Morjesta, olen kuullut että ensimmäisen vuoden jälkeen olevat matematiiakn kurssit tulevat olemaan helvetin vaikeita. Pitääkö tämä paikkaansa, jos niin millaisia matematiikan aiheita tulee olemaan?
AMK Tekniikan alan matematiikan opiskelu
11
3299
Vastaukset
- zafq
Jaa-a meillä ainakin kaikki matikat ekana vuonna.. Ei ne kauhean vaikeita ole jos vaan jaksaa panostaa.
- jeppe666
Joo elikkä käytännössä meinaa minkälaista matikkaa?
- zafq
jeppe666 kirjoitti:
Joo elikkä käytännössä meinaa minkälaista matikkaa?
esim. Vektorit, funktiot, matriisit, integraalilaskenta, differentaalilaskenta...
- dfdgeej..'oli77e
Eihän se matikka ole edes vaikeaa. Lukion pitkä ja siihen lisäksi differentaalilaskenta. Enemmän huolestuisin lujuusopista ja dynamiikasta, jotka on hyvin, tuota, "mielenkiintoisia" vaikka eivät tietenkään mitenkään mahdottomia. On vain tunnilla hereillä ja TEKEE KOTITEHTÄVÄT niin pärjää.
- öö4
Täh? Lukion pitkässä matikassa on differentiaalilaskenta(a). AMK:ssa on vähemmän matematiikkaa kuin lukion pitkässä matematiikassa.
- vvvvvva
Samaa mieltä, amk-matikka oli mielestäni melko helppoa, fysiikka vaikeampaa.
- mie
Heippa. Minulla on taustalla heikosti sujunut lukion lyhyt matematiikka, josta siitäkin on 20 vuotta aikaa. Tasaista kakkosta on tullut matikan kursseista.
Joten no prolem jos on vähänkään halua harjoitella. - Velma
Mulla oli ainakin aika tappava fiilis siellä amk-matikassa, kun taustalla oli pelkkä lyhyt matikka. Kaikki matriisit, integraalilaskennat yms. joutui siis opettelemaan alusta asti, vaikka oli pitkän matikan käyneilläkin niissä duunia tehtävänä eli ei mikään läpihuutojuttu. Meidän linjalla oli erikoisuutena esim. avaruusgeometria, mitä muilla ei ollut ja se oli ihan hirveetä.
- duunariamk
Kyllä on pitkä matikka melko huonosti mennyt, jos amk-matikka on hankalaa. Myöskään muissa aineissa ei pitäisi olla mitään vaikeuksia.
Tietenkin lukion rimaa hipoen läpäisseet ovat asia erikseen. En tieda ketään kuka olisi pitänyt amk-kursseja vaikeina, jos lukiossa on pitkä matikka päästy hyvin arvosanoin läpi.
Useimmat matemaattisesti enemmän suuntautuneet opiskelijat vaativat itseltään lisää haasteita ja hakeutuvat yliopistollisiin koulutuksiin ja jättävät nämä "amatsu" pohjaiset linjat valinnoissaan kakkostilalle.
Itse pitäisin lukion kursseja jopa vaativampina, pitkä matikka ja fysiikassakin löytyy muitakin kun fysiikka 1 kurssi. - ent. amk
duunariamk kirjoitti:
Kyllä on pitkä matikka melko huonosti mennyt, jos amk-matikka on hankalaa. Myöskään muissa aineissa ei pitäisi olla mitään vaikeuksia.
Tietenkin lukion rimaa hipoen läpäisseet ovat asia erikseen. En tieda ketään kuka olisi pitänyt amk-kursseja vaikeina, jos lukiossa on pitkä matikka päästy hyvin arvosanoin läpi.
Useimmat matemaattisesti enemmän suuntautuneet opiskelijat vaativat itseltään lisää haasteita ja hakeutuvat yliopistollisiin koulutuksiin ja jättävät nämä "amatsu" pohjaiset linjat valinnoissaan kakkostilalle.
Itse pitäisin lukion kursseja jopa vaativampina, pitkä matikka ja fysiikassakin löytyy muitakin kun fysiikka 1 kurssi.Osittain näin, mutta riippuen toki myös koulusta ja opettajasta.
- j o i k l h
Näin ammattikoulupohjalta ammattikorkeeseen siirtyneenä voin sanoa ettei se matikan opettelu ole vaikeampaa kuin mitä se oli yläasteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?313676- 963323
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim953221- 773108
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m683023Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862755- 352550
- 692453
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se452352- 882090