Selittäisikö joku ?

teu,

Mitä itseasiassa , tarkoitetaan USKON KUULIAISUUDELLÄ:

Olimme eilen illalla kanssapuheilla, ihan lähellä, meitä oli n.22 as.
pää asia pyöri tuon asian ympärillä Hain muutaman esimerkin
valmiiksi ,, Room. 1:5: 12:3; 15:15.;16:26.; Apt. 9:15.
ja ,1Kor. 15:10. ;Gal.2:7-8. Ef. 3:8 .;1 Tim. 2:7.

50

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jupiter.. !!

      USKON KUULIAISUUDELLÄ,= se on hyväuskoisuutta, vaikka epäilee ninni silti uskoo uskomukseen..

      • teu,

        " jupitter,"

        asia voi olla tiselkiiviissii , tai sitten ei. Mutta se joka epäilee , ei usko mihinkään
        ei ainakaan Jumalaan ,(ja sinun uskon uskomukset on epä jumalisuutta.)

        Paavali tarkoitti Uskon Kuuliaisuudella , 1Tim. 2:7. Ja ssitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu --minä puhun totta , en valehtele -- pakanain opettajaksi Uskossa ja totuudessa. 2:8. minä tahdon siis, että miehet Rukoilevat ,
        joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä.

        2:7 . sanotaan ; Apostilien virka , ks. Mat.10:2-4. Kristuksen assettamana
        pakanain/kansojen "OPETTAJANA USKOSSA JA TOTUUDESSA ".
        pAAVALIN OPETUKSILLA on KRISTUSKSEN jumalallinen arvovalta.
        ks. 2 Tess. 3:4,6,14.


    • on oppia

      No ei viitsi selittää mitään, kun se ei kuitenkaan kelpaa ellei se tule esikoisten suusta, Raamattu on sivuasia.

      Itse asia on selvä kuin pläkki.

      • voi tätä kaikkea

        ja vielä, koittakaa jo tulla tälle vuosituhannelle noiden termienne kanssa !

        ..kanssapuheet..!?


      • teu.

        "on oppia"

        Jos on selvä kuin pläkki , ei taida olla kovin selvä , koska pirtu kanisterit oli
        puolastatullessa pirtua täynnä ja sitä kautta humaluttavaa ainettä täynnä .


      • teu,
        voi tätä kaikkea kirjoitti:

        ja vielä, koittakaa jo tulla tälle vuosituhannelle noiden termienne kanssa !

        ..kanssapuheet..!?

        "voi tätä kaikkea "

        Kyllä' koetamme , mutta meillä on elävä Raamattu kirjoitettu yleensä
        Jeesuksen ajasta , /ja ajalla ei ole Jeesus ollut oo30 Helatorstain jäl .
        keen enää maan päällä ,VAAN ASTUI TAIVAASEEN JUMALAN
        OIKEALLE PUOLELLE , JA ON SIELTÄ TULEVA TUOMITSEMAAN
        ELÄVIÄ JA KUOLLEITA .

        APOSTOLI JOHANNES MAINITAAN , VIELÄ N.100jKr. PAIKKEILLA
        SEN JÄLKEEN EI YKSITYISTÄ' HENKILÖÄ OIKEASTAAN YHTÄÄN

        ME OLEMME TÄLLÄ VUOSITUHANNELLA , HUTTA TE ETTE . termit
        joita sanot on ehkä Sinulla erilaiset , nyt pitäisi vain sinunkin tietää että
        pääsetkö sinä omieskanssa Taivaaseen .

        Jos me pidämme "kanssas puheita " minäkin jo ainakin 55-56 vuotta .
        Koska ensin on varhaisnuorten , ja sitten on jo rippikoulun aloittaneet
        Siispä minulle aivan selvää pässin lihaa, ei vaikeuksia ymmärtää.


    • Koitin hakusanalla : Kuuliaisuus,. selata bipliaa, ei ollut kuin yksi kohta.
      Kuuliaisuus on parempi kuin uhri...

      Mitä sitten tarkoitetaan sanalla: Uskon kuuliaisuus? Ensinnäkin sitä ei ole raamatussa sellaisenaan, mutta kai moniakin asioita voidaan johtaa sieltä joskus hyvällä ja joskus pahalla tahdolla.

      Uskonkuuliaisuus tarkoittaa sitä, että ihminen uskoo mitä hänelle sanotaan ja arvioimatta on kuuliainen. Milloin tekee jotain ja toisella kerralla pidättyy jostakin sen mukaan mitä sanotaan.

      Tämähän on seurakunnan ihanne se kääntyilee kuin pohjoiskorean armeija, kun komennuksia annetaan.

      Käskyjen antajalla on vain niin suuri vastuu siinä systeemissä, että minua ainakin hirvittää. Varsinkin, jos käskyt ulotetaan pieneimpiinkin yksityiskohtiin.

      • Kuulainen Jeesuksell

        vihne kirjoitti avaukseen viestin 27.11.2013 klo 11:01

        lainaamasi Raamatun jae jatkuu, totella on enemmän kuin oinasten lihavuus.

        Tottelemisesta pääsemme itse asiaan jonka teu otti avauksessaan esille.

        Room. 6:8-23

        Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan, tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        ____________
        ***) Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        ____________

        Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, ...

        - ... kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ...
        - ... ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.

        Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        ______________

        Kuinka siis on?

        Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla?

        Pois se!

        ***) Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, ...

        - ... joko synnin palvelijoita, kuolemaksi,
        - ... tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

        Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi ...

        ***) sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ...

        ... ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

        Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden.

        Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, ...

        ... niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

        Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
        Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.

        Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        - Sillä synnin palkka on kuolema,
        - mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä ...
        ***) ... ! Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. !!!


      • Jeesus on tie
        Kuulainen Jeesuksell kirjoitti:

        vihne kirjoitti avaukseen viestin 27.11.2013 klo 11:01

        lainaamasi Raamatun jae jatkuu, totella on enemmän kuin oinasten lihavuus.

        Tottelemisesta pääsemme itse asiaan jonka teu otti avauksessaan esille.

        Room. 6:8-23

        Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan, tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        ____________
        ***) Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        ____________

        Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, ...

        - ... kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ...
        - ... ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.

        Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        ______________

        Kuinka siis on?

        Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla?

        Pois se!

        ***) Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, ...

        - ... joko synnin palvelijoita, kuolemaksi,
        - ... tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

        Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi ...

        ***) sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ...

        ... ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

        Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden.

        Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, ...

        ... niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

        Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
        Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.

        Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        - Sillä synnin palkka on kuolema,
        - mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä ...
        ***) ... ! Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. !!!

        Mikään pyhyyteen vievä portti Raamatussa EI AVAUDU ilman Kristusta.

        Kaikki portit pysyvät suljettuina ja Herran enkeli seisoo portilla,
        - paljastettu miekka kädessään.


      • Portti on vartioitu
        Jeesus on tie kirjoitti:

        Mikään pyhyyteen vievä portti Raamatussa EI AVAUDU ilman Kristusta.

        Kaikki portit pysyvät suljettuina ja Herran enkeli seisoo portilla,
        - paljastettu miekka kädessään.

        4. Moos. 22:21-31

        Ja Bileam nousi aamulla, satuloi aasintammansa ja lähti matkaan Mooabin päämiesten kanssa.

        Mutta kun hän lähti, syttyi Jumalan viha, ja Herran enkeli asettui tielle estämään häntä, hänen ratsastaessaan aasintammallaan, kaksi palvelijaa mukanansa.

        Kun aasintamma näki Herran enkelin seisovan tiellä, paljastettu miekka kädessänsä, niin se poikkesi tieltä ja meni peltoon. Mutta Bileam löi aasintammaa palauttaaksensa sen tielle.

        Sitten Herran enkeli asettui solaan viinitarhojen välille, jossa oli kiviaita kummallakin puolella. Kun aasintamma näki Herran enkelin, niin se painautui aitaan ja likisti Bileamin jalkaa aitaa vasten. Ja hän löi sitä vielä kerran.

        Silloin Herran enkeli taas meni edemmäs ja asettui ahtaaseen paikkaan, jossa ei ollut tilaa väistyä oikealle eikä vasemmalle.

