Paha "metallinen" haju alapäässä

apuapuaupua

Minua on pitkään vaivannut paha haju alapäässä. Se ei ole kalanhaju, vaan jotenkin metallinen, lämmin haju, en osaa selittää, ehkä vähän rautamainen, ummehtunut, jotenkin sellainen. Ei kuitenkaan mikään oksettava kalamainen. Tarttuu tosi hanakasti kaikkiin housuihin, eikä lähde esim. farkkujen haarovälistäkään pois vaikka kuinka pesee :( Haju pinttyy tosi nopeasti kaikkiin housuihin. Muistuttaa kenties jotain ominaistuoksua, mutta ei kai se noin hyvin voi tulla läpi, kun kaikki vaatteet alkaa päivän mittaan haista ja haisee siis omaan nenään ihan julkisilla paikoilla? Lisäksi outo kuumottava tunne alapäässä, ei mitenkään erityisesti valkovuotoa, voiko olla jotain hikoilua? Tuntuu silti, että haju ei lähde suihkussakaan, vaan pysyy koko ajan. Pahenee kuitenkin illan mittaan.

Olen kokeillut ph-arvoa tasapainottavat tuotteet, hiivalääkityksen sun muut apteekin tuotteet, muttei ole auttanut. Kävin gynellä hakemassa apua. Määräsi flagylia ja sanoi, että hajut lähtee sillä, mutta mitään tulehduksia ei ole.

Mutta oireet ovat aivan yhtä pahat kuin ennen! Käytän puuvillaisia alushousuja, en käytä pikkuhousunsuojia, en käytä tiukkoja farkkuja kuin töissä, nukun ilman alushousuja, en pese mitenkään erityisen paljon, vaan ihan normaali hygienia. Silti tuo metallinen haju tunkee läpi kaikista housuista, eikä mikään tunnu auttavan. Tuskin uskallan enää ulos lähteä, sillä se haisee ihan varmasti kaikille muillekin, kun jää oikein leijumaan.

Mistä tämä voi johtua? Menenkö uudestaan gynelle, mutta onko siitä apua, kun ensimmäinen tutki eikä löytänyt mitään vikaa? Auttakaa, olen oikeasti pulassa, tämä on aivan kamalaa :( Ja jos tämä on jotain hikoilusta aiheutuvaa hajua, niin miten saisin apua? Vaiva on vaivannut ehkä n. puoli vuotta, mutta on selkeästi pahentunut muutaman kuukauden sisällä. Tämä haittaa hyvin rankasti sosiaalista elämääni ja hävettää lähteä minnekään. Miten saisin hajun katoamaan tai edes vähentymään? Kaikki hyvät neuvot ovat kalliit!

Kun ei tämä normaaliakaan ole, kun ei ole ennen ollut, eikä kenenkään muun "ominaishaju" haise omaan nenään, mutta omani haisee hyvin voimakkaasti, joten tiedän muidenkin haistavan sen. Hävettää :(

8

9570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuapuaupua

Piti siis vielä lisätä, että olen neitsyt, joten ei voi olla sukupuolitauteja tai liittyä mihinkään yhdyntään liittyviin asioihin. On kuitenkin jatkuva pissahädäntunne välillä. Voiko liittyä jotenkin virtsatietulehdukseen tai jotain? Mutta kun ei ole kutinaa. Välillä on outoa vuotoa, sellaisia pieniä valkoisia hituleita housuissa?

• uudestan lääkäriin

Mene uudestaan gynekologille. Kannattaa tutkia myös virtsa.
      Olisi hyvä, jos menisit samalle gynekologille. Hän tietää, miten tilanne on muuttunut tai pysynyt ennallaan.

• Haju on merkki

Joku bakteeritasapainon häiriö tuon on pakko olla. Eri mikrobeilla on omat hajunsa, ja kokenut ihminen tunnistaa ne hajusta. Itselläni oli aikanaan keskenmenon jälkeen beetahemolyyttinen streptokokki B ja se haisi kamalalle, vaikkei muita infektio-oireita ollut.

• apuapuapua

Miksei sitten gynekologi sanonut mitään, kun sanoi että vähän kuitenkin haisee, mutta sano, että tuolla lääkkeellä lähtee? Kun vaikutti siltä, ettei mitään sen kummempaa ollut kyseessä, ei oikein tuntunut ottavan vakavasti. Ystävät ei kyllä suositellu kyseistä gyneä, mutta kun kenellekään muulle ei saanut aikaa. Pitäisikö sitten yrittää ottaa uudestaan aika jollekulle toiselle, joka ehkä ottais vähän vakavammin, mutta mitä jos silloinkaan ei löydy mitään :/ ?

Se muuten piti sanoa, että pikkuhousut on jatkuvasti kosteat ja samoin reiden sisäpinnat. Ei siis mitään näkyvää vuotoa, ihan kuin jotain hikoilua. Huooh. Voiko kotikonstein saada jotain helpotusta, gynelle ei kuitenkaan saa aikaa kun aikaisintaan viikon päästä.

• apuapuapua

Ja gynekologinen tutkimus sattu viimeksi niin hirveästi, että itku pääsi.Pelkkä ajatuskin oksettaa, jos joudun sinne takaisin, sattuu niin kamalasti. Voisiko tätä mitenkään yrittää hoitaa ilman sitä tutkimusta :/

• uudelleen lääkäriin

Kyllä gynekologi haluaa sen sisätutkimuksen tehdä. Jos se gynekologi tuntui kamalalta, niin sitten sun ehkä täytyy mennä jollekin toiselle. Kun sanot, että viimeksi tutkimus sattui, niin osaa olla varovaisempi. Jos on tulehdusta, niin herkästi sattuu, vaikka olisi kuinka hyvä lääkäri.

• täti immeinen

Mitähän olet syönyt? Sekin kun katsos vaikuttaa.... Itselleni tuli metallin hajua kun olin syönyt paljon keitettyjä munia ja rautaa (olin vähän aneeminen, lisäsin rautapillerikuurin vähäksi aikaa).
        Rikkipitoisten ruokien syöminen voi kuulemma tehdä tuon. Niinkuin just ne kananmunat. JA oliko kaali myös semmoinen, muistelisin.

Syöpä viiko jotain muuta kuin tavallisesti ja kato mitä tapahtuu.

• apuapuapua

En ole muuttanut ruokailutottumuksiani, enkä ole syönyt kananmunia tai kaalia tai oikeastaan mitään rikkipitoisia ruokia tai rautaa :/ Ihan tavallista terveellistä ruokaa olen syönyt, enkä usko, että kyse voisi siis olla siitä. En ole vaihtanut ruokailutottumuksiani lainkaan ennen oireiden alkua.

Kai se sitten pitää uudestaan mennä lääkäriin, jos tällä kertaa saisi jotain apua sitten sieltä :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6908
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1238
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      954
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe