Ettekö tajua

karamelli22

Ettekö te tällä foorumilla suurella paatoksella kristinuskon oikeellisuudesta paasaavat ymmärrä. Te elätte vain eräänlaisessa mielikuvitusmaailmassa jossa olette sulkeneet pois mahdollisuuden että jumalaa ei olisi. On inhottavaa seurata keskustelua jossa ei halutakaan ymmärtää mitä toisella on oikeasti sanottavaa. Ei tulla samalle tasolle vastakeskustelijan kanssa. Esitän kysymyksen. Mitä eroa on jos tunnen rauhaa tai tunnen Jumalan rauhaa, mitä eroa on jos tunnen anteeksiannon tai tunnen nimenomaan Raamatussa mainitun anteeksi annon, mitä eroa on sillä jos rakastan ihmistä tai rakastan ihmistä raamatun mukaan? Itselläni on tähän selvä vastaus. Minun pääni ei käänny vaikka vastaisitte mitä. Luultavasti vastauksenne vain vahvistavat omaa näkemystäni. Minua inhottaa ihmiset jotka väittävät puhuvansa totuudesta mutta eivät näe mikä ristiriita on minun viestissäni. Siis kysyn vielä. Mikä on tämä ristiriita?

12

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttis

Voi hyvänen, mikä sinua pakottaa olemaan inhotuksen lähteellä? Suomi on vapaa maa, täällä saa uskoa ihan mitä tahtoo. Tämä on kristinuskon keskustelufoorumi ja tarkemmin keskustelua lestadiolaisuudesta, joka on luterilaisuutta ja kuuluu kansankirkkoomme.

Jos haluat tällä evästyksellä osallistua keskusteluun niin tervetuloa.

• 5+7#

karamelli22 27.11.2013 23:01
      " Itselläni on tähän selvä vastaus. Minun pääni ei käänny vaikka vastaisitte mitä. Luultavasti vastauksenne vain vahvistavat omaa näkemystäni. Minua inhottaa ihmiset jotka väittävät puhuvansa totuudesta mutta eivät näe mikä ristiriita on minun viestissäni. Siis kysyn vielä. Mikä on tämä ristiriita? "

Mitä keskustelua luulen syntyvän tuolla asenteella?

• Herää valvomaan

Olemme Jumalan koulussa saaneet naittia Jumalan siunauksista vuosikymmenien ajan. Me siis TIEDÄMME että Jumala on, ja tiedämme
      että Jumala palkitsee jo tässäkin ajassa ne jotka häneen uskovat.

Mikä sinä luulet olevasi, kun tulet neuvomaan lähimmäisiäsi asiassa josta sinulla ei ole vähääkään omia kokemuksia, ei tietoa eikä ymmärrystä? Paljastit juuri oman tyhmyytresi ja todistit meille lisäksi omasta epäuskostasi. Me puolestaan tiedämme kuinka ikävä loppu epäuskoisella ihmisellä on. Epäuskoisten ikävyydet alkavat usein jo tässä elämässä, josta meillä on kauhistuttavia kertomuksia uutiset ja päivän lehdet täynnä joka päivä.

• karamelli22

Olen nyt saanut muutaman vastauksen. Kuten ehkä voi huomata viestini on hieman provosoiva; ihan tarkoituksella. Edelleenkään en ole saanut vastausta kysymyksiini. Hyvin tämä palstan omaista. Herää valvomaan osoitti erittäin voimallisesti omat käsitykseni tosiksi. Eikä tietenkään huomaa edes miten. Ihan oikeasti jos tuossa minun viestissäni ei kukaan huomaa mitään ristiriitaa niin en kyllä yhtään ihmettele miksi kukaan ei tunnu täällä ymmärtävän muuta kuin oman näkemyksensä.

Herää valvomaan, sinulle voisin sanoa, että kauhistuttavia kertomuksia on aina ollut mutta nyt on vain lehdet ja internet jossa nämä kertomukset saadaan yhä suuremman yleisön tietoisuuteen yhä nopeammin. Lisäksi dramaattiset tapahtumat myyvät joten tottakai media kirjoittaa dramaatisista jutuista. Ihmiset ovat tyhmiä ja oppimattomia, mutta mielestäni maailma muuttuu koko ajan paremmaksi paikaksi elää. Ihmiset tahtovat olla yställisempiä toisilleen ja sitä pitäisi ruokkia enemmän ja enemmän. Sinun maailmankuvaasi kuuluu se, että kaikki menee koko ajan huonompaan suuntaan ja sen mukaisesti haluat ilmeisesti itsekin käyttäytyä. Ilmeisesti Jumala on vielä sinulle ihan henkilökohtaisesti ilmoittanut, että minulla ei ole kristinuskosta vähääkään omia kokemuksia eikä tietoa eikä ymmärrystä. Vai mistä sen tiedät. Tai no kyllähän sinä en tiedät, koska oikeastaan sinä vaikutat tietävän ihan kaikesta kaiken etkä yhtään häpeile kertoa sitä muille. Edelleen taitaa se kertomani ristiriita olla ratkaisematta. Ehkä ajattelusi muuttuu kun sen huomaat. Ehkä et huomaa koskaan. En silti lähtisi sinua tuomitsemaan helvettiin sillä en usko, että sillä tullaan ikinä saavuttamaan mitään hyvää. Ihmiset ovat usein kasvatuksensa ja oppimiensa asioiden vankeja. Voin vakuuttaa, että elämää on sen ulkopuolellakin.

• "Sinun maailmankuvaasi kuuluu se, että kaikki menee koko ajan huonompaan suuntaan ja sen mukaisesti haluat ilmeisesti itsekin käyttäytyä. "

Kaikenkaikkiaan ihmettelen tuota käsitystä että kaikki olisi menossa vain huonompaan suuntaan. Ainakaan oman maamme väestö ei ole koskaan ollut terveempää eliniän jatkumisen huomioon ottaen. Maailma on keskimäärin valtavasti turvallisempi paikka kuin vaikkapa 150 vuotta sitten.

Mutta kaikki pitää saada näyttämään huonommalle jotta Jumalalle ja taivaalle olisi enemmän sijaa.

• karamelli22

Kiitos exhellari86 tuestasi. Hienoa huomata, että maailmassa on kaltaisiasi ajattelevia ihmisiä.Täällä palstalla meille langetetaan tuomio, täällä meitä ei haluta ymmärtää, mutta ehkä joku saa edes aavistuksen siitä millainen voi olla ajattelevan ihmisen maailmankuva. Onneksi on olemassa ihmisiä jotka ymmärtävät, että kaikki ei ole niin mustavalkoista. Voimia ja jaksamista sinulle ja oikein valoisaa ja energistä päivää.

• voi sokeita voi
        karamelli22 kirjoitti:

Kiitos exhellari86 tuestasi. Hienoa huomata, että maailmassa on kaltaisiasi ajattelevia ihmisiä.Täällä palstalla meille langetetaan tuomio, täällä meitä ei haluta ymmärtää, mutta ehkä joku saa edes aavistuksen siitä millainen voi olla ajattelevan ihmisen maailmankuva. Onneksi on olemassa ihmisiä jotka ymmärtävät, että kaikki ei ole niin mustavalkoista. Voimia ja jaksamista sinulle ja oikein valoisaa ja energistä päivää.

Tällä palstalla ei jaeta tuomioita kenellekään, tuomio tulee sinä päivänä kun epäuskoinen sulkee silmänsä viimeiseen uneen.

Tällä palstalla Kristuksen sana tarjoaa armahdusta tuomituille. Onnellinen hän joka kuuntelee ja uskoo Jeesusta Kristusta, hänet tuomitaan Kristuksen teon perusteella.

Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        Joh. 11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

• karamelli22
        voi sokeita voi kirjoitti:

Tällä palstalla ei jaeta tuomioita kenellekään, tuomio tulee sinä päivänä kun epäuskoinen sulkee silmänsä viimeiseen uneen.

Tällä palstalla Kristuksen sana tarjoaa armahdusta tuomituille. Onnellinen hän joka kuuntelee ja uskoo Jeesusta Kristusta, hänet tuomitaan Kristuksen teon perusteella.

Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        Joh. 11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

voi sokeita voi, sanot että tällä palstalla ei tuomioita jaeta ja silti sait samaan tekstiin tuon tuomion vielä kuitenkin laitettua.

• Leeviläinen

Millainen on sinun maailmankuvasi, ex-helluntalainen? Helluntai- tai esik.lestadiolaisvastainen? Onko kristinusko sinulle antipatia helluntalaisuuden kokemusten jälkeen? Tosi se ei minulle kuulu, kunhan kysyin!
        Siunausta!

• Leeviläinen kirjoitti:

Millainen on sinun maailmankuvasi, ex-helluntalainen? Helluntai- tai esik.lestadiolaisvastainen? Onko kristinusko sinulle antipatia helluntalaisuuden kokemusten jälkeen? Tosi se ei minulle kuulu, kunhan kysyin!
        Siunausta!

Olen hellaritaustainen ateisti, esikoislestadiolaisia ystäviä ja puoliso. Uskonnollinen vaikuttaminen kiinnostaa, ja eri uskonnolliset käsitykset. Mitään erityistä antipatiaa en tunnista mutta kriittisyyden kylläkin.

• su***

karamelli 22. Olen syönyt sinut. Maistut totuudelta, realisetiselta, oikeudenmukaiselta. Mutta hieman Herramme armoa puuttuu mausteeksi.
      Hyvä on olla tällaisena Jumalamme karamellipussissa.

Olisi vain varottava näitä Lestadiolaisuuden purukumeja. Ne maistuu alkuun makeilta, mutta kun niitä aikansa mussuttaa, ne ovat mauttomia. Ja ne pitää silloin sylkäistä pois. Nän purkat aluksi puhdistaa hampaat, jotka taas kohta ovat taas yhtä likaiset ja haisevat kun ahmitaan sitä lahkoruokaa suun täydeltä.

• RKTm

Olisi vain varottava näitä Lestadiolaisuuden purukumeja. Ne maistuu alkuun makeilta, mutta kun niitä aikansa mussuttaa, ne ovat mauttomia. Ja ne pitää silloin sylkäistä pois. Nän purkat aluksi puhdistaa hampaat, jotka taas kohta ovat taas yhtä likaiset ja haisevat kun ahmitaan sitä lahkoruokaa suun täydeltä.

Ä lä sinä savonukko maistele esikoislaestadiolaisuuden purukumeja Purukumeja jauhavat vain teu ja hänen kaltaisensa neropatit, mm. kerberos. muuttis ym. Sylkäise siän ulos se esikoslaestadiolaisten vastaisuus, os eiulostus muuten onnistu, kokeile risinniöljyö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5654
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      54
      1775
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      24
      1241
    4. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      70
      1050
    5. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      1032
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1017
    7. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      137
      957
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      938
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      935
    10. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      60
      928
    Aihe