Onko lämminverinen mielestäsi hyvä ratsu ?

-ipsukka-

Olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitänne aiheesta lämminverinen ratsuna. Voiko lämminverinen olla mielestäsi hyvä ratsu, sopiiko lämminverinen ensimmäiseksi omaksi hevoseksi, miten lämminveriset eroavat muista hevosroduista ratsuna jne. ?

Keskustelua aikaan! Kerro mielipiteesi ja muista perustella, miksi olet mitäkin mieltä!

6

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lämppäri1kk

      Hei! Itse olen omistanut nyt kuukauden ihanimman lämminveriruunan. Toimivat ratsuna ihan hyvin(oma mielipiteeni). Minun hevosella on ongelmana vain vasempaan suuntaan kääntyminen. Lämminveriset ovat kilttejä. Niiden kanssa saa silti olla varuillaan, jos on vähänkin liikaa virtaa! Omalla lämppärillä on muuten mukava ratsastaa, vain pari pikkuongelmaa. Eroavat ehkä muista ratsuista siinä mielessä että ravi on aika vauhdikasta kuten laukkakin. Laukka ei tahdo olla aina 3-tahtista. Itse olen kyllä tyytyväinen ekaan hevoseeni :)

      • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥

        Kyllä mä lämppärin voisin omistaa ja mystat saappaat. Takin ja kypärän


    • ...

      Itse vuokraan lämppäriruunaa joka on ruunattu myöhään eli on aika orimainen. Se on vasta 8, mutta ollut ratsukäytössä vasta 2vuotta. Se on todella energinen ja vaatii kokeneen ratsastajan. En kyllä suosittele ensimmäiseksi hevoseksi, mutta jos välttämättä haluat lv:n ensimmäiseksi hevoseksi niin kannattaa ensiksi vuokrata jotain lämppäriä jotta tiedät mitä tuleman pitää. Suosittelen myös ainakin 1kk koeaikaa.

    • ...

      Riippuu mihin käyttötarkoitukseen ratsuksi hevonen tulee. Jos kouluratsun haluaa, niin kouluttamiseen kuluu hyvin paljon aikaa. Perus kelpo harraste-/maasto-/puskaratsun saa varmaan lähes jokaisesta lv-pollesta suht. pienellä vaivalla. Itsellä ollut nyt puoli vuotta 6-v lämppäritamma, toimii kivasti, ei ole laukkaa vielä alettu opettamaan. Ja tosiaan, jos olet aina vaan ponejen ja ratsastukseen jalostettujen hevosten kanssa touhunnut, niin suosittelen tutustumaan lämminverisiin kunnolla ennenkuin menet sellaisen itsellesi hankkimaan. Ja lämppäreissä on usein plussana se, että niillä voi myös ajaa. Lämmiverinen on monipuolinen ja kiltti rotu, ja ehdottomasti minun suosikkirotuni. :)

    • Anonyymi

      ei ole kokemusta. ei tiedä yhtäkään ratsuna toimivaa lämppäriä. tosin tiedän että on exravureita. Mikki oli ravuri mutta raviuran jälkeen sitä ei kai ole käytetty enää mihinkään. ei ainakaan nykyään käytetä.semmoiset hevoset säälittävät.
      koska aina halutaan hevonen jolla voi ratsastaa.
      nim. exhevostelija

    • Anonyymi

      Mulla on nyt jonkin aikaa ollut 10v lämminverinen ruuna. Oli perus koulutettu ennen ostoa mutta ratsastuksessa oli hieman hankaluuksia. Kun heppa pääsi muuttamaan meille aloitettiin pieni treenaus jonka jälkeen ruunasta saatiin oikein hyvä ratsu!
      Tosin ei mikään kilpahevonen vaan ihan perus kiltti maastokaveri!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2310
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1791
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      167
      1670
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1148
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      76
      1072
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe