Itselläni on kahtena aamuna tullut paperiin pyyhkiessä vähän verta. Myöhemmin ei kuitenkaan ole tullut mitään. Kipuja ei ole ja neuvolassa arvelivat limakalvojen ärtyneen hiivatulehduksesta (lääkkeestä). Uskoako heitä vai voiko km alkaa näin pienellä vuodolla (ei oikeastaan edes vuoda, kun tulee vaan paperiin pyyhkiessä)? Ultraan on vielä reilu viikko.
rv12 2
Miten keskenmeno alkaa?
15
11807
Vastaukset
- Kohtalotoveri
Itsellä sama tilanne, jatkunut tosin noin 4 pvää, vähäisessä määrin.Neuvolan mukaan voi olla ihan normaalia tai sitten ei.Ei auta muuta kuin odotella ultraa.Epätietoisuus on kyllä rasittavaa...jaksamista sinulle!
- kaiken
Minulla oli juuri tuollaista tiputtelua silloin tällöin. Pari kertaa verta tuli oikein ryöpsähtämällä. Luulin että sain keskenmenon mutta raskaus päättyi käynnistykseen viikolla 38 4.
Keskenmenon alkaminen on sekin yksilöllistä. Jollain voi alkaa juuri tiputtelulla joka sitten runsastuu ja päättyy keskenmenoon. Kyllähän varsinainen keskenmeno vaatii runsasta vuotoa. Ei sitä voi näin palstalla kertoa mikä voi olla juuri kenenkin kohdalla keskenmenon alkua.
Itselläni tiputtelua kesti tosiaan 16 viikolle asti.
Tsemppiä! - lisään
kaiken kirjoitti:
Minulla oli juuri tuollaista tiputtelua silloin tällöin. Pari kertaa verta tuli oikein ryöpsähtämällä. Luulin että sain keskenmenon mutta raskaus päättyi käynnistykseen viikolla 38 4.
Keskenmenon alkaminen on sekin yksilöllistä. Jollain voi alkaa juuri tiputtelulla joka sitten runsastuu ja päättyy keskenmenoon. Kyllähän varsinainen keskenmeno vaatii runsasta vuotoa. Ei sitä voi näin palstalla kertoa mikä voi olla juuri kenenkin kohdalla keskenmenon alkua.
Itselläni tiputtelua kesti tosiaan 16 viikolle asti.
Tsemppiä!...Olen kokenut myös kolme keskenmenoa. Silloin ne alkoivat kovalla verentulolla mutta minulla ei ollut minkäänlaisia kipuja. Se oli yksi iso ryöpsähdys ja sikiö tuli pois ja se oli siinä.
- Onneton
lisään kirjoitti:
...Olen kokenut myös kolme keskenmenoa. Silloin ne alkoivat kovalla verentulolla mutta minulla ei ollut minkäänlaisia kipuja. Se oli yksi iso ryöpsähdys ja sikiö tuli pois ja se oli siinä.
Itse alan jo olla aika hysteerinen asian kanssa. Näen painajaisia jne. Säikähdän jokaista pistosta vatsassa. Tänään oli kolmas aamu, kun vuotoa tuli. Hassua asiassa on kuitenkin se, että sitä tulee kerran päivässä samaan kellon aikaan. Edelleenkin vuoto on "vain" hailakan vaaleanpunaista valkovuotoa.
En tosiaan tiedä pitäisikö ihan oman mielenterveyden kannalta käydä lääkärissä. - kaiken
Onneton kirjoitti:
Itse alan jo olla aika hysteerinen asian kanssa. Näen painajaisia jne. Säikähdän jokaista pistosta vatsassa. Tänään oli kolmas aamu, kun vuotoa tuli. Hassua asiassa on kuitenkin se, että sitä tulee kerran päivässä samaan kellon aikaan. Edelleenkin vuoto on "vain" hailakan vaaleanpunaista valkovuotoa.
En tosiaan tiedä pitäisikö ihan oman mielenterveyden kannalta käydä lääkärissä.Käy ihmeessä lääkärillä niin saat selvyyttä asiaan. Ei kannata omaa mielenrauhaa menettää asian takia.
Kohdunsuun avautuminen voi myös aiheuttaa vähäistä vuotoa.
Tod. näk. harmitonta kohdallasi mutta kipaise lääkärissä tärkeän asian vuoksi.
Kirjoittele mitä jatkossa kuuluu! - Onneton
kaiken kirjoitti:
Käy ihmeessä lääkärillä niin saat selvyyttä asiaan. Ei kannata omaa mielenrauhaa menettää asian takia.
Kohdunsuun avautuminen voi myös aiheuttaa vähäistä vuotoa.
Tod. näk. harmitonta kohdallasi mutta kipaise lääkärissä tärkeän asian vuoksi.
Kirjoittele mitä jatkossa kuuluu!eli soitin eilen vielä sinne äitiyspolille ja sanoivat että kuulostaa vaarattomalta ja että jää seurailemaan tilannetta.
Nyt ei ole vuorokauteen tullut yhtään tippaa verta, joten toivon sen olleen siinä ja johtuneen vaan hiivasta.
Viikon päästä ultrassa nähdään, jos jotain on vialla. Sinne asti on vaan jaksettava. - kaiken
Onneton kirjoitti:
eli soitin eilen vielä sinne äitiyspolille ja sanoivat että kuulostaa vaarattomalta ja että jää seurailemaan tilannetta.
Nyt ei ole vuorokauteen tullut yhtään tippaa verta, joten toivon sen olleen siinä ja johtuneen vaan hiivasta.
Viikon päästä ultrassa nähdään, jos jotain on vialla. Sinne asti on vaan jaksettava.Kyllä kohdallasi kaikki menee varmasti hyvin!
Tottakai kaikki poikkeava odotusaikana huolestuttaa onhan siinä kyseessä toisen elämästä.
Tsemppiä! - Love Ly
Onneton kirjoitti:
eli soitin eilen vielä sinne äitiyspolille ja sanoivat että kuulostaa vaarattomalta ja että jää seurailemaan tilannetta.
Viikon päästä ultrassa nähdään, jos jotain on vialla. Sinne asti on vaan jaksettava.Itselläni oli sama tilanne, mutta varasin heti ajan yksityiseltä puolelta ultraan.
Sikiö oli kuollut, ja keskenmeno oli alkamassa.. :(
Joten älä pitkitä tilannetta, stressaat itsekin suotta. Vaikka toisaalta olisin kyllä itsekin ilomielin ottanut vielä hetken aikaa enemmän lapsemme kanssa.. - Onneton
Love Ly kirjoitti:
Itselläni oli sama tilanne, mutta varasin heti ajan yksityiseltä puolelta ultraan.
Sikiö oli kuollut, ja keskenmeno oli alkamassa.. :(
Joten älä pitkitä tilannetta, stressaat itsekin suotta. Vaikka toisaalta olisin kyllä itsekin ilomielin ottanut vielä hetken aikaa enemmän lapsemme kanssa..Itselläni ei nyt vuotoa ole tullut kahteen päivään eikä mitään kipujakaan ole. Menitkö heti yksityisella lääkärille, kun vuoto alkoi vai ehtikö esim. runsastua tms.?
Mulla ekana päivänä tuli eniten ja sitten kahtena seuraavana päivänä tosi vähän. Tosin missään vaiheessa ei tullut kuin pyyhkiessä paperiin. Mitenkään en halua uskoa, että olisi vauva kuollut... - tuleva äippä
Onneton kirjoitti:
Itselläni ei nyt vuotoa ole tullut kahteen päivään eikä mitään kipujakaan ole. Menitkö heti yksityisella lääkärille, kun vuoto alkoi vai ehtikö esim. runsastua tms.?
Mulla ekana päivänä tuli eniten ja sitten kahtena seuraavana päivänä tosi vähän. Tosin missään vaiheessa ei tullut kuin pyyhkiessä paperiin. Mitenkään en halua uskoa, että olisi vauva kuollut...kyllä tuo kuullostaa ihan normaalilta raskauvelta, varsinkin jos sulla on hiivaa ollu, niin en usko olevan mitää häikkää. sulla on viikon verran ultraan aikaa ja varmasti voit oottaa siihen asti.. jos sulla on alkava keskenmeno niin sitä ei pysäytä mikään. joillakin tosiaan on koko raskauen ajan tiputtelu vuotoa, osalla pelkästää alkuraskaudesta, joillain taas ei ollenkaan... toivotaan että kaikki on ok!
