Olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitänne aiheesta lämminverinen ratsuna. Voiko lämminverinen olla mielestäsi hyvä ratsu, sopiiko lämminverinen ensimmäiseksi omaksi hevoseksi, miten lämminveriset eroavat muista hevosroduista ratsuna jne. ?
Keskustelua aikaan! Kerro mielipiteesi ja muista perustella, miksi olet mitäkin mieltä!
Onko lämminverinen mielestäsi hyvä ratsu ?
6
1097
Vastaukset
- Lämppäri1kk
Hei! Itse olen omistanut nyt kuukauden ihanimman lämminveriruunan. Toimivat ratsuna ihan hyvin(oma mielipiteeni). Minun hevosella on ongelmana vain vasempaan suuntaan kääntyminen. Lämminveriset ovat kilttejä. Niiden kanssa saa silti olla varuillaan, jos on vähänkin liikaa virtaa! Omalla lämppärillä on muuten mukava ratsastaa, vain pari pikkuongelmaa. Eroavat ehkä muista ratsuista siinä mielessä että ravi on aika vauhdikasta kuten laukkakin. Laukka ei tahdo olla aina 3-tahtista. Itse olen kyllä tyytyväinen ekaan hevoseeni :)
- ♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Kyllä mä lämppärin voisin omistaa ja mystat saappaat. Takin ja kypärän
- ...
Itse vuokraan lämppäriruunaa joka on ruunattu myöhään eli on aika orimainen. Se on vasta 8, mutta ollut ratsukäytössä vasta 2vuotta. Se on todella energinen ja vaatii kokeneen ratsastajan. En kyllä suosittele ensimmäiseksi hevoseksi, mutta jos välttämättä haluat lv:n ensimmäiseksi hevoseksi niin kannattaa ensiksi vuokrata jotain lämppäriä jotta tiedät mitä tuleman pitää. Suosittelen myös ainakin 1kk koeaikaa.
- ...
Riippuu mihin käyttötarkoitukseen ratsuksi hevonen tulee. Jos kouluratsun haluaa, niin kouluttamiseen kuluu hyvin paljon aikaa. Perus kelpo harraste-/maasto-/puskaratsun saa varmaan lähes jokaisesta lv-pollesta suht. pienellä vaivalla. Itsellä ollut nyt puoli vuotta 6-v lämppäritamma, toimii kivasti, ei ole laukkaa vielä alettu opettamaan. Ja tosiaan, jos olet aina vaan ponejen ja ratsastukseen jalostettujen hevosten kanssa touhunnut, niin suosittelen tutustumaan lämminverisiin kunnolla ennenkuin menet sellaisen itsellesi hankkimaan. Ja lämppäreissä on usein plussana se, että niillä voi myös ajaa. Lämmiverinen on monipuolinen ja kiltti rotu, ja ehdottomasti minun suosikkirotuni. :)
- Anonyymi
ei ole kokemusta. ei tiedä yhtäkään ratsuna toimivaa lämppäriä. tosin tiedän että on exravureita. Mikki oli ravuri mutta raviuran jälkeen sitä ei kai ole käytetty enää mihinkään. ei ainakaan nykyään käytetä.semmoiset hevoset säälittävät.
koska aina halutaan hevonen jolla voi ratsastaa.
nim. exhevostelija - Anonyymi
Mulla on nyt jonkin aikaa ollut 10v lämminverinen ruuna. Oli perus koulutettu ennen ostoa mutta ratsastuksessa oli hieman hankaluuksia. Kun heppa pääsi muuttamaan meille aloitettiin pieni treenaus jonka jälkeen ruunasta saatiin oikein hyvä ratsu!
Tosin ei mikään kilpahevonen vaan ihan perus kiltti maastokaveri!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124460MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872293Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71171
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o61918Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3908