http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=115150
Fuusio
11
1671
Vastaukset
- taevoo
Taisi Daewoo vetää oikeasta narusta. Ensi vuonna euroopassa auto myydään Chevrolettina. Imago nousee ja jos hinta on kohdallaan niin esteitä kaupoille ei pitäisi olla. Onhan se nyt mukavampi jos pihassa on letukka eikä mikään korealainen daewoo... Mielikuvat vaikuttavat eniten vaikka kyse on samasta autosta.
- Ari
On luultavaa, että jatkossa Ex.Daewood taavat yhä enemmän Chevroletin tekniikkaa.
- Ari
Ari kirjoitti:
On luultavaa, että jatkossa Ex.Daewood taavat yhä enemmän Chevroletin tekniikkaa.
tämä Daewoo-alue laittaa muistojen joukkoon täältä Suomi24:ä ja siirtyä tuonne Chevroletin puolelle?
- Franz-setä
Tuntuu jotenkin olevan kenraali moottorilla suunta hukassa. Samoja autoja myydään eri paikoissa eri nimillä ja brändejä venytellään ihan miten sattuu. Esimerkiksi Saabin merkillä myydään Chevroletin möhkömaasturia ja pikku-Subarua. Olisiko niin, ettei konserni itsekään arvosta tuotemerkkejään, kun niitä voi vaihdella noin vain?
- Lacetti 1.8 CDX
Minulle ainakin on aivan sama mikä logo keulassa on. En minä tätä Lacettiakaan ostannut merkin tunnettavuuden perusteella vaan laatu/hinta-vertailun tuloksena.
- Evanda
Nythän se suunta sitten onkin selvempi, kun Euroopassa ei olekaan enää kahta merkkiä vaan kaikki ovat Chevroletteja. Eikä GM ole ainoa joka käyttää erilaisia nimiä eri sukulaismalleissa: Peugeot/Citroen, VW/Audi/Skoda, Volvo/Mazda/Ford, Toyota/Lexus jne. käyttävät myös.
- Matiz
Evanda kirjoitti:
Nythän se suunta sitten onkin selvempi, kun Euroopassa ei olekaan enää kahta merkkiä vaan kaikki ovat Chevroletteja. Eikä GM ole ainoa joka käyttää erilaisia nimiä eri sukulaismalleissa: Peugeot/Citroen, VW/Audi/Skoda, Volvo/Mazda/Ford, Toyota/Lexus jne. käyttävät myös.
Ainut jotka tästä nimenvaihdosta kärsivät ovat ne jotka ovat jo ostaneet Daewoo nimisen auton. Daewoon jälleenmyynti esim. 3 vuoden kuluttua on varmasti hankalampaa...Aivan varmasti myyjä muistaa sanoa että ei tästä voi mitään maksaa kun on tälläinen merkki jne.
Kävin chevrolet.pl sivuilta katsomassa miltä Lacetti näyttää Chevy logoilla, hiukan vielä silmään pistää. Toisaalta Evandan ja Nubiran CDX-mallien puulistat sopii kuin nenä päähän tuon Chevy logon kanssa. - Franz-setä
Evanda kirjoitti:
Nythän se suunta sitten onkin selvempi, kun Euroopassa ei olekaan enää kahta merkkiä vaan kaikki ovat Chevroletteja. Eikä GM ole ainoa joka käyttää erilaisia nimiä eri sukulaismalleissa: Peugeot/Citroen, VW/Audi/Skoda, Volvo/Mazda/Ford, Toyota/Lexus jne. käyttävät myös.
Nämä "sukulaismallit" ovat mielestäni aivan eri asia kuin GM:n nimenvaihdokset ja samojen autojen myynti eri nimillä. Esimerkiksi Ford-konsernin pikkuautot Focus, Mazda3 ja Volvo S40 ovat aivan eriluonteisia autoja, vaikka omaavatkin yhteisen perusrakenteen, eikä kenellekään tulisi varmaan mieleenkään myydä jossain maassa Volvoa Mazdana tai päinvastoin.
Sinälläänhän auton nimellä ei ole väliä, eihän nimi autoa pahenna. Silti tämä Daewoon muuttuminen Chevroletiksi herättää minussa ristiriitaisia ajatuksia, olenhan tottunut pitämään Chevroletia perusamerikkalaisena automerkkinä, eikä korealaiset pikkuautot oikein istu tuohon kuvaan. - Pekka
Franz-setä kirjoitti:
Nämä "sukulaismallit" ovat mielestäni aivan eri asia kuin GM:n nimenvaihdokset ja samojen autojen myynti eri nimillä. Esimerkiksi Ford-konsernin pikkuautot Focus, Mazda3 ja Volvo S40 ovat aivan eriluonteisia autoja, vaikka omaavatkin yhteisen perusrakenteen, eikä kenellekään tulisi varmaan mieleenkään myydä jossain maassa Volvoa Mazdana tai päinvastoin.
Sinälläänhän auton nimellä ei ole väliä, eihän nimi autoa pahenna. Silti tämä Daewoon muuttuminen Chevroletiksi herättää minussa ristiriitaisia ajatuksia, olenhan tottunut pitämään Chevroletia perusamerikkalaisena automerkkinä, eikä korealaiset pikkuautot oikein istu tuohon kuvaan.Hyvää iltaa ja kauniita unia.
- Evanda
Franz-setä kirjoitti:
Nämä "sukulaismallit" ovat mielestäni aivan eri asia kuin GM:n nimenvaihdokset ja samojen autojen myynti eri nimillä. Esimerkiksi Ford-konsernin pikkuautot Focus, Mazda3 ja Volvo S40 ovat aivan eriluonteisia autoja, vaikka omaavatkin yhteisen perusrakenteen, eikä kenellekään tulisi varmaan mieleenkään myydä jossain maassa Volvoa Mazdana tai päinvastoin.
Sinälläänhän auton nimellä ei ole väliä, eihän nimi autoa pahenna. Silti tämä Daewoon muuttuminen Chevroletiksi herättää minussa ristiriitaisia ajatuksia, olenhan tottunut pitämään Chevroletia perusamerikkalaisena automerkkinä, eikä korealaiset pikkuautot oikein istu tuohon kuvaan.Jep, voin olla samaa mieltä siitä, että esim. Volvo S40/Mazda3 ja Focus ovat muulla tavalla sisarmalleja. VW-konsernin puolella sitten Golf/Audi A3 ja Octavia ovat jo lähempänä toisiaan- oliko se sitten Peugeot partner ja Citroen Berlingo (ja aikaisemmin Peugeot 106 ja Citroen Saxo) jotka ovat samoja autoja.
MUTTA, esim Daewoo Kalosta on myyty jo heti alusta Chevrolet Aveona mm. USA:ssa. Eli nyt ovat muuttamassa sitä, että autoja myytäisiin eri nimillä eri puolilla maailmaa.
Chevy merkki on täällä Suomessa saanut imagon jossa se edustaa suurempia autoja, onhan paljon Caprice farmareita ja Chevy Vaneja tuotu maahan aika paljon. Jenkeissä Chevrolet kuitenkin on samanlainen value-brand-auto kuin mitä esim. Hyundai on Euroopassa. Siinä mielessä en näe mitään epäloogista nimenvaihdossa.
Ja, eipähän GM:n enää tarvitse miettiä mitä mielikuvia Daewoo elektroniika- tai laivanrakennustuotteet herättävät ihmisissä.
- Lacetti 1,6 SX
Useassa yhteydessä täällä on kirjoitettu fuusiosta GM - Chevrolet. Varmaan kannattaa muistaa että kyse ei ole sellaisesta sillä GM omistaa jo mm. Chevroletin ja Daewoon ja ensivuodesta alkaen alkaa näiden markkinoinnissa käyttämään Chevroletin merkkiä.
Ohessa suora lainaus MyChevrolet- sivustolta:
"Chevrolet on General Motorsin suurin merkki ja korkealaatuisten mutta edullisten tuotteiden menestyvä tarjoaja"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2684675Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343030Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442857Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k252827Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601409
- 951282
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151180