Eli paljonkohan olisi kohtuullinen hinta kirjapidolle ?
Kirjanpito
17
3109
Vastaukset
- työmäärästä
Ei täällä voi antaa euromääräistä tietoa. Toiminimiäkin on monenlaisia, joillakin tulee tositteita mappi/kk, toisilla riittää yksi mappi koko vuodeksi, pitääkö alv laskea (onko alv-velvollinen), onko palkanlaskua, tulevatko paperit muovipussissa vai siististi järjestyksessä, paljonko neuvoja pitää jakaa eli lisätietoja tarvitaan vastauksen antamiseen.
- T:mi
Pikku yritys OTO:ssa
Mappi / vuosi riittää
Ei Alv (tulot alle 8500 EUR/v)
Yhdenmiehen yritys - juttu
T:mi kirjoitti:
Mappi / vuosi riittää
Yhdenmiehen yritysEn oikein usko, että kukaan rupeaa alle 50€/kk, voi tuntua suurelta, mutta siihen kuitenkin menee aikaa, vaikka olisi vain muutama lappu. Halvimmalla pääsisit varmaan, kun sopisit jonkun tilitoimiston kanssa kerran vuodessa tehtävästä tilinpäätöksestä ja veroilmoituksesta ja lupaisit toimittaa mapin heti tammikuun alussa, nimittäin sen jälkeen on hillitön ruuhka. Silloin hinta voisi olla 250-400€, riippuu tietysti paikkakunnasta ja toimiston ammattitaidosta.
- Laskentapalvelu
Mappi / vuosi riittää
Yhdenmiehen yritysKäytäntö noissa pikkufirmoissa on että kirjanpito tehdään kerran vuodessa, vaikka kirjanpitoasetuksen mukaan kirjaukset on tehtävä 4 kuukauden kuluessa ja kassakirjaukset päivittäin.
Kannattaa itse järjestellä kuitit aikajärjestykseen ja tarkistaa tiliotteelta että kaikki laskut ovat myös löytyy. Kun viet valmiin mapin tilitoimistoon, niin pääset halvemmalla.
Hinta voi olla tuntikohtainen 25-60 euroa, tai sitten on kuukausikohtainen kiinteä maksu ja sen lisäksi tosite/vienteihin perustuva kappaletaksa. Tositteessahan on vähintään kaksi vientiä, voi olla kymmenenkin, riippuen laskun sisällön luonteesta. Vientikohtainen taksa voisi olla esim. kiinteä 10 e/kk ja 1 euro per vienti. Hinnoittelu vaihtelee tilitoimistoittain, hintavertailu saattaa olla vaikeaa, siksi kannattaa pyytää yksityiskohtaista tarjousta ja mitä se tekee vuodessa. Etsi netistä hinnastoja, harvalla toimistolla niitä netissä on, joitakin kyllä löytyy.
Jos sanotaan, että sinulla olisi vaikkapa 20 laskua kuukaudessa, niin minun tilitoimisto veloittaisi siitä: 2,5 e x 20 x 12 = 600 euroa. Ja päälle tulisi tilinpäätös ja veroilmoitukset n. 150-250 euroa. Taksat täällä päin Suomea hiukan alle keskitason. Lisäksi jos pitää hoitaa sinun laskutus ja myyntireskontra veloitus on 3 euroa per lasku (sis.postitus/kuoret/merkit). Palkanmaksua sinulla ei alkuun ole, mutta sen taksa olisi 35 euroa tunnilta. Eli tonnin pintaan menisi ilman palkanmaksua. - Kirjanpitäjä
Mappi / vuosi riittää
Yhdenmiehen yritysMinä otan pieniltä yrityksiltä kiinteän hinnan 20-30 e/kk. Siihen kuuluu juokseva kirjanpito, ilmoitukset verottajalle ja neuvonta. Tiedän, että monilla tilitoimistoilla on sekavia tosite- tai vientiperusteisia hinnoitteluja. Muistakaa, että tosite on eri kuin vienti. Pääkaupunkiseudulla hinnat ovat korkeammat. Tilitoimistot eivät aina edes halua kovin pieniä yrityksiä asiakkaikseen. Kirjanpitäjä voi asua aivan muualla, kyllä posti kulkee. Minusta kirjanpito kannattaa tehdä aina kuukausittain, ei kerralla koko vuotta. Siten vältytään yllätyksiltä. Kyselkää tutuilta, yksittäiset kirjanpitäjät ovat yleensä halvempia kuin mainostavat tilitoimistot.
- yrittäjä
Kirjanpitäjä kirjoitti:
Minä otan pieniltä yrityksiltä kiinteän hinnan 20-30 e/kk. Siihen kuuluu juokseva kirjanpito, ilmoitukset verottajalle ja neuvonta. Tiedän, että monilla tilitoimistoilla on sekavia tosite- tai vientiperusteisia hinnoitteluja. Muistakaa, että tosite on eri kuin vienti. Pääkaupunkiseudulla hinnat ovat korkeammat. Tilitoimistot eivät aina edes halua kovin pieniä yrityksiä asiakkaikseen. Kirjanpitäjä voi asua aivan muualla, kyllä posti kulkee. Minusta kirjanpito kannattaa tehdä aina kuukausittain, ei kerralla koko vuotta. Siten vältytään yllätyksiltä. Kyselkää tutuilta, yksittäiset kirjanpitäjät ovat yleensä halvempia kuin mainostavat tilitoimistot.
Onpa tosiaan huimia eroja kirjanpidoissa. minä maksan paljon enemmän , minulla on noin 10 lappua kuussa...
- osakeyhtiö
Kirjanpitäjä kirjoitti:
Minä otan pieniltä yrityksiltä kiinteän hinnan 20-30 e/kk. Siihen kuuluu juokseva kirjanpito, ilmoitukset verottajalle ja neuvonta. Tiedän, että monilla tilitoimistoilla on sekavia tosite- tai vientiperusteisia hinnoitteluja. Muistakaa, että tosite on eri kuin vienti. Pääkaupunkiseudulla hinnat ovat korkeammat. Tilitoimistot eivät aina edes halua kovin pieniä yrityksiä asiakkaikseen. Kirjanpitäjä voi asua aivan muualla, kyllä posti kulkee. Minusta kirjanpito kannattaa tehdä aina kuukausittain, ei kerralla koko vuotta. Siten vältytään yllätyksiltä. Kyselkää tutuilta, yksittäiset kirjanpitäjät ovat yleensä halvempia kuin mainostavat tilitoimistot.
saako nimimerkki "kirjanpitäjältä" kysyä, missä päin Suomea asuu ja vielä mikä on koulutus. pääkaupunkiseudulla ei tuolla hintaa tee kukaan mitään.
- Kirjanpitäjä
osakeyhtiö kirjoitti:
saako nimimerkki "kirjanpitäjältä" kysyä, missä päin Suomea asuu ja vielä mikä on koulutus. pääkaupunkiseudulla ei tuolla hintaa tee kukaan mitään.
Asun Länsi-Suomessa. Minulla on toimisto kotona, ei vuokria, ei palkallisia työntekijöitä. Siksi teen paljon halvemmalla kuin tilitoimistot. Minulla on asiakkaita ympäri Suomea. Koulutukseltani olen ekonomi.
- osakeyhtiö
osakeyhtiö kirjoitti:
voitko hoitaa pienen osakeyhtiön kirjanpidon tuolla hintatasolla? kuitteja 10-20 kuukaudesa.
- Kirjanpitäjä
osakeyhtiö kirjoitti:
voitko hoitaa pienen osakeyhtiön kirjanpidon tuolla hintatasolla? kuitteja 10-20 kuukaudesa.
Kyllä voin hoitaa. Suuria yrityksiä en aikapulan vuoksi ota. Minulle voi lähettää sähköpostia [email protected]. Neuvonta on ilmaista.
- laskutoimitus
Kirjanpitäjä kirjoitti:
Asun Länsi-Suomessa. Minulla on toimisto kotona, ei vuokria, ei palkallisia työntekijöitä. Siksi teen paljon halvemmalla kuin tilitoimistot. Minulla on asiakkaita ympäri Suomea. Koulutukseltani olen ekonomi.
Mikäli haluat alv:n jälkeen käteen 2000€, josta maksat YEL:n, verot, puhelinlaskut, paperit, ohjelmien päivitykset, jää itsellesi elämiseen (myös vastikkeeseen/vuokraan) n. 1000€ ja sinulla pitää olla yli 100 pikkuyritystä asiakkaina. Melkoinen mappimäärä.