        Kun aasintamma näki Herran enkelin, laskeutui se maahan Bileamin alla. Silloin Bileamin viha syttyi, ja hän löi aasintammaa sauvalla. Niin Herra avasi aasintamman suun, ja se sanoi Bileamille:

        "Mitä minä olen sinulle tehnyt, koska lyöt minua jo kolmannen kerran?" Bileam vastasi aasintammalle: "Sinä olet pitänyt minua pilkkanasi. Olisipa minulla miekka kädessäni, niin nyt minä sinut tappaisin." Mutta aasintamma sanoi Bileamille: "Enkö minä ole sinun aasintammasi, jolla olet ratsastanut kaiken aikasi tähän päivään asti? Onko minun ollut tapana tehdä sinulle näin?"

        Hän vastasi: "Ei." Niin Herra avasi Bileamin silmät, niin että hän näki Herran enkelin seisovan tiellä, paljastettu miekka kädessänsä. Silloin hän kumartui ja heittäytyi kasvoilleen.


      • Elämän tiellä
        Portti on vartioitu kirjoitti:

        4. Moos. 22:21-31

        Ja Bileam nousi aamulla, satuloi aasintammansa ja lähti matkaan Mooabin päämiesten kanssa.

        Mutta kun hän lähti, syttyi Jumalan viha, ja Herran enkeli asettui tielle estämään häntä, hänen ratsastaessaan aasintammallaan, kaksi palvelijaa mukanansa.

        Kun aasintamma näki Herran enkelin seisovan tiellä, paljastettu miekka kädessänsä, niin se poikkesi tieltä ja meni peltoon. Mutta Bileam löi aasintammaa palauttaaksensa sen tielle.

        Sitten Herran enkeli asettui solaan viinitarhojen välille, jossa oli kiviaita kummallakin puolella. Kun aasintamma näki Herran enkelin, niin se painautui aitaan ja likisti Bileamin jalkaa aitaa vasten. Ja hän löi sitä vielä kerran.

        Silloin Herran enkeli taas meni edemmäs ja asettui ahtaaseen paikkaan, jossa ei ollut tilaa väistyä oikealle eikä vasemmalle.

        Kun aasintamma näki Herran enkelin, laskeutui se maahan Bileamin alla. Silloin Bileamin viha syttyi, ja hän löi aasintammaa sauvalla. Niin Herra avasi aasintamman suun, ja se sanoi Bileamille:

        "Mitä minä olen sinulle tehnyt, koska lyöt minua jo kolmannen kerran?" Bileam vastasi aasintammalle: "Sinä olet pitänyt minua pilkkanasi. Olisipa minulla miekka kädessäni, niin nyt minä sinut tappaisin." Mutta aasintamma sanoi Bileamille: "Enkö minä ole sinun aasintammasi, jolla olet ratsastanut kaiken aikasi tähän päivään asti? Onko minun ollut tapana tehdä sinulle näin?"

        Hän vastasi: "Ei." Niin Herra avasi Bileamin silmät, niin että hän näki Herran enkelin seisovan tiellä, paljastettu miekka kädessänsä. Silloin hän kumartui ja heittäytyi kasvoilleen.

        1. Moos. 3:23-24 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle

        ***) ... kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.
        ____________
        1. Moos. 4:1 Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."
        ____________

        Eevan ja Aadamin ensimmäinen yhdyntä tapahtui vasta syntiinlankeemuksen ja paratiisista karkoituksen jälkeen.

        Täällä ovat harhaoppiset julistaneet arvailujaan lisääntymisestä paratiisissa. Tällaista ei ole tapahtunut ikinä. Tästä näemme mihin valheessa elävän ihmisen usko ja ajatukset suuntautuvat. Pois Jumalasta ja hänen sanastaan.

        Tähän Raamatun paikkaan sisältyy myöskin selitys aiemmin esiin ottamastani enkelistä, joka vartioi elämän puun tietä leimuava miekka kädessään. Tämän enkelin ohitse ei kukaan mene ILMAN Kristusta. Ilman päälle puettua Kristuksen vanhurskautta ei kukaan mene Jumalan majoihin, ei ennen eikä nyt, ei iankaikkisesta iankaikkiseen. On täysin turhaa itseensä luottaen kuvitella pääsevänsä taivaaseen.


      • teu.
        Kuulainen Jeesuksell kirjoitti:

        vihne kirjoitti avaukseen viestin 27.11.2013 klo 11:01

        lainaamasi Raamatun jae jatkuu, totella on enemmän kuin oinasten lihavuus.

        Tottelemisesta pääsemme itse asiaan jonka teu otti avauksessaan esille.

        Room. 6:8-23

        Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan, tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        ____________
        ***) Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        ____________

        Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, ...

        - ... kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ...
        - ... ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.

        Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        ______________

        Kuinka siis on?

        Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla?

        Pois se!

        ***) Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, ...

        - ... joko synnin palvelijoita, kuolemaksi,
        - ... tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

        Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi ...

        ***) sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ...

        ... ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

        Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden.

        Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, ...

        ... niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

        Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
        Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.

        Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        - Sillä synnin palkka on kuolema,
        - mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä ...
        ***) ... ! Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. !!!

        "kuuliainen Jeesuksell"

        Room .6:8-23 ei ole sellainen kohta jossa jossa mainitaan ,uskon kuuliaisuudeta .
        tai josa on . se on liian hienosti .
        En millään tajua noin monimutkaista tekstiä , että se oli sitä.

        Mutta Room. 1:5 ..Jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolin viran että syntyisi uskon kuuliaisuus Hänen nimensä kohtaa kaikissa pakana kansoissa .

        Paavali sai Armon , ja sitten apostoliviran Kaikkien kirkon viroissa olevien olisi
        Samoin ensin tultava , armosta osallisiksi . Jumalöan antaman sisäisen kutsun
        lis'äksi virkaan tarvitaan luontaiset lahjat , ja kyvyt ,ja koulutus ja seurakunnan ja järjestön kutsu. Henkilöstä' joka virkaan ilman armon osallisuutta , ja Jamalan
        sisäistä kutsua , tulee palkkalainen , Väärä prfeetta , sokea sokeain taluttaja .
        ks. Mat. 15:14.


    • su***

      Kuuliaisuus:
      Vaimo sanoo miehelleen kun mies on lähdössä työhön:
      - muista tulla töistä suoraa kotiin. Älä jää kavereiden kanssa kaljalle!

      Jos hän tulee suoraan kotiin työstä, hän on kuuliainen, ja lisäksi tottelevainen

      Jos hän jääkin kaveritensa kanssa kaljalle, hän on kuuleva, mutta ei kuuliainen. Ja kaiken sen jälkeen on hänen kuultava paljon kuuliaisuudesta.

      Näin se on kirkossa tai rukoushuoneelle istuvalle miehelle tai naiselle.

      He kyllä kuulevat Jumalan sanaa, mutta takaan, että eivät ole täysin kuuliaisia.

      Saarnamiehellä tai papilla on taas se hyvä etu puolellaan. Ei hänen tarvitse olla kuuliainen omalle saarnalleen Jumalan sanasta.

      Se sananlasku tässä pitää paikkansa, Älkää tehkö, miten minä teen, vaan tehkää mitä minä sanon.

      Minä olin juts tuossa äsken kuuliainen. Maksoin puhelinlaskuni etuajassa.

      • tesa..

        Uskon kuuliaisuus sanaa ei löydy suoraan raamatusta, mutta se ei ole huono sana kuvaamaan mistä kuuliaisuudesta on kysymys.

        Usko on jo sanana verbi, jos ei puhuta usko nimisestä miehestä. Raamattu itse nimittää uskoa ojentautumiseksi. Kansankielellä usko voitaisiin kääntää myös sanaksi tottele.

        "Usko on luja luottamus siihen mitä ei vielä näe ja ojentautumista sen mukaan."
        Lyhyesti sanottuna usko on ojentautumista. Sana kuuliaisuus antaa tuplavarmistuksen sanalle usko.

        "Joka uskoo sille kaikki on mahdollista". Joka ojentautuu / tottelee sille kaikki on mahdollista.
        "Usko herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Ojentaudu / tottele herraa Jeesusta niin sinä pelastut.


      • muuttis
        tesa.. kirjoitti:

        Uskon kuuliaisuus sanaa ei löydy suoraan raamatusta, mutta se ei ole huono sana kuvaamaan mistä kuuliaisuudesta on kysymys.

        Usko on jo sanana verbi, jos ei puhuta usko nimisestä miehestä. Raamattu itse nimittää uskoa ojentautumiseksi. Kansankielellä usko voitaisiin kääntää myös sanaksi tottele.

        "Usko on luja luottamus siihen mitä ei vielä näe ja ojentautumista sen mukaan."
        Lyhyesti sanottuna usko on ojentautumista. Sana kuuliaisuus antaa tuplavarmistuksen sanalle usko.

        "Joka uskoo sille kaikki on mahdollista". Joka ojentautuu / tottelee sille kaikki on mahdollista.
        "Usko herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Ojentaudu / tottele herraa Jeesusta niin sinä pelastut.

        Jeesus Kristus AINOANA on ollut kuuliainen kaikessa. Me saamme turvata uskossa Häneen kaikessa. Hänen vanhurskautensa, kuuliaisuutensa, rakkautensa, pyhyytensä ja lain täyttämisensä saamme uskolla omistaa itsellemme.

        Jos nuo kaikki piirunkaan vertaa olisi omassa varassamme, kuinka kävisi?


      • tesa..
        muuttis kirjoitti:

        Jeesus Kristus AINOANA on ollut kuuliainen kaikessa. Me saamme turvata uskossa Häneen kaikessa. Hänen vanhurskautensa, kuuliaisuutensa, rakkautensa, pyhyytensä ja lain täyttämisensä saamme uskolla omistaa itsellemme.

        Jos nuo kaikki piirunkaan vertaa olisi omassa varassamme, kuinka kävisi?

        Kun lapsi syntyy, niin sillä on täydelliset luut ja lihakset. Silti luut ja lihakset kasvaa suuremmiksi eikä täydellisyys mihinkään häviä. Samoin on uudestisyntymisessä, pyhä etenee pyhyydessä, vanhurskas etenee vanhurskaudessa, rakkaus etenee rakkaudessa, kuuliaisuus etenee kuuliaisuudessa yms.

        Kun Jeesus sanoo: "Olkaa täydelliset, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen". Hän ei sano tässä kohdassa tulkaa täydellisiksi tai tavoitelkaa täydellisyyttä vaan "olkaa täydelliset".

        Tarkoittaa juuri sitä hetkeä jossa olemme, eilinen on historiaa ja huominen on tulevaisuutta joka kantaa murheen itsestään. Jos ojentaudumme ja tottelemme Kristusta sen hetken jossa elämme "olemme täydellisiä".
        "Olkaa täydelliset" pitäisi olla joka hetki käskynämme.

        Jos kannamme mukanamme sitä mikä on jo mennyttä tai murehdimme siitä mikä on edessämme alamme mittaamaan täydellisyyttä ihmiselle mahdottomana, silloin sanomme että vain kristus pystyi olemaan kuuliainen kaikessa.

        Jeesuksen ei ollut tarkoitus olla kuuliainen puolestamme, vaan Hän tuli aukaisemaan kuuliaisuuden tien meille jotka uskomme.
        Armo hoitaa sen mikä on jo mennyttä ja tulevaisuus pitää huolen itsestään. Jäljelle jää ainoastaan tämä hetki jossa elämme, ja siihen tarvitaan kuuliaisuutta.


      • muuttis
        tesa.. kirjoitti:

        Kun lapsi syntyy, niin sillä on täydelliset luut ja lihakset. Silti luut ja lihakset kasvaa suuremmiksi eikä täydellisyys mihinkään häviä. Samoin on uudestisyntymisessä, pyhä etenee pyhyydessä, vanhurskas etenee vanhurskaudessa, rakkaus etenee rakkaudessa, kuuliaisuus etenee kuuliaisuudessa yms.

        Kun Jeesus sanoo: "Olkaa täydelliset, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen". Hän ei sano tässä kohdassa tulkaa täydellisiksi tai tavoitelkaa täydellisyyttä vaan "olkaa täydelliset".

        Tarkoittaa juuri sitä hetkeä jossa olemme, eilinen on historiaa ja huominen on tulevaisuutta joka kantaa murheen itsestään. Jos ojentaudumme ja tottelemme Kristusta sen hetken jossa elämme "olemme täydellisiä".
        "Olkaa täydelliset" pitäisi olla joka hetki käskynämme.

        Jos kannamme mukanamme sitä mikä on jo mennyttä tai murehdimme siitä mikä on edessämme alamme mittaamaan täydellisyyttä ihmiselle mahdottomana, silloin sanomme että vain kristus pystyi olemaan kuuliainen kaikessa.

        Jeesuksen ei ollut tarkoitus olla kuuliainen puolestamme, vaan Hän tuli aukaisemaan kuuliaisuuden tien meille jotka uskomme.
        Armo hoitaa sen mikä on jo mennyttä ja tulevaisuus pitää huolen itsestään. Jäljelle jää ainoastaan tämä hetki jossa elämme, ja siihen tarvitaan kuuliaisuutta.

        Kristitty on täydellisesti Jumalalle kelpaava, kun hän USKOLLA omistaa Kristuksen omakseen. Tällöin uskovalla on koko Kristuksen puhtaus ja pyhyys omanaan täydellisesti, siihen ei voi eikä saa lisätä mitään ihmislähtöistä. Jos omin suorittein alkaa paikkaamaan vanhurskauden pukuaan, se tulee saastutetuksi, eikä enää kelpaa.

        Uskon kuuliaisuutta on ottaa Kristus uskon käsivarsilla vastaan, Hän on edesvastaajamme. (Itsessämme emme kestä Jumalan kasvojen edessä). Joka aamu on armo uusi. Elinen on mennyttä, eikä kelpaa.

        Armon varassa, mutta ei varkaana.


      • muuttis
        muuttis kirjoitti:

        Kristitty on täydellisesti Jumalalle kelpaava, kun hän USKOLLA omistaa Kristuksen omakseen. Tällöin uskovalla on koko Kristuksen puhtaus ja pyhyys omanaan täydellisesti, siihen ei voi eikä saa lisätä mitään ihmislähtöistä. Jos omin suorittein alkaa paikkaamaan vanhurskauden pukuaan, se tulee saastutetuksi, eikä enää kelpaa.

        Uskon kuuliaisuutta on ottaa Kristus uskon käsivarsilla vastaan, Hän on edesvastaajamme. (Itsessämme emme kestä Jumalan kasvojen edessä). Joka aamu on armo uusi. Elinen on mennyttä, eikä kelpaa.

        Armon varassa, mutta ei varkaana.

        Jos oman itsen oikea tunteminen katoaa, kristitystä voi tulla armonvaras. Hyvin toimeentuleva. Armonvaras voi olla sellainenkin, joka omistaa armoa vaikka ei tunnusta Jeesusta Herrakseen, eikä sydämen tila ole muuttunut.


      • teu,
        tesa.. kirjoitti:

        Uskon kuuliaisuus sanaa ei löydy suoraan raamatusta, mutta se ei ole huono sana kuvaamaan mistä kuuliaisuudesta on kysymys.

        Usko on jo sanana verbi, jos ei puhuta usko nimisestä miehestä. Raamattu itse nimittää uskoa ojentautumiseksi. Kansankielellä usko voitaisiin kääntää myös sanaksi tottele.

        "Usko on luja luottamus siihen mitä ei vielä näe ja ojentautumista sen mukaan."
        Lyhyesti sanottuna usko on ojentautumista. Sana kuuliaisuus antaa tuplavarmistuksen sanalle usko.

        "Joka uskoo sille kaikki on mahdollista". Joka ojentautuu / tottelee sille kaikki on mahdollista.
        "Usko herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Ojentaudu / tottele herraa Jeesusta niin sinä pelastut.

        "tesa " olen tehnyt Aloituksessa monta Raamatun paikkaa , oletan että
        niissä on jokaisessa jossakin kohtaa siitä , sanaset ..

        Ilmoitus kirjan 21. luvussa viimeisenä sanana on ,, ei olekkaan vaan
        selityksien puolella . Hänen veressään syntinsa anteesisaaneet ja
        Hänen Hengensä kuljettamina Uskon kuuliaisuudessa vaeltaneet..


    • su***

      On myös sellaisia asioita joihin uskoo ja sitten pettyy. Uskomus on myös sellainen, että se voi pettää. Uskoo toisen hyvyyteen, mutta sitten toinen pettää.
      Sellainenkin sanonta on olemassa, Älä usko Eskoo, Esko puhuu paskoo..
      Toivottavasti ei ole Esko nimisiä saarnaajia vai onko.

      Ei kaikkiin ihmisiin voi luottaa. Ja petettyjäkin on kun ovat uskoneet ja olleet kuuliaisia.

      • muuttis

        Jeesus ei petä koskaan!


      • teu,

        " su "

        Se on ihminen joka pettää , EI Jumala / Jeesus
        Ei koskaan petturuus ole muusta kuin Ihmisesta.
        Vaikka su morfkkaa Uskoa , ei koskaan ole muuta'
        vaihtoehtoa kuin , jo mainitut vain ihminen pettää.


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        " su "

        Se on ihminen joka pettää , EI Jumala / Jeesus
        Ei koskaan petturuus ole muusta kuin Ihmisesta.
        Vaikka su morfkkaa Uskoa , ei koskaan ole muuta'
        vaihtoehtoa kuin , jo mainitut vain ihminen pettää.

        Unhotin , tuon pääpaholaisen , sielunvihollisen , hän on se saa ta na
        joka käy kiljuen ympäri mailmaa , koska tietaa itsellään vähän aikaa
        olevan . hän on kaikkein suurin petturi ja valehtelija joka on alusta
        asti valehdellut .

        Mutyta jostakin käsittämättömästä syystä hän on saanut olla toimessaan
        eli pahantekijänä on sitten sanottu , että lopuksi hänkin joutuu Tulimereen .


      • teu,

        "su"

        ei ole sellaisia asioita jos uskot tiettyyn asiaan olkoon mikä tahansa ,
        jolloin kysymysessä ei ole USKON ASIA , vaan joku muu , su, tiedätkö
        mistä sasiasta sinä' puhut ..

        Puhutko USKON asiasta , minä epäilen . eihän sinulla taida olla uskoa
        vain luulo sellainen , Sinuna en puhuisi noista asioista niin paljon. koska
        kristityllä on USKO , Hän tietää mitä puhuu , su ,ei tiedä siksi..

        Tämä on vastine , sinun tietämättömyyteen . Pitää sanoa kuin eräs
        professori , kunhäneltä kysyttiin , ei ole kuin yksi vrama sana
        ja se oli Raamattu , siinä on totuus. .


    • su***

      Niin teu, olenko minä sitten tietämätön vai uskomaton tuon uskon ja raamatun suhteen. Tietämämättömyys on jossain asiassa hyväkin, ei tule turhia uskomuksia. Uskottavuus on myös joskus pettää.

      On siis kaksi eri asiaa uskoa ja tietää raamatusta tai Jumalasta. Jumalaan voi uskoa, vaikka ei tiedä ja usko kaikkeen raamattuun.
      Tuntuu siltä, että kaikki raamatunkirjoittajat, eivät ole tietäneet totuutta. Ja uskokin on voinut olla niin ja näin. Jumalaa on "vedetty nenästä"

      Varma pitää olla sellaisesta asiasta josta ei ole tietämystä vaan pelkkä usko. Tällainen on tuo sinun tulijärvesi. Tämä usko on jollain apostolilla ollut laittaessaan sen sinne raamatun teksteihin. Jumalalla ei ole mitään osuutta siihen, ainankaan tulijärvenä, mitä raamatun tekijät ovat kirjaansa kauhukuvia piirrelleet. Ja kun usko on vahva raamatun totuuteen, niin se tuo pelon ja kauhukuvat tulijärvestä jota myös hel.vetiksikin kutsutaan.

      Pitää olla varma tieto, niin on varma usko. Kun uskoo Jumalaan, niin voi uskoa myös itseensä ja totuuteen. Tai päinvastoin. Joko tapauksessa, Jumala on suurin voima, meitä suojelemaan, ohjailemaa, ja armahtamaan. Siinä harhausko. ja harhatietämys saa väistyä. Aamen,.

      • teu,

        "su"

        ei noin , Raamatuin ja totuuden kanssa ei ole epäilystä , miksi ?
        SIKSI KUN aINA ON ANNETTU PH. raamatun kirfjoittajan avuksi .
        kuka sen on antanut ? ...Jumala ,tämä takaa totuuden .

        Kaikki mikä on Raamatussa .Tänäänkin se on samaa Jumalansanaa
        kuin vanhemmissakin kirjoituksissa , ja joka sitä epäilee hänen ei
        käy parhaiten , elikkä jos otamme kääntäin verrannollisesti se voi
        olla päin vastoin ..


    • Kristuksen kuuliaisuudesta ottakaamme mallia.

      Vaikka vaeltaisimme epätoivoisina ja ahdistuksessa, meidän tulee luottaa Kristukseen, joka on vierellämme, vaikka emme Häntä näe.

      Jesaja 50: Sydän täynnä surua ja tuskaa luomiensa ihmisten puolesta Kristus kertoo kuuliaisuudestaan Isää kohtaan, ja muistuttaa lopuksi pilkkaajiansa, miten heille lopulta käy:

      2 Miksi ei ollut ketään, kun minä tulin, miksi ei kukaan vastannut, kun minä huusin? Onko minun käteni liian lyhyt vapahtamaan, olenko minä voimaton auttamaan? Katso, nuhtelullani minä kuivaan meren, minä teen virrat erämaaksi, niin että niitten kalat mätänevät, kun ei ole vettä; ne kuolevat janoon.

      3 Minä puetan taivaat mustiin ja panen murhepuvun niitten verhoksi.

      4 Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä; hän herättää aamu aamulta, herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla.

      5 Herra, Herra on avannut minun korvani; minä en ole niskoitellut, en vetäytynyt pois.

      6 Selkäni minä annoin lyötäväksi, poskieni parran revittäväksi, en peittänyt kasvojani pilkalta ja syljeltä.

      7 Herra, Herra auttaa minua; sentähden ei minuun pilkka koskenut, sentähden tein kasvoni koviksi kuin piikivi, sillä minä tiedän, etten häpeään joudu.

      8 Lähellä on hän, joka minut vanhurskaaksi tuomitsee. Kuka voi minun kanssani riidellä? Astukaamme yhdessä esiin! Kuka on minun vastapuoleni? Tulkoon tänne lähelleni!

      9 Katso, Herra, Herra auttaa minua; kuka minut syylliseksi tuomitsee? Katso, kaikki he hajoavat kuin vaate; koi heidät syö.

      10 Kuka teistä pelkää Herraa ja kuulee hänen palvelijansa ääntä? Joka vaeltaa pimeydessä ja valoa vailla, se luottakoon Herran nimeen ja turvautukoon Jumalaansa.

      11 Mutta katso, te kaikki, jotka palon sytytätte, te palavilla nuolilla varustetut, suistukaa oman tulenne liekkeihin, niihin palaviin nuoliin, jotka olette sytyttäneet. Minun kädestäni tämä teille tulee; vaivassa täytyy teidän asua.

      • teu,

        mINUSTA , EN TIEDÄ MIHIN SINÄ TARJOSIT TÄTÄ , MUTTA LUULEN
        ETTEI SE SOVELLU ALOITUKSEEN , VALITAN ..


      • Kristuksen omat

        2. Kor. 10:3-4 Vaikka me vaellammekin lihassa, emme kuitenkaan lihan mukaan sodi; sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia.

        - 2. Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät
        - ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan,
        - ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

        2. Kor. 10:6 ja olemme valmiit rankaisemaan kaikkea tottelemattomuutta, kunhan te ensin olette täysin kuuliaisiksi tulleet.

        2. Kor. 10:7 Nähkää, mitä silmäin edessä on. ...

        Jos joku on mielessään varma siitä, että hän on Kristuksen oma,
        ajatelkoon hän edelleen mielessään, että samoin kuin hän on Kristuksen, samoin olemme mekin.


      • teu, kirjoitti:

        mINUSTA , EN TIEDÄ MIHIN SINÄ TARJOSIT TÄTÄ , MUTTA LUULEN
        ETTEI SE SOVELLU ALOITUKSEEN , VALITAN ..

        Ehkä en selittänyt tarpeeksi.

        Abraham kuuliaisena Jumalalle oli valmis uhraamaan poikansa. Olemmeko miettineet mitä tällainen uskon kuuliaisuus on.

        Mielellään sitä vain uskoisi hiljakseen "yksityisasiana" ja vetäytyisi pois kun tulee omantunnon ilmoitus että pitäisi muistuttaa jotakuta. Meillä on tehtävää täällä maan päällä - auttaa keräämään eläviä kiviä Herran Huoneeseen. Itse koen että tämä on sitä kuuliaisuuden puutetta jossa jään kiinni.

