Väsynyt

Retu2

Olen niin väsynyt itse ja hoidettava varmaan yhtä paljon. Yölliset ylös nousut neljä viisi kertaa ja aina nostot sängystä ylös ja vessaan vienti ja taas 5 minuutin päästä seisomaan vessaan eikä enään tule, mutta kun tuntuu että tulee, ja tätä vähintään 3-4 kertaa yössä. Ainut ilo on kolme kertaa kuukaudessa vesijumppa ja kuoro, jolloin tulee hoitaja ja se on minun vapaapäivä, siis kolme tuntia kuoroon ja viisi tuntia vesijumppaan. Joskus tuntuu että tätäkö se on minun vanhuus. Ystävät joita meillä on ollut harrastusteni myötä ovat harventuneet ja ikääntyneet ja ne jotka ovat vielä jäljellä pidän niistä kynsin hampain kiinni, että olisin vielä elämässä kiinni.
Herra Parkison on läsnä joka päivä, vaikka haluaisin sen olevan vähän armollisempi.

21

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >#>#>#

      Sairaus ei armoa tunne. Itse olen entinen hoitja, vielä kaden vuoden päästä en ole toipunut, tokkopa toivunkaan. Toivon itsesi takia Retu, lopeta hyvän sään aikaan, ei ole tarkoitus rampauttaa hoitajaakin.

    • Pirre*

      Onko hänellä lääkitys tuohon pissaamis touhuun, entä joko hänellä on pantsit eli ne vaippahousut ja pikkupissat ei haittaa vaikka ne tuleekin. Vaipat voisi rauhoittaa miestäsi, niin ettei tarvitsisi joka tunteeseen rynnätä vessaan ja pitäisi kai hänellä olla unilääke, - eihän tuollaista heräilyä kukaan jaksa loputtomiin.

      Minä kärsin mieheni kovaäänisestä huutamisesta aamuyöstä, vaikka nukun eri huoneessa, herään möykkäämiseen jo neljän - viiden paikkeilla, enkä osaa oikein nukkua sen jälkeen.

    • Voi tuo kamalaa tuo yöramppaaminen,sie meet ihan piippuun jos pitkään jatkuu.Mie näin lopulta "pikkuoravia" kun mies heräsi jatkuvasti.Oma terveyskin vaarassa.
      Yö pitää aina saada jotenki rauhoitettua.Lääkkeitä on kyl olemassa,jos sopiva lekuri löytyy.Eräs urologi sanoin,että katerointi yksi konsti,se tyhjentää rakon kunnolla.Äijillä kun nuo eturauhaset kummittelee,ja lopulta pissimistouhut hirttää kiinni.
      Kysyppäs apua,ei intervallikaan ole huono juttu,lepoa tarvitsee kaikki.

      • aamulla veto pois

        Vaikka muisti ei vielä paljoa pätki niin nuo wc kerrat 3 per yö plus kissa ulos ja sisään
        2 per yö tekee 5 herätystä per yö niin risoo se 54v miestä


      • 66v
        aamulla veto pois kirjoitti:

        Vaikka muisti ei vielä paljoa pätki niin nuo wc kerrat 3 per yö plus kissa ulos ja sisään
        2 per yö tekee 5 herätystä per yö niin risoo se 54v miestä

        Minulla ei ole enää hoidettavaa... Mutta kissa on, se pahus herättää joka yö. Ei siitä raaski luopuakaan.


    • Laita hyvä mies kissa autotalliin ;)) meidän ennätys se 15 kertaa,mut nyt lääkitys pelaa...

    • että jaksaisi

      Ei sitä kukaan tuollaista ramppaamista jaks yö yön jälkeen.Laita miehelle tuplavaipat,yövaippa ja päivävaippa päällekkäin ja päivävaippaan leikkeet muovii raon josta pissa valuu osa yövaippaan.Lääkäriltä Imovane miehelle yöksi ja itsellekin vaikka puoli imovanea.Minun on täytynyt monia temppuja tehdä että tämä sählääminen edes vähän helpottaisi.Intervallipaikan tarvitset vaikka viikko kuukaudessa.
      Anteeks,huomasinkin nyt olet mies omaishoitaja,no vastaavat temput naisellekin pätee..
      Sairaasänky on yksi hyvä apu.Kastelevan vieressä en halua nukkua ja se oma reviiri itsellä toisessa huoneessa jossa voi rauhoittua ja nukkua.

    • mummeliini

      Kyllä hoitaja tarvitsee rauhoittua ennenkuin pystyy nykkumaan.Itse en iltavuoron jälkeen saanut heti unta.Tämä on vastaava tilanne.Tuo oma reviiri on hyvä ajatus että voi siirtää ajaukset toisaalle hetkeksi.Luen itse,aina täytyy olla hyvä kirja joka odottaa.Televisiosta en juuri välitä,samaa hässäkkää kuin itselläkin koko päivä.Hiilihydraattipitoinen ilta-tai vaikkapa yöpala rauhoittaa.

    • minä omaishoitaja

      Vaipat on hyvä ratkaisu jos tää hoidokki sen hyväksyy. Tiedän monia käppyröitä jotka mielummin kastelevat housunsa kun ottavat vaipat. Nämä köllikät ovat miehisii miehiin etteivät mieluusti istu pöntölle pissaamaan vaan horjuvat kaatumisen uhallakin ja pisivät pitkin kinttuja. Se on sitä miesten ylpeyttä.
      Koti oloissa ei oo helppo saada muutosta, varsinkaan oma vaimo, mutta kun joutuu laitokseen niin vaipat pannaan, joka on oidokin kannalta ehkä ylpeyttä laskeva, mutta levon kannalta paras vaihtoehto.
      Toivon että aloittaja löytäisi ratkaisun tilaanteeseen , ennenkuin hän itse sairastuu

      • Toi on niin totta,ettei miehet pöntölle istu pissaamaan,koska se on akkamaista.Minäkin luuttuan ne pissat joka aamu WCn lattialta.
        Kerran lääkäri esitelmöi,kaiketi teeveessä,että rakko tyhjenee miehillä paremmin jos istuvat pöntöllä.
        Monella miehellä eturauhasenliikakasvu aiheuttaa näitä pissaamisvaikeuksia.

        Eihän se häpeä ole vaippoja pitää.En vielä itse ole tenalädy,mutta kyllä jotain ohuenpaa sidettä näin talvisin käytän.Koiralle kepinheitossa jo tirskahtaa puolilusikallista.
        Jumppaaminen kyllä auttais,mutta nyt taas masennus vie mehut,veto pois,kuin leikkiautosta


    • että jaksaisi

      pissata mies pulloon makuillaan,se onnistuu ja kyllä siihen oppii.Itse käännän miehen kyljelleen tai käsken kääntyä jos pystyy.Näinhän sairaalassakin pissatettiin kun olin työelämässä vielä.Tänään kai laittavat vaipat.
      En jaksaisi tehdä tätä työtä ellen olis moniakin asioita tehnyt työn helpottamiseksi.
      Toinen on pukeutuminen,olen ostellut väljiä T-paitoja kun miehen kädet ei nouse ja ovat kipeät,puen aluspaidan ja sen päälle T-paida jossa iso V kaula-aukko.Näinhän monikin pukeutu 70-80 luvulla.

      • Minäkin tilasin niitä pissapulloja ja kun miehelleni esitin sitä,hän tokaisi kuse ite niihin pulloihis.
        Voi herrankiesus tätä omaishoitajuuden tuomaa ilottelua.

        Joskus lopenuupuneena,ei mikään urheiluseura,vaikka niin vois äkkirupeamalta luulla,tämä omaishoitajuus ole.
        Kyllä palikat on montakertaa päivänmittaan niin sekaisin,ettei muista minne piti mennä ja mitä tehdä


    • että jaksaisi

      Itse olen ollut tiukkana pissaamisjutun kanssa koska en jaksa nostaa joka lirulle sängystä ylös.Mieheni on tyytynyt tähän hän on kiltti mies ja vaikka kovin sairas niin silti hän yrittää huolehtia että jaksaisin.Kaaduin ulkona ja kun tulin kotiin mieheni kulki rollaattorilla perässä "älä kaadu,älä kaadu".Se olis kyllä pitänyt videolle saada.
      Suihkuun hän ei mielellään lähde mut sanon että soitan kotisairaanhoidosta apua ja saat maksaa joka käynnin.Eihän sitä tulevaisuudessa tiedä miten vastusteleva tulee kun sairaus etenee.

      • Voi toi on niin tdellista.Henkistä väkivaltaa joudun käyttämään se on vain todellisuus.
        Kuinka hento nainen saa ukonkörilästä aisoihin,jollei pakottamalla.Kaikki keinot meidän omaishoitajien täytyy ottaa käytäntöön.Se 250 £kuussa joka tilleni ropsahtaa ja kunta pesee kätensä,tuntuu irvokkaalta.
        Olemme veronmaksajina ja sotumaksajina oman hoitomme maksaneet.Tämäkin kunta käyttää omaishoitajille ohjatut rahat homekouluihin,koska eivät ole korvamerkittyjä rahoja.voi perkele tätä epäoikeudenmukaisuutta


    • minä omaishoitaja

      Eihän met nuorena aateltu kun perhettä perustettiin että joskus hoijetaa myös omaa puolisoa kuin pientä lasta, tai että lapsi jää hoidettavaksi aikuiseen ikään...
      Onneksi ei tiedetty,ja nyt kun ollaan siinä tilaanteessa , mitäs teet.........
      Onneksi olemme kaikki omaishoitajat saaneet roppa kaupalla rakkautta ja hyvää mieltä sydämmeen, muuten tätä hommaa ei jaksais........

      • tämäkö elämää?

        Minulle alkaa tullä piste iin päälle,mieheni on kaikessa autettava,syö onneks vielä itse.Raskas henkisestikin koska hän puhuu poismenostaan oma-aloitteisesti.Hän kyllä perään kuuluttaa hän ei tule sitä tekemään.Useamman kerran maininnut muutaman vuoden kuluessa tuon. Itse silloin uuvun ja sanon "en jaksa enää"ja olen kuin paniikissa päivän.
        Olen harkinnut 2 viikon intervallia mut sekin on raskas päätös sekä hänelle että itselleni.
        Miten tästä omaishoitajuudesta hoitaja hengisssä selviää?


      • minä omaishoitaja
        tämäkö elämää? kirjoitti:

        Minulle alkaa tullä piste iin päälle,mieheni on kaikessa autettava,syö onneks vielä itse.Raskas henkisestikin koska hän puhuu poismenostaan oma-aloitteisesti.Hän kyllä perään kuuluttaa hän ei tule sitä tekemään.Useamman kerran maininnut muutaman vuoden kuluessa tuon. Itse silloin uuvun ja sanon "en jaksa enää"ja olen kuin paniikissa päivän.
        Olen harkinnut 2 viikon intervallia mut sekin on raskas päätös sekä hänelle että itselleni.
        Miten tästä omaishoitajuudesta hoitaja hengisssä selviää?

        Kyllähän aina kannattaa ottaa vakavasti nämä puheet oma-aloitteiseta pois menosta. Onko hän vielä siinä kunnossa että pystyis jotain tekeen?
        Sulle ittes kannalta mie kyllä tykkään että saisit olla ittekseen aina välillä.
        Et sie kauan kestä tollasta painetta...Mulla on ollu sama juttu ja tiedän mistä puhun...et ole itsekäs jos laittasit hänet aina joksiki aikaa hoitoon...itsekäs oot jos et sitä tee.....hoija vähän itteeski niin jaksat taas eteenpäin, ei sua kukaan siitä syytä, eikä kylläkään kiitäkkään jos jatkat näin....Toivon sulle voimia ja viisautta tehdä ratkaisu..sinä olet itsekkin tärkeä ihminen


      • tämäkö elämää
        minä omaishoitaja kirjoitti:

        Kyllähän aina kannattaa ottaa vakavasti nämä puheet oma-aloitteiseta pois menosta. Onko hän vielä siinä kunnossa että pystyis jotain tekeen?
        Sulle ittes kannalta mie kyllä tykkään että saisit olla ittekseen aina välillä.
        Et sie kauan kestä tollasta painetta...Mulla on ollu sama juttu ja tiedän mistä puhun...et ole itsekäs jos laittasit hänet aina joksiki aikaa hoitoon...itsekäs oot jos et sitä tee.....hoija vähän itteeski niin jaksat taas eteenpäin, ei sua kukaan siitä syytä, eikä kylläkään kiitäkkään jos jatkat näin....Toivon sulle voimia ja viisautta tehdä ratkaisu..sinä olet itsekkin tärkeä ihminen

        Vastaan sinulle "minä omaishoitaja".Mieheni on viikon intervllissa mutta olen harkinnut pitempää aikaa,se on vain niin vaikeaa kummallekin toteuttaa.Tulisin kyllä sen heti saamaan.Mieheni ikävöi ja samoin minäkään en osaa irtautua niinkuin pitäisi.Hän on hyvin huonokuntoinen,kivut on jotka saa hänet puhumaan poismenosta.Miehet on tunnepuoleltaan ajattelemattomampia,ei osaa ajatella sitä miten tuollainen vaikuttaa naiseen,ei ne ole kevyitä huvipheita.Yritän tällä viikon intervallilla kuukautta kohden vielä pärjätä.Olen miettinyt kesäksi jo kahta viikkoa.Onneksi hänellä on sairaalasänky ja meillä myös moottorisänky.Ne auttavat ylösnostossa paljon.


    • Kyllä se intervalli on hyvä keksintö.Kyllähän hoidettava ottaa joskus vähän takapakkia siellä,mutta kait sen kestää kun tietää että saa omaa aikaa.'Kannattaa sitä kokeilla.Itse olisin hypännyt Vuokseen ilman sitä,väsymys ja uupumus oli niin valtava.
      Jos omaishoitaja menee aivan piippuun,niin kohta molemmat laitoksessa.
      Kyllä omaishoitajuudesta selviää hengissä,pitää kyllä olla vähän itsekäs,ja koittaa katsella tilannetta ulkoapäin.Missä järkee,missä ei.Jos on yötä päivää valvomista,se syö henkisesti nopeasti loppuun.
      Nyt kun katselen omaa tilannettani,näin loppusuoralla,hullu sitä oli kun "uhrautui" yötä päivää.Omatunto tietysti ei kolkuta,mut,meilläkin elämää,eessäpäin.

    • minä omaishoitaja

      Me omaishoitajat saamme olla monena , ainoat jotka tietävät hoidettavamme kivut ja tuskat.
      Vaikka he ulkopuolisille jaksavat hetken näyttää iloista naamaa, niin kotipiirissä kaikki tuska ja paha mieli on meidän tehtävä ottaa vastaan ja lohduttaa.
      Ei tiedä tämä minunkaan rakkaani kuinka katkerasti itken itsekseni huonon päivän aikana.
      En tiedä mistä voima tulee joka aamu uudestaan, mutta näin mennään joulu koti taas kerran.....vöimia teille kaikille.

    • tämäkö elämää

      Kyllä minäkin itken monesti kun näen miten rakkaaltani häviää taito taidon jälkeen.
      Sitten taas ajattelen että sainhan kokea rakkauden,onnelliset vuosikymmenet. Nyt hoidan kuin pikkulasta hoidetaan.Väkisinkin siirryn ajassa eteenpäin ja punnitsen "mitä on ensi jouluna,olenko yksin",tästä lähtökohdasta ajatellen en antaisi häntä vielä pois niin riipaisevaa se ajatuskin olisi.Onhan meillä ehjä koti ja toisemme vielä,elämä on vain muuttanut muotoaan.
      Tämä palsta on hyvä,täällä toinen omaishoitaj ymmärtää toista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3484
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2128
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1682
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1547
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1404
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1281
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1121
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1121
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1107
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      956
    Aihe