Astra F:n öljynpaineissa häikkää?

Ooppelisti

Eli mun ongelmana on auton öljynpaineet. Auto on siis Opel Astra F 1.6, vm -96. Kun auton käynnistää, syttyy vikavalo ja saattaa palaa siinä kauankin, ajaessakin. Nykyjään siinä on ölynpainemittari ja tiedän, ettei paineet saa mennä alle yhden. Mutta onko jollain näppärällä keinoja, miten pitää paineet "korkealla" ettei mittarin viisari menis sinne yhden alle?

Kiitän.

7

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astra_96

      Tarkoitit öljynpaineen merkkivaloa, et moottorin vikavaloa?
      Minulla vilkahtelee öljyn merkkivalo vain, jos öljyä on liian vähän.
      Sen huomaa ensin mutkissa. Ongelma poistuu öljyä lisäämällä.
      Taso kannattaa pitää mittatikun alimmaisen hahlon kohdalla.

      • Tämällisyyttä

        Mitä sinä kysyt? Dille Dong.


      • Astra_96
        Tämällisyyttä kirjoitti:

        Mitä sinä kysyt? Dille Dong.

        Kysyin alussa, tarkoittaako aloittaja vikavalosta puhuessaan öljynpaineen merkkivaloa, vaiko moottorin vikavaloa, jotka kumpikin löytyvät kojelaudasta.


      • Ooppelisti

        Moottorin vikavaloa meinaan. On tsekattu monen moisilla laitteilla. Ei vain ole tietoa, miksi... Vikakoodien luku ei auta. Eräs autonkorjaaja mietti, olisko sähkövika? Kun ei olla keksitty muutakaan syytä. Että olis joku sähköjuttu pielessä?
        Öljyn määrä ei vaikuta, on kokeiltu. Ja on huomattu, että paksumpi öljy olis parempaa kuin "liru".

        Ja siis autoon on asennettu jälkikäteen öljynpainemittari. Toistaiseksi ollut aika lailla ok paineet. Varoitettu, että jos ajossa paineet menee alle yhdeb, lopetettava ajo, koska saattaa moottori räjähtää.

        Kiitos!


    • Eki 56

      Jos öljynpaine laskee alle yhden tai se valo palaa on se merkki vakavasta viasta,

      Jos paine tosiaan alhaalla voitelu uupuu moottorilta ja se tuhoutuu lopullisesti. Syynä siis yleensä öljynvähyys tai moottorin kuluneisuus (laakerivälykset).

      Näihin ei mitkään poppakontit auta, edessä moottoriremontti tai vaihtokoneen asentaminen (halvempaa tuonikäiseen autoon jos sekään kannattaa)

      • Ooppelisti

        Siis auto toimii muuten kuin unelma, mutta öljynpaineet huolettaa. Koko auto on tsekattu, mutta teknistä vikaa ei ole löytynyt. Laakeritkin on kunnossa.

        Olen etsimässä toista autoa... Mietin vain, että harmittaa luopua nykyisestä. Painetta lukuunottamatta hyvä auto, ajaminen on mukavaa sillä. Tarpeeksi pieni, eikä liian suuri.

        Pitää kaiketi tottua ajatukseen auton vaihdosta. Harmi. Tämä nimittäin on ensiautoni, mutta ajettu suhteellisen paljon 1.6 koneeksi. Vajaa 300 000 km.


      • Astra_96
        Ooppelisti kirjoitti:

        Siis auto toimii muuten kuin unelma, mutta öljynpaineet huolettaa. Koko auto on tsekattu, mutta teknistä vikaa ei ole löytynyt. Laakeritkin on kunnossa.

        Olen etsimässä toista autoa... Mietin vain, että harmittaa luopua nykyisestä. Painetta lukuunottamatta hyvä auto, ajaminen on mukavaa sillä. Tarpeeksi pieni, eikä liian suuri.

        Pitää kaiketi tottua ajatukseen auton vaihdosta. Harmi. Tämä nimittäin on ensiautoni, mutta ajettu suhteellisen paljon 1.6 koneeksi. Vajaa 300 000 km.

        Kerrataas vielä.
        Jos nyt lukemani oikein ymmärsin, niin sen jälkikäteen asennetun mittarin mukaan paineet ovat OK?
        Ja jos näin on, niin ainoastaan tuo auton oma anturi on sitä mieltä, että paineet ovat alhaiset?
        Paljonhan tuolla on ajettu, mutta auttaisikohan anturin vaihto? Kuluuhan se siinä, kuin muutkin osat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe