Isäsuhde aikuisena

poika20v

En oikein tiedä pitäisikö minun olla yhteydessä etäiseen isääni?

Olen parikymppinen toiselle paikkakunnalle opiskelemaan muuttanut mies. Vanhempani erosivat kun olin lapsi ja jäin äitini luokse asumaan, mutta vierailin
isäni uuden perheen luona säännöllisesti. Välit isäni kanssa ovat olleet ihan hyvät, mutta emme ole koskaan olleet erityisen läheisiä. Itse olisin aina ehkä toivonutkin läheisempää isäsuhdetta ja "miehenmallia", jota minulla ei ole oikeastaan ollut.

Isääni ei juurikaan ole kiinnostanut tekemiseni, tai ainakaan hän ei sitä ole näyttänyt. En ole koskaan kuullut hänen sanovan minusta mitään positiivista, lukuunottamatta joskus ala-asteella todistuksestani "ihan hyvä, mutta....". Muutama vuosi sitten kuulin vahingossa hänen keskustelevan vaimonsa kanssa toisen lapsen hankinnasta, koska "jos se onnistuisi paremmin". Tiedän olleeni pettymys hänelle, koska en mennyt armeijaan (vapautus polvivamman takia), enkä ole myöskään koskaan etäisistä väleistä johtuen esitellyt/kertonut tyttöystävistä hänelle.

Nyt toisella paikkakunnalla asuessa olen ajatellut, että välimme ovat ehkä parantuneetkin, koska näemme harvemmin, niin kuulumisia tulee vaihdettua automaattisestikin. Olen kuitenkin tässä parin vuoden aikana huomannut, että hän ei esimerkiksi ole itse yhteydessä minuun juuri koskaan. Joskus soitan itse, ja kerron kuulumisiani ja kyselen heidän kuulumisiaan, mutta isäni ei oikein osoita kiinnostusta asioihini, eikä myöskään kerro heidän kuulumisiaan. En työni vuoksi päässyt vierailemaan isänpäivänä, eikä hänkään olisi silloin ollut tavattavissa, mutta lähetin lahjan postissa ja soitin. Tämän jälkeen en ole hänestä mitään kuullut, ja päätinkin, että nyt on isäni vuoro ottaa itse yhteyttä seuraavan kerran, jos kiinnostaa.

Kirjoitan asiasta tälle palstalle, koska haluaisin kuulla mielipiteen muilta isiltä siitä, tulisiko minun silti yrittää pitää itse aktiivisesti yhteyttä, vaikka häntä ei ilmeisesti kiinnostakaan?

1

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nostan hattua

      Anteeksi, kun naisena tungen tähän vastaamaan, mutta oli ihan pakko kirjoittaa, että oletpa tosi sympaattisen ja fiksun oloinen poika. Harmi, ettei isäsi sitä ymmärrä. :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      416
      4351
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      138
      2889
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1998
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1380
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      76
      1351
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1288
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1251
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      54
      1071
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      298
      997
    Aihe