- Kirjanpitäjä
laskutoimitus kirjoitti:
Mikäli haluat alv:n jälkeen käteen 2000€, josta maksat YEL:n, verot, puhelinlaskut, paperit, ohjelmien päivitykset, jää itsellesi elämiseen (myös vastikkeeseen/vuokraan) n. 1000€ ja sinulla pitää olla yli 100 pikkuyritystä asiakkaina. Melkoinen mappimäärä.
Aivan oikea laskutoimitus. Meillä on kuitenkin tässä kuuden hengen perheyritys, teemme kaikkia taloushallinnon ja tietotekniikan palveluja. Minä itse hoidan seitsemän ison firman kirjanpidon, ne teen osittain asiakkaiden tiloissa, osittain kotona. Nyt lopetin yhden ison firman, kun vihdoin sain sinne pätevän henkilön. Lopetin sen, koska matka sinne oli niin pitkä. Siten minulla on ollut aikaa ottaa muutama pieni yritys lisää. Pieniä firmoja minulla on vain kymmenisen.
- Petsku
Kirjanpitäjä kirjoitti:
Aivan oikea laskutoimitus. Meillä on kuitenkin tässä kuuden hengen perheyritys, teemme kaikkia taloushallinnon ja tietotekniikan palveluja. Minä itse hoidan seitsemän ison firman kirjanpidon, ne teen osittain asiakkaiden tiloissa, osittain kotona. Nyt lopetin yhden ison firman, kun vihdoin sain sinne pätevän henkilön. Lopetin sen, koska matka sinne oli niin pitkä. Siten minulla on ollut aikaa ottaa muutama pieni yritys lisää. Pieniä firmoja minulla on vain kymmenisen.
Terve.
Antaisitko yhteystietosi, tai ota yhteyttä:
[email protected] - Kirjanpitäjä
Petsku kirjoitti:
Terve.
Antaisitko yhteystietosi, tai ota yhteyttä:
[email protected]Tässä osoitteeni:
[email protected]. - Debet
Pienyritysten kohdalla on hankala kysymys tämä hinta. Jos on AIKAA, kannattaa tietenkin tehdä itse. Pienen yrittäjän (max pari työntekijää, ei omia rakennuksia, ei sijoitustoimintaa) kirjanpito ja verotus on suht. simppeliä, joten sen voi opiskella. Halpoja talousohjelmistoja on saatavilla. Siinä ei myöskään mahdottomia virheitä pysty tekemään, kunhan pitää mielessä varovaisuuden periaatteen.
Tilitoimiston kannalta pieni yritys on enemmän työtä/tosite vaativampaa. Erityisesti aikaa vie tositteiden vaihtotilanteet ja niiden järjestäminen, kassakirjanpito. Lisäksi opastus ja neuvonta, tilinpäätös vie aikaa saman, mitä suuremmaltakin yritykseltä.
Yrittäjä voi todellakin vaikuttaa hintaan, kun järjestelee ne tositteet ja pitää itse kassakirjanpidon. Välttää monimutkaisia rahan edestakaisia siiroja yrityksen ja omien rahojen välillä. Mahdollisesti teettää kirjanpidon kahden kuukauden välein (alv:t ehtii silti määräajassa) Kaikenkaikkiaan s ä ä n n ö l l i s y y s ja rutiinit helpottavat yhteistyötä. Viikonloppuiset myöhäiset soittelut ja viimetippaan asioiden jättö aiheuttaa lisäkuluja ja hampaidenkiristelyä kirjanpitoasioissa. Jos ei mitään ymmärrä kirjanpidosta eikä talousasioista, niistä kannattaa opiskella perusasiat. Myös se näkyy aikaa myöden halvempana tilitoimiston laskuna.
- pieni yrittäjä
Minä maksan satasen kuussa, se on paljon, se on liikaa. haukkaa liian ison osan, kun toiminta on kuitenkin aivan nappikauppaa...
- yrittäjä
Kyllä noilla hinnoilla kannattaa tehdä itse kirjanpitonsa. Valmiita hyviä ohjelmiakin on saatavana. Jos kirjanpito maksaa satasen kuussa, ei ole kuin parin kuukauden maksu, niin saa hyvän kirjanpito-ohjelman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs192605100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381654Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171