        Jeesuksellakin oli kiusaus jättää leikki sikseen, mutta Hän ei niskoitellut. Siitä tämä Psalmi puhuu.


      • muuttis
        Kristuksen omat kirjoitti:

        2. Kor. 10:3-4 Vaikka me vaellammekin lihassa, emme kuitenkaan lihan mukaan sodi; sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia.

        - 2. Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät
        - ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan,
        - ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

        2. Kor. 10:6 ja olemme valmiit rankaisemaan kaikkea tottelemattomuutta, kunhan te ensin olette täysin kuuliaisiksi tulleet.

        2. Kor. 10:7 Nähkää, mitä silmäin edessä on. ...

        Jos joku on mielessään varma siitä, että hän on Kristuksen oma,
        ajatelkoon hän edelleen mielessään, että samoin kuin hän on Kristuksen, samoin olemme mekin.

        Kristus Jeesus on ollut täydellisen kuuliainen Jumalan tahdolle ja Hänen kunniakseen. Uskonko väärin ajatellessani, että saan omistaa Hänen kuuliaisuuteni, koska itsessäni en ole kuuliainen alkuunkaan joka asiassa Jumalan tahdolle? Vaikka tahtoisin olla. Toisinaan huomaan ettei sitä tahtoakaan ole ollut.


      • muuttis
        muuttis kirjoitti:

        Kristus Jeesus on ollut täydellisen kuuliainen Jumalan tahdolle ja Hänen kunniakseen. Uskonko väärin ajatellessani, että saan omistaa Hänen kuuliaisuuteni, koska itsessäni en ole kuuliainen alkuunkaan joka asiassa Jumalan tahdolle? Vaikka tahtoisin olla. Toisinaan huomaan ettei sitä tahtoakaan ole ollut.

        pit tieten olla Hänen kuuliaisuutensa eikä Hänen kuuliaisuuteni


      • teu.
        tyhmelin kirjoitti:

        Ehkä en selittänyt tarpeeksi.

        Abraham kuuliaisena Jumalalle oli valmis uhraamaan poikansa. Olemmeko miettineet mitä tällainen uskon kuuliaisuus on.

        Mielellään sitä vain uskoisi hiljakseen "yksityisasiana" ja vetäytyisi pois kun tulee omantunnon ilmoitus että pitäisi muistuttaa jotakuta. Meillä on tehtävää täällä maan päällä - auttaa keräämään eläviä kiviä Herran Huoneeseen. Itse koen että tämä on sitä kuuliaisuuden puutetta jossa jään kiinni.

        Jeesuksellakin oli kiusaus jättää leikki sikseen, mutta Hän ei niskoitellut. Siitä tämä Psalmi puhuu.

        Tyhmelin "

        Nyty kun kerroit Aabrahamin tilanteen , huomasín että se liittyy siihen mitä
        parhaimmin , Koska Aabraham oli todella uskovainen ja se Palkittiin jo
        hänelle 1Moos 15:6. Ja sittemmin käynnillä uhraamaan poikansa Moorebin
        vuorella jossa kävi niin , kuin pitikin Aabraham latoi alttarin , latoi halot ,
        ja koska muuta uhria ei ollut , nosti poikansa haloille ,sitoi tämän .

        Ja koska muita helpotuksia ei näkynyt , otti Uhriveitsen , nosti veitsen ylös
        silloin kuuluu ylhäältä ÄLÄKOSKE POIKAAN , ELÄ TEE PAHAA POJALLE
        KATSO TUOLLA ON OINAS SEKAUTUNUT PENSAASEEN UHRAA SE .
        MINULLE POIKASI KANSSA , Niin Aaraham irroitti Iisakin narut nosti Pojan
        alttarilta , ja menivät hakemaan sen OINAAN oikean uhriKaritsan , toivat sen alttarille nostivat haloille sitoivt Oinaan , ja Aabraham otti veitsensä ja päästi
        VEREN . sytyttivät tulen . Uhrasivat JUMALALLE OINAAN .

        sEN JÄLKEE HUUSI JUMALAN EN KELI ja Herran enkeli huusi toistamiseen
        taivaasta , ja sanoi minä vannon ..jatkan .


      • tesa..
        muuttis kirjoitti:

        pit tieten olla Hänen kuuliaisuutensa eikä Hänen kuuliaisuuteni

        >Uskonko väärin ajatellessani, että saan omistaa Hänen kuuliaisuuteni, koska itsessäni en ole kuuliainen alkuunkaan joka asiassa Jumalan tahdolle? muuttis<

        Tästä meidän kaikkien pitää aloittaa, sillä kukaan ei ole seppä syntyessään.
        Tämän jälkeen kuuliaisuus alkaa kasvamaan. "Kasvakaa armossa ja Kristuksen tuntemisessa".
        Armo kasvaa suuremmaksi silloin kun opimme myös itse kuuliaisuutta.
        Silloin meillä on Kristuksen kuuliaisuus Kristuksen kuuliaisuuden hedelmää.
        Kun lähdemme liikkeelle ja opetamme toisia Kristuksen kuuliaisuuteen, niin armo kasvaa vielä suuremmaksi (hedelmän hedelmää).
        Jonain päivänä meidän oppilaamme vie Kristuksen kuuliaisuutta eteenpäin ja silloin on armo kasvanut hedelmän hedelmän hedelmäksi.


      • tesa..
        tesa.. kirjoitti:

        >Uskonko väärin ajatellessani, että saan omistaa Hänen kuuliaisuuteni, koska itsessäni en ole kuuliainen alkuunkaan joka asiassa Jumalan tahdolle? muuttis<

        Tästä meidän kaikkien pitää aloittaa, sillä kukaan ei ole seppä syntyessään.
        Tämän jälkeen kuuliaisuus alkaa kasvamaan. "Kasvakaa armossa ja Kristuksen tuntemisessa".
        Armo kasvaa suuremmaksi silloin kun opimme myös itse kuuliaisuutta.
        Silloin meillä on Kristuksen kuuliaisuus Kristuksen kuuliaisuuden hedelmää.
        Kun lähdemme liikkeelle ja opetamme toisia Kristuksen kuuliaisuuteen, niin armo kasvaa vielä suuremmaksi (hedelmän hedelmää).
        Jonain päivänä meidän oppilaamme vie Kristuksen kuuliaisuutta eteenpäin ja silloin on armo kasvanut hedelmän hedelmän hedelmäksi.

        >itsessäni en ole kuuliainen alkuunkaan joka asiassa Jumalan tahdolle<

        Kaikki olemme tällaisia itsessämme, mutta Jeesus tuli Jumalan voimaksi myös tässä asiassa. "Anokaa niin teille annetaan, että ilonne olisi täydellinen".
        Voimme anoa Jumalalta: Taivuta, taivuta, taivuta, taivuta, taivuta. Anna minun taipua tahtoosi äläkä päästä minua ennen kun saan polvistua eteesi.


      • tesa..
        tesa.. kirjoitti:

        >itsessäni en ole kuuliainen alkuunkaan joka asiassa Jumalan tahdolle<

        Kaikki olemme tällaisia itsessämme, mutta Jeesus tuli Jumalan voimaksi myös tässä asiassa. "Anokaa niin teille annetaan, että ilonne olisi täydellinen".
        Voimme anoa Jumalalta: Taivuta, taivuta, taivuta, taivuta, taivuta. Anna minun taipua tahtoosi äläkä päästä minua ennen kun saan polvistua eteesi.

        Jumalan tahto on päämaalimme, taivasten valtakunta joka alkaa jo täällä ajassa.
        Jumalan tahto on pelastuksemme, voittomme, palkkamme.
        Jumalan tahto on taistelujen loppu, lepopaikkamme, luvattu maa, yms.

        "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen tahtoaan, niin kaikki muukin teille annetaan" Kaikki muukin tarkoittaa kirjaimellisesti taivasta.

        Jokainen asia ja elämämme osa-alue on päässyt perille samalla sekunnilla kun saamme polvistua Jumalamme eteen (taipua Jumalan tahtoon).


      • tesa..
        tesa.. kirjoitti:

        Jumalan tahto on päämaalimme, taivasten valtakunta joka alkaa jo täällä ajassa.
        Jumalan tahto on pelastuksemme, voittomme, palkkamme.
        Jumalan tahto on taistelujen loppu, lepopaikkamme, luvattu maa, yms.

        "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen tahtoaan, niin kaikki muukin teille annetaan" Kaikki muukin tarkoittaa kirjaimellisesti taivasta.

        Jokainen asia ja elämämme osa-alue on päässyt perille samalla sekunnilla kun saamme polvistua Jumalamme eteen (taipua Jumalan tahtoon).

        Se mikä on taipunut Jumalan tahtoon ei ole enää pahan kiusattavissa.
        Siinä asiassa taistelumme loppuu ja alamme työstämään seuraavaa asiaa tai osa-aluetta.

        Siksi Jeesuksesta sanotaan: "Hän itkien huusi Jumalaa avuksi kunnes oppi kuuliaisuuden".
        "Kunnes oppi" tarkoittaa sitä että silloin taistelu loppuu. Vihollinen on voitettu.


      • teu.
        teu. kirjoitti:

        Tyhmelin "

        Nyty kun kerroit Aabrahamin tilanteen , huomasín että se liittyy siihen mitä
        parhaimmin , Koska Aabraham oli todella uskovainen ja se Palkittiin jo
        hänelle 1Moos 15:6. Ja sittemmin käynnillä uhraamaan poikansa Moorebin
        vuorella jossa kävi niin , kuin pitikin Aabraham latoi alttarin , latoi halot ,
        ja koska muuta uhria ei ollut , nosti poikansa haloille ,sitoi tämän .

        Ja koska muita helpotuksia ei näkynyt , otti Uhriveitsen , nosti veitsen ylös
        silloin kuuluu ylhäältä ÄLÄKOSKE POIKAAN , ELÄ TEE PAHAA POJALLE
        KATSO TUOLLA ON OINAS SEKAUTUNUT PENSAASEEN UHRAA SE .
        MINULLE POIKASI KANSSA , Niin Aaraham irroitti Iisakin narut nosti Pojan
        alttarilta , ja menivät hakemaan sen OINAAN oikean uhriKaritsan , toivat sen alttarille nostivat haloille sitoivt Oinaan , ja Aabraham otti veitsensä ja päästi
        VEREN . sytyttivät tulen . Uhrasivat JUMALALLE OINAAN .

        sEN JÄLKEE HUUSI JUMALAN EN KELI ja Herran enkeli huusi toistamiseen
        taivaasta , ja sanoi minä vannon ..jatkan .

        "teu"
        Minä vannon itse kauttani , sanoo HERRA, Sentähden että tämän teit. etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi . 1Moos.22:17. minä runsaasti siunaan sinua ja ten
        sinun jälkeläistesi luvun paloksi , kuin taivaan tähdet ja ja meren rannalla olevan hiekan , ja sinun jäkeläisesi valtaavat vihollistedsi portit ,
        Ja sinun siemenestäsi tulevatsiunatuiksi kaikki kansakunnat maanpäällä , sen tähden että olit minun äänelleni kuuliainen .

        Pitää muistaa , että tuo uhripaikka oli Suurinpiirtein sama kuin ,Golgata se oli
        vain niin pajon ennen n. 2056-7..

        Ja Aabraham palasi palvelijoiden luo , ja he nousivat ja kulkivat yhdessä Ber-
        sepaan jonne Aabraham jäi edelleen asumaan

        Näiden tapausten jälkeen ilmoitettiin , Katso , myös Milka on synnyttänyt poikia sinun veljelles Naahorille . ja heitä oli 8 poikaa .

        Ja Betuelille syntyi Rebekka . ja sivuvaimo. Reuma. synnytti Naahorille ,
        lapsia 4 .


        Jatkan siitä pikkuisen . kuinka siellä Uhripaikassa asiat meni , siellä
        Jumala huomasi kuinka Aabraham oli valmis uhraamaan poikansa
        eli tämä asian esikäynti oli ohjeeksi , Ja kun se sitten myöhemmin tapahtui
        ( n.2086 vuotta myöhemmin) Ristin Uhri tähän viitta ne enkelin huudot .
        jotka Aabraham kuuli .


      • su***
        teu. kirjoitti:

        "teu"
        Minä vannon itse kauttani , sanoo HERRA, Sentähden että tämän teit. etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi . 1Moos.22:17. minä runsaasti siunaan sinua ja ten
        sinun jälkeläistesi luvun paloksi , kuin taivaan tähdet ja ja meren rannalla olevan hiekan , ja sinun jäkeläisesi valtaavat vihollistedsi portit ,
        Ja sinun siemenestäsi tulevatsiunatuiksi kaikki kansakunnat maanpäällä , sen tähden että olit minun äänelleni kuuliainen .

        Pitää muistaa , että tuo uhripaikka oli Suurinpiirtein sama kuin ,Golgata se oli
        vain niin pajon ennen n. 2056-7..

        Ja Aabraham palasi palvelijoiden luo , ja he nousivat ja kulkivat yhdessä Ber-
        sepaan jonne Aabraham jäi edelleen asumaan

        Näiden tapausten jälkeen ilmoitettiin , Katso , myös Milka on synnyttänyt poikia sinun veljelles Naahorille . ja heitä oli 8 poikaa .

        Ja Betuelille syntyi Rebekka . ja sivuvaimo. Reuma. synnytti Naahorille ,
        lapsia 4 .


        Jatkan siitä pikkuisen . kuinka siellä Uhripaikassa asiat meni , siellä
        Jumala huomasi kuinka Aabraham oli valmis uhraamaan poikansa
        eli tämä asian esikäynti oli ohjeeksi , Ja kun se sitten myöhemmin tapahtui
        ( n.2086 vuotta myöhemmin) Ristin Uhri tähän viitta ne enkelin huudot .
        jotka Aabraham kuuli .

        Tämä kertomus Aabrahamin poikansa uhraamisesta, että Herra koetteli Abea. Minpä olen taas sitä mieltä ilman arvostelemalla raamattua kokonaisuudestaan. Jumala oli sama Jumala silloin kuin nytkin. Eikö niin? Mitä arvelette,että haluaisiko Jumala meidän uhrata lastamme polttoalttarille, uskoamme toden näyttämiseksi? Ajatelkaas, kuinka moni sen nyt sitten tekisi. tuskin kukaan muu, kuin sellainen lahkolainen jolla järki pimentynyt. Ei Jumala tänään sellaista halua. Miten lapsi joutisi uhriksi isänsä hulluuden takia. Jos toisin väittää, mene ja uhraa lapsesi ja näytä tosiusko raamattuun. Uhraukset Jumalalle olivat sitten lieventyneet pakanallisiksi eläinuhreiksi. Kristinusko ei ole enää samaa, mitä se oli VT aikana.

        Onhan tietysti vielä nykyisin isiä ja äitejä jotka uhraavat oman lapsensa uskonsa puolesta. Eli ottavat täydellisen eron lapseensa nähden, jos lapsi ei tunnusta van hempien uskoa enää.


    • Tesa kirjoittaa: "3 Paavali esimerkkinä jota Jumala ei parantanut koska siinä oli Jumalan tahto ja suunnitelma."

      Ei sairauden paraneminen ja pistin ole sama asia. Sairaus on sairaus. Sairauden parantaminen oli kielillä puhumiseen verrattava tunnusteko, jonka tarkoituksena oli todistaa pakanoille Jumalan voimasta.

      Paavalin pistin on synnin sairaus: synnin juuri eli perisynti - sekä ilmeisesti jokin helmasynti joka häntä jatkuvasti kiusasi.

      Kaikilla valvovilla kristityillä on pistimensä näkösällä, jotta sitä voi varoa. Se joka luulee, ettei pistintä eli syntiä ole, kaivakoon sen esiin ja varokoon sitä.

      Eivät esimerkiksi nuo Vanhan Testamentin patriarkatkaan olleet muuta kuin kurjia ja viheliäisiä syntisäkkejä, kuinka joku voi luulla olevansa heitä parempi?
      Uskon kautta he pelastuivat, eivät synnittömän elämänsä tai pyhittyvän hengellisen kasvun avulla.

      • tyhmelin

        Tesa: "Kun lähdemme liikkeelle ja opetamme toisia Kristuksen kuuliaisuuteen, niin armo kasvaa vielä suuremmaksi (hedelmän hedelmää).
        Jonain päivänä meidän oppilaamme vie Kristuksen kuuliaisuutta eteenpäin ja silloin on armo kasvanut hedelmän hedelmän hedelmäksi. "

        Mitäköhän Tesa tällä oikein tahtoo tarkoittaa? Miten Tesan oppilaat vievätkään Kristuksen kuuliaisuutta eteenpäin ja kasvattavat armoa?

        Kuulostaa jo jonkun täyshörhön gurun jutuilta.


      • kyl se vaa näi on
        tyhmelin kirjoitti:

        Tesa: "Kun lähdemme liikkeelle ja opetamme toisia Kristuksen kuuliaisuuteen, niin armo kasvaa vielä suuremmaksi (hedelmän hedelmää).
        Jonain päivänä meidän oppilaamme vie Kristuksen kuuliaisuutta eteenpäin ja silloin on armo kasvanut hedelmän hedelmän hedelmäksi. "

        Mitäköhän Tesa tällä oikein tahtoo tarkoittaa? Miten Tesan oppilaat vievätkään Kristuksen kuuliaisuutta eteenpäin ja kasvattavat armoa?

        Kuulostaa jo jonkun täyshörhön gurun jutuilta.

        Joo tuollaisiin ei kannata kallistaa korvaansa ollenkaan. Jeesuksen nimiin valehtelevia tyhmien ihmisten rahastajia on maailma täynnä. Muistaakseni hän kerran ainitsi jehovan, mikä todistaa selvästi minkä harhaopin oppilaana hän elää.
        Hän yrittää esiintyä kristittynä mutta kristinopillinen pimeys paljastaa hänet.

        En tosin montaa sanaa ole hänen viesteistään lukenut, mutta riittävästi kuitenkin.


      • tesa..

        Tyhmeliini, jos väität ettei Paavalin pistin ollut sairaus, niin ei löydy yhtään kohtaa raamatusta jossa Jeesuksen uskova voisi sairastaa.

        Opetuslapset paransivat kaikki sairaat ja silloin kun yksi ei parantunut niin Jeesus tuli itse ja paransi senkin. (Oli eri lajia joka vaati rukousta ja paastoa).

        Itseasiassa Paavali on ainoa esimerkki siitä ettei edes rukoustaistelut auttaneet. Hän sai Jeesukselta perustelun miksi ei parannettu ja myös lohdutuksen, "tyydy minun armooni".

        Olen itse nähnyt tuhansia ihmeitä ja kokenut niitä myös omassa ruumiissani, joten uskomisessa ei ole vaikeuksia.
        Osa sairauksista on otettu ihmeillä kokonaan pois ja osa on parannettu määräajaksi. Olen myös tehnyt 3 pitkää rukoustaistelua joka tarkoittaa vähintään vuoden kestävää päätoimista rukoustaistelua. 8-12 tuntisia työpäiviä ja 6 päiväistä viikkoa. Tämän lisäksi monta viikon tai kuukauden mittaista rukoustaistelua. Silti joudun tyytymään sairauksien kohdalla Jumalan armoon.


      • tesa..
        tyhmelin kirjoitti:

        Tesa: "Kun lähdemme liikkeelle ja opetamme toisia Kristuksen kuuliaisuuteen, niin armo kasvaa vielä suuremmaksi (hedelmän hedelmää).
        Jonain päivänä meidän oppilaamme vie Kristuksen kuuliaisuutta eteenpäin ja silloin on armo kasvanut hedelmän hedelmän hedelmäksi. "

        Mitäköhän Tesa tällä oikein tahtoo tarkoittaa? Miten Tesan oppilaat vievätkään Kristuksen kuuliaisuutta eteenpäin ja kasvattavat armoa?

        Kuulostaa jo jonkun täyshörhön gurun jutuilta.

        >Kuulostaa jo jonkun täyshörhön gurun jutuilta. tyhmelin.<

        "Teidän olisi aikaa sitten pitänyt olla toisten opettajia".
        Paavali nuhteli niitä uskovia jotka jäivät seurakunnan penkkiin istumaan.

        Hebr.5
        Älkää veltostuko!
        11 Meillä olisi tästä paljonkin sanottavaa, mutta ei ole helppo selittää näitä asioita teille, koska olette tulleet niin haluttomiksi kuulemaan. 12 Jo aikoja sitten teistä olisi pitänyt tulla toisten opettajia, mutta sen sijaan te olette itse jälleen opin tarpeessa: jonkun olisi opetettava teille Jumalan sanan alkeet. Te tarvitsette taas maitoa, ette te kestä vahvaa ruokaa. 13 Jokainen, jota vielä ruokitaan maidolla, on pikkulapsi, eikä sellainen kykene ottamaan vastaan syvällistä opetusta. 14 Vahva ruoka on tarkoitettu aikuisille. He ovat totuttaneet aistinsa siihen ja harjaannuttaneet ne erottamaan hyvän ja pahan.


      • tesa.. kirjoitti:

        Tyhmeliini, jos väität ettei Paavalin pistin ollut sairaus, niin ei löydy yhtään kohtaa raamatusta jossa Jeesuksen uskova voisi sairastaa.

        Opetuslapset paransivat kaikki sairaat ja silloin kun yksi ei parantunut niin Jeesus tuli itse ja paransi senkin. (Oli eri lajia joka vaati rukousta ja paastoa).

        Itseasiassa Paavali on ainoa esimerkki siitä ettei edes rukoustaistelut auttaneet. Hän sai Jeesukselta perustelun miksi ei parannettu ja myös lohdutuksen, "tyydy minun armooni".

        Olen itse nähnyt tuhansia ihmeitä ja kokenut niitä myös omassa ruumiissani, joten uskomisessa ei ole vaikeuksia.
        Osa sairauksista on otettu ihmeillä kokonaan pois ja osa on parannettu määräajaksi. Olen myös tehnyt 3 pitkää rukoustaistelua joka tarkoittaa vähintään vuoden kestävää päätoimista rukoustaistelua. 8-12 tuntisia työpäiviä ja 6 päiväistä viikkoa. Tämän lisäksi monta viikon tai kuukauden mittaista rukoustaistelua. Silti joudun tyytymään sairauksien kohdalla Jumalan armoon.

        Tesa: "ei löydy yhtään kohtaa raamatusta jossa Jeesuksen uskova voisi sairastaa."

        Kylläpäs löytyy. Tutkipas uudestaan Raamattusi.

        Toisaalta; luuletko ihan aikuisten oikeasti että Jeesukseen uskovat ovat fyysisesti terveempiä kuin ei-uskovat ??


    • tesa..

      >Kylläpäs löytyy. Tutkipas uudestaan Raamattusi.<

      Löydän kyllä sen että kolmasosa evankeliumeista on pelkästään parantamista. Ja myös vanhanhan testamentin puolelta. "Teidän seassanne ei pitäisi olla yhtään sairasta eikä yhtään köyhää". Mutta Paavalin kuvaus pistimestä on ainoa poikkeus jossa perusteltiin tämä raamatun ihmeellinen kohta jossa ei parannuttukkaan.

      Niitä kohtia löytyy jossa Paavali jätti työtoverinsa sairastamaan, tai Job sairasti määräajan. Myös Daavid ja Elisa sairastivat kuolemantautia yms. Siksi en vedä tästä tiukkapipoista linjaa koska Paavalilla on sairastamiseen hyvä perustelu jonka sai Kristukselta "tyydy minun armooni".

      • elä esa höpise

        Kolmasosa evankeliumeista on pelkästään parantumisia? Neuvo Esalle, sinun kannattaisi tutustua Raamattuun, ennen kun kirjoittelet tänne tyhjänpäiväisiä.

        Totuus on että Raamatussa (evankeliumeissa) on vain muutama esimerkki Jeesuksen parantamisista (fyysisesti). SE on aika vähän kun vertaa siihen että kuulijoina oli monesti useampia kymmeniä tuhansia ihmisiä. Jeesushan kulki väkijoukkojen keskellä, ei hän toiminut missään loukoissa ja piilossa muita ihmisiltä.

        Sensijaan KOKO evankeliumin sanoma on parantuminen kuolemantaudista, ei siis fyysinen paraneminen, vaan iankaikkisesta kuolemasta pelastuminen Jeesuksen Kristuksen kärsimisen kuoleman ja kuoleista ylösnousemisen kautta, nimittäin KUN TÄMÄ ILOSANOMA OTETAAN USKOLLA VASTAAN.

        Totta toki on että ihminen voi fyysisestikin partemmin kun hän elää raittiina, elää sovussa itsensä, läheistensä ja ympäristönsä kanssa. Kun tätä vertaa nykymaailman siehotukseen ja huume ja alkoholi "viihteessä" eläviin, niin onhan siinä eroa. Usko Jeesukseen tuo optiona myös ajallista siunausta, monenlaista.


      • tesa...
        elä esa höpise kirjoitti:

        Kolmasosa evankeliumeista on pelkästään parantumisia? Neuvo Esalle, sinun kannattaisi tutustua Raamattuun, ennen kun kirjoittelet tänne tyhjänpäiväisiä.

        Totuus on että Raamatussa (evankeliumeissa) on vain muutama esimerkki Jeesuksen parantamisista (fyysisesti). SE on aika vähän kun vertaa siihen että kuulijoina oli monesti useampia kymmeniä tuhansia ihmisiä. Jeesushan kulki väkijoukkojen keskellä, ei hän toiminut missään loukoissa ja piilossa muita ihmisiltä.

        Sensijaan KOKO evankeliumin sanoma on parantuminen kuolemantaudista, ei siis fyysinen paraneminen, vaan iankaikkisesta kuolemasta pelastuminen Jeesuksen Kristuksen kärsimisen kuoleman ja kuoleista ylösnousemisen kautta, nimittäin KUN TÄMÄ ILOSANOMA OTETAAN USKOLLA VASTAAN.

        Totta toki on että ihminen voi fyysisestikin partemmin kun hän elää raittiina, elää sovussa itsensä, läheistensä ja ympäristönsä kanssa. Kun tätä vertaa nykymaailman siehotukseen ja huume ja alkoholi "viihteessä" eläviin, niin onhan siinä eroa. Usko Jeesukseen tuo optiona myös ajallista siunausta, monenlaista.

        >elä esa höpise<

        Tässä on Jeesuksen oma lyhyt yhteenveto siitä mistä on kysymys.

        Luukas: 7:20 Miehet saapuivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes Kastaja on lähettänyt meidät sinun tykösi ja kysyy: 'Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?'"
        7:21 Sillä hetkellä hän juuri paransi useita taudeista ja vitsauksista ja pahoista hengistä, ja monelle sokealle hän antoi näön.
        7:22 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä olette nähneet ja kuulleet: sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, köyhille julistetaan evankeliumia.
        7:23 Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."


        Aika mielenkiintoinen yhteenveto Jeesukselta, sillä siinä ei edes mainittu syntien sovitusta, eikä syntisairautta. Eli jos haluatte tietää mikä on raamatun punainen lanka, niin kannattaa opetella ulkoa Luuk. 7:22.

        7:22 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä olette nähneet ja kuulleet: sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, köyhille julistetaan evankeliumia."


      • muuttis
        elä esa höpise kirjoitti:

        Kolmasosa evankeliumeista on pelkästään parantumisia? Neuvo Esalle, sinun kannattaisi tutustua Raamattuun, ennen kun kirjoittelet tänne tyhjänpäiväisiä.

        Totuus on että Raamatussa (evankeliumeissa) on vain muutama esimerkki Jeesuksen parantamisista (fyysisesti). SE on aika vähän kun vertaa siihen että kuulijoina oli monesti useampia kymmeniä tuhansia ihmisiä. Jeesushan kulki väkijoukkojen keskellä, ei hän toiminut missään loukoissa ja piilossa muita ihmisiltä.

        Sensijaan KOKO evankeliumin sanoma on parantuminen kuolemantaudista, ei siis fyysinen paraneminen, vaan iankaikkisesta kuolemasta pelastuminen Jeesuksen Kristuksen kärsimisen kuoleman ja kuoleista ylösnousemisen kautta, nimittäin KUN TÄMÄ ILOSANOMA OTETAAN USKOLLA VASTAAN.

        Totta toki on että ihminen voi fyysisestikin partemmin kun hän elää raittiina, elää sovussa itsensä, läheistensä ja ympäristönsä kanssa. Kun tätä vertaa nykymaailman siehotukseen ja huume ja alkoholi "viihteessä" eläviin, niin onhan siinä eroa. Usko Jeesukseen tuo optiona myös ajallista siunausta, monenlaista.

        Jos raamatussa tarkoitettaisiin luonnollista paranemista, miksi kaikki kumminkin kuolevat johonkin sairauteen?

        Ennen muuta tuo parantaminen on syntisairauksista paranemista. Kyllä alkuseurakunnassa tapahtui tottakai luonnollistakin paranemista ja vieläkin tapahtuu. Jeesus parantaa vielä tässä ajassakin silloin kun se on Hänen tahtonsa.

        Alkuseurakunnan aikana ei ollut vielä kansalla Jumalan sanaa kirjoituksina, joillakin oli toora, josta tutkivat opetusta, jota saivat.

        Oli Jumalan tahto tuolloin tehdä ihmeitä että evankeliumin sanoma lähtisi voimalla etenemään, niinkuin se lähtikin.

        Motiivi on väärä silloin kun lähdetään etsimään paranemista luonnollisiin sairauksiin vaikka hengellinen parantuminen syntisairauksista tulee olla oikea ja ensisijainen tarve. Tottakai siitä sitten seuraa tervehtymistä ja parempaa elämänlaatua muutoinkin.


      • tesa..
        muuttis kirjoitti:

        Jos raamatussa tarkoitettaisiin luonnollista paranemista, miksi kaikki kumminkin kuolevat johonkin sairauteen?

        Ennen muuta tuo parantaminen on syntisairauksista paranemista. Kyllä alkuseurakunnassa tapahtui tottakai luonnollistakin paranemista ja vieläkin tapahtuu. Jeesus parantaa vielä tässä ajassakin silloin kun se on Hänen tahtonsa.

        Alkuseurakunnan aikana ei ollut vielä kansalla Jumalan sanaa kirjoituksina, joillakin oli toora, josta tutkivat opetusta, jota saivat.

        Oli Jumalan tahto tuolloin tehdä ihmeitä että evankeliumin sanoma lähtisi voimalla etenemään, niinkuin se lähtikin.

        Motiivi on väärä silloin kun lähdetään etsimään paranemista luonnollisiin sairauksiin vaikka hengellinen parantuminen syntisairauksista tulee olla oikea ja ensisijainen tarve. Tottakai siitä sitten seuraa tervehtymistä ja parempaa elämänlaatua muutoinkin.

        Tämä kansa on tehnyt Jeesuksesta uskonnon.
        Uskonnollisuuden henki on yhtä paljon perk.eleestä kuin on maailman henki.
        Molemmat henget tarjoaa laidasta laitaan omaa sontaansa, toinen ruokkii ylpeyttä ja toinen pelkästään kuolemaa.

        Jeesus tarkoittaa avioliittoa Hänen kanssaan. Hän tulee asumaan sydämeemme ja johdattaa meidät Jumalan luokse. Kun olemme Hänen kanssaan, niin opimme "kuulemaan ja tunnistamaan hyvän paimenen äänen", Jeesuksen äänen. Opimme myös tuntemaan Häne tuoksunsa (Kristuksen tuoksu). Opimme tuntemaan Hänen tapansa eri asioissa (Kristuksen tuntemista).

        Uskonnollinen ihminen ei elä avioliitossa Jeesuksen kanssa vaan on tehnyt Jeesuksesta uskonnon. Siksi joutuu roikkumaan kaiken maailman opettajien varassa ja yrittämällä ymmärtää raamatusta mikä tämä Jeesus niminen tyyppi on.

        Hyvä avioliitto tarkoittaa:
        Paljon kahdenkeskeistä laatuaikaa (rukouskammio).
        Yhdessä tekemistä (palvelutehtävä).
        Toinen toistensa rakastamista ja arvostamista (antaa tarvittaessa anteeksi ja myös kannustamista, rohkaisua ja tunnustamista).
        Joka päivä monta kertaa rakkauden kosketuksia. ( Kristuksen tuntemista myös tällä alueella).
        Hyvään avioliittoon kuuluu myös lomia. (vierailua esim taivaassa, tai uusissa hengellisissä ulottuvuuksissa).
        Yms.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      149
      3233
    2. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      109
      2644
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2601
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2268
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

      "Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      490
      2159
    6. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      111
      1930
    7. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      253
      1913
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1754
    9. Simula, rakkaus, Aittakumpu

      Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      112
      1702
    10. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1657
    Aihe