en käytä sokerilääkitystä.
mitenkä korkeena sokeriarvot alkaa olemaan vaarallinen?
paastoverensokeri 13,6
31
2155
Vastaukset
- sokton...
mars lääkäriin. Raja-arvot paastosokerilla 4.2.-6.
- Kerro lisää
Onhan nuo korkeat, mitäs kaikkea syöt?
- trägäm
syön kaikkea mitä huvittaa, jopa makeeta. ei minusta ole ruokavaliota muuttamaan, jos en jostain tykkää, niin saatan olla syömättä päivän kaks.ylipainoa ei ole.
- dia 2
Insuliinihoito aloitetaan juo tuolla saavutuksella. Kannattaa aloittaa lääkitys ja katsoa mitä syö. Olo helpottuu.
- On jo vaarallinen!
Olet jo vaaravyöhykkeessä! Lääkkeet heti käyttöön ja sitten katsotaan mikä on nostanut verensokerit (esimerkiksi korkea ylipaino). Tai jos olet nuori, D1 on puhkeamassa.
- sokeroitu
en ole nuori ja jo 10 vuotta sitten ol jo yli 6 paastosokeri. oon saanut muutama vuosi sitten metformiini lääkitystä vuoden, mut en mennyt uusimaan reseptiä, joten olen sen jälkeen ollut uusimatta.
- On jo vaarallinen!
sokeroitu kirjoitti:
en ole nuori ja jo 10 vuotta sitten ol jo yli 6 paastosokeri. oon saanut muutama vuosi sitten metformiini lääkitystä vuoden, mut en mennyt uusimaan reseptiä, joten olen sen jälkeen ollut uusimatta.
Koska olet laiminlyönyt diabeteksesi hoidon, on jo kiire lääkäriin kun paastosokerit ovat noin korkealla. Ellei oheissairauksia ole vielä syntynyt (toivottavasti ei ole jo alkuvaiheessa) asianmukaisella hoidolla terveytesi voidaan vielä pelastaa.
Uusi ainakin tuo metformiinireseptisi ja aloita lääkitys uudelleen lääkäriin jonottaessasi. Mutta lääkäriin on mentävä jotta hän voi määrätä silmäpohjakuvauksiin ja laajempiin labrakokeisiin (mm. albumiinitestaus ettei munuaiset ole jo vahingoittuneet).
- T2D
Nuo verensokerisi ovat niin korkeita, että ne ovat vaarallisia. Kehittävät liitännäissarauksia ajan mittaan. On syytä mennä lääkärille, jotta hoito saadaan uudestaan käyntiin ja tarvittavat lääkkeet. Ei kannata enempää aikailla.
- sisätautioppi
Jo yli 6 jatkuva paastoverensokeri aiheuttaa aivovaurioita ajan mittaan.
- Fair well.
No perkele sehän selittääkin yksinkertaistumiseni.
Onkohan niin että aloittaja ei vaan välitä ? Itsemurhan voi tehdä hitaastikin. Aloittajan kohtalona on amputaatiot ja muut vittumaisuudet mutta sellaista se lähtö on itsekullakin. - sokeroitu
Fair well. kirjoitti:
No perkele sehän selittääkin yksinkertaistumiseni.
Onkohan niin että aloittaja ei vaan välitä ? Itsemurhan voi tehdä hitaastikin. Aloittajan kohtalona on amputaatiot ja muut vittumaisuudet mutta sellaista se lähtö on itsekullakin.olet aika oikeassa, en juurikaan välitä elämästäni,vaarana se et jos saan joskus insuliini lääkityksen, niin saatan ottaa joku päivä kaiken insuliinin suoneeni kerralla.
- Niskasta kiinni nyt
sokeroitu kirjoitti:
olet aika oikeassa, en juurikaan välitä elämästäni,vaarana se et jos saan joskus insuliini lääkityksen, niin saatan ottaa joku päivä kaiken insuliinin suoneeni kerralla.
No, yritähän tsempata. Diabeteksen hoidossa oma vastuu on ykköstekijä, ei ole olemassa keinoa, että joku muu taho tai keino hoitaisi kaiken puolestasi. Ei edes lääkitys. Liikunta, oikea ruokavalio (selvitä, mikä toimii sinulla)
Sokerin syöminen = verensokeri korkealla
Terveisin itseä niskasta kiinni ottanut, normaalin elämän (verensokeri normaali ym. arvot) saavuttanut - sokeroitu
Niskasta kiinni nyt kirjoitti:
No, yritähän tsempata. Diabeteksen hoidossa oma vastuu on ykköstekijä, ei ole olemassa keinoa, että joku muu taho tai keino hoitaisi kaiken puolestasi. Ei edes lääkitys. Liikunta, oikea ruokavalio (selvitä, mikä toimii sinulla)
Sokerin syöminen = verensokeri korkealla
Terveisin itseä niskasta kiinni ottanut, normaalin elämän (verensokeri normaali ym. arvot) saavuttanuteilen käyty mehiläisessä paastoveri kokeessa, tänään saanut tulokset
paastosokeri ol 16,8
ja pitkäaikaissokeri 12
huomenna juttelemaan lekurin kaa, mitähän se määrää.
tarkoitus aloittaa taistelu elämästä uudelleen - Pahassa mitassa
sokeroitu kirjoitti:
eilen käyty mehiläisessä paastoveri kokeessa, tänään saanut tulokset
paastosokeri ol 16,8
ja pitkäaikaissokeri 12
huomenna juttelemaan lekurin kaa, mitähän se määrää.
tarkoitus aloittaa taistelu elämästä uudelleenMelko varmasti määrää laihduttamaan ja kirjoittaa tiukan lääkityksen. Toivottavasti vielä ei löydy vikaa silmistä ja munuaisista niin tilanne on korjattavissa kunhan tottelet mitä lääkäri sanoo.
- sokeroitu
Pahassa mitassa kirjoitti:
Melko varmasti määrää laihduttamaan ja kirjoittaa tiukan lääkityksen. Toivottavasti vielä ei löydy vikaa silmistä ja munuaisista niin tilanne on korjattavissa kunhan tottelet mitä lääkäri sanoo.
ei ole mitään mistä laihduttaa, paino tippunut ihan itsestään ja lihakset kuihtuneet.
- Hoito käyntiin!
sokeroitu kirjoitti:
ei ole mitään mistä laihduttaa, paino tippunut ihan itsestään ja lihakset kuihtuneet.
Jos on yllättävää laihtumista ja korkeita verensokereita, se viittaisi D1:een. Jos on näin niin lääkäri aloittaa heti insuliinihoidon (perus- ja ateria-insuliini).
- sokeroitu
Hoito käyntiin! kirjoitti:
Jos on yllättävää laihtumista ja korkeita verensokereita, se viittaisi D1:een. Jos on näin niin lääkäri aloittaa heti insuliinihoidon (perus- ja ateria-insuliini).
tunti sitten kävin lekurilla ja määräs metforem 500 tabuja kaks tabua päivässä.
oon aikoinani tuota syönyt, en usko et muuta apua on kuin löysä vatsa viikon verran.
jos kesän loppuun mennessä saa sokereitani normaaliks, niin lopetan minkääläisten lääkkeiden syömisen, jätän asiat herran haltuun. - Hoito käyntiin!
sokeroitu kirjoitti:
tunti sitten kävin lekurilla ja määräs metforem 500 tabuja kaks tabua päivässä.
oon aikoinani tuota syönyt, en usko et muuta apua on kuin löysä vatsa viikon verran.
jos kesän loppuun mennessä saa sokereitani normaaliks, niin lopetan minkääläisten lääkkeiden syömisen, jätän asiat herran haltuun.Tuo on vain aloitusannos joka ei vielä vaikuta kovin tehokkaasti, varsinkin kun labra-arvot oli noin korkeat. Enempää ei voitu vielä antaa jotta saat suolistosi tottumaan lääkitykseen. Muista että pillerit otetaan ruokailun yhteydessä niin ei mene maha niin löysälle. Todennäköisesti noin pienellä annostuksella sokerit ei laske kovin paljon eikä tuolla päästä vielä lähellekään normaaliarvoja ja annosta nostetaan vielä lisää. Kunhan päästään 5-6 pilleriin vuorokaudessa, ollaankin katossa ja ellei vieläkään sokerit laske tarpeeksi, lisätään muita lääkkeitä (yleensä perusinsuliinilla aloitetaan).
Ottiko lääkäri mitään kantaa tuohon laihtumiseen ja minkä antoi diagnoosiksi? Jos kyse onkin D1:stä, metformiini ei riitä vaan tarvitaan insuliinia.
Et varmaankaan saanut verensokerimittaria koska kävit yksityispolilla. Terveyskeskuksesta olisit saanut mittarin ilmaiseksi ja siihen liuskat jotta voisit seurata paremmin verensokeriasi. Kannattaisi edes nyt käydä terveyskeskuslääkärilläkin koska sait diagnoosin niin saisit nuo hoitotarvikkeet kunnalta ilmaiseksi (ehkäpä hoitajakin antaisi).
Missään tapauksessa ei kannata lopettaa lääkitystä, labra-arvosi oli jo vaarallisella puolella ja ilman lääkitystä oheissairaudet iskee nopeasti: Silmäoireet jotka johtaa sokeuteen, hermo- ja verenkierto-ongelmat jotka johtaa aikanaan jalkojen amputointeihin (pahat kivut pitkään ennen sitä).
- trolli, hus pois !
Trollaatkos, hei ? Kuka mittasi ja missä. Onko sinulla kotimittari ? Jos tuo arvo todella olisi mitattu jossain "oikeassa" paikassa niin olisit saanut samalla ohjeet ja neuvot mistä on kyse ja mitä pitää tehdä. Eli tekstisi on trolli, eikö vain. Ei tänne typeriä trolleja kaivata, usko pois.
- muumimuumi
paljonko on 'normaali' verensokeri aamulla ennen 'mitään syömistä'... joo tiedän että alle 6.. muuta jos on tulossa diabetes niin onko silti alle 6 vai alkaako se suureta jo aamusta.Vai onko vasta päivemmällä korkeammat arvot .... tiedän senkin jotta aina jonkin syömisen jälkeen nousee, tietysti. Mutta mistä itse mittaamalla saisi tietää onko tulossa, suvussa on taipumusta, ja itselläni nousee arvot aina kun kortisonia joudun suolistosairauteeni ajoittain ottamaan.Poskeni ovat ajoittai punaiset vaikken nyt ole kuukausiin kort. käyttänytkään, paksu olen ollut aina tyypiltäni, sukuuni tullut.Ikää 61.
- Nousee se
Jos aamulla mitattu verensokeri (edellisestä syömisestä ja juomisesta vähintään 10 tuntia) alkaa lähestyä arvoa 7 ja ylittää sen voidaan jo epäillä että diabetes alkaa kolkuttelemaan.
- muumimuumi
kiitti, mulla jotain 4,6-5,6 välillä aamusella, mutta kahvin ja parin ruisleipäviipaleen jälkeen vielä 2tunnin kuluttua 7pintaan, mutta 3tunnin kuluttua 4,8.... onko jotenkin epänormaalia jos noin alas menee.... muutenkin ajatteluttaa sitten taas jos alkaa olla siellä 4 pintaan aamusella, onko jotain haittaa.
- Nousee se
Verensokeri laskee aterian jälkeen vähän hitaasti mutta muuten arvot ovat normaalit. Koska et ole diabeetikko etkä siksi lääkityksellä, nuo arvot osoittavat ettei ainakaan vielä ole vaaraa diabeteksestä.
- muumimuumi
no onko sitten diabeteksen minkään muodon 'esiaste' se, että aamulla on vaikka 3,9... eli onko mitään alarajaa minkä alle ei saisi olla aamulla ja minkä oire on jos menee alle 4... nyt tänä aamuna oli 4,7. Liuskat alkaa olla yli-ikäisiä,...06/2013. Olen joutunut mittailemaan kun 2011 oli pakko käyttää kortisonia ja se nostaa aina minun arvoni pilviin, jopa niin että joudui erään jakson aikana pistämään insuliiniakin, vaikkei mitään diabetesta tähän mennessä ole ollut.Tuossa kortisonissa kun on se vaara että jää se verensokerin nousu 'päälle' jollei hoida kuurin aikana.
- Turhaa pelkoa
Ellei ole diabetestä eikä käytä insuliinia tai muuta verensokeria tehokkaasti laskevaa diabeteslääkettä, verensokeri "ei pysty" laskemaan liian alas. Joillakin ihmisillä kuitenkin voi laskea liian alas omien fysiologisten ominaisuuksien vuoksi, mutta silloin ei ole kyse diabeteksestä, eikä sen "esiasteesta". Diabetes näkyy aina kohoavina paastoarvoina tai heikkona sokerinkestona (verensokeri nousee aterian jälkeen liian korkealle ja pysyy siellä liian kauan).
Tuo aamulla mittamasi verensokeriarvo on aivan normaali terveelle ihmiselle.
- muumimuumi
mikä on 'liian korkea' arvo ruokailun jälkeen ja mikä on liian kauan.Pohdiskelen vaan , kun on suvussa taipumusta, äidiltäni leikattiin toinen jalka d.n takia.Nyt kun alkaa itse tulla 'vanhaksi' niin panee kaikenlaista pohtimaan.
- Turhaa pelkoa
Terveellä ihmisellä 2 tuntia ruokailun jälkeen verensokeri on laskenut suunnilleen ennen ateriaa olleeseen arvoon. Jos laskeminen kestää pidempään ollaan heikentyneessä sokerinsiedossa tai jopa diabeetikko.
Minulla verensokeri nouse llian korkealle aterian jälkeen, 2 h arvo liikkuu ruuasta riippuen 8-11 välillä. Kuitenkin diabeteslääkäri ei pitänyt arvoa pahana kun paastoarvot pysyy lääkityksellä normaalilukemissa ja ns. pitkäsokeri (HbA1c) 6,3-6,6 prosentissa. Tutkimuksissa silmäpohjat ovat pysyneet kunnossa joten kuvausväliä on harvennettu. Samoin jalat ovat pysyneet (toistaiseksi) hyvässä kunnossa ja hoitoväliä pidennetty pariin-kolmeen vuoteen. Minunkin äidiltäni amputoitiin jalka verenkierto-ongelmien vuoksi joten tarkkana ollaan omassa hoidossa. - liuskojen hakuun
Turhaa pelkoa kirjoitti:
Terveellä ihmisellä 2 tuntia ruokailun jälkeen verensokeri on laskenut suunnilleen ennen ateriaa olleeseen arvoon. Jos laskeminen kestää pidempään ollaan heikentyneessä sokerinsiedossa tai jopa diabeetikko.
Minulla verensokeri nouse llian korkealle aterian jälkeen, 2 h arvo liikkuu ruuasta riippuen 8-11 välillä. Kuitenkin diabeteslääkäri ei pitänyt arvoa pahana kun paastoarvot pysyy lääkityksellä normaalilukemissa ja ns. pitkäsokeri (HbA1c) 6,3-6,6 prosentissa. Tutkimuksissa silmäpohjat ovat pysyneet kunnossa joten kuvausväliä on harvennettu. Samoin jalat ovat pysyneet (toistaiseksi) hyvässä kunnossa ja hoitoväliä pidennetty pariin-kolmeen vuoteen. Minunkin äidiltäni amputoitiin jalka verenkierto-ongelmien vuoksi joten tarkkana ollaan omassa hoidossa.Turhaa pelkoa
Minulle tuli pelko, koska ei ole tutkittu silmänpohjia, eikä jalkoja. Näkö on kyllä huonontunut. Lääkettä (Gluco....)olen syönyt parisen vuotta ja niitä määrättiin 2x2 aamu/ilta. Harmi, että minulla on jatkuva ripuli. Hieman vatsa rauhoittuu, jos otan yhden kerrallaan, mutta sitten tahtoo unohtua niiden neljän otto.
Varmasti löytyisi joku toinen lääke, mutta kammoksun tuota terkkaria heidän nuivasta suhtautumisesta labrakokeisiin. - Turhaa pelkoa
liuskojen hakuun kirjoitti:
Turhaa pelkoa
Minulle tuli pelko, koska ei ole tutkittu silmänpohjia, eikä jalkoja. Näkö on kyllä huonontunut. Lääkettä (Gluco....)olen syönyt parisen vuotta ja niitä määrättiin 2x2 aamu/ilta. Harmi, että minulla on jatkuva ripuli. Hieman vatsa rauhoittuu, jos otan yhden kerrallaan, mutta sitten tahtoo unohtua niiden neljän otto.
Varmasti löytyisi joku toinen lääke, mutta kammoksun tuota terkkaria heidän nuivasta suhtautumisesta labrakokeisiin.Kaipa ota pillerisi aterian yhteydessä? Se on auttanut ainakin minulla noihin ripuliongelmiin. Jalat tarkistetaan hoitajan toimesta vuosittain kun käyt terveyskeskuksessa. Lääkäri määrää silmänpohjakuvauksiin jos on epäiltävissä diabeteksen aiheuttamia vaurioita ja yleensä kuvataan (harvemmin) ihan tarkistuksen vuoksikin ettei verkkokalvon vauriot pääse pahaksi. Näön huonontumista aiheuttaa moni muukin kuin diabetes.
- liuskojen hakuun
Turhaa pelkoa kirjoitti:
Kaipa ota pillerisi aterian yhteydessä? Se on auttanut ainakin minulla noihin ripuliongelmiin. Jalat tarkistetaan hoitajan toimesta vuosittain kun käyt terveyskeskuksessa. Lääkäri määrää silmänpohjakuvauksiin jos on epäiltävissä diabeteksen aiheuttamia vaurioita ja yleensä kuvataan (harvemmin) ihan tarkistuksen vuoksikin ettei verkkokalvon vauriot pääse pahaksi. Näön huonontumista aiheuttaa moni muukin kuin diabetes.
Turhaa pelkoa
Kiitos, että vastasit. Yleensä en ole kovinkaan huolestunut mistään ja en oikeastaan nytkään, sillä syrjäkylillä syntyneenä tiedän, että pienistä ongelmista ei lääkäriä tarvita, tai siis ei ole mahdollisuuttakaan mennä, jos hieman yskittää!
Isoisäni kyllä kuoli liian aikaisin, koska umpisuoli puhkesi, mutta esim. siskoni, jolla oli kuumetta paljon ja häntä vietiin talvella reellä lääkäriin, niin kuume oli laskenut, kun pääsivät lääkärille, joten flunssaan vain pakkasilmaa riittämiin.
Valittelin tuolla jossain, että minulla on kamala olo, särkee joka paikka ja keuhkot repeää, jota oli kestänyt se kaksi päivää, niin eikös jo joku käynyt rukoilemaan, että yritä tilata lääkäri ja pakko on saada joku antibiootti?!!
Näinhän ne terkkarit tukkeutuu, jos jokaisesta yskäyksestä sinne mennään jonottamaan antibioottia?
On minulla lähete labraan jo vuodelta 2012, joka pitäisi olla voimassa edelleen, koska en tarvinnut lääkäriä viime vuonna. Nyt on liian pakkanen, mutta kun lauhtuu, niin menen kokeisiin ja sitten lääkärille kyselemään jotain vaihtoehtoja tuohon Gluco-lääkkeeseen.
Kolesteroli on kyllä sellainen ongelma taholtani, että en halua syödä niitä simvastatiineja, joten se onkin ylläri, mitä tulokset näyttävät? Terkkarihan "julmistui" minulle, että labraan ei pääse, jos en syö määrättyjä lääkkeitä!
Nyt on tuo "sokeri mittari" ilmoittanut patterien loppuneen ja liuskatkin on lopussa. Vaihdoin koti patterin, mutta ei ole mukamas siinäkään tehoja? Uskomatonta, että olen saanut jo ainakin kolme mittaria, sillä aina annetaan uusi ja erilainen? Siinä ainakin olisi säästämisen varaa, kun entiset kelpaisivat.
Eihän se säästö kuitenkaan olisi sitä luokkaa, kuin nykyisin kaavailtu lonkka ja polvi leikkauksien epuu...joka varmasti kohdistuu ikäihmisiin! - Turhaa pelkoa
liuskojen hakuun kirjoitti:
Turhaa pelkoa
Kiitos, että vastasit. Yleensä en ole kovinkaan huolestunut mistään ja en oikeastaan nytkään, sillä syrjäkylillä syntyneenä tiedän, että pienistä ongelmista ei lääkäriä tarvita, tai siis ei ole mahdollisuuttakaan mennä, jos hieman yskittää!
Isoisäni kyllä kuoli liian aikaisin, koska umpisuoli puhkesi, mutta esim. siskoni, jolla oli kuumetta paljon ja häntä vietiin talvella reellä lääkäriin, niin kuume oli laskenut, kun pääsivät lääkärille, joten flunssaan vain pakkasilmaa riittämiin.
Valittelin tuolla jossain, että minulla on kamala olo, särkee joka paikka ja keuhkot repeää, jota oli kestänyt se kaksi päivää, niin eikös jo joku käynyt rukoilemaan, että yritä tilata lääkäri ja pakko on saada joku antibiootti?!!
Näinhän ne terkkarit tukkeutuu, jos jokaisesta yskäyksestä sinne mennään jonottamaan antibioottia?
On minulla lähete labraan jo vuodelta 2012, joka pitäisi olla voimassa edelleen, koska en tarvinnut lääkäriä viime vuonna. Nyt on liian pakkanen, mutta kun lauhtuu, niin menen kokeisiin ja sitten lääkärille kyselemään jotain vaihtoehtoja tuohon Gluco-lääkkeeseen.
Kolesteroli on kyllä sellainen ongelma taholtani, että en halua syödä niitä simvastatiineja, joten se onkin ylläri, mitä tulokset näyttävät? Terkkarihan "julmistui" minulle, että labraan ei pääse, jos en syö määrättyjä lääkkeitä!
Nyt on tuo "sokeri mittari" ilmoittanut patterien loppuneen ja liuskatkin on lopussa. Vaihdoin koti patterin, mutta ei ole mukamas siinäkään tehoja? Uskomatonta, että olen saanut jo ainakin kolme mittaria, sillä aina annetaan uusi ja erilainen? Siinä ainakin olisi säästämisen varaa, kun entiset kelpaisivat.
Eihän se säästö kuitenkaan olisi sitä luokkaa, kuin nykyisin kaavailtu lonkka ja polvi leikkauksien epuu...joka varmasti kohdistuu ikäihmisiin!Tuosta mittariasiasta. Tyhjenikö patterit äkillisesti vaiko pitkän ajan kuluessa. Minulla vaihdettiin runsaan vuoden ikäinen Accu-Chek Aviva Nano uuteen kun paristot tyhjeni äkillisesti ja niissä on ilmennyt jokin vika joka syö patterit loppuun.
Olen itsekin ihmetellyt mittarimerkkien tai tyyppien vaihtumisia, mutta maahantuojat kilpailee verisesti kuka pääsee "hovihankkijaksi" kunnille jotta saa kunnon tilin liuskamyynnillä. Minullakin on kaapissa kaksi vanhaa mittaria ja yhden olen jo antanut eteenpäin. Vain ensimmäisen olen ostanut itse muut on tullut sitten joko ilmaiseksi maahantuojalta tai annettu terveydenhoitopuolelta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849