuluttua.

        Reippaasti vain kohti uusia kasipettymyksiä ;-)


    • Acentelija

      Asennus onnistui. Valittaa kuitenkin aikaisemmin asennetusta XP:n tapaisesta aloitusvalikosta. Voiko sen turvallisestii poistaa?
      Olen ymmärtänyt, että 8.1:ssä on sama juttu uutena.

      • köyhätkyykkyynvaan

        Ei sitä saa enää pois. Parempi asentaa koko kasi uusiksi.
        Tai vielä parempi on laittaa ubuntu koneelle niin ei tule tuollaisia ongelmii.


    • Wee8

      Jos ja kun ongelmia tulee, MS:n olisi kannattanut päättää, että 8.0:aan saa Windows-päivityksiä hamaan loppuun eli 2023 asti - nyt päätetyn 2015:n sijaan.

      Omassa kakkoskannettavassani (ikää 6 vuotta) lakkasi WLAN toimimasta kokonaan. Kaikenlaisista tempuista huolimatta se on ja pysyy mykkänä. Nyt kone vaihtuu pari vuotta uudempaan, ja saa nähdä miten se ja 8.1 sopivat yhteen. Onneksi UPG-lisenssi on siirrettävissä toiseen koneeseen - ja onneksi sen sai tammikuussa pilkkahintaan.

    • todellakaan ei

      EI

      • kasi hyvää..........

        Tottakait se on uusin ja toimii kun "unelma", joten reippaasti vaan asenteluun ja taas tulee yksi lisää iloisten kasisten seuraan !!!!!


      • Tri U. Buntu
        kasi hyvää.......... kirjoitti:

        Tottakait se on uusin ja toimii kun "unelma", joten reippaasti vaan asenteluun ja taas tulee yksi lisää iloisten kasisten seuraan !!!!!

        Pikemminkin kyse akuutista, mutta pian krooniseksi muuttuvasta painajaisesta!


    • mä tein näin

      Minä tein näin :

      - Koneen kiintolevyn formatointi, kaikki osiot pois, uusi osiointi.
      - Win8Pro DVD levyltä asennus C: asemalle.
      - Win8 päivitysten asennus.
      - Storesta 8.1 päivitysasennus.
      - Ohjelmien asennus säätö.

      Hyvin toimii.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2826
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe