Nivelreumasta

Stresssaaja

Morjes!

Tällästä tapahtui loppuviikolla.
Eli olen hyväkuntoinen 21v mies. Suvussa ei ole reumaa/niveltauteja,

Olin töissä pe-la välisen yön ja kaikki ok,kun heräsin lauantai iltapäivällä oli molemmat kädet kankeat,sormet olivat puutuneen tuntuiset ja jäykät,meni ohi 10min ja ajattelin,että olen vain nukkunut huonossa asennossa,mutta kun sama toistui sunnuntai aamuna aloin huolestua ja leikkiä "google-tohtoria" ja löysin reumasta tietoa. Olo ollut muutenkin vähän vetelä ja heikko,lämpöä ollut 36-37 eli aika normaalia. Toki osa oireista voi johtua siitä ,että olen tehnyt 7pv työviikkoja ja reenannut siihen päälle 3-5krt viikossa. Muuten paikkoja ei kummemmin ole särkenyt/kolottanut. Aamuisin jäykkyys sormissa on kestänyt vain 5-15min ja loppupäivästä välillä vähän kolottanut ja särkenyt ja kipu tuntuukin vähän ylirasitukselta. Jaloissa,olkapäissä,polvissa,lonkissa ei ole ollut kummempia tuntemuksia. Eivätkä sormenikaan ole turvonneet niin että voisin 100% sanoa niiden turvonneen.

Noh,kävin sitten sunnuntai iltana päivystyksessä ja ottivat labranäytteitä ja vähän katselivat paikkoja,sormet eivät olleet arat eivätkä jäykät tai punaiset joten ainakaan vielä en saanut mitään kummempaa tuomiota asiasta.

Labrassa kaikki olivat ok,mutta leukosyytit olivat kuulemma ihan pikkuriikkisen koholla,voinee johtua pienestä flunssasta ja kurkkukivustakin sekä rankasta viikosta.

Työssäni seison 8h päivässä ja työ rasittaa ranteita ja sormia.
Joudun puristamaan paljon molemmilla käsillä samaanaikaan ja paljon. Joka aiheuttaa jännitystä koko käsissä. (Yksi epäilykseni taudista).

Stressaan asiasta ihan hirveästi ja asia on kokoajan mielessäni. Olen kyllä melko kova hankkimaan itselleni luulotauteja jotka ovat luojan kiitos ennen osoittautuneet hudeiksi. Nyt tilanne on kuitenkin pahempi kuin koskaan ja voin ensimmäistä kertaa sanoa pelkääväni todella,että sairastun vakavasti.

Mitä mieltä olette,mitä pitäisi tehdä? Miten tilannetta seurata?
Kaikki vinkit tervetulleita!

Kiitokset vastauksista.

2

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämän kanssa pärjää

No itsellä on reaktiivinen niveltulehdus ja poikani sairastui siihen 14 vuotiaana, on nyt 20 vuotias. Voinen sanoa, jotta jos kyseessä tosiaan on reuma, niin kyllä sen sitten huomaa.

Aamujäykkyyttä voi muuten nivelissä olla ilman turvotustakin. Pojallani tauti alkoi nopeasti; joitain päiviä oli lonkat kipeänä ja kun käytiin terveyskeskuksessa, lähettivät sieltä suoraan tyksiin. Siellä heti osastolle, jossa alkoi verikokeet, ultraäänitutkimukset, röntgenit ja luuston isotooppitutkimus. Että jos on kyseessä reuma, niin kyllä se selviää, niin paljon on tutkimusvaihtoehtoja.

Onhan mahdollista, että jos käyt salilla, voi kädet olla tönköt siksikin. Meillä perheessä eräs painoja nosteleva ei aina aamuisin saa edes nappeja kiinni, kun sormet ei taivu. Mutta jos huolestuttaa, niin takaisin lääkäriin vaan. Jos lääkäri suostuisi katsomaan leukosyytit vielä kerran uusiksi, niin näkisi todellisen tilanteen.

• näin on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      224
      4681
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3459
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      263
      2015
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      8
      1832
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1247
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1209
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      100
      964
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      777
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      61