- Love Ly
Onneton kirjoitti:
Itselläni ei nyt vuotoa ole tullut kahteen päivään eikä mitään kipujakaan ole. Menitkö heti yksityisella lääkärille, kun vuoto alkoi vai ehtikö esim. runsastua tms.?
Mulla ekana päivänä tuli eniten ja sitten kahtena seuraavana päivänä tosi vähän. Tosin missään vaiheessa ei tullut kuin pyyhkiessä paperiin. Mitenkään en halua uskoa, että olisi vauva kuollut.....lääkäriin, kun vuoto alkoi. Se oli sellaista hyvin vähäistä ensi alkuun, juuri ja juuri huomasin aamulla wc:ssä käynnin yhteydessä paperista, mutta voimistui hieman päivän mittaan.
Pelästyin niin paljon jo heti aamusta, että soitin yksityiselle ajan..
Totta on, että kaikki voi aivan hyvin olla kunnossa. Omat huonot kokemukset kuultavat varmasti läpi kommentoinneissani..
Toisella kerralla vuotoa ei ollut, vaan raskausoireet hävisivät. - Onneton(ko)
Love Ly kirjoitti:
..lääkäriin, kun vuoto alkoi. Se oli sellaista hyvin vähäistä ensi alkuun, juuri ja juuri huomasin aamulla wc:ssä käynnin yhteydessä paperista, mutta voimistui hieman päivän mittaan.
Pelästyin niin paljon jo heti aamusta, että soitin yksityiselle ajan..
Totta on, että kaikki voi aivan hyvin olla kunnossa. Omat huonot kokemukset kuultavat varmasti läpi kommentoinneissani..
Toisella kerralla vuotoa ei ollut, vaan raskausoireet hävisivät.kokemaan keskenmenon useampaan kertaan (jos oikein ymmärsin). Itselläni oli keväällä yksi tuulimunaraskaus ja jo se tuntui kamalalta. En osaa edes ajatella, miten surullista on saada km, jossa menettää oikeasti lapsen.
Itse oksentelen edelleen lähes päivittäin enkä kyllä tiedä onko sekään kauhean kivaa. Kaikenlaisia vaihtelevia oireita on muutenkin. Yritän pysyä positiivisella mielellä, mutta aion silti ensi viikolla jo ennen ultrausta sanoa lääkärille vuodosta ja siitä että pelottaa onko elämää enää. - Heidi-78
Onneton(ko) kirjoitti:
kokemaan keskenmenon useampaan kertaan (jos oikein ymmärsin). Itselläni oli keväällä yksi tuulimunaraskaus ja jo se tuntui kamalalta. En osaa edes ajatella, miten surullista on saada km, jossa menettää oikeasti lapsen.
Itse oksentelen edelleen lähes päivittäin enkä kyllä tiedä onko sekään kauhean kivaa. Kaikenlaisia vaihtelevia oireita on muutenkin. Yritän pysyä positiivisella mielellä, mutta aion silti ensi viikolla jo ennen ultrausta sanoa lääkärille vuodosta ja siitä että pelottaa onko elämää enää.Tuli keskenmeno ensimmäisessä raskaudessa sillei et tuli vain niukkaa vuotoa, toisella kertaa alkoi niukka vuoto mutta sit alkoi normaali menkkavuoto, eli molemmat raskaudet loppuivat keskenmenoon... Outoa oli itselleni että menkat tulivat normaalisti tosin hiukan niukempana kun olin raskaana... Kummassakaan raskaudessa ei löytynyt sikiötä. Nyt yritetty nykyisen mieheni kanssa vuoden (aikaisemman kanssa 3-vuotta) ja enskuun alussa menen gynelle tutkituttamaan onko minussa mikä vikana, kun on näin hankalaa tulla raskaaksi, ja jos tuun miksi sikiö ei pysy sisällä, tai jotain... Pelottaa etten saa koskaan omaa lasta... Toivon että lapsesi pysyy sisälläsi...
- Onneton,mutta ei enää
kunnes pääsin ultraan,jossa kaikki hyvin. Toivottavasi ei tule enää minkäänlaista vuotoa raskauden aikana.
T:onnellinen rv13 0- Heidi-78
Kävi näin, olen onnellinen puolestasi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841